Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,7
9,3
Birgit B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Afgelopen week samen met onze dochter gegeten bij dit geweldige restaurant. Bij binnenkomst gelijk kennis gemaakt met een zeer vriendelijke gastvrouw. Zij gaf duideliijk uitleg bij de menukaart en vertelde dat het mogelijk was porties en menu aan te passen aan onze dochter. Gelijk bleek dat we te maken hadden met een gastvrouw met hart voor de gasten en zaak. Wij kozen voor het drie-gangen verrassings menu. Wat hebben we genoten! We kregen eerst een amuse, daarna een glaasje soep. Ook onze dochter die alleen een hoofdgerecht had gekozen kreeg deze heerlijke gerechtjes geserveerd. Daarna kregen wij ons 3-gangen menu! Wat een plaaatjes en wat een smaak! Je kunt proeven dat hier iemand in de keuken staat met een passie voor koken! Wat ook opviel is dat de gastvrouw vraagt of je water wilt. En dan vraagt, wanneer je zegt zonder koolzuur, gewoon uit de kraan? Hoeveel restaurants verkopen je dan niet een dure fles water terwijl het zo ook kan!
Wij zouden hier heel vaak willen eten,ware. Het niet dat het erg ver van onze woonplaats vandaan ligt!
Het is een echte aanrader!!!
Veel oog voor gasten,kleine gasten en écht een toprestaurant!
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Op basis van de Iens recensies hier gegeten. Voortreffelijk. Wat zit hier in Vierhouten een mooi authentiek restaurant verstopt. De kaart is overzichtelijk en spannend. Ik nam de zalm met biet. Mooie iets dik gesneden zalm met lekkere bietstructuren. Als hoofdgerecht wilde ik graag de tong maar die bleek niet voorradig. Er was wel heilbot maar daarvan stond het garnituur mij niet aan. Geen moeite voor de keuken om de heilbot te serveren met het garnituur van de tong! Kenmerkende souplesse. De eigenaresse was alleraardigst en schent heerlijke wijnen. Prijs-kwaliteit is meer dan uitstekend. Jammer dat Vierhouten niet om de hoek ligt!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Het was weer fijn om bij klavertje vier te eten,bij het binnen kommen is het al een feest mochten zelf een tafeltje uit kiezen.
Wij hebben het 5 gangen verrassing menu genomen,met als na gerecht het kaasplankje.
De zorg die besteed word aan elk gerecht is ster waardig,de broodjes,het water en het bij schenken van de wijn is voortreffelijk,als er iets is is een oogwenk al voldoende zo oplettend is men hier,hier word men nog werkelijk in de watten gelegd gewoon super.
Als wij in het voorjaar weer naar richting Vierhouten gaan zullen wij hier zeker weer gaan eten,en ook met de wilddagen in oktober.
Hiske R.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Op het terras heerlijk 3 gangen geluncht onder genot van een goede bijpraat en vol plannen maken. We mochten een dun stukje keuken gedoogd wild zwijn achterham boutje proeven. De rest was nog niet droog genoeg om er een gerecht van of omheen te maken. De Wilddagen komen eraan en dat beloofd wat! Als hoofdgerecht kokkels met mosterdzaad en witte wijnsaus samen met de rog vleugel filet, bloemkool. De wijn heb een Picpoul de Pinet van Muret. Heerlijke notenvulling peerbereidingen yoghurtijs met pure chocola als afsluiter .. Stevige espresso en thee van gedroogde verveine uit eigen tuin, we wilden niet meer weg... Goede uitleg, prettig advies, verrassende gerechten.. fijne plek en dat zomaar in Nunspeet :-) ! Dank jullie wel Laura en Rieno
EJEijlers .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
De voorgerechten die we kozen waren:
Gepocheerd ei en Roergebakken gamba’s. Beide gerechten waren rijk van smaak en vol liefde voor het vak bereid. Vooraf en tussen voor- en hoofdgerecht kregen we ook nog een paar smakelijke verrassingen, die het vakmanschap verder onderstreepten. De gastvrouw was zeer voorkomend en speelde in op individuele wensen (dieetwensen en voorkeuren zijn geen probleem). Ons hoofdgerecht was vis van de dag, dat was verse rog. Heerlijk. Gewoonweg top! We sloten het af met thee/koffie met een paar zelfgemaakte bonbons. Hoewel het pand aan de buitenkant er zeer verzorgd uitziet, doet het niet vermoeden dat er zo'n fantastisch restaurant is gehuisvest.

