Restaurant Kronenburg

Professor E.M. Meijerslaan 6 1183 AV Amstelveen Nederland Kaart
31-203455489

Over het restaurant Restaurant Kronenburg

Bijzondere combinatie van klassiek en modern

In het stadshart van Amstelveen, dicht bij het Amsterdamse Bos zit deze topzaak verscholen. Een oase aan rust met een prachtige inrichting: mooi strak, verzorgd en stijlvol. Vanuit de lekkere stoelen heb je een mooi uitzicht op het water. Chef Joost Abbink kookt geen vreemde fratsen, maar presenteert mooie smaken, geweldig in balans, met als basis de klassiek Franse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Kronenburg

Maandag t/m Vrijdag 10:00 - 23:00
Zaterdag 17:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Kronenburg

E.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Lekker eten, mooie wijnen, enthousiaste bediening en voor een prijs die enorm meeviel (55 euro pp voor 4 gangen). Prima manier om Valentijn te vieren.
Rutger H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2018
Fijne plek in zakenwijk. Mooie lunch, aardige bediening.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Zeer vriendelijke bediening. Fles wijn besteld. Geproefd, beviel niet. Geen punt, een andere wijn werd ons geadviseerd. Werd ook opengemaakt en die voldeed wel. Prima service, zo hoort het. Hele zachte muziek, zeer aangenaam. Eten prima en goed verzorgd.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2017
De makreel ceviche was lekker, al werd de smaak van de vis wat overstemd door de sterke citrus saus ernaast. De rose sukade was prachtig en zeer smakelijk. Vriendelijke bediening, lekkere wijnene, mooie entourage en – helaas voor de restauranthouder – nog lekker rustig. Aanrader.
Heide M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Top gerechten, heerlijk basic, mooie opmaak gerechten, uitstekend van smaak, goede wijnen, nieuw interieur andere opstelling uitstekend. Wij komen zeker terug er staan gerechten op de kaart die we ook willen proeven.
Compliment aan de chef. Goede opzet van gerechten 3 gangen menu voor 35 euro. Eigenlijk een zeer vriendelijke prijs. Voornaamste ; heerlijk gegeten.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Uitstekende locatie om een rustig een gesprek te voeren en gelijktijdig prima te eten.
Geen parkeerproblemen en dat is wel eens anders in Amsterdam. Bediening is prettig en vlot.
Heide M.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Geweldige gerechten heerlijk qua smaak en een schilderij qua opmaak. Deze kok kookt anders dan Joost Abbink. Een vooruitgang! De prijzen zijn ook logischer en aangenamer. De wijnkaart lijkt opgeschoond en daardoor overzichtelijk. De bediening is verandert. Honger maar nog niet uiterst attent,maar dat komt nog wel. Kronenburg is duidelijk in beweging. Ik kom absoluut terug, de gerechten en wijneñ waren heerlijk. Toplocatie die gaat groeien.
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Prachtige inrichting. Geluid pas aanvaardbaar na ingewilligd verzoek. Menu beperkt. Bediening zeer naar de zin.
i_stet .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Lekker gegeten, leuke inrichting
willem M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
fles wijn dient aan de tafel te worden open gemaakt en niet in de keuken. Het is verstandig om de rekening na te kijken. Een foutje is zo gemaakt.
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Mooie sfeervolle zaak, goed eten, wel allemaal wat kleinere hapjes die je in elke volgorde die je wilt kunt bestellen. Geen echte voor- en hoofdgerechten dus, behalve een paar gerechten die bestempeld werden als redelijk groot, dus meer geschikt zijn als hoofdgerecht.

Indeling van de tafeltjes is wat onlogisch, op bepaalde plekken voelt het alsof je alleen in de zaak zit en op andere plekken zit je redelijk bovenop elkaar.

