Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,6
9,3
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Lekker gegeten bij dit restaurant. De service / bediening was erg goed. Bijpassende wijntjes waren erg lekker en bijzonder. Aanrader
Roel R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wat een lekkere gerechten! En ook nog eens heel mooi gepresenteerd! Het wijnarrangement was goed passend bij de gerechten met mooie, verrassende wijnen. Zeker een aanrader!
Jan willem R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Gisteravond (zaterdag) n.a.v. een tip wezen eten bij Klavertje vier. Allereerst de mooie route ernaar toe, de gastvrije ontvangst en vervolgens begonnen met een mooi glas wit en twee smaakvolle amuses. Chef carte blanche gegeven en gekozen voor het 5-gangen menu in combinatie met wijnen per glas. Voor mij in Bob variant want ja, ondanks dat het het een mooie route was, het is wel wat verder/achteraf gelegen. 5-gangen met pure smaken, groente uit eigen tuin, uitmuntende bereidingswijzen van zowel vis als vlees, geen gedoe maar zuiver eten; TOP! Bij iedere gang een goed gekozen glas. Uiteindelijk nog en 6de gang kaas toegevoegd; een goed idee want mooie kazen, goed van temperatuur met een heerlijk glas Sherry XO.
Heerlijk eten in een fijne omgeving, geen Amsterdams hip, maar gezelligheid in eenvoudige maar nette en verzorgde inrichting! Heel graag tot een volgende keer.
Multigrade .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Een geweldige ervaring een zeer warme ontvangst, eerst nog even een drankje op het terras, door zeer vriendelijke en correcte bediening te woord gestaan. Wij hebben ons laten verrassen door het 3 gangen verrassingsmenu een echte aanrader met overheerlijke hapjes tussendoor, goede informatie en uitleg over de mooi gepresenteerde gerechten, een complete beleving van een mooie avond in een super sfeer en erg gezellig gezeten met elkaar aan een ronde tafel.
Tina D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Zaterdagavond 10 mei 2014 ons vijftig jarig huwelijksfeest gevierd met 6 personen bij Klavertje Vier, één van onze lievelingsrestaurants. Gestart met roze champagne ons aangeboden door de eigenaren. De Chef kok had een uitgebalanceerd menu samengesteld. Diverse soorten vis, kip en lamsvlees met garnituur en tussendoor kostelijke amuses. De gastvrouw had een wijnarrangement samengesteld aansluitend bij de gerechten. Bij het kaasplankje een mooie oude sherry, bij het toetje met o.a. chocolade een heerlijke frisse rode dessert wijn. Een super geslaagde avond. Wij wachten zeker niet tot het zestigste huwelijksfeest, doen we gewoon eerder!
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Opnieuw top gegeten voor een keuken op dit niveau redelijke prijs. De begroeting is als vanouds enthousiast. Het menu is vaak de beste keuze met een goed wijnarrangement. Dat kun je wel aan Laura overlaten.
Bijzonder was de sukade op twee manieren bereid: rood en gestoofd, zoals we dat normaal doen. Leuke combinaties bij de groeten, zoals bietjes met frambozenazijn en een rode kool bouillon. Tussen de gerechten veel bijzondere amuses en die moet je kortweg zelf maar gaan proeven.
Lekker eigen gebakken broodje met boter en uitstekende olijfolie.
Enig minpuntje de friandises bij de koffie van alles één in plaats van twee, dat geeft ruzie.
Moet er ook maar eens van de zomer gaan eten op dat geweldige terras.
Blijft een aanrader!
Lydia-Peter .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Het was voor ons de tweede keer dat wij Klavertje Vier bezochten maar het zal zeker niet de laatste keer zijn. Wij combineren het eten vaak met een bezoek aan de sauna De Veluwse Bron. De eerste keer was bijzonder goed bevallen en dit keer was het weer in de werkelijke betekenis van "uit eten"!! Het zijn de gerechten die je thuis niet zo gauw maakt of kunt maken. Bijvoorbeeld Waterbuffel of vlees dat 48 uur bij een lage temperatuur is gegaard. Dat het keukenteam gebruik maakt van met zorg uitgekozen dagverse producten getuigt van creativiteit en passie voor het vak. De Hospitality van de gastvrouw(en) en haar keuze voor de bij de gerechten passende wijnen geeft blijk van professionaliteit zonder "poeha". Voor ons een "Hidden Gem".