Mocht je in de buurt van Vierhouten zijn en een fantastische dinerervaring zoeken, dan is Klavertje Vier het antwoord!
Henry W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Onderschat restaurant met een geweldige keuken. Als dit restaurant meer naamsbekendheid zou hebben of op een dichtbevolkte locatie zou zitten dan was het iedere avond propvol. Prijs/kwaliteit ken ik geen beter restaurant in Nederland.
Zefanja D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het eten was heerlijk! De prijs kwaliteit is top. Hun huisgerookte zalm met bereidingen van biet smaakte hemels. Evenals de andere voorgerechten/hoofdgerechten die bij ons aan tafel kwamen. De bediening was aardig.
Wij vonden het interieur tegenvallen, dat is ook belangrijk voor de totaalbeleving.
Maar voor het eten ga ik zeker nog een keer terug.
Karlo K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Eten bij Klavertje Vier is een feest- en niet alleen voor de smaakpapillen...
De entourage is niet echt bijzonder en blijft in vergelijking met het eten achter, maar beter zo dan andersom! Onze complimenten voor het kleine team wat deze prestatie levert!
Zoek je kwaliteit, dan slaag je hier zeker!
En dan die verassende en heerlijke voorafjes en tussendoortjes.... mjammie!

Michel V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Lekker gegeten bij dit restaurant. De service / bediening was erg goed. Bijpassende wijntjes waren erg lekker en bijzonder. Aanrader
Roel R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wat een lekkere gerechten! En ook nog eens heel mooi gepresenteerd! Het wijnarrangement was goed passend bij de gerechten met mooie, verrassende wijnen. Zeker een aanrader!
Jan willem R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Gisteravond (zaterdag) n.a.v. een tip wezen eten bij Klavertje vier. Allereerst de mooie route ernaar toe, de gastvrije ontvangst en vervolgens begonnen met een mooi glas wit en twee smaakvolle amuses. Chef carte blanche gegeven en gekozen voor het 5-gangen menu in combinatie met wijnen per glas. Voor mij in Bob variant want ja, ondanks dat het het een mooie route was, het is wel wat verder/achteraf gelegen. 5-gangen met pure smaken, groente uit eigen tuin, uitmuntende bereidingswijzen van zowel vis als vlees, geen gedoe maar zuiver eten; TOP! Bij iedere gang een goed gekozen glas. Uiteindelijk nog en 6de gang kaas toegevoegd; een goed idee want mooie kazen, goed van temperatuur met een heerlijk glas Sherry XO.
Heerlijk eten in een fijne omgeving, geen Amsterdams hip, maar gezelligheid in eenvoudige maar nette en verzorgde inrichting! Heel graag tot een volgende keer.
Multigrade .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Een geweldige ervaring een zeer warme ontvangst, eerst nog even een drankje op het terras, door zeer vriendelijke en correcte bediening te woord gestaan. Wij hebben ons laten verrassen door het 3 gangen verrassingsmenu een echte aanrader met overheerlijke hapjes tussendoor, goede informatie en uitleg over de mooi gepresenteerde gerechten, een complete beleving van een mooie avond in een super sfeer en erg gezellig gezeten met elkaar aan een ronde tafel.
Tina D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Zaterdagavond 10 mei 2014 ons vijftig jarig huwelijksfeest gevierd met 6 personen bij Klavertje Vier, één van onze lievelingsrestaurants. Gestart met roze champagne ons aangeboden door de eigenaren. De Chef kok had een uitgebalanceerd menu samengesteld. Diverse soorten vis, kip en lamsvlees met garnituur en tussendoor kostelijke amuses. De gastvrouw had een wijnarrangement samengesteld aansluitend bij de gerechten. Bij het kaasplankje een mooie oude sherry, bij het toetje met o.a. chocolade een heerlijke frisse rode dessert wijn. Een super geslaagde avond. Wij wachten zeker niet tot het zestigste huwelijksfeest, doen we gewoon eerder!
