Restaurant Klein Zwitserland

Zondag vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:00

Pascalw .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant! Als voorafje een heerlijke zeebaars met gamba's en als hoofdgerecht een mooie schnitzel 'klein zwitserland'. De bediening was top. Een enthousiaste jonge dame in de bediening maakte onze avond compleet. Wij komen hier zeker snel terug.
Jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Heerlijk gegeten! We zaten buiten op het terras uit wind, in de zon, met leuk uitzicht over het plein. We hadden vooraf een langzaamgegaarde beenhamcarpaccio, verrukkelijk! Deze was buiten de kaart om, hopelijk komt deze weer terug op de kaart:-) Als hoofdgerecht hadden we een schnitzel. Superlekker, én lekker groot. Alles vers. Prima wijnen hier, (we hadden de blushrosé en witte wijn) én goede enthousiaste bediening die weet wat ze serveert. Aanrader!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten! Een allergie werd helaas niet begrepen, ik moest het er maar afhalen. Maar dat is niet voldoende met een allergie.. Soep vooraf te heet van temperatuur. Zonde.. Hoofdgerechten echter uitstekend en perfect bereid. Bediening erg vriendelijk! Decor wel aan vernieuwing toe.. We komen zeker terug!
Lisebeth I.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hadden gereserveerd en kregen met een wijzende arm onze tafel gewezen waar we vervolgs een half uur wachten op de kaart met het excuus van de serveerster sorry voor het wachten maar haar collega was overspannen maar nu wel aanwezig. Er was maar 1soort rode wijn. Ik bestelde: DUIVELSE SATÉ€21,50 Spies met als saté gemarineerde zeeduivelfilet, satésaus en kroepoek.
Ik eet geen vlees maar wel vis dus dit klonk lekker. Na zeker een half uur kwam ze me vertellen dat het geen zeeduivel werd maar kabeljauw maar dat dat ook lekker was. Nog een half uur later kwam er een spies met stukken vis met.... Spek erom heen. Stond niet in beschrijving en ik vind spek echt heel vies. Zelfs met de spek eraf smaakte de vis niet naar vis maar alleen naar spek. De gebakken aardappeltjes waren vreemd slap en lauw, we aten met zijn tweeen maar de salade was klein en met van alles maar 1ding in. 1 stuk tomaat etc. De kalfslever van mijn vriend was welmgoed vertelde hij mij. Ik heb de spek om de vis natuurlijk benoemd naar de serveerster en ze zei dat ze de kok kon vragebpn iets anders te maken maar we hadden al zo lang inmiddels gewacht dat ik daar geen zin in had (reservering om half zeven en pas eten op tafel om kwart over acht)De spek is naar de hond gegaan en de kok heeft de vis nog even in de oven gedaan zodat de spek smaak er dan af zou gaan. Nou het smaakte toen nergens meer naar en was taai. We zijn maar een toetje gaan eten in Sonnevanck. Wat een rot maaltijd en dat op mijn verjaardag ook nog. Twee jaar geleden hadden we er ook gegeten en toen was het wel goed.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gezellig restaurant waar je heerlijk kunt eten. De bediening is vriendelijk en loopt voldoende langs. Saté van de haas was erg lekker en ook de garnering was prima. Kortom heerlijk gegeten voor een goede prijs.
Adrielle .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Gezellig restaurantje, vriendelijke bediening. Bourgondisch voorgerechtje was lekker en de Spare-ribes zijn overheerlijk. Lekkere marinade en het vlees valt zo van het botje. Groente op bord was lekker maar overige garnituur was niet bijzonder (aardappeltjes eigenlijk vies). Maar voor de spare ribs zeker de moeite waard.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk gegeten en lekker uit kunnen rusten. Wat een leuk restaurant is Klein Zwitserland! We kwamen er min of meer per toeval terecht nadat onze strandwandeling werd verstoord door harde muziek. Het terras zat vol maar we kregen binnen een prachtig plekje. Zeer attente bediening. We namen "Neptunus", "Zalba" en scholfilet. Uitstekende kwaliteit eten en op een leuke manier opgediend: aan een spies hangend boven je bord. De vis was precies goed gegaard en heerlijk gekruid (zou wel wat minder zout mogen). Knapperige frites en gevarieerde sla. Leuk voor alle leeftijden.
Hansvolvo .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
op basis van schnitzel keuze hier gaan eten, maar daar doe je het restaurant te kort mee!
waanzinnig goede carpaccio (zonder vis) en super schnitzel met dadels en geitenkaas (hoe verzinnen ze het maar echt verrassend goed). ook de pittige varkenshaas was groot en goed!
daarbij kon ik kiezen uit 3 soorten sambal waar ze het mee pittig maakten, hulde!
bediening erg prettig en attent!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Een grote schnitzel gegeten van de losse schnitzelkaart Lekker maar wel een beetje vet. Je krijgt wat je kunt verwachten zonder al te veel poespas.
Visserman .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Zaterdag met zn tweeen geweest, een blonde dame bracht ons naar tafel erg gehaast en slordig.
We kregen een Duiste kaart maar we hebben geen woord Duits gesproken!?
Het drinken duurde erg lang en t bestelde broodje ook.We kregen als antwoord dat dat normaal was bij ons en dat t nog even duurde. Mijn vrouw bestelde een carpaccio en ik de vissoep.
Carpaccio was steenkoud en erg karig opgemaakt en de vissoep was bremzout!!!
Het hoofdgerecht arriveerde nadat onze borden al n n half uur van tafel waren.
Een tournedos met pepersaus en een tilapiafilet die nog kariger dan de carpaccio was pff.
Mijn tournedos was mooi totdat ik hem wilde doorsnijden, keiharde rand eraan en heel sterk gekruid. De garing was medium terwijl ik rood had gevraagt.........de koffie was t hoogtepunt van de avond!!!!