Personeel is niet onvriendelijk maar zou iets minder plichtmatig over kunnen komen; bij het weggaan is het niet zo chique dat je zelf je jas moet zoeken tussen alle andere.
D. D.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Gezellig gezeten heerlijk gegeten, verassing van de kok. Heel vriendelijk personeel en het ligt op een leuke locatie. Zeker voor herhaling vatbaar.
Natas B.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Mooie locatie, maar ga hier niet naartoe als je goed wilt eten!
In een aardige poging om rekening te houden met mijn allergieen werd mij een glutenvrij broodje aangeboden waarop ik echter erg lang moest wachten en die mij uiteindelijk ijskoud werd voorgeschoteld.

De wagyu burger leek mij wel lekker, had hem well done besteld. Kwam helaas nog rauw aan, werd teruggenomen. Tweede poging om hem well done te maken wilde echter ook niet lukken, alleen daar waar ik had ingesneden had iets meer kleur gekregen de rest bloedde nog.

Ik heb zoveel goede recensies gezien over dit restaurant dat ik nog perplex sta over mijn ervaring. De bediening heeft excuses gemaakt maar verder geen moeite of goedmaker vanuit de keuken. Had het vaste team misschien een avond vrij of zo?
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Gedineerd, nog nooit eerder geweest. Hetzelfde gevoel als velen voor mij - het is een locatie waar je niets snel gaat dineren - tussen de kantoren. Ik wist niet eens dat het bestond. Het eten wel lekker - maar het blinkt niet uit door een geheel eigen stijl - beetje van dit en beetje van dat. Het lekkerst vond ik de ceviche van zeebaars, alhoewel het normaliter volgens mij wat pikanter mag zijn, mogelijk afgestemd op de Nederlandse smaak.
Het lijkt meer een goede gelegenheid om met zakenpartners/ klanten te dineren of lunchen. Mooi gelegen aan vijver.
Opama .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Meegenomen voor een kleine lunch, aangename verrassing: leuk gelegen, strak moderne inrichting en een vriendelijke vlotte bediening; 2 gerechten uit de lunchkaart, beide toppie, na eerst nog lekker voorafhapje, brood met smaakvolle olijfolie; kopje koffie met 2 smakelijke eigen bereide lekkernijen.Kortom, we komen terug; en de ober was zelf verbaasd en reageerde goed op de geweldige taalfout op de kaart: diverse verassingsmenu's!!
Stormdyk V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Wat hebben wij heerlijk luxe gegeten. Wij hebben voor 3 gangen gekozen en voor het verrassingsmenu. Heerlijk en tot onze grote verrassing ook nog meer lekkernij er tussendoor. Tevens ook heerlijke wijnen bij het eten geserveerd. De bediening is kundig en vriendelijk.
De locatie is wat vreemd,nl op een bedrijventerrein maar het is er zo aangenaam vertoeven en makkelijk om te parkeren. Het is echt een restaurant waar je voor verschillende gelegenheden kan gaan eten. Ook prima voor een receptie, vergadering etc. Ik kom zeker terug. Veronique
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Door het prachtige weer, gebruik kunnen maken van het fantastische terras. Een verrassende locatie in Amstelveen.
Robin B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Dit sfeervolle prachtig aan een vijver gelegen restaurant ligt verscholen voor het doorgaand verkeer, waardoor we het nooit hadden opgemerkt. Jammer, want het eten is voortreffelijk van kwaliteit, wordt prachtig opgediend en de bediening is vriendelijk en heeft kennis van zaken. Niet goedkoop, maar zeer redelijk geprijsd voor een bijzondere avond uit.
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Laatst gegeten met vrienden, leuk terras & bediening was goed. Eten was ook goed, prijs/kwaliteit verhouding echter iets minder.
Bente W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Restaurant zat een tikje verstopt tussen de kantoren. Eenmaal binnen werden we keurig ontvangen. Mooie tafel aan het water gekregen. Voor het 2 gangen menu gegaan. Vooraf zalmtartaar, die was heerlijk klaargemaakt. Als hoofd de kalfslende, mooi stukje kwaliteitsvlees. Ambiance was mooi en sfeervol, het was het wel wat rustig voor een vrijdag avond. De open keuken zag er ook goed uit. Prijs kwaliteit verhouding is in mijn optiek keurig. Kortom een aanrader!