Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,7
9,3
mieke550708 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
We waren met vieren en kozen voor het viergangen verrassingsmenu met een voorkeur voor wild als hoodgerecht. Werkelijk heerlijk. De grietfilet, de mosselsoep, het ree en het dessert van honingvariaties was voortreffelijk. Met aangepaste wijnen helemaal super. Ontzettend aardige bediening. Komen zeker nog eens terug.
myrnamuller .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Eten bij Klavertje Vier is een aangename verrassing, eigenlijk zijn alle gerechten even smakelijk. Tijdens het menu worden heerlijke amuses geserveerd. Veel producten uit eigen tuin. Ook het 'kazen-kabinet' is een aanrader. Erg vriendelijke en kundige gastvrouw!
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
We komen hier steeds terug en ook nu was het weer fantastisch. Heerlijk puur eten, uitstekend gastvrouwschap, heerlijke wijnen en een topkeuken. Rustige sfeer en akoestiek. Midden op de Veluwe. Topavond, echt een aanrader!
a.brox .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
De bediening is zoals altijd heel vriendelijk en correct.
Voorgerecht van zalm was om te smullen en de presentatie was een plaatje.
Hoofdgerecht reebout was top.
We komen zeker weer terug.
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Dit is reeds de derde keer dat we hier kwamen eten tijdens onze vakantie in de Veluwe. We weten al dat we hier zeer speciaal, apart en heel lekker kunnen eten. Het is eerder wel aan de duurdere kant om hier te dineren.
Dit keer hebben we geen wijnarrangement genomen omdat er een Chardonnay-Viognier op de kaart stond.
We kozen voor de 4-gangenmenu en kregen ook weer 2 hapjes vooraf.
In het menu zat eendenborstfilet en rillette, een lekker stukje vis op het vel gebakken met een soepje erbij, lamsfilet en bout en als nagerecht een creatie van de chef met smaak van een "Snickers" en passievruchten. Super lekker. We komen terug als we in de Veluwe zijn!
Claiming .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Zaterdag 9 mei met z'n 4e hier gegeten. Het was een fantastische ervaring. Buiten het gekozen eten ook nog verschillende extra kleine hapjes gekregen. Eten mooi opgemaakt en smaakvol en de gastvrouw/bediening is dik in orde.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Een feestje van smaken, liefdevol en creatief samengesteld en vriendelijk opgediend. Het verrassingsmenu verraste inderdaad tot volle tevredenheid. De aanbevolen wijnen pasten perfect. Genoten!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
De inrichting is niet echt hip en happening, maar het eten is op hoog nivo! Goede smaken, lokale ingrediënten, mooie presentatie en goede uitleg door de kundige gastvrouw! Aanrader.
DanielvandenBroek V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Afgelopen weekend in Klavertje Vier gegeten. Is prima bevallen. Locatie is uitstekend, midden in Vierhouten, wat veel te bieden heeft voor de toerist die een stukje mooi ongerept Nederland kan waarderen. Klavertje Vier was het hoogst genoteerd bij Iens in Vierhouten. Reden om daar eens een kijkje te nemen. Ontvangst was vriendelijk, interieur warm en huiselijk en we werden de hele avond prima verzorgd door onze gastvrouw en de twee jonge dames. We kozen allebei voor het 5 gangen menu van 49,95 p.p. met bijpassend wijnarrangement. Bij elkaar goed voor een +/- 160 euro in totaal. Positieve punten aan het eten waren dat de kok creatieve gerechten wist samen te stellen uit (wat wij hadden begrepen) veelal biologische (streek)producten. Een creatieve kok met een eigen stijl. Ik denk dat hij veelal de producten voor zichzelf wilde laten spreken, wat een goed ding is. De wijnen waren overigens uitstekend op de gerechten afgestemd. Dat was goed gedaan. Minpuntjes aan het eten vond ik dat de smaken hier en daar wat minder uitgesproken waren, maar dat is maar net waar de kok voor kiest. In dit geval heeft de kok gekozen om de producten zo goed en eerlijk mogelijk als gerecht te presenteren, maar voor mij had op zich best iets spannender qua smaak mogen zijn. Zie het als een keuken met een milde en subtiele smaak. Voor mij misschien net niet spannend genoeg, maar kwalitatief zeker een aanrader. Prijs/kwaliteit verhoudingsgewijs, misschien net iets te duur, maar zeker een bezoekje waard.
Alex H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Het eten was prima! De wijn was ook mooi op de gerechten afgestemd. Bediening overtrof echter alles! Wat een vriendelijkheid!!
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Het eten was heerlijk! De prijs kwaliteit in een woord,super. Wij gingen voor het 4- gangenmenu, na 3 amuses het eerste gerecht, Veluwse reebout (langzaam gegaard) een streling voor de tong.
Het tweede gerecht, skrei (kabeljauw op reis) en het hoofdgerecht, runderlende rijk van smaak en met heel veel liefde bereid, alle gerechten trouwens. Het nagerecht, zoet.....met heel veel chocolade, een verrassing op hoog niveau en perfecte afsluiting.
Tot een volgende keer.
