Meer informatie over restaurant Restaurant Intens

6,9

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Intens

Robin D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Mijn verwachtingen waren erg hoog van het Bib Gourmand 4 gangen menu. Helaas voldeed het niet aan onze verwachtingen.
De smaken waren vlak, alleen het dessert sprong eruit.
Het grootste minpunt is het amateuristische (jong) personeel. Geen uitleg bij onze mooi opgemaakte borden. Het was neerzetten en direct weglopen. Gemiste kans en een belediging voor de keuken die toch erg zijn best had gedaan op de mooi opgemaakte borden. Terwijl mijn partner haar kaasplank kreeg, werd er vanaf een briefje opgelezen wat er op het bord lag.
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Met een groep wezen eten. De porties zijn zeer royaal, op het overdrevende af. Veel groenten en bijgerechten. Hoeveelheid vlees/vis/kip is daarentegen beperkt. Bediening is ok, maar blinkt niet uit. Weten vaak niet wat ze in hun handen hebben, of vinden het eng om te vertellen.
Rob G.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
We hadden ons verheugd op een heerlijk diner wat in het wellness arrangement zat Helaas was het zeer teleurstellend Het voorgerecht Black Angus carpaccio smaakte alleen naar de aardappel salade die er op lag en vlees was veel de dik gesneden en smaakloos Ook het hoofdgerecht was niet op smaak en leek zo uit de magnetron te komen Aan het nagerecht zijn we maar niet eens begonnen Een domper op een lekker dagje wellness
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
We hebben hier een 4-gangen menu met wijnarrangement genuttigegd tijdens ons tweedaagse spaverbljf. Gezien de Bib Gourmand hadden we toch wel enige verwachting over de kwaliteit (ook al is in het verleden gebleken dat michellin kwalificaties niet altijd de beste indicator zijn). Helaas werd de verwachting niet waargemaakt en viel het toch wat tegen. Het was best ok maar wat aan de zware kant en de smaakbalans was bij de meeste gerechten niet in orde. Opmaak was soms prima maar vaak ook een beetje net niet. Wijn arrangement was redelijk afgestemd maar kon beter en de kwaliteit was ook wat ondermaats. Ontvangst was redelijk maar onze bediening was verder zeer prettig. Er was geen sommelier (merkbaar) aanwezig.
Suzan__ .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
We hadden een arrangement geboekt waar een hoofdgerecht bij Intens bij zat. We hadden een leuke plek bij het raam, en het restaurant ziet er best gezellig uit. De amuses die we kregen waren apart en niet heel lekker. Het hoofdgerecht (zalm) was goed van smaak maar was niet meer warm toen het bij ons aan tafel arriveerde. Kleine porties, en de bestelde patat werd in eerste instantie niet gebracht. Na navragen kwam dit vrij snel, maar helaas ook niet meer warm en vrij slap. Mijn tafelgenoot had kalfsvlees. Het vlees was goed van smaak (maar ook niet warm), maar verder lag er vooral veel rode kool bij in diverse variaties. Toetje was wel ok. Al met al viel het ons nogal tegen. De bediening kan ook zeker beter. Gemaakt vriendelijk, en als je geen dure wijnen besteld vinden ze je niet meer interessant, zo komt het over. Wij hebben de dag erna in de sauna zelf veel lekkerder gegeten, in een gezelligere sfeer met veel leukere bediening. Het ontbijt in restaurant Intens was trouwens wel top, maar dat telt niet echt mee natuurlijk ;-)
Bernard V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Een restaurant waar je - kennelijk - niet krijgt wat je verwacht. En dat is teleurstellend. Met een vriend had ik een arrangement bij sauna Thermen Bussloo. Daarbij hoorde een hoofdgerecht bij Intens. Wij kozen beiden voor "de scharrelhoender" (een lelijke verbastering van "het scharrelhoen", overigens). Allereerst kregen we twee mysterieuze amuses. Er was uitleg over de ingrediënten, doch die was ik na een minuut alweer vergeten. Maakte niet uit, de ene smaakte ronduit vreemd en de andere was ronduit zout. Het vlees van het scharrelhoen was niet verkeerd, de rest van het hoofdgerecht helaas wel. Vooral qua hoeveelheid. Er lagen een paar stukjes hoen, twee pietepeuterig kleine kolfjes maïs, een sjalot die je alleen met een loep als zodanig zou kunnen herkennen en een paar minuscule streepjes op het bord, die je met enige fantasie voor saus zou kunnen houden. Voorts heb ik zowel de beloofde hete bliksem als de uiencrème niet geproefd. Misschien lag die wel op het bord – maar laat hete bliksem dan naar hete bliksem smaken en uiencrème naar uiencrème! Toen we dit stilleven bekeken, waren we het onmiddellijk over twee dingen eens: het zag er fotogeniek uit en het was bij lange na niet genoeg om de hongerige maag te vullen. We bestelden gemengde sla en patat bij. De sla was de grootste teleurstelling. Deze bestond uit een stuk of vijf soorten. Bij een term als “gemengd” heb ik toch een andere voorstelling. Nou ja. Hij was bovendien niet-aangemaakt. Jammer en smakeloos. De patat was slap. De lekkere mayonaise maakte dat helaas maar ten dele goed. Al met al was dit een intense ontgoocheling. Met de groeten van uw gastronoom, die nooit te beroerd is een bord pretentie te ontmaskeren. Gelukkig was het personeel begripvol. Maar wat een poeha. De volgende keer laten we Intens schieten. Zonder scrupules.
