Restaurant Karakter

Van Vollenhovenstraat 15 unit 24 3016 Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Karakter

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Karakter

Tramlijnen 7, 8 en 20 (halte Westplein/Vasteland), Tramlijnen 23 en 25 (halte Leuvehaven), Metro Erasmuslijn (halte Leuvehaven)

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 18:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Lunch en groepen vanaf 8 personen alle dagen op aanvraag

Raymond H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Voor de eerste keer gegeten en we zijn beide positief verrast met het diner dat wij kregen geserveerd. Alles zag er mooi en vooral lekker uit. De porties waren voldoende en de bediening zeer vriendelijk. Voor herhaling vatbaar.
Lara B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Zeer geslaagde avond. Voortreffelijk eten van verse biologische producten. Ze serveren één menu dus niet a la carte, wat echt een aanrader is. Je kunt wensen doorgeven. Wij gaan zeker een keer terug.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Prima gegeten, 3 gamgen was voor ons voldoende. Eten van goede kwaliteit. Bediening doet zijn werk met plezier, uitleg bijcmet name de wijnen mag wel wat korter, wij vonden het soms erg ons eigen gesprek verstoren.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Afgelopen Woensdag met Franse zakenpartners in Karakter gegeten.
Het concept van dagverse biologische producten is werkelijk super. We hadden gekozen voor 4 gangen. 1 persoon wilde vegetarisch. Alle gangen werden met een prachtige (Engelse) uitleg geserveerd en waren werkelijk zalig. De biologische wijn is ook voortreffelijk. De bediening is uitmuntend. Het restaurant is prachtig en het geluidsniveau rustig. We hebben werkelijk genoten en ik kom zeker terug.
Coolhaven .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Afgelopen week heerlijk in de watten laten leggen met een etentje bij Restaurant Karakter. Het 5-gangen menu ging onze verwachtingen voorbij. De chefs weten een subliem menu op tafel te zetten door met pure smaken en verrassende ingrediënten te werken. De bediening bestond uit echte gastheren en een gastvrouw. Ze voelen goed aan wat de gast wilt en weten hier goed op in te spelen. De wijnen die werden geschonken waren verrassend en verfrissend. Al met al is de balans erg fijn in dit restaurant. Ik weet een ding zeker... ik kom hier graag terug!!
Marco W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
hartelijke ontvangst. Helaas rustig voor een vrijdagavond, maar daardoor voldoende aandacht voor de gasten, zonder ook maar een moment te veel aandacht op te eisen. Erg goede keuken met bijpassende wijnen. klasse gegeten voor een bijpassende prijs.
Hier kom ik zeker vaker.
paulcharles .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Met oud en nieuw hier gegeten. Vast menu, en vroeg beginnen!
Ontvangst was tikkie formeel, maar later werd alles stuk relaxter.
Rumoerig (maar wie wil een dooie zaak??) Wij zaten vlak bij de bar en gang, maar dat vonden wij wel prima, beetje leven.
Eten was meer dan prima, goede combi's en de coquilles met witlof salade en hazelnoot (en hazelnootstof!) ga ik thuis namaken! En twee prima wijnen (waaronder een prima Griekse!! Nog nooit gehad (anders dan bij de Griek)) gedronken. Sommelier is ook enthousiaste gast, daar worden wij altijd blij van.
Kortom, hier komen wij nog een keer!
Chantal M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Heel leuk concept met verse biologische producten. Geen menukaart, maar wordt goed ingespeeld op dieetwensen. Eten met duidelijke smaken en mooie afgestemde combinaties, maar dan in een origineel jasje. Ik kom zeker terug.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en het wijnarrangement een aanrader.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Verrassingsmenu was heerlijk en bijzonder, prima wijnarrangement met veel uitleg over de wijnen, bediening heel vriendelijk en vlot, hebben een zeer aangename avond gehad.
M D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Erg lekker gegeten. We namen het 6 gangen verassingsmenu + bijbehorende wijnen. Mooie smaakcombinaties en bijzondere wijnen. Alleen het vegetarische hoofdgerecht (een nogal waterig smakende quiche) viel tegen. Maar alles wat er naast de quiche nog op het bord lag was lekker en alle andere gerechten ook! Wij komen graag nog eens terug.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Op basis van de goede recensies gekozen voor dit restaurant. Hoewel we een gezellige avond hebben gehad, was het minder goed dan verwacht. De smaakcombinaties van de verschillende gerechten viel tegen. De losse onderdelen waren lekker en goed gemaakt, echter de balans tussen de verschillende smaken ontbrak. Hierdoor werden sommige onderdelen te overheersend.

Daarnaast vond ik de bediening bijzonder. Toen we aangeven dat we niet eerder bij het restaurant hadden gegeven, gaf de ober aan dat we konden kiezen uit 3, 4, 5 of 6-gangen menu. De prijs werd daarbij echter niet gegeven. Daar moesten we zelf op doorvragen. Ik heb dat niet-informeren nog niet eerder in een restaurant meegemaakt.

Kortom, in potentie een goed restaurant. Maar voor ons viel het toch tegen, zeker gezien de prijs.
Joris D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heel goed gegeten, verfijnd, origineel, authentiek, en heel lekker. Voor een heel goede prijs. Kom graag terug, een aanrader. Zelfs binnen het goede en ruime aanbod in Rotterdam.
F.J. B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gewoon goed!
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Een geweldige ervaring - onwijs lekker gegeten. Pure bereiding met volle smaak van verse ingrediënten. Spontaan heel goed kunnen improviseren voor de allergieën van mijn vriendin. Aanrader!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Lekker gegeten, originele gerechten, goede wijn. Attente bediening. Jammer dat het zo ontzettend warm was binnen in het restaurant.
Bob R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk verrassingsmenu gegeten met bijzondere en lekkere smaakkombinaties.
Prettige bediening. Gezellige ambiance "buiten" op het terras. Prima avond gehad.
Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na een kleine teleurstelling - we mochten niet op het terras eten en binnen was het een beetje warm - kwam het goede nieuws: we konden een 3-, 4- of 5-gangenmemu uitkiezen en kregen een extra gang cadeau omdat restaurant Karakter zijn zesde verjaardag vierde. We kozen het driegangenmenu en dronken een lekker glas witte huiswijn. Als amuse kregen we een stukje nieuwe haring met roggebrood en piccalillysaus: oer-Hollands en perfect van smaak. De extra gang was de eerste: makreel, een stukje inktvis en groentetjes. In het voorgerecht waren beenham en buikspek de smaakmakers. Het hoofdgerecht was een compositie rond gebakken schol. De chef presenteerde ten slotte een nagerecht waar veel aandacht aan was besteed. Een goed adres met een creatieve keuken, waar zoveel mogelijk met biologische producten wordt gewerkt. Vriendelijke bediening die ons - attent - voorzag van een kan ijswater op tafel.
orlanda2 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten, top service een absolute aanrader. Karakter was jarig (bestaan 6 jaar) en het leuke ervan was dat ze hun gasten daarbij hebben betrokken, we kregen veel extra en het was allemaal erg lekker.
Simcha V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
In een sfeervolle ambiance weer heerlijk genoten van het verrassingsmenu van Restaurant Karakter. Alle gerechten met veel aandacht opgebouwd en zeer fijne smaken. De bediening is heel vriendelijk en attent. Mijn partner heeft 5 gangen lang genoten van bijpassende wijnen, ik van de (bijzondere lekkere) appelsap, waardoor ik de wijn eigenlijk helemaal niet miste. Wij komen hier zeker weer snel terug