E G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Je zal het maar moeten doen: een vol restaurant met daarbij ook nog een tafel van 18 voor een viergangen diner. In Klavertje Vier deden ze het en goed ook! In een ontspannen sfeer worden prachtige gerechten op tafel gezet, perfect bereid, mooi opgemaakt met bijzonder veel aandacht voor de vaak originele bereiding van de groente. De bietjestartaar en het kraakverse boerenkoolblad zijn ons daar in elk geval van bij gebleven. Maar ook het wild en de vis (o.a. hert en skrei) zijn goed gegaard en mooi in balans met de garnituren. Heerlijke kaas toe en een mooi chocoladetoetje voor de zoetekauwen aan tafel. Dieetwensen aan tafel zijn van tevoren doorgenomen en de bediening zet geruisloos de juiste borden bij de juiste gasten. Water en wijn worden keurig bijgevuld, alles even vriendelijk en rustig. Hier weten ze hoe het hoort! Een keuken en service zoals in dit restaurant zouden wij in onze thuisbasis, het westen, graag zien. Als we in de buurt zijn, komen wij zeker terug.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
We aten een heerlijke Veuws ree als voorgerecht en een Veluws hert als hoofdgerecht. Het chocoladetoetje was erg machtig. Vantevoren waren we gebeld dat het de laatste avond was voor de vakantiesluiting en dat misschien niet alle gerechten verkrijgbaar waren. Dat bleek erg mee te vallen. Een keurige service!
Vaassen .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Na een beoordeling in de Telegraaf maar eens gereserveerd . We hadden de pech dat we op de tocht zaten, vanwege een grote groep was verkassen niet mogelijk wel kregen een plaid.
We kozen het 4 gangen menu. Voorafgaand de amuses van pompoen niet helemaal duidelijk welke verschillen er in waren en het waren ook ministukjes. Het menu was redelijk maar niet verrassend, het 2de gerecht grietfilet was lekker, maar het hertegebraad was taai. Met de opmerking van een van ons om geen rauwe gerechten te eten is niet goed omgegaan, als je dan een kaasplank met rauwmelkse kazen krijgt is dat niet handig.( Mw heeft een getransplanteerde nier) . Al met al zeker niet de recensie waard.
Willemken .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Het kerstdiner was subtiel, speciaal en ontzettend lekker

Bediening grote klasse. Vol restaurant e toch persoonlijke aandacht
Absolute aanrader
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Stijlvol ingericht restaurant waarin zeer attent en ontspannen wordt bediend. Heerlijk eigen gebakken brood dat constant wordt aangeboden. Het 4 gangen diner werd vooraf gegaan door een aantal amuses. Die vielen niet alle in de smaak. De koude erwtensoep was ons teveel van het goed. Ook de bouillon vonden we een vat van tegenstrijdig smaken. Maar de vis, eend/gans en het hert waren alle helemaal af. De bijpassende wijnen hadden verrassende herkomsten maar waren treffend gekozen. Voor ons geen superlatieven maar zeer zeker een prachtige prijs/kwaliteit verhouding.
miekeveeninga .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Zaterdag 13 december hebben we voor de 3e keer wederom fantastisch gegeten bij Laura en Rieno. Het keuze menu was heerlijk, de wijn keuze verrassend! Afsluiting wederom gewelding met de zelf gemaakte bonbons. Meer dan de moeite waard om van Utrecht naar Vierhouten te rijden. Een super restaurant. Wij komen zeker terug!
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Eindelijk een restaurant waar je eten eerlijk en heerlijk is. Prijs in relatie met kwaliteit perfekt, en een heerlijke ontspannen sfeer mede dankzij de gastvrijheid. We komen terug! Wij genoten van vier gangen met bijpassende wijnen. Mooie keuze bij de gerechten.
Brood, water en zelfs boter weerden keurig aangevuld. Tja dus echt erg tevreden. Mooie avond gehad.
Machiel D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Aande bedeining en ambiance ligt het niet, die was prima in orde. maar de amuses waren nietszeggend: minuscule stukjes pompoen, 'friszuur' en een koekje met honing uit Vierhouten. Wat de samenhang hiertussen was, is ons niet duidelijk geworden en de smaak was vlak. Dat gold ook voor de rauwkostsalade met slappe bleekselderijstengel. het soepje van appel en pompoen was daarentegen prima.
Het voorgerecht van langoustine met drie soorten komkommer en zeewier viel tegen. De zeewier was volstrekt smakeloos evenals de komkommer, die ook nog ijskoud was. Jammer, want daardoor vielen de heerlijk warm en knapperig gebakken Langoustines helemaal weg.
Het hoofdgerecht (hertenrugfilet) was prima gebakken, maar evenals de aardappel prakké veel te zout. de (gefrituurde?) friszure rode kool was een mooie vondst.
De wijnkaart is aardig, maar had wat meer klassiek Frans en Italiaans kunnen bevatten.
Al met al een prettige plek, waarvan je mag hopen dat het zout en de liflafjes wat minder worden ingezet.
Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
We waren met een groepje van zes en we waren het ook allemaal met elkaar eens. Een toprestaurant. Geweldige gastvrouw en ook complimenten voor alle leden van de bediening. Er was de hele avond niets te wensen. We hadden een vijfgangendiner met wijnarrangement. Eén van ons drinkt geen alcohol en kreeg mooie alcoholvrije drankjes geserveerd. Alles was topkwaliteit en overheerlijk. Van amuse tot de bonbons bij de koffie en alles daartussen. Het kon niet beter. Wij vonden de inrichting ook heel leuke wat vooral opviel was de rust. Prima akoestiek waardoor je rustig met elkaar kunt praten en dat verhoogt de huiskamersfeer die er is in het restaurant. Ieder jaar zijn we met de groep een weekend in Vierhouten en we weten nu al dat we hier terugkomen. Topgastvrouw. Topkok. Toprestaurant.