Restaurant Het Zuiderbad

Koningin Astridboulevard 104 2202 Noordwijk Nederland Kaart
31-713620551

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Zuiderbad

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na een mooie stranddag op het heerlijke terras van Het Zuiderbad neergestreken voor een drankje en een eenvoudige maaltijd. Gekozen voor de maaltijd-zomersalade. Dat was een goede keuze. We konden nog even nagenieten van de dag op een makkelijke loungebank onder de parasol, met uitzicht op zee. Vriendelijke bediening. Salade was vers en erg lekker, vooral de warme dadels met serranoham erbij. Door de salade zaten o.a. olijven, kaas en watermeloen en hij werd geserveerd met enkele sneetjes stokbrood. Wij hebben ervan genoten! Wij komen hier graag nog eens terug.
Teunis.g .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten. Zowel dorade als ossehaas goed gebakken, van goede temperatuur en voorzien van heerlijk saus en groenten. Prachtige omgeving en mooie avondzon droegen bij tot een mooi etentje. De bediening is vriendelijk en correct.
Oniek .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Afgelopen zaterdag buiten op het terras gegegeten. Eten was zoals altijd goed, en bereid met verse producten. De bediening was zeker vriendelijk en gastvrij, maar liet wel de nodige steken vallen. Menu werd niet gebracht, dus zelf maar weer gevraagd en of we een aperitief te bestellen. Een paar keer moeten herinneren het bestelde glazen wijn te brengen. Asperge soep arriveerde bijna koud. Het was druk en begin van het seizoen, maar toch jammer en minder dan normaal.
Endlich .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Ik bestelde een salade met gamba's en groene asperges, vlees en kreeftensaus. Echter: ik wilde het vlees wat niet. Dat kon. Een lunch salade zou genoeg zijn vertelde de serveerster. Dus de kleine variant. Toen de salade kwam zaten er slechts 3 gamba's in en 2 hele kleine groene asperges. Verder een wiskey coctailsaus en sla uit een zakje. Echt heel karig. Dus geen extra gamba als compensatie voor het vlees. De serveerster deed niks met mijn klacht. Later kwam er een jongen die er wel wat mee deed : een koffie en thee van het huis. Bij het afrekenen bleek dat de thee ook betaald moest worden. En ik moest het volle pond betalen voor de salade terwijl er 1 onderdeel miste. Sorry maar dit kan echt niet. Sjieke namen geven aan je gerechten en vervolgens slechte kwaliteit leveren. 12.50 voor een bordje sla. We gingen met honger weg. ( De carpachio van mijn dochter was ook van slechte kwaliteit)
Wieshuls .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Hallo, Vandaag 2e paasdag wilde we met 12 volwassenen en 5 kinderen naar the lodge in Noordwijk, van te voren gebeld maar konden niet reserveren, de jongen verzekerde ons dat het wel goed zou komen,niet dus.Daarentegen een super warm welkom bij het zuiderbad,er werd echt moeite gedaan om een tafel voor ons te maken en we hebben er heerlijk geborreld met lekkere hapjes en goede bediening.Wies
NellaBella .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Hier lunch ik regelmatig en het eten is erg goed! Wisselende kaart en ook voor speciale wensen draaien ze hun hand niet om. Zeer tevreden, ieder keer weer!
Love2Eat2 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Prachtige locatie tussen de duinen aan zee. Lekker geluncht, broodje tonijn en beenham. Op het terras staan vuur schalen en liggen dekentjes. Leuke sfeer en goede service.
Sjonnie .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Hier op een druiligere zondagmiddag in oktober even wezen opwarmen en gelijk een broodje genuttigd. Restaurant ligt wat verscholen in de duinen. Leuke en vriendelijke bediening. Broodje tonijn en beenham besteld, welke bijkans een complete maaltijd vormden! Mooie grote porties en van uitstekende en verse kwaliteit!
Het heeft ons goed gesmaakt en we komen zeker de volgende keer weer een broodje eten hier.
Michel P.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Mooie locatie aan het strand /zee. Als voorgerecht hadden wij capacio & vissoep, beiden waren erg smakelijk. Als hoofdgerecht de zeefood schotel. Deze was uitgebreid. Alleen met de vongole schelpjes had ik wat moeite, letterlijk een hap zeezand, knarsend de gehele tijd in je mond. Dat zou niet moeten. Alleen de kleine deceptie kwam toen wij als dessert een Irish coffee hadden besteld, suiker vergeten, geen room gebruikt en een slap waterig aftreksel van wat Irish coffee zou moeten zijn. Heel jammer en dat zou echt beter moeten. Maar locatie & bediening zijn verder top.
