Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,4
9,3
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Het was weer fijn om bij klavertje vier te eten,bij het binnen kommen is het al een feest mochten zelf een tafeltje uit kiezen.
Wij hebben het 5 gangen verrassing menu genomen,met als na gerecht het kaasplankje.
De zorg die besteed word aan elk gerecht is ster waardig,de broodjes,het water en het bij schenken van de wijn is voortreffelijk,als er iets is is een oogwenk al voldoende zo oplettend is men hier,hier word men nog werkelijk in de watten gelegd gewoon super.
Als wij in het voorjaar weer naar richting Vierhouten gaan zullen wij hier zeker weer gaan eten,en ook met de wilddagen in oktober.
Hiske R.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Op het terras heerlijk 3 gangen geluncht onder genot van een goede bijpraat en vol plannen maken. We mochten een dun stukje keuken gedoogd wild zwijn achterham boutje proeven. De rest was nog niet droog genoeg om er een gerecht van of omheen te maken. De Wilddagen komen eraan en dat beloofd wat! Als hoofdgerecht kokkels met mosterdzaad en witte wijnsaus samen met de rog vleugel filet, bloemkool. De wijn heb een Picpoul de Pinet van Muret. Heerlijke notenvulling peerbereidingen yoghurtijs met pure chocola als afsluiter .. Stevige espresso en thee van gedroogde verveine uit eigen tuin, we wilden niet meer weg... Goede uitleg, prettig advies, verrassende gerechten.. fijne plek en dat zomaar in Nunspeet :-) ! Dank jullie wel Laura en Rieno
Henry W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Onderschat restaurant met een geweldige keuken. Als dit restaurant meer naamsbekendheid zou hebben of op een dichtbevolkte locatie zou zitten dan was het iedere avond propvol. Prijs/kwaliteit ken ik geen beter restaurant in Nederland.
Zefanja D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het eten was heerlijk! De prijs kwaliteit is top. Hun huisgerookte zalm met bereidingen van biet smaakte hemels. Evenals de andere voorgerechten/hoofdgerechten die bij ons aan tafel kwamen. De bediening was aardig.
Wij vonden het interieur tegenvallen, dat is ook belangrijk voor de totaalbeleving.
Maar voor het eten ga ik zeker nog een keer terug.
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Lekker gegeten bij dit restaurant. De service / bediening was erg goed. Bijpassende wijntjes waren erg lekker en bijzonder. Aanrader
Roel R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wat een lekkere gerechten! En ook nog eens heel mooi gepresenteerd! Het wijnarrangement was goed passend bij de gerechten met mooie, verrassende wijnen. Zeker een aanrader!
Jan willem R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Gisteravond (zaterdag) n.a.v. een tip wezen eten bij Klavertje vier. Allereerst de mooie route ernaar toe, de gastvrije ontvangst en vervolgens begonnen met een mooi glas wit en twee smaakvolle amuses. Chef carte blanche gegeven en gekozen voor het 5-gangen menu in combinatie met wijnen per glas. Voor mij in Bob variant want ja, ondanks dat het het een mooie route was, het is wel wat verder/achteraf gelegen. 5-gangen met pure smaken, groente uit eigen tuin, uitmuntende bereidingswijzen van zowel vis als vlees, geen gedoe maar zuiver eten; TOP! Bij iedere gang een goed gekozen glas. Uiteindelijk nog en 6de gang kaas toegevoegd; een goed idee want mooie kazen, goed van temperatuur met een heerlijk glas Sherry XO.
Heerlijk eten in een fijne omgeving, geen Amsterdams hip, maar gezelligheid in eenvoudige maar nette en verzorgde inrichting! Heel graag tot een volgende keer.
Multigrade .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2014
Een geweldige ervaring een zeer warme ontvangst, eerst nog even een drankje op het terras, door zeer vriendelijke en correcte bediening te woord gestaan. Wij hebben ons laten verrassen door het 3 gangen verrassingsmenu een echte aanrader met overheerlijke hapjes tussendoor, goede informatie en uitleg over de mooi gepresenteerde gerechten, een complete beleving van een mooie avond in een super sfeer en erg gezellig gezeten met elkaar aan een ronde tafel.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Zaterdagavond 10 mei 2014 ons vijftig jarig huwelijksfeest gevierd met 6 personen bij Klavertje Vier, één van onze lievelingsrestaurants. Gestart met roze champagne ons aangeboden door de eigenaren. De Chef kok had een uitgebalanceerd menu samengesteld. Diverse soorten vis, kip en lamsvlees met garnituur en tussendoor kostelijke amuses. De gastvrouw had een wijnarrangement samengesteld aansluitend bij de gerechten. Bij het kaasplankje een mooie oude sherry, bij het toetje met o.a. chocolade een heerlijke frisse rode dessert wijn. Een super geslaagde avond. Wij wachten zeker niet tot het zestigste huwelijksfeest, doen we gewoon eerder!
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Opnieuw top gegeten voor een keuken op dit niveau redelijke prijs. De begroeting is als vanouds enthousiast. Het menu is vaak de beste keuze met een goed wijnarrangement. Dat kun je wel aan Laura overlaten.
Bijzonder was de sukade op twee manieren bereid: rood en gestoofd, zoals we dat normaal doen. Leuke combinaties bij de groeten, zoals bietjes met frambozenazijn en een rode kool bouillon. Tussen de gerechten veel bijzondere amuses en die moet je kortweg zelf maar gaan proeven.
Lekker eigen gebakken broodje met boter en uitstekende olijfolie.
Enig minpuntje de friandises bij de koffie van alles één in plaats van twee, dat geeft ruzie.
Moet er ook maar eens van de zomer gaan eten op dat geweldige terras.
Blijft een aanrader!
Lydia-Peter .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Het was voor ons de tweede keer dat wij Klavertje Vier bezochten maar het zal zeker niet de laatste keer zijn. Wij combineren het eten vaak met een bezoek aan de sauna De Veluwse Bron. De eerste keer was bijzonder goed bevallen en dit keer was het weer in de werkelijke betekenis van "uit eten"!! Het zijn de gerechten die je thuis niet zo gauw maakt of kunt maken. Bijvoorbeeld Waterbuffel of vlees dat 48 uur bij een lage temperatuur is gegaard. Dat het keukenteam gebruik maakt van met zorg uitgekozen dagverse producten getuigt van creativiteit en passie voor het vak. De Hospitality van de gastvrouw(en) en haar keuze voor de bij de gerechten passende wijnen geeft blijk van professionaliteit zonder "poeha". Voor ons een "Hidden Gem".

