Restaurant Kronenburg

Professor E.M. Meijerslaan 6 1183 AV Amstelveen Nederland Kaart
31-203455489

Over restaurant Restaurant Kronenburg

Bijzondere combinatie van klassiek en modern

In het stadshart van Amstelveen, dicht bij het Amsterdamse Bos zit deze topzaak verscholen. Een oase aan rust met een prachtige inrichting: mooi strak, verzorgd en stijlvol. Vanuit de lekkere stoelen heb je een mooi uitzicht op het water. Chef Joost Abbink kookt geen vreemde fratsen, maar presenteert mooie smaken, geweldig in balans, met als basis de klassiek Franse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Kronenburg

Maandag t/m Vrijdag 10:00 - 23:00
Zaterdag 17:00 - 23:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gedineerd, nog nooit eerder geweest. Hetzelfde gevoel als velen voor mij - het is een locatie waar je niets snel gaat dineren - tussen de kantoren. Ik wist niet eens dat het bestond. Het eten wel lekker - maar het blinkt niet uit door een geheel eigen stijl - beetje van dit en beetje van dat. Het lekkerst vond ik de ceviche van zeebaars, alhoewel het normaliter volgens mij wat pikanter mag zijn, mogelijk afgestemd op de Nederlandse smaak.
Het lijkt meer een goede gelegenheid om met zakenpartners/ klanten te dineren of lunchen. Mooi gelegen aan vijver.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Meegenomen voor een kleine lunch, aangename verrassing: leuk gelegen, strak moderne inrichting en een vriendelijke vlotte bediening; 2 gerechten uit de lunchkaart, beide toppie, na eerst nog lekker voorafhapje, brood met smaakvolle olijfolie; kopje koffie met 2 smakelijke eigen bereide lekkernijen.Kortom, we komen terug; en de ober was zelf verbaasd en reageerde goed op de geweldige taalfout op de kaart: diverse verassingsmenu's!!
Stormdyk V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Wat hebben wij heerlijk luxe gegeten. Wij hebben voor 3 gangen gekozen en voor het verrassingsmenu. Heerlijk en tot onze grote verrassing ook nog meer lekkernij er tussendoor. Tevens ook heerlijke wijnen bij het eten geserveerd. De bediening is kundig en vriendelijk.
De locatie is wat vreemd,nl op een bedrijventerrein maar het is er zo aangenaam vertoeven en makkelijk om te parkeren. Het is echt een restaurant waar je voor verschillende gelegenheden kan gaan eten. Ook prima voor een receptie, vergadering etc. Ik kom zeker terug. Veronique
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Door het prachtige weer, gebruik kunnen maken van het fantastische terras. Een verrassende locatie in Amstelveen.
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Dit sfeervolle prachtig aan een vijver gelegen restaurant ligt verscholen voor het doorgaand verkeer, waardoor we het nooit hadden opgemerkt. Jammer, want het eten is voortreffelijk van kwaliteit, wordt prachtig opgediend en de bediening is vriendelijk en heeft kennis van zaken. Niet goedkoop, maar zeer redelijk geprijsd voor een bijzondere avond uit.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Laatst gegeten met vrienden, leuk terras & bediening was goed. Eten was ook goed, prijs/kwaliteit verhouding echter iets minder.
Bente W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Restaurant zat een tikje verstopt tussen de kantoren. Eenmaal binnen werden we keurig ontvangen. Mooie tafel aan het water gekregen. Voor het 2 gangen menu gegaan. Vooraf zalmtartaar, die was heerlijk klaargemaakt. Als hoofd de kalfslende, mooi stukje kwaliteitsvlees. Ambiance was mooi en sfeervol, het was het wel wat rustig voor een vrijdag avond. De open keuken zag er ook goed uit. Prijs kwaliteit verhouding is in mijn optiek keurig. Kortom een aanrader!
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Via de recensies van Iens hier gegeten tussen twee afspraken door. We konden heerlijk op het terras zitten. Aangezien we de eerste gasten waren ging het allemaal heel vlotjes, maar genoeg tijd tussen de gangen door hoor. Als eerste kregen we een amuse aspergesoepje die erg lekker was. Verhouding room precies goed. De creme brulee van eendelever was niet alleen een feest voor het oog maar ook voor de inwendige mens. Mijn partner had de parelhoenfilet en vond deze ook lekker mals. Als hoofdgerecht hadden we beiden de chef's special namelijk de halve kreeft met asperges. De kreeft was goed van smaak; de asperges wat aan de zure kant maar bij de kreeft vond ik het wel een prima combinatie. Moet gezegd worden dat de asperges perfect gekookt waren! Als dessert de Karamelmousse die naast het zoete van de karamel ook genoeg fruitige elementen had waardoor dit ook een prima combinatie was. Mijn man had het kaasplankje. Kortom we hebben hier fantastisch gegeten!
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Het restaurant ligt in een kantoren (Kronenburg) / studenten (Uilenstede) omgeving. Parkeren is riant op eigen terrein (ook voor elektrische autos). Het is ruim opgezet, met een mooie vijver. Aan het raam heb je dus mooi uitzicht.

