Restaurant Kromhout

Tielsestraat 190 6673 AE Andelst Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Kromhout

Kromhout heeft een hoogwaardige keuken waarin alle gerechten bereid worden met respect voor de natuur en de seizoenen. Zo komt charme, smaak en finesse samen. Kies uit het zomermenu, keuzemenu, verrassingsmenu en daarbij uitgebreid wijnadvies van de gepassineerde gastvrouw. Dit mooie witte hoekpand in Andelst is niet te missen. En de charme van een Betuws dorp is dat er soms een trekker voorbij komt rijden!

Meer informatie over restaurant Restaurant Kromhout

Dinsdag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi , Wijnkelder
NellieL .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Voor het eerst at ik met een Groupon in een restaurant waar echt geen concessies aan wat er op tafel kwam gedaan werd! En wat er op tafel kwam was uitstekend. 5 gangen stuk voor stuk prima. Een heerlijke kalfscarpaccio met couscous en auberginecrème, heerlijk op smaak. Vervolgens een voortreffelijke bereid stukje kabeljauw met garnituren, een heerlijk mals stukje hoen met mosterdsaus. Een perfect bereide hertenfilet met heerlijk winters garnituur. Als afsluiter een voortreffelijk dessert met peer en chocolade. Alles geserveerd op mooi opgemaakte borden. Een hartelijke en enthousiaste gastvrouw. Een echte aanrader!
PJ77 .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
We hebben hier heerlijk genoten van al het lekkere eten en bijpassende wijnen. Dit restaurant is een Michelin ster waard!
De borden zijn perfect opgemaakt en de wijnen worden tijdens elke gang met veel passie geschonken. Voldoende uitleg over de wijnen en het gerecht.
J51 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
wij hebben genoten van een 5 gangen menu, prachtig opgemaakte borden en heerlijke gerechten. het was en perfect avondje uit in een sfeervol restaurant. ook wij hadden de ervaring dat er TE weinig wijn in de glazen wordt geschonken het leek op een bob arrangement en dit gezien de prijs het toch echt niet was.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Heelijk met 4 personen gegeten. Lekker laten laten verrassen met 5 gangenmenu door de kok.
Hele fijne gastvrouw met mooie verhalen rond de wijnen bij de gerechten.
Dit restaurant verdient het om positief in de schojnwerpers te staan!
We komen zeker weer terug!
Anita R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Prima gegeten
minpuntjes: wat strak stramien. Een van ons had tijd niet gegeten en vroeg wat eerder om een 2e broodje dan dat de bedoeling was. Antwoord was dan ook dat we dat na de volgende gang zouden krijgen ( en dat bleef dus ook zo. let wel: we aten a la Carte dus niet via een actie of zo) Personeel liet soms wat steekjes vallen/was wat onervaren ( geen glas bij radler bv).
Ruime opzet restaurant.
Gastvrouw zelf maakt gelukkig veel goed en eten was erg lekker!
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
27 februari, gedineerd bij Rest. Kromhout. Rest op een dorp locatie. Leuk gastvrij ontvangst en sfeervolle inrichting. Gekozen voor een 5 gangen diner. De eigenaresse in de bediening wordt geassisteerd door twee jonge assistenten. De wijnkeuze konden we moeilijk maken enerzijds omdat er niet zo'n ruime keuze was, maar anderzijds ook om de jonge dame die de wijn inschonk zelf ook niet bekend was met de wijnen die dit restaurant schenkt.! Bij navraag keek ze zelf ook op de fles en kon ons niet vertellen welke wijn het was. Maar ze was uitermate vriendelijk en alle begin is moeilijk. Ook de hoeveelheid wijn die werd geschonken bleek te weinig te zijn om zo'n mooi wijnglas voor te gebruiken, waardoor het op een BOP arrangement leek? Maar de bedoeling was goed. Na de amuse volgenden de gerechten die proportioneel ruim voldoende waren, redelijk van smaak maar geen hoogstandjes, wat we ook niet verwachtte in dit restaurant. Vanwege het verkeerd uitserveren van de 3e gang aan andere gasten, zaten we op den duur wel heel erg lang te wachten op de volgende gang waarvoor - na constatering -, excuses werd aangeboden vergezeld van een drankje op kosten van de zaak. Ach waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt..! Alles samenvattend, een sfeervol restaurant, netjes ingericht, betaalbare gerechten en vriendelijke bediening met eigen parkeergelegenheid. Zeg maar voor gasten in het middensegment op het gebied van een culinair betaalbaar avondje uit.!
Nicole C. B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Sinds het vertrek van ons Chefkok vriendje uit Echteld zijn wij al een paar jaar op zoek naat een soortgelijk restaurantje. Gisteren hebben wij haar gevonden! Heerlijk gegeten, mooie wijnen, fijne ambiance!
Chapeau Team Kromhout!
Mecheline .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Gisteren echt een heerlijk verrassingsmenu gegeten met onze Grouponbon. Er is echt alles uit de kast gehaald om het ons naar de zin te maken. In combinatie met een heerlijk wijnarrangement was het echt top! Complimenten voor de kok en de gastvrouw!
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Prima restaurant. Wij kregen een 4 gangen verrassingsmenu van de chef.

