Restaurant Johannes

Herengracht 413h 1017 BP Amsterdam Nederland Kaart
31-206269503
Restaurant Johannes is zo’n restaurant waar je naar toe gaat als je een avond culinair verwend wilt worden. Het pijpenla restaurant aan de Herengracht is niet voor niets al jaren favoriet van velen. Chef Martijn Hendriksen leerde koken van onder andere Cees Helder en Robert Kranenborg en kookt met souschef Jeroen Verrips en Sam Ruizendaal volgens de klassieke Franse school, maar dan wel met hier en daar met toepassing van moderne kooktechnieken. De borden zien er knap uit met meerdere componenten, maar bloemetjes etc omdat het er leuk uit ziet zul je hier niet aantreffen. Chef Martijn heeft voedselverspilling tegengaan en duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Van kop-tot-staart koken en niet uit het seizoen koken is dan ook waar hij voor staat. Het leuke is dat het hele team meedenkt over wat de gasten geserveerd krijgen. Vinoloog van het jaar 2018 Allesandro Matrone zoekt er de bijpassende wijnen bij uit. Je kunt kiezen uit een verrassingsmenu, maar ook á la carte bestellen.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: De hamachi met haringkaviaar, zoetzure wortel, gerookte crème fraîche en mayonaise van mierikswortel. Die is zo fijn dat je je bord wilt aflikken.

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Johannes

Tramlijn 2, 11 of 12. Halte Koningsplein.
  • : At walking distance

Nels B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Heerlijk eten!
Geachte heer Bijl,

Dank u voor uw lovende recensies, we zijn blij dat we van uw avond een succes hebben kunnen maken! wij hopen u snel nog eens terug te zien.

Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
We hebben hier zeer goed gegeten. Eten van topniveau, goed wijnarrangement. Redenen genoeg om terug te komen.
Beste meneer Van Nieuwenhuijzen,

Wij danken u hartelijk voor uw mooie recensie. Uw complimenten worden zeer op prijs gesteld.
We hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen

Met vriendelijke groet

Martin D.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
We hadden een bizarre belevenis vanavond in een half gevuld restaurant. Onze medegasten waren vertraagd in het verkeer en wij moesten even wachten. Daarop besloten we champagne te nemen als aperitief. We kregen (in ons wijnglas) een glaasje lauwe champagne zonder bubbels. Toen we daar van van zeiden werd onder excuses een nieuw wijnglas met champagne geschonken, ditmaal wel koud én met bubbels. De tafeldame schonk ook een glaasje bruiswater in, een (groot) glas bijna tot aan de rand toe gevuld.. en ze wilde de borden van de andere gasten van tafel halen, duidelijk geen communicatie onder het personeel. Sowieso was het personeel erg ongemakkelijk/klunsig in de omgang. Het gegiechel bij de andere tafels gaf aan dat er meer gasten zo over dachten. En als je als laatste gasten overblijft als enige tafel en je kunt dan nog niet eens onthouden hoeveel koffie en hoeveel thee er zijn besteld.. We werden bovendien niet eens goedenavond gewenst bij het vertrek. Tja... Het eten was middelmatig, zeker voor de prijs.
Beste meneer De Wilde,

Wij danken u vriendelijk voor uw recensie van het diner bij ons. We zijn altijd op zoek naar verbetering en stellen uw feedback zeer op prijs. Wij zullen uw recensie meenemen in onze volgende briefingen en aan de hand daarvan onze service blijven verbeteren.

Muriel D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Het restaurant is gelegen op een mooie, rustige locatie. Het eten is lekker, de prijzen zijn correct en de bediening is TOP!
Beste mevrouw de Maagd,

Bij deze willen wij u hartelijk bedanken voor uw complimenten. We zijn blij dat uw diner bij ons een succes is geweest, en willen u van harte uitnodigen om nog eens bij ons te komen dineren.

Bas V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Een hele mooie avond gehad in Restaurant Johannes: op het zonnige sfeervolle terras met uitzicht over de Herengracht genoten van stuk voor stuk prachtig opgemaakte en erg smaakvolle gerechten. En dit alles in combinatie met mooie wijnen. Een echte aanrader!
Harro B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Heerlijke avond gehad met uitstekende en verrassende gerechten en plezierige en accurate bediening. Absolute aanrader
Reen P.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Het verrassingsmenu is goed gevarieerd qua ingeredienten en bereidingswijze. Originele combinaties zoals de terrine met verschillende bereidingen van Amsterdamse ui en de de heilbot met beurre blanc. De gerechten zijn als een schilderij op het bord. Mooie bijpassende wijnen (arrangement), en (ook niet onbelangrijk) je zit goed en rustig. Alle tafels waren gisteravond bezet maar toch was het rustig en relaxed. Aanrader, dit restaurant.
Tamara K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018