Restaurant Karakter

Van Vollenhovenstraat 15 unit 24 3016 Rotterdam Nederland Kaart

Speciale deals

Over het restaurant Restaurant Karakter

Koken met passie voor pure producten

Karakteristiek Rotterdams, zo kun je de plek waar Restaurant Karakter gevestigd is noemen. Het Westelijk Handelsterrein bruist! Karakteristiek is ook de manier waarop ze hier koken: met vakkundigheid, creativiteit en een passie voor verse, eerlijke producten. Een feest voor de zintuigen!

Meer informatie over restaurant Restaurant Karakter

Tramlijnen 7, 8 en 20 (halte Westplein/Vasteland), Tramlijnen 23 en 25 (halte Leuvehaven), Metro Erasmuslijn (halte Leuvehaven)

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 18:00
Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Lunch en groepen vanaf 8 personen alle dagen op aanvraag

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Karakter

Jan B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2018
Wij hadden hier een uitgebreide high wine. Tafeltje stond netjes gedekt buiten. In twee uur tijd werden we verrast met maar liefst zes ! glazen wijn en vers brood met smeersels. We waren blij dat we een hotel geboekt hadden :-). De ober deed het erg leuk en we hebben erg genoten. Gaan zeker ook nog een keer eten!
G.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Kwaliteit van het eten was goed. Bediening vriendelijk en behulpzaam. Wachttijd was soms erg lang, met name met de koffie kreeg de ene helft van het gezelschap koffie/thee en de andere helft pas een hele tijd later ook thee.
Odilia V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
We hebben een vier gangen verrassingsmenu gekozen en het was ook verrassend. Duidelijke uitleg gekregen bij elk gerecht en mooi opgemaakte borden. Voor de fijnproevers niet voor de bunkeraars. Een gezellig diner met fijne muziek op de achtergrond en een vriendelijke bediening.
Gratis parkeren is mij niet gelukt maar schijnt wel te kunnen op de parklaan.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Het 4 gangen verrassingsmenu viel bij iedereen goed in de smaak, producten en smaken mooi bij elkaar gezocht. Verbeterpunt zou wat mij betreft wel zijn dat je kan kiezen tussen vlees of vis qua hoofdgerecht.

Een open keuken is altijd leuk voor je gasten zodat je kan zien dat een kok met plezier werkt. Echter wanneer mevrouw continue zelf staat te eten en een keer haar vingers aflikt vind ik dit niet echt professioneel.
Bediening en service was wat afstandelijk, voor mijn gevoel niet met plezier. De sfeer/inrichting van het restaurant is zeker voor verbetering vatbaar, verlichting is niet prettig.

Conclusie is dus dat we lekker gegeten hebben, maar een verbetering van bovenstaande punten ten aanzien van de service, personeel en sfeer/inrichting het geheel naar een hoger niveau kan brengen.
Bert-Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . .. . . . . . . . . . . . . . . .
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijk gegeten met vriendinnen, aanrader voor iedereen die een weekendje Rotterdam beleefd.
Jacob H.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Mensen met een passie voor het eten, met heerlijk smaken bij elkaar echt een explosie van smaken,
maken gebruik van seizoen producten en wat er op voorraad is daardoor wisselende menukaarten.
Marijke D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Fantastisch lekker gegeten. Goede smaken en mooie gerechten. Wijnarrangement paste prima bij de gerechten en is een aanrader. Eigenaar en kok is een goede gastheer met passie voor zijn werk. Weet veel te vertellen over de wijnen die hij serveert. Fijne sfeer. Wij hebben een fijne avond gehad die zeker een vervolg gaat krijgen.
Rudolph M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Eten was zeer goed te noemen. Viergangen gekozen met een wijnarrangement.

