Restaurant Houtplaats

Schietbergseweg 28 6991 JD Rheden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Houtplaats

Stoer, robuust en puur genieten!

Gelegen aan de voet van natuurgebied de Postbank, vind je restaurant Houtplaats. Op zo’n prachtige locatie kan het natuurlijk niet anders dan dat het restaurant een mix van natuur, landelijkheid, warmte en gezelligheid samenbrengt.Hout staat hier, zoals de naam al doet vermoeden, centraal. Dat zie je niet alleen terug in het robuuste interieur, maar ook op de menukaart. Stoere, pure gerechten die worden bereid op de Big Green Egg; een houtskoolgrill. Puur genieten dus, of je nou binnen of op het zonnige terras zit!

Meer informatie over restaurant Restaurant Houtplaats

Te bereiken met de bus of trein. station op 5 min. afstand lopen
  • : Gratis parkeerplaats

Maandag t/m zaterdag vanaf 12:00
Zondag vanaf 11:00

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Houtplaats

Wil B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Het was prachtig weer. Hadden een tafel gereserveerd voor 4 personen; niet aangegeven binnen of buiten.
Het terras zat nagenoeg vol en voor ons was ook buiten een tafel gereserveerd. Daar was dus goed over nagedacht.
Bediening uitermate vriendelijk en vlot. De menukaart vonden wij nogal somber; een dubbel vel papier waaruit je kon kiezen. Had ons inziens wat uitgebreider kunnen zijn. De gekozen menu's waren goed van kwaliteit Friet werd bij het gerecht verstrekt voor de overige groenten moest betaald worden, wat nogal vrteemd was.
Al met al een geslaagde avond waaraan het weer ook debet was.
Johan B.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Zeer vriendelijke bediening, lekker gegeten.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Groot restaurant met goede akoestiek en lekker eten. De bediening is aardig en hulpvaardig. Helaas moesten we lang wachten op ons dessert terwijl we de trein nog moesten halen. Al met al een prima plek om lekker te eten.
Claudi O.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Reservering via iens was niet doorgekomen? Desalnietemin vriendelijken gastvrij ontvangen.
John L.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Lekker gegeten en zeer vriendelijk personeel
Elsbeth W.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2018
Je kon in de reservering een verjaardag aangeven, jammer dat hier niets mee gedaan is
Guus A.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Ging van alles mis verwarring over het betalen met VVV tegoedbon
de Zeetong was niet gaar teruggestuurd naar de keuken e.e.a. wel goed hersteld door de bediening
( gratis glas wijn)
Odette D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Het restaurant was prima. Jammer dat Iens niet de juiste openingstijden op de site hebben staan waardoor wij daar niet hebben kunnen eten terwijl wij dachten we gereserveerd te hedden. Bedankt Iens
Folchert R. V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Het was een zeer drukke dag, topdrukte aan de Veluwezoom op deze prachtige dag. De mensen die bedienden waren vriendelijk, klantgericht en gaven geen enkele keer het idee dat ze het druk hadden en aan de andere kant werkten ze zeer efficiënt. We voelden ons welkom.
jvanmoppes V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Wij hebben hier met zoon en schoondochter prima avond gehad.
Eerst drankje in het zonnetje op het terras en daarna lekker gegeten.
Callista S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Super gegeten weer.
Boterenbrood .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Gastvrije en hartelijke ontvangst op 1 van de mooiste plaatsen van Nederland! Als lunch de tonijnsalade genomen die geserveerd werd met dik bruin brood. Gewoon super goed. We hebben hier al vaker gegeten en steeds topkwaliteit. Heerlijk ook om met een glaasje wijn op het terras van de late middagzon te genieten. Echt een aanrader!
JandL .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
De dag kon al niet meer stuk. In de bossen van Rheden kwam ik een grote groep wilde zwijnen tegen, met een behoorlijk aantal kleintjes. Ondanks hun snelheid kon ik er wel foto's van maken. Dus voldaan kwam ik op het eind van de dag op het terras van de Houtplaats in Rheden terecht. Gelukkig was dit restaurant op de maandag open. Ik heb me beperkt tot het eten van een pikante kipspies, omdat ik erna ijs van de boerderij wilde eten. Dat laatste was wel veel, maar viel wat tegen wat smaak betreft. De kipspies met was daarentegen prima, mals en pittig. De prijsvan het eten is alleszins redelijk, maar 3,50 voor een maltbiertje is wel wat aan de hoge kant. Zeker vergeleken met de koffieprijs die zeer redelijk is.
Anouk J.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Afgelopen weekend hier een High Tea gehad. Zowel de service als de high tea waren slecht. We hadden om 2 uur gereserveerd en waren er netjes op tijd. Voor we überhaupt iets van aandacht of drinken kregen was het al over half 3. Toen de hapjes kwamen konden ze ons niet vertellen wat het allemaal was. En op de etagere met zoet zaten er hartige dingen tussen en andersom. Tussendoor niet 1 keer komen vragen of alles naar wens was. Dieptepunt wat mij betreft.
