Restaurant Joyah

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Airconditioning
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Hier met een gezelschap van tien gegeten. Bediening was vriendelijk en uiterst behulpzaam. Het eten was goed, maar niet bijzonder. In het algemeen was de prijs was goed aan de maat, wat ook gezegd kan worden van de diverse drankjes. Het 3-gangen menu was dan wel 27,50, maar dan wel voor een aantal vleesgerechten bijbetalingen variërend van 4,50 tot 7,50. Er stonden wel veel wijnen op de kaart, maar bij het bestellen van een fles rode wijn (Gamay Noir, 27,50) bleek deze niet aanwezig te zijn. Dan maar een Syrah Grenache (32,50) besteld. Toen we even later een fles bijbestelde bleek die niet meer voorradig te zijn. Jammer.
Toch een leuke avond gehad.
Andre G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
En wij ons al afvragen waar deze plaats zou liggen. Maar het bleken de voorletters te zijn van de kinderen van de eigenaar die er overigens tijdens ons bezoek niet was.

We werden op vriendelijke wijze ontvangen door de gastheren. Op donderdag bleek het restaurant behoorlijk vol te zitten.
Onze gasten kwamen uit Bunschoten-Spakenburg en hadden als eens gegeten in het restaurant.

We kregen een beperkte kaart met nogal verschillende gerechten aangereikt. Beperkt is meestal goed. Men heeft alles een beetje beter in de hand en kan snel serveren.
Gekozen voor een “standaard” carpaccio. Prima niets op aan te merken.

Daarna namen 3 van ons de spareribs en één de saté. Keurig geserveerd met wat rauwkost en frietjes in een zakje.

Eén sparerib bleek het te zijn. M.i. een beetje karig. Dat hadden er zeker anderhalf kunnen zijn.
Overigens zeer prettige bediening die haar best deed om het ons naar de zin te maken.

Voor mij als toetje vers fruit met meloenijs voor de overige drie een triootje met verschillende (Italiaanse en Franse) smaken. Geserveerd in drie kleine bakjes.
Alles was goed op een klein maar zeker aandachtspuntje.
De spareribs proefden niet vers.

Varkensvlees heeft de eigenschap relatief, ook in de vriezer, snel te verouderen. Dat was hier duidelijk te proeven. De vraag rijst of het restaurant fifo of lifo toepast in het leeghalen van de vriezer, ook is het de vraag of alles op datum gelabeld is.

Mocht het bovenstaande niet op de restaurateur van toepassing zijn, dan zou ik zeker de leverancier aanspreken op dit euvel.
Kortom….. een beetje ambivalent over dit restaurant. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat dit altijd zo is.
Andre

Lea V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wat een verrassing, dit restaurant. Omdat andere restaurants in de omgeving vol zaten gingen we hier naartoe. Volgende keer gaan we direct hierheen! Vriendelijke persoonlijke bediening (desgevraagd info over de omgeving), erg leuke kaart en lekkkkerrr!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Sinds lange tijd weer eens bij Joyah in Baarn gegeten. De service en klantvriendelijkheid staan er altijd hoog in het vaandel, dat was nu gelukkig niet anders. De voorgerechten en desserts waren erg lekker, vooral de geitenkaas op Fries suikerbrood, heerlijke combi! De hoofdgerechten vielen nogal tegen, zowel de biefstuk als de entrecote waren noch mals noch smaakvol. Hoop dat het een eenmalige misser was (toch vrijdag de 13e?), want we komen er graag.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Tijdje geleden met mijn liefje gegeten voor mijn verjaardag. Wat een verrassing super gegeten. Heerlijke vlaamsche stoofpot. En wat een vlotte en gastvrije bediening. Zelfs de eigenaar loopt mee in de bediening. Echt een aanrader goede prijs kwaliteit verhouding. Van mij krijgen ze een dikke tien.
Lauren G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Wat is dit een fijn restaurant! Waar de koks, bediening en eigenaar hun uiterste best doen om het hun gasten maar hun zin te maken. Overheerlijk gegeten in een hele ontspannen sfeer ook al was er een volle zaak. Vrolijke mensen. Het eten smaakt hier zeer goed. Ik at de Thaise curry en proefde echt Thailand! Alle verse kruiden en specerijen waren aanwezig. Ook het gezellige pikante pepertje ontbrak niet. Het dessert was evenzo waanzinnig: bananen ijs dat echt smaakt naar verse gepureerde en bevroren banaan. Tien plus!
Hier kom ik graag terug.
Beste Lauren, blij dat jullie hebben genoten !!
Tibuke .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het was al een tijdje geleden dat we uit eten waren geweest (baby gekregen), maar dit was het wachten meer dan waard. Het eten was geweldig. Eerst een smakelijke carpaccio, daarna een geweldige biefstuk en als toetje (mijn favoriete onderdeel ;-) ) trio dolce, met chocolade panna cotta (!!!), crème brûlée en tiramisu. Na 9 maanden geen rauw vlees was het een feestje, het één was echt nog lekkerder dan het andere.

