Restaurant Kozee

Jordy G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Injo .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Super lekkere gerechten waar zorg aan is besteed. Begonnen met de zwaardvis, heerlijk licht om als starter mee te beginnen. Daarna de eend, ook weer heerlijk van smaak en mooie garnituur. Als laatste de snoekbaars met zuurkool, wat een topper. Heerlijk gegeten en fijne bediening. Wel aan de dure kant, want je hebt wel 3 gerechten nodig om met een tevreden buikgevoel naar buiten te gaan. Zeker de moeite waard.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Woensdagavond samen met twee vriendinnen bij Kozee gegeten. Het was nog warm buiten dus we hebben lekker op het terras gegeten. Het menu bestaat uit wat kleinere gerechten dus wij hadden allemaal drie gerechtjes van de kaart gekozen plus een dessert.

Als eerste had ik de steaktartaar en daarna mijn favoriet namelijk de coquille met spek en een heerlijke mousse erbij. Ook de buikspek was heerlijk mals en als laatste het dessert van chocolade met kers en mascarpone. Bediening was erg vriendelijk en ik zou dit restaurant zeker aanraden, ik kom zeker terug!
G. V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Kozee heeft nieuwe eigenaren. In t verleden hier redelijk gegeten. Nu maar weer een kans geven. Als introductie werd er een kennismakingsmenu aangeboden, incl wijn voor € 44,50. Mooie prijs.
Het was erg stil bij binnenkomst, waarschijnlijk schrikte een evenement op de kiemarkt bezoekers af.
Ontvangst glaasje cava.
Voorgerecht langzaam gegaarde zalm. Op zich redelijk, maar wel erg klein en had meer lauwwarm mogen zijn. Ook het kleine bordje....Wij dachten eerst dat het wellicht een amuse was.
Hoofdgerecht diamanthaas...redelijk goed, maar niet spannend.
Had creatiever gekund zeker bij het garnituur
Over het dessert kan ik kort zijn: op zich wel lekker, niet vernieuwend yoghurt basilicum. Presentatie slordig.
Wij vonden alle porties wel erg klein. Niet slecht van kwaliteit. De wijnen die geserveerd werden waren wel goed.
Als je een introductie mèt aanbied als kennismaking, pak dan goed uit. Een 1e ï druk is belangrijk.

De nieuwe eigenaren hebben alle goede bedoelingen, maar serveertechnisch en mbt gastheerschap kan het beter. De eigenasr/kok kookte niet zelf vanavond. Zijn partner deed haar best.
Misschien moeten we t een 2e kans geven ba een tijdje.
Zeker nu niet vernieuwend voor purmerend en de koemarkt waar al vele restaurants zitten.

