Restaurant Jaspers

Ceintuurbaan 196 1072 GC Amsterdam Nederland Kaart
31-204715233

Over het restaurant Restaurant Jaspers

Altijd een unieke belevenis

Jasper begon bij zijn moeder in de keuken en bereikte zijn culinaire meesterschap bij verschillende sterrenzaken in Nederland. Sinds 2011 is zijn eigen restaurant een feit. Hier aan de Ceintuurbaan komt al zijn kennis en ervaring samen op het bord. Elk gerecht ziet er prachtig uit en smaakt nog beter. Helemaal met een van hun uitgelezen wijnen als begeleiding. Genieten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Jaspers

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,7
9,5
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Wat moesten we hier lang wachten tussen de gangen. Soms wel anderhalf uur!! Om ons zoet te houden werd het, overigens heerlijke, brood telkens aangevuld. Jammer dat we al bijna vol zaten, toen het echte eten arriveerde. Het had alles te maken met de Iens Diner Dagen denk ik, al is dat een lakmoesproef voor een restaurant. Ik had van Jaspers ook qua eten meer verwacht. De gerechten waren simpel, ik had het gevoel dat ze zich er wat gemakkelijk van hebben willen afmaken. Ik vond het de prijs niet waard, zeker niet in vergelijking met de andere restaurants die ik tijdens de DinerDagen heb bezocht die buitensporig veel moeite doen.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
We hebben hier gegeten in het kader van restaurantweek winnaars!
We hadden voor het 3 gangen menu gekozen. [27,50 euro] Vooraf een salade met herfstgroente en een rolletje van pannenkoek, roomkaas en zalm. Het zag er uit als een schilderij. Het hoofdgerecht was biggenwangetjes. Klinkt misschien niet zo aantrekkelijk, maar was heerlijk mals vlees met een rode wijnsaus, gefrituurde polenta en een mousse van rode bietjes. Het nagerecht was een tompoes van roomboterkoek met chocolademousse en vers fruit. De chocolademousse was voor mijn smaak iets te bitter. Verder werd er prima koffie geschonken en kregen we er een madeleine en een bonbon met marsepein bij. Het personeel is uiterst vriendelijk. De kok komt zelf het menu uitleggen. Verder komt er genoeg brood op tafel en kun je gewoon kraanwater krijgen. Het interieur is strak en modern. Wij hadden goed zicht op het reilen en zeilen in de open keuken.
remy D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2013
Erg benieuwd naar deze zaak na het horen van goede verhalen en deze verwachting is uitgekomen. De zaak zat goed vol en we kregen een prachtig plekje met uitzicht op de keuken. Als amuse begonnen we met een heerlijk soepje van kreeft met wat hazelnoot en lente ui. Daarna een voorgerecht met herfstgroenten met flensjes met zalm. Prachtig plaatje en goede smaak van de ingredienten maar veel smaken door elkaar. Hoofdgerecht met schol, witlof en polenta en een vlees saus was indrukwekkend, prima! Dessert van chocolade en fruit was eveneens een plaatje en goed. Prettige en enthousiaste bediening en sympathieke chef. Prijskwaliteit verhouding zeer goed voor Amsterdamse begrippen vandaar dat ik mijn cijfer voor het eten naar boven afrond. Ik kijk alvast uit naar het volgende bezoek!
Lodewijk K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Heerlijk gegeten met de hele familie. Leuke open setting waar je de koks mooi bezig kunt zien! Enige minpuntje, en dan moet ik echt zoeken, was het feit dat ze voor hun eigen verjaardag de gasten niets speciaals voorzetten (dat ze dat voor mijn verjaardag niet deden was ok want ze koken sowieso fantastisch).
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Was na alle recensies hier toch wel benieuwd. Vanavond gegeten. Op Iens las ik over een zeer smal restaurant, vonden wij niet t geval. Mooie, comfortabele inrichting. Wat leuk dat de keuken geheel open is en de eigenaar/kok zelf aan de tafels komt. Bediening is vriendelijk en ongemerkt worden karafjes water en brood heel alert bijgehouden. De gerechten worden prachtig en goed warm opgediend. De bloemkoolsoep en salade van biet heerlijk, de sucade en dorade voorzien van aangename saus. Wat fijn dat er na de sluiting van Magnolia weer zo'n fijn adres in dit deel van de Pijp bij gekomen is.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Het restaurant gaf tijdens de restaurantweek een mooi overzicht van zijn kunnen. De sfeer was goed, de bediening was attent en de extra aanwijzingen van de sommelier waren professioneel van aard.
