Restaurant Karakter

Van Vollenhovenstraat 15 unit 24 3016 Rotterdam Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Restaurant Karakter

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Karakter

Tramlijnen 7, 8 en 20 (halte Westplein/Vasteland), Tramlijnen 23 en 25 (halte Leuvehaven), Metro Erasmuslijn (halte Leuvehaven)

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 18:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Lunch en groepen vanaf 8 personen alle dagen op aanvraag

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Karakter

Tjebbo V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Toch wat minder klasse dan we ons van een paar jaar geleden herinnerden. Lang wachten want maar een persoon in de open keuken. Waar trouwens nauwelijks echt gekookt wordt maar alleen de gerechten worden afgemaakt. We reserveerden met de 20% korting. Die kregen we pas na een opmerking over de rekening. Flauw...
Geachte heer van der Linden, zoals wij gisteren ook al hebben aangegeven is er niet gereserveerd met 20% korting. UIt coulance is dit toch gegeven. Daarnaast heb ik gisteren toch ook echt al aan jullie aangegeven dat er 's middags altijd wordt voorbereid, dus dat er niet á la minute in de open keuken bijvoorbeeld kalfssukade wordt bereid. Het bevreemd mij tevens dat er weer door u wordt opgemerkt dat de wachttijd zo lang was. Jullie zijn om half 7 gearriveerd en vertrokken nog voor half 10. Voor aperitief, vier gangen met wijnarrangement en koffie kan ik dit onmogelijk lang wachten noemen. Met vriendelijke groet, Pety Breugem, eigenaresse en de kok van gisteren.
Kirsten D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Heerlijke avond gehad met lekker eten! Goede service, komen zeker nog een keer terug!
Charda N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Alles ging prima voor mijn 1ste x daar.Vriendelijk met goede uitleg.Wel een aanrader.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Mooie ambiance , uitstekende service
Elk hapje is een plaatje en een feest voor de mond en word geserveerd met een mooi verhaal .
Echte aanrader!!!
Arjan B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Bij bovenstaande 'zeer goed' beoordeling (keuken), wil ik de eigenaren graag 2 tips meegeven: de porties van de 3 gangen variant zijn echt te klein en je kunt de kwaliteit van de zaak omhoog brengen door wat geluid absorberend materiaal (= minder ruis)
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Je kunt kiezen hoeveel gangen je wilt en ook bij meerdere gangen heb je hier nooit het gevoel te veel te hebben gegeten. Altijd weer verrassende en heerlijk klaargemaakte gerechten. Gezellige informele sfeer, fijne bediening met goede uitleg over de wijnen. Kortom, hier komen we heel graag.
Dylan L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Heerlijk gegeten, rekening houdend met allergieën bij het verrassingsmenu. Personeel is attent, ondanks de drukte in het restaurant.
DA O.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Fantastische lokatie, heerlijk gegeten, Mooie combinaties, verrassende smaken. Zeer toegewijd team.
Jan Jansen J.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Met vrienden gegeten. Personeel is goed, vriendelijk en professioneel. Eten is lekker het verrassingsmenu is altijd wel een succes bij Karakter.
Laura C.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk gegeten. We hadden de 4- gangenmenu genomen. Elke keer weer een verassing op ons bord, dat echt lekker smaakte. Ik had aangegeven of er rekening gehouden kon worden i. v. m. mijn zwangerschap en dat is prima gedaan. Mijn partner had nog nooit hertenvlees gegegeten, en hij vond het heerlijk. Dit restaurant is zeker een aanrader!
Willie V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende gerechten, mooi opgediend. Prettige bediening.
Jente G.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2017
Ik zou restaurant Karakter aan niemand aanbevelen.
Donderdag 30 november hier met twee personen gegeten. We hebben even getwijfeld over 5 of 6 gangen, maar uiteindelijk gekozen voor het 5-gangen menu. Het eten was prima. De wijn erbij ook, maar we kregen nauwelijks introductie over de wijnen ("Dit is de Rioja uit Spanje, die smaakt erg goed bij het gerecht"). We hadden graag wat meer gehoord. De bediening was sowieso erg afstandelijk en zakelijk. Alles werd kort en feitelijk verteld, zonder dat ze er zelf plezier in leek te hebben.

