Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,6
9,3
krano .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Klavertje Vier is een aanrader voor goed eten.
Het wild, de vis, het vlees, voorgerechten, alles smaakt prima.

De voorgerechten zijn iets bescheiden, de hoofdgerechten zijn van een prima portie.
Het is een nette ambiance, alles is goed geregeld.
Het is er gezellig, al met al een prima restaurant om goed te eten!
josine2302 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij! Ik heb coeliakie en moet dus glutenvrij eten. Ze hadden het perfect voor me geregeld. Zelf brood gebakken voor bij het eten en ook bij alle tussengerechtjes kreeg ik steeds een prima glutenvrij alternatief. Hierdoor merk je dat de kok maar ook de bediening perfect op de hoogte was van mijn dieet. We waren vooral erg enthousiast over het voorgerecht met wild zwijn. De rekening viel ook erg mee, als we ooit weer in de buurt zijn gaan we hier zeker weer eten.
ghmmarchal .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Gekozen voor een 5 gangenmenu. Ruime porties, vriendelijk personeel en een behoudend decor. Een geslaagde avond uit die ook nog betaalbaar is. Ga zo door!!
Tina D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Onlangs op een doordeweekse avond gegeten bij Restaurant Klavertje Vier. De ambiance doet warm aan, stijlvol gedekte tafels en mooie bloemstukken op diverse plekken. Verwelkomt door een hartelijke gastvrouw waardoor je je ook welkom voelt. Na een kijkje op de gevarieerde kaart kozen wij voor het 5 gangen verrassingsmenu en een begeleidend wijnarrangement. Alle gerechten waren verrukkelijk en ook de diverse amuses. De hoofdschotel ree met aardappeluiencrem en pompoen was een streling voor de tong. Wij voelden ons super verwend.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
De gerechten waren , ondanks wat vreemde combinaties, goed. Wat vervelend is dat de keuken schoongemaakt wordt terwijl de gasten nog aan het eten zijn. De penetrante geur van het schoonmaakmiddel bederft de geur van het gerecht op je bord. Wat nog vervelender was:bij thuiskomst stonk onze kleding naar vette baklucht. Ook onze jassen die in de garderobe hingen
de andere dag nog naar baklucht roken. Helaas geen aanrader om nog een keer te gaan eten.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Nog een kleine tip: wachten met schoonmaken van de keuken totdat de gasten weg zijn. De penetrante geur van schoonmaakmiddel was niet aangenaam.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Op de avond voorafgaand aan de wilddagen eten wij traditioneel bij Klavertjevier omdat dit een geweldig goed en klantvriendelijk restaurant is.

Bij binnenkomst een vriendelijk en hartelijk ontvangst , waarna wij naar een tafeltje bij het raam begeleid.

Op deze avond had men enkel een viergangen wildmenu , omdat ik via mail had gereserveerd was dit in eerste instantie niet bekend maar de gastvrouw had ons hier over gebeld(dit is nog eens service)

Na eerst enkele mooie/lekkere amuses en broodjes(warm) kwam het eerste gerecht.

Dit was een langzaam gegaard stukjes Wildzwijn (schouderstuk) en gedroogde ham daarbij champignons en winter groentjes , dit vond mijn vrouw een SUPER starter het was ook geweldig lekker.

Het tweede gerecht was wilde duif (houtduif?) met een zalfje van Linzen daarbij rodekool en een zoetzuurtje ,dit was een warm gerecht en was bijzonder lekker, voor mij zover ik kan herinneren de eerste keer dat ik Linzen heb gegeten vond het iets naar erwtensoep (koud) smaken was wel lekker.

Het derde gerecht (hoofd) was Hert met een zalfje van wortel een puree van? Bloemendaalse Savooiekool en Cantharellen , dit was een heerlijk hoofd gerecht.

Het nagerecht was voor mijn vrouw het zoete en ik had het kaasplankje met een glaasje Madeira (Barbeito) lekker.

Als afsluiter een koffie met enkele bijzonder lekkere bonbons (o.a. iets met peren) top.

