restaurant Indonesia

Rodezand 34A 3011 AN Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant restaurant Indonesia

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Wi-Fi
7,2
6,6
Duur
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Na een dagje winkelen zijn we vrijdagavond gaan eten bij Restaurant Indonesia. Het was al weer een tijdje geleden dat we hier gegeten hebben. Helaas is het allemaal vergane glorie. Een armoedige entree met een steile versleten trap. Je jas wordt niet aangenomen en je wordt welkom geheten door personeel dat in spijkerbroek en t-shirt loopt.
Niet zoals vroeger die leuke traditionele Indonesische kleding.
Je hebt totaal geen idee dat je in een Indonesisch restaurant zit. Het lijkt wel een grote kantine zo ongezellig is het er. Er waren ook weinig eters dus dat zegt ook wel wat. Twee maal de rijsttafel Istimewa genomen en deze stond zo op tafel. De bakjes zijn allemaal kleiner geworden maar de prijs is wel omhoog gegaan. Er wordt ook niet uitgelegd wat er op tafel wordt gezet. Het eten is redelijk tot goed.
Na het eten een jasmijnthee genomen. Vroeger kreeg je een potje met een kommetje maar nu een glas heet water met een theezakje.
Wat ook hinderlijk is dat er constant van die fietskoeriers van bijvoorbeeld Foodora enz. met zo'n warmtehoud box op hun rug besteld eten komen ophalen. Ze lopen in en uit en staan in het restaurant op de bestelling te wachten. Het doet een restaurant niet te goede en het geeft onrust bij de mensen die zitten te eten.
Wij hebben besloten hier niet meer te gaan eten als we weer in Rotterdam zijn. Er zijn genoeg leuke en veel lekkerder restaurantjes te vinden.
GMeijer-Barendrecht .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Vroeger kwamen we veel bij Indonesia en door recensies van Iens waren we benieuwd.
Nieuwe decor was niet super maar daar konden we door heen kijken.
Personeel is niet erg snel maar we hebben niet te lang op ons eten en drinken hoeven te wachten.
Eten daarentegen was goed.
We hadden uiteraard weer de super rijsttafel. Iets van 25 verschillende gerechten.
Was allemaal vers en erg lekker. Goed zoals we het gewend waren "van vroeger".
Wellicht een tip om toch weer wat meer visgerechten erbij te doen?
Want alleen garnalen vinden wij te weinig.
Conclusie: Indonesia is nog steeds een uitstekend Indonesisch restaurant.
Frits En Pino D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Ik was al heel lang niet geweest bij Indonesia, ik denk wel 20 jaar geleden voor het laatst. In die tijd was Indonesia een feest. Inmiddels is het wel vergane glorie. Het interieur is een keer opgefrist maar zeer ongezellig. Het heeft niets Indonesisch. De vloerbedekking van de trap (ingang) is helemaal versleten, de gaten zitten er in. Voor de warmhoudplaten op tafel wordt gebruik gemaakt van gel-potten en die ruik je goed door het hele restaurant.. Heel vies. De gerechten smaken allemaal een beetje het zelfde. Het lijkt wel of het meeste uit de magnetron komt. Een afhaal maaltijd bij de eerste de beste toko is lekkerder. Ik ga er niet meer naar toe in elk geval.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens bij Indonesia gegeten.
Het eerste wat me opviel is het vernieuwde meubilair en dat vond ik wel prettig. Het decor is op deze manier weer schoon. Echt sfeervol Indonesisch is het nog steeds niet te noemen.
De bediening is erg vriendelijk en attent. Geen uitschieters naar boven of beneden.