JorritdeBoer .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Houtplaats heeft een prachtig terras. We hadden er al eens eerder iets genuttigd maar afgelopen vrijdag besloten we na de fietstraining, mede vanwege het mooie weer, om hier te gaan eten. Niet ingewikkeld, een groene salade vooraf en mosselpannetje. Geen klagen over de salade hoewel niet echt spannend: sla, (niet helemaal rijpe) avocado, quinoa en wat lichte dressing. Dan de mosselen. Geen idee. Ze zijn nooit gearriveerd zodat wel na ruim drie kwartier wachten maar zijn opgestapt. Waar ligt zoiets aan? Er lijkt genoeg personeel rond te lopen maar ook ondanks een vraag van ons waar het vervolg bleef kwam er niets langs. De jongedame bij wie ik afrekende vond het zo vervelend dat ze de salade niet in rekening bracht.
Houtplaats blijft een mooie plek maar de logistiek lijkt niet altijd op orde. Dat was ons bij een van de eerdere keren ook al opgevallen, maar toen kwam het bestelde uiteindelijk wel.
Marleen G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vanwege het heugelijke feit dat mijn Opa 86 is geworden, gingen we zoals ieder jaar, nu ook weer eten bij de houtplaats. We waren met een groot gezelschap en toen het hoofdgerecht werd uitgeserveerd, duurde het ruim een kwartier voordat iedereen wat had.
Dit betekende dat een aantal van ons al koud eten hadden, dit was helaas niet de eerste keer dat dit gebeurde, keren hiervoor ook. Ook moesten we steeds om nieuw drinken vragen, terwijl er veel personeel rondliep.
Dit werd dan ook niet netjes opgelost toen we alleen al meldde dat nog niet iedereen zijn eten had, liep de vrouw in het zwart gekleed (afwijkend van de rest) mee naar de tafel.
Voor ons niet meer voor herhaling vatbaar, gezien dit al meerdere keren is gebeurd.
Heel jammer, want aan de locatie, inrichting etc ligt het zeker niet!
Dandezemaar .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Brood met gegrilde groenten was verre van lekker. Groenten uitgedroogd en niet warm. Hoge prijzen voor wat je krijgt. Tosti simpel en zonder iets geserveerd.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Bij toeval waren we rond lunchtijd bij dit restaurant in de buurt. Hoewel we bij binnenkomst al even met iemand van de bediening op de kaart hadden gekeken (i.v.m. allergieën), kwam er lange tijd niemand naar ons tafeltje. Uiteindelijk zijn we dus zelf bij de bar iets gaan bestellen. De bediening was sowieso niet echt in vorm, want de bestelling ging ook nog eens mis: de patat werd vergeten. Gelukkig werd dit redelijk snel opgelost en konden we genieten van een prima lunch. Zowel de huisgerookte zalm als de gegrilde groenten (o.a. spruitjes en bietjes) kwamen van de Big Green Egg en waren heerlijk van smaak. Jammer genoeg was de akoestiek ook een minpuntje: bij een half gevuld restaurant was het toch al flink rumoerig. Maar goed, voor de prestaties van de keuken (en de leuke inrichting) komen we hier graag nog eens terug. Hopen dat de bediening dan wat scherper is.
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Lekker geluncht bij Houtplaats. Een sfeervol terras met een redelijk uitzicht (gezien het feit dat het aan Veluwezoom ligt, zou je meer kunnen verwachten). Ik nam het oerbrood met Hollandse garnalen (of nee, die waren er niet meer, daarvoor in de plaats rivierkreeftjes). Lekkere dikke boterhammen, sla en de kreeftjes. De mayonaise vond ik niet zo lekker (beetje te vettig naar mijn smaak). Bediening was goed, niet heel vriendelijk, maar ze deden hun werk verder goed.
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na een wandeling in de fraaie natuur rond Rheden om 17:30 neergestreken bij dit voor ons onbekende restaurant. Het fraaie terras, ruim, goede stoelen, zat al behoorlijk vol en bleef vol. Mijn vrouw koos voor een Fruit Smoothie die heerlijk smaakte, ik ging en bleef aan het bier. Mijn vrouw koos vervolgens voor een Flammkuchen met Geitenkaas die ook goed beviel. Ik nam zelf Tonijn van de Grill, die was werkelijk verrukkelijk, dat gold ook voor de geserveerde groente - rabarber - en op de aardappeltjes was ook niets aan te merken.
Het personeel was correct en vriendelijk maar misschien wat overbelast waardoor met name de drankjes nogal laat op tafel kwamen. Echter, men revancheerde zich door ons uit eigen beweging voorrang te geven bij de kassa omdat we eerder verteld hadden dat we een bepaalde trein moesten halen. Dus toch een hoge waardering voor de service. Voor het eten plus 5 drankjes betaalden we € 47,85.
Tenslotte willen we nog vermelden dat de IVN-tuin van Rheden, die tijdens het radioprogramma "Vroege Vogels" vrijwel wekelijks aan de orde komt, op ca 400 meter lopen van De Houtplaats ligt.