Restaurant L.E.F.

Julianalaan 97 8931 AH Leeuwarden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant L.E.F.

Laat u verrassen door de seizoensgebonden gerechten die restaurant L.E.F. te bieden heeft. Het hele jaar werkt de keuken met verse producten. Restaurant FC L.E.F wordt gerund door eerst- en tweedejaars cursisten, begeleid door derdejaars cursisten.

U bent van harte harte welkom voor een avond culinair genieten!

Meer informatie over restaurant Restaurant L.E.F.

• : Parkeer plaats naast de school

Maandag tot en met donderdag is Restaurant L.E.F geopend vanaf 17.00 uur

Restaurant Lef is gesloten in de schoolvakanties.

Jouw recensie over het restaurant Restaurant L.E.F.

Henny D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Leuke tent, hoofdgerecht was niet goed. Heel coulant werd het ook niet in rekening gebracht. Jammer dat er voor het kraanwater 4,50 betaald moet worden.
Brenda Z.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
De net nieuwe inrichting straalt allure en hippe hospitality uit! Een echt restaurant gevoel. Leuke zitjes en de mogelijkheid om aan de bar recht door de ramen in de keuken te kijken! Het eten was spannend en niet alledaags ( goddank geen carpaccio kunnen vinden of andere zielloze standaard gerechten. Zowel de lardo met eidooier en knolselderij, de tamme eend.. als de kaastrolley aan tafel geprept waren stuk voor stuk goed op smaak. De hosts van L.E.F. waren stuk voor stuk zeer vriendelijk en voorkomend. Ook strak in het pak waarbij een enkeling nog niet het juiste schroeisel had. Maar dat is ze te vergeven; het was hun eerste dag in de bediening!
Een mooie profielfoto op iens naast een duidelijke Entree voor L.E.F zijn vast nog zaken voor op de Mise en place lijst!
Patricia B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2018
Nu het restaurant een nieuw interieur én een nieuwe naam heeft gekregen klopt het.

Ik heb een menukaart gezien met genoeg keuzes en aantrekkelijke prijzen. Mijn tafelgenoten en ik kozen er echter voor om ons t laten verrassen met een vijf gangen menu.

We zijn daarbij blij verrast door de gerechten en service van de (nog jonge en lerende) studenten. De bediening was hartelijk én een klein beetje bleu. Zoals dat verwacht mag worden in een restaurant van een school.

Een aanrader!
Henk F.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
Leuk restaurant waar studenten van het ROC het vak leren. Recentelijk verbouwd en ziet er mooi uit. Zeer goede prijs. Ik vind het een aanrader
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2018
Het restaurant is niet echt gezellig ingericht.
Het eten en de bediening waren erg goed. Een paar kleine opmerkingen:
Het zou rustiger zijn als de bediening een vaste tafel bediende. Het door elkaar heen lopen was soms onrustig.
De menukaart was erg simpel.
Het zou fijn geweest zijn als er meer gevraagd was of alles naar wens was of vragen of er nog wensen waren.

Iedereen was verder vriendelijk en ze deden zeer goed hun best.
Het was erg gezellig met een heerlijk diner.
Met vriendelijke groet Margriet de Haan
K. H.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Tussendoor een keer informeren of alles naar wens is, is prettig.
Eva P.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Van te voren was het niet duidelijk dat er een vastgesteld dagmemu was.
Het dagmemu was eenvoudig, maar opzich redelijk voor de prijs.

Het eten stond zo te zien al een tijdje klaar. Zowel bij het voor- als hoofdgerecht waren de sauzen uitgedroogd.
Ook werd het eten te snel opgediend, direct nadat de borden werden afgehaald volgde de volgende gang.
Fieke V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2018
Door omstandigheden hebben wij gegeten in het Grand Café van het Friesland College. De sfeer was prima, jammer dat er bij de bediening geen aanspreekpunt aanwezig was. Een persoon was vegetarisch en hiervoor kon niks meer geregeld worden, ook werd dit afgekapt door de bediening waardoor wij ons niet op ons gemak voelde. Jammer!
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
de meisjes en jongens deden het goed.
paar kleine dingen moeten natuurlijk nog leren.
tip; laat ze naar een midden of hogere restaurant een keer mee lopen of gaan eten. ( misschien doen jullie dat al)
vr.gr. achterbergh
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
We hebben een hele gezellige, smaakvolle avond gehad met zeer vriendelijk en attente bediening.
Louise C.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Doet niet onder voor een ster restaurant. Van ontvangst tot afscheid professioneel. Ook het wijn arrangement paste heel goed bij de gerechten.
EatSnake .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
De ciroengelei bij het nagerecht was heftig qua smaak. Prettige bediening. Ongedwongen sfeer. Topavond. Mooi wijnarrangement.
Luit M.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
4-gangen wildmenu. 5 personen. Helemaal super. Zeker de prijs. Gaan we vaker doen! Leuk om studenten bezig te zien als gastheer/vrouw.
Bert I.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
in de mail wordt als aanhef mevrouw gebruikt, maar ben toch echt een man, al heel lang.
heb dit ook al eerder doorgegeven