Restaurant Houtplaats

Schietbergseweg 28 6991 JD Rheden Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Houtplaats

Stoer, robuust en puur genieten!

Gelegen aan de voet van natuurgebied de Postbank, vind je restaurant Houtplaats. Op zo’n prachtige locatie kan het natuurlijk niet anders dan dat het restaurant een mix van natuur, landelijkheid, warmte en gezelligheid samenbrengt.Hout staat hier, zoals de naam al doet vermoeden, centraal. Dat zie je niet alleen terug in het robuuste interieur, maar ook op de menukaart. Stoere, pure gerechten die worden bereid op de Big Green Egg; een houtskoolgrill. Puur genieten dus, of je nou binnen of op het zonnige terras zit!

Meer informatie over restaurant Restaurant Houtplaats

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zaterdag vanaf 12:00
Zondag vanaf 11:00

Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Lekker geluncht bij Houtplaats. Een sfeervol terras met een redelijk uitzicht (gezien het feit dat het aan Veluwezoom ligt, zou je meer kunnen verwachten). Ik nam het oerbrood met Hollandse garnalen (of nee, die waren er niet meer, daarvoor in de plaats rivierkreeftjes). Lekkere dikke boterhammen, sla en de kreeftjes. De mayonaise vond ik niet zo lekker (beetje te vettig naar mijn smaak). Bediening was goed, niet heel vriendelijk, maar ze deden hun werk verder goed.
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na een wandeling in de fraaie natuur rond Rheden om 17:30 neergestreken bij dit voor ons onbekende restaurant. Het fraaie terras, ruim, goede stoelen, zat al behoorlijk vol en bleef vol. Mijn vrouw koos voor een Fruit Smoothie die heerlijk smaakte, ik ging en bleef aan het bier. Mijn vrouw koos vervolgens voor een Flammkuchen met Geitenkaas die ook goed beviel. Ik nam zelf Tonijn van de Grill, die was werkelijk verrukkelijk, dat gold ook voor de geserveerde groente - rabarber - en op de aardappeltjes was ook niets aan te merken.
Het personeel was correct en vriendelijk maar misschien wat overbelast waardoor met name de drankjes nogal laat op tafel kwamen. Echter, men revancheerde zich door ons uit eigen beweging voorrang te geven bij de kassa omdat we eerder verteld hadden dat we een bepaalde trein moesten halen. Dus toch een hoge waardering voor de service. Voor het eten plus 5 drankjes betaalden we € 47,85.
Tenslotte willen we nog vermelden dat de IVN-tuin van Rheden, die tijdens het radioprogramma "Vroege Vogels" vrijwel wekelijks aan de orde komt, op ca 400 meter lopen van De Houtplaats ligt.
J.w.vandersluijs .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een uitstekende gin-tonic als aperitief en een heerlijke biefstuk gegeten. Ook de nagerechten waren gevarieerd en lekker. De bediening was vriendelijk en alert.
Ga hier zeker nog eens eten.
Anton.bor1 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
we hadden kalfs ribeye bestelt hij zou medium moeten zijn maar was door dikte verschil maar half gaar het geheel werd op een stuk hout geserveerd samen met wat patat, vocht van het vlees vloeide over de tafel, mijn vrouw die op die dag 85 werd kreeg een nieuwe omdat zij het vlees niet doorgesneden kreeg er zaten nl wat zenen door, de mijne was het zelfde en koud toen zij de nieuwe kreeg,de plank helemaal vol gegooid met patat.ik heb maar om de rekening gevraagd en 80 euro betaald voor het voorgerecht.ik vraag mij ook of het wel kalf was.het was wit ?hier gaan wij dus nooit meer naar toe.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Na een enthousiaste klim van de Posbank op de fiets vanaf Oosterbeek, waren mijn vriend en ik op deze warme zomerdag wel toe aan een lekkere lunch. Het terras van Houtplaats zag er aanlokkelijk uit en daar zijn we dan ook heerlijk in de schaduw neergestreken. De vriendelijke bediening kwam vlot onze drankjes brengen en ook op onze uitgekozen Salade Boerderijkip hoefden wij niet lang te wachten. Waar we een soort Caesarsalade verwachtten, werden we verrast met een veel betere en originelere versie: rijkelijk gevuld met overheerlijke kip, gebakken serranoham, croutons, mosterdressing, sla, parmezaanse kaas en als toppunt een perfect gepocheerd eitje. Een heerlijk royale portie met daarnaast een mandje met knapperig vers brood. Deze lunch vulde onze hongerige magen weer volledig en gaf meer dan genoeg energie om onze fietstocht te vervolgen. Een aanrader!
Ank '.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten. Erg malse steak, heerlijke friet en erg lekkere geroosterde groenten. Koffie was lekker met heerlijke chocolade. Prijs is goed. Goede prijs/prestatie. Erg leuk plekje aan de rand van het bos. Heerlijk buiten gezeten. We komen zeker terug. Erg goede keuken.
Bea1234 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Bediening vriendelijk, sfeer is prima, eten (uitsmijter) was smakelijk maar de presentatie wel erg eenvoudig, wat meer aankleding was leuk geweest. Ander gerecht werd leuk op een plank geserveerd. Prijs/kwaliteit verhouding voor de lunch oke
CarlaBosman .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Hoewel we zelf onze Social Deal vouchers hadden laten verlopen, ging De Houtplaats hier coulant mee om. We werden gastvrij ontvangen en genoten er van een prima maaltijd.

