Over het restaurant Restaurant Karel 5

Gastronomie van goud

Een stijlvol gastronomisch restaurant in een middeleeuwse eetzaal. Beleef een culinair avontuur van moderne smaakcombinaties met een afgestemde wijnreis door de mooiste gebieden, inspirerende en betaalbare menu’s en verleidelijke signature dishes. Geniet van een persoonlijke benadering en vakmanschap, van een jong professioneel team met Chef de Cuisine Vito Reekers en ervaren Maître-Sommelier Johan Kragtwijk, van een ruime tafelsetting op een iconische locatie en van de relaxte sfeer in het hart van Utrecht!

Halve fles mineraalwater

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Karel 5

Felix T.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Een fantastische ervaring, wederom. Afgelopen kerst een 10 gangen spektakel ervaren en, op advies van de gastheer nu zomers gedineerd op het terras. En dat was wederom geweldig. Prachtige gerechten in een sprookjesachtige atmosfeer in het hartje van Utrecht. Een 5 gangen diner omlijst met kunstige amuses, hapjes en een pre-dessert. Een avondvullend programma verzorgd door ongetwijfeld de beste zwarte brigade van Utrecht. Wij voelen ons altijd op ons gemak en zeer welkom in dit statige decor.

Slechts enkele dagen nadat sommelier Kragtwijk door Wine Spectator bekroond is laten ze bij Karel 5 inderdaad zien heer en meester te zijn in het combineren van wijn en spijs. Mooie flessen, zowel bekende klassiekers als (voor ons) nieuwe vondsten.

De gerechten klinken klassieker dan ze smaken en juist die smaken, daar weet Chef Reekers raad mee. Verwacht geen overdaad aan vederlichte 'frisse zuren' maar uitgesproken smaken die perfect op elkaar zijn afgestemd, zowel op het bord als gedurende het verloop van de avond. De sterren vind je hier (nog) niet aan de gevel, die komen overduidelijk uit de keuken.
Arjan N.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Heerlijk gegeten met lekkere bijpassende wijnen. Leuke amuses ook! Enige minpuntje: gangen iets te snel achter elkaar geserveerd.
Houd zelf van iets meer tijd tussen de gangen.
Zou iedereen dit restaurant aanbevelen!
M.G. V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
een aanrader.
Wilfried D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Heel lekker gegeten, inclusief de voorgestelde wijnen.
Dit alles voor een correcte prijs.
Gaan zeker nog terug bij een volgende bezoek.
Goede ligging, na een dagje wandelen in de oude stad.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Vrijdagavond voor het eerst bij dit restaurant gegeten. We werden vriendelijk ontvangen en kregen een mooie ronde tafel. We hadden gekozen voor het elegant menu met bijpassende wijnen.

Werkelijk alle gangen waren fantastisch! Vooral de langoustine met bleekselderij en zure mango maar ook de kalfszwezerik met groene asperge was heerlijk. Ook het dessert van passievrucht met komkommer yoghurt was een lekker en verfrissend dessert.

De bijpassende wijnen waren erg goed en ook de uitleg. Het personeel doet alles om je een mooie avond te bezorgen en dat is zeker gelukt.