Allereerst een salade van o.a. dungesneden tonijn, rozijn, sojasaus, radijs. Heerlijk en anders dan een standaard carpaccio.
Daarna als tussengerecht scholfilet met komkommer, simpel maar lekker.
Bij de eerste 2 gangen werd een vers broodje geserveerd met roomboter, goed om het tekort aan koolhydraten (geen aardappels, rijst of pasta) in de gangen aan te vullen.
Hoofdgerecht bestaande uit hertenbiefstuk in rode wijnsaus met een heerlijke mousse van o.a. pastinaak en wat groente. Goede porties en goed van smaak.
Dessert was een lekkere combinatie van sorbetijs met een koekje van glucosesiroop (geen kletskop) en witte chocolade pannacotta. Mooie combinatie van smaken en zeker niet te zoet.
Vergezeld van een prima fles rode huiswijn.
We konden het niet laten om nog een koffie compleet te nemen met lekkernijen als madeleine,zeevruchtchocolade en kletskop.
Betere porties dan in Michelin restaurants en minder stijf; bediening is correct, maakt een praatje (neemt echt de tijd) .
Wij komen hier terug!

J51 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
heerlijk avondje voor ons, verwend met super lekker 4-gangen menu en....door een gastvrouw die heel erg veel vol passie kan vertellen over de lekkere wijnen! kortom genoten!!!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Lekker met z'n achten gegeten met een groupon bij restaurant Kromhout. Het eten was ontzettend lekker en de service was ook in orde. We zaten buiten, heel erg fijn. Wel jammer van de vrachtwagens die soms langsreden die veel geluid maakten. De rekening was een aangename verassing, heel vriendelijk geprijsde drankjes! Kortom, een aanrader.
Else D.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Werkelijk weer heerlijk gegeten bij Kromhout en niet te vergeten heerlijk genoten van het bobwijnarragement. Ik snap niet dat dit restaurant geen ster heeft gekregen. Alles is exquise verrukkelijk en tongstrelend en maagvullend. Dit is echt een restaurant waar ik regelmatig terugkom.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
We hadden restaurantweek menu voor 27, 50. Om te beginnen kregen we kregen een amuse en een warm vers gebakken klein bolletje brood. We namen een extra tussengerecht voor 10 euro. Een Bob-arrangement was mogelijk, we hadden bij alle 4 gangen een half glas voor totaal 15 euro.
Het eerste gerecht was gerookte zalm, heel smakelijk en daarbij o.a. komkommer in zuur en andere smaken, waardoor het zeer verrassend was.
Het tussengerecht was skrei, ook weer met allerlei garnituur die het bijzonder maakte, zoals rettich.
We kregen weer een lekker warm versgebakken bolletje. Het hoofdgerecht was mooi rood en heel mals kalfsvlees van de barbecue. Bij het nagerecht was o.a. kaneel-ijs.
Na vier gangen waren we zeer voldaan. De wijnen pasten er goed bij. De gastvrouw gaf met veel aandacht informatie over wijnen en het eten.
De inrichting was niet bijzonder, maar wel smaakvol, redelijk modern er was meer dan voldoende ruimte tussen de tafels en sfeer was goed.
De gastvrouw vertelde ons na een vraag uitgebreid over hoe het bedrijf was ontstaan en zich had ontwikkeld.
Ik zal zeker dit restaurant aanraden.
John B.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Door dat wij een Groupon bon hadden gekregen, hebben wij voor het eerst kennis gemaakt met Restaurant Kromhout in Andelst. Wij kunnen niet anders zeggen, dan dat wij een zeer aangename avond hebben gehad. De ontvangst, de bediening en het vijfgangenmenu alsmede het wijnarrangement waren meer dan voortreffelijk. Wij hadden een mooi vergelijk omdat wij kortgeleden nog een bezoek hadden gebracht aan een restaurant in Harderwijk met een Michelinster.
HannyJohn
Wendy S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Op een heerlijke zoele zomeravond naar Andelst gereden. We hadden niet gereserveerd en wilden graag buiten eten. De gastvrouw heeft wat geschoven met de tafels zodat ook wij buiten konden zitten.
De keuze viel op het 3-gangen verrassingsmenu. Wat een aanrader! Een heerlijke amuse vooraf: komkommersoep met sojaschuim en een bitterbal van makreel. Vervolgens kregen we een voorgerecht met zalm, zoetzure komkommer en rettich en een doperwtenpuree. De vis was botermals en de combinatie van smaken was mooi. Vervolgens perfect gegaard kalfsvlees met een smakelijke jus en puree. Het dessert maakte het af: de gel van aardbeien, het karnemelkijs, en de chocolademousse waren subliem. We hebben geen wijnarrangement genomen, maar slechts 1 glas. Zowel de Chardonnay als de Tempranillo waren goed uitgezocht bij de gerechten.

