Restaurant Karakter

Van Vollenhovenstraat 15 unit 24 3016 Rotterdam Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Restaurant Karakter

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Karakter

Tramlijnen 7, 8 en 20 (halte Westplein/Vasteland), Tramlijnen 23 en 25 (halte Leuvehaven), Metro Erasmuslijn (halte Leuvehaven)

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 18:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Lunch en groepen vanaf 8 personen alle dagen op aanvraag

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Karakter

Alain M.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Wederom een zeer geslaagde avond met geweldig gevarieerd en uitdagende gerechten die goddelijk smaken. Echt een feestje. Bovendien een zeer goede bediening met een welgemeend en goed geïnformeerd verhaal bij ieder gerecht. Klasse
Bart K.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prima atmosfeer en locatie. Prijs aan de hoge kant voor de geleverde kwaliteit. Wijnen uit het wijnarrangement kunnen echt beter.
Samantha W.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Goed eten, fijne uitleg. Was voor ons net wat te rustig in de zaak voor de sfeer, maar dat is onverdiend. Menu was lekker en kom zeker een keer terug.
J D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Een ware smaaksensatie!
Joris L.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Lekker gegeten met goede (en verassende) wijnen. Af en toe curieuze combinaties op het bord waar ik niet altijd van overtuigd was, maar wel goed gemaakt en creatief.
Foodloes X.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Ik ben steeds enthousiast geweest over restaurant Karakter, maar deze keer viel helaas toch wat tegen. Er waren net iets te veel dingen die niet helemaal klopten. Ten eerste de plaatsing in het restaurant. We waren met 3 personen en werden aan een tafel tegen de muur gezet, waardoor een persoon de hele avond tegen de muur moest kijken. Dat was makkelijk opgelost geweest als men de tafels anders had neergezet. We werden bediend door een vriendelijke, maar soms iets te joviale jongeman. Er zat te veel tijd tussen de gerechten en ook tussen het inschenken van de wijnen, waardoor we vaak met een leeg glas zaten. Het menu was ditmaal minder spannend dan andere keren. De amuse was een (vrij vlak) soepje in een hoog wijnglas, waardoor het heel onhandig drinken was. Het eerste gerecht was makreel met octopus in een gazpacho van komkommer, maar zonder lepel is het lastig gazpacho eten. De daarop volgende hammouse was veel te veel en de spek te overdadig waardoor het zout overheerste. Het hoofdgerecht (schol met krieltjes en pastinaak) was lekker maar saai. Het dessert idem. De wijnen in het wijnarrangement waren lekker (op eentje na) en pasten goed bij de gerechten. De rekening was wel pittig... Ik ben ditmaal niet zo lyrisch als vorige keren. Over een tijdje ga ik nog eens terug in de hoop dat mijn oude enthousiasme herleeft.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Heerlijk en Eerlijk eten (vijfgangen surprise menu) !! Mooie en lekkere bijpassende wijnen. Gastvrij en goede uitleg bij de gangen en bij de wijnen. Eén ienimini puntje dat beter kon: de saus bij het tussengerecht was dusdanig stevig waardoor de bijgeschonken wijn wat weg viel. Deze combi had iets beter gekund. Maar dit is een minor detail.
Isidoor H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Gisteren gegeten. Een rekening van 71 voor 2 dat is prima. Een vriendin van me heeft 40 euro betaald zij had nl iets meer dan ik. Zegt een medewerker van de bediening voor u ook 40 mevrouw?Toen viel ik even mentaal om dat hij dit serieus durft te zeggen. Aso. En daarnaast ook nog even een grapje maken het opladen van uw telefoon is dan nog 3,95. De andere medewerker door wie we aan het begin waren geholpen was heel vriendelijk. Erg Jammer dat onze tafel naderhand door een andere collega werd overgenomen. Hij kan daar ECHT een voorbeeld aan nemen.
Casper H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Leuk restaurant, gezellig. Mooie locatie. Vriendelijk personeel en prima gegeten!!
amu P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Heerlijk eten!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Leuk restaurant , goede bediening . Eten is goed .
Cristina W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Het eten was goed. Smaakvol en mooi opgediend.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
In een vriendelijke sfeer heerlijk gegeten. Gerechten goed op elkaar afgestemd. Echt een aanrader!
Els L.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Wij hebben genoten van het volle menu met wijnkaart en ondanks dat de serveerster er alleen voor stond duurde het uitserveren van de wijnen en gerechten niet vervelend lang. De sfeer was gemoedelijk en rustig. De kwaliteit was top, slik, ook een top prijs doch de moeite waard.
Yi C.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Was enorm culinair. Zeer lekker. Vooral omdat er nog 20% can afging. Het was voor ons 1 year anniversary, hadden ze het toetje nog mooier gemaakt. Echt een aanrader
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Een onverwacht geweldige avond gehad bij Karakter! Viergangen met amuse. Alle combinaties klopten en we proefden kwaliteit. De gerechten zien er geweldig uit. Aan het einde een kaasplankje met een goede port en de huiswijn is een aanrader. Gemist werd een sommelier en als je moet zeuren.. het toilet is niet passend bij de hoge kwaliteit van het restaurant. Maar wij gaan zeker terug!
Marjolein F.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Wij hadden jet 3- gangen verrassingsbezoek. Eerlijke mooie gerechten zeer goed gegeten, wij komen zeker nog eens langs.
Arlette P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Zaterdag 24 juni hier lekker gegeten met 4 personen Zeker voor herhaling vatbaar. We hadden verrassings menu en elke dag was mooi opgemaakt
Trudy F.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk 3 gangen-verrassingsmenu met wijnarrangement gehad. De gerechten en de wijn waren heerlijk en de bediening zeer vriendelijk. Aanrader!
john J.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Met hele gezin gegeten, bijzonder lekker en prettig. Complimenten voor de kok, die in de (open) keuken veel uitlegde over wat hij deed en liet proeven. Hele prettige bediening, iedereen hield fantastisch rekening met onze dieetwensen (en dat waren er nogal wat!). Erg aan te bevelen!