Restaurant Kreta

Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00

Leonique H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij komen uit Berkel en Rodenrijs en zijn een dagje in Maastricht en dit restaurant binnen gelopen, goede service vriendelijk personeel en waanzinnig goed eten. Jammer dat het zo ver weg is anders zouden we hier vaker komen. Binnen doet het niet grieks aan ,maar de muziek is wel goed, en ze hebben een heel goede raki
Paprikapunt P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Wij hebben met twee volwassenen en 1 kind van 12 jaar heerlijk gegeten voor slechts 43 euro. De gyros is echt heel lekker. Het restaurant is modern en schoon. De bediening snel en vriendelijk. Restaurant ligt in een rustig zijstraatje ih centrum naast de basiliek.
Adlinssen .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Zaterdag 16 juli gegeten bij Kreta Maastricht. Vriendelijke bediening - lekker gegeten, ruime porties. Helaas geen Wiekse Witte meer (en dat in Maastricht) en in plaats daarvan een Grieks biertje gedronken.
Weveka .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wij zijn regelmatige bezoekers en verheugen ons steeds weer op op ons volgende bezoek !
Constante kwaliteit , prettige bediening in een prachtige zaak.
Complimenten aan Amando en zijn medewrkers.
Dave156 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Op een zaterdagavond hier gegeten. Restaurant was vol maar toch duurde het niet erg lang voordat we ons eten kregen. Het eten was erg lekker en de porties meer dan genoeg. Personeel is aardig. Restaurant is vrij modern ingericht, niet heel bijzonder verder. Al met al een prima Grieks restaurant waar ik vast nog een keer terug kom.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Lekker gegeten, goede porties met een betaalbare prijs. Inrichting modern en ruim.
Vriendelijke bediening al was het wel vreemd dat we na het hoofdgerecht niemand meer hebben gezien of we nog een nagerecht of koffie wilden bestellen.
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Toevallig hier naar binnengelopen omdat het stijlvol uitzag van de buitenkant met die mooie lichten langs de ramen. Binnen was het ook mooi ingericht, en wat ons gelijk opviel was de goede service. Eten was helemaal prima, en beter dan de standaard griek. Je zou het een kwalitatief Grieks restaurant kunnen noemen, waar het gezellig genieten is.
Roel H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
Gisteren hier het dagmenu gegeten. Gyros en calamaris. Een salade vooraf. met een Cola en een biertje er bij kostte dit 27 Euro voor 2 personen. Echt geen geld en heerlijk gegeten.
Ewoud B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Vanavond heerlijk gegeten in dit restaurant.
Beslist een van de betere Griekse restaurants die we tot nu toe bezocht hebben.
Zullen zeker vaker terugkomen.
Groetjes Jos en Ewoud.
Frans P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Restaurant Kreta heeft een frisse indruk.
Het personeel is zeer vriendelijk.
Met 5 personen hadden we 2x de Kreta schotel besteld wat zeer uitgebreid en ruim voldoende is en waarin alle Griekse gerechten aan bod komen.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Als Randstedelingen die (al tientallen jaren) 2 x per jaar in Maastricht komen, eten we daar dus ook maar 2 x per jaar. We hadden de afgelopen jaren Kreta al eens een aantal keren bezocht en gisteren na lange tijd waren we eens terug. Het was niet te herkennen: groter geworden en helemaal fris en fruitig! Vriendelijk ontvangst, gelijk een ouzo van het huis, fraaie menukaart met veel keus. We namen de bekri meze met een fles rosé erbij en kregen alvast een kleine Griekse salade de man. De bekri meze smaakte heerlijk (pikante saus) en was leuk gepresenteerd: met rijst, patat, wat druifjes, een schijfje sinaasappel, meloen etc. Bediening was attent en vriendelijk. Misschien kan de volgende keer een koeler om de wijnfles, dit als opbouwende kritiek, want we vonden het een zeer geslaagde avond en komen zeker terug!
Esin E.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
ik heb niet zo veel te vertellen. .. Masr vooral is geweldige restaurant waar mens rustig kan zitten en smakkelijk eten. Service- serveerster met mooi krullen en geweldige en vriendelijke glimlach had die sfeer nog gezelliger gemaakt.! Vriendelijke bedankt voor alles! zeker is voor herhaling vatbaar m!
Bert A.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2014
Geweldig restaurant waar lekker eten wordt geserveerd. Alle gerechten zijn even lekker en de bediening is ook prima. Drankjes worden koel geserveerd.
Jeroen .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2014
Mooi en modern ingerichte zaak. Bediening is uitstekend. We zaten hier op een doordeweekse dag met 2 volwassenen en 2 kinderen. Na een mooie plek uitgezocht te hebben en onze menukeuze kenbaar gemaakt te hebben kwam kort daarop al het bestelde eten tegelijk op tafel. Tot zover prima.
Alleen dan het eten. De salade bestond uit sla...veel sla, paar stukjes rode ui, twee partjes tomaat, 1 heel klein stukje feta en 1 olijf. Niet wat ik verwacht van een griekse salade. Verder waren de vleesschotels flauw en droog van smaak, opgemaakt met fruit uit blik en slappe friet. De bijbestelde knoflooksaus leek van een bekend merk uit de schappen van de supermarkt...maar dan de nog goedkopere variant. Mayonaise met suiker komt meer in de buurt qua smaak. Totaal geen smaak van knoflook, maar een zoete vette saus.
Mijn conclusie is dan ook dat het interieur sfeervol is met een goede en vriendelijke bediening, maar ik ga de volgende keer naar een andere griek.
Erik1001 .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2014
Bij binnenkomst werden ik en mijn vrouw in een zo goed als leeg restaurant (aanwezig 1 ouder echtpaar) meteen naar een hoek gewezen ipv van mooie plek bij het raam. Waar anderen je de raamplek geven. Minpunt
Ouzo werd aangeboden van het huis, vaak is die aangelengd met water, bij deze zaak niet, pluspunt.