Lydia & Peter
ananda G.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Wat een mooi pareltje op de Veluwe. De service was zeer attent en we waren vooral positief verrast door het goede prijs/kwaliteitsniveau. 3 gangen met amuses op hoog niveau voor slechts € 35,- Het restaurant is gezellig en klassiek ingericht en de eigenaren lijken het restaurant met passie te runnen. Op zondag dineren gasten doorgaans zeer vroeg, dus hadden wij in ieder geval geen gebrek aan aandacht. Bijna alles wordt zelfgemaakt, ook een aantal producten om mee naar huis te nemen. De basilicum olie was heerlijk en ook het amusesoepje van rode kool, origineel! Ook werd er rekening gehouden met mijn vegetarische dieetwensen.
Kwekkie .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Super ervaring gehad bij Klavertje Vier te Vierhouten! Aangezien ik een vrij lastig dieet heb om mee te werken, was ik vooraf bang dat het een lastige opgave voor ze zou worden, niks was minder waar! Vooraf werdt ik al gebeld om voor de zekerheid te checken wat mijn intoleranties zijn en wat ik wel en niet mag eten. Daar aangekomen hadden ze zelfs speciaal brood (ik meende zelf gebakken), werkelijk lekker en niet zo vies droog als de meeste glutenvrije broden die ik tot nu toe heb geprobeerd. Overal werdt in meegedacht, en omdat ik heb gekozen voor het verassingsmenu, hadden ze ook meer ruimte om creatief te zijn met de gerechten. Ze hebben de hele avond rekening gehouden met wat ik wel en niet mocht eten, en ik heb net zoals mijn 3 (normaal etende) tafelgenoten een voortreffelijke avond gehad met prachtige, smakelijke gerechten. De avond heb ik afgesloten met een heerlijk fruitdessert (aangezien ik geen zin had aan de sorbet), zelfs daar werdt soepel en zeer creatief mee omgegaan. De groene theeproeferij op het eind van de avond maakte het helemaal af!
Dus voor alle mensen met een voedselallergie, voedselintollerantie, overgevoeligheid, dieet of wat dan ook maar, Klavertje Vier is HET restaurant voor ons!
Wij komen hier dan ook zeker vaker terug!
theodriessen .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
We hebben hier gegeten op aangeven van de eigenaar van een bed en breakfast uit Hulshorst alwaar we overnachten. In eerste instantie dachten we "wat zou dat worden" toen we de parkeerplek op reden. Vanaf de buitenkant krijg je niet meteen het idee "dat wordt een avondje heerlijk tafelen. Dat geldt min of meer ook voor het binneninterieur. Na binnenkomst werden we uiteraard vriendelijk geholpen met het uit doen van de jassen en omdat het niet vol was(redelijk bezet) mochten we zelf een tafel uitzoeken. Al snel werden we verrast met achtereenvolgens een 3 tal amuses. 2 daarvan, hoe klein ook, maakten dat de smaakpupillen goed getest werden. 1 amuse vonden wij beiden een iets wat gewaagde. Een zuurkoolsoepje met een schuimkraag van wortelmoes. Het zal goed bereid zijn, maar was niet onze smaak. in de tussentijd hadden we besloten a la carte te eten. Ons eerste bestelde gerecht was kafszwezerik voor mij en m'n vriendin een hertenham in combinatie met zacht gegaarde hertenbout. Vooraf hadden we afgesproken met elkaar te delen om zo vanalles wat toch te kunnen proeven. Daar had ik wel spijt van. Niet omdat het hert niet goed was. Deze was heerlijk mals, de bout boterzacht en de ham van een ouderwetse handgemaakte kwaliteit. Maar de zwezerik was werkelijk van een sublieme kwaliteit. We hebben vaker de kalfzwezerik op ons bordje gehad, maar zo fantastisch van smaak nog nooit. Het was vechten erom terwijl het portie mooi voldoende was. Vervolgens hadden we allebei de kalfswang met kalfslende op het menu staan. Het bord was wat aan de kleine kant waardoor het heel veel leek. De smaak: voortreffelijk. Tezamen met een heerlijke huisgemaakte tagliatelle hebben we koninklijk getafeld. Deze smakelijke gerechten tezamen met goede betaalbare wijnen gaf ons de reden om een recencie te plaatsen. We hebben het diner afgesloten met een koffie omdat een kaasplankje oid ons teveel zou worden. Chapeau Klavertje vier voor deze heerlijke avond. We hebben vaker in restaurants gegeten met een Michelin *. Qua koken doen jullie het beter dan menig ander met zo'n *. En dat alles voor een meer dan schappelijke prijs. Ook de bediening was super vriendelijk en behulpzaam en had kennis van zaken.

