Restaurant Kerckebosch

Arnhemse Bovenweg 31 3708 AA Zeist Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Kerckebosch

Culinaire reis vol verrassingen

De chefs van kasteel restaurant Kerckebosch nemen je graag mee op culinaire reis vol vernieuwende en verrassende smaken. Proef, deel en combineer deze gerechten met een goed glas wijn en mooie verhalen. Met een goed glas wijn, een heerlijke bord vol heerlijke vis en een fijne sfeer is een perfect pakketje voor een mooie lunch of avondje uit! Kom tot rust in de natuur van de Hoge Dennen en geniet!

Meer informatie over restaurant Restaurant Kerckebosch

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag

6,5

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Kerckebosch

J.J. W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
3 gangen lunch plus koffie met friandise, goede porties en dito bereiding.
Wim K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
vanmiddag geluncht bij de bistoria met z’n drieen. prachtige plek, heerlijk ruim en licht.
goede ontvangst, bediening aan tafel, tja, routineus en te joviaal.
het eten zeer matig, 3 verschillende gerechten! en de informatie over het eten te beperkt. jammer, deze plek verdient meer!
Olga O.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Gisteren om 13.30 naar restaurant Kerckebosch geweest met mijn partner om te lunchen. Lekker buiten op het terras. Helaas kwam er, na een tijdje gezeten te hebben, nog niemand om te vragen wat wij wilden drinken en om de menukaart te geven. Dat, terwijl de serveerster wist dat wij er zaten. Wij zijn toen maar opgestapt. Toen wij langs de keuken liepen zagen wij de bewuste serveerster in een vrolijk gesprek met de kok. Ze vroeg ook nu niet of ze ons kon helpen. Prachtig restaurant, maar helaas een slecht bedienende serveerster.
Ik kan over de kwaliteit van het eten niets zeggen, daar wij daar niet toe gekomen zijn. Dus daar heb ik maar wat ingevuld, daar ik anders geen recentie kan achterlaten,
Nico K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Goed restaurant wat je kan aanbevelen bij je vrienden.
Wij hebben goed en gezellig gegeten.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Mooie locatie op de Utrechtse Heuvelrug. Chardonnay gewoon goed. Wel aan de prijs. Lunchmenu bevatte een creatie van Crab ( was ok ) en een mooi opgemaakt bord met een stukje Harder. De Harder was een misser van de kok. Veel te rauw. Bij de bediening gemeld. Terug naar de keuken. Volgens de kok kon het net...... 25% korting op de nota.
Marco J.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2018
Op mijn verjaardag hier gegeten met een heerlijk 4-gangen arrangement. Prima gegeten in een sfeervol pand. Bediening niet allemaal even ervaren. Vonden wij niet zo storend. Hoofdgerecht van Herten kalf mag echt wel wat warmer worden geserveerd. Goed rekening gehouden met mijn allergieën. De amuse bal van kaas zou ik vervangen door iets fris en niet zo stevig.
Dirk Jan S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Voor-tussen- en nagerecht heerlijk van smaak, maar qua hoeveelheid echt te weinig
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Met verwachting hadden we gekozen voor het meergangen menu. Bij Binnenkomst moesten we tien minuten wachten. Het eten zag er verzorgd uit. Wel weinig. Wij hadden hogere verwachtingen. We hebben in een normaal, goed restaurant gegeten, maar wel tegen die van een sterrentent aan.