Het wast te slecht voor woorden zowel t interieur oude en vervallen service zo slecht net alsof ze je weg willen hebben. en de keuken een dikke onvoldoende wij komen hier nooit meer terug

PaulHillebrand .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Recent twee keer samen een hapje (op hap: een reuzenschnitzel) gegeten voor bezoek aan aan een vriend in Heliomare. De file voor zijn en onszelf verwennen op een heerlijke maaltijd. Gastvrije ontvangst en ook bij het afscheid wordt de deur zelfs voor je open gehouden. Heerlijk vers stokbroodje bij het aperitief en beide keren was de maaltijd zeer smakelijk. De eerste keer twee joekels van schnitzels gekozen van de uitgebreide Schnitzelkaart en de tweede keer een heerlijke malse kipsaté en een visspies (geloof ik, ik ben niet van de vis ;-)). Koffie toe. Dikke aanrader!
Rovdfeen .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
We waren met 2 volwassenen en 1 kind. Na het vragen van de kaart duurde het erg lang voordat er iemand langs kwam. Uiteindelijk kwam iemand om te vragen of we wat wilden drinken maar geen kaart. Nog een keer de kaart vragen. Ondertussen een stokbroodje gevraagd. Ik kreeg mijn ijsthee zonder ijs, ik gaf dat aan en ik kreeg toen 2 klontjes en nog steeds geen kaart. We kregen ons bestelde stokbrood, wat oud en droog smaakte. Uiteindelijk hebben we 2 kipsate besteld en konden we ondertussen een dutje doen want het duurde weer een eeuwigheid voordat het klaar was. We vroegen een extra bord zodat onze zoon met ons kon mee eten. Het bord is nooit gekomen.

De bediening was warrig en vergeetachtig, dit was uiteindelijk ook begrijpbaar want de eigenaresse bleek haar openbaar af te blaffen merkten we toen we gingen afrekenen.

