Restaurant Jaspers

Ceintuurbaan 196 1072 GC Amsterdam Nederland Kaart
31-204715233

Over het restaurant Restaurant Jaspers

Altijd een unieke belevenis

Jasper begon bij zijn moeder in de keuken en bereikte zijn culinaire meesterschap bij verschillende sterrenzaken in Nederland. Sinds 2011 is zijn eigen restaurant een feit. Hier aan de Ceintuurbaan komt al zijn kennis en ervaring samen op het bord. Elk gerecht ziet er prachtig uit en smaakt nog beter. Helemaal met een van hun uitgelezen wijnen als begeleiding. Genieten.

Meer informatie over restaurant Restaurant Jaspers

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 18:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,6
9,5
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2013
Na lange tijd weer eens meer dan voortreffelijke gedineerd in dit rustige comfortabele restaurant. Na een interessante amuse bouche een uitmuntend voorgerecht van aardappelsoep en rivierkreeftjes en nog wat heerlijke smaken. Mijn disgenoot had rondom voortreffelijke coquilles st jacques ook een bord met allerlei uitstekend smakende gerechtjes. Met een prima bijpassende wijnselectie. Als aperitief een bijzondere, eerder wat droge Gewurztraminer uit Chili en bij de voorgerechten een Sylvaner druif wijn uit de Elzas en een voortreffelijke Chardonnay uit de omgeving van Narbonne. Het hoofdgerecht was een zachte en bijzonder smakelijke hazerug. Omgeven door een krokante, heel lekkere aardappel, zachte appelmoes, een spruitje en meer van dat heerlijks. Daarbij een prima glas rode wijn uit Montepulciano. Ook het dessert was voortreffelijk. Met zelfgemaakt yoghurt ijs op een prachtige gemaakt klein taartje met peren en meringues. Met een hoogst interessante en uitstekende dessertwijn, een combinatie van een klein beetje cognac en wijn. Een chocolaatje en een prima bereid cakeje bij de koffie. Een uitstekend diner.
Patrick T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
We hebben afgelopen zaterdag met 5 personen in dit aangename restaurant gegeten. We hebben de standaard menu's gegeten en vonden die prima. Het eten zet echter geen nieuwe standaards en is ruim voldoende voor het prijsniveau, maar niet meer dan dat. Zo was de amuse heerlijk, het voorgerecht uitstkend, het hoofdgerecht en het toetje ok.
Het restaurant ziet er gewoontjes uit, maar is heerlijk ruim opgezet en heeft aangenaam meubulair. Echt heerlijk in een restaurant te zitten waar je het gesprek van de buurman niet hoort.
De service is uitstekend. Uiterst kundig en attent.
Jaspers is niet goedkoop maar je krijgt er wel wat voor. Wij vinden het overall een prima restaurant.
Davidu .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Een woord: sterwaardig!
Aanvulling: perfecte smaken voor wie van culinair houdt. Wijnen passen uitstekend bij de gerechten. Bediening is uitstekend. Dank voor deze ervaring! Veel beter gaat het niet worden.
