Restaurant Hoeve Kromwijk

Voorweg 133 Zoetermeer Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Hoeve Kromwijk

Klassiekers uit de Franse keuken

Van oorsprong een monumentale boerderij gebouwd in 1871 en gelegen in een landelijke omgeving tussen het prachtige Buytenpark en Westerpark. Nu een restaurant dat in Zoetermeer en omstreken bekend staat om hun klasse. Je geniet hier van heerlijke klassiekers uit de Franse keuken. Altijd verfijnd van smaak en prachtig gepresenteerd.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Hoeve Kromwijk

Buslijn 30 van Veolia of Randstadrail halte Voorweg
  • : 100 parkeerplaatsen op eigen terrein

Maandag gesloten (op aanvraag open)
Dinsdag t/m vrijdag
Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag gesloten (op aanvraag open

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Tanya B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wij vonden alles super! Lekker eten, goede service en mooi interieur.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gister avond gegeten bij Hoeve Kromwijk.
Het was heerlijk! We hadden aangegeven dat we voor onze trouwdag kwamen en de tafel was door het personeel heel mooi versierd.
We kozen het Bib Gourmant menu, want op Facebook zagen wij dat ze die dit jaar weer hadden gekregen.
Ik koos de pulled pork en mijn man het geitenkaas voorgerecht.
Allebei super lekker en mooi opgemaakte borden.
De kabeljauw en de eendenborst als hoofdgerechten, alles zag er prachtig uit en smaakte lekker.
Ook heel mooi was dat het restaurant al helemaal in kerst sfeer is gemaakt!
De bediening was zoals we gewend zijn van Hoeve Kromwijk, super vriendelijk en meedenkend met onze wensen.
Het vuurwerk bij het dessert sloot de avond feestelijk af, wij komen snel terug!
Haute Cuisine- DenHaag .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Onlangs hier met mijn vriend gegeten, en wij vonden het weer super!!
We begonnen met een klein flesje Champagne, namen daarna het 4 gangen verrassingsmenu met het bijpassende wijnarrangement.

We werden erg verrast door allerlei verschillende gerechten met forel, gamba's, scholfilet, hertenbiefstuk met specerijenjus en als nagerecht chocolade/mango dessert of een kaasplankje.

Alle gerechten waren goed op smaak en mooi opgemaakt.

Het was erg druk in het restaurant en daardoor hing er een gezellige sfeer.
Ook de bediening was erg goed en vooral vriendelijk.
We kregen bij elke gang een goede toelichting van het gerecht en de bijpassende wijn.

Voor degene die hier nog nooit hebben gegeten is het een echte aanrader in Zoetermeer. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Vcstr .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Zaterdag hier met mijn vriendinnen gegeten.
Erg gezellig restaurant en het zat helemaal vol.
Er was erg veel keus op de menukaart, maar wij kozen voor het HoeveKromwijk menu. Ik had de aardappelsoep ( Die was heerlijk ) mijn vriendinnen de makreelsalade ( ook erg smaakvol ).
We aten als hoofdgerecht allemaal de eendenborst, en als nagerecht een kaasplankje! Dit smaakte heel erg lekker!
De bediening was erg gezellig en vriendelijk! We hebben al gereserveerd voor de kerst en hebben er zin in.
Leniee .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Goed eten, leuk en sfeervol restaurant met goede bediening.
Er waren ook meerdere grote groepen aanwezig, maar daar hadden wij geen last van.
Fijn ook dat er zoveel parkeerplaats is.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Het eten was heerlijk, maar vooral de bediening geeft de doorslag om nogmaals te eten bij Hoeve Kromwijk. Het was de juiste mate van service en vriendelijkheid.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Onlangs hier met een klein gezelschap gegeten. Bij de reservering aangegeven dat het een verjaardag betrof, helaas, nog geen felicitatie en niets aan tafel hiervan bemerkt, jammer.
Het menu was redelijk, jammer dat het voorgerecht, de zalm, geen gerookte was maar gepocheerd was. De makreelsalade was waarschijnlijk uit blik doch redelijk. Tijdens dit diner 6 verschillende mensen van de bediening aan tafel gehad waaronder niet altijd even vriendelijke. Als vegetariër heb je hier overigens zeer weinig keus, teleurstellend.
Toen wij de rekening wilde vragen was er niemand aanspreekbaar en na een kwartier wachten maar naar de bar gelopen. Aldaar bleek het ook niet mee te vallen om iemand te vinden maar uiteindelijk was er een dame waarbij ik kon afrekenen al ging dit niet van harte, erg humeurig type.
Al met al redelijk gegeten maar niet voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Al met al redelijk gegeten maar niet voor herhaling vatbaar.
W ..
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij arriveerden vroeg in de avond en alhoewel er toen slechts enkele gasten aanwezig waren moesten wij toch zo'n 40 minuten wachten op ons voorgerecht.
De hoeveelheid van het vegetarische voorgerecht was marginaal, het leek eerder op een amuse.
Aanhakend op een andere review, het voorgerecht met zalm zou anders op de kaart moeten staan. Nu lijkt het alsof je gerookte zalm krijgt (getrancheerd) i.p.v. een mootje zalm die a la minute is gerookt.