De bediening is erg vriendelijk en ter zake kundig en de inrichting is sfeervol. Iedere keer als we er zijn is het gezellig druk, maar de bediening neemt de tijd om alle vragen te beantwoorden en advies te geven.

Nu nog 1 maandje wachten tot mijn verjaardag, ik weet al waar ik wil eten!
Ben W.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Heerlijk gegeten bij het leukste restaurant van Baarn en omstreken. Super zelf samengesteld 3 gangen menu - met grand dessert, bij elke gang een heerlijke fles wijn. Prijs-kwaliteit verhouding is uitermate goed ga zo door we komen zeker terug!
Caroline R.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Ons laatste bezoek dateerde van minstens drie jaar geleden, maar we werden opnieuw niet teleurgesteld. Joyah is wat ons betreft een gezellig feel good restaurant, waar je heen gaat, als je voor een schappelijke prijs gezellig, maar niet per se top-gastronomisch uit eten wilt met een gezelschap van diverse pluimage. De menukaart biedt een mix van Aziatisch, Italiaans en Frans getinte gerechten. Laat dit gebrek aan specialisatie u geen angst inboezemen. Alles is smakelijk en goed bereid. Nou ja, behalve het wel zeer kunstmatig aandoende trio dolce en de huiswijn. Ook met dieetwensen wordt rekening gehouden, hetgeen voor mij een groot pluspunt is. Ik zou het leuk vinden, als er meer wijnen per glas verkrijgbaar zijn (ook van wat hogere kwaliteit), omdat ons gezelschap zulke diverse gerechten had gekozen (en ook een zeer uiteenlopende smaak had ook het gebied van wijn) dat het onmogelijk was om een fles te bestellen, die aansloot bij ieders wensen. De prijs-kwaliteit-verhouding is prima. Je krijgt wat je voor deze prijs kunt verwachten. Nee, ik kan me niet voorstellen dat iemand ontevreden weggaat.
Hihik .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Gezellig restaurant. We hebben er tweede kerstdag gegeten. Het duurde wat lang voordat het hoofdgerecht doorkwam, maar het was kerst, dus erg druk. Helaas was mij wildzwijn biefstuk erg droog. volgens de bediening hoorde dat zo, dus ik heb dat zo gelaten. Attent was dat de bediening zag dat ik mijn biefstuk niet op at en ze boden een oplossing aan door een andere, gewone biefstuk, te serveren. Al met al niet slecht en gezellig.
Ellenvanhattem .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Ook deze keer weer erg lekker gegeten. Joyah heeft een leuke kaart: bekende gerechten voor wie het liefst voor zeker gaat, maar ook leuke, andere keuzes. Aardige mensen. Deze keer waren we met een grote groep en ook dan zit je hier leuk, toch een beetje samen.
Martin En Sandy B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wat een heerlijke en prettige verrassing is restaurant Joyah. En dan nog wel in mijn woonplaats Baarn! Verse producten, mooie composities op het bord, heerlijk. Gegeten met z'n drieen. Ik at vooraf een geweldige Pekingeend met flensjes (nu al mijn favoriet) en als hoofdgerecht een mooie dorade. Afgesloten met een verwennend dessert en cappuccino. De afrekening is ook een verrassing, want de prijs is laag in vergelijking van de hoge standaard van het eten en de allervriendelijkste bediening.
We gaan hier vanaf nu vaker eten en nemen vrienden ook graag mee.
Cdw001 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Afgelopen zondag (weer) erg lekker gegeten bij Restaurant Joyah. Het was er ondanks de vaak moeilijke avond voor de horeca erg druk en gezellig. De bediening kon de drukte goed aan en was erg attent.

