Restaurant Klavertje Vier

Nunspeterweg 21 8076 PC Vierhouten Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Klavertje Vier

De warme sfeer van de Veluwe

Na een heerlijke maaltijd bij restaurant Klavertje Vier voel je je ontspannen en voldaan. Je zou dus kunnen zeggen dat ze je hier een dosis geluk serveren. De Veluwe is natuurlijk inspirerend, met bossen, hei en wild. Met respect voor het seizoen bereidt chef Rieno hier de lekkerste gerechten. Lokale specialiteiten en alles huisgemaakt. Gastvrouw Laura legt je in de watten en adviseert je graag welke wijn het beste bij jouw gerecht past.

Halve fles mineraalwater

9,7
9,3
elly_verschoor .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
5 gangen verassings menu. Iedere gang was heerlijk eigen gerookte zalm en de tonijn en nog 2 vleesgerechten waren tongstrelend . Super avond gehad met onze vrienden! Dank Laura en Rino we hebben genoten.
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
We waren met 6. 5 maal een verrassingsmenu, voorgerecht 2 maal zalm en 3 maal carpaccio, iedereen was zeer te spreken over de voorgerechten en ook over de verschillende amuses. Als hoofdgerecht 5 maal tournedos met aardappeltaart en enkele kleine groentes en eenmaal kalfslende met gamba's met aardappelsalade. Alle hoofdgerechten vielen zeer in de smaak. Ook de wijn en de speciale bieren waren niet te versmaden. Echter voor 5 van de 6 kwam met het nagerecht de domper; het kaasplateau was heel lekker, echter het citroenijs was te zuur, de room was vrij smakeloos en als toevoeging "gemalen koffieboon" en een te sterke likeur. Dit laatste was heel jammer want de rest van de avond was heel goed.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
In het prachtige Vierhouten wordt gegoocheld met smaken. Puur natuur .......volle smaken met heerlijke wijnen. In een gezellige omgeving ben je echt een avondje uit. Geen gedoe ....volop water brood en boter. Mooie verzorgde gerechten.
SVerwoerd .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Erg formeel en leeg restaurant voor de vrijdagavond. Voorgerechten waren uitgesproken qua smaak maar nog wel lekker. Hoofdgerechten zorgden ervoor dat wij de rekening hebben gevraagd en elders een dessert zijn gaan eten. De mensen zelf zijn aardig, maar de (te) aparte bereidingen deden geen recht aan de kwaliteit van het vlees (hert&eend).
Egbert M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Een gezellig huiskamer restaurant in het hart van de Veluwse bossen. Direct bij binnenkomst worden we gastvrij welkom geheten door gastvrouw Laura van Putten, die onze jassen aanneemt. De bediening daarna van de jonge brigade is vlot, attent en er wordt uitgebreid gevraagd wat onze eet-wensen zijn. We nemen 3-maal het 3-gangen menu en eenmaal á la carte. De filet van eendenborst in Vierhouter honing met bietjes en de kabeljauw met verschillende bereidingen van wortel waren heerlijke gerechten uit de keuken van Rieno Bos. Daarna hertenrugfilet en heilbot, met mooie bijpassende wijnen uit de Languedoc en Portugal. Er wordt regelmatig water bijgeschonken, die we niet op de rekening terugvinden; zo hoort het. Een prachtig dessert met chocolademousse, vanille en noten. Afsluiten met heerlijke koffie en een aangename rekening. Het decor is wat gedateerd, maar dat hoort wel bij deze omgeving. Een aanrader.
conspiet .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Voor de tweede keer geweest. Erg goed gegeten, verse produkten en goede service. Een aanrader ! Ook de bijpassende wijnen waren voortreffelijk.
W.A. V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
In het restaurant was het rustig wat soms een voordeel maar soms ook wel eens te rustig kan zijn. Mijn vrouw en ik kozen voor een 4 gangen menu met 1 wijnarrangement. Het eten was goed maar niet overweldigend. De bediening was zeer attent, vriendelijk en correct in de bediening. Het wijnarrangement werd verdeeld ervaren. Mijn vrouw, die soms een slokje nam (zij was "De Bok"), vond de wijn lekker en ik daarentegen veel te sterk. Vooral bij het hoofdgerecht was de wijn te krachtig met een iets bittere afdronk wat uiteindelijk het gerecht niet ten goede kwam.
pietsbandenservice .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Super restaurant. Peter de vervanger van gastvrouw laura is waardig vervanger mede door zijn kennis over wijnen. Maar ook de rest van de bediening is gewoon top. Het eten was meer dan heerlijk! Een aanrader voor iedereen.
renbgerard G.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Goed restaurant en genoten van heerlijke wildgerechten met bijpassend garnituur & wijn.
Fazant, duif en veluws hert. Herfst Verrassingsmenu 4 gangen is goede keuze.
Bij dessert de keuze uit zoetigheden of kaasplankje.
bijzondere kazen begeleid met een mooie port. één woord : geweldig !
Cees H V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Wij waren voor het eerst in Klavertje Vier. Ontvangst uitstekend. Aan tafel leuke amuses.
Bediening was vriendelijk. Wijnen prima. Voorgerecht goed. Hoofgerecht uitstekend en nagerecht opnieuw goed. Wat jammer was dat de koks het hoofdgerecht en nagerecht op het bord niet wat charmanter hadden aangekleed. Het had verfijnder gekund dan waren de cijfers zeker nog hoger geweest. Het was ons eerste bezoek aan dit restaurant. Zouden we in de buurt opnieuw logeren dat zullen wij zeker opnieuw gebruik maken van de kwaliteit die men nastreeft.
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Vele fraaie gerechten. Scholfilet op bedje zuurkool. De hertenbout met prei, aardappelschijfjes en gebakken witlof had onze voorkeur. Top . Komen zeker terug als we weer een weekend in noordelijk Gelderland zijn.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Klavertje Vier is een aanrader voor goed eten.
Het wild, de vis, het vlees, voorgerechten, alles smaakt prima.

