Restaurant I-grec

Hendrik W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Ingrid M.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Gezellige, familie sfeer. De mixed schotels waren erg groot en bijzonder lekker. De kinderen kon op meerdere plekken spelen en kregen ook aandacht van de bediening. Bediening was verder ook zeer attent!
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
I-grec. Op IJburg verstopt aan de waterkant. In april is het net te koud om buiten te eten, maar wat is dit een waanzinnig terras. Getrapt, op de zon, uit de wind. Wow. Als er lange zomerse avonden komen is dit een heerlijk hangterras.
Het eten daarentegen was matig. Paar tapasjes genomen. Garnalen in pittige tomatensaus, het gegrilde schapenkaasje, de sardintjes en de inktvis. Tis ok, maar waarom is alles zo zout I-grec? De nuance is ver te zoeken als je alleen maar wil drinken omdat je te zout aan t eten bent. Hoeft echt niet. En ja, de bediening is fantastisch en persoonlijk, de lokatie uitstekend, zorg ajb dat de bereiding van jullie tapas ietsje fantasierijker wordt...
Cassandra L.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Ik heb zeer goede ervaring met restaurant I-grec . Behalve dat ik vaker heb gegeten, heb ik ook een keer mijn verjaardagsfeest met een man of 40 daar gevierd. Het was geweldig! Goede service en advies van eigenaresse Natasha vanaf de voorbespreking tot en met op de dag van mijn feest. Gisteren heb ik nogmaals gebruikgemaakt van hun catering service en wij hebben wederom genoten van de heerlijke hapjes. Ik heb alleen maar lof voor het hele team van restaurant I-grec
Fanny B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Afgelopen zondag hebben we met maar liefst 30 mensen bij I-grec onze trouwdag gevierd. En het was in 1 woord: geweldig. Wij hadden natuurlijk vooraf contact gehad over het menu en daarbij werd door Natasha heel goed en fijn met ons meegedacht. Het eten was heerlijk: vooraf allemaal mezedes voor het hele gezelschap, als hoofdgerecht gegrilde vis, vlees of moussaka en als nagerecht grand desserts op tafel waar iedereen naar behoefte van kon opscheppen. De bediening was vlot, de hoeveelheden zeer genereus en de locatie perfect. Wij hadden natuurlijk geluk met een prachtige zonnige dag, maar dan kun je ook bijna niet mooier zitten dan op het terras aan het water bij I-grec.
Eline J.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Goede Griekse eten, helaas is er geen ouzo aanwezig, heel erg jammer. want een andere Griekse restaurants bieden altijd een kleine ouzo glaasje in gratis, dan voel je hartelijke welkom.
Vegetarische menu, die smaakt heel lekker en goed.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Heerlijk gegeten! Zowel de Griekse tapas vooraf als het hoofdgerecht en het heerlijke dessert! Meer dan voldoende en echt goede kwaliteit. We zaten lekker op het terras buiten. Ideaal was de kinderspeelhoek. De kinderen vermaakten zich uitstekend waardoor wij uitgebreid konden tafelen. Super! Al met al TOP! Wij komen zeker terug.
Floor17-06 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Heerlijk gegeten op het prachtige terras. Heerijk eten, vriendelijke bediening en ontzettend kind vriendelijk. En voor wie er een bootje heef, deze kan je aan het terras aanleggen.Echt een aanrader en wij komen zeker nog eens terug.
Reineke S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Heerlijk gegeten bij Y-grec. super lekker zelf gebakken brood. alles vers en zeker geen standaard Griek! Echt een aanrader
Bvolkers .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Vanavond weer heerlijk gegeten bij het altijd gezellige I-Grec. Bediening is altijd aardig en vriendelijk, er hangt een gemoedelijke sfeer en het eten van Nikkos is heerlijk!