Een paar maanden geleden was ik hier al eens met mijn vader geweest, en tot mijn verrassing herkende de bediening ons nog! Een geapprecieerd detail.

Ik koos het 3 gangen chefsmenu. Heerlijk eten voor 35 euro.

Het voorgerecht was gerookte wilde zalm tartaar met yuzuponzu dressing. Ronduit fantastisch. De zalm was ook mooi diep rood van kleur, zoals ik me echte wilde zalm ook voorstel. Echt een aanrader.

Als hoofdgerecht koolvis met langoustine, met een creme van gekarameliseerde mais, gebakken artisjok en mini mais. Op mijn verzoek extra groenten was geen enkel probleem.

Als toetje, al ben ik niet zo'n toetjes mens, sinaasappel galliano met meringue van sinaasappel, compote van sinaasappel en sorbetijs van harvey wallbanger. Lekker.

De geadviseerde fles Pouilly-Fume Nozet was een mooie keuze, die goed samenging met de gerechten.

Kortom, een heerlijke ervaring. Jammer (voor het restaurant) dat het niet vol zat. Dat verdienen ze zeker!
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Om te beginnen valt de verrassende locatie op, in een kantorenwijk, maar wel mooi gelegen in het groen aan een vijver, met een mooi terras. Eenmaal binnen blijkt het allemaal nogal bedaagd te zijn, zowel de aankleding als het publiek. Maar de keuken maakt veel goed: een heerlijk drie gangen menu waarbij alles klopt (bijvoorbeeld een frisse rillette van forel als voorgerecht). De bediening was wel in orde, maar ook niet meer dan dat. Al met al was het voor ons een beetje 'net niet', met uitzondering van het eten zelf dan.
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Met 9 personen een zakelijk diner genoten op het terras aan de grote vijver. Het was een zwoele avond en we zaten heerlijk onder de parasols. Het menu stond vast en volgens mij kregen alle tafels het zelfde. Het was voortreffelijk. Alles was perfect bereid, en de boorden waren mooi opgemaakt. Het tempo was precies goed. Mijn collega die veel van wijn af weet koos de wijnen, maar die waren ook uitstekend. De bediening was zeer vriendelijk en correct maar zeker niet stijf. Een jonge kelner maakte aan het eind wat foutjes met petit fourtjes bij de koffie die over de tafel rolde, anders waren het 3 tienen geweest. We komen hier zeker terug.
Vanputter .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Wat een prachtige verborgen plek! Ontvangst was heel fijn. Vlotte vriendelijke bediening. Op een maandag avond gegeten. Het was niet helemaal vol maar gezellig gevuld. Met uitkijk op de vijver een 2 gangen menu van de kaart besteld. Mooie fijne gerecht op mooie borden. Alle gerechten worden goed toegelicht door de bediening en er word op ons verzoek bijpassende wijnen geschonken. Complimenten voor de dames in de bediening. Het eten was echt heerlijk. Wij hebben veel nieuwe smaken geproefd. En daarvoor gaan wij ook juist altijd uit eten. Dus ook zeker complimenten aan de keukenbrigade. Kortom restaurant Kronenburg is zeker een aanrader.
A. S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
De ontvangst was hartelijk. De salade met king crab was prima van smaak, hoewel het aandeel king crab wel wat klein was. Vervolgens de rib-eye. Mooie garing, de kappertjes gaven het vlees flink wat pit. Als toetje een karamelmousse met aardbeiensorbet, een fijne afsluiter.