Het was prachtig weer en aangenaam zitten in het verder vrij rustige restaurant. De voorgerechten waren feestelijk en bijna overdadig: de vleeseter kreeg een plank met heerlijke ham, huisgemaakte rilette, paté en droge worst naar Italiaans recept. Met brood, olijven, humus en zelfgemaakte piccalilly (lekker gekruid) een mooi en bourgondisch geheel. Het vegetarische voorgerecht was ook niet karig: een groot bord met gemengde sla met een pestodressing, gebakken paddenstoelen (ik herkende oesterzwammen) en wat geroosterde walnoten, afgemaakt met een gulle dot verse geitenkaas.

De hoofdgerechten waren bereid op de Green Egg-barbecue, en dat was prima gedaan. De bavette met groene asperges: goed vlees, asperges lekker gegrilled. De zalm op een bedje van gebakken aardappelen met een bietencreme en stukjes limoen: ook kundig bereid en goed van smaak. Erbij een schaal lekkere boerenfrites met mayonaise (die we niet op kregen). Als extra hadden we gegrillde groenten besteld en dat was geen noodzaak maar wel smakelijk, de groenten (roze en rode bieten, venkel, paprika, courgette en babymais) hadden een interessante rooksmaak. Het dessert hebben we aan ons voorbij moeten laten gaan en in plaats daarvan genoten van een lekker kopje thee en koffie met een stukje chocolade erbij.

Alles bij elkaar een aanrader: vriendelijke ontvangst en eerlijk, goed eten. Ook leuk was dat we op verzoek mochten kijken bij de gigantische Green Egg in de keuken. We komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn voor een wandeling op de Posbank.
Susananas .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Prijs/kwaliteit niet in verhouding!!! Kindermenu a 9,95 ontzéttend duur voor een paar frietjes een kaal broodje en een droge hamburger zonder garnituur of groente! Ik had het duurste gerecht, tonijn a 23,50, maar dat is ook alles wat je krijgt; een stukje tonijn en een sausje... Erg karig allemaal!!!
Jakootje .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
We komen er nu met regelmaat en het eten blijft wel lekker, bediening goed. Prijs-kwaliteit verhouding is toch wel wat aan de magere kant, tik te duur voor wat ze bieden. Net bitterballen, 8 stuks voor 7,50. Bijna een euro per stuk, en onze chocolademelk was behoorlijk waterig, dat viel zelfs de kinderen op. Kom op, niet ten ondergaan aan je eigen succes hoor en prijzen te hoog maken. En het is idd iets te gehorig, maar daar valt ws. weinig aan te doen...
Svandersluis .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Een enorme aangename verassing tijdens een weekend weg. Het eten was super smaakvol en goed geportioneerd, je proefde de kwaliteit en de liefde. De bediening/service was snel, kundig en erg vriendelijk.
Kortom eigenaren en werknemers met passie voor hun vak en dat zie je terug in het eten ,de bediening en de sfeer! Een absolute aanrader!
Huubholzken .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Het was lekker, leuk opgediend (houten plankje) doch er was verschil per tafel. Bij ons werden de frieten in een apart bakje bij geplaatst bij andere op het plankje. 15 minuten na onze bestelling van het dessert werd bij ons geïnformeerd of wij ons dessert al ontvangen hadden, dit was niet het geval maar daarna was het er snel. Wat ik jammer vondt was dat dat volgens mij het lekkerste stuk vlees van de kaart alleen per 500 gram te bestellen was. Al met al een leuke ervaring en goed genoeg gegeten om nog een keer terug te gaan.
Reinafranzen .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wederom heerlijk gegeten! Het vlees van de green egg is echt een aanrader! Personeel is ook super vriendelijk. Wij komen hier zeker nog eens terug!
Marieke F.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Sinds tijden niet zo heerlijk gegeten als vanavond. Na een wandeling van 15km een aangename verrassing. Perfecte gerechten, leuke service, leuk gesprek met de eigenaresse. Zeker voor herhaling vatbaar, wij komen snel terug!
Dick H.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
Deze keer zakelijk gegeten. Met een flink een gezelschap, dus een uitdaging voor de keuken en de bediening. Dat kunnen ze prima aan. D.w.z. dat sommige mensen in de bediening niet erg vriendelijk waren (zeg maar onvriendelijk). Dat is jammer, want daarmee daalt de verder correcte bediening in de beoordeling.

