Restaurant Klein Zwitserland Wijk aan Zee

Julianaplein 53 1949 AT Wijk aan Zee Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klein Zwitserland Wijk aan Zee

Op het plein bij de dorpskerk van Wijk aan Zee vindt u restaurant Klein Zwitserland! Wij zijn elke dag geopend vanaf 17:00 uur. Een gezellig en sfeervol restaurant waar u heerlijk kunt dineren. Maar ook voor een overheerlijke kop koffie of een borrel bent u van harte welkom!

Meer informatie over restaurant Restaurant Klein Zwitserland Wijk aan Zee

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Klein Zwitserland Wijk aan Zee

willem V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Gezellig en gastvrij restaurant om gewoon even lekker te genieten van een goede keuken zonder te veel poespas !
Een geslaagde avond !
melinda V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk gegeten samen met mijn man en kinderen, het maandmenu is een aanrader! Voor de kinderen is er ook ruime keuze uit de kaart! Vriendelijke bediening!
H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Plezierige ontvangst en bediening. Kregen een mooie, rustig gelegen tafel toebedeeld. Het eten was goed en smakelijk, al voldeed de carpaccio van zalm in de verste verten niet op de omschrijving op de kaart: geen zeewier te bekennen, geen kekkoman saus en weinig zalm. Meer een eenvoudige salade, maar dan wel stevig geprijsd. Sfeer en snelheid van bedienen - ondanks de drukte - waren prima.
Rosa D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Super lekker gegeten, de spareribs en sate waren echt goddelijk! Hele aardige bediening en ook de inrichting is echt heel gezellig! Zeker een aanrader!!!
sjoerdtje V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
erg lekker gegeten en vriendelijk en attent personeel, interieur gezellig, genre muziek kan iets beter, kwaliteit, kwantiteit en prijs viel ons reuze mee. een dikke 8, zeker een aanrader.
sliepo .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Ongeveer vijftien jaar geleden hier al eens gaan eten. Doordat het ons toen zeer goed bevallen is, en we uiteraard weer eens in de buurt waren besloten we vanavond terug te gaan. En hier hebben we geen spijt van gekregen. Alles perfect geregeld en een leuke avond gehad. Vriendelijk personeel een heerlijk kunnen eten. De spiezen werden nog net zoals toen aan kettingen opgehangen boven onze borden. Al met al zijn wij zeer tevreden over dit restaurant.
Pascalw .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij dit leuke restaurant! Als voorafje een heerlijke zeebaars met gamba's en als hoofdgerecht een mooie schnitzel 'klein zwitserland'. De bediening was top. Een enthousiaste jonge dame in de bediening maakte onze avond compleet. Wij komen hier zeker snel terug.
jojanneke W.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Heerlijk gegeten! We zaten buiten op het terras uit wind, in de zon, met leuk uitzicht over het plein. We hadden vooraf een langzaamgegaarde beenhamcarpaccio, verrukkelijk! Deze was buiten de kaart om, hopelijk komt deze weer terug op de kaart:-) Als hoofdgerecht hadden we een schnitzel. Superlekker, én lekker groot. Alles vers. Prima wijnen hier, (we hadden de blushrosé en witte wijn) én goede enthousiaste bediening die weet wat ze serveert. Aanrader!
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Heerlijk gegeten! Een allergie werd helaas niet begrepen, ik moest het er maar afhalen. Maar dat is niet voldoende met een allergie.. Soep vooraf te heet van temperatuur. Zonde.. Hoofdgerechten echter uitstekend en perfect bereid. Bediening erg vriendelijk! Decor wel aan vernieuwing toe.. We komen zeker terug!
Lisebeth I.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hadden gereserveerd en kregen met een wijzende arm onze tafel gewezen waar we vervolgs een half uur wachten op de kaart met het excuus van de serveerster sorry voor het wachten maar haar collega was overspannen maar nu wel aanwezig. Er was maar 1soort rode wijn. Ik bestelde: DUIVELSE SATÉ€21,50 Spies met als saté gemarineerde zeeduivelfilet, satésaus en kroepoek.