Dankjewel!!
Theo en Maartje
Jonathan123 .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Het Klavertje Vier is naar mijn idee qua eten, en daar gaat het op deze site over dacht ik, het beste restaurant van Vierhouten. Er wordt creatief en met aandacht gekookt. Oa mooie wild gerechten kun je hier vinden. De eigenaren begrijpen de betekenis van het woord restaurant, een plek waar je komt om bijzonder te eten, tenminste, zo vertaal ik het. Uiteraard speelt ambiance een hele belangrijke rol maar als het eten niet voldoet dan speelt dat geen rol meer.Ik heb de lekkerste gerechten mogen proeven op de meest ongezellige of vreemde lokaties. Een perfecte kip sate bijvoorbeeld in een Surinaams eethuisje met plastic tafelkleden en een knipperende TL buis als enige lichtbron. Of een onvoorstelbaar lekkere eend ergens achteraf in een vervallen schuur ergens in zuid west Frankrijk. Dus, het eten staat op nummer één. Daar staat of valt bijna alles mee. Het Klavertje Vier weet dat en doet zijn best en dat lukt bijna altijd wel. En als het niet lukt is het ook nog prima. O,o, wat was dat op eikenhout gerookte herterug toch lekker ! En met een heerlijke Pinot Noir erbij. Aai...! Dan kan je avond niet meer fout gaan. En dat is de belofte van Klavertje Vier. Er kan zomaar iets op de kaart staan waarvan je denkt, dat wordt weer smullen en dat is dan ook zo. Heerlijke wijnen en een heldere bediening. Veel leuke kleine hapjes tussendoor en een prettige ambiance. Het enige kleine puntje zou die ambiance zijn. Het zou , als het wat gezelliger was ingericht ( bauw is geen goede kleur voor een restaurant, te koel) nog meer verlijden om nog vaker te komen proeven van de mooie gerechten.
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op de gok hadden wij gereserveerd bij Klavertje Vier, tijdens ons weekendje weg in Vierhouten. Van de buitenkant oogt het als een eenvoudig restaurant, met een gemoedelijke uitstraling. Zodra je het pad opwandelt gaat de deur open en wordt je door de gastvrouw welkom geheten. Het viel op dat zolang er blijkbaar nog gasten verwacht werden, voortdurend iemand van het personeel deze deurwachtersfunctie op zich nam. Het geeft een gevoel van 'welkom'.
Het restaurant is van binnen gezellig, klein, en zonder al te chiquerige poenigheid ingerecht. Mooi, warm. Wij kregen een tafeltje aan de muur. Dat was jammer. Al waren alle tafels nog vrij, wij kwamen net met ons tweeën te zitten tegen een muur, zonder uitzicht naar buiten. Ik kreeg het gevoel dat de andere tafels bestemd waren voor bekende klanten. Vanaf de tafel had je wel een kleine blik in de keuken, die een beetje open is, waar drie mensen hun werk aan het uitvoeren zijn. In het restaurant zorgen de gastvrouw en twee jonge bediendes voor hun gasten. Ze zijn alert en lopen geregeld rond om te kijken of iemand van de gasten tekort komt, dan wel wensen heeft. Wanneer ik soms wat vragen stel over bepaalde producten blijkt een van de twee niet alles exact te weten. "Is die appelstroop door jullie zelf gemaakt?" "Weet ik eerlijk gezegd niet..." Tip: vraag het dan even na. Maar hun vriendelijkheid en accuraat maakte verder veel goed.
Het eten. Het begon met een aantal kleine amuses. De eerste amuse - een zelfgemaakt koekje - begon voor mijn vrouw vervelend. Er zat ergens een hard stukje, en het knapte in haar mond. De gastvrouw hoorde het, reageerde ook door naar de tafel te komen, maar kon er blijkbaar ook niet zoveel mee. Gelukkig geen schade aan het broze gebit. Dat was een wat vervelende start. Wel waren er ook lekkere broodjes, met gezouten boter. Bovendien stond op tafel een flesje met basilicumolijfolie. Ik vermoed dat daarom er geen zeezout op tafel stond, die zou de basilicum waarschijnlijk hebben gesmoord.
Mijn vrouw koos voor het drie-gangen-verrassingsmenu. Ik zelf ging voor drie gerechten van de kaart.
Het voorgerecht van mijn vrouw was in een rijstevel gerolde groente en vlees. Heerlijk, aldus haar. Ik koos voor het Veluws wildzwijn. Echt heerlijk. Een mooie mengeling van langzaam gegaard vlees en (zelf-)gerookte ham, met een heerlijke groene salade, rode biet, knolselderij en uiencreme. Het vlees - mild en licht zout - mengde plezierig met de zoete, in appelstroop gemarineerde biet. De spatjes uiencreme waren lekker, maar wel zo klein dat je je er echt op moest concentreren. Maar echt een heel erg lekkere start.
