Restaurant Intens

Bloemenksweg 38 7383 RN Voorst Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Intens

Maandag t/m Zondag vanaf 18:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Erg rumoerig
Lang
Truus J.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Ik had hoge verwachtingen, maar het viel tegen. Het interieur is duidelijk een voortzetting van de Sauna Bussloo en daarom niet gezellig en teveel tegels. Direct na binnenkomst werden we "overvallen" door de sommelier. Hij kwam met champagne en 2 glazen naar ons toe en vroeg of we de huischampagne als aperitief wilden. Na lezing van vele negatieve reacties hierover verbaast het me dat ze hier gewoon mee doorgaan! De kaart is klein en de keuze was een 3 - 7 gangen menu, eventueel aangevulde met passend wijn arrangement. Naast de gerechten geen prijsvermelding (zoals wel op internet), wel de meerprijs. Achteraf blijk je dus gewoon 2 gangen te kunnen bestellen en heb ik een dessert genomen waaraan ik eigenlijk geen behoefte had. De wijnkaart was goed met wijnen voor redelijke prijs. Maar onze waterglazen bleven leeg: moet je daarom vragen, moet je daarvoor betalen? Wat kosten andere drankjes? Er was totaal geen informatie hierover. De eend was fantastisch, gerookt lam grappig en wel aardig. Hoofdgerecht; Black Angus prima op smaak maar wat een kleine porties! De vis was vlak en weinig inspirerend. Dessert: het leek alsof er net een moord gepleegd was toen het bord met de pavlova op tafel kwam. maar verder oke. De Europese kazen waren niet bijzonder, ministukjes kaas, waarvoor nog bijbetaald moest worden. De extra's: 1 warm broodje met olijfolie, 2 amuses tegelijkertijd op tafel met een zeer sobere opmaak. Het is gewoon geen feestje het eten hier. Toen het drukker werd, moesten we erg lang op het volgende gerecht wachten. De rekening klopte niet, er was 16 euro teveel berekend. Geen excuses, helemaal niks. Zonder pardon werd de nieuwe rekeing op tafel gezet. De BIB gourmand waarmee gepronkt wordt is nog van de vorige chef-kok. de nieuwe chefkok moet zich nog bewijzen voor deze titel. Het eten is goed, maar uit eten gaan is meer.
Johannez .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Goede ambiance! Heerlijk buiten gedineerd met uitzicht op waterpartijen en bos. Erg leuk om te combineren met bezoek aan Thermen Bussloo. Eten zeer goed, als vleesliefhebber kan ik goed terecht. Goede Lambsrack gehad en biefstuk. Er is ook een GreenEgg. Bijgerechten bijzonder smakelijk, boven verwachting. Personeel zeer attent trouwens.
Linda S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een sfeervolle omgeving. Driegangenmenu is van goede kwaliteit en zeer betaalbaar, Bib Gourmand waardig. Het voorgerecht Geitenkaas is lekker fris met o.a. meloen, spinazie, viooltjes, radijs en spinazie. Chefs signature dish met een smakelijk krokant ei. Topper het toetje Kiwi. Mango, papaja, passievrucht, ananas en uiteraard kiwi overgoten met een witbier yogurt soepje. Prettige bediening en goed advies betreffende de gewenste wijntjes.
Nielskooijman .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Restaurant Intens is onderdeel van Thermen Bussloo, verrassend goed. Heerlijk om een dag relaxen met een goed diner af te sluiten. De gerechten waren stuk voor stuk goed van smaak, m.n. de portionenring van de hoofdgerechten waren wat klein uitgevallen. De service prima, vriendelijk en vakkundig. Slechts een opmerking de upselling is erg dwingend, zo wordt er bij het opnemen van het aperitief bijna dwingend een glas champagne opgedrongen de serveerster staat met de fles en champagneglazen in haar hand aan tafel. Wij kozen voor twee glazen witte wijn, de serveerster antwoorden zal ik dan een flesje voor u doen!! Ook de overbodige bijverkoop van sla en frites is bedoeld om de rekening op te schroeven.