Het brood werd bij andere tafels voor de 2e keer aangeboden, bij onze tafel werd er niets aangeboden. Ruimte om hier iets over op te merken was er niet omdat er zelden iemand in de buurt van onze tafel kwam.
De hoofdgerechten waren prima, alhoewel het niet mijn keuze is om bij een kleine entrecote het vet (veel) eraan te laten zitten. Het oogt dan eerder onsmakelijk als deze t.o.v. de hoeveelheid vlees teveel aanwezig is. De flensjes waren steenkoud, al waren deze maar enigzins opgewarmd geweest dan had dit ten goede gekomen aan het dessert. Het debarrasseren na het hoofdgerecht en dessert werd stilzwijgend gedaan.

Het zou een feestelijke viering van mijn verjaardag moeten zijn maar het heeft mijn avond flink verpest.
Gezien de recensies met een 10 gaan de zaken kennelijk te goed om aandacht te besteden aan de desinteresse van bepaalde personeelsleden.
Vanzelfsprekend hebben wij deze ervaring ook met anderen gedeeld die van plan waren om het restaurant te bezoeken.
Anthony G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Het eten was heerlijk en we zullen zeker terugkomen !! Leuke gastvrouw met goede service !! En we zullen het zeker propaganderen.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Uiteraard waren wij benieuwd naar hetgeen Hoeve Kromwijk tijdens het wildseizoen te bieden had, daarom weer eens een tafeltje bij Hoeve Kromwijk gereserveerd. Uiteraard was de ontvangst weer hartverwarmend en vriendelijk ent zoals de bediening. Het aanbod aan wild viel ons tegen maar werd aan de andere kant ruimschoots goed gemaakt door de kwaliteit van het hertenfilet in combinatie met de bijgerechten en jus. De romige zuurkool en heerlijke kruidige jus waren een ware verrassing. Al met al weer een prima avond uit eten met perfect bij de gerechten passende wijnen.
Als ik hoeve Kromwijk een advies zou mogen geven, zou ik persoonlijk toch ook een keuze bieden in de vorm van een compleet wild menu tijdens het seizoen.
Door de jaren heen hebben wij steeds kleine wijzigingen in het concept gezien hetgeen de kwaliteit en service alleen maar ten goede is gekomen.
Voor diegenen die nog nooit bij Hoeve Kromwijk hebben gegeten, dit is een echte aanrader voor die genen die graag genieten van goede kwaliteit tegen een goede prijsverhouding. Levensgenieters, ga ook eens bij Hoeve Kromwijk genieten.