Shayed S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Heerlijk gegeten en gedronken tijdens de IENS DinerDagen! De wijnen verdienen zelfs een speciale vermelding: geweldige chardonnay en rioja. Eten was ook zeer goed, goede herfstgarnituren, smakelijke biggenwangetjes, goede rodewijnsaus en een verrassende, rokerige olie erbij. Polenta ook echt lekker. De keuken is heel basic, maar wel heel goed uigevoerd!
Steef G.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Ik was me al een tijdje aan het verheugen op een keer een diner bij Jaspers. Ik woon er om de hoek, maar ik was tot voor kort nog nooit naar binnen gelopen. Mede door de recensies hier eindelijk over de drempel gestapt en wat ben ik daar blij mee! Allereerst vind ik het een plezierige ambiance, het is niet te groot, de tafels staan ver genoeg uit elkaar, je kijkt de keuken in en de akoestiek is goed. Er zat die avond ook een grotere groep in een aparte ruimte, 0,0 last van gehad. Wat ik een leuke touch vond, was het kleine handgeschreven boekje met 'speciale' wijnen die men kan kiezen los van de kaart. Het doet allemaal heel Frans aan, wat de beleving ook weer leuker maakt. De chef loopt zelf in het restaurant om uitleg te geven en gerechten uit te serveren. Weer een detail waar je punten mee scoort, het heeft iets persoonlijks allemaal. Het voorgerecht; salade met herfstgroente en een rolletje van pannenkoek, roomkaas en zalm. Heerlijk! De zalm had iets meer aanwezig mogen zijn van mij, die viel iets weg tegen de pannenkoek en de creamcheese. Enige puntje van kritiek, ik kon de zoetzure pompoen er niet uithalen terwijl ik daar heel erg benieuwd naar was. Dan het hoofdgerecht, een witvis (schol? sorry vergeten) met polenta. Normaal gesproken ben ik helemaal geen fan van polenta, het is altijd heel flauw maar ik vond het heerlijk! Het dessert vond ik lekker, alhoewel de chocolade iets zoeter had mogen zijn. Al met al een heerlijke avond gehad en zeker voor herhaling vatbaar.
Willemijn S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Heerlijk gegeten met mooi wijnarrangement dat perfect paste bij de gerechten. Zeer bekwame en vriendelijke bediening met veel oog voor detail. Top avond!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
Lekker gegeten en gedronken. Het geld nét niet waard. Het voorgerecht van zalm was lekker vanwege de bijgerechten, de zalm zelf was te afwezig. Bij het tussengerecht waren de coquilles net een halve minuut te lang gegaard. Het hoofdgerecht (biggewangetjes) was wel erg lekker. Alle smaken complimenteerden elkaar goed. Het nagerecht (chocoladetaartje/wafel) was echt onder de maat, had weinig smaak en verdiende het niet om een redelijk tot goed diner af te sluiten. Bediening over het algemeen goed, af en toe iets té formeel en zweverig (bijv. door op vier verschillende wijzen uit te leggen dat een wijn uit Noord-Spanje dus dícht tegen de Franse grens ligt, en dus vlakbij Frankrijk, en daarmee de invloeden van Frankrijk, etc.). Ook wordt iets te veel gewezen naar alles wat op mijn bord ligt. Word ik over het algemeen ook niet warm van, maar dat is een persoonlijk iets. De wijnen vond ik trouwens wel echt te duur voor de kwaliteit die werd geschonken.