Maarten W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Gisteren gegeten met vrienden. Eten mooi opgediend en goed, mooie wijnen, echter bediening viel erg tegen (niet attent en zeer onervaren); zeker niet passend bij dergelijke locactie (en prijzen). Wijn van het wijnarrangement werd te laat ingeschonken, niet goed ingespeeld op vooraf doorgegeven allergien, beperkte kennis over de wijnen ("dit is een prima dessertwijn die goed past bij het dessert..") en toen we weggingen moesten we zelf opzoek naar onze jassen... We hebben een prima avond gehad, maar zullen hier niet snel meer heen gaan.
PierreW .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Laatst weer met hele familie gegeten. Eten, bediening, wijn prima.
Wat wel weer jammer was was dat er in de ruimte naast het restaurant weer een bruiloft was.
Is niet de eerste keer dat we dit hebben meegemaakt bij Kerckebosch. Als we dit vooraf hadden geweten waren we niet op die avond gegaan. Mocht je hier willen gaan eten, vraag dan vooraf of er die avond een huwelijk is (die zijn er vrij vaak). Is er een huwelijk dan zou ik ergens anders gaan eten.
Met een huwelijk in de ruimte naast je zit je niet echt lekker en rustig te eten.
Vind het eerlijk gezegd ook niet passend dat er vanuit Kerckebosch niet wordt aangegeven dat er een huwelijk is als je voor het restaurant reserveert.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Mooi kasteel aan de voorkant. Jammer dat er op 100 meter aan de andere kant een grote flat staat. Wij hebben 10 minuten moeten wachten bij de receptie, voordat er iemand kwam.
Het Eten was redelijk en we hebben zeker lekker gegeten, maar onze verwachtingen zijn niet waargemaakt. Leuk om een keer geweest te zijn, maar de volgende keer gaan we een ander restaurant zoeken.
Esther I.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Prachtige locatie, vriendelijke en behulpzame bediening. Herken absoluut niets van de onderstaande negatieve recensies. Wij hebben als groep van zes genoten van een uitgebreide Paasbrunch - zeer goed verzorgd, mooie presentatie van gerechten en erg smakelijk.
Jerry V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
De keuken was in de verbouw, waardoor er een zeer beperkte kaart beschikbaar was. Dit is niet bij de reservering vermeld. Dat was het meest teleurstellende van deze eerste en waarschijnlijk laatste ervaring met 't Kerckebosch.
Francis H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Telefonisch gereserveerd doch bij aankomst viel men letterlijk uit de lucht... Na wat heen en weer geloop werd als alternatief een paar geïmproviseerde gerechten voorgesteld doch dit stelde niet veel voor liet de medewerkster nog weten. Daarmee wisten we meteen genoeg. Ontgoocheld verlieten we de zaak en konden we nog op zoek naar een ander restaurant om de verjaardag van mijn partner te vieren... Onze lage score heeft dus vooral te maken met de organisatie en de behandeling van de gasten.
Saskia G.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
zakelijk driegangen diner genuttigd met wel zeer karig garnituur waardoor we achteraf nog behoorlijk trek hadden. was meer een licht lunch dan een diner. wijnen waren in orde, bediening vriendelijk en vlot. geen aanrader om hier zakelijk te dineren
Cgh H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Op 20 januari 2017 was het zover.