Met vriendelijke groet,
Alex en Ivon
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het was weer een genot om de heerlijke gerechtjes te proeven. We kozen voor het all in actie menu, een 3 gangen menu. zoals gezegd, super. Mooi voorgerecht en een heerijk hoofdgerecht. Bij dit all een aperitief en twee glazen goed bij de gerechten passende wijn, uiteraard afgesloten met een nagerecht en een kopje koffie. Dit alles voor een all in prijs van 37 euro per persoon. Kwaliteitseten in een geweldige sfeer voor nog geen 75 euro met z'n tweetjes, geweldig!!
Yolande D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij komen ieder jaar rond dezelfde datum terug, omdat we altijd erg tevreden zijn. Mooie romantische inrichting. Vriendelijk personeel en erg hulpvaardig. Heerlijk eten. Geen overdreven grote porties, je kan 'netjes' je bord leeg eten. Wel prijzig, maar dat is het meer dan waard!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Er is een hoop positiefs te zeggen over Hoeve Kromwijk: prachtig pand, mooi klassiek decor, echt tafellinnen en mooie servetten. Gratis parkeren voor de deur (maar in the middle of nowhere, dus zonder auto erg lastig te bereiken). Fijne sfeer, niet stijf, en in een aangrenzende ruimte gelegenheid voor groepen; we kwamen door de verkeerde deur binnen en stonden midden in de herrie van 2 grote gezelschappen, maar in de dinerzaal hoorde je daar helemaal niets meer van.
We hebben het all in menu genomen, en dat was echt een koopje: voor 37 euro een bruisend aperitief, 3 gangen met 2 glazen wijn, en na afloop koffie of thee. Een topdeal, en beste value for money die ik in lange tijd heb gehad!
De bediening is vriendelijk, maar licht de gerechten helaas totaal niet toe. Vooral bij het kaasplankje vond ik dat een groot probleem. Menukaart is ook alleen in het Nederlands beschikbaar, ook al hadden we tevoren aangegeven dat we met een buitenlandse gast zouden komen.
Het eten is prima bereid, erg goede kwaliteit, maar niets spectaculairs. Klassiek groente, vlees een aardappelen met een sausje erbij, met vooral erg veel focus op het vlees en nauwelijks groenten. Het vlees hoofdgerecht was vlees met een garnituur van polenta en groeten, het vegetarische hoofdgerecht was polenta met een garnituur van groenten. Tsja. Als vegetariër moet je Hoeve Kromwijk absoluut niet willen bezoeken. Het visgerecht was echt goed: mooi gebakken vis, royale portie, maar garnituur was niet meer dan wat spinazie en aardappelpuree. Kaasplankje was aardig maar niet indrukwekkend, vooral de verpieterde druiven erbij maakten een trieste indruk. Wel lekker kletzenbrood en heerlijke Reypenaer (die trouwens ook in het enige vegetarische voorgerecht zat).
Kortom: goed, traditioneel, klassiek eten voor een zeer schappelijke prijs; verwacht geen grote verrassingen of culinaire hoogstandjes, maar gewoon fijn eten van goede kwaliteit, mits je geen vegetariër bent.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Vorige week gegeten met 4 personen en na hier jaren niet geweest te zijn aangenaam verrast. Het pand en de inrichting zijn sfeervol en verzorgd. Het eten was prima en smaakvol. De bediening was vriendelijk maar hier en daar wat nonchalant. Al met al zeker voor herhaling vatbaar en een serieuze concurrent voor de overige restaurants in dit segment voor deze regio.
Marion-smit .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten. We hadden een viergangenmenu verrassingsmenu. Goede service en heel vriendelijke bediening. Toetje had voor mij persoonlijk iets meer mogen zijn. Geen kleine 'verrassingshapjes' tussendoor. Het opdienen van het eerste voorgerecht in een blikje oogde verrassend.
Ambiance sjiek maar niet stijf in een mooi gerestaureerde oude boerderij. Dat blijft speciaal.
Koen--M .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Fijne entourage, uitstekend eten, keurige bediening en dat voor een betaalbare prijs!
En voldoende parkeergelegenheid.
René L.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Goede ontvangst/bediening. Voorgerecht krabkoekjes (iets te zout) hoofdgerecht ossehaas met rode portsaus was geweldig. Prima dessert. De lokatie aangenaam.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wij kennen hoeve Kromwijk al jaren. Gingen nu met vrienden die erg benieuwd waren. De bediening viel tegen. Ze lieten hier en daar een behoorlijke steek vallen. Het vlees was te rauw, 1 broodje, alleen heet water krijgen, geen theezakje, zo waren er nog wel wat dingen. Erg jammer, wij gaan nog wel eens terug, maar onze vrienden niet.
Schayik .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Het eten was fantastisch. Iedere keer beter. Bediening was zeer vriendelijk en prettig. Aandachtspunt is de slijtage van de stoelen. Vervanging is geen luxe, maar we komen terug.