Restaurant Hotel Merlet

Duinweg 15 1871 AC Schoorl Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Hotel Merlet

Klassiek meets modern

Temidden van het prachtige duinlandschap bij Schoorl vind je hotel Merlet met in het hart het gelijknamige restaurant. In dit met een Michelinster bekroonde restaurant, proef je een mooie mengeling van klassiek en modern met als basis de Franse keuken.

Meer informatie over restaurant Restaurant Hotel Merlet

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 12:00 - 01:00
- Bar 11:30 - 01:00
Zaterdag 12:00 - 01:00
- Bar 11:30 - 01:00
- Bar 11:30 - 01:

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
Duur
Bourgondiër23 ..
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Genoten van een heerlijke 4 gangen lunch plus amuse. Alle gerechten stonden in het teken van het jaargetijde de herfst. Mooie gerechten, heerlijk van smaak, borden prachtig opgemaakt. Zo maar een korte opsomming van de heerlijkheden: Zeeuwse oester als amuse, krabsalade met rode biet als voorgerecht, tamme eend als hoofdgerecht. Deze chef kok is wat ons betreft hard op weg naar de (terechte) tweede Michelin ster.
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Met mijn vriendin genoten van een heerlijke lunch, mijn vriendin had als 1e gerecht "eekhoorntjesbrood uit het Schoorlse bos", paddenstoelen van het seizoen met witlof, schorseneren, sopraffino en truffelsaus. bijzonder en mooi gerecht. Ik ging voor de "herinnering aan Zoutelande" schelpjes met kruiden, miso en gintonic - krab met wortel, gember en limoen - Hollandse garnalen met dashi en pompoen, wat een heerlijke smaken bij elkaar.
Als 2e gerecht genoot mijn vriendin van de "kalfszwezerik" bereid in hooi met poivrade artisjok, zomertruffel en jus verreikt met sambai, dit gerecht was weer helemaal super. Mijn 2e gerecht was de "noordzeetong" gepocheerde tongfilet met pâte viennoise, Hollandse scheermessen, butternut-pompoen, vadouvan, ponzu en saus van gerookte boter, het was wéér puur genieten bij Jonathan Zandbergen.
Wij kunnen eigenlijk niet wachten om weer heerlijk aan te schuiven bij Merlet, dat zal dan ook zeker weer snel gebeuren.
Emma H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben hier gegeten tijdens de restaurantweek. Voor een sterrestaurant vonden we het geheel wat tegenvallen, terwijl de rekening toch 300€ voor 4-pers was, prijs/kwaliteit verhouding zeker onvoldoende, we hadden meer verwacht. Originaliteit en presentatie van gerechten was wel top.
Gonny V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Vandaag uitgenodigd voor een lunch. Dat werd het ons bekende Merlet. Onze gastvrouw genoot maar wij ook! Wij konden kiezen en kozen voor een 3-gangen menu, dat zelfs aanpasbaar was. Erbij een wijn genomen die bij onze smaken op dat moment pastje paste; het werd, na overleg met de gerant, een lichtgetinte rosé Domaine de Mont d' Hortes 2015, een bijzondere bijpassende rosé…! Die mooi klein werd bijgeschonken, in plaats van warme volle glazen, dank daarvoor!
Mooie hapjes vooraf, dan het voorgerecht; geitenkaas met komkommer en ikzelf foie gras…"alsof er een engeltje…..". perfect. Dan de halve kreeft, hoefden we zelfs niets aan te doen en.. de 4e helft werd … over ons drieen gedeeld(met dank!). Mooi met fijne groenten en een bisque die wel apart was, maar door de de machtigdheid ervan.. had het iets minder op het bord gekund… Toen het toetje, dat klonk als fruit, maar veel bijzonderder was, mooie foto's gemaakt. En bij de koffie kwamen de macarones, de madeleines en prachtige zelfgemaakte bonbons… Plaatjes! Uren van genot aldaar!