Lydia & Peter
ananda G.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Wat een mooi pareltje op de Veluwe. De service was zeer attent en we waren vooral positief verrast door het goede prijs/kwaliteitsniveau. 3 gangen met amuses op hoog niveau voor slechts € 35,- Het restaurant is gezellig en klassiek ingericht en de eigenaren lijken het restaurant met passie te runnen. Op zondag dineren gasten doorgaans zeer vroeg, dus hadden wij in ieder geval geen gebrek aan aandacht. Bijna alles wordt zelfgemaakt, ook een aantal producten om mee naar huis te nemen. De basilicum olie was heerlijk en ook het amusesoepje van rode kool, origineel! Ook werd er rekening gehouden met mijn vegetarische dieetwensen.
Pfarrer .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Op de gok hadden wij gereserveerd bij Klavertje Vier, tijdens ons weekendje weg in Vierhouten. Van de buitenkant oogt het als een eenvoudig restaurant, met een gemoedelijke uitstraling. Zodra je het pad opwandelt gaat de deur open en wordt je door de gastvrouw welkom geheten. Het viel op dat zolang er blijkbaar nog gasten verwacht werden, voortdurend iemand van het personeel deze deurwachtersfunctie op zich nam. Het geeft een gevoel van 'welkom'.
Het restaurant is van binnen gezellig, klein, en zonder al te chiquerige poenigheid ingerecht. Mooi, warm. Wij kregen een tafeltje aan de muur. Dat was jammer. Al waren alle tafels nog vrij, wij kwamen net met ons tweeën te zitten tegen een muur, zonder uitzicht naar buiten. Ik kreeg het gevoel dat de andere tafels bestemd waren voor bekende klanten. Vanaf de tafel had je wel een kleine blik in de keuken, die een beetje open is, waar drie mensen hun werk aan het uitvoeren zijn. In het restaurant zorgen de gastvrouw en twee jonge bediendes voor hun gasten. Ze zijn alert en lopen geregeld rond om te kijken of iemand van de gasten tekort komt, dan wel wensen heeft. Wanneer ik soms wat vragen stel over bepaalde producten blijkt een van de twee niet alles exact te weten. "Is die appelstroop door jullie zelf gemaakt?" "Weet ik eerlijk gezegd niet..." Tip: vraag het dan even na. Maar hun vriendelijkheid en accuraat maakte verder veel goed.
Het eten. Het begon met een aantal kleine amuses. De eerste amuse - een zelfgemaakt koekje - begon voor mijn vrouw vervelend. Er zat ergens een hard stukje, en het knapte in haar mond. De gastvrouw hoorde het, reageerde ook door naar de tafel te komen, maar kon er blijkbaar ook niet zoveel mee. Gelukkig geen schade aan het broze gebit. Dat was een wat vervelende start. Wel waren er ook lekkere broodjes, met gezouten boter. Bovendien stond op tafel een flesje met basilicumolijfolie. Ik vermoed dat daarom er geen zeezout op tafel stond, die zou de basilicum waarschijnlijk hebben gesmoord.
Mijn vrouw koos voor het drie-gangen-verrassingsmenu. Ik zelf ging voor drie gerechten van de kaart.
Het voorgerecht van mijn vrouw was in een rijstevel gerolde groente en vlees. Heerlijk, aldus haar. Ik koos voor het Veluws wildzwijn. Echt heerlijk. Een mooie mengeling van langzaam gegaard vlees en (zelf-)gerookte ham, met een heerlijke groene salade, rode biet, knolselderij en uiencreme. Het vlees - mild en licht zout - mengde plezierig met de zoete, in appelstroop gemarineerde biet. De spatjes uiencreme waren lekker, maar wel zo klein dat je je er echt op moest concentreren. Maar echt een heel erg lekkere start.
Het hoofdgerecht van mijn echtgenote was ribeye van het kalf. Heel erg mals, fijn van smaak. Fantastisch. Mijn hoofdgerecht was de Wilde Kooieend. Heerlijke filet met een fijne jus, een lief mals gegaard pootje erbij, geserveerd met zelfgemaakte pasta waarop blokjes witte schimmelkaas lagen, die langzaam smolten door de warmte. De groene kool en de zuurkool waren prettige begeleiders. Echt een heel mooi gerecht. Als nagerecht koos mijn vrouw voor de zoete. Het alternatief zou kaas zijn geweest. Zij kreeg een bolletje ijs met gemarineerde vijg. Het ijs was lekker, de vijg ook, maar het zag er wel wat armetierig uit op haar bord. Ik koos voor de kaas van de kaart en kreeg vijf soorten kaas: witschimmel, een kaas