Ik eet geen vlees maar wel vis dus dit klonk lekker. Na zeker een half uur kwam ze me vertellen dat het geen zeeduivel werd maar kabeljauw maar dat dat ook lekker was. Nog een half uur later kwam er een spies met stukken vis met.... Spek erom heen. Stond niet in beschrijving en ik vind spek echt heel vies. Zelfs met de spek eraf smaakte de vis niet naar vis maar alleen naar spek. De gebakken aardappeltjes waren vreemd slap en lauw, we aten met zijn tweeen maar de salade was klein en met van alles maar 1ding in. 1 stuk tomaat etc. De kalfslever van mijn vriend was welmgoed vertelde hij mij. Ik heb de spek om de vis natuurlijk benoemd naar de serveerster en ze zei dat ze de kok kon vragebpn iets anders te maken maar we hadden al zo lang inmiddels gewacht dat ik daar geen zin in had (reservering om half zeven en pas eten op tafel om kwart over acht)De spek is naar de hond gegaan en de kok heeft de vis nog even in de oven gedaan zodat de spek smaak er dan af zou gaan. Nou het smaakte toen nergens meer naar en was taai. We zijn maar een toetje gaan eten in Sonnevanck. Wat een rot maaltijd en dat op mijn verjaardag ook nog. Twee jaar geleden hadden we er ook gegeten en toen was het wel goed.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Gezellig restaurant waar je heerlijk kunt eten. De bediening is vriendelijk en loopt voldoende langs. Saté van de haas was erg lekker en ook de garnering was prima. Kortom heerlijk gegeten voor een goede prijs.
Adrielle .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Gezellig restaurantje, vriendelijke bediening. Bourgondisch voorgerechtje was lekker en de Spare-ribes zijn overheerlijk. Lekkere marinade en het vlees valt zo van het botje. Groente op bord was lekker maar overige garnituur was niet bijzonder (aardappeltjes eigenlijk vies). Maar voor de spare ribs zeker de moeite waard.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Heerlijk gegeten en lekker uit kunnen rusten. Wat een leuk restaurant is Klein Zwitserland! We kwamen er min of meer per toeval terecht nadat onze strandwandeling werd verstoord door harde muziek. Het terras zat vol maar we kregen binnen een prachtig plekje. Zeer attente bediening. We namen "Neptunus", "Zalba" en scholfilet. Uitstekende kwaliteit eten en op een leuke manier opgediend: aan een spies hangend boven je bord. De vis was precies goed gegaard en heerlijk gekruid (zou wel wat minder zout mogen). Knapperige frites en gevarieerde sla. Leuk voor alle leeftijden.
hansvolvo .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
op basis van schnitzel keuze hier gaan eten, maar daar doe je het restaurant te kort mee!
waanzinnig goede carpaccio (zonder vis) en super schnitzel met dadels en geitenkaas (hoe verzinnen ze het maar echt verrassend goed). ook de pittige varkenshaas was groot en goed!
daarbij kon ik kiezen uit 3 soorten sambal waar ze het mee pittig maakten, hulde!
bediening erg prettig en attent!
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Een grote schnitzel gegeten van de losse schnitzelkaart Lekker maar wel een beetje vet. Je krijgt wat je kunt verwachten zonder al te veel poespas.
visserman .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Zaterdag met zn tweeen geweest, een blonde dame bracht ons naar tafel erg gehaast en slordig.
We kregen een Duiste kaart maar we hebben geen woord Duits gesproken!?
Het drinken duurde erg lang en t bestelde broodje ook.We kregen als antwoord dat dat normaal was bij ons en dat t nog even duurde. Mijn vrouw bestelde een carpaccio en ik de vissoep.
Carpaccio was steenkoud en erg karig opgemaakt en de vissoep was bremzout!!!
Het hoofdgerecht arriveerde nadat onze borden al n n half uur van tafel waren.
Een tournedos met pepersaus en een tilapiafilet die nog kariger dan de carpaccio was pff.
Mijn tournedos was mooi totdat ik hem wilde doorsnijden, keiharde rand eraan en heel sterk gekruid. De garing was medium terwijl ik rood had gevraagt.........de koffie was t hoogtepunt van de avond!!!!