Jeroen P.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Heerlijk gegeten! De verwachting was hoog na de vorige chef die de Bib gourmand had verdient, maar deze chef maakte het ook helemaal waar! Eten was echt top, ware kunstwerkjes op het bord, fantastische smaken, heerlijke wijn. service was ontzettend goed, en daarnaast zijn het hele nette prijzen. Wij gaan zeker vaker terug komen!
Truus J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hadden om half 8 gereserveerd en konden pas om 10 voor 8 aan tafel. Vervolgens hebben we na een goed uur maar gevraagd hoelaat we het voorgerecht konden verwachten. We hebben uren gewacht op ons eten, dat vervolgens totaal niet smaakte naar hoe iets hoort te smaken. We zijn in al die uren niet meer gevraagd of we wat te drinken wilden. Nee, wij dronken geen dure wijn (waar ze een kwartier lang met interessante termen over kunnen praten). De man die ons hielp was erg uit de hoogte en heeft geen enkele keer gevraagd of het naar wens was, terwijl hij een hele boos bij het tafeltje naast ons stond te flirten en zwammen. We hebben nog nooit zoiets waardeloos voor zoveel geld meegemaakt.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Ik had hoge verwachtingen, maar het viel tegen. Het interieur is duidelijk een voortzetting van de Sauna Bussloo en daarom niet gezellig en teveel tegels. Direct na binnenkomst werden we "overvallen" door de sommelier. Hij kwam met champagne en 2 glazen naar ons toe en vroeg of we de huischampagne als aperitief wilden. Na lezing van vele negatieve reacties hierover verbaast het me dat ze hier gewoon mee doorgaan! De kaart is klein en de keuze was een 3 - 7 gangen menu, eventueel aangevulde met passend wijn arrangement. Naast de gerechten geen prijsvermelding (zoals wel op internet), wel de meerprijs. Achteraf blijk je dus gewoon 2 gangen te kunnen bestellen en heb ik een dessert genomen waaraan ik eigenlijk geen behoefte had. De wijnkaart was goed met wijnen voor redelijke prijs. Maar onze waterglazen bleven leeg: moet je daarom vragen, moet je daarvoor betalen? Wat kosten andere drankjes? Er was totaal geen informatie hierover. De eend was fantastisch, gerookt lam grappig en wel aardig. Hoofdgerecht; Black Angus prima op smaak maar wat een kleine porties! De vis was vlak en weinig inspirerend. Dessert: het leek alsof er net een moord gepleegd was toen het bord met de pavlova op tafel kwam. maar verder oke. De Europese kazen waren niet bijzonder, ministukjes kaas, waarvoor nog bijbetaald moest worden. De extra's: 1 warm broodje met olijfolie, 2 amuses tegelijkertijd op tafel met een zeer sobere opmaak. Het is gewoon geen feestje het eten hier. Toen het drukker werd, moesten we erg lang op het volgende gerecht wachten. De rekening klopte niet, er was 16 euro teveel berekend. Geen excuses, helemaal niks. Zonder pardon werd de nieuwe rekeing op tafel gezet. De BIB gourmand waarmee gepronkt wordt is nog van de vorige chef-kok. de nieuwe chefkok moet zich nog bewijzen voor deze titel. Het eten is goed, maar uit eten gaan is meer.