wat betreft de gerechten had ik het gevoel dat er soms iets teveel op 'show' wordt gewerkt. De borden worden mooi, maar soms wel eens iets te mooi opgemaakt met teveel franje. met name bij het dessert stoorde dat. Uiteindelijk moet het natuurlijk wel om de smaak gaan!
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Ja met de Iens week daar gegeten, helemaal super. Viergangen, helemaal top en het kippendijtje, best ever!
Het dessert dat in het menu zat mocht voor kaas gewisseld worden, heerlijk geen moeilijk gedoe.
De watermaffia heerst hier niet, heerlijk helder kraanwater, uit een leuke karaf!
Wijn goed en vergeet niet het kleine boekje van bijzondere wijnen te vragen. De Chef met grote C doet het leuk, helpt mee legt het menu uit, en zegt gedag wanneer je weggaat.
Hoog niveau, echt waar!
We gaan er snel weer eten!
Jillian S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Tijdens IENS dinerweek heb ik Restaurant Jaspers uitgeprobeerd. Het restaurant is modern en simpel bekleed. De bediening was vlekkeloos. Heel vriendelijk en attent. De wijn en gerechten worden poëtisch toegelicht. Een karaf kraanwater wordt ook bediend.
Het voorgerecht was oké maar niet heel bijzonder. De hoofdgerecht van kippendijen was veel lekkerder dan ik had verwacht (en ook zonder bot). Heel smaakvol. Het toetje was een mishmash van alles waardoor geen van de smaken tot hun recht kwamen. Jammer.
Voor de bediening en sfeer zou ik terug komen maar bij het eten krijg ik een “hit and miss” gevoel.
DinandCleassen .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Hier tijdens de Iens dagen gegeten met vrienden. Dacht een goede keuze te maken na al de goede verhalen die ik gelezen had. Nu het even een tijdje te hebben laten bezinken kom ik toch tot de conclusie dat het me enorm is tegen gevallen. Het eten was weinig en meer gecalculeerd dan creatief te noemen. Ook al is er een menuprijs van 30 euro voor 3 gangen kan er toch wel wat meer af dan kippedijenvlees in spek gerold. Tussengerechtjes waren de margemakers van het menu. 10 euro voor 1 oester. Nee, ik kan hier niets anders over zeggen dat het me toch echt heeft teleurgesteld. Geen van allen zullen we hier snel meer teruggaan helaas.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Goede cijfers op Iens, dus toch maar eens een reservering gemaakt. De service is echt super: van het begin tot aan het einde van de avond. Het eten was ook echt heerlijk: bijzondere combinaties en bijpassende wijnen. Alleen het dessert was echt een deceptie: melkcholoademousse met een chaos (letterlijk!) aan smaken op het bord. Dit kon ik echt niet thuisbrengen en was het enige gerecht dat ik niet Jaspers-waardig vond.
Dan de ambiance: het was half leeg, smakeloos ingericht, witte tafelkleden; gewoon saai dus. Ik ga hier niet meer heen, ondanks het lekkere eten.
david123 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
De ambities van dit restaurant zijn hoog. Men wil graag zo snel mogelijk een michelin ster. Ik vermoed dat het nog wel even duurt voordat de ster komt. We hebben hier prima gegeten, dat staat vast. Vooraf zalm, als hoofd varkensschouder, vervolgens nog kaas en een dessert. Daarnaast twee amuses. Het voorgerecht was lekker maar niet bijzonder. De varkensschouder vind ik origineel, maar de smaak was vlak en het vlees is niet heel bijzonder. Het nagerecht viel ons tegen. Jaspers heeft een aardige wijnkaart, ook al zijn de betere flessen zeer stevig aan de prijs. We zijn goed beddiend ook al kan het personeel attenter zijn. We hebben een aantal keer op aandacht moeten vragen, en zelfs moeten vragen om de bestelde fles wijn voor het hoofdgerecht ook daadwerkelijk uit te schenken. Dat was de bediening vergeten. De rekening klopte niet, er stonden twee glazen aperatief teveel op. Deze zijn keurig van de rekening gehaald. De locatie van dit restaurant is minder. Het is een pijpenla en om het herentoilet in te kunnen moet je je door een dueur 'wurmen' omdat de andere deur de toegang bemoeilijkt. Al met al moeten er nog wat punten op de i om het echt een toprestaurant te maken. Ook al kun je er ook nu al prima eten
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Heerlijke avond gehad in Restaurant Jaspers en zeer goed gegeten. We waren met een groep van 10 personen en hadden het genoegen in de aparte private dining ruimte te kunnen eten. Toch niet helemaal afgescheiden van de reuring, maar fijn op onszelf en lekker dicht bij de open keuken.