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Opnieuw top gegeten voor een keuken op dit niveau redelijke prijs. De begroeting is als vanouds enthousiast. Het menu is vaak de beste keuze met een goed wijnarrangement. Dat kun je wel aan Laura overlaten.
Bijzonder was de sukade op twee manieren bereid: rood en gestoofd, zoals we dat normaal doen. Leuke combinaties bij de groeten, zoals bietjes met frambozenazijn en een rode kool bouillon. Tussen de gerechten veel bijzondere amuses en die moet je kortweg zelf maar gaan proeven.
Lekker eigen gebakken broodje met boter en uitstekende olijfolie.
Enig minpuntje de friandises bij de koffie van alles één in plaats van twee, dat geeft ruzie.
Moet er ook maar eens van de zomer gaan eten op dat geweldige terras.
Blijft een aanrader!
Lydia-Peter .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Het was voor ons de tweede keer dat wij Klavertje Vier bezochten maar het zal zeker niet de laatste keer zijn. Wij combineren het eten vaak met een bezoek aan de sauna De Veluwse Bron. De eerste keer was bijzonder goed bevallen en dit keer was het weer in de werkelijke betekenis van "uit eten"!! Het zijn de gerechten die je thuis niet zo gauw maakt of kunt maken. Bijvoorbeeld Waterbuffel of vlees dat 48 uur bij een lage temperatuur is gegaard. Dat het keukenteam gebruik maakt van met zorg uitgekozen dagverse producten getuigt van creativiteit en passie voor het vak. De Hospitality van de gastvrouw(en) en haar keuze voor de bij de gerechten passende wijnen geeft blijk van professionaliteit zonder "poeha". Voor ons een "Hidden Gem".

Lydia & Peter
ananda G.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Wat een mooi pareltje op de Veluwe. De service was zeer attent en we waren vooral positief verrast door het goede prijs/kwaliteitsniveau. 3 gangen met amuses op hoog niveau voor slechts € 35,- Het restaurant is gezellig en klassiek ingericht en de eigenaren lijken het restaurant met passie te runnen. Op zondag dineren gasten doorgaans zeer vroeg, dus hadden wij in ieder geval geen gebrek aan aandacht. Bijna alles wordt zelfgemaakt, ook een aantal producten om mee naar huis te nemen. De basilicum olie was heerlijk en ook het amusesoepje van rode kool, origineel! Ook werd er rekening gehouden met mijn vegetarische dieetwensen.
Kwekkie .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Super ervaring gehad bij Klavertje Vier te Vierhouten! Aangezien ik een vrij lastig dieet heb om mee te werken, was ik vooraf bang dat het een lastige opgave voor ze zou worden, niks was minder waar! Vooraf werdt ik al gebeld om voor de zekerheid te checken wat mijn intoleranties zijn en wat ik wel en niet mag eten. Daar aangekomen hadden ze zelfs speciaal brood (ik meende zelf gebakken), werkelijk lekker en niet zo vies droog als de meeste glutenvrije broden die ik tot nu toe heb geprobeerd. Overal werdt in meegedacht, en omdat ik heb gekozen voor het verassingsmenu, hadden ze ook meer ruimte om creatief te zijn met de gerechten. Ze hebben de hele avond rekening gehouden met wat ik wel en niet mocht eten, en ik heb net zoals mijn 3 (normaal etende) tafelgenoten een voortreffelijke avond gehad met prachtige, smakelijke gerechten. De avond heb ik afgesloten met een heerlijk fruitdessert (aangezien ik geen zin had aan de sorbet), zelfs daar werdt soepel en zeer creatief mee omgegaan. De groene theeproeferij op het eind van de avond maakte het helemaal af!
Dus voor alle mensen met een voedselallergie, voedselintollerantie, overgevoeligheid, dieet of wat dan ook maar, Klavertje Vier is HET restaurant voor ons!