Iets teveel van het goede, de training t.b.v.. upselling is 'doorgeschoten'.
PierreZ .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Wat een verrassing dat bij het hotel van het wellness Bussloo zo een geweldig restaurant is gesitueerd. Prachtige opmaak, mooie kleine kaart, maar wel alles vers gemaakt, leuke amuses, verrassende wijnen en een heel prettige bediening. Voor de prijs hoef je het niet te laten, zeker niet in vergelijking met het restaurant van de Wellness zelf. Voor "Intens" trek je graag je kleren weer aan om heerlijk te tafelen.
Gekemoen .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Allereerst, het personeel is over het algemeen top. Zo vriendelijk, ter zake kundig en behulpzaam. Het eten (3 gangenmenu) was stuk voor stuk prachtig opgemaakt en smaakte prima. Wat ik vervelend vond was dat bij aanvang de bediening al aan komt met 2 glazen en een fles champagne. Als je weigert wordt dit duidelijk niet gewaardeerd. Als tweede vond ik de porties te groot. Wij konden niet alle gangen op. Topgerecht voor mij: het toetje "bloedsinasappel".
Jeanetschut .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Heerlijk gegeten, alles een lust voor het oog prachtig opgemaakte borden.
Fantastisch personeel die het vak begrijpt.
Komen zeker terug!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We wisten niet dat het een hotel-restaurant was bij een wellness center in het mooie land. De keuken zeer creatief en de bediening was hartelijk. Direct een fijne Tjechische pils en goede broodjes. Oesters vooraf, fijn smakende amuses. Daarna prachtige vegetarische spinaziesoep en kalfstartaar in zijn bot, beide heel smakelijk. We namen de twee vegetarische hoofdgerechten: rokerig-knapperige groente uit de green egg en tajine met couscous. Het toetje hangopijs en chocoladecake met warme binnenkant. Veel goede wijnen per fles.
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Waar Social Media al niet goed voor kan zijn. Na een tijdje de chef van dit restaurant gevolgd te hebben op Instagram besloten hier toch eens naar toe te gaan. Samen met een ander stel zijn we hier op een zondagavond gaan eten. Het restaurant bevindt zich in een wellnessresort, in een prachtige omgeving en ook het resort zelf is werkelijk prachtig. Begonnen met een heerlijk glas champagne van huisleverancier Pol Roger. Ondertussen een keuze gemaakt van de kaart. Het restaurant is bekroond met een Bib Gourmand en er bestaat dus de mogelijkheid een driegangendiner te nuttigen voor 37 euro. Van deze mogelijkheid hebben wij gebruik gemaakt. Een van m'n tafelgenoten is genoodzaakt Glutenvrij te eten maar dat was geen enkel probleem. Een aantal gerechten waren al glutenvrij, was dit niet het geval dan werd er geïmproviseerd door de keuken wat leuke resultaten gaf. Er was ook speciaal glutenvrij brood en zij kreeg daar een apart bordje boter bij. We begonnen met een amuse, tweedelig. Sushi met appel, crème fraîche en truffel. De truffel kwam met vleugen door onze mond wat erg plezierig was. Daarnaast een bolletje omhuld met witte chocolade, daarin geitenkaas met gember. Als voorgerecht voor de heren kalfstartaar met een crème van Jalapeno peper en augurk, een gepocheerd eitje, een krokantje van pinda en geserveerd in een uitgehold bot. De gerechten werden gedurende de gehele avond mooi en origineel geserveerd. Als glutenvrij voorgerecht de coquilles met romanesco, hazelnoot, zeekraal en bruine boter. Voor mij een vegetarisch voorgerecht, 3 verschillende bereidingen van biet, waaronder chioggia biet, met een panna cotta van geitenkaas, met plakjes geitenkaas, balsamicoazijn en een crumble van pistache. Daarna voor een van de heren, deze wenste geen nagerecht, een tussengerecht van wild, geserveerd in drie glaasjes op een houten plank. Drie bereidingen daarvan, wild zwijn met boerenmeisjes. Een bitterbal