Restaurant Hoeve Kromwijk

Voorweg 133 2716 NH Zoetermeer Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Hoeve Kromwijk

Klassiekers uit de Franse keuken

Van oorsprong een monumentale boerderij gebouwd in 1871 en gelegen in een landelijke omgeving tussen het prachtige Buytenpark en Westerpark. Nu een restaurant dat in Zoetermeer en omstreken bekend staat om hun klasse. Je geniet hier van heerlijke klassiekers uit de Franse keuken. Altijd verfijnd van smaak en prachtig gepresenteerd.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Hoeve Kromwijk

Buslijn 30 van Veolia of Randstadrail halte Voorweg
  • : 100 parkeerplaatsen op eigen terrein

Maandag gesloten (op aanvraag open)
Dinsdag t/m vrijdag
Zaterdag 17:30 - 22:00
Zondag gesloten (op aanvraag open

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Nederlands Gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Fantastisch restaurant!
bastineke .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We hadden de aanbieding "Jungerius" menu. Prima prijs, echter... vorig jaar hadden ze ook zo'n aanbieding en kon men kiezen uit meerdere gerechten; deze keer niet,.
Heel jammer want we waren niet echt enthousiast over dit menu..
Voorgerecht met weinig smaak, hoofdgerecht stoofvlees ging nog wel, behalve het bedje zuurkool eronder; lijkt me niet geschikt om dit t/m maart aan te bieden...
We kregen ook meteen prosecco als aperitief voorgezet, zonder te vragen of we misschien iets anders zouden willen drinken.
Helaas, niet voor herhaling vatbaar.
Geachte heer en mevrouw De Vet,
Jammer om te lezen dat onze actie niet voor herhaling vatbaar is. Wat wij ook jammer vinden is dat er feitelijke onjuistheden genoemd worden en aannames die niet kloppen. U geeft aan dat u vorig jaar wel een keuze had bij de Jongeriusactie. Dit is niet het geval. Ook vorig jaar hadden wij een 3-gangen actiemenu voor € 35,00 inclusief drankjes, maar geen keuze in de gerechten. Het menu staat op de voucher van de actie. Op de voucher kunt u dus lezen dat er geen keuze is en welke gerechten wij serveren en dat wij rekening houden met dieetwensen of als u iets niet lust. Wellicht een tip voor een andere keer dat u dan aangeeft liever een ander voorgerecht geserveerd te krijgen. Ook vinden wij het jammer dat u op de avond zelf niet aangeeft dat er iets niet naar wens is, ondanks dat onze gastvrouw dit heeft gevraagd. Dan hadden wij op de avond zelf iets aan uw klacht kunnen doen. Tot slot veranderen de garnituren met het seizoen, dus de zuurkool zal in maart niet geserveerd worden.
Ger M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Het 'Jongerius menu', een speciale aanbieding i.s.m. een lokale bakkerij, is wederom van grote klasse. Voor 35 euro krijg je een prachtig driegangenmenu inclusief prosecco, wijn en koffie. Vooraf twee bereidingen van kabeljauw. Heerlijk op smaak en zeker niet te 'vissig'. Hoofdgerecht bestond uit runderstaartstuk, heerlijk mals met een mooie rooksmaak, en kalfswang, vergezeld van mooi dikke knapperige frieten. Dessert was een combinatie van witte chocola, caramel en whisky- ijs. Ook dat was bijzonder lekker. Kortom: voor dit bedrag vind je niets beters in en om Zoetermeer!!
Jos D.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Lekker gegeten voor een redelijke prijs.
Hans O.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Eten bij Hoeve Kromwijk blijft een feestje. Vanavond weer helemaal in de watten gelegd. Of het nu om het eten of de bediening gaat, het is altijd top!
Tanya B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wij vonden alles super! Lekker eten, goede service en mooi interieur.
Adriana- .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gister avond gegeten bij Hoeve Kromwijk.
Het was heerlijk! We hadden aangegeven dat we voor onze trouwdag kwamen en de tafel was door het personeel heel mooi versierd.
We kozen het Bib Gourmant menu, want op Facebook zagen wij dat ze die dit jaar weer hadden gekregen.
Ik koos de pulled pork en mijn man het geitenkaas voorgerecht.
Allebei super lekker en mooi opgemaakte borden.
De kabeljauw en de eendenborst als hoofdgerechten, alles zag er prachtig uit en smaakte lekker.
Ook heel mooi was dat het restaurant al helemaal in kerst sfeer is gemaakt!
De bediening was zoals we gewend zijn van Hoeve Kromwijk, super vriendelijk en meedenkend met onze wensen.
Het vuurwerk bij het dessert sloot de avond feestelijk af, wij komen snel terug!
Haute Cuisine- DenHaag .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Onlangs hier met mijn vriend gegeten, en wij vonden het weer super!!
We begonnen met een klein flesje Champagne, namen daarna het 4 gangen verrassingsmenu met het bijpassende wijnarrangement.