Diverse voorgerechten genomen en die waren best goed, niet veel niet weinig. Sardientjes raad ik aan om goed te kauwen, 1 x ging het mis en bleef een klein gemeen graatje diep in mijn keel steken die ik gelukkig maar wel met veel moeite heb kunnen kon verwijderen. Sardientjes bevatten dus niet alleen maar zachte graatjes.

Kwaliteit voorgerechten ergens tussen de 7 en een 8. De gebakken champions waren echt lekker. Het sausje maakte het af, lekker dippen met het stokbrood. 3 gehaktballetjes was wat mager, de tomatensaus niet bijzonder. Gegrilde paprika met feta, niet helemaal gaar volgens vriendin, maar ik vond het juist wel lekker zo. Wel heel weinig feta er in. Sardientjes weer heel veel en met een erg lekkere saus. Mosselen best ok maar dezelfde saus als bij de champions? Daar paste het wel hier niet.

Wat we echt vervelend vonden was dat een paar minuten nadat we het bestek hadden neergelegd ten teken dat we klaar waren. Niet alleen alles werd weggehaald, maar men doodleuk de tafel voor de volgende gasten dekten.
We keken elkaar aan, nooit eerder meegemaakt. Ik dacht nog even, zeker iets van het huis. Maar m'n vriendin stamelde verbaast "ze willen dat we nu al oprotten".
En inderdaad geen vraag, of we misschien nog een nagerecht wilden of koffie.

We wilden nog een nagerecht bestellen maar voelden ons geen gast meer. Hebben betaald en zijn meteen vertrokken.