Goed gegeten en al het personeel bedoelt het goed, maar ik zie mezelf er niet één twee drie terugkeren...
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2013
Precies hetzelfde menu als mijn voorganger voor de restaurantweek. Voorafje was heerlijk en ipv de biggenwangetjes hadden we de dorade genomen, erg goed!! De Chileense huischardonnay smaakte er heerlijk bij. Het nagerecht zag er als een plaatje uit maar vond ik niet goed, de chololademousse was niet zoet genoeg en viel weg tegen de vruchten, jammer van deze afsluiter. Het personeel is erg vriendelijk maar hier en daar nog wat onhandig
Miriam L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Wat moesten we hier lang wachten tussen de gangen. Soms wel anderhalf uur!! Om ons zoet te houden werd het, overigens heerlijke, brood telkens aangevuld. Jammer dat we al bijna vol zaten, toen het echte eten arriveerde. Het had alles te maken met de Iens Diner Dagen denk ik, al is dat een lakmoesproef voor een restaurant. Ik had van Jaspers ook qua eten meer verwacht. De gerechten waren simpel, ik had het gevoel dat ze zich er wat gemakkelijk van hebben willen afmaken. Ik vond het de prijs niet waard, zeker niet in vergelijking met de andere restaurants die ik tijdens de DinerDagen heb bezocht die buitensporig veel moeite doen.
Irene 1955 V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
We hebben hier gegeten in het kader van restaurantweek winnaars!
We hadden voor het 3 gangen menu gekozen. [27,50 euro] Vooraf een salade met herfstgroente en een rolletje van pannenkoek, roomkaas en zalm. Het zag er uit als een schilderij. Het hoofdgerecht was biggenwangetjes. Klinkt misschien niet zo aantrekkelijk, maar was heerlijk mals vlees met een rode wijnsaus, gefrituurde polenta en een mousse van rode bietjes. Het nagerecht was een tompoes van roomboterkoek met chocolademousse en vers fruit. De chocolademousse was voor mijn smaak iets te bitter. Verder werd er prima koffie geschonken en kregen we er een madeleine en een bonbon met marsepein bij. Het personeel is uiterst vriendelijk. De kok komt zelf het menu uitleggen. Verder komt er genoeg brood op tafel en kun je gewoon kraanwater krijgen. Het interieur is strak en modern. Wij hadden goed zicht op het reilen en zeilen in de open keuken.
remy D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2013
Erg benieuwd naar deze zaak na het horen van goede verhalen en deze verwachting is uitgekomen. De zaak zat goed vol en we kregen een prachtig plekje met uitzicht op de keuken. Als amuse begonnen we met een heerlijk soepje van kreeft met wat hazelnoot en lente ui. Daarna een voorgerecht met herfstgroenten met flensjes met zalm. Prachtig plaatje en goede smaak van de ingredienten maar veel smaken door elkaar. Hoofdgerecht met schol, witlof en polenta en een vlees saus was indrukwekkend, prima! Dessert van chocolade en fruit was eveneens een plaatje en goed. Prettige en enthousiaste bediening en sympathieke chef. Prijskwaliteit verhouding zeer goed voor Amsterdamse begrippen vandaar dat ik mijn cijfer voor het eten naar boven afrond. Ik kijk alvast uit naar het volgende bezoek!
Lodewijk K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Heerlijk gegeten met de hele familie. Leuke open setting waar je de koks mooi bezig kunt zien! Enige minpuntje, en dan moet ik echt zoeken, was het feit dat ze voor hun eigen verjaardag de gasten niets speciaals voorzetten (dat ze dat voor mijn verjaardag niet deden was ok want ze koken sowieso fantastisch).
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Was na alle recensies hier toch wel benieuwd. Vanavond gegeten. Op Iens las ik over een zeer smal restaurant, vonden wij niet t geval. Mooie, comfortabele inrichting. Wat leuk dat de keuken geheel open is en de eigenaar/kok zelf aan de tafels komt. Bediening is vriendelijk en ongemerkt worden karafjes water en brood heel alert bijgehouden. De gerechten worden prachtig en goed warm opgediend. De bloemkoolsoep en salade van biet heerlijk, de sucade en dorade voorzien van aangename saus. Wat fijn dat er na de sluiting van Magnolia weer zo'n fijn adres in dit deel van de Pijp bij gekomen is.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Het restaurant gaf tijdens de restaurantweek een mooi overzicht van zijn kunnen. De sfeer was goed, de bediening was attent en de extra aanwijzingen van de sommelier waren professioneel van aard.
wat betreft de gerechten had ik het gevoel dat er soms iets teveel op 'show' wordt gewerkt. De borden worden mooi, maar soms wel eens iets te mooi opgemaakt met teveel franje. met name bij het dessert stoorde dat. Uiteindelijk moet het natuurlijk wel om de smaak gaan!
