Restaurant Karel 5

Geertebolwerk 1 3511 XA Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Karel 5

Gastronomie van goud

Een stijlvol gastronomisch restaurant in een middeleeuwse eetzaal. Beleef een culinair avontuur van moderne smaakcombinaties met een afgestemde wijnreis door de mooiste gebieden, inspirerende en betaalbare menu’s en verleidelijke signature dishes. Geniet van een persoonlijke benadering en vakmanschap, van een jong professioneel team met Chef de Cuisine Vito Reekers en ervaren Maître-Sommelier Johan Kragtwijk, van een ruime tafelsetting op een iconische locatie en van de relaxte sfeer in het hart van Utrecht!

Halve fles mineraalwater

Zondag Gesloten

Voordelig
Femke K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Wat een top avond! Heerlijk genoten van de mooiste en lekkerste gerechtjes! Sommige waren zo mooi, ware kunstwerkjes. Het wijnarrangement, waar je ook een goed verhaal bij kreeg, paste perfect bij de gerechten. De bediening had alles goed in de gaten.
Maryvlist .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Gisterenavond met een groep gedineerd bij Karel V. Een teleurstellende ervaring. Bij binnenkomst was er niemand te bekennen om onze jas aan te nemen. De geboden gerechten waren op zich goed maar wel heel,erg klein. Ik dacht dat de nouwelle cuisine verleden tijd was. Bovendien was het hoofdgerecht niet warm. En dat gold ook voor de espresso.
Elke V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Wauw wauw wauw. Top culinair restaurant met topbediening
Maartje S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Ultiem genoten van een 7-gangen menu inclusief wijn arrangement, echt een complete beleving! Je wordt enorm verrast door de smaak combinaties en hoe t steeds weer gepresenteerd wordt. De wijn informatie is kort en boeiend en zorgt voor een extra dimensie bij t proeven/eten. Alles klopt! Echt een bijzonder avondje uit, komen zeker nog eens terug om t over te doen
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
we hebben gekozen voor het seizoensmenu met bij behorend wijnarrangement. Hier hoef je weinig woorden aan te besteden : geweldig.

Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Op het terras is het goed toeven. Samen met “mijn oude oom”, sorry Tjeerd, daar perfect gezeten en het viergangen verrassingsmenu genomen.

Kreeft, Corvina, Iberico varken en een top-toet vielen ons ten deel. Mooie all-in-one prijs doch iets scheutiger met de wijn mag best.
Goede zwarte brigade dat soms een tikkeltje professionelere mag, lees oude mensen zijn niet seniel. En ik wil de volgende keer niet weer de uitdaging aangaan door alle amuses al op tafel te zetten en proberen niet reeds te verslinden voor mijn tafelgenoot er is.
Rogier M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Prettige sfeer en vriendelijke bediening. Creatief menu met verrassende smaken en combinaties. Vooral het hoofdgerecht (lam) en augurkijs waren lekker. Ook tevreden over wijnarrangement.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Hoge cijfers dit keer, niet drie keer een tien maar dit restaurant benadert de tien wel!
We aten buiten, wat een heerlijk Frans gevoel krijg je daarbij. Alle gasten werden die avond buiten ontvangen. De service was goed, de bediening correct, echter één minpuntje: één van de personeelsleden stond wel erg lang en zeer amicaal (en op een behoorlijk volume) te praten met gasten aan een tafeltje wat verderop. Niet zoals het hoort!
Het eten was perfect, waarom dan geen tien? Men moet altijd streven naar perfectie: wij drinken thee na afloop van het diner. De friandises waren heerlijk maar wel jammer dat de koffiesmaak erbij overheerste. Tip voor de keuken: probeer ook van die heerlijkheden voor theedrinkers te maken.
We komen zeker terug!
Raimond Z.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Zaterdag 2 juli 2016. Een dag die nog lang in mijn geheugen zal blijven. Op uitnodiging voor bewezen diensten werden we door onze dochter Anouk gefêteerd op een diner bij Grand Restaurant Karel V in Utrecht inclusief ABAZ taxi service.