We zijn van plan vaker naar Maastricht te gaan maar deze tent zullen we 100% niet meer bezoeken.
Marloes T.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Dit is een erg hippe Griek! Mooi ingericht en lijkt niet op een standaard Griek.. Het eten is echter niet zo top als de beoordelingen doen vermoeden. Vooral het hoofdgerecht viel tegen, weinig smaak! De Griekse rijst was super flauw, het vlees smaakte maar saai. De Griekse salade bevat welgeteld maar 1 stukje feta en 1 olijf. Wel lekker was het fruit dat op het bord lag. Vreemd was ook dat we de salade kregen en daarna nog zeker een kwartier moesten wachten op de rest van het eten. Volgende keer gaan we toch voor een andere Griek, dan maar minder mooi decor maar wel lekkerder eten..
SamAlken .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Vanavond, zoals meermaals, gegeten bij Restaurant Kreta te Maastricht. Heerlijke lamskoteletten en verrukkelijke Calamaris. Dit is in mijn ogen een mooie zaak, veel netter dan de gemiddelde griek in Maastricht, een beetje chiquer ingericht. Leuke eigenaars, en een gezellige sfeer. Een klein minpunt aan dit leuke restaurant, de engelse bediening spreekt geen woord Nederlands. Verder een top restaurant.
Fijn P.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Het is echt heel lang geleden dat ik zó'n slechte avond heb gehad in een restaurant. De lovende recensies vind ik dan ook echt onbegrijpelijk. Toen wij dit restaurant zaterdagavond binnen stapten sprak een dame ons aan met:"Table for two? You can go upstairs, there is a free table". Eerst dachten we nog dat we voor buitenlandse toeristen werden aangezien, maar later bleek echt dat het personeel geen Nederlands kon. Het trapje naar boven leidde ons naar een plateau met tafels zonder enig uitzicht, een soort zaal waar je ook kan eten. Er ontbrak nog net een buffet opstelling in het midden. Het zag er erg ongezellig en sfeerloos uit, waarbij het systeemplafond met spotjes al genoeg zegt over de algehele sfeer wat mij betreft. Overigens wel vreemd dat een dame ons, in het Engels, zo naar een tafel stuurt ergens in het restaurant.
Toch zijn we blijven zitten omdat veel restaurants vol zaten. Een blik op de menukaart en wijnkaart maakte ons niet veel enthousiaster. De fles "Santorini" wijn die we bestelden was echt heel slecht. We hadden bewust al niet voor de huiswijn gekozen, maar dat een duurdere wijn nog zó slecht smaakt is toch bedroevend. Uiteindelijk was ons hoofdgerecht nog wel redelijk, onze eetlust was snel bedorven na het proeven van de glimmende, smaakloze salade. Jammer was het wel dat het vlees smaakt zoals bij elke Griek, met veel te veel kruiden. We zijn dan ook met halfvolle borden opgestaan om af te rekenen. Ondertussen was er een buitenlandse bezoeker viool gaan spelen. Dat stoorde ons nog niet zo, maar wel de eigenaar die ons erop aansprak waarom we wegliepen terwijl deze man aan het vioolspelen was. Hij kon desgewenst deze bezoeker laten stoppen met muziek maken, verwoorde hij in gebrekkig Engels. Maar voor ons was de pret al over en hebben we zo snel mogelijk dit restaurant verlaten. Wat een tegenvaller in het bourgondische Maastricht. Dit restaurant is de stad niet waard.
Lea E.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Zaterdagavond zijn wij met z'n viertjes (mijn man, ikke en mijn zus plus echtgenoot) gaan eten bij restaurant Kreta. Eigenlijk op zeer herhaaldelijk aandringen van mijn zus hoe overheerlijk het eten, de sfeer en alles er wel niet was.
Het restaurant oogde zeer gezellig en modern -niet zo typisch Grieks als je zou verwachten-. De bediening was goed en niet "te" aanwezig; heel prettig om niet steeds onderbroken te worden.
Het eten was in een woord ver-ruk-kel-ijk !!
Wij hadden een Griekse schotel besteld voor 4 personen; en dat zag er goddelijk uit. Gegrilde superscampi's lagen zij aan zij met moten gegrilde zalm, inktvisringen, souvlaki, gyros ; verder knisperend verse sla, sinaasappelschijfjes, aardbeitjes, olijfjes en misschien vergeet in nog wel het een en ander; en In een woord: het was ver-ruk-kel-lijk!!!!!
Toe een lekkere dame blanche en koffie/thee.
Wij hadden echt helemaal niks te klagen. Een aanwinst voor de stad dit restaurant.
Staat bij ons al bij de favorieten van Maastrichtse eetgelegenheden!
Tot gauw Kreta!

Kor-Hameleers .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Op oudejaarsavond hadden wij, ouders en drie volwassen kinderen, gereserveerd bij Kreta. De zaak is compleet verbouwd. Ondanks de wat "dure" indruk zijn de prijzen bescheiden. We kregen een ouzo als welkomsdrankje. Het eten was smakelijk en vers. De porties zijn gelukkig niet te groot. Ik had de Skiathos schotel met o.a. lever besteld. De lever was perfect bereid. De suzuki, suflaki en de gyros: allemaal smakelijk en vers bereid. Een prettige verrassing nadat ik bij diverse Griekse restaurants droog en liefdeloos bereid eten heb gehad. Nadat we allemaal onze bordjes volledig leeg gegeten hadden (het was dus lekker!) en een toetje op hadden (ik had zelf een koffie met een losse Metaxa 7* als toetje genomen), kregen we nog een drankje aangeboden van het huis. We komen hier zeker terug en ik kan het restaurant aan iedereen aanbevelen.