De bediening is zeer attent, kundig en uitermate vriendelijk. Het was lekker zitten op het terras, al kan het soms wat rumoerig zijn als er een trekker voorbij komt rijden. Tegelijkertijd is dat ook de charme van een Betuws dorp. En het ligt maar op een steenworp van Nijmegen en Arnhem... het verbaast me dat het hier niet drukker is. Misschien hebben de mensen uit Nijmegen-Noord het nog niet ontdekt?

De prijs-kwaliteit is zéér goed: Kromhout biedt dit menu in de zomermaanden aan voor maar € 25. Normaliter kost het € 35 en ook dat is voor deze kwaliteit echt niet duur.

Wij hebben hier een heerlijke avond gehad en komen hier zeker nog eens terug.

Miekevanaalten .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2014
Alweer een aantal jaren is Het Kromhout in Andelst is ons favoriete restaurant. We bekijken de menukaart nooit meer, maar laten ons verrassen door de meer dan uitstekende kookkunsten van de keuken en de daarbij passende wijnkeuze van de gastvrouw. Gisteravond wederom genoten van o.a een bijzonder mals stukje lamsvlees, heerlijke vis die wegsmolt en uiteraard weer een niet te versmaden nagerecht. Dit keer met verrassende witte wijnen. Bijzonder attent is tevens de wijze waarop men hier omgaat met mijn diabetes!
Joop98 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Onlangs voor mijn 40e verjaardag hier wezen eten via groupon. Gebeld of het mogelijk was om met zijn 10nen te komen eten. Dat was geen probleem.
Bij aankomst vriendelijk ontvangen en speciaal voor ons een mooie grote tafel gereserveerd waar we mooi met zijn allen aan konden zitten. Prima geregeld. Daarbovenop heerlijk gegeten en uitstekende begeleiding van de wijnen erbij. We hebben genoten van de avond, en kunnen het iedereen aanraden. Hier niet het gevoel van een groupon melkkoe wat vaker het geval is bij restaurants die hieran meedoen. Gewoon heerlijk verfijnd eten wat met liefde en kunst gemaakt is. Nee absoluut een aanrader om eens te gaan eten!
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Onlangs met vrienden hier voor de derde maal gegeten en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de eerste twee maal beter bevielen dan deze laatste keer. Een deel van het restaurant was afgesloten, maar dat verhoogde de sfeer niet. In mijn herinnering kregen we "vroeger" drie uitstekende amuses, nu moesten we het doen met één karig bitterballetje. We hadden via Groupon gekozen voor het 5-gangen verrassingsmenu dat bestond uit zalm, kabeljouwfilet, (wat zoute) varkenswang, diamanthaas en dessert. De gerechten waren goed, maar niet buitengewoon verrassend. Het wijnarrangement was prima, en het is mogelijk een "BOB"-arrangement te nemen waarbij voor een gereduceerde prijs halve glazen worden geschonken.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Met een gezelschap van 4 personen hebben we hier op zaterdag met een Groupon bon een 5-gangen diner gegeten en het geheel overtrof onze verwachtingen.
Heerlijke gerechten, mooi opgemaakt, prima smaak, perfecte bediening en heerlijke wijnen.
En ook een plezierige plek om te vertoeven met voldoende afstand tussen de diverse tafels.
Na afloop de bediening gecomplimenteerd en voor hen is het logisch dat ze ondanks de kortingsbon goed hun best doen en willen laten zien wat ze in huis hebben in de hoop dat je terugkeert.
Dat zullen we zeker doen.
Britje2 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Restaurant Kromhout heeft ons blij verrast. Groupon bon gebruikt om hier te genieten van een
vijf gangen diner. Je merkte geen verschil in behandeling van Groupon en niet Groupon gasten hetgeen ik zelf altijd een teken van goed gastheer/gastvrouwschap vind. De maaltijd was heerlijk van smaak en het toetje was het wachten waard. De kok heeft goed rekening gehouden met mijn koemelk allergie hetgeen voor mij wel erg belangrijk was. Al met al voor herhaling vatbaar.