Over restaurant Restaurant IJmond

Verse vis in IJmuiden

Bij Restaurant IJmond werken mensen met hart voor de zaak. Vol overtuiging runnen zij deze tent, wat resulteert in topgerechten, kwaliteitsproducten en een gastvrije setting. Vlees is hier altijd afkomstig van een goede leverancier, maar de echte toppers zijn de visgerechten. Verse kabeljauw, paling of een mooi stuk zalm? Je vindt het bij Restaurant IJmond! Dus neem plaats en laat je tijdens een lunch of diner culinair verwennen.

Meer informatie over restaurant Restaurant IJmond

Dinsdag t/m Vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag 17:00 - 21:00

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,4/10
Service8,3/10
Decor7,6/10
Rik J. Bourgondiër (4 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Allereerst is de locatie prima. Mooi uitzicht over de havens en zee.

De bediening was erg warrig en iets te amicaal. Ik weet niet of dit de bedoeling is.
Kreeg geen ijs of citroen bij een spa rood, andere klant wel. Bij een tweede flesje spa rood werd het glas niet omgewisseld. €2.50 voor een klein flesje is erg duur.

Als lunchgerecht tongetjes. Op de kaart stond een keuze uit type salade en friet pf aardappels. Hier werd niet naar gevraagd en alles werd zo neergezet.

Een lunch voor €45.- is echt niet erg, maar dan moet het restaurant wel werken aan de uitstraling.

