Over restaurant Restaurant Kerckebosch

Culinaire reis vol verrassingen

De chefs van kasteel restaurant Kerckebosch nemen je graag mee op culinaire reis vol vernieuwende en verrassende smaken. Proef, deel en combineer deze gerechten met een goed glas wijn en mooie verhalen. Met een goed glas wijn, een heerlijke bord vol heerlijke vis en een fijne sfeer is een perfect pakketje voor een mooie lunch of avondje uit! Kom tot rust in de natuur van de Hoge Dennen en geniet!

Meer informatie over restaurant Restaurant Kerckebosch

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg rumoerig
Erg lang
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Uitstekend eten, veel hinder van gelijktijdig bruiloftsfeest, zowel doordat keuken als bediening dit niet aankon samen met logistiek restaurant, daarnaast veel geluidshinder. Bediening weinig feeling hoe om te gaan met vertraging
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vandaag wezen lunchen bij Kerckebosch. De lunchkaart was opvallend mager, uiteindelijk een carpaccio en een club sandwich besteld. Beiden waren kwalitatief redelijk in orde, al zagen wij in allebei de gerechten een haar(tje). Service kan absoluut beter. Niet alleen moesten we erg lang wachten na het ontvangen van de kaart, ook werd mij bij het afrekenen verteld dat ze voor AMEX 3% kosten rekenen. Ik zei nota bene vooraf 'maak er maar x euro van', dus in feite worden die extra kosten dan van je fooi afgehaald. Die opmerking en berekening scheen de ober niet te snappen, en ik had verder geen zin het uit te leggen. Mooie locatie, maar hier kan absoluut meer uitgehaald worden.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Enigszins geschrokken van een paar recensies zoals hieronder te lezen, zijn wij toch afgelopen vrijdag met z'n vieren gaan eten bij Kerckebosch. Daar hebben we zeker geen spijt van. We hebben heerlijk gegeten en werden uitstekend bediend. Een heel aangenaam adres voor een fijne avond uit!
Else F.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Een hele mooie locatie, midden in de natuur. We aten op het terras en zaten geweldig. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Het eten viel tegen. Het was lekker, maar ik had er meer van verwacht. Vooraf hadden we een plankje met verschillende (middelmatige) vleeswaren. De olijven kwamen duidelijk uit een potje en waren smakeloos. Als hoofdgerecht hadden we kalfsentrecote en kabeljauw, allebei lauw geserveerd. Beiden gerechten waren matig op smaak gebracht. Erg vlak. Hetzelfde gold voor de verschillende wortelgroenten (vooral pastinaak) als bijgerecht en ook de Italiaanse witte wijn maakte geen indruk. Niet slecht, maar ook absoluut niet memorabel.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Werkelijk schitterende locatie. Met mooi weer zit je fantastisch buiten.
Het is jammer dat ze een groep van 12 personen niet aan kunnen.
2 Weken tevoren gereserveerd. Menukaarten moesten nog bij gemaakt worden, moesten steeds naar binnen lopen om te vragen of we nog een drankje konden bestellen. Er zijn slechts 4 lunchgerechten te bestellen plus tip van de dag "broodje kroket" (poeh poeh).
Na 1 1/2 uur kregen we de lunch maar één gerecht was vergeten dus moesten we nog 10 min wachten.
Ik had gevraagd of we een taart voor m'n moeder haar verjaardag konden bestellen maar als we dit wilden, moesten we die zelf mee nemen maar er zouden wel kosten worden berekend voor het gebakbordje à 2,50 per persoon. We besloten toetje daar te bestellen. We bestelden tiramisu maar deze was op. Koffie, thee en weer heel lang wachten.
Uiteindelijk heeft de lunch 3 1/2!! uur geduurd.
Corry S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gegeten met 4 pers. Een 5 gangen verrassingsmenu met wijn arrangement. Alleen 2 pers. s'avonds al ziek van het eten, en de andere 2 de volgende ochtend. Na een telefoontje zouden we terug gebeld worden, maar tot nu toe niets gehoord. Jammer!
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We waren een weekendje weg in Zeist. Voor het diner hadden we restaurant Kerckebosch gekozen. Voor ons nieuw, dus wij wilden graag verrast worden. Een 4-gangen diner.