gemaakt van hert en een stukje konijn. De hoofdgerechten, twee personen namen hert, eentje met een saus van deventerkoek, maar vanwege de gluten bij de ander met saus van eekhoorntjesbrood. Daarnaast rode kool en spruitjes. Voor mijn man en mij de fazant. Geserveerd met aardappelmousseline, gekonfijte zuurkool, Brabantse ambachtelijke rookworst, spekjes, een saus van eekhoorntjesbrood en een schuim van spekjes. Hoewel de fazant ietwat droog was maakte de smaak van de fazant en de rest van de componenten op het bord dit meer dan goed. Er stonden geen glutenvrije desserts op de kaart maar nadat dit overlegd was met mijn tafelgenoot kreeg de keuken de vrijheid iets naar eigen inzicht te maken. Leuk dat ze deze mogelijkheid hebben gegeven en het pakte geweldig uit. Een prachtig opgemaakt bord met dungesneden ananas, bolletje ijs, slagroom met truffel en schuim van anijs. Voor mij en de andere heer aan tafel de proeverij van desserts. Enorm origineel gepresenteerd in een soort kastje, die aan beide kanten open is, met verschillende vakjes. In de vakjes stonden klein desserts in tweevoud. Bovenin parfait van tonkabonen, daaronder crème brulee, panna cotta, tiramisu en onderin risotto van basmatirijst met spekkoek, mango, lychees, papaya en een cremetje van pandan. Na het eten een gesprekje met de chef gehad in de keuken en een foto gemaakt, leuk dat het mogelijk was even contact te hebben, vooral aangezien ik de chef al volgde op instagram.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het was verrassend, creatief, vernieuwend, prikkelend. Maar, en daar gaat het tenslotte om, vooral gewoon heel erg lekker! De aanbevolen wijn paste subliem bij de heilbot met risotto in een bisque. Gelukkig kregen we een extra broodje om de saus mee op te deppen. En die coquilles en de kalfstartaar, och, heerlijk. We hebben echt genoten en dat voor een prima prijs. Volgende keer komen we terug voor meer gangen. Ook de bediening was overigens erg vriendelijk en goed geinformeerd.
Jessicaq .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Na een dagje sauna hier ons diner gehad. Wat den heerlijke gerechten. Het kalfsvlees was heerlijk zacht en mals en de fazant met zuurkool ook erg smakelijk. Helaas was het knapperige onderdeel bij het kalfsvlees niet krokant meer. Dit had beter gekund. Het kaasplankje mocht ik samen met een kok zelf samen stellen. Dit was erg leuk en de gekozen kazen smaakten heerlijk.
De wijnen die ze bij de gerechten serveerden waren ook erg smakelijk.
De service, het eten en de wijnen maakten het een compleet avondje uit. Wij hadden uitzicht op het verlichte terras en hadden gelukkig geen zicht op de rest van het restaurant. Dit is namelijke de grote eetzaal waar tevens het ontbijt wordt geserveerd voor hotelgasten. Dit geeft een 'van der Valk' gevoel. Groot en massaal. Dat vind ik erg jammer. Het eten is namelijk echt van een hoger niveau en daar hoort een intiemere sfeer bij.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heerlijk gegeten en genoten van een 4 gangen diner ! Bediening erg vriendelijk en wist veel van de wijnen uit het arrangement. De aangeboden bubbels stonden op de rekening en dat was volgens de bibgourmant aanbieding toch niet de bedoeling. Hierover nog in gesprek met Team Intens. zeker een restaurant waar we terug zullen komen. Verrassend intens genoten
-wies- .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Het hoofdgerecht zat in een arrangement: we konden dit voor 15€ extra uitbreiden tot een driegangenmenu. Dit hebben we gedaan. Vooraf werd ons de vraag gesteld:"mogen wij u een Prosecco aanbieden?" Deze stond naderhand voor €6,95 per glas op de rekening...
We kregen twee amuses: een sushi en een combinatie zachte geitenkaas met witte chocola: heerlijk! De voor- en hoofdgerechten waren verrassend, fris en licht, tong- en oogstrelend!