We werden erg verrast door allerlei verschillende gerechten met forel, gamba's, scholfilet, hertenbiefstuk met specerijenjus en als nagerecht chocolade/mango dessert of een kaasplankje.

Alle gerechten waren goed op smaak en mooi opgemaakt.

Het was erg druk in het restaurant en daardoor hing er een gezellige sfeer.
Ook de bediening was erg goed en vooral vriendelijk.
We kregen bij elke gang een goede toelichting van het gerecht en de bijpassende wijn.

Voor degene die hier nog nooit hebben gegeten is het een echte aanrader in Zoetermeer. Een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.
Vcstr .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Zaterdag hier met mijn vriendinnen gegeten.
Erg gezellig restaurant en het zat helemaal vol.
Er was erg veel keus op de menukaart, maar wij kozen voor het HoeveKromwijk menu. Ik had de aardappelsoep ( Die was heerlijk ) mijn vriendinnen de makreelsalade ( ook erg smaakvol ).
We aten als hoofdgerecht allemaal de eendenborst, en als nagerecht een kaasplankje! Dit smaakte heel erg lekker!
De bediening was erg gezellig en vriendelijk! We hebben al gereserveerd voor de kerst en hebben er zin in.
Leniee .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Goed eten, leuk en sfeervol restaurant met goede bediening.
Er waren ook meerdere grote groepen aanwezig, maar daar hadden wij geen last van.
Fijn ook dat er zoveel parkeerplaats is.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Het eten was heerlijk, maar vooral de bediening geeft de doorslag om nogmaals te eten bij Hoeve Kromwijk. Het was de juiste mate van service en vriendelijkheid.
W ..
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Wij arriveerden vroeg in de avond en alhoewel er toen slechts enkele gasten aanwezig waren moesten wij toch zo'n 40 minuten wachten op ons voorgerecht.
De hoeveelheid van het vegetarische voorgerecht was marginaal, het leek eerder op een amuse.
Aanhakend op een andere review, het voorgerecht met zalm zou anders op de kaart moeten staan. Nu lijkt het alsof je gerookte zalm krijgt (getrancheerd) i.p.v. een mootje zalm die a la minute is gerookt.

Het brood werd bij andere tafels voor de 2e keer aangeboden, bij onze tafel werd er niets aangeboden. Ruimte om hier iets over op te merken was er niet omdat er zelden iemand in de buurt van onze tafel kwam.
De hoofdgerechten waren prima, alhoewel het niet mijn keuze is om bij een kleine entrecote het vet (veel) eraan te laten zitten. Het oogt dan eerder onsmakelijk als deze t.o.v. de hoeveelheid vlees teveel aanwezig is. De flensjes waren steenkoud, al waren deze maar enigzins opgewarmd geweest dan had dit ten goede gekomen aan het dessert. Het debarrasseren na het hoofdgerecht en dessert werd stilzwijgend gedaan.

Het zou een feestelijke viering van mijn verjaardag moeten zijn maar het heeft mijn avond flink verpest.
Gezien de recensies met een 10 gaan de zaken kennelijk te goed om aandacht te besteden aan de desinteresse van bepaalde personeelsleden.
Vanzelfsprekend hebben wij deze ervaring ook met anderen gedeeld die van plan waren om het restaurant te bezoeken.
Helene O.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Hoeve Kromwijk. We zijn hier al vaker geweest en altijd een feestje. Menu van de chef. Heerlijke gerechten. Bediening is goed en heel vriendelijk. Ook de entorage is top. Het ziet er zeer sfeervol uit. Echt een aanrader.
Anthony G.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Het eten was heerlijk en we zullen zeker terugkomen !! Leuke gastvrouw met goede service !! En we zullen het zeker propaganderen.
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Uiteraard waren wij benieuwd naar hetgeen Hoeve Kromwijk tijdens het wildseizoen te bieden had, daarom weer eens een tafeltje bij Hoeve Kromwijk gereserveerd. Uiteraard was de ontvangst weer hartverwarmend en vriendelijk ent zoals de bediening. Het aanbod aan wild viel ons tegen maar werd aan de andere kant ruimschoots goed gemaakt door de kwaliteit van het hertenfilet in combinatie met de bijgerechten en jus. De romige zuurkool en heerlijke kruidige jus waren een ware verrassing. Al met al weer een prima avond uit eten met perfect bij de gerechten passende wijnen.
Als ik hoeve Kromwijk een advies zou mogen geven, zou ik persoonlijk toch ook een keuze bieden in de vorm van een compleet wild menu tijdens het seizoen.
Door de jaren heen hebben wij steeds kleine wijzigingen in het concept gezien hetgeen de kwaliteit en service alleen maar ten goede is gekomen.
Voor diegenen die nog nooit bij Hoeve Kromwijk hebben gegeten, dit is een echte aanrader voor die genen die graag genieten van goede kwaliteit tegen een goede prijsverhouding. Levensgenieters, ga ook eens bij Hoeve Kromwijk genieten.