Jos Z.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Goede ambiance! Heerlijk buiten gedineerd met uitzicht op waterpartijen en bos. Erg leuk om te combineren met bezoek aan Thermen Bussloo. Eten zeer goed, als vleesliefhebber kan ik goed terecht. Goede Lambsrack gehad en biefstuk. Er is ook een GreenEgg. Bijgerechten bijzonder smakelijk, boven verwachting. Personeel zeer attent trouwens.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving. Driegangenmenu is van goede kwaliteit en zeer betaalbaar, Bib Gourmand waardig. Het voorgerecht Geitenkaas is lekker fris met o.a. meloen, spinazie, viooltjes, radijs en spinazie. Chefs signature dish met een smakelijk krokant ei. Topper het toetje Kiwi. Mango, papaja, passievrucht, ananas en uiteraard kiwi overgoten met een witbier yogurt soepje. Prettige bediening en goed advies betreffende de gewenste wijntjes.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Restaurant Intens is onderdeel van Thermen Bussloo, verrassend goed. Heerlijk om een dag relaxen met een goed diner af te sluiten. De gerechten waren stuk voor stuk goed van smaak, m.n. de portionenring van de hoofdgerechten waren wat klein uitgevallen. De service prima, vriendelijk en vakkundig. Slechts een opmerking de upselling is erg dwingend, zo wordt er bij het opnemen van het aperitief bijna dwingend een glas champagne opgedrongen de serveerster staat met de fles en champagneglazen in haar hand aan tafel. Wij kozen voor twee glazen witte wijn, de serveerster antwoorden zal ik dan een flesje voor u doen!! Ook de overbodige bijverkoop van sla en frites is bedoeld om de rekening op te schroeven.
Iets teveel van het goede, de training t.b.v.. upselling is 'doorgeschoten'.
PierreZ .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat een verrassing dat bij het hotel van het wellness Bussloo zo een geweldig restaurant is gesitueerd. Prachtige opmaak, mooie kleine kaart, maar wel alles vers gemaakt, leuke amuses, verrassende wijnen en een heel prettige bediening. Voor de prijs hoef je het niet te laten, zeker niet in vergelijking met het restaurant van de Wellness zelf. Voor "Intens" trek je graag je kleren weer aan om heerlijk te tafelen.
gekemoen .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Allereerst, het personeel is over het algemeen top. Zo vriendelijk, ter zake kundig en behulpzaam. Het eten (3 gangenmenu) was stuk voor stuk prachtig opgemaakt en smaakte prima. Wat ik vervelend vond was dat bij aanvang de bediening al aan komt met 2 glazen en een fles champagne. Als je weigert wordt dit duidelijk niet gewaardeerd. Als tweede vond ik de porties te groot. Wij konden niet alle gangen op. Topgerecht voor mij: het toetje "bloedsinasappel".
Jeanetschut .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heerlijk gegeten, alles een lust voor het oog prachtig opgemaakte borden.
Fantastisch personeel die het vak begrijpt.
Komen zeker terug!
henk D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We wisten niet dat het een hotel-restaurant was bij een wellness center in het mooie land. De keuken zeer creatief en de bediening was hartelijk. Direct een fijne Tjechische pils en goede broodjes. Oesters vooraf, fijn smakende amuses. Daarna prachtige vegetarische spinaziesoep en kalfstartaar in zijn bot, beide heel smakelijk. We namen de twee vegetarische hoofdgerechten: rokerig-knapperige groente uit de green egg en tajine met couscous. Het toetje hangopijs en chocoladecake met warme binnenkant. Veel goede wijnen per fles.