Het was prachtig weer, dus iedereen zat op het buitenterras. De start met een glaasje bubbels is niet verkeerd op deze locatie. Iedere gang van het menu bestond uit 2 gerechten, dus was het een proeverij met heerlijke smaken en mooi opgemaakte borden. Voor ons uitstekend; voor de grote eter minder geschikt. De 1e gang met een 2 verschillende kreeft/asperge gerechten; de 2e gang met tong picasso (niet het blik vruchtjes!!) en een kabeljauw gerecht. Het hoofdgerecht 2 soorten lamsvlees en tot slot een verfijnd dessert.

Voor het dessert kozen we het kaasplankje. Het bijpassend wijntje bestond uit 3 verschillende dessertwijnen (halve glaasjes) om goed met de verschillende kazen te combineren. Een muscatel, een oude port en een PX. Heel goed. Dit hadden wij nog niet eerder meegemaakt.

De bediening is keurig, vrij informeel. De wachttijden tussen de gangen waren iets aan de lange kant.
Martin E.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Een vijf gangen verrassingsmenu dat heerlijk gemaakt was. Verrassende combinaties vaak vaak met ongekende ingrediënten. En uiterst vriendelijke bediening die ook nog een feestje maakte van de verjaardag die we vierden met een glas gratis champagne. Heerlijke feest avond.
André T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Wat een mooi plek om te dineren bij Kasteel Kerckebosch. Voor het eerst hier gegeten en de vier gangen menu waren lekker. Vriendelijke en attente bediening.
Alexandra B.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Op een zaterdag avond hier gegeten; 4 gangen diner met 2 amuses. Eten was heerlijk, enige minpuntjes waren asperges die toch echt te hard waren (meer dan al dente) en mijn eend was niet mals (maar dat van mijn partner wel). Service was goed maar toch twee opmerkingen. We gingen voor aperitief eerst in de lounge zitten wat een heerlijke start is van een diner. Echter, na een tijd kwam onze ober vragen of we nog een glaasje wilden of naar de tafel wilden gaan. Wij gaven aan naar de tafel te willen waarop de ober zonder iets te zeggen wegliep. Wij hebben gewacht totdat hij terugkwam om ons naar de tafel begeleiden, maar na 15 minuten zijn we zelf maar gaan lopen en hebben daar gevraagd waar we konden zitten. Ook was de service wel erg langzaam. Normaal vinden wij het erg fijn om lang te tafelen, en hoeven van ons de gerechten zeker niet de een na de ander te komen. Hier was het echter zo langzaam, dat andere tafels die een halfuur later gingen zitten dan ons, al klaar waren met de koffie na dessert, terwijl wij nog op dessert wachtten. Al met al zeker wel een 8, maar nog geen 9 waard.
R B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
heerlijke viergangen menu gegeten....was verrassend en op "sterrenniveau" opgemaakt....bij elke gang een heerlijke wijn gedronken en kregen hier ook een goede uitleg bij. Misschien één klein minpuntje het is wel allemaal aan de prijs. Maar al met al hebben we een culinaire en gezellige avond gehad.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Toen wij een weekendje weg waren in Zeist, besloten we met een aanbieding bij Restaurant Kerckebosch te gaan eten. We werden zeer luxe ontvangen met bubbels in de lounge, kregen daarna een fenomenaal 4 gangen diner met uitgebalanceerde smaken, bijpassende wijnen en telkens een mooie uitleg over de gerechtjes. Vooral het nagerecht dat uit drie componenten (drie bordjes!) bestond, maakte indruk! De prijs is hoog, maar daar krijg je zeer veel luxe en zeer goede gerechten voor.
Sietze E.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
De sfeer is in het restaurant is goed, de bediening is uiterst professioneel en heeft een ruime kennis van het geserveerde eten en de bijpassende wijnen. Wij voelden ons echt op ons gemak. Het vier gangen menu was met zorg bereid en werd mooi opgediend. Wat ons betreft een schoolvoorbeeld van een geslaagd culinair avondje uit. Hartelijk dank.
Ton A.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Eten was heel erg lekker. De service was enthousiast en zeer goed met goede wijnadviezen!! Het was alleen erg tochtig en fris (koude benen) in het restaurant wat kennelijk in een doorvoer route van receptie naar hotelkamer ligt. Zonde. Anders zou ik zeker op korte termijn weer zijn teruggekomen.
