Restaurant Joost

Vondelstraat 26 1054 Amsterdam Nederland Kaart
Gemiddelde prijs € 25
|
31-206120120
7,9 /10
32 recensies

Over het restaurant Restaurant Joost

Een oase in de stad

In deze warme ontmoetingsplek, vernoemd naar dichter Joost van den Vondel siert fraaie kunst de muren. De chef serveert Hollandse seizoensgerechten bereid met de meest verse ingrediënten uit de regio. Een ideale plek om met vrienden te genieten van een lunch, diner of borrel.

Restaurantprijzen

Gemiddelde prijs per menu
€ 25
(gemiddelde à-la-carteprijs gebaseerd op 2 gangen, exclusief drank)

Drankprijzen

  • € 2,75
    Koffie
Prijzen en menu's kunnen veranderen. De prijzen houden geen rekening met eventuele kortingen en zijn inclusief BTW.

Meer informatie over restaurant Restaurant Joost

Hoe kom je er?

  • : Betaald parkeren in de buurt

Openingstijden

Maandag t/m zondag
- Lunch 12:00 - 17:30
- Diner 17:30 - 22:00

Services

7,9 /10
  • 10
    1
  • 9
    6
  • 8
    11
  • 7
    4
  • < 7
    10
Eten
7,8
Service
8
Decor
8,1
Prijs-kwaliteit
Redelijk
Geluidsniveau
Precies goed
Wachttijd
Kort
28/32 recensies