Inrichting is modern en prettig.
Lrene T.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We hebben bij Kronenburg heerlijk gegeten, we hadden een flesje wijn uitgekozen die wij toch niet zo lekker vonden en dat was geen enkel probleem hij gaf ons goed advies en er stond in no time een nieuwe fles wijn. De soep met kleine worstjes was heerlijk en het hoofdgerecht was precies goed, we konden jammer genoeg geen toetje meer nemen, maar dat doen we de volgende keer, weer zo'n verborgen parel.
AGirbes .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Uitstekende service: correct, goed getimed, professioneel, attent. Het menu is van hoge kwaliteit op een fraaie wijze gepresenteerd. Kortom, hier kun je uitstekend eten. Ideaal voor perfecte zakendiner, maar ook voor gezellig eten. Goed toegankelijk met parkeerruimte maakt het ideaal. De prijs-kwaliteit verhouding is superbe.
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Temidden van hoge kantoorgebouwen en naast de studentencampus ligt dit restaurant verscholen. Eenmaal binnen heb je uitzicht op een vijver met fontein, en kun je rustig genieten van mooie gerechten.
Kronenburg biedt verfijnde, met liefde bereide gerechten, pure smaken, en het is duidelijk dat de chef ervaring heeft in sterrenzaken. Met amuse, 6 gangen en friandises was ik zeker voldaan, maar ik weet niet zeker of ik aan 3 gangen voldoende had gehad. Het fijne aan dit restaurant vind ik hoe flexibel ze zijn in de samenstelling van het menu: alles van 2 tot 6 gangen is mogelijk, al dan niet met kaas, al dan niet met dessert.
Op het menu staan nauwelijks vegetarische gerechten, en degene die er op staan, zien er niet erg uitnodigend uit op papier. Daardoor heb ik me laten verleiden visgerechten te bestellen, maar achteraf bezien heb ik daar wat spijt van: de foto's en beschrijvingen van de vegetarische gerechten waren fantastisch! Volgende keer dus toch weer echt vega.
De bediening is oprecht enthousiast over hun producten, geven simpele maar voldoende toelichting, en weten mooie wijnen bij het juiste gerecht te schenken. Erg hartelijke ontvangst, en na afloop ook nog gezellig staan praten.
De gerechten zijn allemaal plaatjes op het bord, maar op schrift komen ze niet helemaal tot hun recht: mousse van broccoli met gepofte rijst, heerlijke skrei, bereidingen van passievrucht... Woorden doen geen recht aan de kunstwerkjes op de mooie borden, en de prijs is ook zeer schappelijk: reken op 10 euro per gang, 5 euro per glas wijn.
Bedankt nogmaals voor een heerlijk avondje ontspannen genieten!
Jayne K S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zaterdag de dag voor Valentijn hier gegeten met mijn vriend. Een vriendelijke ontvangst je voelt je gelijk welkom. Omdat we Valentijnsdag andere dingen hadden besloten we zaterdag uit eten te gaan. Bij restaurant kronenburg kon je ook al genieten van het Valentijns menu. Echt heel leuk bedacht. We kozen voor 5 gangen. Mijn man met wijnarrangement en ik af en toe een glas. De gerechten waren heerlijk. Krab,coquille,kalfswang,diamanthaas en een dessert met witte chocolade ijs en rood fruit. De porties waren perfect. het wijnarrangement erbij was zeer goed uitgekozen en er werd leuk bij verteld. De bediening was erg attent en vriendelijk en wist waar ze het over hadden. Dit verborgen plekje met eigen parkeergelegenheid gaan wij zeker veel vaker bezoeken!
Maus74 V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2é kerstdag kerstmenu gegeten was fantastisch. eendenlever precies op smaak.
hertenrugfilet mooi mals met een mooie balsamicojus, prima.
bediening is charmant en vriendelijk. Een aansader
CiskaD .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Een restaurant in het hogere segment. Op zich een mooie locatie. Het restaurant ligt in een vijver met een mooie fontein. De omgeving is totaal anders: hoge kantoorgebouwen. Met 6 personen op zaterdagavond aan een mooie ronde tafel, erg prettig. Het was erg rustig, maar dat vonden wij niet erg. De keuze viel op het vier-gangen menu, lekker gegeten, maar het was maar net voldoende in hoeveelheid, we zaten niet echt vol. Vooraf kregen we een amuse van zoete aardappel met iets met frambozen erop. De aardappel leek op pompoen, smaak en kleur, de frambozenmousse was te zoet, het leek wel een dessert, vreemde combinatie. Vooraf gerookte zalm met makreelmousse en zeewierzout, was lekker. Hoofdgerecht: longhaas (steak vd haas), helaas was bij allen het bord warmer dan het eten. Na een opmerking hierover werd zonder pardon alles teruggenomen, dat hoefde niet van ons, de kwaliteit was heel goed, het lauwe eten namen we voor lief. Als compensatie kregen we aan het eind van de avond de koffie gratis. Het nagerecht was een diversiteit van kokosvariaties. Heel speciaal en erg lekker. Goed gegeten voor een pittige prijs.
Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Op een vrijdagavond hier gegeten. Het restaurant ligt in een omgeving die 's avonds wat doods en verlaten aandoet. De ontvangst was echter vriendelijk en er zaten gelukkig voldoende mensen Binnen is de opzet ruim; je zit echt een stukje van andere tafels af, wat ik erg prettig vind. De aankleding is voor mij wat te sober en hoewel alles goed verzorgd is, vond ik de sfeer ook niet zo spannend. Er waren veel senioren en in combinatie met de aankleding maakte dat ik enigszins het gevoel had dat ik in een luxe verzorgingstehuis zat. We begonnen met een Spaans glaasje bubbels. Prima, maar niet bijzonder. Daarna nam ik het chef menu met erg smakelijke tonijn, een mooi stukje angus beef en een dessert met peer. Alles prima van smaak. Ik nam er een half wijnarrangement bij, dat uit twee glazen bleek te bestaan, dus zonder dessertwijn. We sloten af met thee en drie friandises. Het eten is erg goed, maar niet uitzonderlijk. De service was vriendelijk en professioneel.