Restaurant Johannes

Strandboulevard Oost 8 3841 AB Harderwijk Nederland Kaart
31-341419888

Over het restaurant Restaurant Johannes

Welkom in één van de oudste visrestaurants in Harderwijk! Hier weten ze als geen ander hoe verse vis verwerkt moet worden in heerlijke gerechten. In dit fameuze restaurant krijgt u de meest fantastische visgerechten geserveerd. Ietsje minder gek op vis? Ook vleesliefhebbers kunnen terecht in het gezellige restaurant precies tegenover het Dolfinarium. Dé plek om te genieten van verse paling en haring. Niet zo gek overigens, want vis is al bijna 100 jaar dé specialiteit van de familie Kok!

Meer informatie over restaurant Restaurant Johannes

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 11.00 - 23.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Johannes

Willie K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
petra V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Goed restaurant. Gezellige sfeer. Heerlijke tong!
Ingrid T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijke gerookte vis. De paling was overheerlijk. Verse Hollandse garnalen. Frisse salade met veel verschillende componenten en smaken. Vriendelijke ontvangst en een gezellige ambiance. Een absolute aanrader!
Karel R.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten de paling was heerlijk en als toetje de warme wafel met slagroomen ijs was voortreffelijk.
Jacoline T.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Een gezellige ambiance waar je heerlijk kunt eten en waar het echt een avondje uit is
b_schuller .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2017
We kwamen met 6 personen bij Johannes. Het was er erg rustig: ten onrechte wat ons betreft. We hebben heerlijk en overdadig gegeten (grote porties!) De bediening was accuraat en snel. Tip: bestel niet de witte huiswijn, maar de Chardonnay voor bij de vis.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
De porties besteld eten waren voor ons te groot (75 +) . Kinder porties past niet. Misschien een goed idee om toch senioren porties op de kaart te zetten. Volgens ons wordt daar dan echt gebruik van gemaakt.
G T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Producten erg zout! En te doorbakken.
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Als geboren en getogen Harderwijker nog niet eerder gedineerd, zeer positief verrast! Kwaliteit en variatie buitengewoon goed!

Een echte aanrader en wij komen er zeker terug!

Gert van Lunteren / Harderwijk
Arie K.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Heerlijk gegeten
geertcc .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Zaterdag 15 juli gegeten met zn vieren in dit mooie restaurant .
Alleen heel jammer dat het eten in algemene zin onder de maat is en de prijs niet, alsof het allemaal bij de jumbo vandaan komt fantasieloos en gemiddelde kwaliteit ....
Zeker de tonijn geen sashimi kwaliteit en droge garnalen .
Het vlees zat geen smaak aan maar was goed gebakken
Frietjes laf gebakken salade slap
Misschien een leuke zaak als je uit dolfinarium komt met je kinderen en je bent fan van frituur.. Maar voor ons niet meer
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Prima eten bij Johannes! Enige minpuntje vond ik dat we voor twee personen bij de gebakken aardappelen en frietjes een klein kommetje mayonaise kregen, die zo op was. Toen hebben we er nog een kommetje bij gevraagd en dit was op de afrekening toegevoegd (€0,70) . Tip voor Johannes: niet doen (erg klantonvriendelijk) of groter bakje mayonaise bij uitserveren toevoegen... Het gaat me niet om die 70 cent maar om het gabaar.
Yvonne A.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Prachtig opgemaakte borden met veel groen!!!! Heerlijke tonijn steak! Ook erg fijn dat de saus over de garnalencocktail apart erbij zit!
Puck D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Niet voir de eerste keer bij Johannes.
Uitstekend gegeten maar jammer dat mijn jongste zoon een tournedo Medium besteld had maar een vrijwel rauw gerecht jreeg voorgeschoteld.
Van hem mocht ik er niets van zeggen, maar toch vermeld ik het hier: rare is rauw en medium een beetje doorgebakjen!
Voor de rest niets dan lof????????
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Eten was lekker en porties zijn ruim voldoende (lees: zeer groot). Handig voor de grote eter. Personeel erg vriendelijk. Juiste prijs/kwaliteirnverhouding. De inrichting is erg leuk gedaan, het gaat helemaal mooi uitkomen als de verbouwing voor de deur klaar is.
Jan Jacob H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Prachtige locatie, zeer correcte bediening, vooral visgerechten van geweldige kwaliteit!
Ruime keuze in voorgerechten. Terecht het beste restaurant van Harderwijk.
Correcte tijd tussen voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Gezellige sfeer, bediening goed en vriendelijk, kwaliteit en prijs in verhouding, wij bevelen Johannes van harte aan.
Gerda B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het was de eerste keer als familie tgv mijn 65e verjaardag op advies van onze dochter en schoonzoon en is voor herhaling vatbaar alleen de lage zon maakte het op onze plek zo warm dat we daarom snel vertrokken na het eten
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Na ons broodplankje hebben we meer dan een uur moeten wachten op ons hoofdgerecht, dat was ook nog eens niet heel best van kwaliteit helaas. De spareribs waren duidelijk al een keer opgewarmd en erg droog. De saus bij het vlees was ook erg bijzonder; op mijn vraag wat voor saus het was antwoordde de serveerster; knoflooksaus, hoezo? Ik zei; hij smaakt naar afwasmiddel.............oh, dan is het geen knoflooksaus maar pepersaus maar ik zal het melden aan de kok............
Conclusie; erg mooi interieur maar voor ons nooit weer Johannes.
A V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017