Restaurant Houtplaats

Schietbergseweg 28 6991 JD Rheden Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Houtplaats

Stoer, robuust en puur genieten!

Gelegen aan de voet van natuurgebied de Postbank, vind je restaurant Houtplaats. Op zo’n prachtige locatie kan het natuurlijk niet anders dan dat het restaurant een mix van natuur, landelijkheid, warmte en gezelligheid samenbrengt.Hout staat hier, zoals de naam al doet vermoeden, centraal. Dat zie je niet alleen terug in het robuuste interieur, maar ook op de menukaart. Stoere, pure gerechten die worden bereid op de Big Green Egg; een houtskoolgrill. Puur genieten dus, of je nou binnen of op het zonnige terras zit!

Meer informatie over restaurant Restaurant Houtplaats

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Houtplaats

Odette D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2017
Het restaurant was prima. Jammer dat Iens niet de juiste openingstijden op de site hebben staan waardoor wij daar niet hebben kunnen eten terwijl wij dachten we gereserveerd te hedden. Bedankt Iens
Folchert R. V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Het was een zeer drukke dag, topdrukte aan de Veluwezoom op deze prachtige dag. De mensen die bedienden waren vriendelijk, klantgericht en gaven geen enkele keer het idee dat ze het druk hadden en aan de andere kant werkten ze zeer efficiënt. We voelden ons welkom.
jvanmoppes .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Wij hebben hier met zoon en schoondochter prima avond gehad.
Eerst drankje in het zonnetje op het terras en daarna lekker gegeten.
Callista S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Super gegeten weer.
Boterenbrood .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Gastvrije en hartelijke ontvangst op 1 van de mooiste plaatsen van Nederland! Als lunch de tonijnsalade genomen die geserveerd werd met dik bruin brood. Gewoon super goed. We hebben hier al vaker gegeten en steeds topkwaliteit. Heerlijk ook om met een glaasje wijn op het terras van de late middagzon te genieten. Echt een aanrader!
JandL .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
De dag kon al niet meer stuk. In de bossen van Rheden kwam ik een grote groep wilde zwijnen tegen, met een behoorlijk aantal kleintjes. Ondanks hun snelheid kon ik er wel foto's van maken. Dus voldaan kwam ik op het eind van de dag op het terras van de Houtplaats in Rheden terecht. Gelukkig was dit restaurant op de maandag open. Ik heb me beperkt tot het eten van een pikante kipspies, omdat ik erna ijs van de boerderij wilde eten. Dat laatste was wel veel, maar viel wat tegen wat smaak betreft. De kipspies met was daarentegen prima, mals en pittig. De prijsvan het eten is alleszins redelijk, maar 3,50 voor een maltbiertje is wel wat aan de hoge kant. Zeker vergeleken met de koffieprijs die zeer redelijk is.
Anouk J.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Afgelopen weekend hier een High Tea gehad. Zowel de service als de high tea waren slecht. We hadden om 2 uur gereserveerd en waren er netjes op tijd. Voor we überhaupt iets van aandacht of drinken kregen was het al over half 3. Toen de hapjes kwamen konden ze ons niet vertellen wat het allemaal was. En op de etagere met zoet zaten er hartige dingen tussen en andersom. Tussendoor niet 1 keer komen vragen of alles naar wens was. Dieptepunt wat mij betreft.
JorritdeBoer .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Houtplaats heeft een prachtig terras. We hadden er al eens eerder iets genuttigd maar afgelopen vrijdag besloten we na de fietstraining, mede vanwege het mooie weer, om hier te gaan eten. Niet ingewikkeld, een groene salade vooraf en mosselpannetje. Geen klagen over de salade hoewel niet echt spannend: sla, (niet helemaal rijpe) avocado, quinoa en wat lichte dressing. Dan de mosselen. Geen idee. Ze zijn nooit gearriveerd zodat wel na ruim drie kwartier wachten maar zijn opgestapt. Waar ligt zoiets aan? Er lijkt genoeg personeel rond te lopen maar ook ondanks een vraag van ons waar het vervolg bleef kwam er niets langs. De jongedame bij wie ik afrekende vond het zo vervelend dat ze de salade niet in rekening bracht.
Houtplaats blijft een mooie plek maar de logistiek lijkt niet altijd op orde. Dat was ons bij een van de eerdere keren ook al opgevallen, maar toen kwam het bestelde uiteindelijk wel.
Marleen G.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vanwege het heugelijke feit dat mijn Opa 86 is geworden, gingen we zoals ieder jaar, nu ook weer eten bij de houtplaats. We waren met een groot gezelschap en toen het hoofdgerecht werd uitgeserveerd, duurde het ruim een kwartier voordat iedereen wat had.
Dit betekende dat een aantal van ons al koud eten hadden, dit was helaas niet de eerste keer dat dit gebeurde, keren hiervoor ook. Ook moesten we steeds om nieuw drinken vragen, terwijl er veel personeel rondliep.
Dit werd dan ook niet netjes opgelost toen we alleen al meldde dat nog niet iedereen zijn eten had, liep de vrouw in het zwart gekleed (afwijkend van de rest) mee naar de tafel.
Voor ons niet meer voor herhaling vatbaar, gezien dit al meerdere keren is gebeurd.
Heel jammer, want aan de locatie, inrichting etc ligt het zeker niet!
