Restaurant Karakter

Van Vollenhovenstraat 15 unit 24 3016 Rotterdam Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Restaurant Karakter

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Karakter

Tramlijnen 7, 8 en 20 (halte Westplein/Vasteland), Tramlijnen 23 en 25 (halte Leuvehaven), Metro Erasmuslijn (halte Leuvehaven)

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 18:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Lunch en groepen vanaf 8 personen alle dagen op aanvraag

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Karakter

Anuschka C.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Een gezellig ingericht restaurant met heerlijke gangen gerechten met bijpassend wijnarrangement.
goede bediening.
miriam M.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
We werden goed ontvangen, lekkere amuse en voorgerecht, hoofgerecht was ik niet wild van ;-) het was ook wild, maar aangezien het een "verassingsmenu" was, waarbij je van te voren moet aangeven wat je niet lekker vind, wisten we dat niet anders had ik dat gerecht niet gekozen. Dessert was weer heel lekker.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Restaurant Karakter is een levendige, moderne zaak in Westelijk Handelsterrein. Er komen mooie seizoensgerechten uit de keuken, waar we heerlijk van genieten.

Helaas wachten we tussen het voorgerecht en tussengerecht een uur. We moeten er die bediening op attenderen. Die zetten het recht, maar zonder ooit te melden dat er iets verkeerd is gegaan. Gezien de vlotte bediening aan andere tafels kan dat niet anders.

Wie naar het toilet wil staat meestal in de rij. Er is 1 toilet per gender, wat voor deze drukke zaak echt te weinig is.

Restaurant Karakter zet ons mooie gerechten voor, maar heeft nog wat om aan te werken.
MetElsOpReis S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
We kregen met zijn 5-en een mooie 6 persoonstafel. We hadden 4 gangenmenu met het wijnen arrangement. Begonnen met zalige amuse en kregen 4 heerlijke gerechten. Zag er allemaal perfect uit en genoten van de zalige smaken. We hebben alle 5 genoten van deze heerlijke avond.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Bijzonder vriendelijke bediening, oneindig aardige sommelier, voortreffelijk eten in een prachtige omgeving die ruim van opzet is, smaakvol is ingericht en ook nog zonder hinderlijke muziek, kortom: geweldig !
Joanna D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
We hebben verrassend lekker gegeten. Mooi opgemaakte kleurrijke borden. Heerlijke smaken. We komen zeker terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
We kozen deze keer voor het vier gangen menu. De start was een amuse met wortel, chutney, rauwe bloemkool en geroosterde walnoot, een pittige start. Hierna een gerecht met zeebaars in een heerlijke dressing, een eigenzinnig tussengerecht en daarna een op de tong smeltend stuk ossenhaas. Beiden kozen voor het kaasplankje met kaas van de Wadden en uit het Verenigd Koninkrijk.