Erikderuijter .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Het is al een tijdje geleden, maar ik ga het nu toch maar schrijven. Precies datum weet ik niet meer, het was dit voorjaar. Ik heb hier toen 1 keer gegeten en het spijt mij maar dit was echt heel erg slecht. Taai vlees dat opgewarmd was. Niet lekker. De rauwe ui op de schotel was ronduit vies. Ik ga hier nooit meer terug. Jammer.
FransvanRuth .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
I-grec is de afgelopen jaren uitgegroeid tot mijn lievelingsrestaurant. En niet alleen van mij, want bezoek uit het buitenland neemt inmiddels minimaal één bezoek aan het restaurant in zijn verblijf op. De sfeer en de bediening zijn er altijd even hartelijk , op speciale wensen wordt ontspannen ingegaan, het eten is er top en de menukaart wordt op gezette tijden aangepast zodat variatie door het jaar heen gewaarborgd is. Wanneer zon en temperatuur het toestaan kun je terecht op een terras aan het water, wat de zuidelijke atmosfeer alleen maar verhoogt. En sinds een paar maanden kun je er nu ook lunchen, heel aantrekkelijk als culinair aangename werkonderbreking. En dan is er, op zaterdagavond, ook nog levende Griekse muziek van hoog niveau.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Mezes gegeten, allemaal even lekker, royale porties.
Maar de bediening ? waardeloos. We waren er om 5 over 6, met 2 jonge kinderen, het was er nog niet druk. De bestelling opnemen ging op een postzegelformaat blaadje dus dat verliep niet vlekkeloos.Om 5 voor 7 ben ik zelf op de bediening afgestapt met de vraag of we ajb vast wat brood mochten en ook dat duurde daarna nog lang. Biertjes, half bier /half schuim en op tafel gezet met 5 vingers van boven af om het glas , zoals een parachute ...
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Spontaan uit eten. Het was alweer even geleden dat ik bij I-Grec geweest was, en nu weet ik weer waarom! Want, oei, wat is er weinig horeca-ervaring en professionaliteit: werkelijk iedere medewerker loopt erbij als een 15-jarige op z'n eerste avond in de bediening - maar dan zonder de jeugdige charme. Dat betekent dat niemand je welkom heet en je naar je plaats wijst (ook niet als het rustig is). Dat de ober nogal 'plakt en ruikt' (sorry!), dat de drank in bevlekte glazen wordt geserveerd... Kortom: zonde!
Want een mooie plek, met best aardige gerechtjes..
AV62 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Alweer een tijdje geleden bij I-Grec, maar wil toch een recentie kwijt!
Op advies gegaan door een liefhebber, maar viel behoorlijk tegen. Ondanks tijdige reservering, zaten we met vier personen achterin bij de ingang en met uitzicht op de toiletten. Moesten ook een tijdje wachten voor we een tafel aangewezen kregen. Was koud omdat de deur steeds openging. Uitzicht op een fietsenrek en dozen die voor het raam lagen (deze ruim je als restaurant toch op?).
Inrichting en locatie van het restaurant zijn erg leuk.
Voorgerechten niets op aan te merken, maar de hoofdgerechten waren ronduit slecht: Gyros, ook
voor de kleintjes, was erg grof gesneden evenals de ui de erover lag. Mix Y vleesschotel was
wisselend, sommige vleessoorten waren erg droog. Als garnering lagen er grote stukken aardappel
en wortel bij (interpreteerde het als een boerenkeuken?). Patat was lekker en ook de toetjes waren
de moeite waard.
Waren daar in het kader van twee jarigen en die kregen een vuurwerkfontein in het toetje, erg attent!
Veel voor en tegens en misschien en momentopname, maar wij gaan helaas niet meer terug!
Het personeel was vriendelijk, maar de eigenaren zijn erg gericht op hun vaste klanten wat duidelijk zichtbaar is. Ook was er een bekende nederlander aanwezig die veel aandacht kreeg, maar wel een leuke sfeer creërde door te dansen op de gezellige livemuziek (alleen zaterdags).
