Restaurant Karakter

Van Vollenhovenstraat 15 unit 24 3016 Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Karakter

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Karakter

Tramlijnen 7, 8 en 20 (halte Westplein/Vasteland), Tramlijnen 23 en 25 (halte Leuvehaven), Metro Erasmuslijn (halte Leuvehaven)

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 18:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Lunch en groepen vanaf 8 personen alle dagen op aanvraag

Marco W.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
hartelijke ontvangst. Helaas rustig voor een vrijdagavond, maar daardoor voldoende aandacht voor de gasten, zonder ook maar een moment te veel aandacht op te eisen. Erg goede keuken met bijpassende wijnen. klasse gegeten voor een bijpassende prijs.
Hier kom ik zeker vaker.
paulcharles .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Met oud en nieuw hier gegeten. Vast menu, en vroeg beginnen!
Ontvangst was tikkie formeel, maar later werd alles stuk relaxter.
Rumoerig (maar wie wil een dooie zaak??) Wij zaten vlak bij de bar en gang, maar dat vonden wij wel prima, beetje leven.
Eten was meer dan prima, goede combi's en de coquilles met witlof salade en hazelnoot (en hazelnootstof!) ga ik thuis namaken! En twee prima wijnen (waaronder een prima Griekse!! Nog nooit gehad (anders dan bij de Griek)) gedronken. Sommelier is ook enthousiaste gast, daar worden wij altijd blij van.
Kortom, hier komen wij nog een keer!
Chantal M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Heel leuk concept met verse biologische producten. Geen menukaart, maar wordt goed ingespeeld op dieetwensen. Eten met duidelijke smaken en mooie afgestemde combinaties, maar dan in een origineel jasje. Ik kom zeker terug.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening en het wijnarrangement een aanrader.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Verrassingsmenu was heerlijk en bijzonder, prima wijnarrangement met veel uitleg over de wijnen, bediening heel vriendelijk en vlot, hebben een zeer aangename avond gehad.
M D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Erg lekker gegeten. We namen het 6 gangen verassingsmenu + bijbehorende wijnen. Mooie smaakcombinaties en bijzondere wijnen. Alleen het vegetarische hoofdgerecht (een nogal waterig smakende quiche) viel tegen. Maar alles wat er naast de quiche nog op het bord lag was lekker en alle andere gerechten ook! Wij komen graag nog eens terug.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Op basis van de goede recensies gekozen voor dit restaurant. Hoewel we een gezellige avond hebben gehad, was het minder goed dan verwacht. De smaakcombinaties van de verschillende gerechten viel tegen. De losse onderdelen waren lekker en goed gemaakt, echter de balans tussen de verschillende smaken ontbrak. Hierdoor werden sommige onderdelen te overheersend.

Daarnaast vond ik de bediening bijzonder. Toen we aangeven dat we niet eerder bij het restaurant hadden gegeven, gaf de ober aan dat we konden kiezen uit 3, 4, 5 of 6-gangen menu. De prijs werd daarbij echter niet gegeven. Daar moesten we zelf op doorvragen. Ik heb dat niet-informeren nog niet eerder in een restaurant meegemaakt.

