Restaurant Jaspers

Ceintuurbaan 196 1072 GC Amsterdam Nederland Kaart
31-204715233

Over het restaurant Restaurant Jaspers

Altijd een unieke belevenis

Jasper begon bij zijn moeder in de keuken en bereikte zijn culinaire meesterschap bij verschillende sterrenzaken in Nederland. Sinds 2011 is zijn eigen restaurant een feit. Hier aan de Ceintuurbaan komt al zijn kennis en ervaring samen op het bord. Elk gerecht ziet er prachtig uit en smaakt nog beter. Helemaal met een van hun uitgelezen wijnen als begeleiding. Genieten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Jaspers

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,6
9,5
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Goede cijfers op Iens, dus toch maar eens een reservering gemaakt. De service is echt super: van het begin tot aan het einde van de avond. Het eten was ook echt heerlijk: bijzondere combinaties en bijpassende wijnen. Alleen het dessert was echt een deceptie: melkcholoademousse met een chaos (letterlijk!) aan smaken op het bord. Dit kon ik echt niet thuisbrengen en was het enige gerecht dat ik niet Jaspers-waardig vond.
Dan de ambiance: het was half leeg, smakeloos ingericht, witte tafelkleden; gewoon saai dus. Ik ga hier niet meer heen, ondanks het lekkere eten.
david123 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
De ambities van dit restaurant zijn hoog. Men wil graag zo snel mogelijk een michelin ster. Ik vermoed dat het nog wel even duurt voordat de ster komt. We hebben hier prima gegeten, dat staat vast. Vooraf zalm, als hoofd varkensschouder, vervolgens nog kaas en een dessert. Daarnaast twee amuses. Het voorgerecht was lekker maar niet bijzonder. De varkensschouder vind ik origineel, maar de smaak was vlak en het vlees is niet heel bijzonder. Het nagerecht viel ons tegen. Jaspers heeft een aardige wijnkaart, ook al zijn de betere flessen zeer stevig aan de prijs. We zijn goed beddiend ook al kan het personeel attenter zijn. We hebben een aantal keer op aandacht moeten vragen, en zelfs moeten vragen om de bestelde fles wijn voor het hoofdgerecht ook daadwerkelijk uit te schenken. Dat was de bediening vergeten. De rekening klopte niet, er stonden twee glazen aperatief teveel op. Deze zijn keurig van de rekening gehaald. De locatie van dit restaurant is minder. Het is een pijpenla en om het herentoilet in te kunnen moet je je door een dueur 'wurmen' omdat de andere deur de toegang bemoeilijkt. Al met al moeten er nog wat punten op de i om het echt een toprestaurant te maken. Ook al kun je er ook nu al prima eten
proefamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Tweede kersdag geten bij Jaspers. Bij aankomst netjes ontvangen en kregen we een tafel in de buurt van de keuken, erg leuk om zicht te hebben op de keuken. De tafels bij de ingang lijken me minder met het licht van de noodverlichting en zicht op de wc. Gestart met een glas champagne van het huis, erg goed. Gevolgd door twee amuses. Eten was allemaal goed maar gaf niet het wauw gevoel dat we hadden verwacht. Smaaken klopte maar hadden er iets meer van verwacht. Service doet goed zijn best maar was niet altijd op de hoogte van wat er precies op t bord lag. Al met al een gezellige avond gehad met z'n 4en maar hadden er meer van verwacht.
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Heerlijke avond gehad in Restaurant Jaspers en zeer goed gegeten. We waren met een groep van 10 personen en hadden het genoegen in de aparte private dining ruimte te kunnen eten. Toch niet helemaal afgescheiden van de reuring, maar fijn op onszelf en lekker dicht bij de open keuken.

We hebben genoten van een 5-gangenmenu, inclusief selectie van kazen. Mooie gerechten zoals filet americain met truffel, soep met stokvis en een hoofdgerecht van heerlijk zachte varkenswangetjes. Alles gecombineerd met een soms verrassende serie wijnen.