De bediening was mijder professioneel dan het eten ondanks dat de bediening goed kon vertellen over het eten en de wijn. De ober had iets te vaak zijn eigen (ongezouten) mening over de wijn. Hij gaf in het begin aan dat hij zijn excuses wilde aanbieden dat het misschien iets langer duurt dan je ben hen gewend was, dit kwam door onderbezetting. “U kunt denken dan doen we toch minder tafeltjes, maar dat besluit is er niet genomen dat heeft ook niet mijn voorkeur”. Ik heb hier als gast niets van doen. Ook niet of de ober zelf de wijn lekker vindt of een prettige afdronk heeft voor hem. Maar goed dit staat los van de kwaliteit van het eten. Dat was echt zeer goed.
Nicoletta M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Prettig verrast door de ambiance en het concept van zoveel gangen menu, i.p.v. a la carte. Altijd leuk als er een enthousiaste sommelier is die met elan over de wijnen spreekt.
Ben K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Je proeft en ziet de liefde waarmee de kok/eigenaar zijn gerechten bereidt en presenteert. Lekker en mooi. Hij laat zich de wet niet voorschrijven en wil in vrijheid steeds zelf kunnen besluiten waarmee hij zijn gasten verblijdt. Dat levert verrassende kijk- en smaaksensaties op. Zeker voor herhaling vatbaar!
Clary P.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Er verrassend, ontzettend hartelijke bediening en betrokkenheid van alle medewerkers. Echt de moeite waard, mooie en heerlijke gerechten.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Met zn 6-en genoten van een heerlijk 6 gangen menu met bijpassend wijnarrangement.
Het was een top avondje met diverse smaakexplosies!
Komen zeker weer n keer terug!
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Leuk restaurant met een concept waarbij je kunt kiezen uit , meergangen, menu,s die regelmatig wisselen. De keuken gebruik biologische producten.. de bediening is goed. Een aanrader
dommering .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Zoals eerder, was het eten prima. De meeste van de gangen zelfs uitstekend. Bij één à twee van de gerechten vonden wij de wijnkeuze niet ideaal (naar onze smaak te fris/fruitig).
Heel prettige bediening.
Helaas dringen de keukenluchtjes te veel door (overigens lekkere, maar niet altijd passend bij datgene wat op dat moment op het bord ligt).
Niet het belangrijkste: De inrichting kan bepaald beter. Weliswaar wordt daar nu aan gewerkt maar of het geheel daar beter van wordt?
relaxed010 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Het was weer voortreffelijk. Op zaterdag het 5 gangen menu met wijn. Top! Zowel bediening als keuken! We komen nu sneller terug!
Sarena V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
We hebben dit keer een achtgangen proeverij gekregen. Heerlijk, zoals altijd. Alles kwam in een mooi ritme naar de tafel, we hoefden nooit lang te wachten. De bediening kon goede wijn aanraden. Het eten is altijd uniek, met een aparte twist en prachtig geserveerd. Waarom ze nog geen michelinster hebben, geen idee! Dit is al jaren onze vaste plek wanneer we iets te vieren hebben. We zullen altijd terug blijven komen.
aregeer .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Ook dit keer HEERLIJK gegeten! Het is te merken en proeven dat de kok met passie het eten bereidt. Wederom mijn complimenten voor de overheerlijke glutenvrije appelkruimeltaartje als dessert! De service en bediening was ook erg goed. Hele vriendelijke ober. Bedankt voor een gezellig avondje op mijn verjaardag!!!!
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Ik heb hier afgelopen vrijdagavond met mijn vriendni gegeten.
De reservering was op dezelfde dag gemaakt en ondanks de vaste menu's had ik als opmerking gegeven dat mijn vriendin geen vlees eet.
Hier was rekening mee gehouden en ze kreeg visgerechten waar ik vlees kreeg, perfect geregeld!
Ook de bediening,sfeer,tijd tussen gerechten,wijnen,likeuren waren goed.

Kortom een aanrader!
Naomi D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Het was weer een hele fijne avond bij Karakter. Culinair genieten, met persoonlijke aandacht, heerlijke wijnen en een relaxte sfeer!