De dames en heer in de bediening zeer goed, keurig en vlot. Het restaurant heeft, zeker nu de herfst zijn intrede doet, een warme en knusse sfeer, zeker als op een drukke avond en dat was het zaterdag.
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2017
Door deelname aan de restaurantweek besloten hier te gaan eten. Gek op restaurants als Mevrouw Meijer, Zino en Frits leek dit een schot in de roos. Helaas niet helemaal terecht gebleken. De bediening leek onderbezet; vanaf de entree tot het vertrek rommelig. Geen wijnarrangement aangeboden, alle andere tafels wel. Andere tafels arriveren later, kregen eerder gerechten. We zaten meer dan eens zonder drinken. Eten was goed, maar een saus bij het hoofd gerecht was geen overbodige luxe geweest. Wij hadden het idee ook behandeld te zijn als 'restaurantweek-eters', iets wat ik vorig jaar bij bijvoorbeeld FG totaal niet als zodanig heb ervaren. Al met al zeker goed, maar voor de ervaring die je verwacht bij een restaurant als dit, kun je beter een andere keuze maken.
Dorinha N.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Een restaurant met een warme, behaaglijke sfeer. Mooie, smaakvolle gerechten met een prima wijnkaart. Bediening is super vriendelijk en deskundig. Je voelt je gast, geen klant!
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Super avond gehad! Hele mooie gerechten in het 4 gangenmenu en super goede service en uitleg bij de gerechten en wijnen. Een aanrader!
Francisca L.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heerlijk gegeten en goed geholpen!
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
wat een smakelijke verrassing dit sfeervolle restaurant! bediening, gerechten, wijn allemaal perfect verzorgd!
Alain M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Wederom een zeer geslaagde avond met geweldig gevarieerd en uitdagende gerechten die goddelijk smaken. Echt een feestje. Bovendien een zeer goede bediening met een welgemeend en goed geïnformeerd verhaal bij ieder gerecht. Klasse
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prima atmosfeer en locatie. Prijs aan de hoge kant voor de geleverde kwaliteit. Wijnen uit het wijnarrangement kunnen echt beter.
Samantha W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Goed eten, fijne uitleg. Was voor ons net wat te rustig in de zaak voor de sfeer, maar dat is onverdiend. Menu was lekker en kom zeker een keer terug.
J D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Een ware smaaksensatie!
Joris L.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Lekker gegeten met goede (en verassende) wijnen. Af en toe curieuze combinaties op het bord waar ik niet altijd van overtuigd was, maar wel goed gemaakt en creatief.
Foodloes X.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Ik ben steeds enthousiast geweest over restaurant Karakter, maar deze keer viel helaas toch wat tegen. Er waren net iets te veel dingen die niet helemaal klopten. Ten eerste de plaatsing in het restaurant. We waren met 3 personen en werden aan een tafel tegen de muur gezet, waardoor een persoon de hele avond tegen de muur moest kijken. Dat was makkelijk opgelost geweest als men de tafels anders had neergezet. We werden bediend door een vriendelijke, maar soms iets te joviale jongeman. Er zat te veel tijd tussen de gerechten en ook tussen het inschenken van de wijnen, waardoor we vaak met een leeg glas zaten. Het menu was ditmaal minder spannend dan andere keren. De amuse was een (vrij vlak) soepje in een hoog wijnglas, waardoor het heel onhandig drinken was. Het eerste gerecht was makreel met octopus in een gazpacho van komkommer, maar zonder lepel is het lastig gazpacho eten. De daarop volgende hammouse was veel te veel en de spek te overdadig waardoor het zout overheerste. Het hoofdgerecht (schol met krieltjes en pastinaak) was lekker maar saai. Het dessert idem. De wijnen in het wijnarrangement waren lekker (op eentje na) en pasten goed bij de gerechten. De rekening was wel pittig... Ik ben ditmaal niet zo lyrisch als vorige keren. Over een tijdje ga ik nog eens terug in de hoop dat mijn oude enthousiasme herleeft.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Heerlijk en Eerlijk eten (vijfgangen surprise menu) !! Mooie en lekkere bijpassende wijnen. Gastvrij en goede uitleg bij de gangen en bij de wijnen. Eén ienimini puntje dat beter kon: de saus bij het tussengerecht was dusdanig stevig waardoor de bijgeschonken wijn wat weg viel. Deze combi had iets beter gekund. Maar dit is een minor detail.
Isidoor H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Gisteren gegeten. Een rekening van 71 voor 2 dat is prima. Een vriendin van me heeft 40 euro betaald zij had nl iets meer dan ik. Zegt een medewerker van de bediening voor u ook 40 mevrouw?Toen viel ik even mentaal om dat hij dit serieus durft te zeggen. Aso. En daarnaast ook nog even een grapje maken het opladen van uw telefoon is dan nog 3,95. De andere medewerker door wie we aan het begin waren geholpen was heel vriendelijk. Erg Jammer dat onze tafel naderhand door een andere collega werd overgenomen. Hij kan daar ECHT een voorbeeld aan nemen.