Ik wens de nieuwe eigenaren wel veel succes, want ze zijn erg enthousiast en willen er graag iets van maken.
SimonSeruahsit .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Kozee. Het was een rustige avond, maar de kwaliteit werd behouden! Heerlijke gerechten: proeverij en carpaccio waarna de hamburger op briochebol en een stoofpannentje met witte rijst. Eten in Purmerend met meer kwaliteit doe je bij Kozee!
Joyce J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Geluncht bij Kozee, niet voor het eerst. Wat mij al eerder was opgevallen, als niet al te jeugdige bezoeker wordt je hier ontvangen met: 'Kan ik jé jas aannemen?', gevolgd door 'Wat willen jullie drinken?´. De dame had mijn kleindochter kunnen zijn. De lunch was goed, de stoelen zitten lekker.
R. U.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Het jaarlijkse Reuring in Purmerend was voor ons reden om eens te gaan dineren in Purmerend. Bij Kozee had ik wel vaker een lunch gepakt en dit was altijd wel goed verzorgd. Het interieur is erg smaakvol opgefrist met heldere blauwe tinten en mooie gestileerde lampen aan het plafond. Achterin de zaak is het wat langgerekt met daarin ook de (deels open) keuken en het is knap dat je je niet 'opgesloten' voelt. Ze schenken hier erg mooie wijnen (Sacchetto!), en zelfs voor de wijnen per glas (begrijpelijk voor P'end) zijn de publiekslievelingen zoals Merlot en Chardonnay, gelukkig, van uitstekende kwaliteit. Vooraf hadden we de romige mailsoep met tuinerwten als contrastkleur; quiche Kozee en de rundercarpaccio. Presentatie goed, smaak uitstekend. Als hoofdmaaltijd: Roodbaars met een jus van bosui; entrecote (medium) met citroenboter en kippannetje met curry, kokos, groenten en rijst. Perfecte garing en het nagenoeg allemaal tegelijk uit serveren, betekent gewoonweg dat de keukenbrigade zich goed kweet van zijn taak en prima op elkaar is ingespeeld. Wij zijn niet zo van de nagerechten, en de door mij gekozen twee bolletjes ijs vond ik niet goed maar ook niet slecht, de koffie is volgens mijn partner zeker de moeite waard. De prijzen zijn conform de geleverde kwaliteit. Hier kan je zonder problemen gewoon heerlijk eten...en neem je vrienden mee.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Kozee koemarkt
Heerlijk gegeten, carpaccio van rode biet, ossehaas mals en perfect gebakken, als toetje madeleine, alles vergezeld door een rode wijn.
Tafelgenoten vonden de vis ook heerlijk.
Dus al met al gewoon goed
Injo .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Wegens het horen van goede recensies hier voor het eerst gegeten. Begonnen met een broodje, wat zeer droog was (oud?). Ons voorgerecht was een proeverij van de chef. Op leisteen gepresenteerde verschillende voorafjes. Het zag eruit als een schilderijtje, prachtig. Helaas lieten de smaken te wensen over. We vonden er beiden geen smaak aan zitten. Daarna de zeebaars (de vis van de dag). Een flinke moot vis, gepresenteerd op flink wat groenten en een kartoffelsalade. Wederom vonden we er beiden geen smaak aan zitten. De vis was heerlijk maar niet of weinig gekruid, de groenten ondefinieerbaar en smakeloos en de kartoffelsalade (aardappels) waren niet gaar. Toe koffie met bon bons, hier waren we nog het meeste blij mee. Wat ontzettend jammer, want prijs kwaliteit was voor ons totaal niet in verhouding. Wij komen hier niet terug.
Jurdd .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Vriendelijke bediening, open keuken, lekker breekbrood voor tafelgenoten, voor mij heel attent glutenvrij broodje met smeersels. Brood was helaas niet echt lekker, beetje zoet en plakkerig. Heb het zeker beter geproefd. Hamburger met frieten was smakelijk. Hou zelf meer van een minder compacte hamburger maar smaken verschillen. Wat van het pastagerecht geproefd van tafelgenoot, dat was erg smaakvol. Al met al gezellige zaak goed verzorgd eten. Ga zeker nog een keer.
Rebecca_21 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Vooraf de carpacio van rode biet, als hoofdgerecht kip in pancetta met ricotta en als nagerecht een fudge-brownie met zeezout-karamel ijs.

Bij het bestellen wees de serveerster mij en een tafelgenoot erop dat onze hoofdgerechten er geen patat bij hadden, en of wij dat wilden. Er werd echter niet gemeld dat onze hoofdgerechten geserveerd werden met een flinke aardappelpuree met zuurkool, en daarom hadden wij 'ja' gezegd op de patat. Gelukkig kregen wij 1 portie patat met z'n tweeën en kregen we het dan ook wel op, maar het was eigenlijk een beetje te veel van het goede. Misschien dat de bediening hier op kan letten.