Waarom geen 10… (9,5 was zeker op zijn plaats); het bestek en het bord waar de kreeft bij ons opkwam hadden "probleempjes" met elkaar dus als je je vork even neerlegt..glijdt die in de saus, onhandig… en dat gebeurde ons alledrie… en het maakte ook veel lawaai… Detail. Voor een bijzonder moment en voor genieters; gaan!
Elise B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Afgelopen weekend voor het eerst in Merlet geweest. Prachtig gelegen hotel, mooie ruime kamers, netjes en schoon. Wij hadden de zonsuite, thema suite, en hebben hier heerlijk geslapen.
Het eten in het restaurant was fantastisch! Heerlijk 5 gangen-menu met perfect wijnarrangement. De wijnen pasten perfect bij de kunstwerken van gerechten! En het fijne was dat we na het eten meteen heerlijk naar onze kamer konden.
's ochtends nog een goed, simpel, ontbijt en daarna nog even snel onder de zonnebank gegaan die in de kelder van het hotel te vinden is bij de sauna en het zwembad.

Je voelt je echt een welkome gast en de service was top!
We willen hier zeker terugkomen!
Mylene D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Wij zijn nu echt voor de laatste keer naar Merlet geweest, jammer we vinden de locatie erg mooi en op het terras is het heerlijk toeven met mooi weer.
Dit keer waren we voor mijn verjaardagslunch de enige aanwezigen, niet echt gezellig. Wij bestelden beiden een glas champagne en tot onze schrik kwam de ober met een aangebroken fles waar met moeite 2 kleine glaasjes uitgeperst werden, in het ene glaasje beduidend minder dan de ander. Helaas kwam de ober niet meer terug om dat nog goed te maken. (Let wel: 14 euro per glas)! Wat betreft het eten vonden wij de 2 kleine stukjes zeebaars als hoofdgerecht, met veel "Gedoe" opgediend op een stuk roze zoutsteen, smakeloos. (De zeebaars was vroeger ook altijd te vinden in het lunch menu, was mijn favoriet en wat een verschil, met minder opsmuk opgediend maar het ging echt om de smaak toen)!
Gedurende de hele zitting was onze ober bezig op het terras de tafels te dekken voor de avond zitting. Hij liep maar heen en weer en wij hadden het gevoel tussen zijn werkzaamheden van het tafels dekken door, bediend te worden........ Wat vreselijk ongepast vonden wij dit, voor een restaurant met 1 ster!
Kortom, het was (weer) geen succes bij Merlet. Ik heb dit alles aan de heer van Bourgonje geschreven maar nooit antwoord gehad! Ik denk dat ik dat nog het ergste vond! Zogezegd, wij gaan niet meer....
Wwal .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
We hebben genoten van het gastronomische arrangement van hotel/restaurant Merlet! (5 gangen) Prettige, aardige jonge bediening. Een sommelier die er een feestje van maakt aan je tafel. Gerechten waren heerlijk (licht, fris, smaakvol)!
De inrichting van het restaurant is prima, iets moderner zou van ons mogen. Verder mooi aangekleed met taft zijde laken onder het tafellaken.
En wat ligt het hotel mooi: we hebben heerlijk gefietst in de duinen van Schoorl.

Robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Weer heerlijk gegeten bij Merlet, wij hadden het gastronomisch menu de 7 gangen. De amuses waren heerlijk en verrassend van smaak, de gangen van het menu waren heerlijk de verschillende smaken en combinaties fantastisch en heerlijk om hiervan te genieten. De combinaties vlees en vis heel goed. De opmaak van de gerechten plaatjes. Het wijn-arrangement prima mooie wijnen die zeer goed paste bij de gerechten, goede uitleg van de sommelier erbij. De bediening zeer goed en enthousiast en vriendelijk alles liep op rolletjes.
Voor ons altijd weer een feest om hier te eten.
LeoInja .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Een late reactie, excuses. Wij aten in Merlet op 2 en 3 april, beide avonden een 5 gangen menu.
De gerechten waren heerlijk, veel vis en daar houden wij van. Uitstekende wijnarrangementen, met voor ons verrassende keuzes. Een enthousiaste sommelier met een goed verhaal over de wijnen bij de diverse gerechten. De bediening was attent en correct, maar erg afstandelijk. Het hoeft niet vreselijk populair-doenerig te zijn, maar iets meer compassie zou niet verkeerd zijn.
Eischwardt .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Oog- en tongstrelende gangen. Heel mooi wijnarrangement van hartelijke en bekwame sommelier die de houvast blijkt van het personeelsteam. Geen overbodige franjes. Gezellige inrichting, mooi uitzicht. Alles klopte en dan mag een schilfertje vanillestok in het dessert de pret niet drukken.
Pvg .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Eindelijk hebben we weer gedineerd bij Merlet in het restaurant. We hadden al veel goede recensies gelezen over de nieuwe chef Jonathan bij Merlet. Zoals altijd, een hartelijk ontvangst en een heerlijk aperitief in de lounge. Het restaurant was vol maar eenmaal aan tafel kregen we vlot de amuse geserveerd. Het personeel voelde goed aan wanneer het volgende gerecht mocht volgen. We hebben al in menig restaurants gedineerd maar dit vinden wij werkelijk van hogere klasse. ( 2 sterren misschien?) De wijze waarop de gerechten worden gepresenteerd is geweldig. Vaak kunnen we aangeven welk gerecht het lekkerste was maar deze keer was alles aan elkaar gewaagd. De gerechten waren qua smaak heel verassend samengesteld. Daarbij had de somalier hele mooie wijnen uitgekozen die heel passend waren bij de gerechten. De presentatie over de wijnen was overigens ook vernieuwend en enthousiast. Kortom, absoluut top avond gezellig en heerlijk gedineerd. In juni komen we terug met vrienden, is al gereserveerd:).
Seafox .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gegeten op 1e paasdag, restaurant vol. Diner was goed, best prijzig maar de moeite waard. Redelijk lange tijd tussen de gangen en af en toe weinig aandacht van bedienend personeel.
Op eigen verzoek twee bijpassende wijnen bij het 5 gangen menu, hier is goed aan voldaan. Spijs wijncombinatie was prima.
Olaf L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Culinair arrangement. Merlet is prachtig gelegen tegen de duinen van Schoorl. Inmiddels zijn wie hier 4 keer geweest en de kwaliteit is altijd erg goed, en de laatste keer uitstekend. Naar het schijnt heeft Merlet sinds augustus 2015 een nieuwe chef, en dat is te merken. Gerechten zien er prachtig uit, en smaken uitstekend. Ingredientkeuze is vrij klassiek, opmaak mooi modern, zonder te veel poespas. Wijnkeuze is bij vlagen zeer origineel en hip en de energie en het enthousiasme van de sommelier is aanstekelijk voor iedere wijnliefhebber. De wijnkeuze van de kaart is erg groot en het wijnarrangement is opgebouwd uit originele, kwalitatief prima wijnen. Ook de digestievenkeuze is indrukwekkend, of je nu van armagnac, whisky, cognac of calvados houdt. Van amuse tot dessert helemaal top!

Onze kamer was erg ruim (suite). Inrichting moet je van houden: beetje Goois met al dat zwart, zilver, goud, bontmotieven en broccante. Onderhoud van de kamers verdient wat extra aandacht en heeft een beetje hoog 'doe het zelf gehalte': behang sluit niet altijd aan, verf is hier enn daar verdwenen, spiegels zijn aan het oxideren.