Helaas kan 2.5 ster niet, dus 2 sterren. Aan de visjes lag het niet, maar de rest kan m.i beter. Qua prijs verwacht ik ietsje meer.
A.verdam54 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
super lekkergegeten voorgerecht van zeer goede kwalitijd en met acht personen gegeten erg lekker alles zeer goed en verse kwaliteit goede bediening zonder meer alles zeer goed kom zeker terug
Cmbunnik . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De kwaliteit van hetgeen werd opgediend stond niet in verhouding van de prijs. Menuprijs: € 39,50. Zeer matige keuken met een slecht voorgerecht. Toen wij een kopje koffie na het eten bestelden(€ 2,40) kregen wij ongevraagd daar bij enige koekjes + een bonbons. Achteraf werd ons € 3.70 per kopje in rekening gebracht!
Zal het adres niet aanbevelen
Pdenjdeboer . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Prachtig weer voor het terras. Voor en hoofdgerecht perfect. Duurde wat lang en moesten weg. Kregen met moeite appeltaart mee (was nog iets verbrand ook!) Jammer van de eerste twee gangen en de entourage.
Linnaeus . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heel bijzondere locatie, prachtig uitzicht. Prettige en gezellige bediening. Eten was goed, beetje klein porties misschien. Maar we kregen garnituur bij, na dit gevraagd te hebben. Op deze warme avond was het heerlijk om buiten te kunnen eten in een romantische sfeer met de steeds donkerder wordende zee als achtergrond. Ideale locatie voor een familiedag als je in IJmuiden bent opgegroeid en nu allemaal ver weg woont.
Hermadejong . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Hartelijk ontvangst! Het voorgerecht de zalm bonbon was heerlijk! Het vis hoofdgerecht vonden wij wat droog en saai. Het toetje was goed. Alles bij elkaar: wel goed verzorgd eten maar wat ouderwets maar dat past dan ook bij de hele inrichting. Maar gastvrij en aardige bediening!
Winnie50 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten, we werden wat stroef ontvangen, omdat ik vergeten was door te geven dat we met 4 ipv 6 personen kwamen, maar dat werd helemaal goed gemaakt. Alles was lekker en de bediening top!
Pauline Z. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Afgelopen vrijdag hebben wij gebruik gemaakt van de AH restaurantactie. Restaurant IJmond ligt midden in het havengebied van Ijmuiden, daar moet je wel van houden. Geweldig die bedrijvigheid van lossende schepen. Het interieur is fijn met mooi gedekte tafels, wit linnen. Ik zou het klassiek willen noemen. Bij aankomst werd ik meteen gastvrij ontvangen. De medewerkster verwachtte ons. Er werd meteen een mooi tafeltje op het terras klaargezet (het had geregend). Wij hebben voor het vis-vis menu gekozen en wat een verwennerij! Vooraf een visbonbon, gevuld met forel en garnalen omwikkeld met gerookte zalm op een bedje frisée - aangemaakt - en drupjes cocktailsaus met een kwarteleitje. Hoofdgerecht bestond uit twee heerlijk sappige filets van kabeljauw en zeeduivel. Het garnituur was verse snijboontjes, gebakken aardappeltjes en salade, lekker gevuld en ook weer lekker aangemaakt. Er werd ook een witte saus apart erbij geserveerd, maar ik vond dit niets toevoegen. de Sauvignon blanc was lekker koel. Het dessert was oei oei zó lekker: warme apfelstrudel (o, dat bladerdeeg), bolletje vanilleijs met verkruimeld koekje, warme vanillesaus, toefje slagroom met een aardbeitje. De bediening was vriendelijk, gezellig en heel aardig. Ik geloof waarempel dat ik een nieuw favoriet restaurant heb gevonden.
Janduin8 . Bourgondiër (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Lekker gegeten buiten op het terras met een mooi uitzicht op haven en zee.
Prima, beetje standaard, menu. Vriendelijke en goede bediening.
Esther S. Fijnproever (7 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het eten was redelijk had van te voren doorgegeven dat er 1 persoon glutenvrij was. Dit was niet overgekomen. Ze hadden uiteindelijk wel glutenvrij brood. Maar hoofdgerecht was er geen rekening mee gehouden. Het was erg druk ze hadden geen tijd. Jammer vorige keer was beter
Charles K. Fijnproever (6 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Een oud maar zeer betrouwbaar adres waar men heerlijke verse visgerechten met een kwinkslag opdient. De gevulde zalmbol was heerlijk.
Myranne . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Eten bij IJmond is altijd verrukkelijk! En het 3-gangen menu is een absolute aanrader! Leuk eerst een stokbroodje met roomboter vooraf. Heerlijke zalmbonbon, waar aandacht aan is besteed! Malse entre côte met lekkere verse groenten, rauwkostsalade en gebakken aardappeltjes en tot slot een zalig toetje van warme apfelstrudel, ijs, slagroom en vanille-saus. Perfecte, charmante, zeer vriendelijke bediening! Prima service! Hoewel de tafels echt mooi worden gedekt, met echte servetten, zou het Decor binnen wat opgevrolijkt/opgefrist kunnen worden en het is jammer, dat er een haven voor het restaurant is gebouwd waardoor het prachtige uitzicht op de zee verdwenen is. Maar verder SUPER TOP RESTAURANT!!!
Cilia T. Gastronoom (16 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heerlijk gegeten met de AH-actie. Vooraf de zalm bonbon en als hoofdgerecht de runder entrecote gegeten. Als dessert een lekkere applestrudel! De gerechten waren allemaal even lekker evenals de amuse vooraf. De bediening was heel vriendelijk en attent! Ookal is het restaurant wat gedateerd, het een leuke plek om lekker te eten.
Mjbuis . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten. We werden bij binnenkomst direct aangesproken en onze tafel stond al klaar. Drankje vooraf en al vlot er na kregen we een extra amuse. Er was een extra kaart gemaakt voor de restaurant actie en we besloten de visvariant te nemen. Geen verkeerde keuze! De gerechten waren heerlijk en er was ook genoeg tijd tussen de gerechten. Alhoewel het toch redelijk druk was voor een woensdag avond werden we vlot bediend. Heerlijk toetje en en een kopje koffie met chocolaatjes en koekje. Ik kan niet anders zeggen dan dat het tip top was.
Het restaurant op zich ken ik al heel wat jaren en ziet er verzorgd uit maar het blijft enigszins saai. Ligt op een mooi punt natuurlijk en je kunt zo nu en dan schepen zien langs varen wat zeer zeker zijn charme heeft. Kortom een aanrader om lekker te eten.Marjan uit Haarlem.
Jacobs1 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Goede sfeer en bediening. Bij het ophalen van de borden werd de vraag gesteld of het voldoende was. Wij hadden wel wat meer groente willen hebben. Als ze van te voren hadden gezegd dat als het niet voldoende was erbij kon worden besteld, was dit wel prettig geweest. Na diner 2 thee en 2 capucino's besteld. Tot onze voldoening zaten er o.a. bonbons bij. Op de rekening bleek dat zij theecomplet en koffiecomplet hadden geserveerd.Was duurder. Dit was niet besteld. Vind ik niet correct.
Ankews . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Voorgerecht: heel goed. Hoofdgerecht goed (goede bijgerechten). Dessert: goed. Wijn: Gewurztraminer: prima.
Nog steeds jammer, dat het grootste uitzicht gericht is op de Derde Haven en niet meer op het strand. Misschien uitbreiden richting duinzicht, zoals het buitenterras?
MirjamL . 1e beoordeling (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Via de AH restaurantactie kwam ik voor een lunch hier terecht.
Had verwacht dat de keuze reuze zou zijn, maar er is een vastgesteld vis of vleesmenu. Je betaald € 39,50 p.p. (Het lunch en diner menu is hetzelfde) Met een glas wijn erbij ben je met de AH actie voor2 personen € 49,00 kwijt.
Als je van de kaart een 2 gangenlunch neemt en dus WEL keuze hebt met een glas wijn ben je samen € 45,00 kwijt!
Dus 2e persoon gratis .....?
We namen een kop koffie en kregen daar een stukje noga en chocola bij en moesten afrekenen voor koffie compleet ?!? € 3,75 p.p.
Dus voor herhaling vatbaar NEE!
Gelukkig was het eten goed.
Redcap . Fijnproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
AH 3 gangen menu.
De zalmbonbon is heerlijk.
Hoofdgerecht Noord-zee vis zeer smakelijk en het dessert ApfelStrudel met ijs
voortreffelijk. De Heer Nieborg en medewerkers verstaan hun vak.
Jammer dat we vanwege het weer niet buiten konden zitten.
Maar een volgende keer zeker.
Elsderies . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Mooie locatie!.Gerechten mooi gepresenteerd.Jammer dat we met de AH reservering niet a la carte konden bestellen.Het ons geboden AH arrangement was goed maar" van de kaart" hadden we iets anders besteld.
MauR . Fijnproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten met de AH-actie. Prima 3 gangendiner met naar keuze vis of vlees. Het nagerecht, de warme apfelstrudel, was echt goddelijk!