Uitgebreide kaart. Net als de vorige keer weer de flensjes met Pekingeend vooraf genomen. Deze waren weer heel erg smaakvol bereid. De sukadesteak als hoofdgerecht was subliem mals. Het dessert met chocoladetaartje was zoals het hoort; vloeibaar van binnen en met goede chocolade bereid. De tiramisu van mijn tafelgenoot was trouwens ook erg lekker. Om het helemaal af te maken nog maar als extra dessert een goed gemaakte scropino genomen.

Ondanks de extra dessertgang nog steeds heel erg betaalbaar.
Lucaszoon .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Lekkerste ribeye in jaren!
We waren zo'n twee jaar geleden voor het eerst in dit restuarant geweest, en ook toen was het ons goed bevallen. Dit keer weer. Er heerst een gezellige, ongedwongen sfeer, de ontvangst is hartelijk, de bediening zeer vriendelijk, attent en niet opdringerig, en er wordt lekkere jazzy muziek gedraaid. Aan de gerechten wordt veel aandacht besteed en ze worden aantrekkelijk opgediend. Er is een uitgebreide wijnkaart met prima, betaalbare wijnen. De prijs-kwaliteitsverhouding (3-gangenmenu voor slechts € 25,--) is zonder meer uitstekend.

Als voorgerecht kozen we voor de flensjes met pekingeend (heerlijk!) respectievelijk de carpaccio (met grote krullen parmezaanse kaas, jammer alleen dat tegenwoordig overal bergen ruccolasla bij worden gevoegd, waarvan de wat bittere smaak snel gaat domineren).
Als hoofdgerecht had mijn partner een smakelijke zeebaars, mijn dochter een pasta vongole (waar wat meer venusschelpen in verwerkt hadden mogen worden) en ik zelf had gekozen voor een ribeye steak. Deze was om te zuigen, in jaren niet zo'n lekkere steak gegeten!
Van het gekozen dessert zullen de verrukkelijke tiramisu en de sinaasappelcheesecake ons bijblijven. Kortom, dit restaurant is een aanrader!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Weer heerlijk gegeten bij Joyah! Zoveel heerlijke gerechten op de kaart, moeilijk om te kiezen. Toch gekozen voor de zeetong; echt geweldig, superlekker. Prijs-kwaliteitverhouding is prima! Vriendelijke bediening. Echt een aanrader.
AG1987 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Voor de tweede keer hier wezen eten in Joyah. Het was een zaterdagavond, dus toen we aankwamen al gezellig druk in het restaurant. We hebben netjes verwelkomd en de jassen werden aangenomen. Hierna keken we naar de menu kaart. Een uitgebreide kaart met wat voor iedereen. Er is een 3-gangen menu voor 25 wat een prima prijs kwaliteit verhouding is. mijn voorgerecht was de peking eend met flensjes. Deze smaakte heerlijk en absoluut een groot portie. Hierna gekozen voor de vegatarische risotto met paddestoelen. OOk deze portie was absoluut groot te noemen, maar smaakte heerlijk. Ik zou persoonlijk nog wat extra paddestoelen toevoegen om het af te maken. Hierna gekozen voor een kaasplankje. Deze was niet heel verrassend, maar smaakte prima. het personeel tijdens deze avond was vrolijk en werkte snel. Absoluut een aanrader voor deze prijs!
Peterselie1 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Begrijpelijk dat Joyah vaak vol zit. Een zeer goede prijs - kwaliteit verhouding die je niet snel ergens anders tegen komt. We hadden 3 gangen menu voor €25. Slakken vooraf, lekker en niet te zwaar omdat er geen zware botersaus werd gebruikt. Verder tamme eendenborst met zuurkool, mooi geportioneerd en smaakvol gemaakt. Dessert italiaans tria, panacotta, creme brulee en tiramisu. Tiramisu had klein beetje klontjes maar niet storend. Echt erg lekker, zeker gezien het prijsniveau.
Bediening was netjes en gerechten kwamen in goed tempo door. Voor mensen met slechter gehoor is het wel erg lawaaiig, akoustiek zou echt wat beter kunnen.
Ik kom zeker terug.
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Gisteren was het date night, dus hadden we een goed gerecenseerd restaurant uitgekozen. Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de gastheer en naar een plekje bij het raam gewezen. Het was wat kil, maar dat is wel vaker als je vroeg op de avond komt. Naarmate er meer mensen binnenstroomden werd het al snel aangenaam.