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Joost

harald K.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
  • Online gereserveerd
- Recensie is momenteel in behandeling -
Arno K.
Expertproever
(9 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
8
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
  • Online gereserveerd
We hadden bewust voor Joost gekozen, vlak naast ons hotel. Jammer dat het rustig was, want dit restaurant verdient het vol te zitten. Gunstig was dat de bediening alle tijd voor ons had en ook nam. De borden zagen er verzorgd uit. We hebben er heerlijk gegeten, met een fles voortreffelijke wijn. Als we weer in Amsterdam zijn komen we zeker terug.
A&A uit Antwerpen
Restaurant
Beste Arno Kocx,
wat leuk om te lezen dat u het zo fijn heeft gehad bij ons.
Tot de volgende keer.
Met vriendelijke groet,
Erik Slobbe
Restaurant Manager
Komodo57 .
Meesterproever
(74 recensies)
Gemiddelde cijfer
8 /10
Eten
10
Service
6
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Hier gegeten met een Groupon-voucher. Omdat we het al ergens gelezen hadden, wisten we dat de ingang van het restaurant via Hotel Vondel was, anders was het zoeken geblazen. Op de donderdagavond was het er aanvankelijk niet zo druk op een tafel met 3 rumoerige Amerikaanse dames na. We kregen eerst sneetjes bruin boerenbrood met een smakelijke tapenade van gedroogde tomaten, kaas en walnoten voorgeschoteld. Met de voucher was de menukeuze beperkt. Als voorgerecht namen we beiden een soep. Zowel de broccoli-creme soep als de spinazie/slasoep met zalm konden bekoren. Het hoofdgerecht was 1x de varkenshaas en 1x de heilbot met seinzoensgroenten (heerlijke boterboontjes en peultjes). Bij de varkenshaas, die prima werd bevonden, was ook een aardappelgarnituur van rosevall aardappelpartjes in begrepen. Voor de heilbot moest dat apart worden bijbesteld. De heilbot met een krokant jasje was smakelijk bereid: niet te week en niet te droog. Het toetje was voor beiden een ijssorbet. De wijn was een sauvignon blanc die niet verkeerd was. Al met al goed gegeten voor een acceptabel prijs. Ook de bediening was vriendelijk, zelfs toen het toch wat drukker begon te worden. De wachttijd bleef desondanks binnen te perken. Minder was de akoestiek. Als er achter je een bestelling werd opgenomen, kon je je eigen gesprekken niet meer verstaan. Erg hinderlijk. Nóg irritanter was de rooklucht die regelmatig naar binnen kwam, van gasten die in de tuin stonden te roken, zelfs met de deur dicht kon je het nog ruiken. Hier knap ik echt op af...
Restaurant
Beste Komodo57,
wat fijn om te lezen dat u zo lekker gegeten heeft bij ons.
Dank u wel ook voor de feedback over de akoestiek en het roken.
Wat roken betreft, dit kunnen en zullen we per direct aanpassen door een andere rookplek voor onze gasten te realiseren.
graag tot een volgend bezoek.
Met vriendelijke groet,
Erik Slobbe
Restaurant manager
Jeanne D.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
6
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
  • Online gereserveerd
aardige,attente bediening in aangename omgeving met vnl Amerikaanse gasten uit het hotel:
eten nogal simpel,vooraf keuze uit soep of vlees/visplank,de laatste van goede kwaliteit,maar er was niets bijzonders mee gedaan.
hoofdgerecht varkenshaas in paksoi,waarvan de paksoi veel te gaar was
dessert: als je niet van kaas of ijs houdt alleen hangop,die nogal zwaar op de maag lag,een luchtiger toetje zou lekkerder zijn
Restaurant
Beste Jeanne de Ruig,
wat fijn om te lezen dat u onze collega"s in de bediening zo aardig vond.
Onze keuken kenmerkt zich door eenvoudige, pure gerechten met Hollandse streek- en seizoensproducten.
Erg spijtig dat u de paksoi te gaar vond, wat de desserts betreft, 16 Oktober gaat onze nieuwe kaart met dessertkaart in.
Graag zien we u een volgende keer.
Met vriendelijke groet,
Erik Slobbe
Restaurant Manager
.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Restaurant maakt deel uit van hotel. Was voor een donderdagavond niet druk. Helaas was voor ons het hoofdgerecht, vis, te vet.
Restaurant
Beste heer, mevrouw,
wat jammer dat u teleurgesteld was over uw vis, heeft u dit ook aangegeven bij ons op de avond zelf?
dan hadden we dit met alle plezier voor u opgelost.
Graag zien we u weer terug in restaurant Joost.
Met vriendelijke groet,
Erik Slobbe
Restaurant Manager
mien.heymann .
Expertproever
(8 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Het restaurant maakt onderdeel uit van Hotel Vondel. We waren er rond 18.00 uur en waren de enige gasten, dus niet veel sfeer. Bediening was attent. Eten was ok, maar geen hoogstandje. Met de AH actie is het aantrekkelijk om er te eten. Ligt iets uit het centrum en denk dat er overwegend hotelgasten eten.
Restaurant
Beste mien heymann,
een gevulder restaurant is inderdaad sfeervoller maar daar hebben we helaas niet altijd invloed op.
Op onze kaart vindt u eenvoudige, pure gerechten met een Hollandse inslag.
Goed om te lezen dat u de AH-actie waardeert.
Met vriendelijke groet,
Erik Slobbe
Restaurant Manager
Wenda L.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
6
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
  • Online gereserveerd
Je merkt dat ze een erg prijs-bewust menu hadden opgezet voor de AH actie. Dat was jammer en laat denk ik niet het beste van hun zien, want het is een prachtige zaak!
Restaurant
Beste Wenda Linthorst,
wat geweldig dat u ons restaurant zo mooi vindt, wij zijn er ook erg trots op.
Het keuzemenu is gebaseerd op gerechten van onze kaart die uitgebreider is.
graag tot een volgende keer.
Met vriendelijke groet,
Erik Slobbe
Restaurant Manager
Annemarie P.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
  • Online gereserveerd
Joost heeft een 3 gangenmenu met 3 interessante keuzes per gerecht als je met de AH restaurant actie meedoet. We hebben heerlijk gegeten en het is een leuke locatie. Joost is een goed bewaard geheim zo vlakbij het Vondelpark.
Restaurant
Beste Annemarie Pots,
goed te lezen dat u zo enthousiast bent over ons, dit geef ik zeker door aan het team.
houd voor toekomstige acties vooral onze facebookpagina in de gaten.
Met vriendelijke groet,
Erik Slobbe
Restaurant Manager
Garance V.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
  • Online gereserveerd
De inrichting had wat gezelliger/sfeervoller mogen zijn. Wat betere verlichting; meer kleur ...
We zaten eerst in de tuin; toen begon het te regenen dus we gingen naar binnen. Twee tafels achter ons werd een sollicitatiegesprek afgenomen. We konden letterlijk de vragen/antwoorden horen ... kan niet de bedoeling zijn ..
De bediening was heel vriendelijk en betrokken; mag wat meer make-up op en ook wat meer kleur in de kleding ..
Restaurant
Beste Garance,

Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor uw uitgebreide feedback. Wat vervelend om te horen dat u last had van de sollicitatie, wij zullen dit daarom intern oppakken. Als bedrijf zijnde is het fijn om zulke reviews te ontvangen, op deze manier kunnen wij ons verder ontwikkelen en verbeteren.

Ondanks uw ervaring hopen wij u snel weer te verwelkomen!