Het eten is erg lekker, we hebben genoten van Indonesische gerechten die we normaal niet eten of zelf niet kunnen maken. Behalve de Gado Gado als side dish. Die was overigens erg vlak en daarom maak ik er maar een 7 van. Ondanks dat de ikan bali super was en ik een heerlijke kip op heb, de ayam besengek, blijf ik toch steken op een kleine 8. Ik mis nog wat finesse in de maaltijd. Vooral de soto ayam vooraf en de gado gado halen het cijfer naar beneden
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Het was zeker 20 jaar geleden dat ik hier heb gegeten. In mijn herinnering was het er toen best goed maar nu viel het erg tegen. Alle gerechten van de rijsttafel hadden een zelfde soort éénheidssmaak. En zoals er terecht wordt opgemerkt in een andere recensie, er zit vet-sin door het eten en wel veel te veel.
De bediening was goed en vriendelijk, de ambiance wat ongezellig. We zullen hier niet gauw weer gaan eten.
Frasch .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Hier met oud collega,s gegeten. Het eten was heerlijk, uitgebreide rijsttafel en een goede prijs, ik vond het helemaal niet zo duur. De bediening is vriendelijk, niet lang hoeven wachten. De aankleding zou iets meer Aziatisch mogen zijn en minder fel verlicht. Ik kwam hier vroeger ( jaren 80/90) al en was blij verrast dat het nog steeds een smaakvol restaurant is gebleven.
CynthiaZ .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
We komen al jaren een aantal keren per jaar hier eten. Ook Indonesië ervaringen (hebben er een tijdje gewoond). Eten prima, lekker. De bediening was vanavond echt verschrikkelijk. Wel binnen kwartier eerste drankje maar toen 45 minuten gewacht op de complementaire kroepoek en menu. Ben zelf maar eens naar de bar gelopen om er om te vragen. Het eten (de superrijsttafel) werd na 45 minuten geserveerd zonder uitleg. Zowel de tweede als derde ronde drankjes moesten we zelf om vragen en ook de koffieronde kwam pas op aanvraag. Ondertussen werden de tafels om ons heen schoon gemaakt en de tafelkleden verwijderd. Ook verscheen er een stapel linnengoed op één van de tafels. We hadden duidelijk het gevoel dat de avond ten einde was. We hadden gereserveerd om half acht zaterdagavond en tien uur waren we klaar. Ook bij ons stond de bar propvol met flesjes en vuile vaat. Het restaurant was half gevuld, want de tussenwand was dicht. Er liep vijf man bedienend personeel. Heel erg jammer maar ons zien ze er niet meer. We waren best wel wat gewend, maar dit sloeg alles.
Kroeskebel .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Heb onlangs in dit restaurant gegeten. Was al lang niet meer in een Indonesisch restaurant in Nederland, maar ik hoop dat dit hier niet representatief was. Het eten was ronduit slecht, lauw, overgoten met vieze pindasaus. De kip was een soort plofkip van het ergste soort en dan nog slecht voorbereid. De zaak stonk ook naar de spriritusbranders die gebruikt worden om het eten warm te houden. Ik was echt teleurgesteld. Dit had zeer weinig met de indonesische keuken te maken...
Jasonprins .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Gisteren met de familie mijn verjaardag gevierd bij Restaurant Indonesia.
Eerder kennis gemaakt met de Satebar wat uitstekend is bevallen.

Voor het uitgebreid tafelen bij Indonesia gereserveerd.
Het was helemaal vol, maar ondanks de drukte werden wij snel geholpen.
De super rijsttafel besteld, dat was echt lekker, een gevarieerde mix van vlees en groenten.
Een familielid heeft een vegetarische rijsttafel besteld en dat was prima. Ze waren alleen een gerecht vergeten te serveren, maar dat werd prima opgelost.