De voorgerechten zijn iets bescheiden, de hoofdgerechten zijn van een prima portie.
Het is een nette ambiance, alles is goed geregeld.
Het is er gezellig, al met al een prima restaurant om goed te eten!
josine2302 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Heerlijk gegeten en zeer gastvrij! Ik heb coeliakie en moet dus glutenvrij eten. Ze hadden het perfect voor me geregeld. Zelf brood gebakken voor bij het eten en ook bij alle tussengerechtjes kreeg ik steeds een prima glutenvrij alternatief. Hierdoor merk je dat de kok maar ook de bediening perfect op de hoogte was van mijn dieet. We waren vooral erg enthousiast over het voorgerecht met wild zwijn. De rekening viel ook erg mee, als we ooit weer in de buurt zijn gaan we hier zeker weer eten.
ghmmarchal .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Gekozen voor een 5 gangenmenu. Ruime porties, vriendelijk personeel en een behoudend decor. Een geslaagde avond uit die ook nog betaalbaar is. Ga zo door!!
Tina D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Onlangs op een doordeweekse avond gegeten bij Restaurant Klavertje Vier. De ambiance doet warm aan, stijlvol gedekte tafels en mooie bloemstukken op diverse plekken. Verwelkomt door een hartelijke gastvrouw waardoor je je ook welkom voelt. Na een kijkje op de gevarieerde kaart kozen wij voor het 5 gangen verrassingsmenu en een begeleidend wijnarrangement. Alle gerechten waren verrukkelijk en ook de diverse amuses. De hoofdschotel ree met aardappeluiencrem en pompoen was een streling voor de tong. Wij voelden ons super verwend.
Sander D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
De gerechten waren , ondanks wat vreemde combinaties, goed. Wat vervelend is dat de keuken schoongemaakt wordt terwijl de gasten nog aan het eten zijn. De penetrante geur van het schoonmaakmiddel bederft de geur van het gerecht op je bord. Wat nog vervelender was:bij thuiskomst stonk onze kleding naar vette baklucht. Ook onze jassen die in de garderobe hingen
de andere dag nog naar baklucht roken. Helaas geen aanrader om nog een keer te gaan eten.
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Nog een kleine tip: wachten met schoonmaken van de keuken totdat de gasten weg zijn. De penetrante geur van schoonmaakmiddel was niet aangenaam.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Op de avond voorafgaand aan de wilddagen eten wij traditioneel bij Klavertjevier omdat dit een geweldig goed en klantvriendelijk restaurant is.

Bij binnenkomst een vriendelijk en hartelijk ontvangst , waarna wij naar een tafeltje bij het raam begeleid.

Op deze avond had men enkel een viergangen wildmenu , omdat ik via mail had gereserveerd was dit in eerste instantie niet bekend maar de gastvrouw had ons hier over gebeld(dit is nog eens service)

Na eerst enkele mooie/lekkere amuses en broodjes(warm) kwam het eerste gerecht.

Dit was een langzaam gegaard stukjes Wildzwijn (schouderstuk) en gedroogde ham daarbij champignons en winter groentjes , dit vond mijn vrouw een SUPER starter het was ook geweldig lekker.

Het tweede gerecht was wilde duif (houtduif?) met een zalfje van Linzen daarbij rodekool en een zoetzuurtje ,dit was een warm gerecht en was bijzonder lekker, voor mij zover ik kan herinneren de eerste keer dat ik Linzen heb gegeten vond het iets naar erwtensoep (koud) smaken was wel lekker.

Het derde gerecht (hoofd) was Hert met een zalfje van wortel een puree van? Bloemendaalse Savooiekool en Cantharellen , dit was een heerlijk hoofd gerecht.

Het nagerecht was voor mijn vrouw het zoete en ik had het kaasplankje met een glaasje Madeira (Barbeito) lekker.

Als afsluiter een koffie met enkele bijzonder lekkere bonbons (o.a. iets met peren) top.

Het is nu al uitkijken naar het voorjaar als wij weer terug gaan naar Vierhouten en naar Klavertjevier.
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
De start van het wildseizoen en we hebben genoten. Het restaurant werkt niet met een kaart maar de bordjes waren steeds een lust voor het oog. Heerlijke wijnen, zeer geslaagde avond. Bediening zeer attent en een gezellige sfeer.
Henry W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Wederom een heerlijke ervaring! Ik kom hier geregeld en nimmer teleurgesteld. Top eten en zeer gastvrije en vriendelijke bediening. Absolute aanrader!