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Waar Social Media al niet goed voor kan zijn. Na een tijdje de chef van dit restaurant gevolgd te hebben op Instagram besloten hier toch eens naar toe te gaan. Samen met een ander stel zijn we hier op een zondagavond gaan eten. Het restaurant bevindt zich in een wellnessresort, in een prachtige omgeving en ook het resort zelf is werkelijk prachtig. Begonnen met een heerlijk glas champagne van huisleverancier Pol Roger. Ondertussen een keuze gemaakt van de kaart. Het restaurant is bekroond met een Bib Gourmand en er bestaat dus de mogelijkheid een driegangendiner te nuttigen voor 37 euro. Van deze mogelijkheid hebben wij gebruik gemaakt. Een van m'n tafelgenoten is genoodzaakt Glutenvrij te eten maar dat was geen enkel probleem. Een aantal gerechten waren al glutenvrij, was dit niet het geval dan werd er geïmproviseerd door de keuken wat leuke resultaten gaf. Er was ook speciaal glutenvrij brood en zij kreeg daar een apart bordje boter bij. We begonnen met een amuse, tweedelig. Sushi met appel, crème fraîche en truffel. De truffel kwam met vleugen door onze mond wat erg plezierig was. Daarnaast een bolletje omhuld met witte chocolade, daarin geitenkaas met gember. Als voorgerecht voor de heren kalfstartaar met een crème van Jalapeno peper en augurk, een gepocheerd eitje, een krokantje van pinda en geserveerd in een uitgehold bot. De gerechten werden gedurende de gehele avond mooi en origineel geserveerd. Als glutenvrij voorgerecht de coquilles met romanesco, hazelnoot, zeekraal en bruine boter. Voor mij een vegetarisch voorgerecht, 3 verschillende bereidingen van biet, waaronder chioggia biet, met een panna cotta van geitenkaas, met plakjes geitenkaas, balsamicoazijn en een crumble van pistache. Daarna voor een van de heren, deze wenste geen nagerecht, een tussengerecht van wild, geserveerd in drie glaasjes op een houten plank. Drie bereidingen daarvan, wild zwijn met boerenmeisjes. Een bitterbal gemaakt van hert en een stukje konijn. De hoofdgerechten, twee personen namen hert, eentje met een saus van deventerkoek, maar vanwege de gluten bij de ander met saus van eekhoorntjesbrood. Daarnaast rode kool en spruitjes. Voor mijn man en mij de fazant. Geserveerd met aardappelmousseline, gekonfijte zuurkool, Brabantse ambachtelijke rookworst, spekjes, een saus van eekhoorntjesbrood en een schuim van spekjes. Hoewel de fazant ietwat droog was maakte de smaak van de fazant en de rest van de componenten op het bord dit meer dan goed. Er stonden geen glutenvrije desserts op de kaart maar nadat dit overlegd was met mijn tafelgenoot kreeg de keuken de vrijheid iets naar eigen inzicht te maken. Leuk dat ze deze mogelijkheid hebben gegeven en het pakte geweldig uit. Een prachtig opgemaakt bord met dungesneden ananas, bolletje ijs, slagroom met truffel en schuim van anijs. Voor mij en de andere heer aan tafel de proeverij van desserts. Enorm origineel gepresenteerd in een soort kastje, die aan beide kanten open is, met verschillende vakjes. In de vakjes stonden klein desserts in tweevoud. Bovenin parfait van tonkabonen, daaronder crème brulee, panna cotta, tiramisu en onderin risotto van basmatirijst met spekkoek, mango, lychees, papaya en een cremetje van pandan. Na het eten een gesprekje met de chef gehad in de keuken en een foto gemaakt, leuk dat het mogelijk was even contact te hebben, vooral aangezien ik de chef al volgde op instagram.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het was verrassend, creatief, vernieuwend, prikkelend. Maar, en daar gaat het tenslotte om, vooral gewoon heel erg lekker! De aanbevolen wijn paste subliem bij de heilbot met risotto in een bisque. Gelukkig kregen we een extra broodje om de saus mee op te deppen. En die coquilles en de kalfstartaar, och, heerlijk. We hebben echt genoten en dat voor een prima prijs. Volgende keer komen we terug voor meer gangen. Ook de bediening was overigens erg vriendelijk en goed geinformeerd.
Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Na een dagje sauna hier ons diner gehad. Wat den heerlijke gerechten. Het kalfsvlees was heerlijk zacht en mals en de fazant met zuurkool ook erg smakelijk. Helaas was het knapperige onderdeel bij het kalfsvlees niet krokant meer. Dit had beter gekund. Het kaasplankje mocht ik samen met een kok zelf samen stellen. Dit was erg leuk en de gekozen kazen smaakten heerlijk.
De wijnen die ze bij de gerechten serveerden waren ook erg smakelijk.
De service, het eten en de wijnen maakten het een compleet avondje uit. Wij hadden uitzicht op het verlichte terras en hadden gelukkig geen zicht op de rest van het restaurant. Dit is namelijke de grote eetzaal waar tevens het ontbijt wordt geserveerd voor hotelgasten. Dit geeft een 'van der Valk' gevoel. Groot en massaal. Dat vind ik erg jammer. Het eten is namelijk echt van een hoger niveau en daar hoort een intiemere sfeer bij.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heerlijk gegeten en genoten van een 4 gangen diner ! Bediening erg vriendelijk en wist veel van de wijnen uit het arrangement. De aangeboden bubbels stonden op de rekening en dat was volgens de bibgourmant aanbieding toch niet de bedoeling. Hierover nog in gesprek met Team Intens. zeker een restaurant waar we terug zullen komen. Verrassend intens genoten