Restaurant Kasteel De Essenburgh

Zuiderzeestraatweg 199 3849 AE Hierden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Kasteel De Essenburgh

Het restaurant van Kasteel de Essenburgh in Hierden bevindt zich in de gewelvenkelder "De Oude Mheen". De keuken werkt uitsluitend met verse, zo veel mogelijk biologische, producten. Van de kasteelmuffin van chocolade tot het sorbetijs, het is allemaal huisgemaakt.

De lunch wordt geserveerd tussen 12.00 en 17.00 uur. Vanaf 17.00 uur kunt u aanschuiven voor het diner. Naast de seizoensgebonden a la carte kaart, kunt u ook kiezen voor het dagelijkse wisselend driegangenmenu.

Meer informatie over restaurant Restaurant Kasteel De Essenburgh

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Kasteel De Essenburgh

Gert B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
De ontvangst was niet met hartelijk welkom maar komt u inboeken!
De serveersters waren humeurig en gaven geen gevoel van welkom als gast.
De gerechten waren lekker.
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Voorgerechten uitstekend hoofdschotel vis uitstekend. Ribeye mag een saus bij. Geen nagerecht maar een uitgebreide koffie is zeker een aanrader.
René .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
De ambiance is heel mooi, bediening erg vriendelijk. Ik bestelde een ribeye en die was dusdanig taai, dat deze terug is gegaan naar de keuken. Als vervanging koos ik voor de Parelhoenfilet, die mijn vrouw ook had besteld en welke al was geserveerd. Omdat alleen eten zeker niet gezellig is, heeft mijn vrouw gewacht tot mijn nieuwe hoofdgerecht geserveerd werd. Met tot gevolg dat haar hoofdgerecht ondertussen koud geworden was. De smaak van de Parelhoen was vrij vlak ( is natuurlijk persoonlijk), maar dit geheel zorgde er wel voor dat het verjaardagdiner van mijn vrouw ook een zeer vlakke nasmaak kreeg, Heel jammer voor een dergelijke locatie !
Aartjan B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Wij hebben geweldig gegeten hier.
Bij elk gerecht werd netjes vertelt wat het was.
De bediening was vriendelijk en behulp zaam.
Prijs kwalitiet perfect.
Echt top een aanrader.
Jan.dubbeld D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Leuke sfeer. Mooie tuin waar we hebben gegeten. Een aanrader. Gaan zeker nog eens terug. Het eten was kwalitatief erg goed.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Wij waren tevreden met de aandacht, de service en de kwaliteit van de gerechten. Prachtige sfeervolle locatie dat kasteel!
Zomertyd .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijke drie-gangenmenu gegeten. Mooie rustige omgeving. Heerlijk buitenterras. Vriendelijke en vlotte bediening. Zeer aan te bevelen.
Ac V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Het eten is heerlijk, goed op smaak. Dat in combinatie met de sfeer en omgeving maakt t elke keer een klein feestje om hier te zijn.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Eten was prima, maar ongeïnspireerd. Vlees was mals, en de bijgerechten goed bereid, maar er leek weinig liefde in het eten te zitten. Het was niet slecht, maar ik ging ook niet heel voldaan weg na het eten.
Klaas H.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Restaurant met prima betaalbaar menu in een leuke omgeving.
W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Heerlijk eten, kwaliteit voor redelijke prijs. Gezellig in het restaurant onder de gewelven van het kasteeltje. Heerlijk ook om voor het eten een stukje door de prachtige tuin te lopen. Schitterende locatie voor een gezellige, goed verzorgde avond. Aanrader!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Sfeer volle locatie en vers en heerlijk eten. Goede bediening
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
We hebben heerlijk gegeten in een gezellige, sfeervolle omgeving! Er was aandacht voor details en aandacht voor dieetvoorschriften. We zijn echt heel tevreden!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Het eten was erg lekker en je kreeg goede uitleg over de producten , mijn man mag geen sauzen en daar werd ook goed op gereageerd .
D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
We hebben er gegeten omdat we in het kasteel logeerden. De vrouwelijke bediening was erg kortaf. Gelukkig maakte haar mannelijke collega dat meer dan goed! Voorgerecht was goed, het hoofdgerecht, kabeljauw, smaakte naar niks. Bij een opmerking hierover kregen we te horen dat de zout op tafel stond! Beetje kruiden op de vis en het een beetje creatief omgaan met het sausje kan geen kwaad, hoor. Nagerecht was weer goed.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Wij hebben hier nu 3 maal gegeten en de sfeer en bediening zijn top.
De kwaliteit en de smaak van de gerechten zijn uitstekent.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Correcte, vriendelijk gastvrijheid. De lunch prima!
Zowel de sfeer in de verschillende ruimten van het landgoed,
als de omgeving heel ontspannend.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Een prachtige locatie, alleen al het betreden van de oprijlaan is een feest op zich. In de kelder is een zeer aangename eetruimte ingericht. Het is heerlijk rustig, kleinschalig, de tafels zijn fijn verdeeld over de ruimte zodat er niemand te dichtbij jouw tafel zit. Personeel is vriendelijk en professioneel.
Prachtige kaart, heerlijke gerechten, perfect bereid. Wij geven dit restaurant een dikke 10!
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Hier gegeten met z'n tweetjes. Het restaurant bevindt zich in de kelder van het kasteel. Heel romantisch met een aangename sfeer. We kozen voor het 3 gangen dagmenu voor 30 euro pp. De Italiaanse hapjes als voorgerecht mochten omzetten in een overheerlijke mosterdsoep. Dat was aardig. Jammer was dat we (zonder dat het ruim aanwezige personeel iets opviel) vervolgens zo'n 3 kwartier moesten wachten op het hoofdgerecht, omdat het bonnensysteem(?) haperde... Gelukkig kregen we als goedmakertje beiden een glas wijn van de zaak. Als hoofdgerecht kozen we 1x runderbiefstukjes en 1x zalm. De royale porties werden uitnodigend geserveerd en op de smaak viel weinig af te dingen. Ook de erbij geserveerde aardappelgratin en de salade waren goed. De geschonken Chardonnay was geen hoogstandje, maar kon ermee door. Het toetje was een ruime portie van vruchtenijs begeleid door diverse tropisch fruit. Al met al kregen we toch waar voor ons geld.