Over het restaurant Restaurant Kerckebosch

Culinaire reis vol verrassingen

De chefs van kasteel restaurant Kerckebosch nemen je graag mee op culinaire reis vol vernieuwende en verrassende smaken. Proef, deel en combineer deze gerechten met een goed glas wijn en mooie verhalen. Met een goed glas wijn, een heerlijke bord vol heerlijke vis en een fijne sfeer is een perfect pakketje voor een mooie lunch of avondje uit! Kom tot rust in de natuur van de Hoge Dennen en geniet!

Meer informatie over restaurant Restaurant Kerckebosch

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag

7,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Kerckebosch

Rene V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Mooi kasteel aan de voorkant. Jammer dat er op 100 meter aan de andere kant een grote flat staat. Wij hebben 10 minuten moeten wachten bij de receptie, voordat er iemand kwam.
Het Eten was redelijk en we hebben zeker lekker gegeten, maar onze verwachtingen zijn niet waargemaakt. Leuk om een keer geweest te zijn, maar de volgende keer gaan we een ander restaurant zoeken.
Esther I.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Prachtige locatie, vriendelijke en behulpzame bediening. Herken absoluut niets van de onderstaande negatieve recensies. Wij hebben als groep van zes genoten van een uitgebreide Paasbrunch - zeer goed verzorgd, mooie presentatie van gerechten en erg smakelijk.
Jerry V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
De keuken was in de verbouw, waardoor er een zeer beperkte kaart beschikbaar was. Dit is niet bij de reservering vermeld. Dat was het meest teleurstellende van deze eerste en waarschijnlijk laatste ervaring met 't Kerckebosch.
Francis H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Telefonisch gereserveerd doch bij aankomst viel men letterlijk uit de lucht... Na wat heen en weer geloop werd als alternatief een paar geïmproviseerde gerechten voorgesteld doch dit stelde niet veel voor liet de medewerkster nog weten. Daarmee wisten we meteen genoeg. Ontgoocheld verlieten we de zaak en konden we nog op zoek naar een ander restaurant om de verjaardag van mijn partner te vieren... Onze lage score heeft dus vooral te maken met de organisatie en de behandeling van de gasten.
wouter D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
zakelijk driegangen diner genuttigd met wel zeer karig garnituur waardoor we achteraf nog behoorlijk trek hadden. was meer een licht lunch dan een diner. wijnen waren in orde, bediening vriendelijk en vlot. geen aanrader om hier zakelijk te dineren
Cgh H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op 20 januari 2017 was het zover.

Na een gedegen voorbereiding op de avond (lees: even rusten in een van de hotelkamers), zijn wij om afgezakt naar het restaurant alwaar wij werden opgewacht door Gastvrouw Charissa Hendrixks. Ja inderdaad de fromagère (kaas-gek) van diverse restaurants waaronder De Kromme Dissel * in Heelsum. Charissa, tegenwoordig gastvrouw bij het kasteel, is er een die voor 200% voldoet aan de eisen die je mag verwachten van een kasteel-gastvrouwe. Een aangeboren gedrag voor gastvrijheid, passie voor wijnen en eten, een scherp oog voor detail en een welgemeende heerlijke glimlach als make-up.

Het restaurant kan op een avond als deze ca. 45 couverts kwijt. De keuken staat onder het toezicht van patron/eigenaar Hans van Triest. Chef Menno van der Pol en Vincent van Keulen (sous) staan daar achter de kachel zich in het zweet te werken en Devin is verantwoordelijk voor de voorgerechten en Hielke voor de desserts.
Om 19.30 betraden wij het restaurant voor een 6-gangen diner. Wat direct opviel was de in onze ogen te matige verlichting en de rumoerigheid. Wat wil je ook met 21 gasten op ca. 30m2.

Als aperitief werd een mooie strakke prosecco aangeboden door Charissa. Terwijl wij genoten van deze prosecco zagen wij voor het eerst Hans van Triest die gedurende de hele avond een actieve rol speelde in het uit serveren van de gerechten en met de uitleg van de gerechten. Een mooi voorbeeld van gastvrijheidschap zoals wij dat eerder beschreven in ons artikel “kok kom uit de kast”. Als eerste werden er 3 mooie amuses geserveerd waarbij de variatie met rode biet uitblonk qua kleur, geur en smaak. De Indonesische roots van Hans vonden we terug in het eerste gerecht, heel bijzonder (ook volgens Ron Blaauw). Net als het eerste gerecht was dit een opmaat naar dezelfde kwaliteit voor de 5 gerechten die daarna volgden. Wat zeker ook niet vergeten mag worden waren de uitstekende wijnen die met ruime hand werden geschonken. Voor het dessert werden wij uitgenodigd in de keuken waar wij onze opmerkingen hebben besproken met Hans en Chef Menno van der Pol. Eigenlijk werden al onze negatieve punten direct de prullenmand ingeveegd. Er gaat een grote verbouwing plaats vinden. De keuken en de zaal worden ingrijpend verbouwd waardoor en meer licht en meer ruimte zal komen. Het terug komen naar het kasteel in de herfst is dus onvermijdelijk.