Ontbijt prima. Echter: als ik de avond zo verrast ben op het bord, zou ik proberen om de volgende ochtend ook met iets verrassends te komen. Een tip.
Labeldop V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Fijn dat je zondag hier kan lunchen en eindelijk kwam het er van dat we hier gisteren gebruik van konden maken.
Na een lange wandeling in de duinen zaten we om 12 uur uur aan tafel met een bepaald verwachtingspatroon van het zal wel heel goed zijn ( 1 ster ) maar tijdens de lunch kwamen we er achter dat het eigenlijk meer dan goed was.
Wat een geweldige gerechten met dito topwijnen aanbevolen door de bevlogen sommelier.
Bediening is goed en erg leuk dat de chef zelf ook enkele gerechten kwam toelichten aan tafel.
We hebben echt genoten en dit is zeker voor herhaling vatbaar.
Goedkoop is het niet maar goed , dat weet je nou eenmaal maar nogmaals : TOP !
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Samen met mijn vriendin weer genoten van een heerlijke lunch.
Ons 1e gerecht was diverse bereidingen van Pure Wagyu uit de Schoorlse duinen met paddestoelen en geconfijte eendenlever ons 2e gerecht Coquille St. Jacques, geroosterde coquille, witlof, schorseneren, jus van coquille, soprafino en wintertruffel. Wat een geweldige smaken. Als hoofdgerecht genoot mijn vriendin van Kalfszwezerik, bereid in hooi, met topinamboer, wintertruffel en jus verrijkt met sambai en ik genoot van Reerug op diverse manieren bereid, knolselderij en black pudding met jus van specerijen.
Het was weer een feestje om bij Merlet te lunchen, we hebben zitten genieten van geweldige gerechten en komen graag weer terug.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Het eten is zondermeer voortreffelijk. Gekozen voor vier gangen maar met de amuses etc lijkt dat meer. Voor zowel de gerechten als de amuses geldt: heerlijke subtiele smaken, vaak "meerdere smaken" per gerecht en met mooie textuur. Daarbij is ook veel aandacht besteed aan een mooie presentatie. De gerechten zijn constant van hoge kwaliteit, geen tegenvallers, behalve wellicht de variant met bloemkool: wel verrassend maar deze sprak mij persoonlijk wat minder aan. En niet onbelangrijk; op allergie/dieet-wensen in ons gezelschap werd snel en adequaat gehandeld.
De wijn (in overleg met de sommelier gekozen) uit wat minder traditionele gebieden en beperkt tot één witte en één rode voor ons gezelschap, paste uitstekend bij de gerechten.
Het decor en service. Borrel in de lounge; prettige ruimte, diner voor ons gezelschap in aparte ruimte, goed. Service vraagt mijn inziens wat puntje op de i. Ten eerste, als er muziek aan staat (op zich prima) is het verstandig om te informeren of het volume goed is. Ten tweede, een gezelschap (duidelijk zakelijk diner), wil rustig dineren, maar niet persé pas tegen 23.00 uur aan de koffie gaan... Afstemming (eventueel ook tussentijds) over het tempo mag wel verwacht worden van een restaurant op dit niveau.
Al met al een goede avond met een zeer goed diner.
Familie_kos .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
We hebben vanavond genoten van een bijzonder 4 gangen menu! Alle gerechten waren verrukkelijk en bovendien erg creatief verzorgd. Ook de wijnen pasten perfect bij de gerechten. De service was vriendelijk en correct. Ook de gerechten werden goed uitgelegd. Een culinair hoogstandje!
Test T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
In het restaurant kwam ik vaker en ervaar de inrichting als plezierig en rustgevend.
Passend bij de omgeving en de keuken. Wij genoten van 4 gangen uit het 6 gangen gastronomisch menu van de nieuwe chef. Mijn tong werd gestreeld. Hoogtepunten zonder dalen. Enkele kunstwerkjes bleven mij lang bij. De positieve sommelier liet de wijnen van de wijncompositie door zijn enthousiasme wat lekkerder smaken. De keuze uit een van de menu's raad ik aan. Laat het allemaal maar aan de chef en de sommelier over. De bekende top Robert Kranenborg zei eens, dat in de keukens alles al eens uitgevonden was. Ik heb mij over deze opmerking verbaasd. Er is namelijk nog veel uit te vinden. Ga uw gang jongere
generatie.

Wilhelmina55 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
We hadden een zakelijk kerstdiner in de nieuwe zaal, die mooi en sfeervol gedecoreerd is.
We hadden vooraf verschijdene soorten vis, daarna coquilles, vervolgens wagyu rund en daarna een dessert met verschillende hapjes.
Het eten was heerlijk, alleen bij voor- en nagerecht wat mij betreft teveel kleine hapjes met verschillende smaken.
De bediening was erg attent en plezierig. Het tempo zou wat hoger kunnen zijn, maar het was dan ook een eeg drukke avond voor het restaurant.
Alles bij elkaar hebben we zeer genoten.
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Dit weekend genoten van een culinair diner in hotel restaurant Merlet met bijpassend wijnarrangement. We starten met diverse amuses waarvan het biet-bolletje me vooral bijbleef. Bijzonder mooie start met ' Herinnering aan Zoutelande' met garnaal, krab en gember. Daarna een coquille met witlof, schorseneren met truffelcappuccino met een viognier. Wagyu rund was extra mals, werd geserveerd met gefermenteerde knoflook en eendenlever. Helaas moesten we wat lang wachten (45 min) op de kaaskar, maar de diverse kazen met Zuid Afrikaanse port smaakten veel goed! Mijn partner kreeg daarna het peer-hazelnootdesert, ikzelf genoot van de chocolade variatie. Het diner hebben we met koffie en friandises afgerond; een top-avond! Applaus voor de nieuwe kok Jonathan Zandbergen en zijn brigade. Daarna heerlijk comfortabel overnacht in het hotel.