Restaurant Kasteel De Essenburgh

Zuiderzeestraatweg 199 3849 AE Hierden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Kasteel De Essenburgh

Het restaurant van Kasteel de Essenburgh in Hierden bevindt zich in de gewelvenkelder "De Oude Mheen". De keuken werkt uitsluitend met verse, zo veel mogelijk biologische, producten. Van de kasteelmuffin van chocolade tot het sorbetijs, het is allemaal huisgemaakt.

De lunch wordt geserveerd tussen 12.00 en 17.00 uur. Vanaf 17.00 uur kunt u aanschuiven voor het diner. Naast de seizoensgebonden a la carte kaart, kunt u ook kiezen voor het dagelijkse wisselend driegangenmenu.

Meer informatie over restaurant Restaurant Kasteel De Essenburgh

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Kasteel De Essenburgh

Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Het eten was prima, goede prijs kwaliteit verhouding. Zorg alleen dat er een verse bloem op elk tafeltje staat en geen verlepte roos.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Leuk om te eten in de gewelven van dit prachtige kasteel. Gerechten en de bediening (deels, want er liep ook één dame rond met duidelijk meer verstand van zaken en passie) meer van het niveau eetcafe dan wat we hadden gehoopt te vinden in een heus kasteel. Niks mis met het eten maar weinig culinaire liefde. Gemengde ongezouten noten bij de carpaccio in plaats van pijnboompitten; dat doet flink af aan de smaakbeleving, alhoewel er flinke klodders dressing over het vlees waren verspreid. De creme brulee, vermoedelijk kant-en-klaar uit een bakje van de groothandel, was maar heel kort bewerkt met de gasbrander en totaal niet bijzonder. De jongen die ons deels bediende had geen idee van de wijnen per glas en was later vooral druk met de tafel van dinergasten die reeds vertrokken waren achter ons afruimen, terwijl wij al geruime tijd met lege borden zaten. Om een nieuw glas wijn of water moesten we steeds vragen. Gigantische porties, we konden ons 3-gangendiner niet op. Prima avondje gehad overigens al met al, maar je moet je hier niet instellen op een bijzondere culinaire ervaring met dito bediening. 's Middags op het terras trouwens prima geluncht, met een rijkgevulde salade. Bediening daar was vlot en oplettend. Drankenkaart kan een '2018-update' gebruiken met iets meer opties dan, bij wijze van spreken, cola en fabrieksijsthee.
K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
De bediening was heel aardig en accommodating om ons te verhuizen omdat de eerste aanwijzing van de tafel ons niet beviel (te kil en koud voor ons). Wij kregen een grote tafel in een mooie kamer; ondanks dat de serveerster een heel eind moest lopen om ons te bedienen.
Het eten was heel lekker en van goede kwaliteit!
Gert B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
De ontvangst was niet met hartelijk welkom maar komt u inboeken!
De serveersters waren humeurig en gaven geen gevoel van welkom als gast.
De gerechten waren lekker.
Sophia K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Voorgerechten uitstekend hoofdschotel vis uitstekend. Ribeye mag een saus bij. Geen nagerecht maar een uitgebreide koffie is zeker een aanrader.
René .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
De ambiance is heel mooi, bediening erg vriendelijk. Ik bestelde een ribeye en die was dusdanig taai, dat deze terug is gegaan naar de keuken. Als vervanging koos ik voor de Parelhoenfilet, die mijn vrouw ook had besteld en welke al was geserveerd. Omdat alleen eten zeker niet gezellig is, heeft mijn vrouw gewacht tot mijn nieuwe hoofdgerecht geserveerd werd. Met tot gevolg dat haar hoofdgerecht ondertussen koud geworden was. De smaak van de Parelhoen was vrij vlak ( is natuurlijk persoonlijk), maar dit geheel zorgde er wel voor dat het verjaardagdiner van mijn vrouw ook een zeer vlakke nasmaak kreeg, Heel jammer voor een dergelijke locatie !
Aartjan B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Wij hebben geweldig gegeten hier.
Bij elk gerecht werd netjes vertelt wat het was.
De bediening was vriendelijk en behulp zaam.
Prijs kwalitiet perfect.
Echt top een aanrader.
Jan.dubbeld D.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Leuke sfeer. Mooie tuin waar we hebben gegeten. Een aanrader. Gaan zeker nog eens terug. Het eten was kwalitatief erg goed.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
Wij waren tevreden met de aandacht, de service en de kwaliteit van de gerechten. Prachtige sfeervolle locatie dat kasteel!
Zomertyd .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Heerlijke drie-gangenmenu gegeten. Mooie rustige omgeving. Heerlijk buitenterras. Vriendelijke en vlotte bediening. Zeer aan te bevelen.
Ac V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Het eten is heerlijk, goed op smaak. Dat in combinatie met de sfeer en omgeving maakt t elke keer een klein feestje om hier te zijn.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Eten was prima, maar ongeïnspireerd. Vlees was mals, en de bijgerechten goed bereid, maar er leek weinig liefde in het eten te zitten. Het was niet slecht, maar ik ging ook niet heel voldaan weg na het eten.
Klaas H.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Restaurant met prima betaalbaar menu in een leuke omgeving.
W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Heerlijk eten, kwaliteit voor redelijke prijs. Gezellig in het restaurant onder de gewelven van het kasteeltje. Heerlijk ook om voor het eten een stukje door de prachtige tuin te lopen. Schitterende locatie voor een gezellige, goed verzorgde avond. Aanrader!
Annemieke V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Sfeer volle locatie en vers en heerlijk eten. Goede bediening
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
We hebben heerlijk gegeten in een gezellige, sfeervolle omgeving! Er was aandacht voor details en aandacht voor dieetvoorschriften. We zijn echt heel tevreden!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Het eten was erg lekker en je kreeg goede uitleg over de producten , mijn man mag geen sauzen en daar werd ook goed op gereageerd .
D.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
We hebben er gegeten omdat we in het kasteel logeerden. De vrouwelijke bediening was erg kortaf. Gelukkig maakte haar mannelijke collega dat meer dan goed! Voorgerecht was goed, het hoofdgerecht, kabeljauw, smaakte naar niks. Bij een opmerking hierover kregen we te horen dat de zout op tafel stond! Beetje kruiden op de vis en het een beetje creatief omgaan met het sausje kan geen kwaad, hoor. Nagerecht was weer goed.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Wij hebben hier nu 3 maal gegeten en de sfeer en bediening zijn top.
De kwaliteit en de smaak van de gerechten zijn uitstekent.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Correcte, vriendelijk gastvrijheid. De lunch prima!
Zowel de sfeer in de verschillende ruimten van het landgoed,
als de omgeving heel ontspannend.