Johan, Erik, Vito en alle andere, heel erg bedankt voor de mooie avond!
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Kan een Restaurant perfect zijn? Tot op heden had ik hier "Nee" op geantwoord. Meerdere top restaurants mogen bezoeken maar onze avond bij karel V was subliem. Natuurlijk was dit een moment opname en zegt het niet iets over het restaurant in zijn algemeenheid maar dit was gastronomie van de bovenste plank. Vooral de forel, kalfszwezerik en het beste stukje vlees op aarde (de wagyu) waren een onovertroffen. Ook de wijn-spijs combinaties zijn voortreffelijk. Valt er dan echt niets op te merken? Brood werd netjes aangevuld, boter helaas niet.
Marielle R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Kwaliteit en smaak van de genoten gerechten kan beter: zeker gezien de prijs voor het menu. De wijnen waren prima en de bediening prima.
mgm B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Statig restaurant voor wie van ouderwets klassiek eten houdt. Obers kennen hun dranken en spijzen. Veel lekkere amuses tussendoor, maar niet alle gerechten waren even lekker en origineel. De kreeft leek wel mislukt. Voor de prijs hadden we iets meer service en vooral betere smaken verwacht.
Marielle R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
De smaak van de gerechten in relatie tot de betaalde prijs kan beter: in relatie tot de prijs voor een vijf gangendiner.
Rob Z.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
top diner en sterwaardig. het elegant menu is aan te bevelen en is nu vanaf medio april met een vernieuwde samenstelling. het (halve) wijnarragement is een goede combi.
jwvsds .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Het was een heerlijke avond die sterren waardig was. De bediening is als vanouds prima met goede informatie en uitleg. De gerechten zijn bijzonder goed en smaakvol. De wachttijd is perfect, precies goed.
Sherif B.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Prachtige gelegenheid en om geving. Gastvrij en goed gegeten! Service was prettig en temp was goed. Ik ga het zeker herhalen.
C.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Een mooie ambiance met prima gerechten en wijnen. Kwaliteit staat op hoog niveau. Je merkt wel dat de afstemming tussen bedienend personeel in het restaurant niet helemaal vlekkeloos verloopt. Top barkeeper die gasten op hun gemak stelt en goede uitleg en advies geeft over dranken! Blijf het sanitair controleren. Papier om handen af te drogen lag naast de bak (slecht van gasten) waardoor het rommelig oogde. Verder dikke voldoende en zakelijke gasten hebben genoten.
J.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2018
Heerlijk gegeten met zo nu en dan uitblinkers met een FENOMENALE wijn-spijs combinatie. Vakkundig, vriendelijk en net personeel, maar zeker niet stijfjes. We kwamen voor het business menu, maar hebben ons weten te verleiden naar de full monty. Entourage is prachtig. Stapzwan UPA van de tap, dan weet je dat het goed zit!
Dirkjan O.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Geweldige service, zeer goed eten dat verrast. Tafels zijn ruim uit elkaar geplaatst waardoor je niet naar andermans gesprek hoeft te luisteren. Fijne sfeer.
Marianne K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Uiteraard ouderwets ingerixht omdat het een oud klooster is. Niet helemaal mijn smaak
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Geweldig restaurant! Goede service en erg lekker eten! Ik kom hier graag weer eens terug! Leuke kaart met leuke gerechten en lekker wijnen.
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2018
Heeeerlijk!
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
We hebben onszelf weer eens laten verwennen. Het zouden erg veel woorden zijn, om te beschrijven wat we van deze culinaire belevenis vonden. Daarbij komt het 'gevaar' dat bij een beschrijving van het heerlijks op het bord of in het glas, iets nu over het hoofd wordt gezien en niet benoemd wordt. Vandaar een beschrijving in één woord; GEWELDIG. Alles klopt in dit restaurant. Wat geserveerd wordt, hoe het geserveerd wordt, de vakkundige uitleg, de informatie over de wijnen die ons diner completeerden, etc. Onze complimenten voor een ieder die ons een fantastische avond hebben bezorgd, een avond om niet snel te vergeten. Dank jullie wel!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2017
1e Kerstdag met de familie gedineerd in de bistro van dit hotel.
We hadden gekozen voor het 5 gangen diner met wijnarrangement.
De voorgerechtjes ( zalm/advocado, tartaar van langoustines en gepocheerd hoeve ei) waren alle drie top. Mooie smaken, goed in balans.
Het hoofdgerecht, gebraden en gestoofd hert was minder. De trance hert had een tikje te veel hitte gekregen op de kachel en er was erg karig omgesprongen de bijgerechtjes.
Het desert was weer prima in orde.
Ook de wijn / spijs combinatie was oké.