Restaurant Kronenburg

Professor E.M. Meijerslaan 6 1183 AV Amstelveen Nederland Kaart
31-203455489

Over het restaurant Restaurant Kronenburg

Bijzondere combinatie van klassiek en modern

In het stadshart van Amstelveen, dicht bij het Amsterdamse Bos zit deze topzaak verscholen. Een oase aan rust met een prachtige inrichting: mooi strak, verzorgd en stijlvol. Vanuit de lekkere stoelen heb je een mooi uitzicht op het water. Chef Joost Abbink kookt geen vreemde fratsen, maar presenteert mooie smaken, geweldig in balans, met als basis de klassiek Franse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Kronenburg

metro 51, tram 5

Maandag t/m Vrijdag 11.00 - 23:00
Zaterdag 17:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Kronenburg

Wim E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Fijne ambiance in een ruim en aangenaam restaurant. Het was warm en we kregen een tafel aan- en boven het water. Verkoelend en verkwikkend.

De gerechten zijn spannend en interessant. De menukaart wisselt per periode en seizoen.

De bediening was goed op de hoogte van de menukaart, efficiënt en vriendelijk.

Ga hier eten!
Alex K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Meerdere keren het restaurant bezocht. Constante kwaliteit in menu's en bediening. Plezierige omgeving, zeker in het weekend. Een van de pareltjes voor ons.
Fenna A.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
De hele avond op het terras kunnen zitten, met de laatste zon en gekletter van de fontein. Heel fijn!
De gerechten hebben het formaat van een voorgerecht. Prima. Het aanbod vegetarisch eten was gering (een gazpacho en asperges) vlees en vis daarentegen ruim. Apart kon er patat bij besteld worden, maar sla stond niet op de kaart vermeld. Jammer.
De asperges waren heerlijk, evenals de tartaar en Ibericovingers. Erbij een lekkere Pinot Grigio en een Grenache / Syrah uit de Languedoc, Tot slot espresso, voor een toetje was geen ruimte meer.
Arianne N.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Het eten is heerlijk, en de sfeer is goed. Ook de bediening zeer vriendelijk .
Heerlijk restaurant, altijd gezellig en prima eten voor een heel redelijke prijs.
els V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Heerlijk buiten gegeten met mijn competitieteam als afsluiting van het voorjaar. Erg gezellig, vriendelijke bediening. Heerlijke gerechten, voor elk wat wils en niet te grote porties.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Lekkere diverse kleine gerechten die goed zijn geprijsd. Vriendelijke bediening, leuke inrichting en prachtig terras..
Paul T.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Mooie originele kaart, met heerlijke gerechtjes! Attente bediening met kennis van zaken. Top adres voor zakelijke en privé etentjes! Kom graag weer terug, hopelijk binnenkort ! ????
Marion V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Heerlijk restaurant. We aten buiten. Later op de avond werd het te fris. Maar verder was het prima. Een aanrader. En lekker vlakbij het theater.
Sjef F.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Zeer hartelijke bediening. Was alleen vergeten 'Well done' te vermelden bij mijn vleesgerecht.
Maar eigenlijk had de bediening dit moeten vragen. Beiden dus vergeten en dat was jammer.
Behalve dus mijn vlees waren de overige gerechten & verzorging ervan uitstekend.
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Geen
Thea S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Lekker eten in een prettige omgeving. Wel even zoeken, maar totale ambiance is het waard.
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Fijne lunch. Heerlijk buiten op terras in de zon. Het was de laatste dag dat van deze kaart werd gegeten. vanaf morgen weer nieuwe gerechten. Wij kozen onder andere voor mosselen en Carpaccio en dit waren voortreffelijke gerechten. De krokante krab is (achteraf logisch) gefrituurd. Bijzonder dat je deze in z'n geheel opeet. De smaak wordt enigszins beïnvloed door het krokante laagje. De desembol met kaas was ook lekker. Met enkele wijntjes en een fles water, stond er wel ruim tachtig euro onder de streep.
Wendy P.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
We hebben weer prima gegeten in Restaurant Kronenburg. Een erg fijn restaurant. Vriendelijke service en ruime porties. Het eten is heerlijk en kwalitatief goed.
Stella V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Goede bediening, afgesproken gerechten kwamen toch op tafel, ondanks even een bijna verandering.
Perfect.
Hansje P.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Vanavond gegeten bij Kroonenburg, waar we regelmatig eten. We waren et rond 19.00 uur, een heerlijke Italiaanse Pinot Noir besteld en keurig geproefd en j geschonken. Nadat wij onze keuzes voor de maaltijd hadden gemaakt, stond binnen 5 minuten het voorgerecht op tafel: ceviche van makreel, en blauwvintonijn, heerlijk! Binnen enkele minuten kwamen de hoofdgerechten: kalfstartaar en kalfslende. Kwaliteit prima!aks afsluiting 2 koffie a E 4,75 per koffie inclusief friandises ( niet besteld). Opmerking gemaakt ivm snelheid: nationale restaurantweek. Binnen een uur stonden we weer buiten, helaas!
Frans R.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Lekkere lunch. Prettige bediening en een mooie lokatie. Mooi voor (zaken)lunch en diner. Kleine gerechten blijft een mooie positionering
E.J. V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Een kleurloze, smaakloze inrichting die wat mij betreft niet past bij het niveau van het eten. De bediening past perfect bij deze inrichting ook weinig indrukwekkend. Het eten was goed met uitzondering van het dessert, maar de inrichting en de bediening maken niet dat wij in deze zaak terugkomen en ook niet zullen aanbevelen bij vrienden.
E.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Lekker eten, mooie wijnen, enthousiaste bediening en voor een prijs die enorm meeviel (55 euro pp voor 4 gangen). Prima manier om Valentijn te vieren.
Rutger H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Fijne plek in zakenwijk. Mooie lunch, aardige bediening.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Zeer vriendelijke bediening. Fles wijn besteld. Geproefd, beviel niet. Geen punt, een andere wijn werd ons geadviseerd. Werd ook opengemaakt en die voldeed wel. Prima service, zo hoort het. Hele zachte muziek, zeer aangenaam. Eten prima en goed verzorgd.