Het restaurant mist een beetje sfeer maar de service is vriendelijk en attent.
Robdendunnen .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Eigenlijk wordt dit een tegenstrijdig verhaal, het eten was zoals gewoonlijk ,,PRIMA´´ maar wij komen een kleine veertig jaar in deze gelegenheid, tevens ben ik als reiziger vaak in Indonesia geweest m.a.w. in de loop van zoveel jaar wordt best wel een kenner op het terrein van dit eten.
Wat is er daar de laatste tijd aan de hand, net als bij de China restaurants wordt daar rijkelijk met VITSIN gestrooid. Dat verwacht je bij de Indonesia restaurants echt niet maar de laatste tijd juist bij dit restaurant wel, en dan met de hoeveelheid dat je de hele nacht wakker blijft liggen laat staan hoe vaak je naar de waterkraan moet om te drinken. Wij hebben dit nu de laatste maand twee maal meegemaakt dus voorlopig blijven we daar maar weg, uiteraard jammer maar op het moment dat men dit gaat gebruiken gaat het radicaal fout...VITSIN hoort niet in deze keuken thuis. Hopelijk kunnen we zeggen tot ziens anders maar na veertig jaar iets anders gaan zoeken.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Op 1e verdieping, een kale zaal, niet gezellig. Bediening was OK, maar niet bijzonder. Personeel maakte onderling ruzie, niet echt netjes. Eten was lekker, maar duur voor wat je kreeg. Soto Ayam had smakelijker gekund.
Babs1403 .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Erg lekker gegeten zeker een aanrader voor mensen die Indonesisch eten lekker vinden maar neem wel een goed gevulde portomonee mee want het is de duurste in Rotterdam daarom komen we er helaas niet vaak.
Als ze iets aan de prijzen zouden doen zullen mensen vaker komen.
Pieter-arie V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Super lekkere rijsttafel gegeten!
Overheerlijke saté en de tahoe telor is de beste die ik ooit heb gegeten.
Super snel en vriendelijke bediening.
Echt super
Iamalittlepiggy .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
De afgelopen tien jaar zeker 50 keer bij Indonesia gegeten. De eerste twee jaar met zijn tweeen maar veruit het vaakst met een kleine erbij. Alle keren heerlijk gegeten en over de jaren onze eigen perfecte rijsttafel samengesteld: lombok (frikadel pan), ayam goreng, sate kambing, sambal goreng boontjes en sambal goreng tempeh, soms erg pittige daging blado en cendol na. De bediening is, als het druk is, op een leuke manier een gezellig rommeltje, maar het komt altijd goed!
Dik K.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Volgens mij is het inmiddels alweer 2 jaar geleden dat ik hier voor het laatst gegeten heb. Maar gisteren was het weer zover. Binnen is niet veel veranderd. Grote fel verlichte zaal met allemaal tafeltjes. Niet echt een gezellige ruimte om te eten.

Toen we binnenkwamen waren er twee tafeltjes bezet, wij dus het derde tafeltje. Had het wel wat drukker verwacht.

De kaart en het eerste drankje duurde niet lang. De bestelling opnemen duurde ook niet lang, het voorgerecht, kroepoek met pindasaus en sambal duurde niet lang, helaas was de pindasaus niet echt warm. Het serveren van het eten (3 rijsttafels) duurde ook niet lang.

Het eten is volgens mij wel veranderd. Het was wel lekker, maar de smaak was vlakker dan ik me kan herinneren. De 3 soorten rendang smaakten niet veel verschillend. Het eten had ook wel wat warmer gemogen.

Na uitgebreid zwaaien merkte de ober ons eindelijk op zodat we een tweede drankje konden bestellen. Hierna bleven we de aandacht houden. We werden opgemerkt toen we klaar waren met eten, dessert ging snel en kopje koffie na dessert ook. Het ijs wat ik zelf had, daar zat niet veel smaak aan. De spekkoek en verse ananas met slagroom was wel erg lekker en vers.

Is voor herhaling vatbaar, want het eten is nog steeds lekker en voor een ijsje kan je dus beter een echte ijssalon opzoeken.