XMichelin .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2014
Goed Grieks eten tegen Griekse prijzen. De tzatziki met mandje pita is top en de mezedes zijn ook lekker. De pita kip / de pita gyros met een koud biertje en een ouzo zijn een aanrader!
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
We hadden iets te vieren en wilde eens wat anders dan onze bekende restaurants. Als eens een recensie gelezen van I-grec en die sprak ons wel aan.
Gebeld en er was plek, snel in de auto en naar IJburg, Een Grieks restaurant op een Amsterdams eiland, weer eens wat anders dan op de Griekse eilanden.
De sfeer is er niet minder om, het is dat je op IJburg zit want anders zou je echt denken dat je in Griekenland zit. Net zo rommelig als in Griekenland en een goed uitzicht op de keuken, ze hoeven je niet uit te nodigen om in de keuken te kijken want je zit er zowat midden in.
Het ademt een leuke sfeer uit, het was druk en dat was te merken aan de bediening, ach een kniesoor die daar op let, het is geen sterren restaurant maar gewoon een gezellig buurt restaurant.
We besloten de Mezedes schotel te nemen, allemaal kleine hapjes. Een bord vol en zeker genoeg voor met zijn tweetjes. Lekkere hapjes en met warm pita brood. Door de drukte wordt er toch te weinig aandacht besteed aan de klanten en zeker voor de drankjes waar je toch het meeste aan kan verdienen. Teveel en te vaak lege glazen, misschien is dat wel teveel Hollands denken.
We hebben heerlijk gegeten en weten zeker dat we terugkomen. Er staan nog heel veel lekkere gerechten op de kaart die wij willen uit proberen.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Naar aanleiding van de recensies besloten om hier te gaan eten op de verjaardag van mijn zoon. Na 20 minuten kwam er pas een ober langs met de vraag of we iets wilde drinken en gaf de menukaart. Na onze bestelling duurde het ongeveer 30 minuten voor de voorgerechten werden gereserveerd. Deze waren lekker maar niet bijzonder. Tussendoor had een deel van het gezelschap een "mooi" uitzicht op een regelmatig openstaande wc deur waar ook kinderen van buiten gebruik maakten. Vergeet bijna te zeggen dat 1 van de voorgerechten niet werd opgediend en waarom wij moesten vragen. Na de voorgerechten was het weer 30-40 minuten wachten op de hoofdgerechten. Het waren de laatste hoofdgerechten van de avond en dat was dan ook wel te zien. Het was deels aangebrand (te lang op de gril) en de patat was teveel doorgebakken. Het hoogtepunt van de avond was trouwens het weghalen van de stoel van mijn jongste zoon door een serveerster, deze werd ongevraagd weggetrokken toen hij even naar de toilet was. Wij waren volledig verbouwereerd! Door dit alles waren we echt helemaal klaar met dit restaurant. Het kan natuurlijk een incident zijn, na het lezen van alle positieve reacties maar dit was voor ons in ieder geval een zeer slechte avond. Aan dit restaurant het verzoek om het tegendeel te bewijzen.
Bvolkers .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Het blijft een fantastisch restaurant met top kok Nikos! Het is er ook altijd gezellig! Laatst weer verrast door de gegrild kip, heerlijk. Komen we zeker voor terug. De IJburger moet natuurlijk een klassieker worden anders gaan mijn kinderen muiten!
Doris H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Dit is echt mijn favoriete restaurant op IJburg en één van de redenen waarom ik zo blij ben dat ik er woon. Het is supergezellig en ontspannen, leuk voor kinderen én volwassenen, heerlijk - echt héérlijk - Grieks eten met steeds nieuwe gerechtjes, alles even vers. Op zaterdag geweldige live muziek, een terras aan het water: het voelt als vakantie! Zeer aan te raden, ook als je wat verder weg woont, toch maar eens komen kijken en proeven! (Maar niet allemaal tegelijk want het is wel ons stekkie :-))