Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,7
9,3
Gert N.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Vanwege ons vierjarig jubileum en ons vakantiehuisje in Vierhouten had ik gekozen voor Klavertje Vier in Vierhouten. We hebben hier een uitstekende avond gehad, mede door de service en de perfecte gastvrouw. Bij het bestellen van het eerste biertje wilden we graag weten wat voor keuze ze in witbier konden serveerden, de jonge serveerster wist het niet maar binnen no-time kwam de gastvrouw met een origineel advies. Al snel bleek dit geen uitzondering, het is duidelijk te merken dat je hier met echte vakmensen te maken hebt. Het personeel is vooral jong maar zeker al ervaren en mochten ze iets niet weten (wat natuurlijk heel begrijpelijk is) dan is daar de zeer attente en zeer ervaren gastvrouw. De keuken bleek al van dezelfde kwaliteit zijn, uitstekende smaken. Ik moet wel zeggen dat je dit voor de gevraagde prijzen ook wel verwacht, een dingetje voor ons blijft toch de beperkte porties, die mogen (zeker gezien de prijzen) toch wel net iets groter. We kozen voor een driegangen verrassingsmenu, qua vlees/vis ruim voldoende maar de groenten (je kunt ze tellen...) en andere bijgerechten was nogal beperkt. Echter alles was zeer smaakvol en hoewel je tussen de gerechten door wel even moet 'wachten' wordt dit leuk opgevuld met originele amuses (met recht kleine hapjes). De sfeer is goed in het restaurant, gezellig. We gingen voldaan naar huis, bij het weggaan werden we nog gewezen op de bierbrouwerij Pauw waar het witbier vandaan kwam, kortom attent van begin tot eind. Je kunt hier een heerlijke avond tafelen, maar zorg dat je niet uitgehongerd bent.
Tina D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Het Restaurant waar we heel graag dineren. We hebben nu ook ontdekt dat het lunchen daar een heerlijke bezigheid is. Zondag 28 juli 2013 genoten van het voortreffelijke 3gangen vislunchmenu met een bijpassend glas wijn. Dikke schol met garnituur en zeetong met aardappelcreme van Opperdoes en diverse voorjaarsgroenten. Toetje kokosijs met verse ananas en chocolade. Dat alles op het heerlijke terras onder het genot van de parasol. Een aanrader zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Op vrijdag onze trouwdag gevierd met ons twee bij Klavertje Vier ,dit restaurant hadden wij vorig jaar oktober bij de Wilddagen ook ak bezocht en omdat het toen ook al goed was nu retour.
Bij aan tafel gaan had de gastvrouw een mooie kaart met gelukwensen(zelfgemaakt) dit vonden wij zeer atent.

Wij hadden het 5 gangen menu met de bijpassende wijnen,het was met een woord geweldig.

Het eerste gerecht gemarineerde Asperges(wit en groene)gegrild,met pesto saus.

Het tweede gerecht was op de huid gebakken Dorade.

Het derde gerecht was Kalfslende.

Het hoofdgerecht was eendeborst GEWELDIG.

Het nagerecht was eenmaal kaas en zoet nagerecht van diverse soorten fruit en ijs .

