Restaurant Johannes

Strandboulevard Oost 8 3841 AB Harderwijk Nederland Kaart
31-341419888

Over het restaurant Restaurant Johannes

Welkom in één van de oudste visrestaurants in Harderwijk! Hier weten ze als geen ander hoe verse vis verwerkt moet worden in heerlijke gerechten. In dit fameuze restaurant krijgt u de meest fantastische visgerechten geserveerd. Ietsje minder gek op vis? Ook vleesliefhebbers kunnen terecht in het gezellige restaurant precies tegenover het Dolfinarium. Dé plek om te genieten van verse paling en haring. Niet zo gek overigens, want vis is al bijna 100 jaar dé specialiteit van de familie Kok!

Meer informatie over restaurant Restaurant Johannes

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 11.00 - 23.00 uur

• Bar , Catering , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Puck D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Niet voir de eerste keer bij Johannes.
Uitstekend gegeten maar jammer dat mijn jongste zoon een tournedo Medium besteld had maar een vrijwel rauw gerecht jreeg voorgeschoteld.
Van hem mocht ik er niets van zeggen, maar toch vermeld ik het hier: rare is rauw en medium een beetje doorgebakjen!
Voor de rest niets dan lof????????
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Eten was lekker en porties zijn ruim voldoende (lees: zeer groot). Handig voor de grote eter. Personeel erg vriendelijk. Juiste prijs/kwaliteirnverhouding. De inrichting is erg leuk gedaan, het gaat helemaal mooi uitkomen als de verbouwing voor de deur klaar is.
Jan Jacob H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Prachtige locatie, zeer correcte bediening, vooral visgerechten van geweldige kwaliteit!
Ruime keuze in voorgerechten. Terecht het beste restaurant van Harderwijk.
Correcte tijd tussen voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Gezellige sfeer, bediening goed en vriendelijk, kwaliteit en prijs in verhouding, wij bevelen Johannes van harte aan.
G V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het was de eerste keer als familie tgv mijn 65e verjaardag op advies van onze dochter en schoonzoon en is voor herhaling vatbaar alleen de lage zon maakte het op onze plek zo warm dat we daarom snel vertrokken na het eten
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Na ons broodplankje hebben we meer dan een uur moeten wachten op ons hoofdgerecht, dat was ook nog eens niet heel best van kwaliteit helaas. De spareribs waren duidelijk al een keer opgewarmd en erg droog. De saus bij het vlees was ook erg bijzonder; op mijn vraag wat voor saus het was antwoordde de serveerster; knoflooksaus, hoezo? Ik zei; hij smaakt naar afwasmiddel.............oh, dan is het geen knoflooksaus maar pepersaus maar ik zal het melden aan de kok............
Conclusie; erg mooi interieur maar voor ons nooit weer Johannes.
A V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Aanrader
Hilda B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Super lekker gegeten ! De paling is top! Net zo als de andere gerechten! Bediening is zo leuk!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Fijne familiesfeer zonder opdringering te zijn. Complimenten voor de keuken.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Het was erg gezellig met lekker eten, een vriendelijke bediening. De prijs is goed voor het heerlijke eten dathie bereid wordt. Hier ga ik zeker terug komen.
Charissa K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Heerlijk paling gegeten, mijn man had een heerlijke tournedos. Vriendelijk personeel. Leuk restaurant waar we zeker terugkomen
Volken K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Gisteren hier zeetong gegeten. Was meer dan voortreffelijk.
Ook de prijs (29,50 voor een tong van minimaal 500gr.) was heel schappelijk.
Kom hier zeker met vrouw en kinderen terug.
Els K.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Gisteren hier een zalige paling schotel gegeten. Heel vriendelijk personeel en met de prijs was ook niets mis. een aanrader!
Jore .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
We hebben hier als lunch een grote visschotel (€32,50 voor 2p), bestaande uit sliptong, zalm, kibbeling, salade, frites, gebakken aardappelen en sausjes verorberd. Heel goed gefrituurd en smaakvol vers, alhoewel wij de vis wel wat zout vonden (let wel, wij gebruiken normaliter weinig zout). Prima prijskwaliteitverhouding en aardige bediening.
Johanna E.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Afgelopen dinsdag hebben wij hier geluncht. We bestelden de clubsandwich en de wrap carpaccio. Drie tafels kregen eerder hun lunch terwijl wij eerder hadden plaatsgenomen op het terras. In plaats van de wrap carpaccio kreeg mijn tafelgenoot een wrap met zalm. Gelukkig hield hij hier ook van. Het is misschien ook van de zotten om geen vis te bestellen in een visrestaurant ;) Het brood van de clubsandwich was erg dik en het beleg was wat droog omdat er geen saus bij geserveerd werd. De thee werd geserveerd in een mooi lang glas op een voetje. De wrap met zalm was goed op smaak, de portie had alleen wat groter gekund.
Romy D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Na een allesverwoestende brand is Johannes Kok uit de as herrezen en hoe!
Prachtige zaak geworden met een oude feel in een spiksplinternieuw jasje. Mooi hergebruik van oude materialen.
Let eens op het behang op de muren, prachtige bewerking van oud naar nieuw.
Lichte sfeer, mooi terras met overkapping in stijl en iets verder terras met parasols.
En dat alles in ongeveer 5,5 maanden gerealiseerd! Hulde!
We lunchen hier met een broodje paling en een heerlijke vissalade met huisgerookte paling, zalm, tonijn en Hollandse garnaaltjes. Lekkere witte wijn erbij.
Wij gaan terugkomen om hier te dineren, zeker de moeite waard in zo'n prachtige ambiance.