Het hoofdgerecht van mijn echtgenote was ribeye van het kalf. Heel erg mals, fijn van smaak. Fantastisch. Mijn hoofdgerecht was de Wilde Kooieend. Heerlijke filet met een fijne jus, een lief mals gegaard pootje erbij, geserveerd met zelfgemaakte pasta waarop blokjes witte schimmelkaas lagen, die langzaam smolten door de warmte. De groene kool en de zuurkool waren prettige begeleiders. Echt een heel mooi gerecht. Als nagerecht koos mijn vrouw voor de zoete. Het alternatief zou kaas zijn geweest. Zij kreeg een bolletje ijs met gemarineerde vijg. Het ijs was lekker, de vijg ook, maar het zag er wel wat armetierig uit op haar bord. Ik koos voor de kaas van de kaart en kreeg vijf soorten kaas: witschimmel, een kaas met fenegriek, Munster, een vierde die ik niet meer weet, en tot slot Saint Agur. Lekkere kazen, mooi op temperatuur, en daarbij natuurlijk een glaasje port. Dat brengt me bij het wijnarrangement dat ik erbij had genomen. Het wilde wijn liet zich drenken in een rosé, wat goed ging. Het hoofdgerecht in een spaanse wijn, waar ik de naam ook niet meer van weet, maar wat een genot. Heel stevig, ook een vleugje zoet, pittige afdronk. Daar lustte ik nog wel een glas van en blijkbaar zag de gastvrouw dat, want ze zorgde er al voor. Al met al, een heel plezierige avond. Ik had voor het eten graag een 9 willen geven, maar ik houd me even in vanwege dat harde ding in de amuse en dat wat al te zielige ijsje bij het driegangenverrassingsmenu. Als we weer in de buurt zijn, komen we hier zeker weer, dat staat voor mij wel vast.
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Wat een heerlijke avond hebben we gehad bij dit restaurant. Van begin tot eind heb je het gevoel echt gast te zijn. We hadden het verassingsmenu, en het had ook echt verassende combinaties. In het voorgerecht een heerlijke vis (dorade) met paprikamousse, als hoofdgerecht een goed gegaard stuk vlees in eigen jus, met verassende fruitrisotto en een heerlijke puree. Het desert was al even heerlijk.. Basilicumijs met stukjes wittechocola in cornflakes en griesmeelpudding.. Bij alle gerechten is gekozen voor verassende, maar zeer goed passende combinaties. Dat tezamen met de prettige bediening, goede sfeer en niet te vergeten de heerlijke amuses, maakt dit restaurant terecht een topper!
Gert N.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Vanwege ons vierjarig jubileum en ons vakantiehuisje in Vierhouten had ik gekozen voor Klavertje Vier in Vierhouten. We hebben hier een uitstekende avond gehad, mede door de service en de perfecte gastvrouw. Bij het bestellen van het eerste biertje wilden we graag weten wat voor keuze ze in witbier konden serveerden, de jonge serveerster wist het niet maar binnen no-time kwam de gastvrouw met een origineel advies. Al snel bleek dit geen uitzondering, het is duidelijk te merken dat je hier met echte vakmensen te maken hebt. Het personeel is vooral jong maar zeker al ervaren en mochten ze iets niet weten (wat natuurlijk heel begrijpelijk is) dan is daar de zeer attente en zeer ervaren gastvrouw. De keuken bleek al van dezelfde kwaliteit zijn, uitstekende smaken. Ik moet wel zeggen dat je dit voor de gevraagde prijzen ook wel verwacht, een dingetje voor ons blijft toch de beperkte porties, die mogen (zeker gezien de prijzen) toch wel net iets groter. We kozen voor een driegangen verrassingsmenu, qua vlees/vis ruim voldoende maar de groenten (je kunt ze tellen...) en andere bijgerechten was nogal beperkt. Echter alles was zeer smaakvol en hoewel je tussen de gerechten door wel even moet 'wachten' wordt dit leuk opgevuld met originele amuses (met recht kleine hapjes). De sfeer is goed in het restaurant, gezellig. We gingen voldaan naar huis, bij het weggaan werden we nog gewezen op de bierbrouwerij Pauw waar het witbier vandaan kwam, kortom attent van begin tot eind. Je kunt hier een heerlijke avond tafelen, maar zorg dat je niet uitgehongerd bent.
Tina D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Het Restaurant waar we heel graag dineren. We hebben nu ook ontdekt dat het lunchen daar een heerlijke bezigheid is. Zondag 28 juli 2013 genoten van het voortreffelijke 3gangen vislunchmenu met een bijpassend glas wijn. Dikke schol met garnituur en zeetong met aardappelcreme van Opperdoes en diverse voorjaarsgroenten. Toetje kokosijs met verse ananas en chocolade. Dat alles op het heerlijke terras onder het genot van de parasol. Een aanrader zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Op vrijdag onze trouwdag gevierd met ons twee bij Klavertje Vier ,dit restaurant hadden wij vorig jaar oktober bij de Wilddagen ook ak bezocht en omdat het toen ook al goed was nu retour.
Bij aan tafel gaan had de gastvrouw een mooie kaart met gelukwensen(zelfgemaakt) dit vonden wij zeer atent.