Na een gedegen voorbereiding op de avond (lees: even rusten in een van de hotelkamers), zijn wij om afgezakt naar het restaurant alwaar wij werden opgewacht door Gastvrouw Charissa Hendrixks. Ja inderdaad de fromagère (kaas-gek) van diverse restaurants waaronder De Kromme Dissel * in Heelsum. Charissa, tegenwoordig gastvrouw bij het kasteel, is er een die voor 200% voldoet aan de eisen die je mag verwachten van een kasteel-gastvrouwe. Een aangeboren gedrag voor gastvrijheid, passie voor wijnen en eten, een scherp oog voor detail en een welgemeende heerlijke glimlach als make-up.

Het restaurant kan op een avond als deze ca. 45 couverts kwijt. De keuken staat onder het toezicht van patron/eigenaar Hans van Triest. Chef Menno van der Pol en Vincent van Keulen (sous) staan daar achter de kachel zich in het zweet te werken en Devin is verantwoordelijk voor de voorgerechten en Hielke voor de desserts.
Om 19.30 betraden wij het restaurant voor een 6-gangen diner. Wat direct opviel was de in onze ogen te matige verlichting en de rumoerigheid. Wat wil je ook met 21 gasten op ca. 30m2.

Als aperitief werd een mooie strakke prosecco aangeboden door Charissa. Terwijl wij genoten van deze prosecco zagen wij voor het eerst Hans van Triest die gedurende de hele avond een actieve rol speelde in het uit serveren van de gerechten en met de uitleg van de gerechten. Een mooi voorbeeld van gastvrijheidschap zoals wij dat eerder beschreven in ons artikel “kok kom uit de kast”. Als eerste werden er 3 mooie amuses geserveerd waarbij de variatie met rode biet uitblonk qua kleur, geur en smaak. De Indonesische roots van Hans vonden we terug in het eerste gerecht, heel bijzonder (ook volgens Ron Blaauw). Net als het eerste gerecht was dit een opmaat naar dezelfde kwaliteit voor de 5 gerechten die daarna volgden. Wat zeker ook niet vergeten mag worden waren de uitstekende wijnen die met ruime hand werden geschonken. Voor het dessert werden wij uitgenodigd in de keuken waar wij onze opmerkingen hebben besproken met Hans en Chef Menno van der Pol. Eigenlijk werden al onze negatieve punten direct de prullenmand ingeveegd. Er gaat een grote verbouwing plaats vinden. De keuken en de zaal worden ingrijpend verbouwd waardoor en meer licht en meer ruimte zal komen. Het terug komen naar het kasteel in de herfst is dus onvermijdelijk.

Wat wij niet begrijpen is, waarom dit restaurant nog niet bezocht is door Michelin. Een hoge waardering of zelfs een ster zou geheel op zijn plaats zijn.

Het culinair genootschap Heemskerk.eu heeft inmiddels veel kennis en expertise in huis om tot een gedegen beoordeling en weging van de culinaire kwaliteit te komen. Zie pagina Culinaire Analyse door het C.G.H. Op basis van deze uitgangspunten komen wij tot een geobjectiveerde kwaliteitsweging.

Zandstra & Lander
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Uitstekend eten, veel hinder van gelijktijdig bruiloftsfeest, zowel doordat keuken als bediening dit niet aankon samen met logistiek restaurant, daarnaast veel geluidshinder. Bediening weinig feeling hoe om te gaan met vertraging
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vandaag wezen lunchen bij Kerckebosch. De lunchkaart was opvallend mager, uiteindelijk een carpaccio en een club sandwich besteld. Beiden waren kwalitatief redelijk in orde, al zagen wij in allebei de gerechten een haar(tje). Service kan absoluut beter. Niet alleen moesten we erg lang wachten na het ontvangen van de kaart, ook werd mij bij het afrekenen verteld dat ze voor AMEX 3% kosten rekenen. Ik zei nota bene vooraf 'maak er maar x euro van', dus in feite worden die extra kosten dan van je fooi afgehaald. Die opmerking en berekening scheen de ober niet te snappen, en ik had verder geen zin het uit te leggen. Mooie locatie, maar hier kan absoluut meer uitgehaald worden.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Enigszins geschrokken van een paar recensies zoals hieronder te lezen, zijn wij toch afgelopen vrijdag met z'n vieren gaan eten bij Kerckebosch. Daar hebben we zeker geen spijt van. We hebben heerlijk gegeten en werden uitstekend bediend. Een heel aangenaam adres voor een fijne avond uit!
Else F.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Een hele mooie locatie, midden in de natuur. We aten op het terras en zaten geweldig. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het eten viel tegen. Het was lekker, maar ik had er meer van verwacht. Vooraf hadden we een plankje met verschillende (middelmatige) vleeswaren. De olijven kwamen duidelijk uit een potje en waren smakeloos. Als hoofdgerecht hadden we kalfsentrecote en kabeljauw, allebei lauw geserveerd. Beiden gerechten waren matig op smaak gebracht. Erg vlak. Hetzelfde gold voor de verschillende wortelgroenten (vooral pastinaak) als bijgerecht en ook de Italiaanse witte wijn maakte geen indruk. Niet slecht, maar ook absoluut niet memorabel.