met fenegriek, Munster, een vierde die ik niet meer weet, en tot slot Saint Agur. Lekkere kazen, mooi op temperatuur, en daarbij natuurlijk een glaasje port. Dat brengt me bij het wijnarrangement dat ik erbij had genomen. Het wilde wijn liet zich drenken in een rosé, wat goed ging. Het hoofdgerecht in een spaanse wijn, waar ik de naam ook niet meer van weet, maar wat een genot. Heel stevig, ook een vleugje zoet, pittige afdronk. Daar lustte ik nog wel een glas van en blijkbaar zag de gastvrouw dat, want ze zorgde er al voor. Al met al, een heel plezierige avond. Ik had voor het eten graag een 9 willen geven, maar ik houd me even in vanwege dat harde ding in de amuse en dat wat al te zielige ijsje bij het driegangenverrassingsmenu. Als we weer in de buurt zijn, komen we hier zeker weer, dat staat voor mij wel vast.
Annemieke L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Wat een heerlijke avond hebben we gehad bij dit restaurant. Van begin tot eind heb je het gevoel echt gast te zijn. We hadden het verassingsmenu, en het had ook echt verassende combinaties. In het voorgerecht een heerlijke vis (dorade) met paprikamousse, als hoofdgerecht een goed gegaard stuk vlees in eigen jus, met verassende fruitrisotto en een heerlijke puree. Het desert was al even heerlijk.. Basilicumijs met stukjes wittechocola in cornflakes en griesmeelpudding.. Bij alle gerechten is gekozen voor verassende, maar zeer goed passende combinaties. Dat tezamen met de prettige bediening, goede sfeer en niet te vergeten de heerlijke amuses, maakt dit restaurant terecht een topper!
Gert N.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Vanwege ons vierjarig jubileum en ons vakantiehuisje in Vierhouten had ik gekozen voor Klavertje Vier in Vierhouten. We hebben hier een uitstekende avond gehad, mede door de service en de perfecte gastvrouw. Bij het bestellen van het eerste biertje wilden we graag weten wat voor keuze ze in witbier konden serveerden, de jonge serveerster wist het niet maar binnen no-time kwam de gastvrouw met een origineel advies. Al snel bleek dit geen uitzondering, het is duidelijk te merken dat je hier met echte vakmensen te maken hebt. Het personeel is vooral jong maar zeker al ervaren en mochten ze iets niet weten (wat natuurlijk heel begrijpelijk is) dan is daar de zeer attente en zeer ervaren gastvrouw. De keuken bleek al van dezelfde kwaliteit zijn, uitstekende smaken. Ik moet wel zeggen dat je dit voor de gevraagde prijzen ook wel verwacht, een dingetje voor ons blijft toch de beperkte porties, die mogen (zeker gezien de prijzen) toch wel net iets groter. We kozen voor een driegangen verrassingsmenu, qua vlees/vis ruim voldoende maar de groenten (je kunt ze tellen...) en andere bijgerechten was nogal beperkt. Echter alles was zeer smaakvol en hoewel je tussen de gerechten door wel even moet 'wachten' wordt dit leuk opgevuld met originele amuses (met recht kleine hapjes). De sfeer is goed in het restaurant, gezellig. We gingen voldaan naar huis, bij het weggaan werden we nog gewezen op de bierbrouwerij Pauw waar het witbier vandaan kwam, kortom attent van begin tot eind. Je kunt hier een heerlijke avond tafelen, maar zorg dat je niet uitgehongerd bent.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Het Restaurant waar we heel graag dineren. We hebben nu ook ontdekt dat het lunchen daar een heerlijke bezigheid is. Zondag 28 juli 2013 genoten van het voortreffelijke 3gangen vislunchmenu met een bijpassend glas wijn. Dikke schol met garnituur en zeetong met aardappelcreme van Opperdoes en diverse voorjaarsgroenten. Toetje kokosijs met verse ananas en chocolade. Dat alles op het heerlijke terras onder het genot van de parasol. Een aanrader zeker gezien de prijs kwaliteit verhouding!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2013
Op vrijdag onze trouwdag gevierd met ons twee bij Klavertje Vier ,dit restaurant hadden wij vorig jaar oktober bij de Wilddagen ook ak bezocht en omdat het toen ook al goed was nu retour.
Bij aan tafel gaan had de gastvrouw een mooie kaart met gelukwensen(zelfgemaakt) dit vonden wij zeer atent.