Van de ontvangst tot de vaarwel zijn we op onze wenken bediend en hebben optimaal genoten van alles wat er door de keuken brigade van Chef-de-cuisine Vito Rekers is bereid en de brigade van Johan Kragtwijk is geserveerd. Het 4-gangen seizoensmenu is een aanrader voor iedereen en het bijbehorende wijn arrangement was helemaal het einde. Mooi in balans met de gerechten en van goede klasse. Een waardevolle kwaliteit/prijs verhouding. Als toegewijd truffel ambassadeur kom ik in vele restaurants, maar Karel V in Utrecht behoort mijn inziens vanaf nu tot de 'very best' in Nederland.
Mij zullen ze daar nog menigmaal ontmoeten.
Met culinaire groet,
Raimond J.M.C. Zuure (#truffelprins)
Yves M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Voorop gesteld dat het eten echt voortreffelijk was, zeker het hoofdgerecht was buitengewoon goed. Ook erg leuk was dat je iedere keer leuke aperitiefjes kreeg. Echter het hoofdgerecht was ook in 12 happen op en de andere gerechten in nog minder m.u.v. het dessert. In de wetenschap dat wij 3,5 uur gedaan hebben over ons 4 gangen menu van de chef met bijbehorend wijnarrangement was het resultaat dat wij enigzins lege maag de tent verlieten. Met andere woorden ik heb wel eens even goed en exclusief gegeten voor de helft van de prijs in de helft van de tijd, waarbij je wel voldaan naar buiten gaat. Als iens dus ook een parameter prijs/kwaliteit zou hebben i.p.v. decor (want wat maakt dat uit) dan zou dit restaurant hierop een onvoldoende scoren.
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Voor het eerst gegeten bij dit prachtige klassieke restaurant. Wij werden correct ontvangen maar voelden ons niet direct een 'warm welkom'. De ruimte is groot en wat gedateerd en voelt niet als een warm bad. Het eten was goed en zeer verrassend met name alle tussengerechtjes (tussen de tussengerechten) waren heel verrassend. Wij kozen een 5 gangen menu, als voorgerecht had ik o.a. een ravioli aubergine, erg lekker, daarna een Wagyu runderlende A5, deze vond ik persoonlijk niet lekker, te veel 'vet' in het vlees maar is een kwestie van smaak, zeker goede bereiding. Dessert was top, Valrhona Dulcey, macademia zoute karamel 20 karaats goud, erg lekker!
Wij moesten richting einde van het diner wel regelmatig ons best doen om aandacht te trekken. Het was wel voelbaar dat niet iedereen even 'belangrijk is' terwijl je daar wel op rekent wanneer je uit eten gaat en met name wanneer je 250 euro uit gaat geven. Jammer ik zou om die reden niet zo snel meer teruggaan
MGJBO .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Twee keer in twee maanden tijd er het culinaire menu gegeten. Merendeels dezelfde gerechten. Geen enkel bezwaar gezien de kwaliteit van de eerste keer. De kwaliteit was de tweede keer erg teleurstellend. Een andere kok wellicht?
Simon B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Het stond al lang op het verlanglijstje en gisteravond was het dan zover: eten bij Karel V.

In één woord: Subliem!
Qua eten, qua wijnen, qua entourage, qua bediening.

We zijn gegaan voor het 6-gangen menu ("Eigentijdse smaken") met bijpassend wijnarrangement: Fantastische smaakcombinaties (verrassend oosters tintje af en toe), heerlijke wijnen, prachtig opgemaakte borden. Ruim voorzien van amuses en brood en wijn werd netjes bijgeschonken. De huzarensalade met augurkenijs, de lamsamuse, het hoofdgerecht van kalf en het dessert zijn me het meest bijgebleven.

Daarnaast attente bediening met kennis van zaken. Kortom: alles klopte!
Kan me niet voorstellen dat de michelinster lang wegblijft uit Utrecht!

Eric V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Enorm lekker gegeten met een aantal zakenrelaties. Onstpannen sfeer, top locatie en gewoon een lekker 5 gangen menu, heerlijk genoten, jammer dat ik nog moest autorijden want de bijpassende wijnen waren TOP !
Jurrien B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Fantastisch eten wat er ook nog echt prachtig uit zeg. Uitstekende, bediening die zonder uitzondering veel over het eten en de wijnen wisten te vertellen. Enige puntje van 'kritiek' was dat niet alle wijnen even geweldig waren en daarmee een beetje uit de toon vielen ten opzichte van de enorm hoge kwaliteit van het eten.

De locatie is erg mooi en sfeervol, in een oase van rust midden in Utrecht. Ik onthoud deze plek voor speciale gelegenheden!
Janenmaira .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gisteren hebben we bij Karel de V gegeten. We hebben het seizoenmenu van de chef genomen. En het was geweldig. De amuses, de 4 gangen, de wijnen. Tussen elke gang een amuse. Bij elk gerecht een lekker bijpassend wijn. Alles was heerlijk. De service was super, leuke, vlotte bediening. Ze wisten hoe ze de gast naar hun zin moeten maken en namen de tijd om een vragen te beantwoorden en een praatje te maken.
Het restaurant is gevestigd in de eetzaal van een klooster. Mooi gerestaureerd pand.
De entourage was perfect. Mooi klassiek ingericht. Chique, maar niet stijf.
We hebben een superavond gehad.
Wat ons h
Ktmbedrijf .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het is een mooi restaurant en wij genoten van de omgeving en het eten.
Met name het hoofdgerecht en het nagerecht was een lust voor het oog maar ook voor de tong.
De receptioniste vond ik niet vriendelijk
En aan het begin de avond had de bediening wat woorden met elkaar, wat niet vriendelijk klonk.
Verder op de avond merkte je daar niks van en stonden ze ons vriendelijk bij.
Dus het was een geslaagde avond.

Carla S.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Fantastische avond, buiten gezeten, heerlijk eten, bediening perfect, lekkere wijnen. Net een mini vakantie; wat een verwennerij!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het eten is prima bij Karel V. We vonden wel dat alle smaken van de verschillende gerechten wat aan de zure kant waren. De wijn spijscombinatie kan beter. Bij het voorgerecht verdween de smaak van het gerecht volledig na een slokje wijn. De oesters vooraf waren wel superlekker! Tegenvaller van de avond was het dessert, wederom erg zuur. Overall wel een goede beoordeling.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Ik kan heel kort zijn over restaurant Karel V. Ik heb het genoegen gehad om in meerdere sterren restaurants te dineren en mijn ervaring bij Karel V evenaart die beleving. Van begin tot het eind verwent door het personeel van Karel V. Zowel de gerechten als de wijn waren in perfecte balans, elk gerecht met oprechte interesse gepresenteerd. Met mijn allergie is bij bijna alle gerechten een passend alternatief gepresenteerd zonder teveel af te doen aan de smaak. Alleen bij het koffie plateau werden kleine gerechten geserveerd waarbij geen rekening was gehouden. Jammer voor dit ene kleine smetje maar het doet niet af aan de gehele ervaring, wat een top restaurant. Ontegenzeggelijk het beste etablissement van Utrecht.