Verder hebben wij heerlijk gegeten in een gezellig restaurant en ik heb Kozee al aangeraden bij vrienden.
Neustradamus .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Lekkere gerechten van mooie (streek) produkten. Mooi, intieme en sfeervol restaurant met open keuken. Bediening vlot, zeer vriendelijk en met kennis van zaken. Prijs kwaliteit verhouding erg goed.
Geweldige avond gehad, kom zeker terug.
AndreJ .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Toen we binnen kwamen bleken we tot onze schrik de eerste gasten te zijn. Maar gelukkig liep de zaak al gauw helemaal vol. Dat was een goed voorteken. Blijkbaar waren we te vroeg, zo na een laatste dag zon op een terrasje. Het interieur is nieuw, plezierig warm, perfect zittende stoelen, er is ook een bar waar je aan kunt zitten voor of na het eten. Prima! Het eten was eigenlijk verrassend goed. Voor mij een prima preisoep met gerookte paling, daarna surf&turf met een verrukkelijk mals stukje vlees, lekker knapperige patat en (te weinig) gamba's. De sla die er bij zat vind ik persoonlijk te sterk en wat grof van smaak. Toe een heerlijk warm chocoladetaartje met toebehoren. We waren het eens: een mooi en lekker toetje. De Merlot was betaalbaar en soepel. De bediening was uitstekend, snel, vriendelijk en zelfs toen het heel druk werd gericht op de klanten. Al met al een positieve ervaring en een aanwinst in Purmerend, die ik aan vrienden en kennissen wel durf aan te raden.
Mark Michels .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
heerlijk op het terras gegeten, mooie gerechten de zalm forel was heerlijk mijn tafelgenoot was ook zeer te spreken. goede prijs kwaliteit verhouding. ik kom heer zeker terug
Jah85 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Onlangs heerlijk gegeten in dit mooi ingerichte restaurant. De sfeer is warm te noemen, en het personeel is erg vriendelijk en attent. Op de kaart staan gerechtjes die je in elk restaurant tegenkomt, maar ook enkele verrassingen en dagelijks verschillende schotels. Vooraf een lekkere kiprouleau gegeten, die leuk opgemaakt op een mooi bord werd geserveerd. Hoofdgerecht de tournedos, die in een heerlijk geurende jus lag en perfect gegaard was. De friet zou zomaar eens de lekkerste geweest kunnen zijn die ik ooit gegeten heb! Het nagerecht was met erg veel zorg klaargemaakt door de chef, dat zag je en dat proefde je. Hij kwam het dan ook trots zelf uitserveren, erg leuk! De wijnkaart biedt genoeg keuze, en al met al is dit restaurant een prima keuze voor een gezellig en lekker avondje.
Smaakvankeizer .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
wij hebben hier een kozeeburger gegeten dit was uitstekend maar eigenlijk gewoon broodje hamburger met friet smaak was goed niks op aan te merken de prijs is daarintegen iets aan de hoge kant
ga hier denk ik nog wel een keer naar toe
Ventje .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
Heerlijk gegeten. Perfecte coquilles, heerlijke heilbot, mooie en lekkere dessert. Interessante wijnkaart, kortom een aanrader!
H_beckers B.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2012
Voor het eerst gegeten bij Kozee, na bijna alle restaurants in Purmerend te hebben geprobeerd. En dat was best een verademing. Een kleine maar prima menukaart met goede gerechten. Heerlijke coquilles vooraf met een perfecte garing en alles mooi opgediend. Ook de hoofdgerechten waren erg smakelijk. Het kaasplankje als nagerecht was ook lekker. Enige dissonant was de chutney van vijgen bij de kaas; te veel zuren. Verder een prima restaurant op de Koemarkt in Purmerend.
S0njaa .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2012
Heerlijk gegeten. De zaak is prachtig. Ook de bediening is goed, jas wordt aangenomen en weer bij je aangedaan. Het enige minpuntjes wat ik kan bedenken is dat mij niet gevraagd werd of ik nog iets wilde drinken wanneer mijn glas leeg was. Al met al top
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
We hebben hier laatst ook een keertje ge-high bubbelt en het was inderdaad ook ontzettend goed.
Prima bediening , heerlijk gegeten en allemaal mooie en verse producten.
Prima plek om te dineren en ook dus om te lunchen.
Hulde mensen!!