Het wast te slecht voor woorden zowel t interieur oude en vervallen service zo slecht net alsof ze je weg willen hebben. en de keuken een dikke onvoldoende wij komen hier nooit meer terug

PaulHillebrand .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Recent twee keer samen een hapje (op hap: een reuzenschnitzel) gegeten voor bezoek aan aan een vriend in Heliomare. De file voor zijn en onszelf verwennen op een heerlijke maaltijd. Gastvrije ontvangst en ook bij het afscheid wordt de deur zelfs voor je open gehouden. Heerlijk vers stokbroodje bij het aperitief en beide keren was de maaltijd zeer smakelijk. De eerste keer twee joekels van schnitzels gekozen van de uitgebreide Schnitzelkaart en de tweede keer een heerlijke malse kipsaté en een visspies (geloof ik, ik ben niet van de vis ;-)). Koffie toe. Dikke aanrader!
Rovdfeen .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
We waren met 2 volwassenen en 1 kind. Na het vragen van de kaart duurde het erg lang voordat er iemand langs kwam. Uiteindelijk kwam iemand om te vragen of we wat wilden drinken maar geen kaart. Nog een keer de kaart vragen. Ondertussen een stokbroodje gevraagd. Ik kreeg mijn ijsthee zonder ijs, ik gaf dat aan en ik kreeg toen 2 klontjes en nog steeds geen kaart. We kregen ons bestelde stokbrood, wat oud en droog smaakte. Uiteindelijk hebben we 2 kipsate besteld en konden we ondertussen een dutje doen want het duurde weer een eeuwigheid voordat het klaar was. We vroegen een extra bord zodat onze zoon met ons kon mee eten. Het bord is nooit gekomen.

De bediening was warrig en vergeetachtig, dit was uiteindelijk ook begrijpbaar want de eigenaresse bleek haar openbaar af te blaffen merkten we toen we gingen afrekenen.

Het eten was ok, maar niet echt hoogstaand.
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Afgelopen zaterdagavond hier gegeten met 5 volwassen en twee kleine kinderen. Ontvangst is zeer gastvrij door de eigenares Ina. Het was mooi zonnig weer, maar we besloten om toch binnen te gaan zitten i.v.m. wind. De aankleding is niet top, maar wel erg gezellig. Het eten is hier goed tot zeer goed. Ik heb zelf als voorgerecht gekozen voor de pittige Tomatensoep met Parmezaan en croutons (zeer goed en lekker). Twee hebben de Carpaccio” Klein Zwitserland” besteld (goed) en de andere twee de Gamba’s (gepeld) op Spaanse wijze, zoet en pittig met paprika en ui (uitstekend). De twee kleintjes happen mee van ons bord. Als hoofdgerecht heb ik de specialiteit van het restaurant gekozen nl. speciale Zwitserse Schnitzels van 300 gram, die op de ouderwetse manier a la minute met de hand gepaneerd! Gekozen voor de “Jungfrau” met Tomaat, champignons en kaas.
Goed en erg lekker. Overige tafelgenoten 1x Schnitzel “Klein Zwitserland” (goed en lekker), 2x maal de Saté(van de haas) (leuk geserveerd, smaakt goed en lekker) en 1 maal buiten de kaart om de gebakken lever (zeer goed). De oudste van de kleintjes krijgt een kleine gepaneerde schnitzel met patat en appelmoes. We waren allemaal vol dus geen nagerecht. De witte en rode (huis) wijn vielen ook in de smaak. Al met al zeker een locatie om terug te komen.

Chiara P.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Wij hebben hier regelmatig een hapje gegeten, en tot nu toe bevalt het ons super. Mijn man is een echte vleeseter en smult hier altijd van de Saté, spare ribs of de mixed grill. Ikzelf ben meer van de vis en salades, en die zijn ook heerlijk. De sfeer is gemoedelijk, de uitstraling van het restaurant vind ik gezellig en nodigt uit. De open keuken is verrassend en de bediening is altijd erg vriendelijk.

Ook fijn is dat honden welkom zijn. Dat zie je niet vaak meer.