Met vriendelijke groet,
Alex en Ivon
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het was weer een genot om de heerlijke gerechtjes te proeven. We kozen voor het all in actie menu, een 3 gangen menu. zoals gezegd, super. Mooi voorgerecht en een heerijk hoofdgerecht. Bij dit all een aperitief en twee glazen goed bij de gerechten passende wijn, uiteraard afgesloten met een nagerecht en een kopje koffie. Dit alles voor een all in prijs van 37 euro per persoon. Kwaliteitseten in een geweldige sfeer voor nog geen 75 euro met z'n tweetjes, geweldig!!
Yolande D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wij komen ieder jaar rond dezelfde datum terug, omdat we altijd erg tevreden zijn. Mooie romantische inrichting. Vriendelijk personeel en erg hulpvaardig. Heerlijk eten. Geen overdreven grote porties, je kan 'netjes' je bord leeg eten. Wel prijzig, maar dat is het meer dan waard!
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Er is een hoop positiefs te zeggen over Hoeve Kromwijk: prachtig pand, mooi klassiek decor, echt tafellinnen en mooie servetten. Gratis parkeren voor de deur (maar in the middle of nowhere, dus zonder auto erg lastig te bereiken). Fijne sfeer, niet stijf, en in een aangrenzende ruimte gelegenheid voor groepen; we kwamen door de verkeerde deur binnen en stonden midden in de herrie van 2 grote gezelschappen, maar in de dinerzaal hoorde je daar helemaal niets meer van.
We hebben het all in menu genomen, en dat was echt een koopje: voor 37 euro een bruisend aperitief, 3 gangen met 2 glazen wijn, en na afloop koffie of thee. Een topdeal, en beste value for money die ik in lange tijd heb gehad!
De bediening is vriendelijk, maar licht de gerechten helaas totaal niet toe. Vooral bij het kaasplankje vond ik dat een groot probleem. Menukaart is ook alleen in het Nederlands beschikbaar, ook al hadden we tevoren aangegeven dat we met een buitenlandse gast zouden komen.
Het eten is prima bereid, erg goede kwaliteit, maar niets spectaculairs. Klassiek groente, vlees een aardappelen met een sausje erbij, met vooral erg veel focus op het vlees en nauwelijks groenten. Het vlees hoofdgerecht was vlees met een garnituur van polenta en groeten, het vegetarische hoofdgerecht was polenta met een garnituur van groenten. Tsja. Als vegetariër moet je Hoeve Kromwijk absoluut niet willen bezoeken. Het visgerecht was echt goed: mooi gebakken vis, royale portie, maar garnituur was niet meer dan wat spinazie en aardappelpuree. Kaasplankje was aardig maar niet indrukwekkend, vooral de verpieterde druiven erbij maakten een trieste indruk. Wel lekker kletzenbrood en heerlijke Reypenaer (die trouwens ook in het enige vegetarische voorgerecht zat).
Kortom: goed, traditioneel, klassiek eten voor een zeer schappelijke prijs; verwacht geen grote verrassingen of culinaire hoogstandjes, maar gewoon fijn eten van goede kwaliteit, mits je geen vegetariër bent.
marion-smit .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten. We hadden een viergangenmenu verrassingsmenu. Goede service en heel vriendelijke bediening. Toetje had voor mij persoonlijk iets meer mogen zijn. Geen kleine 'verrassingshapjes' tussendoor. Het opdienen van het eerste voorgerecht in een blikje oogde verrassend.
Ambiance sjiek maar niet stijf in een mooi gerestaureerde oude boerderij. Dat blijft speciaal.
Koen--M .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Fijne entourage, uitstekend eten, keurige bediening en dat voor een betaalbare prijs!
En voldoende parkeergelegenheid.