Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,4
9,3
a-raaf .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Vriendelijke ontvangst, waarbij als verrassing een verjaardagskaart op tafel stond omdat we hadden laten weten dat het etentje een viering luister bijzette.
Het eten was heerlijk, van mij mag het hier en daar iets minder zout, maar de combinaties en smaaksensaties vielen zeer in de smaak.
De bediening is vriendelijk en accuraat, waar ruimte voor losheid en humor is.
Frans En Mieke E.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vanavond ons weer heerlijk laten verrassen door de kok! Vakkundige en gastvrije bediening en gezellige sfeer! Absoluut voor herhaling vatbaar.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Omdat het zondag lekker weer was konden we buiten eten. De bediening is bijzonder vriendelijk en attent. We kozen voor een vijf gangen verrassingsmenu en het jubileummenu. Beide menu's waren hetzelfde, verschilde alleen in de grootte van de porties. Gecombineerd met prima amuses, hebben we uitstekend gegeten. Zeker de moeite waard om nog eens langs te gaan.
Iris U.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Lekkere, bijzondere gerechten. Plezierige bediening. We voelden ons echt welkom! Erg leuk en lekker waren ook de welkomsthapjes. Alleen de amuse van rode biet was wat flauw.
b.overeem .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Gastvrij ontvangst, smaakvolle gerechten en een prettige sfeer. Aanrader als je op de Veluwe verblijft om te dineren in Vierhouten.
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Helemaal perfect. Wij gingen allen voor het 4 -gangen diner. 2 hadden een bijpassend wijnarrangement. Het was werkelijk fantastisch, heerlijke smaakcombinaties en perfect passende wijnen. Een verborgen parel in Vierhouten!
Im H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Bij de boeking voor een B&B in Vierhouten konden we kiezen voor een culinair arrangement bij dit restaurant. Een 5 gangen diner met wijnarrangement inclusief welkomstdrankje en koffie met bonbons. We hebben geen spijt gehad van onze arrangement keuze want we hebben voortreffelijk gegeten. De bij de verschillende gangen geserveerde wijnen hadden wat ons betreft iets meer bijzonder mogen zijn maar combineerden desalniettemin prima bij de gerechten. Al met al hebben we een heerlijke avond gehad mede dankzij de twee vriendelijke gastvrouwen en komen we graag weer terug als we in Vierhouten verblijven.
Diana C.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
De amuses waren te sterk van smaak, zoals de bloemkool die naar Kerry smaakte. Er bestaat een voorkeur voor groenten in het zuur met een eveneens veel te sterke smaak. Het lamsvlees had veel weg van varkensvlees en de kok was uitgeschoten met de tomatensaus. De aanbevelingen van Iens en Michelingids gaven mij de verwachting van een verfijndere keuken met gebalanceerdere smaken.
Marjo V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten in Klavertje Vier! Dit type zaak verwacht je niet in een vakantiedorpje. Prettige ontvangst door de eigenaresse die tevens de bestelling op kwam nemen en het menu toelichtte. Verrassende gerechten en combinaties domineren de kaart. We kozen een heerlijke rode wijn die niet drie keer over de kop was gegaan qua prijs. Bij navraag blijkt dat de filosofie van het huis te zijn; bijzondere wijnen bereikbaar maken voor iedereen. De porties waren flink. We hebben daarom geen gebruik meer kunnen maken van de heerlijke kaasjes die te bewonderen waren in een ouderwetse kaaswagen! Ouderwets heerlijk gegeten met een meer dan prettige prijs prestatieverhouding! Kortom een echte aanrader!
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Wij zijn vandaag langs komen fietsen en wilden even lunchen op het terras. Wij werden absoluut verrast door de kaart. Wat een heerlijke aparte salades en broodjes! We hebben allebei een salade genomen (een met koud (zelf!) gerookte zalm en een met carspaccio en oude kaas).. En ze waren echt superlekker. Heel subtiel,echt goede salade met ieder een eigen dressing (geeft al de klasse van het restaurant aan) en heerlijke warme broodjes erbij. En echt vriendelijke bediening... Ik heb al heeeel veel gelunched bij heeel veel lunchgelegenheden..Maar als je echt goed wilt lunchen bij mensen met liefde voor eten, moet je hier zeker langs!
elly_verschoor .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
5 gangen verassings menu. Iedere gang was heerlijk eigen gerookte zalm en de tonijn en nog 2 vleesgerechten waren tongstrelend . Super avond gehad met onze vrienden! Dank Laura en Rino we hebben genoten.