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Ja met de Iens week daar gegeten, helemaal super. Viergangen, helemaal top en het kippendijtje, best ever!
Het dessert dat in het menu zat mocht voor kaas gewisseld worden, heerlijk geen moeilijk gedoe.
De watermaffia heerst hier niet, heerlijk helder kraanwater, uit een leuke karaf!
Wijn goed en vergeet niet het kleine boekje van bijzondere wijnen te vragen. De Chef met grote C doet het leuk, helpt mee legt het menu uit, en zegt gedag wanneer je weggaat.
Hoog niveau, echt waar!
We gaan er snel weer eten!
Jillian S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2013
Tijdens IENS dinerweek heb ik Restaurant Jaspers uitgeprobeerd. Het restaurant is modern en simpel bekleed. De bediening was vlekkeloos. Heel vriendelijk en attent. De wijn en gerechten worden poëtisch toegelicht. Een karaf kraanwater wordt ook bediend.
Het voorgerecht was oké maar niet heel bijzonder. De hoofdgerecht van kippendijen was veel lekkerder dan ik had verwacht (en ook zonder bot). Heel smaakvol. Het toetje was een mishmash van alles waardoor geen van de smaken tot hun recht kwamen. Jammer.
Voor de bediening en sfeer zou ik terug komen maar bij het eten krijg ik een “hit and miss” gevoel.
DinandCleassen .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
Hier tijdens de Iens dagen gegeten met vrienden. Dacht een goede keuze te maken na al de goede verhalen die ik gelezen had. Nu het even een tijdje te hebben laten bezinken kom ik toch tot de conclusie dat het me enorm is tegen gevallen. Het eten was weinig en meer gecalculeerd dan creatief te noemen. Ook al is er een menuprijs van 30 euro voor 3 gangen kan er toch wel wat meer af dan kippedijenvlees in spek gerold. Tussengerechtjes waren de margemakers van het menu. 10 euro voor 1 oester. Nee, ik kan hier niets anders over zeggen dat het me toch echt heeft teleurgesteld. Geen van allen zullen we hier snel meer teruggaan helaas.
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Goede cijfers op Iens, dus toch maar eens een reservering gemaakt. De service is echt super: van het begin tot aan het einde van de avond. Het eten was ook echt heerlijk: bijzondere combinaties en bijpassende wijnen. Alleen het dessert was echt een deceptie: melkcholoademousse met een chaos (letterlijk!) aan smaken op het bord. Dit kon ik echt niet thuisbrengen en was het enige gerecht dat ik niet Jaspers-waardig vond.
Dan de ambiance: het was half leeg, smakeloos ingericht, witte tafelkleden; gewoon saai dus. Ik ga hier niet meer heen, ondanks het lekkere eten.
david123 .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2013
De ambities van dit restaurant zijn hoog. Men wil graag zo snel mogelijk een michelin ster. Ik vermoed dat het nog wel even duurt voordat de ster komt. We hebben hier prima gegeten, dat staat vast. Vooraf zalm, als hoofd varkensschouder, vervolgens nog kaas en een dessert. Daarnaast twee amuses. Het voorgerecht was lekker maar niet bijzonder. De varkensschouder vind ik origineel, maar de smaak was vlak en het vlees is niet heel bijzonder. Het nagerecht viel ons tegen. Jaspers heeft een aardige wijnkaart, ook al zijn de betere flessen zeer stevig aan de prijs. We zijn goed beddiend ook al kan het personeel attenter zijn. We hebben een aantal keer op aandacht moeten vragen, en zelfs moeten vragen om de bestelde fles wijn voor het hoofdgerecht ook daadwerkelijk uit te schenken. Dat was de bediening vergeten. De rekening klopte niet, er stonden twee glazen aperatief teveel op. Deze zijn keurig van de rekening gehaald. De locatie van dit restaurant is minder. Het is een pijpenla en om het herentoilet in te kunnen moet je je door een dueur 'wurmen' omdat de andere deur de toegang bemoeilijkt. Al met al moeten er nog wat punten op de i om het echt een toprestaurant te maken. Ook al kun je er ook nu al prima eten
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Heerlijke avond gehad in Restaurant Jaspers en zeer goed gegeten. We waren met een groep van 10 personen en hadden het genoegen in de aparte private dining ruimte te kunnen eten. Toch niet helemaal afgescheiden van de reuring, maar fijn op onszelf en lekker dicht bij de open keuken.

We hebben genoten van een 5-gangenmenu, inclusief selectie van kazen. Mooie gerechten zoals filet americain met truffel, soep met stokvis en een hoofdgerecht van heerlijk zachte varkenswangetjes. Alles gecombineerd met een soms verrassende serie wijnen.

Het zit op een onooglijke plek aan het einde van de Ceintuurbaan, maar het zou toch prachtig zijn als ze er op die locatie een ster van weten te maken. Onze stem hebben ze!