Het is nu al uitkijken naar het voorjaar als wij weer terug gaan naar Vierhouten en naar Klavertjevier.
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
De start van het wildseizoen en we hebben genoten. Het restaurant werkt niet met een kaart maar de bordjes waren steeds een lust voor het oog. Heerlijke wijnen, zeer geslaagde avond. Bediening zeer attent en een gezellige sfeer.
Henry W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wederom een heerlijke ervaring! Ik kom hier geregeld en nimmer teleurgesteld. Top eten en zeer gastvrije en vriendelijke bediening. Absolute aanrader!
mieke550708 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
We waren met vieren en kozen voor het viergangen verrassingsmenu met een voorkeur voor wild als hoodgerecht. Werkelijk heerlijk. De grietfilet, de mosselsoep, het ree en het dessert van honingvariaties was voortreffelijk. Met aangepaste wijnen helemaal super. Ontzettend aardige bediening. Komen zeker nog eens terug.
myrnamuller .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Eten bij Klavertje Vier is een aangename verrassing, eigenlijk zijn alle gerechten even smakelijk. Tijdens het menu worden heerlijke amuses geserveerd. Veel producten uit eigen tuin. Ook het 'kazen-kabinet' is een aanrader. Erg vriendelijke en kundige gastvrouw!
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
We komen hier steeds terug en ook nu was het weer fantastisch. Heerlijk puur eten, uitstekend gastvrouwschap, heerlijke wijnen en een topkeuken. Rustige sfeer en akoestiek. Midden op de Veluwe. Topavond, echt een aanrader!
a.brox .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
De bediening is zoals altijd heel vriendelijk en correct.
Voorgerecht van zalm was om te smullen en de presentatie was een plaatje.
Hoofdgerecht reebout was top.
We komen zeker weer terug.
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Dit is reeds de derde keer dat we hier kwamen eten tijdens onze vakantie in de Veluwe. We weten al dat we hier zeer speciaal, apart en heel lekker kunnen eten. Het is eerder wel aan de duurdere kant om hier te dineren.
Dit keer hebben we geen wijnarrangement genomen omdat er een Chardonnay-Viognier op de kaart stond.
We kozen voor de 4-gangenmenu en kregen ook weer 2 hapjes vooraf.
In het menu zat eendenborstfilet en rillette, een lekker stukje vis op het vel gebakken met een soepje erbij, lamsfilet en bout en als nagerecht een creatie van de chef met smaak van een "Snickers" en passievruchten. Super lekker. We komen terug als we in de Veluwe zijn!
Claiming .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Zaterdag 9 mei met z'n 4e hier gegeten. Het was een fantastische ervaring. Buiten het gekozen eten ook nog verschillende extra kleine hapjes gekregen. Eten mooi opgemaakt en smaakvol en de gastvrouw/bediening is dik in orde.
Charles V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Een feestje van smaken, liefdevol en creatief samengesteld en vriendelijk opgediend. Het verrassingsmenu verraste inderdaad tot volle tevredenheid. De aanbevolen wijnen pasten perfect. Genoten!
Hank V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Een heerlijke avond met uitstekende aandacht en zeer verzorgd. Een aanrader voor een diner . Er wordt op zeer goed niveau gekookt. Naast de voortreffelijke gastvrouw deed ook Levi meer dan zijn best.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
De inrichting is niet echt hip en happening, maar het eten is op hoog nivo! Goede smaken, lokale ingrediënten, mooie presentatie en goede uitleg door de kundige gastvrouw! Aanrader.
Jboskeljon .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Geweldige gerechten, met liefde klaargemaakt. De bediening is persoonlijk en professioneel. Het enige minpuntje voor mij zijn de oncomfortabele stoelen. Gedateerd, hard, te rechte rugleuning en niet fijn voor mijn slechte rug.
DanielvandenBroek V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Afgelopen weekend in Klavertje Vier gegeten. Is prima bevallen. Locatie is uitstekend, midden in Vierhouten, wat veel te bieden heeft voor de toerist die een stukje mooi ongerept Nederland kan waarderen. Klavertje Vier was het hoogst genoteerd bij Iens in Vierhouten. Reden om daar eens een kijkje te nemen. Ontvangst was vriendelijk, interieur warm en huiselijk en we werden de hele avond prima verzorgd door onze gastvrouw en de twee jonge dames. We kozen allebei voor het 5 gangen menu van 49,95 p.p. met bijpassend wijnarrangement. Bij elkaar goed voor een +/- 160 euro in totaal. Positieve punten aan het eten waren dat de kok creatieve gerechten wist samen te stellen uit (wat wij hadden begrepen) veelal biologische (streek)producten. Een creatieve kok met een eigen stijl. Ik denk dat hij veelal de producten voor zichzelf wilde laten spreken, wat een goed ding is. De wijnen waren overigens uitstekend op de gerechten afgestemd. Dat was goed gedaan. Minpuntjes aan het eten vond ik dat de smaken hier en daar wat minder uitgesproken waren, maar dat is maar net waar de kok voor kiest. In dit geval heeft de kok gekozen om de producten zo goed en eerlijk mogelijk als gerecht te presenteren, maar voor mij had op zich best iets spannender qua smaak mogen zijn. Zie het als een keuken met een milde en subtiele smaak. Voor mij misschien net niet spannend genoeg, maar kwalitatief zeker een aanrader. Prijs/kwaliteit verhoudingsgewijs, misschien net iets te duur, maar zeker een bezoekje waard.