Het eten was ok, maar niet echt hoogstaand.
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Afgelopen zaterdagavond hier gegeten met 5 volwassen en twee kleine kinderen. Ontvangst is zeer gastvrij door de eigenares Ina. Het was mooi zonnig weer, maar we besloten om toch binnen te gaan zitten i.v.m. wind. De aankleding is niet top, maar wel erg gezellig. Het eten is hier goed tot zeer goed. Ik heb zelf als voorgerecht gekozen voor de pittige Tomatensoep met Parmezaan en croutons (zeer goed en lekker). Twee hebben de Carpaccio” Klein Zwitserland” besteld (goed) en de andere twee de Gamba’s (gepeld) op Spaanse wijze, zoet en pittig met paprika en ui (uitstekend). De twee kleintjes happen mee van ons bord. Als hoofdgerecht heb ik de specialiteit van het restaurant gekozen nl. speciale Zwitserse Schnitzels van 300 gram, die op de ouderwetse manier a la minute met de hand gepaneerd! Gekozen voor de “Jungfrau” met Tomaat, champignons en kaas.
Goed en erg lekker. Overige tafelgenoten 1x Schnitzel “Klein Zwitserland” (goed en lekker), 2x maal de Saté(van de haas) (leuk geserveerd, smaakt goed en lekker) en 1 maal buiten de kaart om de gebakken lever (zeer goed). De oudste van de kleintjes krijgt een kleine gepaneerde schnitzel met patat en appelmoes. We waren allemaal vol dus geen nagerecht. De witte en rode (huis) wijn vielen ook in de smaak. Al met al zeker een locatie om terug te komen.

Chiara P.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Wij hebben hier regelmatig een hapje gegeten, en tot nu toe bevalt het ons super. Mijn man is een echte vleeseter en smult hier altijd van de Saté, spare ribs of de mixed grill. Ikzelf ben meer van de vis en salades, en die zijn ook heerlijk. De sfeer is gemoedelijk, de uitstraling van het restaurant vind ik gezellig en nodigt uit. De open keuken is verrassend en de bediening is altijd erg vriendelijk.

Ook fijn is dat honden welkom zijn. Dat zie je niet vaak meer.
Bert W.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Zeer speciaal restaurant vanwege het decor. Opvallend het meer dan hartelijke welkom op het terras. Wij waren met 4 volw en een kind. Het bestelde stokbrood als voorafje duurde lang. Het hoofdgerecht werd samen met het stokbrood geserveerd. Ook niet slecht overigens. Al met al wel een aanbeveling waard.
Gerard P.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2013
Met het gezin hier gegeten op het terras. Voorgerecht met geitenkaas was prima. Na meer dan een uur gewacht te hebben, gevraagd waar het hoofdgerecht bleef. Onze dochters hadden toen alleen wat stokbrood gehad(voorgerecht). Het hoofdgerecht was brie in bladerdeeg met jam met nog allerlei andere onderdelen. Brie met bladerdeeg was prima, maar de rest was onduidelijk en smakeloos. In reactie op mijn opmerking hierover gaf de bediening aan dat ze een grillrestaurant zijn en dat dit waarschijnlijk niet hun specialiteit is. Zet het dan niet op de kaart.
Met bladerdeeg en brie valt best iets leuks te maken. Dan had een teleurstelling achteraf voorkomen kunnen worden.
Ook de friet die onze dochters hadden gekregen was smakeloos en vet.
Absoluut geen aanrader dit restaurant. De bediening is overigens wel prima. Aardig en voorkomend.
Jos F.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Het restaurant ziet er uit alsof de tijd na de seventies heeft stilgestaan. En er hangen rare stijven kettingen boven de tafel waardoor het ook iets heeft van een martelkelder. Niet lang na de bestelling hangen ze het vlees aan een spies aan die kettingen.

En lekker! Meteen vergeet je die treurige tierlantijntjes in de ramen en de ouderwetse stenen boogjes. Alle gangen waren prima klaargemaakt, no-nonsense opgediend (oké, het vlees hing boven de tafel, maar dan schuif je wel makkelijk je saté van de spies) en heerlijk!

Je verwacht het niet. Dagje strand gedaan? Pak hier een heerlijke saté!
Damsco .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Dit is een restaurant waar je vooral heen gaat voor het eten. Volgens mij is sinds kort het interieur aangepast, maar voorheen leek het erg op een skihut. Veel tierelantijntjes en pluralia. Ook wel gezellig en geeft een bepaalde kneuterigheid aan het restaurant.
Maar je moet er van houden en het kan mensen afschrikken hier naar binnen te stappen.

Ik kom hier eigenlijk altijd voor de spareribs of de schnitzels en die zijn gewoonweg erg lekker voor een goede prijs.

De bediening doet erg zijn best zonder opdringerig te zijn. Aan de ervaring schort het soms een beetje, maar dit is niet storend.

Kortom, als je lekker wilt eten voor een goede prijs dan ben je bij Klein Zwitserland aan het goede adres.