Zilan .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Op vrijdagavond met mijn man daar gegeten. Ben daar echt al jaren niet meer geweest en kon me niet herinneren dat je met zo'n verschrikkelijke trap naar boven moest. Het restaurant was halfvol. Beetje ongezellige zaak. Ook viel me op dat het nogal rommelig was op de bar. Er stonden gewoon vaatwasrekken bovenop de bar met vieze vaat.
Wij hadden een rijsttafel voor 2. Het eten kwam vrij snel. De porties waren wel klein. De gerechten smaakten op zich prima. Helaas had de man die ons bediende zijn dag niet. Er kon geen glimlach vanaf. Mijn man bestelde cola maar kreeg bier. Hij deed niet moeilijk dus hij zei dat hij dat niet besteld had maar wel wilde opdrinken. Er werden geen excuses aangeboden. Na het biertje wilde mijn man toch nog een cola maar die kwam maar niet. Toen hij uiteindelijk ernaar vroeg bleek dat ze het vergeten waren. Wederom weer geen excuses of vriendelijk gebaar. We zijn na het eten meteen vertrokken om ergens anders koffie en toetje te doen.
Sara85 .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Afgelopen donderdag hadden we een afscheidsetentje vanwege het vertrek van een collega. Hebben hier gegeten met ca. 15 personen. Het restaurant oogt wat gedateerd, maar niet storend. De oranje stoelen zitten heerlijk.
Wat ik gemist heb is het aanbod van een knabbel vooraf, we hebben hier om moeten vragen en toen werd er wel kroepoek met sambal en pindasaus geleverd. Had attenter gekund door dat als vanzelf te serveren zo lang een groep niet compleet is.
We hebben de kleine rijsttafel besteld, dan komen er veel gerechtjes op tafel. Over het algemeen is de smaak van alles prima. De porties zijn vreemd, zoals eerder genoemd in de recensies verwacht je geen klein stukje rundvlees per persoon, dat is eigenlijk gewoon je smaak pesten, want méér is er dan gewoon niet.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Volle bak in Indonesia, we hadden het laatste tafeltje. Veel mensen vinden het interieur gedateerd. Het viel ons erg mee, goed genoeg voor een authentieke hap. Maar dat viel een beetje tegen. Geen grote portie als je één gerecht besteld en de smaak van Indonisië is wel erg aangepast aan Rotterdammers. De Ayam sétan kreeg op de menukaart als beschrijving gebakken kip met een heel scherp sausje. Helaas niet scherp, dus extra sambal gevraagd en gekregen, maar toen begreep ik waarom het niet heet was. Ze gebruiken een sambal zonder scherpte en smaak. Jammer. De gado gado zou vegetarisch zijn, maar zat vol kroepoek. Het is toch treurig dat je nog steeds moet uitleggen dat vegetarisch betekent dat je geen vlees en geen vis eet, dus ook geen kroepoek van garnalen. En iedereen die dan zegt dat er ook vegetariërs zijn die wel vis eten, moet nu voortaan eens weten dat zo iemand dan geen vegetariër is. Dat is een pescotariër of pesco-vegetariër.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Na 20 jaar weer eens naar Indonesia geweest met vrienden. De grote rijsttafel besteld en dan krijg je ook wat: een overvolle tafel met klassieke Indonesische gerechten. De bekende nummers als nasi goreng. gado gado, daging rujak, tahu telor, daging semur en verschillende soorten saté's ontbraken niet. Met nog wat extra lams-saté (aanrader!) is het helemaal af. Het rijsttafel is heerlijk en van goede kwaliteit. Niets op aan te merken. Bediening is vriendelijk en hulpvaardig. Het kost alleen wel wat moeite om aandacht te trekken als je nog wat drinken wil bestellen of de rekening wil hebben. De inrichting is nog steeds hetzelfde als 20 jaar geleden, alleen staan er nu andere stoelen. Het zeventje voor het decor is misschien wat aan de hoge kant.
Robert2608 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Afgelopen zondag weer eens bij indonesia gegeten. Wij hadden gekozen voor de grote rijsttafel van 31 euro pp. Er werd een groot aantal bakjes geserveerd. Verder waren wij teleurgesteld over de hoeveelheid vleesgerechten. De saté was prima maar de verdere vlees gerechten was erg karig. Wij waren met zijn vieren en dan krijg je bv 4 stukjes rendang vlees. Dit geldt ook voor de verdere vleesgerechtjes. Verder werd er veel groente en zuur geserveerd. Het restaurant viel mij ook enorm tegen. Ze zijn absoluut niet met de tijd meegegaan. Ik vond het zelf heel veel weg hebben van de recreatiezaal van een beiaardenhuis.