Wat wij niet begrijpen is, waarom dit restaurant nog niet bezocht is door Michelin. Een hoge waardering of zelfs een ster zou geheel op zijn plaats zijn.

Het culinair genootschap Heemskerk.eu heeft inmiddels veel kennis en expertise in huis om tot een gedegen beoordeling en weging van de culinaire kwaliteit te komen. Zie pagina Culinaire Analyse door het C.G.H. Op basis van deze uitgangspunten komen wij tot een geobjectiveerde kwaliteitsweging.

Zandstra & Lander
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Uitstekend eten, veel hinder van gelijktijdig bruiloftsfeest, zowel doordat keuken als bediening dit niet aankon samen met logistiek restaurant, daarnaast veel geluidshinder. Bediening weinig feeling hoe om te gaan met vertraging
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vandaag wezen lunchen bij Kerckebosch. De lunchkaart was opvallend mager, uiteindelijk een carpaccio en een club sandwich besteld. Beiden waren kwalitatief redelijk in orde, al zagen wij in allebei de gerechten een haar(tje). Service kan absoluut beter. Niet alleen moesten we erg lang wachten na het ontvangen van de kaart, ook werd mij bij het afrekenen verteld dat ze voor AMEX 3% kosten rekenen. Ik zei nota bene vooraf 'maak er maar x euro van', dus in feite worden die extra kosten dan van je fooi afgehaald. Die opmerking en berekening scheen de ober niet te snappen, en ik had verder geen zin het uit te leggen. Mooie locatie, maar hier kan absoluut meer uitgehaald worden.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Enigszins geschrokken van een paar recensies zoals hieronder te lezen, zijn wij toch afgelopen vrijdag met z'n vieren gaan eten bij Kerckebosch. Daar hebben we zeker geen spijt van. We hebben heerlijk gegeten en werden uitstekend bediend. Een heel aangenaam adres voor een fijne avond uit!
Else F.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Een hele mooie locatie, midden in de natuur. We aten op het terras en zaten geweldig. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het eten viel tegen. Het was lekker, maar ik had er meer van verwacht. Vooraf hadden we een plankje met verschillende (middelmatige) vleeswaren. De olijven kwamen duidelijk uit een potje en waren smakeloos. Als hoofdgerecht hadden we kalfsentrecote en kabeljauw, allebei lauw geserveerd. Beiden gerechten waren matig op smaak gebracht. Erg vlak. Hetzelfde gold voor de verschillende wortelgroenten (vooral pastinaak) als bijgerecht en ook de Italiaanse witte wijn maakte geen indruk. Niet slecht, maar ook absoluut niet memorabel.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Werkelijk schitterende locatie. Met mooi weer zit je fantastisch buiten.
Het is jammer dat ze een groep van 12 personen niet aan kunnen.
2 Weken tevoren gereserveerd. Menukaarten moesten nog bij gemaakt worden, moesten steeds naar binnen lopen om te vragen of we nog een drankje konden bestellen. Er zijn slechts 4 lunchgerechten te bestellen plus tip van de dag "broodje kroket" (poeh poeh).
Na 1 1/2 uur kregen we de lunch maar één gerecht was vergeten dus moesten we nog 10 min wachten.
Ik had gevraagd of we een taart voor m'n moeder haar verjaardag konden bestellen maar als we dit wilden, moesten we die zelf mee nemen maar er zouden wel kosten worden berekend voor het gebakbordje à 2,50 per persoon. We besloten toetje daar te bestellen. We bestelden tiramisu maar deze was op. Koffie, thee en weer heel lang wachten.
Uiteindelijk heeft de lunch 3 1/2!! uur geduurd.
Corry S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gegeten met 4 pers. Een 5 gangen verrassingsmenu met wijn arrangement. Alleen 2 pers. s'avonds al ziek van het eten, en de andere 2 de volgende ochtend. Na een telefoontje zouden we terug gebeld worden, maar tot nu toe niets gehoord. Jammer!
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We waren een weekendje weg in Zeist. Voor het diner hadden we restaurant Kerckebosch gekozen. Voor ons nieuw, dus wij wilden graag verrast worden. Een 4-gangen diner.