Wij hadden het 5 gangen menu met de bijpassende wijnen,het was met een woord geweldig.

Het eerste gerecht gemarineerde Asperges(wit en groene)gegrild,met pesto saus.

Het tweede gerecht was op de huid gebakken Dorade.

Het derde gerecht was Kalfslende.

Het hoofdgerecht was eendeborst GEWELDIG.

Het nagerecht was eenmaal kaas en zoet nagerecht van diverse soorten fruit en ijs .

Als wij in het najaar terug gaan naar Vierhouten gaan wij zeker terug naar Klavertje Vier.
godsamme .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2013
Op zondag 5 mei fantastisch gegeten hier voor een schappelijke prijs. Mooi Veluws biertje vooraf op het terras, heerlijk voorgerecht met eend en prachtig hoofdgerecht van het Eper graslam - nooit eerder van gehoord maar die mag binnen blijven lopen bij Klavertje Vier! Heel gezellige en overtuigende bediening, en perfect passende wijnen er bij aanbevolen.
Rick-en-Monique .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Wederom heerlijk gegeten bij Klavertje Vier. Ons gezelschap koos voor uiteenlopende gerechten van wild, vlees en vegetarisch. Iedereen heeft enorm genoten van de smaak, opmaak van de borden, vriendelijke bediening en ambiance. Een wijnarrangement maakte het gerecht compleet. Zeker voor herhaling vatbaar en een absolute aanrader.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Klavertje vier blijft een bezoek waard. Ook deze koude zaterdag was het, na een enthousiaste begroeting, weer volop genieten van allerlei culinaire hoogstandjes. Rien de kok bedenkt tongstrelende creaties van gerechten tot amuses en Laura weet het met al haar enthousiasme fraai te presenteren. Ook haar wijnkeuze bij de gerechten is formidabel. Enig minpuntje was het tafeltje achterin. Hoewel je erg rustig zit mis je toch de sfeer, zeker al de tafelgenoten voor je halverwege het diner het restaurant verlaten. Hoogtepunten het op die manieren klaargemaakte Veluws zwijn en het gerecht met fazant.
Het restaurant blijft een van mijn favorieten!
bundoo .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
Hier afgelopen donderdag gegeten. Hebben ons laten verrassen met een 4-gangen menu. Was geweldig, echt een aanrader! Prachtige eerlijke producten op diverse manieren bereid. Mooie en verrassende wijnen ter begeleiding. Bediening was perfect en gaf perfecte toelichting op de gangen/producten. Kortom een zeer aangename verrassing. Wij gaan hier zeker nogmaals langs.