Vooraf had ik een Tom Kha soep. Lekker pittig maar ook fris van smaak (lemon grass). Er zaten naast de kip en garnalen ook wat harde stukken in die houterig smaakten. Ook wat laurier en andere bladeren moesten eruit gevist worden. Maar een goede smaak zoals ook diverse tafelgenoten beaamden.

Ik had gekozen voor de bavette. Dit had ik weliswaar vrijdag ook gehad, maar het is dan ook een mooi stukje vlees. Ik kreeg hier wel 3 keer zoveel als elders. De smaak daar was weliswaar beter (waarschijnlijk door een marinade), maar die was ook erg goed. Precies goed gegaard. Mooi rood en prima van structuur. Geserveerd met goede frietjes. Er was wel wat weinig groente bij. Een klein bakje sla. Dat had wat aangekleder gekund.

Het nagerecht was bij een een crème brullée. Hoewel ik niet gek op zoet ben (ik eet nauwelijks toegevoegde suikers) was dit prima. Mooie temperatuur, lekkere vanillesmaak en vooral niet te zoet.

Je zit er lekker. De akoestiek is ok. En het ziet er allemaal hip en modern uit. Kortom, niets mis mee.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Op 1ste Kerstdag hier gegeten met 3 personen. We hebben gekozen voor het 4 gangen keuzemenu van €42,50. De prijs/kwaliteit was niet in overeenstemming. De bediening was zeer vriendelijk maar de omgeving zeer rumoerig.
PieterDekker .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Gisteravond heb ik samen met mijn collega bij Restaurant Houtplaats gegeten en genoten.
De ontvangst en bediening was als vanouds warm en hartelijk.
Na een witte Franse en Italiaanse wijn vooraf hebben we beiden sinds lange tijd weer eens een goed en eerlijk stukje vlees gegeten. Onder begeleiding van de gegrilde groente waren de steak Limousin en Bavette heerlijk mals en erg smaakvol. Hierbij hebben we gekozen voor een volle en ronde Franse Merlot.
De hoeveelheden waren precies goed waardoor het kaasplankje met port als nagerecht de avond mooi afsloten.
Na afloop begrepen we dat de openhaard hopelijk niet lang meer op zich laat wachten. Dit zou een mooi en sfeerverhogend onderdeel van het interieur zijn.
Wederom een geslaagde avond op een prachtige locatie, met fijne mensen en fijne gerechten. Tot volgende keer!

Pieter Dekker
Piqture Audiovisual Architects
Cds1 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Na een goede ervaring, deze keer een lunch.
Jammer! De Pulled pork, dat was een misser.
Supermarkt sesambroodje, met smakeloze vulling, en wat komkommer uit het zuur.
Zeer karig voor 12,50.

Nog een keer in de herkansing, ik ben benieuwd.
Youpculinair .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Zojuist terug van een diner bij de Houtplaats. Lang geleden was ik bij de voorganger van dit restaurant: dit was een speelparadijs voor uitgewandelde gezinnen....
Nu is de entourage en de keuken duidelijk anders. Mooie gerechten van het groene EI worden er geserveerd. Hier ga je "uit eten" en niet meer, zoals vroeger, "even iets eten".
Begonnen met coquilles: heerlijk gegaard, goed warm, alleen de saus was m.i. te uitbundig. Deze mag meer naast dan over de coquilles, vanwege hun eigen delicate smaak. Mijn tafelgenoten, die de soep met citroengras en de Flammküchen hadden, waren zeer tevreden.
Als hoofdgerecht de bavette. Een ideaal stuk vlees voor op de BBQ of een Green Egg! Kan weinig mee mis gaan en was dan ook goed. Alleen voor mij bijzonder dat er geen garnituur of groente wordt geserveerd als je die niet bijbesteld. Een kleurrijk geel tomaatje, enkele "friemels sla" o.i.d. maakt het geheel net iets meer af. Het oog wil ook wat!
De Burgers van de andere disgenoten waren groot en lekker, hoewel iets droog. Wellicht een klein beetje meer vet aan het gebruikte vlees laten zitten?!
Het decor krijgt van mij een zeven vanwege de akoestiek en de wat kale inrichting. De verwijzing naar "Houtplaats" (waar hout werd verzameld en verhandeld) zou in het restaurant wat meer kunnen worden benadrukt. Maar goed, dat is een persoonlijke mening.

Kortom: goed gegeten en zeker het aanraden waard.
Go2natasja .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Mmmmm de kipspies met chillijam gehad..mn vingers erbij afgelikt.
Mn dochter had het broodje hamburger (dit mag wel iets meer titel hebben als een broodje hamburger)
als toetje hadden we beide de" klasieke creme brulee" heerlijke avond gehad
Gezellig personeel en een mooie locatie..we genieten hier elke keer ?