Maar, dan de echte teleurstelling: Na drie gerechten kwam als vierde gang een kaasplank, waarna bleek dat de keuken een hele gang voor ons was vergeten. Toen de kaasplankjes op tafel stonden gaven wij dit aan bij de bediening, die eerst met ons op de vingers mee ging tellen wat we hadden gehad, om daarna de rekening aan te passen. Ze bood nog aan om een extra gerecht te maken, terwijl we juist hadden aangegeven geen zoet dessert te willen, maar in plaats daarvan een kaasplankje. We vonden het bijzonder teleurstellend dat een restaurant met zulke goede recensies een gerecht volledig vergeet en daar vervolgens geen excuses voor maakt. Wij gaan hier niet meer naartoe.
Beste Rogier, dank u voor uw feedback en mijn excuses dat de communicatie op de avond zelf verkeerd is gelopen. Ik stond zelf in de keuken deze avond, er is een misverstand geweest. Bij het vijfgangen menu heb ik mijn collega, de dame uit de bediening, gevraagd de aanvulling in het menu een kaasplank mocht zijn. Van haar begreep ik dat jullie dat prefereerde. Helaas heb ik niet begrepen dat dit in plaats van het zoete dessert is geweest, maar ik dacht dat dit in plaats van een warm tussengerecht was. Na constatering is gezegd door jullie dat jullie het niet erg vonden om een gang minder te hebben gedaan omdat jullie al vol en voldaan waren, zonder dat het idee bij mijn collega is overgekomen dat dit misschien (?) cynisch is bedoeld. Gezien de menuopbouw na een kaasplank was een warm gerechtje erna niet logisch geweest, maar ik had het met alle liefde (van het huis) voor jullie gemaakt. Een 4 voor de kwaliteit van het eten bevreemd mij echter wel, wat was hier mis mee? Hartelijke groet, Pety
Anita D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Heerlijk het 3 gangen verrassingsmenu gegeten. Alles zeer vers en biologisch. Van tevoren aangegeven waar wij niet van hielden en daar werd keurig rekening mee gehouden. Ook waren de gerechten ware schilderijtjes op het bord met lekkere, kleurrijke groenten.
De porties waren goed, we hadden een voldaan gevoel.
De bediening was uitstekend, alles werd keurig en met passie uitgelegd.
Korting, dit restaurant voegen wij toe aan ons favo lijstje!
Anuschka C.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Een gezellig ingericht restaurant met heerlijke gangen gerechten met bijpassend wijnarrangement.
goede bediening.
Dank u hartelijk voor deze recensie, graag tot ziens! Hartelijke groet, Pety
miriam M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
We werden goed ontvangen, lekkere amuse en voorgerecht, hoofgerecht was ik niet wild van ;-) het was ook wild, maar aangezien het een "verassingsmenu" was, waarbij je van te voren moet aangeven wat je niet lekker vind, wisten we dat niet anders had ik dat gerecht niet gekozen. Dessert was weer heel lekker.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Restaurant Karakter is een levendige, moderne zaak in Westelijk Handelsterrein. Er komen mooie seizoensgerechten uit de keuken, waar we heerlijk van genieten.

Helaas wachten we tussen het voorgerecht en tussengerecht een uur. We moeten er die bediening op attenderen. Die zetten het recht, maar zonder ooit te melden dat er iets verkeerd is gegaan. Gezien de vlotte bediening aan andere tafels kan dat niet anders.

Wie naar het toilet wil staat meestal in de rij. Er is 1 toilet per gender, wat voor deze drukke zaak echt te weinig is.

Restaurant Karakter zet ons mooie gerechten voor, maar heeft nog wat om aan te werken.
Els S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
We kregen met zijn 5-en een mooie 6 persoonstafel. We hadden 4 gangenmenu met het wijnen arrangement. Begonnen met zalige amuse en kregen 4 heerlijke gerechten. Zag er allemaal perfect uit en genoten van de zalige smaken. We hebben alle 5 genoten van deze heerlijke avond.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Bijzonder vriendelijke bediening, oneindig aardige sommelier, voortreffelijk eten in een prachtige omgeving die ruim van opzet is, smaakvol is ingericht en ook nog zonder hinderlijke muziek, kortom: geweldig !
Joanna D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
We hebben verrassend lekker gegeten. Mooi opgemaakte kleurrijke borden. Heerlijke smaken. We komen zeker terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
We kozen deze keer voor het vier gangen menu. De start was een amuse met wortel, chutney, rauwe bloemkool en geroosterde walnoot, een pittige start. Hierna een gerecht met zeebaars in een heerlijke dressing, een eigenzinnig tussengerecht en daarna een op de tong smeltend stuk ossenhaas. Beiden kozen voor het kaasplankje met kaas van de Wadden en uit het Verenigd Koninkrijk.

De dames en heer in de bediening zeer goed, keurig en vlot. Het restaurant heeft, zeker nu de herfst zijn intrede doet, een warme en knusse sfeer, zeker als op een drukke avond en dat was het zaterdag.