Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,6
9,3
Wilsie .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
We hadden gekozen voor het verrassingsmenu met 4 gangen. Bij binnenkomst kregen we kleine hapjes op een schaaltje: waterkastanje, ingelegde radijs en een koekje met, als ik het goed herinner, noten. De eerste twee waren zuur en hadden een onaangename bite. Het koekje was vlak van smaak.
Ons voorgerecht was een soort rolladeplak van slibtong. Mijn tafelgenoten vonden het erg lekker, ikzelf wat minder. Het tussengerecht was een witvis met op 2 wijzes bereid. De gegrilde versie vond ik heerlijk, wat rokerig van smaak. De andere versie was wat snotterig. Het hoofdgerecht was rundvlees op 2 manieren bereid. Dat was erg lekker! Met name de langzaam gegaarde, heel zacht en smaakvol! En een heerlijke zoete aardappelpuree. De garnituren vond ik verder vaak wat te zuur.
Het dessert was zoethoutijs met stukjes mandarijn en dropmarshmallows. Het zoethoutijs vond ik muffig smaken. De dropmarshmallows vond ik verrassend lekker!
Overigens werden er bij de gerechten bijpassende wijnen geschonken. Deze vond ik erg lekker. Alleen de dessertwijn wat minder, wat teveel citrus naar mijn smaak.
Er werd bij ons aan tafel een espresso besteld zonder schuimlaag en de kopjes vond ik erg oubollig.
We zijn heel vriendelijk geholpen door al het personeel.
Alex H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Het eten was prima! De wijn was ook mooi op de gerechten afgestemd. Bediening overtrof echter alles! Wat een vriendelijkheid!!
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Het eten was heerlijk! De prijs kwaliteit in een woord,super. Wij gingen voor het 4- gangenmenu, na 3 amuses het eerste gerecht, Veluwse reebout (langzaam gegaard) een streling voor de tong.
Het tweede gerecht, skrei (kabeljauw op reis) en het hoofdgerecht, runderlende rijk van smaak en met heel veel liefde bereid, alle gerechten trouwens. Het nagerecht, zoet.....met heel veel chocolade, een verrassing op hoog niveau en perfecte afsluiting.
Tot een volgende keer.
E G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Je zal het maar moeten doen: een vol restaurant met daarbij ook nog een tafel van 18 voor een viergangen diner. In Klavertje Vier deden ze het en goed ook! In een ontspannen sfeer worden prachtige gerechten op tafel gezet, perfect bereid, mooi opgemaakt met bijzonder veel aandacht voor de vaak originele bereiding van de groente. De bietjestartaar en het kraakverse boerenkoolblad zijn ons daar in elk geval van bij gebleven. Maar ook het wild en de vis (o.a. hert en skrei) zijn goed gegaard en mooi in balans met de garnituren. Heerlijke kaas toe en een mooi chocoladetoetje voor de zoetekauwen aan tafel. Dieetwensen aan tafel zijn van tevoren doorgenomen en de bediening zet geruisloos de juiste borden bij de juiste gasten. Water en wijn worden keurig bijgevuld, alles even vriendelijk en rustig. Hier weten ze hoe het hoort! Een keuken en service zoals in dit restaurant zouden wij in onze thuisbasis, het westen, graag zien. Als we in de buurt zijn, komen wij zeker terug.
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
We aten een heerlijke Veuws ree als voorgerecht en een Veluws hert als hoofdgerecht. Het chocoladetoetje was erg machtig. Vantevoren waren we gebeld dat het de laatste avond was voor de vakantiesluiting en dat misschien niet alle gerechten verkrijgbaar waren. Dat bleek erg mee te vallen. Een keurige service!
Vaassen .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Na een beoordeling in de Telegraaf maar eens gereserveerd . We hadden de pech dat we op de tocht zaten, vanwege een grote groep was verkassen niet mogelijk wel kregen een plaid.
We kozen het 4 gangen menu. Voorafgaand de amuses van pompoen niet helemaal duidelijk welke verschillen er in waren en het waren ook ministukjes. Het menu was redelijk maar niet verrassend, het 2de gerecht grietfilet was lekker, maar het hertegebraad was taai. Met de opmerking van een van ons om geen rauwe gerechten te eten is niet goed omgegaan, als je dan een kaasplank met rauwmelkse kazen krijgt is dat niet handig.( Mw heeft een getransplanteerde nier) . Al met al zeker niet de recensie waard.