Dandezemaar .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Brood met gegrilde groenten was verre van lekker. Groenten uitgedroogd en niet warm. Hoge prijzen voor wat je krijgt. Tosti simpel en zonder iets geserveerd.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Bij toeval waren we rond lunchtijd bij dit restaurant in de buurt. Hoewel we bij binnenkomst al even met iemand van de bediening op de kaart hadden gekeken (i.v.m. allergieën), kwam er lange tijd niemand naar ons tafeltje. Uiteindelijk zijn we dus zelf bij de bar iets gaan bestellen. De bediening was sowieso niet echt in vorm, want de bestelling ging ook nog eens mis: de patat werd vergeten. Gelukkig werd dit redelijk snel opgelost en konden we genieten van een prima lunch. Zowel de huisgerookte zalm als de gegrilde groenten (o.a. spruitjes en bietjes) kwamen van de Big Green Egg en waren heerlijk van smaak. Jammer genoeg was de akoestiek ook een minpuntje: bij een half gevuld restaurant was het toch al flink rumoerig. Maar goed, voor de prestaties van de keuken (en de leuke inrichting) komen we hier graag nog eens terug. Hopen dat de bediening dan wat scherper is.
Bart-René T.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Lekker geluncht bij Houtplaats. Een sfeervol terras met een redelijk uitzicht (gezien het feit dat het aan Veluwezoom ligt, zou je meer kunnen verwachten). Ik nam het oerbrood met Hollandse garnalen (of nee, die waren er niet meer, daarvoor in de plaats rivierkreeftjes). Lekkere dikke boterhammen, sla en de kreeftjes. De mayonaise vond ik niet zo lekker (beetje te vettig naar mijn smaak). Bediening was goed, niet heel vriendelijk, maar ze deden hun werk verder goed.
Klaas M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Na een wandeling in de fraaie natuur rond Rheden om 17:30 neergestreken bij dit voor ons onbekende restaurant. Het fraaie terras, ruim, goede stoelen, zat al behoorlijk vol en bleef vol. Mijn vrouw koos voor een Fruit Smoothie die heerlijk smaakte, ik ging en bleef aan het bier. Mijn vrouw koos vervolgens voor een Flammkuchen met Geitenkaas die ook goed beviel. Ik nam zelf Tonijn van de Grill, die was werkelijk verrukkelijk, dat gold ook voor de geserveerde groente - rabarber - en op de aardappeltjes was ook niets aan te merken.
Het personeel was correct en vriendelijk maar misschien wat overbelast waardoor met name de drankjes nogal laat op tafel kwamen. Echter, men revancheerde zich door ons uit eigen beweging voorrang te geven bij de kassa omdat we eerder verteld hadden dat we een bepaalde trein moesten halen. Dus toch een hoge waardering voor de service. Voor het eten plus 5 drankjes betaalden we € 47,85.
Tenslotte willen we nog vermelden dat de IVN-tuin van Rheden, die tijdens het radioprogramma "Vroege Vogels" vrijwel wekelijks aan de orde komt, op ca 400 meter lopen van De Houtplaats ligt.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Een uitstekende gin-tonic als aperitief en een heerlijke biefstuk gegeten. Ook de nagerechten waren gevarieerd en lekker. De bediening was vriendelijk en alert.
Ga hier zeker nog eens eten.
anton.bor1 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
we hadden kalfs ribeye bestelt hij zou medium moeten zijn maar was door dikte verschil maar half gaar het geheel werd op een stuk hout geserveerd samen met wat patat, vocht van het vlees vloeide over de tafel, mijn vrouw die op die dag 85 werd kreeg een nieuwe omdat zij het vlees niet doorgesneden kreeg er zaten nl wat zenen door, de mijne was het zelfde en koud toen zij de nieuwe kreeg,de plank helemaal vol gegooid met patat.ik heb maar om de rekening gevraagd en 80 euro betaald voor het voorgerecht.ik vraag mij ook of het wel kalf was.het was wit ?hier gaan wij dus nooit meer naar toe.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Na een enthousiaste klim van de Posbank op de fiets vanaf Oosterbeek, waren mijn vriend en ik op deze warme zomerdag wel toe aan een lekkere lunch. Het terras van Houtplaats zag er aanlokkelijk uit en daar zijn we dan ook heerlijk in de schaduw neergestreken. De vriendelijke bediening kwam vlot onze drankjes brengen en ook op onze uitgekozen Salade Boerderijkip hoefden wij niet lang te wachten. Waar we een soort Caesarsalade verwachtten, werden we verrast met een veel betere en originelere versie: rijkelijk gevuld met overheerlijke kip, gebakken serranoham, croutons, mosterdressing, sla, parmezaanse kaas en als toppunt een perfect gepocheerd eitje. Een heerlijk royale portie met daarnaast een mandje met knapperig vers brood. Deze lunch vulde onze hongerige magen weer volledig en gaf meer dan genoeg energie om onze fietstocht te vervolgen. Een aanrader!
Ank '.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten. Erg malse steak, heerlijke friet en erg lekkere geroosterde groenten. Koffie was lekker met heerlijke chocolade. Prijs is goed. Goede prijs/prestatie. Erg leuk plekje aan de rand van het bos. Heerlijk buiten gezeten. We komen zeker terug. Erg goede keuken.
Bea1234 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Bediening vriendelijk, sfeer is prima, eten (uitsmijter) was smakelijk maar de presentatie wel erg eenvoudig, wat meer aankleding was leuk geweest. Ander gerecht werd leuk op een plank geserveerd. Prijs/kwaliteit verhouding voor de lunch oke
CarlaBosman .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Hoewel we zelf onze Social Deal vouchers hadden laten verlopen, ging De Houtplaats hier coulant mee om. We werden gastvrij ontvangen en genoten er van een prima maaltijd.