Het was prachtig weer, dus iedereen zat op het buitenterras. De start met een glaasje bubbels is niet verkeerd op deze locatie. Iedere gang van het menu bestond uit 2 gerechten, dus was het een proeverij met heerlijke smaken en mooi opgemaakte borden. Voor ons uitstekend; voor de grote eter minder geschikt. De 1e gang met een 2 verschillende kreeft/asperge gerechten; de 2e gang met tong picasso (niet het blik vruchtjes!!) en een kabeljauw gerecht. Het hoofdgerecht 2 soorten lamsvlees en tot slot een verfijnd dessert.

Voor het dessert kozen we het kaasplankje. Het bijpassend wijntje bestond uit 3 verschillende dessertwijnen (halve glaasjes) om goed met de verschillende kazen te combineren. Een muscatel, een oude port en een PX. Heel goed. Dit hadden wij nog niet eerder meegemaakt.

De bediening is keurig, vrij informeel. De wachttijden tussen de gangen waren iets aan de lange kant.
Martin E.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Een vijf gangen verrassingsmenu dat heerlijk gemaakt was. Verrassende combinaties vaak vaak met ongekende ingrediënten. En uiterst vriendelijke bediening die ook nog een feestje maakte van de verjaardag die we vierden met een glas gratis champagne. Heerlijke feest avond.
André T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wat een mooi plek om te dineren bij Kasteel Kerckebosch. Voor het eerst hier gegeten en de vier gangen menu waren lekker. Vriendelijke en attente bediening.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Op een zaterdag avond hier gegeten; 4 gangen diner met 2 amuses. Eten was heerlijk, enige minpuntjes waren asperges die toch echt te hard waren (meer dan al dente) en mijn eend was niet mals (maar dat van mijn partner wel). Service was goed maar toch twee opmerkingen. We gingen voor aperitief eerst in de lounge zitten wat een heerlijke start is van een diner. Echter, na een tijd kwam onze ober vragen of we nog een glaasje wilden of naar de tafel wilden gaan. Wij gaven aan naar de tafel te willen waarop de ober zonder iets te zeggen wegliep. Wij hebben gewacht totdat hij terugkwam om ons naar de tafel begeleiden, maar na 15 minuten zijn we zelf maar gaan lopen en hebben daar gevraagd waar we konden zitten. Ook was de service wel erg langzaam. Normaal vinden wij het erg fijn om lang te tafelen, en hoeven van ons de gerechten zeker niet de een na de ander te komen. Hier was het echter zo langzaam, dat andere tafels die een halfuur later gingen zitten dan ons, al klaar waren met de koffie na dessert, terwijl wij nog op dessert wachtten. Al met al zeker wel een 8, maar nog geen 9 waard.
R B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
heerlijke viergangen menu gegeten....was verrassend en op "sterrenniveau" opgemaakt....bij elke gang een heerlijke wijn gedronken en kregen hier ook een goede uitleg bij. Misschien één klein minpuntje het is wel allemaal aan de prijs. Maar al met al hebben we een culinaire en gezellige avond gehad.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Toen wij een weekendje weg waren in Zeist, besloten we met een aanbieding bij Restaurant Kerckebosch te gaan eten. We werden zeer luxe ontvangen met bubbels in de lounge, kregen daarna een fenomenaal 4 gangen diner met uitgebalanceerde smaken, bijpassende wijnen en telkens een mooie uitleg over de gerechtjes. Vooral het nagerecht dat uit drie componenten (drie bordjes!) bestond, maakte indruk! De prijs is hoog, maar daar krijg je zeer veel luxe en zeer goede gerechten voor.
Sietze E.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
De sfeer is in het restaurant is goed, de bediening is uiterst professioneel en heeft een ruime kennis van het geserveerde eten en de bijpassende wijnen. Wij voelden ons echt op ons gemak. Het vier gangen menu was met zorg bereid en werd mooi opgediend. Wat ons betreft een schoolvoorbeeld van een geslaagd culinair avondje uit. Hartelijk dank.
Ton A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Eten was heel erg lekker. De service was enthousiast en zeer goed met goede wijnadviezen!! Het was alleen erg tochtig en fris (koude benen) in het restaurant wat kennelijk in een doorvoer route van receptie naar hotelkamer ligt. Zonde. Anders zou ik zeker op korte termijn weer zijn teruggekomen.