Willemken .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Het kerstdiner was subtiel, speciaal en ontzettend lekker

Bediening grote klasse. Vol restaurant e toch persoonlijke aandacht
Absolute aanrader
Leendert M.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Stijlvol ingericht restaurant waarin zeer attent en ontspannen wordt bediend. Heerlijk eigen gebakken brood dat constant wordt aangeboden. Het 4 gangen diner werd vooraf gegaan door een aantal amuses. Die vielen niet alle in de smaak. De koude erwtensoep was ons teveel van het goed. Ook de bouillon vonden we een vat van tegenstrijdig smaken. Maar de vis, eend/gans en het hert waren alle helemaal af. De bijpassende wijnen hadden verrassende herkomsten maar waren treffend gekozen. Voor ons geen superlatieven maar zeer zeker een prachtige prijs/kwaliteit verhouding.
miekeveeninga .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Zaterdag 13 december hebben we voor de 3e keer wederom fantastisch gegeten bij Laura en Rieno. Het keuze menu was heerlijk, de wijn keuze verrassend! Afsluiting wederom gewelding met de zelf gemaakte bonbons. Meer dan de moeite waard om van Utrecht naar Vierhouten te rijden. Een super restaurant. Wij komen zeker terug!
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Eindelijk een restaurant waar je eten eerlijk en heerlijk is. Prijs in relatie met kwaliteit perfekt, en een heerlijke ontspannen sfeer mede dankzij de gastvrijheid. We komen terug! Wij genoten van vier gangen met bijpassende wijnen. Mooie keuze bij de gerechten.
Brood, water en zelfs boter weerden keurig aangevuld. Tja dus echt erg tevreden. Mooie avond gehad.
Machiel D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Aande bedeining en ambiance ligt het niet, die was prima in orde. maar de amuses waren nietszeggend: minuscule stukjes pompoen, 'friszuur' en een koekje met honing uit Vierhouten. Wat de samenhang hiertussen was, is ons niet duidelijk geworden en de smaak was vlak. Dat gold ook voor de rauwkostsalade met slappe bleekselderijstengel. het soepje van appel en pompoen was daarentegen prima.
Het voorgerecht van langoustine met drie soorten komkommer en zeewier viel tegen. De zeewier was volstrekt smakeloos evenals de komkommer, die ook nog ijskoud was. Jammer, want daardoor vielen de heerlijk warm en knapperig gebakken Langoustines helemaal weg.
Het hoofdgerecht (hertenrugfilet) was prima gebakken, maar evenals de aardappel prakké veel te zout. de (gefrituurde?) friszure rode kool was een mooie vondst.
De wijnkaart is aardig, maar had wat meer klassiek Frans en Italiaans kunnen bevatten.
Al met al een prettige plek, waarvan je mag hopen dat het zout en de liflafjes wat minder worden ingezet.
Jeanette V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
We waren met een groepje van zes en we waren het ook allemaal met elkaar eens. Een toprestaurant. Geweldige gastvrouw en ook complimenten voor alle leden van de bediening. Er was de hele avond niets te wensen. We hadden een vijfgangendiner met wijnarrangement. Eén van ons drinkt geen alcohol en kreeg mooie alcoholvrije drankjes geserveerd. Alles was topkwaliteit en overheerlijk. Van amuse tot de bonbons bij de koffie en alles daartussen. Het kon niet beter. Wij vonden de inrichting ook heel leuke wat vooral opviel was de rust. Prima akoestiek waardoor je rustig met elkaar kunt praten en dat verhoogt de huiskamersfeer die er is in het restaurant. Ieder jaar zijn we met de groep een weekend in Vierhouten en we weten nu al dat we hier terugkomen. Topgastvrouw. Topkok. Toprestaurant.
Birgit B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Afgelopen week samen met onze dochter gegeten bij dit geweldige restaurant. Bij binnenkomst gelijk kennis gemaakt met een zeer vriendelijke gastvrouw. Zij gaf duideliijk uitleg bij de menukaart en vertelde dat het mogelijk was porties en menu aan te passen aan onze dochter. Gelijk bleek dat we te maken hadden met een gastvrouw met hart voor de gasten en zaak. Wij kozen voor het drie-gangen verrassings menu. Wat hebben we genoten! We kregen eerst een amuse, daarna een glaasje soep. Ook onze dochter die alleen een hoofdgerecht had gekozen kreeg deze heerlijke gerechtjes geserveerd. Daarna kregen wij ons 3-gangen menu! Wat een plaaatjes en wat een smaak! Je kunt proeven dat hier iemand in de keuken staat met een passie voor koken! Wat ook opviel is dat de gastvrouw vraagt of je water wilt. En dan vraagt, wanneer je zegt zonder koolzuur, gewoon uit de kraan? Hoeveel restaurants verkopen je dan niet een dure fles water terwijl het zo ook kan!