Het was prachtig weer en aangenaam zitten in het verder vrij rustige restaurant. De voorgerechten waren feestelijk en bijna overdadig: de vleeseter kreeg een plank met heerlijke ham, huisgemaakte rilette, paté en droge worst naar Italiaans recept. Met brood, olijven, humus en zelfgemaakte piccalilly (lekker gekruid) een mooi en bourgondisch geheel. Het vegetarische voorgerecht was ook niet karig: een groot bord met gemengde sla met een pestodressing, gebakken paddenstoelen (ik herkende oesterzwammen) en wat geroosterde walnoten, afgemaakt met een gulle dot verse geitenkaas.

De hoofdgerechten waren bereid op de Green Egg-barbecue, en dat was prima gedaan. De bavette met groene asperges: goed vlees, asperges lekker gegrilled. De zalm op een bedje van gebakken aardappelen met een bietencreme en stukjes limoen: ook kundig bereid en goed van smaak. Erbij een schaal lekkere boerenfrites met mayonaise (die we niet op kregen). Als extra hadden we gegrillde groenten besteld en dat was geen noodzaak maar wel smakelijk, de groenten (roze en rode bieten, venkel, paprika, courgette en babymais) hadden een interessante rooksmaak. Het dessert hebben we aan ons voorbij moeten laten gaan en in plaats daarvan genoten van een lekker kopje thee en koffie met een stukje chocolade erbij.

Alles bij elkaar een aanrader: vriendelijke ontvangst en eerlijk, goed eten. Ook leuk was dat we op verzoek mochten kijken bij de gigantische Green Egg in de keuken. We komen zeker nog eens terug als we in de buurt zijn voor een wandeling op de Posbank.
Susananas .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Prijs/kwaliteit niet in verhouding!!! Kindermenu a 9,95 ontzéttend duur voor een paar frietjes een kaal broodje en een droge hamburger zonder garnituur of groente! Ik had het duurste gerecht, tonijn a 23,50, maar dat is ook alles wat je krijgt; een stukje tonijn en een sausje... Erg karig allemaal!!!