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We waren met 6. 5 maal een verrassingsmenu, voorgerecht 2 maal zalm en 3 maal carpaccio, iedereen was zeer te spreken over de voorgerechten en ook over de verschillende amuses. Als hoofdgerecht 5 maal tournedos met aardappeltaart en enkele kleine groentes en eenmaal kalfslende met gamba's met aardappelsalade. Alle hoofdgerechten vielen zeer in de smaak. Ook de wijn en de speciale bieren waren niet te versmaden. Echter voor 5 van de 6 kwam met het nagerecht de domper; het kaasplateau was heel lekker, echter het citroenijs was te zuur, de room was vrij smakeloos en als toevoeging "gemalen koffieboon" en een te sterke likeur. Dit laatste was heel jammer want de rest van de avond was heel goed.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
In het prachtige Vierhouten wordt gegoocheld met smaken. Puur natuur .......volle smaken met heerlijke wijnen. In een gezellige omgeving ben je echt een avondje uit. Geen gedoe ....volop water brood en boter. Mooie verzorgde gerechten.
SVerwoerd .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Erg formeel en leeg restaurant voor de vrijdagavond. Voorgerechten waren uitgesproken qua smaak maar nog wel lekker. Hoofdgerechten zorgden ervoor dat wij de rekening hebben gevraagd en elders een dessert zijn gaan eten. De mensen zelf zijn aardig, maar de (te) aparte bereidingen deden geen recht aan de kwaliteit van het vlees (hert&eend).
Egbert M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Een gezellig huiskamer restaurant in het hart van de Veluwse bossen. Direct bij binnenkomst worden we gastvrij welkom geheten door gastvrouw Laura van Putten, die onze jassen aanneemt. De bediening daarna van de jonge brigade is vlot, attent en er wordt uitgebreid gevraagd wat onze eet-wensen zijn. We nemen 3-maal het 3-gangen menu en eenmaal á la carte. De filet van eendenborst in Vierhouter honing met bietjes en de kabeljauw met verschillende bereidingen van wortel waren heerlijke gerechten uit de keuken van Rieno Bos. Daarna hertenrugfilet en heilbot, met mooie bijpassende wijnen uit de Languedoc en Portugal. Er wordt regelmatig water bijgeschonken, die we niet op de rekening terugvinden; zo hoort het. Een prachtig dessert met chocolademousse, vanille en noten. Afsluiten met heerlijke koffie en een aangename rekening. Het decor is wat gedateerd, maar dat hoort wel bij deze omgeving. Een aanrader.
conspiet .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Voor de tweede keer geweest. Erg goed gegeten, verse produkten en goede service. Een aanrader ! Ook de bijpassende wijnen waren voortreffelijk.
W.A. V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
In het restaurant was het rustig wat soms een voordeel maar soms ook wel eens te rustig kan zijn. Mijn vrouw en ik kozen voor een 4 gangen menu met 1 wijnarrangement. Het eten was goed maar niet overweldigend. De bediening was zeer attent, vriendelijk en correct in de bediening. Het wijnarrangement werd verdeeld ervaren. Mijn vrouw, die soms een slokje nam (zij was "De Bok"), vond de wijn lekker en ik daarentegen veel te sterk. Vooral bij het hoofdgerecht was de wijn te krachtig met een iets bittere afdronk wat uiteindelijk het gerecht niet ten goede kwam.
renbgerard G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Goed restaurant en genoten van heerlijke wildgerechten met bijpassend garnituur & wijn.
Fazant, duif en veluws hert. Herfst Verrassingsmenu 4 gangen is goede keuze.
Bij dessert de keuze uit zoetigheden of kaasplankje.
bijzondere kazen begeleid met een mooie port. één woord : geweldig !
Cees H V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Wij waren voor het eerst in Klavertje Vier. Ontvangst uitstekend. Aan tafel leuke amuses.
Bediening was vriendelijk. Wijnen prima. Voorgerecht goed. Hoofgerecht uitstekend en nagerecht opnieuw goed. Wat jammer was dat de koks het hoofdgerecht en nagerecht op het bord niet wat charmanter hadden aangekleed. Het had verfijnder gekund dan waren de cijfers zeker nog hoger geweest. Het was ons eerste bezoek aan dit restaurant. Zouden we in de buurt opnieuw logeren dat zullen wij zeker opnieuw gebruik maken van de kwaliteit die men nastreeft.
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Vele fraaie gerechten. Scholfilet op bedje zuurkool. De hertenbout met prei, aardappelschijfjes en gebakken witlof had onze voorkeur. Top . Komen zeker terug als we weer een weekend in noordelijk Gelderland zijn.