Wij zouden hier heel vaak willen eten,ware. Het niet dat het erg ver van onze woonplaats vandaan ligt!
Het is een echte aanrader!!!
Veel oog voor gasten,kleine gasten en écht een toprestaurant!
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Op basis van de Iens recensies hier gegeten. Voortreffelijk. Wat zit hier in Vierhouten een mooi authentiek restaurant verstopt. De kaart is overzichtelijk en spannend. Ik nam de zalm met biet. Mooie iets dik gesneden zalm met lekkere bietstructuren. Als hoofdgerecht wilde ik graag de tong maar die bleek niet voorradig. Er was wel heilbot maar daarvan stond het garnituur mij niet aan. Geen moeite voor de keuken om de heilbot te serveren met het garnituur van de tong! Kenmerkende souplesse. De eigenaresse was alleraardigst en schent heerlijke wijnen. Prijs-kwaliteit is meer dan uitstekend. Jammer dat Vierhouten niet om de hoek ligt!
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Het was weer fijn om bij klavertje vier te eten,bij het binnen kommen is het al een feest mochten zelf een tafeltje uit kiezen.
Wij hebben het 5 gangen verrassing menu genomen,met als na gerecht het kaasplankje.
De zorg die besteed word aan elk gerecht is ster waardig,de broodjes,het water en het bij schenken van de wijn is voortreffelijk,als er iets is is een oogwenk al voldoende zo oplettend is men hier,hier word men nog werkelijk in de watten gelegd gewoon super.
Als wij in het voorjaar weer naar richting Vierhouten gaan zullen wij hier zeker weer gaan eten,en ook met de wilddagen in oktober.
Hiske R.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Op het terras heerlijk 3 gangen geluncht onder genot van een goede bijpraat en vol plannen maken. We mochten een dun stukje keuken gedoogd wild zwijn achterham boutje proeven. De rest was nog niet droog genoeg om er een gerecht van of omheen te maken. De Wilddagen komen eraan en dat beloofd wat! Als hoofdgerecht kokkels met mosterdzaad en witte wijnsaus samen met de rog vleugel filet, bloemkool. De wijn heb een Picpoul de Pinet van Muret. Heerlijke notenvulling peerbereidingen yoghurtijs met pure chocola als afsluiter .. Stevige espresso en thee van gedroogde verveine uit eigen tuin, we wilden niet meer weg... Goede uitleg, prettig advies, verrassende gerechten.. fijne plek en dat zomaar in Nunspeet :-) ! Dank jullie wel Laura en Rieno
EJEijlers .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
De voorgerechten die we kozen waren:
Gepocheerd ei en Roergebakken gamba’s. Beide gerechten waren rijk van smaak en vol liefde voor het vak bereid. Vooraf en tussen voor- en hoofdgerecht kregen we ook nog een paar smakelijke verrassingen, die het vakmanschap verder onderstreepten. De gastvrouw was zeer voorkomend en speelde in op individuele wensen (dieetwensen en voorkeuren zijn geen probleem). Ons hoofdgerecht was vis van de dag, dat was verse rog. Heerlijk. Gewoonweg top! We sloten het af met thee/koffie met een paar zelfgemaakte bonbons. Hoewel het pand aan de buitenkant er zeer verzorgd uitziet, doet het niet vermoeden dat er zo'n fantastisch restaurant is gehuisvest.

Mocht je in de buurt van Vierhouten zijn en een fantastische dinerervaring zoeken, dan is Klavertje Vier het antwoord!
Henry W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Onderschat restaurant met een geweldige keuken. Als dit restaurant meer naamsbekendheid zou hebben of op een dichtbevolkte locatie zou zitten dan was het iedere avond propvol. Prijs/kwaliteit ken ik geen beter restaurant in Nederland.
Zefanja D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het eten was heerlijk! De prijs kwaliteit is top. Hun huisgerookte zalm met bereidingen van biet smaakte hemels. Evenals de andere voorgerechten/hoofdgerechten die bij ons aan tafel kwamen. De bediening was aardig.
Wij vonden het interieur tegenvallen, dat is ook belangrijk voor de totaalbeleving.
Maar voor het eten ga ik zeker nog een keer terug.
Karlo K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Eten bij Klavertje Vier is een feest- en niet alleen voor de smaakpapillen...
De entourage is niet echt bijzonder en blijft in vergelijking met het eten achter, maar beter zo dan andersom! Onze complimenten voor het kleine team wat deze prestatie levert!
Zoek je kwaliteit, dan slaag je hier zeker!
En dan die verassende en heerlijke voorafjes en tussendoortjes.... mjammie!