Jeannet B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Voor de tweede keer in 3 maanden een arrangement geboekt bij Thermen Busslo. Vooral het geweldige eten lokte ons terug. Jonge bediening, die erg goed op de hoogte is. Deze keer de proeverij genomen van voorgerechten. Zodat wij niet hoefden te kiezen (in een soort letterbak wordt het opgediend, ziet er heel leuk uit). Elk voorgerecht is zalig. Daarna de tarte tatin van witlof en vijgen. Iets te weinig witlof, verder heel smakelijk. Deze keer geen dessert, we waren te moe en al erg vol. De vorige keer de proeverij van desserts genomen. Ook heerlijk en mooi opgediend. Na een koffie met Cointreau weer richting ons heerlijke bed gelopen een paar meter verder en daarna in een diepe slaap gevallen, om de volgende dag weer als herboren opnieuw een dagje sauna te kunnen doen.
Nijmegen45 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Heerlijk gegeten! Bijzondere verfijnde gerechten gegeten. Tonijntartaar als voorgerecht en een mooi precies goed bereide entrecote. Alles zit goed in elkaar. Mooie wijnen bij elke gang en niet van die stijfs bediening. Leuk diner!
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Prima gegeten, vriendelijk personeel en leuke entourage. Ik had het idee dat de hamburger direct van de bbq af kwam. Wel aan de prijs, met name de drankjes.
Aalt S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Prima plek om na dagje sauna te eten. Er is een 3 gangen buffet concept waarvoor gereserveerd moet worden. Gasten die a la carte eten kunnen gewoon aanschuiven. De thaise curry was oké en de zalm met tagliatelle was gewoon goed. Eten prima prijs kwaliteit verhouding. Drankjes aan de prijs: verse jus d ' oranje 4,50 en biertje 3,75. Bediening zeer vriendelijk en attent. Eten en drankjes komen razendsnel.
Jo Eet ..
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Fantastische presentatie en heerlijke combinaties. De dames en heren in de bediening zijn erg alert en attent en ware gastmensen. Enige minpuntje is dat de ruimte vrij donker is, kan wat gezelliger.
Gina V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Na een heerlijk dagje wellness in Thermen Bussloo, besloten mijn eega en ik 's avonds het restaurant van deze schitterende Wellness uit te proberen. We hadden al wat positieve recensies gelezen, dus daar op afgaand zaten we om 19.00 uur aan tafel.
We werden welkom geheten door een vriendelijke gastheer. Het aperitiefje: een heerlijk glaasje cava waarbij ik twee mooie oesters bestelde.
Daarna bestelden we een fles Chileense chardonnay; Montes Reserva. Een heerlijke witte wijn met een houtachtige ondertoon.

Na 15 minuten kwam de gastvrouw de bestelling opnemen. Mijn partner koos als voorgerecht carpaccio van ijsvallei rund met rucola en Parmezaanse kaas.
Mijn voorkeur ging uit naar tonijn.De carpaccio viel tegen. Het vlees was niet flinterdun gesneden dus niet mals zoals je zou mogen verwachten. Als garnering lag er ook gesneden radijs op het bord (??) en de Parmezaan was zeer flauw van smaak. Geen aanrader.

Mijn voorgerecht was heerlijk. de tonijn was net aan gegaard en rose vanbinnen. Super.

Het hoofdgerecht verraste ons beiden in positief opzicht. Mijn eega genoot van een aardig stukje zeeduivel met basmati rijst, curry en parmaham. Voor mij de boerderij eend, die was lekker mals en werd vergezeld van knapperige groenten.

We hadden nog een klein gaatje over voor het dessert. Normaal gesproken ben ik niet zo'n liefhebber van zoet. Maar dit keer heb ik echt genoten van de parfait met bloedsinaasappel. Mijn tafelgenoot liet zich de peer met sabayon en amandelspijs goed smaken. Al met al heerlijk gedineerd bij Intens. De bediening was vriendelijk, vlot en oplettend. Mijn complimenten.Wij komen vast nog een keer terug, maar die carpaccio moet beter!