Als wij in het najaar terug gaan naar Vierhouten gaan wij zeker terug naar Klavertje Vier.
godsamme .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Op zondag 5 mei fantastisch gegeten hier voor een schappelijke prijs. Mooi Veluws biertje vooraf op het terras, heerlijk voorgerecht met eend en prachtig hoofdgerecht van het Eper graslam - nooit eerder van gehoord maar die mag binnen blijven lopen bij Klavertje Vier! Heel gezellige en overtuigende bediening, en perfect passende wijnen er bij aanbevolen.
Rick-en-Monique .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Wederom heerlijk gegeten bij Klavertje Vier. Ons gezelschap koos voor uiteenlopende gerechten van wild, vlees en vegetarisch. Iedereen heeft enorm genoten van de smaak, opmaak van de borden, vriendelijke bediening en ambiance. Een wijnarrangement maakte het gerecht compleet. Zeker voor herhaling vatbaar en een absolute aanrader.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Klavertje vier blijft een bezoek waard. Ook deze koude zaterdag was het, na een enthousiaste begroeting, weer volop genieten van allerlei culinaire hoogstandjes. Rien de kok bedenkt tongstrelende creaties van gerechten tot amuses en Laura weet het met al haar enthousiasme fraai te presenteren. Ook haar wijnkeuze bij de gerechten is formidabel. Enig minpuntje was het tafeltje achterin. Hoewel je erg rustig zit mis je toch de sfeer, zeker al de tafelgenoten voor je halverwege het diner het restaurant verlaten. Hoogtepunten het op die manieren klaargemaakte Veluws zwijn en het gerecht met fazant.
Het restaurant blijft een van mijn favorieten!
bundoo .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Hier afgelopen donderdag gegeten. Hebben ons laten verrassen met een 4-gangen menu. Was geweldig, echt een aanrader! Prachtige eerlijke producten op diverse manieren bereid. Mooie en verrassende wijnen ter begeleiding. Bediening was perfect en gaf perfecte toelichting op de gangen/producten. Kortom een zeer aangename verrassing. Wij gaan hier zeker nogmaals langs.
Tina D.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
We zijn nu zo langzamerhand stamgasten, niet één keer teleurgesteld. 1ste Kerstdag samen gedineerd het was weer perfect. Ambiance, het diner en de wijnen daar gaan we nooit meer weg. Hopelijk binnenkort met onze jongens weer er heen.
A. D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Vanavond hier gegeten, in een woord geweldig: kwaliteit van het eten, gastvrijheid, beleefdheid, versheid van de produkten, wijnadvies, etc. Echt een aanrader.
henk1981 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Twee maanden geleden hier gegeten a la carte met bijpassende wijnen top waren combinatie's!
Veel lekkere amumes en bonbons om het diner complet te maken, zeker een aanrader!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
het is een zeer goed restaurant,de bediening is zeer atent en correct.
Het eten is super,wij hadden een 5 gangensuprise munu.
De gangen zijn mooi opgebouwd,met gerechten van het jaar getijde,dit was nu wild,maar er waren ook twee gerechtjes met vis.Het hoofgerecht was wild.
Het nagerecht was op verzoek kaas dit was geen enkel probleem.

Als wij weer in de buurt van Vierhouten zijn gaan wij zeker hier weer eten.
papendrecht .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Samen met mijn man bij Klavertje Vier gegeten. Wij hadden het 5 gangen menu met wijnarrangement en vonden het allemaal heel smaakvol en de borden erg mooi opgemaakt. De prachtige bloemarrangementen in het restaurant maken de wat kille ambiance wel gezelliger. Door omstandigheden moesten de keuken en het bedienend personeel het op een gegeven moment zonder de eigenaren (kok en gastvrouw)klaarspelen maar alles liep perfect door. Waarvoor onze complimenten!!
goudmi .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Wij hebben hier met Hemelvaart gegeten. Gerechten zijn perfect in orde en allen heerlijk van smaak. De eigenaresse / gastvrouw verstaat haar vak. Kwam je dit soort mensen maar op meer plaatsen tegen. Zeer geslaagde avond!
Dolf A.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2012
Mijn vrouw en ik hebben erg lekker gegeten ter ere van ons 5-jarig huwelijk.
Wij waren opzoek naar een restaurant met een originele kaart waarbij ze het liefst ook bewust omgaan met de gebruikte ingrediënten. Bij klavertje vier gebruiken alleen maar lokale producten, veelal biologisch, en hebben ook vegetarische keuzes op de kaart (maar meer vlees/vis). Dat klopte dus mooi.
Het is verrassend hoe zij met soms eenvoudige ingrediënten een erg goed en verrassend gerecht kunnen maken.
De amuse was bijvoorbeeld een kleine aardappel (hoe precies klaargemaakt ben ik vergeten). Daar zou ik zelf niet voor gekozen hebben als ik de keuze zelf mocht maken van tevoren, maar de amuse was verschrikkelijk lekker. Erg verrassend. De rest van de gerechten waren vergelijkbaar hoog van kwaliteit en origineel.

De bediening wist duidelijk waar ze mee bezig waren. Ze waren vriendelijk en behulpzaam zonder opdringerig te zijn en hadden verstand van het menu en de ingrediënten. Een goede gelegenheid voor een gezellig/romantisch dinertje.

Als je na het eten geen zin hebt om in de auto te stappen, dan kan ik aanraden om bij B&B De Jonge Stee te overnachten.