Wat meteen opviel was dat de bediening langzaam was. Er waren maar een paar tafeltjes gevuld, maar de alleenstaande gastheer had het daarmee behoorlijk druk waardoor we lang op drankjes en nog langer op het menu moesten wachten. We namen de bistecca, de carpaccio (zonder dressing), de Aziatische zalm en de Tournedos. Oh, en mogen we wat brood vooraf?

Dat brood vooraf duurde echt een kwartier voor het op tafel stond. Toen we proefden viel meteen op dat het brood oud en droog was. Nog geen minuut later kwamen onze voorgerechten er echter al aan en toen we het brood aankaartten bij de chef werd er snel voor vervanging gezorgd. Ik zag de goede man plots een hoop broden in de oven schuiven, dus het was wel duidelijk dat we oud brood hadden gekregen. Het voorgerecht was in orde, niet bijzonder qua smaak en de carpaccio had wel erg veel Parmezaanse kaas. Een beetje extra olijfolie op tafel had niet misstaan. Ondertussen waren onze vernieuwde broodjes aangekomen en deze waren wel vers - niet uitzonderlijk lekker, maar wel vers. De olijfolie die je erbij krijgt is nogal aan de smakeloze kant en de truffelmayonnaise leek bereid op basis van mayo uit de supermarkt in plaats van verse mayo. Hij kwam zalvig en zoet over.

Op naar het hoofdgerecht! Ik keek uit naar de Tournedos met versgemaakte pepersaus en mijn vrouw naar haar Aziatische zalm. De teleurstelling was eigenlijk vrij groot toen bleek dat de Tournedos te lang gegaard was en daardoor compleet uitgedroogd. Het vlees was mals, zoals dat hoort voor 6 euro bovenop de menuprijs, maar het droge vlees was een grote teleurstelling. Daarbij was de pepersaus vers gemaakt met jus! Maar, mijn tournedos komt van de grill ... waar komt die jus dan vandaan? De bijgeleverde frieten in hippe puntzak met houder waren het beste onderdeel van de maaltijd. Het ossewit waarin de frieten gebakken waren verdoezelde grotendeels het feit dat de frieten uit de diepvries kwamen.

De zalm van mijn vrouw was net iets te droog, voor de rest vooral smakeloos en de bijgeleverde noedels waren enkel qua uitzicht Aziatisch en smaakten vooral naar noedels zonder kruiden of saus. De porties mochten wel wat kleiner zijn en de zorg voor het eten wat hoger.

Ook tijdens de hoofdmaaltijd bleef de bediening uitzonderlijk traag. We hebben een kwartier met lege borden voor onze neus gezeten. Ik heb hier begrip voor vanwege het feit dat de gastheer er alleen voor stond, maar dat betekent niet dat ik het prettig vind.

Het nagerecht hebben we maar gelaten voor wat het was. In totaal waren we 71 euro kwijt voor 2 menu's (met extra 6 euro voor de Tournedos), een paar drankjes en een glas wijn.

Wat overigens ook opviel was dat het in Baarn blijkbaar een sport is om op restaurant je mobiel zo luid mogelijk aan te zetten en al je kennissen te vragen om je onophoudelijk te bellen en tekstberichten te sturen. De cacafonie van door elkaar rinkelende, toeterende, fluitende en zingende telefoons was erg storend.

We hadden er alleszins veel, heel veel meer van verwacht.
Beste heer,ten eerste spijtig dat we niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen.
Het klopt dat het erg druk was. U heeft bij het brood geen truffelmayonaise gehad, maar aioli. Het ambachtsbrood heb ik voor u opgewarmd. Frieten komen niet uit de diepvries!, en frituren wij in granada gold. Jus is op basis van jus de veau (kalfsjus). Jammer dat u dit verhaal niet op de avond zelf heeft aangegeven. Social media is wereldwijd en niet alleen in Baarn. Met vriendelijke groet,
Armand Sarian.
Jeff V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
We hebben al vaker bij Joyah gegeten en ook deze keer was het weer heerlijk. De gastheer ontving ons wederom erg vriendelijk, vertelde over de gerechten buiten de kaart en kwam met een heerlijke wijnsuggestie. Ik koos voor de pekingeend flensjes, de tournedos en als nagerecht de proeverijen. Echt een aanrader!
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Prima restaurant met gevarieerde kaart. Voorgerecht met geitenkaas was wel wat te zwaar dus dat neem ik niet meer. Smaakte verder goed. Service en bediening ook goed. Zeker een van de betere restaurants in Baarn.