Het zit op een onooglijke plek aan het einde van de Ceintuurbaan, maar het zou toch prachtig zijn als ze er op die locatie een ster van weten te maken. Onze stem hebben ze!
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Een voortreffelijk driegangen menu tegen een concurrerende prijs van € 38,-. Visgerechtje vooraf, zalmtartaar, zacht en licht gekruid. Hoofdgerecht een uitstekende op de huid, knapperig gebakken daurade. Een prima gemengd dessert. Witte huiswijn is uitstekend. Mijn disgenten hadden als hoofdgerecht een uitstekend bereidde varkenswang. Zeer hartelijke en efficiënte bediening. Een rustig en comfortabel restaurant war een tafelgesprek goed mogelijk is.
José Antonio R.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Gister hier gegeten met een vriend van me. Erg lekker gegeten. Vooraf de parelhoen, zeer mals vlees met erg lekker groente garnituur (o.a. pastinaak en rode biet). Als tussengerecht hadden we beide de oesters, bereid met oosterse kruiden en schuim van kokos. Verrassende combinatie, ben niet een grote fan van oesters maar dit was lekker. Het hoofdgerecht was sukade met aardappelmouseline en groentegarnituur(o.a. topinamboer). De sukade was zéér mals en had een prachtige structuur. De smaak van de sukade was wat vlak en viel daarom wat tegen. Het groentegarnituur was daarentegen zéér lekker. Het nagerecht was een parfait van hazelnoot met chocola en een flensje gevuld met een crème(?) waarvan ik niet meer weet wat het was. De parfait was zeer goed. De verschillende bereidingen van chocola waren zeer goed maar erg heftig en zwaar. Het gevulde flensje was ook zeer aangenaam, ik weet niet meer waarmee het gevuld was maar het was heel lekker! De bediening is ontzettend attent en vriendelijk. De chefkok kwam de kaart uitleggen en toen we al buiten stonden kwam hij ons zelfs nog bedanken en gedag zeggen. Alleen dit al is al reden genoeg om nog een keer te komen, maar het eten ook! Erg lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Ondanks dat we erg laat (kwart voor tien) pas het restaurant in kwamen hebben we hier met twee personen voortreffelijk gegeten. Parelhoen vooraf was heerlijk van smaak, en mooi opgemaakt. De oesters als tussen subliem en het Hert met Hazenpeper ook uitstekend. Mooie Australische riesling erbij gedronken voor een nette prijs. Het dessert van tonkabonen en mango mag iets spannender van smaak maar was verder prima. De service is kundig en houd alles prima in de gaten zonder daarbij irritant veel op de voorgrond te treden. Dit restaurant heeft ondanks dat ik al veel goede verhalen had gehoord mijn verwachtingen overtroffen. Ga vooral zo door. Een super gaaf restaurant in Amsterdam!
heidekamp .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Jaspers heeft de potentie één van de beste restaurants van De Pijp te worden maar zover is het nog niet. Het interieur is mooi en strak en bied voor meerdere tafels goed zicht op de keuken waar hard gewerkt wordt. Zit je te dichtbij dan ruik je de keuken de volgende dag in je kleren, wellicht heeft een tafeltje verderop daar geen last van. De, mij onbekende champagne als aperitief was niet bijzonder, een matige start.Een veiliger keuze ( Moët bv) lijkt hier op zijn plaats. Mijn tafelgenote at vegetarisch en dat had ik ook moeten doen. De gerechten waren hetzelfde m.u.v. vis en vlees. De zalm bij het voorgerecht maakte het in combinatie met de beurre noisette vettig terwijl de prachtige groeten creatie op het bord van mijn vriendin precies goed was.
Het tussengerecht was de succescombinatie, ei, truffel en parmazan maar op zeer originele wijze bereid en sterrenkok waardig. Het plakje serranoham leidde op mijn bord alleen maar af. Met het vegetarisch hoofdgerecht bewees Jasper Videler dat hij kan koken, het op mijn bord toegevoegde stuk vlees maakte ook dit gerecht machtig. Geen ruimte meer voor desert. De vriendelijke, ietwat theatrale sommelier schenkt een weinig bijzonder wijnarrangement. Prettig is dat Jasper zo nu en dan zelf aan tafel verschijnt met uitleg, jammer is dat je merkt dat Jasper de leiding over de zwarte brigade nog niet makkelijk uit handen geeft. Een spetterend vuurwerkje bij het dessert bleef ons gelukkig bespaart, maar toen het bij onze buren op tafel kwam verpeste de kruitdamp wel een beetje de koffie met friandises. Jaspers heeft het denk ik wel in huis maar laat dat op alle vlakken nog niet zien. Ik kom zeker terug maar wacht een jaartje tot het volgende bezoek. 2x champagne, voor-, hoofd-, tussen-, ( 1 x vega) Koffie na. €153 ( ex tip)
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Voor de zevende keer gegeten bij Jaspers en weer voortreffelijk. Van de voorgerechten is zijn warm bereidde oester een voltreffer. Met een schuim sausje, bijzonder mooi en pikant gekruid. Dit keer een kalfsukade als hoofdgerecht. Prachtig mals en zacht met heerlijke gerechtjes eromheen. Mooi opgediende gerechten. Sterrenwerk tegen een aantrekkelijke prijs. Jammer dat de wijnkaart nog bescheiden is, zonder een behoorlijke bordeaux. Maar ja, dat vergt ook financiële middelen.