Met vriendelijke groet,

Tessa Veenstra - Eerste Medewerker Bediening
Eline G.
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
  • Online gereserveerd
Het was heerlijk, we zaten in de tuin en het eten was geweldig, de bediening was erg snel en super vriendelijk, het enige was dat er halverwege onze lunch in de buurt een machine lawaai begon te maken. Ergens een verbouwing ofzo. Daar kon Joost natuurlijk niks aan doen en het deed ook geen afbreuk aan onze fijne ervaring!
Restaurant
Beste mevrouw Gumbert,

Wat fijn om te horen dat u zo'n fijne ervaring heeft gehad in ons restaurant! We zullen de complimenten zeker doorgeven aan ons team.
Vanaf 14 augustus serveert JOOST weer zijn overheerlijke mosselpannetjes. Wie weet zien we u dan terug?

We hopen u in ieder geval terug te verwelkomen!

Met vriendelijke groet,

Tessa Veenstra - Eerste Medewerker Bediening
Duco B.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
4,5 /10
Eten
4
Service
4
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Op de site van het restaurant was het niet mogelijke te boeken voor de volgende maand (al begon die over een paar dagen). Eten was ok, maar veel vliegjes (dead and alive) in restaurant.
Afrekenen met dinerbon ging niet, ookal stond dat wel op de site. Nog nagevraagd, nooit meer reactie gehad. Geen aanrader.
Restaurant
Beste meneer Beltman,

Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor het schrijven van een review op Iens. Wat vervelend om te lezen dat u geen prettige ervaring heeft gehad in ons restaurant.
Helaas hebben wij geen informatie ontvangen over het niet kunnen verzilveren van een diner bon. Zou u zo vriendelijk willen zijn om persoonlijk contact met mij op te nemen om ons meer informatie te verstrekken over de betreffende diner bon. Hopelijk kan ik dan op deze manier iets voor u betekenen.

Met vriendelijke groet,
Willemijn Klok - F&B Supervisor
fenb@hotelvondel.com
fons.timmermans .
Fijnproever
(2 recensies)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
10
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
  • Online gereserveerd
Ontvangst hartelijk. Bediening heel vriendelijk. De Maaltijd heel goed. Prima prijs kwaliteit verhouding.
Kan dit restaurant aanbevelen.
Restaurant
Beste meneer Timmermans,

Wat ontzettend leuk om uw review te lezen. Super dat u een fijn bezoek heeft gehad bij JOOST. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat uw complimenten worden gedeeld met de medewerkers.

Als u weer in de buurt bent schuift u dan nog eens aan bij JOOST?

Met vriendelijke groet,
Willemijn Klok - F&B Supervisor
dorotheewassenburg .
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
6,5 /10
Eten
6
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
  • Online gereserveerd
Restaurant ligt in een prachtige buurt ( tegenover Vondelpark) Het restaurant behoort bij een klein oud hotel. Pluspunten: rustige sfeer, prettige achtergrondmuziek, vriendelijke bediening.
We hebben gekozen voor een lunch. Keuze uit twee soepen, we kunnen over beide oordelen, want kozen verschillend. Beide soepjes waren top. Daarna was er keuze uit drie verschillende broodjes. Mijn man had de zalmroomkaas, ik de kaas met appelstroop en aardbeien. Beide goed, maar niet spectaculair. Brood was iets te lang geroosterd, dus vrij hard.
Minpunten: er stonden waterglazen op tafel, maar we moesten vragen om water bij onze wijn en op de rekening stond daar later drie euro voor gerekend! Omdat de wijn en de koffie ook vrij duur waren, liep de rekening uiteindelijk aardig op. Door de AH restaurant-actie viel het nog mee, maar zonder die korting was het een kostbare lunch geworden.
Restaurant
Beste mevrouw Wassenburg,

Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor uw review. Fijn dat u de sfeer van het restaurant prettig vind en de soep u heerlijk heeft gesmaakt.
Ik wil u ook bedanken voor de feedback. De review die u schrijft is een review waar we iets mee kunnen doen. Ik zal er dan ook persoonlijk voor zorgen dat dit wordt besproken met de medewerkers.

Als u weer in de buurt bent komt u dan nog eens genieten in onze mooie tuin?

Met vriendelijke groet,
Willemijn Klok - F&B Supervisor
Wilma M.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
9 /10
Eten
8
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
  • Online gereserveerd
Joost heeft een geweldig mooi en rustig terras. Een ontdekking die ik graag met anderen wil delen. Zeker nu het zomer is geworden!
Restaurant
Beste mevrouw Menko,

Hartelijk bedankt voor uw leuke review. Onze tuin is inderdaad een parel zo midden in de stad. Zegt het voort, zegt het voort. Fijn om te lezen dat u heeft genoten.