We hebben genoten van een 5-gangenmenu, inclusief selectie van kazen. Mooie gerechten zoals filet americain met truffel, soep met stokvis en een hoofdgerecht van heerlijk zachte varkenswangetjes. Alles gecombineerd met een soms verrassende serie wijnen.

Het zit op een onooglijke plek aan het einde van de Ceintuurbaan, maar het zou toch prachtig zijn als ze er op die locatie een ster van weten te maken. Onze stem hebben ze!
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2012
Een voortreffelijk driegangen menu tegen een concurrerende prijs van € 38,-. Visgerechtje vooraf, zalmtartaar, zacht en licht gekruid. Hoofdgerecht een uitstekende op de huid, knapperig gebakken daurade. Een prima gemengd dessert. Witte huiswijn is uitstekend. Mijn disgenten hadden als hoofdgerecht een uitstekend bereidde varkenswang. Zeer hartelijke en efficiënte bediening. Een rustig en comfortabel restaurant war een tafelgesprek goed mogelijk is.
José Antonio R.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2012
Gister hier gegeten met een vriend van me. Erg lekker gegeten. Vooraf de parelhoen, zeer mals vlees met erg lekker groente garnituur (o.a. pastinaak en rode biet). Als tussengerecht hadden we beide de oesters, bereid met oosterse kruiden en schuim van kokos. Verrassende combinatie, ben niet een grote fan van oesters maar dit was lekker. Het hoofdgerecht was sukade met aardappelmouseline en groentegarnituur(o.a. topinamboer). De sukade was zéér mals en had een prachtige structuur. De smaak van de sukade was wat vlak en viel daarom wat tegen. Het groentegarnituur was daarentegen zéér lekker. Het nagerecht was een parfait van hazelnoot met chocola en een flensje gevuld met een crème(?) waarvan ik niet meer weet wat het was. De parfait was zeer goed. De verschillende bereidingen van chocola waren zeer goed maar erg heftig en zwaar. Het gevulde flensje was ook zeer aangenaam, ik weet niet meer waarmee het gevuld was maar het was heel lekker! De bediening is ontzettend attent en vriendelijk. De chefkok kwam de kaart uitleggen en toen we al buiten stonden kwam hij ons zelfs nog bedanken en gedag zeggen. Alleen dit al is al reden genoeg om nog een keer te komen, maar het eten ook! Erg lekker gegeten en zeker voor herhaling vatbaar!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2012
Ondanks dat we erg laat (kwart voor tien) pas het restaurant in kwamen hebben we hier met twee personen voortreffelijk gegeten. Parelhoen vooraf was heerlijk van smaak, en mooi opgemaakt. De oesters als tussen subliem en het Hert met Hazenpeper ook uitstekend. Mooie Australische riesling erbij gedronken voor een nette prijs. Het dessert van tonkabonen en mango mag iets spannender van smaak maar was verder prima. De service is kundig en houd alles prima in de gaten zonder daarbij irritant veel op de voorgrond te treden. Dit restaurant heeft ondanks dat ik al veel goede verhalen had gehoord mijn verwachtingen overtroffen. Ga vooral zo door. Een super gaaf restaurant in Amsterdam!
heidekamp .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Jaspers heeft de potentie één van de beste restaurants van De Pijp te worden maar zover is het nog niet. Het interieur is mooi en strak en bied voor meerdere tafels goed zicht op de keuken waar hard gewerkt wordt. Zit je te dichtbij dan ruik je de keuken de volgende dag in je kleren, wellicht heeft een tafeltje verderop daar geen last van. De, mij onbekende champagne als aperitief was niet bijzonder, een matige start.Een veiliger keuze ( Moët bv) lijkt hier op zijn plaats. Mijn tafelgenote at vegetarisch en dat had ik ook moeten doen. De gerechten waren hetzelfde m.u.v. vis en vlees. De zalm bij het voorgerecht maakte het in combinatie met de beurre noisette vettig terwijl de prachtige groeten creatie op het bord van mijn vriendin precies goed was.