Kortom, in potentie een goed restaurant. Maar voor ons viel het toch tegen, zeker gezien de prijs.
Joris D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heel goed gegeten, verfijnd, origineel, authentiek, en heel lekker. Voor een heel goede prijs. Kom graag terug, een aanrader. Zelfs binnen het goede en ruime aanbod in Rotterdam.
F.J. B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gewoon goed!
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Een geweldige ervaring - onwijs lekker gegeten. Pure bereiding met volle smaak van verse ingrediënten. Spontaan heel goed kunnen improviseren voor de allergieën van mijn vriendin. Aanrader!
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Lekker gegeten, originele gerechten, goede wijn. Attente bediening. Jammer dat het zo ontzettend warm was binnen in het restaurant.
Bob R.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk verrassingsmenu gegeten met bijzondere en lekkere smaakkombinaties.
Prettige bediening. Gezellige ambiance "buiten" op het terras. Prima avond gehad.
Mondgevoel .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Na een kleine teleurstelling - we mochten niet op het terras eten en binnen was het een beetje warm - kwam het goede nieuws: we konden een 3-, 4- of 5-gangenmemu uitkiezen en kregen een extra gang cadeau omdat restaurant Karakter zijn zesde verjaardag vierde. We kozen het driegangenmenu en dronken een lekker glas witte huiswijn. Als amuse kregen we een stukje nieuwe haring met roggebrood en piccalillysaus: oer-Hollands en perfect van smaak. De extra gang was de eerste: makreel, een stukje inktvis en groentetjes. In het voorgerecht waren beenham en buikspek de smaakmakers. Het hoofdgerecht was een compositie rond gebakken schol. De chef presenteerde ten slotte een nagerecht waar veel aandacht aan was besteed. Een goed adres met een creatieve keuken, waar zoveel mogelijk met biologische producten wordt gewerkt. Vriendelijke bediening die ons - attent - voorzag van een kan ijswater op tafel.
orlanda2 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Heerlijk gegeten, top service een absolute aanrader. Karakter was jarig (bestaan 6 jaar) en het leuke ervan was dat ze hun gasten daarbij hebben betrokken, we kregen veel extra en het was allemaal erg lekker.
Simcha V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
In een sfeervolle ambiance weer heerlijk genoten van het verrassingsmenu van Restaurant Karakter. Alle gerechten met veel aandacht opgebouwd en zeer fijne smaken. De bediening is heel vriendelijk en attent. Mijn partner heeft 5 gangen lang genoten van bijpassende wijnen, ik van de (bijzondere lekkere) appelsap, waardoor ik de wijn eigenlijk helemaal niet miste. Wij komen hier zeker weer snel terug
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Erg mooi opgemaakt eten, met originele smaak combinaties. Prettige en vlotte bediening. In tegenstelling tot veel andere restaurants geen herrie.
cbarotterdam .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Hier gegeten met een restaurantcadeaukaart, n.a.v. de goede beoordelingen op iens. Gekozen voor het 3-gangen menu inclusief wijn arrangement. Omdat het feestmaand was, kregen we er een extra gang gratis bij. Voortreffelijk gegeten! Het concept van 'eten wat de pot schaft' is ook erg leuk. Mijn vriend en ik geven normaal de voorkeur aan vlees en rode wijn als hoofdgerecht, maar de scholfilet (in combinatie met de witte wijn) die we bij het hoofdgerecht kregen was werkelijk voortreffelijk! Hetzelfde stuk vis was op 2 manieren klaar gemaakt, erg bijzonder. Ook het voorgerecht, extra gerecht en nagerecht waren heerlijk.

Kortom: laat je verrassen, ookal zijn we hier pas 1 keer geweest, we zijn er van overtuigd dat het altijd goed zal zijn wat je krijgt! Ga Karakter zeker aanraden!
Niels H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Weer top gegeten bij Karakter. Al zes jaar de juiste snaar weten te raken in presentatie, bewuste keuzes en smaak. Super knap en ik kom hier dan ook graag weer terug om verrast te worden.

Rosanne T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hebben afgelopen vrijdag voor de tweede maal heerlijk gegeten bij karakter. Hoogtepunt was de coquille, rivierkreeftjes, scheermesje en vongole met saus van bouillabaisse. Vriendelijke bediening en lekkere wijnen. Inrichting mag misschien wel wat opgeknapt worden. Sympathiek restaurant met goede prijs kwaliteit verhouding. Wij komen zeker terug.
Tastytaster .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Via een cadeaubon zijn wij op een doordeweekse avond bij Karakter gaan eten, overigens een plek die wij al langer wilden bezoeken. Helaas was deze avond maar één andere tafel bezet waardoor wij niet de volle sfeer hebben kunnen meemaken.
Desalniettemin hebben wij een geweldige avond gehad, uitstekende service en eten. Gekozen voor een 3 en een 4 gangen surprisemenu(zonder wijnarrangement) die allemaal tot in de puntjes waren bereid en een lust voor het oog. De enige kleine kanttekening was dat wij de eerste gang wat seasoning(zout en peper) misten.
Een absolute aanrader en wij zullen hier zeker terugkomen.