Wij komen hier dan ook zeker vaker terug!
theodriessen .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
We hebben hier gegeten op aangeven van de eigenaar van een bed en breakfast uit Hulshorst alwaar we overnachten. In eerste instantie dachten we "wat zou dat worden" toen we de parkeerplek op reden. Vanaf de buitenkant krijg je niet meteen het idee "dat wordt een avondje heerlijk tafelen. Dat geldt min of meer ook voor het binneninterieur. Na binnenkomst werden we uiteraard vriendelijk geholpen met het uit doen van de jassen en omdat het niet vol was(redelijk bezet) mochten we zelf een tafel uitzoeken. Al snel werden we verrast met achtereenvolgens een 3 tal amuses. 2 daarvan, hoe klein ook, maakten dat de smaakpupillen goed getest werden. 1 amuse vonden wij beiden een iets wat gewaagde. Een zuurkoolsoepje met een schuimkraag van wortelmoes. Het zal goed bereid zijn, maar was niet onze smaak. in de tussentijd hadden we besloten a la carte te eten. Ons eerste bestelde gerecht was kafszwezerik voor mij en m'n vriendin een hertenham in combinatie met zacht gegaarde hertenbout. Vooraf hadden we afgesproken met elkaar te delen om zo vanalles wat toch te kunnen proeven. Daar had ik wel spijt van. Niet omdat het hert niet goed was. Deze was heerlijk mals, de bout boterzacht en de ham van een ouderwetse handgemaakte kwaliteit. Maar de zwezerik was werkelijk van een sublieme kwaliteit. We hebben vaker de kalfzwezerik op ons bordje gehad, maar zo fantastisch van smaak nog nooit. Het was vechten erom terwijl het portie mooi voldoende was. Vervolgens hadden we allebei de kalfswang met kalfslende op het menu staan. Het bord was wat aan de kleine kant waardoor het heel veel leek. De smaak: voortreffelijk. Tezamen met een heerlijke huisgemaakte tagliatelle hebben we koninklijk getafeld. Deze smakelijke gerechten tezamen met goede betaalbare wijnen gaf ons de reden om een recencie te plaatsen. We hebben het diner afgesloten met een koffie omdat een kaasplankje oid ons teveel zou worden. Chapeau Klavertje vier voor deze heerlijke avond. We hebben vaker in restaurants gegeten met een Michelin *. Qua koken doen jullie het beter dan menig ander met zo'n *. En dat alles voor een meer dan schappelijke prijs. Ook de bediening was super vriendelijk en behulpzaam en had kennis van zaken.

Dankjewel!!
Theo en Maartje
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op de gok hadden wij gereserveerd bij Klavertje Vier, tijdens ons weekendje weg in Vierhouten. Van de buitenkant oogt het als een eenvoudig restaurant, met een gemoedelijke uitstraling. Zodra je het pad opwandelt gaat de deur open en wordt je door de gastvrouw welkom geheten. Het viel op dat zolang er blijkbaar nog gasten verwacht werden, voortdurend iemand van het personeel deze deurwachtersfunctie op zich nam. Het geeft een gevoel van 'welkom'.
Het restaurant is van binnen gezellig, klein, en zonder al te chiquerige poenigheid ingerecht. Mooi, warm. Wij kregen een tafeltje aan de muur. Dat was jammer. Al waren alle tafels nog vrij, wij kwamen net met ons tweeën te zitten tegen een muur, zonder uitzicht naar buiten. Ik kreeg het gevoel dat de andere tafels bestemd waren voor bekende klanten. Vanaf de tafel had je wel een kleine blik in de keuken, die een beetje open is, waar drie mensen hun werk aan het uitvoeren zijn. In het restaurant zorgen de gastvrouw en twee jonge bediendes voor hun gasten. Ze zijn alert en lopen geregeld rond om te kijken of iemand van de gasten tekort komt, dan wel wensen heeft. Wanneer ik soms wat vragen stel over bepaalde producten blijkt een van de twee niet alles exact te weten. "Is die appelstroop door jullie zelf gemaakt?" "Weet ik eerlijk gezegd niet..." Tip: vraag het dan even na. Maar hun vriendelijkheid en accuraat maakte verder veel goed.