Het tussengerecht was de succescombinatie, ei, truffel en parmazan maar op zeer originele wijze bereid en sterrenkok waardig. Het plakje serranoham leidde op mijn bord alleen maar af. Met het vegetarisch hoofdgerecht bewees Jasper Videler dat hij kan koken, het op mijn bord toegevoegde stuk vlees maakte ook dit gerecht machtig. Geen ruimte meer voor desert. De vriendelijke, ietwat theatrale sommelier schenkt een weinig bijzonder wijnarrangement. Prettig is dat Jasper zo nu en dan zelf aan tafel verschijnt met uitleg, jammer is dat je merkt dat Jasper de leiding over de zwarte brigade nog niet makkelijk uit handen geeft. Een spetterend vuurwerkje bij het dessert bleef ons gelukkig bespaart, maar toen het bij onze buren op tafel kwam verpeste de kruitdamp wel een beetje de koffie met friandises. Jaspers heeft het denk ik wel in huis maar laat dat op alle vlakken nog niet zien. Ik kom zeker terug maar wacht een jaartje tot het volgende bezoek. 2x champagne, voor-, hoofd-, tussen-, ( 1 x vega) Koffie na. €153 ( ex tip)
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Voor de zevende keer gegeten bij Jaspers en weer voortreffelijk. Van de voorgerechten is zijn warm bereidde oester een voltreffer. Met een schuim sausje, bijzonder mooi en pikant gekruid. Dit keer een kalfsukade als hoofdgerecht. Prachtig mals en zacht met heerlijke gerechtjes eromheen. Mooi opgediende gerechten. Sterrenwerk tegen een aantrekkelijke prijs. Jammer dat de wijnkaart nog bescheiden is, zonder een behoorlijke bordeaux. Maar ja, dat vergt ook financiële middelen.
Janneke B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2012
Heerlijk gegeten bij Jasper, 3 gangen menu, brandade, eendenborstfilet en ananasdessert, uitgebreid met een gepocheerde oester, incl wijnarrangement (voor de bob met halve glazen). Hoewel geen terras, werd voor ons een tafel buiten gedekt! Een heerljke avond gehad, uitstekende bediening door Jasper en collega. Compliment ook voor de deskundige sommelier!
Wij waren de enige gasten deze avond! vakantieperiode en warme weer zullen daar debet aan zijn geweest. Ik ga er vanuit dat Jasper met deze verwennerij vele (ook vaste) gasten ontvangt. Succes!
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2012
Geweldig dineren. Zeer creatief. Prachtige opmaak. Zeer verzorgde bediening. Aantrekkelijk geprijsde wijnen met een prima bordeaux. Zo goed als de voor- en hoofdgerechten zijn zo matig zijn de desserts. Heb er reeds vijf keer gegeten en elke keer verrassend goed.
Andrea1954 K.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Een hele diepe zaak met achterin een privat dining room voor minimaal 6 tot maximaal 15 personen. Moderne strakke inrichting die toch warmte uitstraalt. De basis van de kaart is een wekelijks wisselend 3 gangen menu, dat kan worden uitgebreid naar 4, 5, of 6 gangen. Het menu was dit keer Brandade, Kalfssucade en een Flensje met dessertrijst . De kalfssucade kon desgewenst vervangen worden door gebakken scholfilet. Hiervoor wordt dan wel een meerprijs berekend. Bij een vast menu vind ik eigenlijk wel dat er een keuze zou moeten zijn tussen vlees, vis of vegetarisch zonder dat de prijs omhoog gaat.
Voor het zoete nagerecht kon een selectie van kazen gekozen worden tegen een supplement.
Op tafel, olie boter en zeezout en heerlijk brood dat zonder te hoeven vragen steeds werd aangevuld evenals het kraanwater. Prima!
Daarnaast kleine olijfjes, een geitenkaas cakeje en een amuse van kalfsrillette.
Bediening is zeer ter zake kundig en voorkomend. Leuk is dat uitbater Jasper zelf aan tafel komt om het menu toe te lichten.