Komt u snel nog eens genieten in onze prachtige tuin?

Met vriendelijke groet,
Willemijn Klok - F&B Supervisor
Kelly H.
Meesterproever
(50 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
  • Online gereserveerd
Heerlijk gegeten op de patio achter het hotel/restaurant. Was even zoeken waar de entree was dus maar via het hotel naar binnen gegaan. Erg rustig voor een zaterdag maar dat was qua geluid en wachttijd wel fijn. Broodje vooraf met heerlijke tapenade van Old Amsterdam, soepje vooraf, de varkenshaas vond ik zelf ietwat droog, en toe een rabarbercrumble. We aten hier met de AH restaurantactie kaart en denk niet dat ik het anders had gevonden als toerist in Amsterdam!
Restaurant
Beste mevrouw Huijbers,

Graag wil ik u hartelijk bedanken voor het schrijven van deze review. Wat leuk dat u in onze tuin heeft gegeten, onze parel van het restaurant. We zijn druk bezig om het restaurant steeds meer onder de aandacht van de toeristen te krijgen, bedankt voor de feedback.

Schuift u nog eens aan bij JOOST als u weer in de buurt bent?

Met vriendelijke groet,
Willemijn Klok - F&B Supervisor
Menno S.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
7 /10
Eten
6
Service
8
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
  • Online gereserveerd
Eten was redelijk, gebakken aardappels te zout, varkenshaas iets te droog. De stampot zalm was goed. Verder was alles naar wens.
Restaurant
Beste meneer Smith,

Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor uw recensie. Fijn dat alles naar wens is geweest. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat uw suggesties worden verwerkt in de gerechten.

Nogmaals bedankt en hopelijk schuift u nog eens aan bij JOOST.
Met vriendelijke groet,
Willemijn Klok - F&B Supervisor
Leonoor H.
Fijnproever
(3 recensies)
Gemiddelde cijfer
7,5 /10
Eten
8
Service
6
Decor
8
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
  • Online gereserveerd
aardig personeel maar druk bezig geen aandacht bij binnenkomst voor de gasten...heb na 5 minuten wachten maar ff zelf d aandacht van de serveersters gezocht Het eten was lekker en bij mooi weer in de tuin buiten lijkt mij een genot om nog eens te gaan.
Tomas D.
Proever
(1 recensie)
Gemiddelde cijfer
5,5 /10
Eten
4
Service
8
Decor
6
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
  • Online gereserveerd
Dit restaurant mikt een beetje hoger dan wat ze waar maken. Visueel lijkt het alsof ze op een Michelin ster hopen, maar de kwaliteit van de gerechten is niet erg hoog. De huiswijn is ronduit slecht.
Eva L.
Fijnproever
(4 recensies)
Gemiddelde cijfer
8,5 /10
Eten
8
Service
8
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
  • Online gereserveerd
Lekker gegeten. Goede gerechten, geen poespas en wat je ervan verwacht. Keuken ging flexibel met afwijkende vraag om en bediening was zeer jong maar erg vriendelijk.
Restaurant
Beste Eva Lange,

Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor het schrijven van een review. Wat ontzettend leuk om te lezen dat u heeft genoten van onze streekgerechten. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat uw complimenten bij de desbetreffende personen terecht komen.

Hopelijk mogen we u nogmaals verwelkomen in restaurant JOOST.

Met vriendelijke groet,
Willemijn Klok
a.c.bruggeman .
Expertproever
(6 recensies)
Gemiddelde cijfer
10 /10
Eten
10
Service
10
Decor
10
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
  • Online gereserveerd
Prima lunch. Rustige sfeer in het drukke Amsterdam. Vlotte en leuke bediening. 1 boterham met wel veel beleg.
Uitstekende zalm en ribeye.
Restaurant
Beste A.C. Bruggeman,

Hartelijk bedankt voor het schrijven van deze positieve review. Fijn om te lezen dat u genoten heeft van onze lunch, zowel het eten als de service. Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat uw complimenten worden gedeeld met de medewerkers.

Als u weer in de buurt bent hopen we dat we u weer mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,
Willemijn Klok
  • 1
  • 2
We gebruiken cookies om je te voorzien van de best mogelijke gebruikservaring. Hiernaast is het ook zo dat je gegevens beheerd en verwerkt worden door La Fourchette SAS. Wil je meer weten , lees dan onze cookie policy en onze privacy statement. Door op deze website te surfen ga je akkoord met deze voorwaarden en aanvaard je het gebruik van deze cookies.