Wij hadden het 5 gangen menu met de bijpassende wijnen,het was met een woord geweldig.

Het eerste gerecht gemarineerde Asperges(wit en groene)gegrild,met pesto saus.

Het tweede gerecht was op de huid gebakken Dorade.

Het derde gerecht was Kalfslende.

Het hoofdgerecht was eendeborst GEWELDIG.

Het nagerecht was eenmaal kaas en zoet nagerecht van diverse soorten fruit en ijs .

Als wij in het najaar terug gaan naar Vierhouten gaan wij zeker terug naar Klavertje Vier.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Klavertje vier blijft een bezoek waard. Ook deze koude zaterdag was het, na een enthousiaste begroeting, weer volop genieten van allerlei culinaire hoogstandjes. Rien de kok bedenkt tongstrelende creaties van gerechten tot amuses en Laura weet het met al haar enthousiasme fraai te presenteren. Ook haar wijnkeuze bij de gerechten is formidabel. Enig minpuntje was het tafeltje achterin. Hoewel je erg rustig zit mis je toch de sfeer, zeker al de tafelgenoten voor je halverwege het diner het restaurant verlaten. Hoogtepunten het op die manieren klaargemaakte Veluws zwijn en het gerecht met fazant.
Het restaurant blijft een van mijn favorieten!
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
We zijn nu zo langzamerhand stamgasten, niet één keer teleurgesteld. 1ste Kerstdag samen gedineerd het was weer perfect. Ambiance, het diner en de wijnen daar gaan we nooit meer weg. Hopelijk binnenkort met onze jongens weer er heen.
A. D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Vanavond hier gegeten, in een woord geweldig: kwaliteit van het eten, gastvrijheid, beleefdheid, versheid van de produkten, wijnadvies, etc. Echt een aanrader.