Aat G.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Prachtige lokatie, stijlvol en klassiek. Ontvangst in het a la carte restaurant professioneel en vriendelijk. Kwaliteit van het eten en vooral de omvang van de porties niet goed. Bordjes zien er prachtig uit, maar de smaken lopen in elkaar over, sommige componentenn zijn (veel) kouder dan andere en garni ontbreekt. Hertebiefstukjes goed van smaak maar slechts twee best kleine stukjes...daar kom ik de avond niet mee door ! Kortom: prijs - kwaliteit.kwantiteit: onvoldoende. Wel pretentieus in pretentieuze omgeving.
Verme007 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Wij hebben een ongelofelijke heerlijk culinaire avond mogen ervaren in restaurant Kerckebosch.
Lange tijd geleden dat wij zo heerlijk/ verrassend gegeten hebben.
Wat een combinaties,subliem!!
En dan met de bijpassende wijnen,.............wat een feest.
Een echte aanrader: het dessert pepermunt met passievrucht en ricotta!
Werkelijk goddelijk!!
De uiterst attente bediening, entourage maakte het geheel compleet.
Kortom, wij komen graag terug!
Inmiddels voor 1e kerstdag ook geboekt.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Door de goede verhalen hier besloten te gaan eten. Wat is het hier veranderd zeg, mooie inrichting en goede bediening. Dit gecombineerd met prachtig opgemaakte borden met verfijnde combinaties maakte dit voor ons tot een bijzonder prettige avond. Een duidelijke aanwinst voor Zeist!
Daniel O.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Wat een mooie locatie! En als je dan in de torenkamer komt, weet je helemaal niet wat je ziet, een fraai hemelbed. Er is veel goeds te vertellen over deze opmerkelijke plek en een paar minpuntjes.
Er was een tuinfeest aan de gang met jonge gezinnen die het duidelijk naar hun zin hadden, maar als je rust zoekt, komt dat niet altijd even goed uit.
Het eten was goed, maar met name de muziek paste helemaal niet bij de locatie. Suffe lounge-muziek hoeft van mij niet. Dit is een prachtige plek die prachtige muziek behoeft.
De neiging om er iets bijzonders van te maken, werd wel weer zichtbaar en ervaarbaar in het originele en lekkere ontbijt dat aan tafel geserveerd wordt. Gewoon klasse.
De bediening was vriendelijk, maar ook hier werd (zoals helaas in steeds meer restaurants) wijn steeds bijgeschonken zonder dat wij daar behoefte aan hadden, met als gevolg dat je het gevoel krijgt veel en snel te moeten drinken. Pas toen we twee keer hadden gezegd zelf de regie te willen hebben over de fles op tafel, konden we zelf ons consumptietempo bepalen.
Het noodweer s'nachts maakte ons verblijf toch wel tot een unieke ervaring.
LvdPas .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Door mijn ingewikkelde dieet is het wel eens lastig om uit eten te gaan. Zo niet bij Kasteel Kerckebosch. Als ik van tevoren zou laten weten wat ik wel en niet mocht eten, zou de kok voor mij een menu samenstellen. En wat voor menu! Elk gerecht was even verfijnd als mooi verzorgd. En de prijs-kwaliteitverhouding was uitstekend: 5 gangen voor 49,- pp. Ook de locatie (in bos), het gebouw (kasteel) en het interieur zijn heel bijzonder. Toch nog een minpuntje? Ja, jammer dat onze hond niet binnen mocht, hij mocht wel mee als we op het terras (met uitzicht op de tuin) zouden eten, maar daarvoor was het net te koud. Al met al: een aanrader! Wij gaan zeker terug.
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Vanwege z'n prachtige terras (met avondzon!) zou dit een gewilde locatie moeten zijn! Toch lijkt 't wel of het nog niet zo bekend is? En dat terwijl het ook heel centraal in het land (en dichtbij de snelweg) ligt. En makkelijk parkeren. Binnen zijn vooral de lounge (waar je de hele dag wat kan drinken) en de bar goed gestyled. Wij hadden een 3 gangen menu: voor- en hoofdgerecht waren zonder meer prima, het dessert stelde wat teleur. De bediening zou zich nog wat losser kunnen opstellen, het is allemaal wat zakelijk van toon. Maar al met al toch een leuke plek om af te spreken.