Het eten. Het begon met een aantal kleine amuses. De eerste amuse - een zelfgemaakt koekje - begon voor mijn vrouw vervelend. Er zat ergens een hard stukje, en het knapte in haar mond. De gastvrouw hoorde het, reageerde ook door naar de tafel te komen, maar kon er blijkbaar ook niet zoveel mee. Gelukkig geen schade aan het broze gebit. Dat was een wat vervelende start. Wel waren er ook lekkere broodjes, met gezouten boter. Bovendien stond op tafel een flesje met basilicumolijfolie. Ik vermoed dat daarom er geen zeezout op tafel stond, die zou de basilicum waarschijnlijk hebben gesmoord.
Mijn vrouw koos voor het drie-gangen-verrassingsmenu. Ik zelf ging voor drie gerechten van de kaart.
Het voorgerecht van mijn vrouw was in een rijstevel gerolde groente en vlees. Heerlijk, aldus haar. Ik koos voor het Veluws wildzwijn. Echt heerlijk. Een mooie mengeling van langzaam gegaard vlees en (zelf-)gerookte ham, met een heerlijke groene salade, rode biet, knolselderij en uiencreme. Het vlees - mild en licht zout - mengde plezierig met de zoete, in appelstroop gemarineerde biet. De spatjes uiencreme waren lekker, maar wel zo klein dat je je er echt op moest concentreren. Maar echt een heel erg lekkere start.
Het hoofdgerecht van mijn echtgenote was ribeye van het kalf. Heel erg mals, fijn van smaak. Fantastisch. Mijn hoofdgerecht was de Wilde Kooieend. Heerlijke filet met een fijne jus, een lief mals gegaard pootje erbij, geserveerd met zelfgemaakte pasta waarop blokjes witte schimmelkaas lagen, die langzaam smolten door de warmte. De groene kool en de zuurkool waren prettige begeleiders. Echt een heel mooi gerecht. Als nagerecht koos mijn vrouw voor de zoete. Het alternatief zou kaas zijn geweest. Zij kreeg een bolletje ijs met gemarineerde vijg. Het ijs was lekker, de vijg ook, maar het zag er wel wat armetierig uit op haar bord. Ik koos voor de kaas van de kaart en kreeg vijf soorten kaas: witschimmel, een kaas met fenegriek, Munster, een vierde die ik niet meer weet, en tot slot Saint Agur. Lekkere kazen, mooi op temperatuur, en daarbij natuurlijk een glaasje port. Dat brengt me bij het wijnarrangement dat ik erbij had genomen. Het wilde wijn liet zich drenken in een rosé, wat goed ging. Het hoofdgerecht in een spaanse wijn, waar ik de naam ook niet meer van weet, maar wat een genot. Heel stevig, ook een vleugje zoet, pittige afdronk. Daar lustte ik nog wel een glas van en blijkbaar zag de gastvrouw dat, want ze zorgde er al voor. Al met al, een heel plezierige avond. Ik had voor het eten graag een 9 willen geven, maar ik houd me even in vanwege dat harde ding in de amuse en dat wat al te zielige ijsje bij het driegangenverrassingsmenu. Als we weer in de buurt zijn, komen we hier zeker weer, dat staat voor mij wel vast.
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Wat een heerlijke avond hebben we gehad bij dit restaurant. Van begin tot eind heb je het gevoel echt gast te zijn. We hadden het verassingsmenu, en het had ook echt verassende combinaties. In het voorgerecht een heerlijke vis (dorade) met paprikamousse, als hoofdgerecht een goed gegaard stuk vlees in eigen jus, met verassende fruitrisotto en een heerlijke puree. Het desert was al even heerlijk.. Basilicumijs met stukjes wittechocola in cornflakes en griesmeelpudding.. Bij alle gerechten is gekozen voor verassende, maar zeer goed passende combinaties. Dat tezamen met de prettige bediening, goede sfeer en niet te vergeten de heerlijke amuses, maakt dit restaurant terecht een topper!