Janneke B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Heerlijk gegeten bij Jasper, 3 gangen menu, brandade, eendenborstfilet en ananasdessert, uitgebreid met een gepocheerde oester, incl wijnarrangement (voor de bob met halve glazen). Hoewel geen terras, werd voor ons een tafel buiten gedekt! Een heerljke avond gehad, uitstekende bediening door Jasper en collega. Compliment ook voor de deskundige sommelier!
Wij waren de enige gasten deze avond! vakantieperiode en warme weer zullen daar debet aan zijn geweest. Ik ga er vanuit dat Jasper met deze verwennerij vele (ook vaste) gasten ontvangt. Succes!
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Geweldig dineren. Zeer creatief. Prachtige opmaak. Zeer verzorgde bediening. Aantrekkelijk geprijsde wijnen met een prima bordeaux. Zo goed als de voor- en hoofdgerechten zijn zo matig zijn de desserts. Heb er reeds vijf keer gegeten en elke keer verrassend goed.
Andrea1954 K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Een hele diepe zaak met achterin een privat dining room voor minimaal 6 tot maximaal 15 personen. Moderne strakke inrichting die toch warmte uitstraalt. De basis van de kaart is een wekelijks wisselend 3 gangen menu, dat kan worden uitgebreid naar 4, 5, of 6 gangen. Het menu was dit keer Brandade, Kalfssucade en een Flensje met dessertrijst . De kalfssucade kon desgewenst vervangen worden door gebakken scholfilet. Hiervoor wordt dan wel een meerprijs berekend. Bij een vast menu vind ik eigenlijk wel dat er een keuze zou moeten zijn tussen vlees, vis of vegetarisch zonder dat de prijs omhoog gaat.
Voor het zoete nagerecht kon een selectie van kazen gekozen worden tegen een supplement.
Op tafel, olie boter en zeezout en heerlijk brood dat zonder te hoeven vragen steeds werd aangevuld evenals het kraanwater. Prima!
Daarnaast kleine olijfjes, een geitenkaas cakeje en een amuse van kalfsrillette.
Bediening is zeer ter zake kundig en voorkomend. Leuk is dat uitbater Jasper zelf aan tafel komt om het menu toe te lichten.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
De borden waren ware kunstwerken qua opmaak. Helaas zorgden de vele smaakcombinaties voor een bittere nasmaak en overheersten minder gelukkig gekozen smaken de andere zorgvuldig bereide ingredienten.
Ikaros V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Jaspers een naam om te onthouden en zeker niet de laatste keer dat ik daar ben geweest. Bijzondere combinaties van smaken en dan ook nog op een fraaie manier opgemaakt op een vrolijk bord. Een avond om blij van te worden en dat wil je toch zeker als je ook nog jarig bent. Dus niet aan al te veel mensen doorvertellen aub!
Taco .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2012
Briljant gegeten — verfijnde smaken, prachtige opmaak, origineel zonder af te leiden van de kern. Maar wat misschien nog wel meer opvalt is de bediening en inrichting: onamsterdams, van persoonlijke aandacht tot de relatief enorme ruimte tussen tafels, en het feit dat de kok je in persoon komt vertellen wat je allemaal eten gaat.
hans A.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Alles in dit restaurant straalt liefde uit voor het vak. De ontvangst is hartelijk en er wordt alles aan gedaan om de avond goed te laten verlopen.De keuken is voortreffelijk. Ieder gerecht dat wij aten van het 3 gangen menu bestond uit opvallend veel componenten.Meestal vind ik dat niet zo geslaagd maar hier was alles goed op elkaar afgestemd.Aan ieder onderdeel was zeer veel zorg besteed De opmaak van de borden tenslotte was buitengewoon fraai. Kortom een klasse restaurant met moderne en spannende gerechten zonder poeha.
Tenslotte de prijs/kwaliteit verhouding. Deze verbaast me een beetje. €38 voor een 3 gangen menu van deze kwaliteit is spotgoedkoop (te goedkoop eigenlijk) maar dit wordt enigszins gecompenseerd door de prijzen van het wijnarrangement. Goede wijnen die pasten bij de gerechten maar €7 per glas is voor wat werd geboden aan de forse kant. Zo is de prijs/kwaliteit voor het geheel weer dik in orde
Guy P.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Heerlijk gegeten, misschien iets te hoge verwachtingen na alle recebties, combinaties niet heel verrassend maar gewoon goed en ook mooi opgemaakt met lekker wijnarrangement. Goede service, ook vooraf bij het reserveren.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Superlekker gegeten met heerlijke wijn; helemaal voor die prijs! Prachtig opgemaakte gerechten die nog beter smaakten dan dat ze er al uit zagen. Verder excellente service van te voren en tijdens het diner. Jasper & Ki hebben er zeker 14 fans bij! Kom graag nog een keer terug in kleiner gezelschap!