Marlies59 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Mooi en gezellig binnen, open haard met lekker loungeplekje, kaarsen en verse rozen. Lekkere kaart en het vlees en de vis is van goede kwaliteit en je krijgt ook goede porties. De lederen stoelen aan de lage tafeltjes zakken iets door in het midden waardoor je als je niet zo lang bent, de rand van de stoel in je dijen voelt. Mijn man had er dus geen last van, die is lang. Ze hebben ook hoge tafeltjes. Soms staan de tafeltjes erg dicht op elkaar. Vooral als mensen allemaal met 2 pers. komen. De grote tafel in het midden ziet er erg gezellig uit; er hangen glazen vaasjes met verse rozen boven. Er is ook een bar waar je een drankje kunt bestellen. Bij de kabeljauw met garnalen, hadden ze de garnalen vergeten. Die kreeg ik later, omdat ik erom vroeg, en wel een heel schaaltje vol, denk wel 100 gram! Dat maakte het weer goed. Vooraf hadden we een carpaccio van tonijn met salade, maar de dunne tonijnplakjes zaten nogal vastgeplakt aan het bord, dus moesten we erg schrapen. Het bord was ook ruw en zwart, dat vonden we niet zo prettig, ook omdat het ook vrij donker is in het restaurant en dan zie je niks op een zwart bord. Het toetje lag ook op een zwart bord en ook daarop zagen we de saus en de 2 bosbessen niet eens liggen, overigens was de chocolademousse erg goed en het ijs ook. Prijs vind ik iets aan de hoge kant. Al met al toch een hele leuke tent. We gaan hier zeker nog een keer eten.
Daniel78 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2014
Afgelopen zondagmiddag hier met mijn vriendin gegeten en helaas moet ik zeggen dat we hier niet meer terug komen! Het eten en het decor is niets om aan te merken. Dat is allemaal prima in orde, maar de slechte service heeft het echt verpest voor ons. De organisatie klopte van geen kant. Wij zaten ruim 20 min op ons drankje te wachten, terwijl andere klanten die later binnen kwamen eerder geholpen werden. Daarnaast liepen er serveersters die net begonnen waren en dat was helaas dan ook te merken. Mensen werden niet met een "goedemiddag" benaderd en een lach kon er ook niet van af. Serveersters waren niet bekend met de kaart en kwamen nogal klunzig en onprofessioneel over. Er zat een wat ouder echtpaar naast ons en zij werden gewoon met "je" aangesproken en ook zij zaten erg lang op hun bestelling te wachten.
Jammer....met een goede kundige bediening, kan ik dit restaurant best aanbevelen, maar helaas.
Een van de weinige keren ook dat wij geen fooi gaven. Een fooi moet je wel verdienen uiteraard.
Beste Daniel, We vinden het jammer dat je Het Zuiderbad op deze manier hebt ervaren. We zijn overvallen door het mooie weer en het gesloten zijn van andere strandpaviljoens. Daarom hebben wij van ons andere bedrijf krachten moet inschakelen die nog niet waren ingewerkt. Dit is geen excuus, maar slechts een verklaring. Graag willen we je laten weten, dat wij gelukkig heel veel gasten hebben die ons regelmatig bezoeken en graag getutoyeerd worden. We hopen te mogen herkansen in de toekomst.
Frederik V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
We hadden daags tevoren voor een lunch met ons viertjes een mooie plek bij het raam gereserveerd: met uitzicht op duinen, strand en zee. We boften: het was prachtig (na-)zomerweer en konden buiten op het terras, bij de glaswand, genieten van het schitterende uitzicht en de zon.
Daar waren meer gasten voor gekomen: het terras was vol. Dat kon de keuken maar net aan, maar we namen de lange wachttijden voor lief; het weer was schitterend, de sfeer ontspannen, de bediening was vriendelijk en gastvrij en we hadden samen toch veel te bespreken. De tijd vloog om en de lunch was smakelijk: met verse ingrediënten, begeleid door een zomers frisse Albariño Rias Baixas.
Als voorgerechten hadden we Escargots, een zeer royaal gevulde Salade Poisson en Dim Sum (waarvan de inhoud wat minder compact had gekund). Voor de hoofdgerechten kozen we vis: gebakken roodbaarsfilet en Bretonse scholfilet. Mooie moten verse vis en uitstekend bereid. Vergezeld van verse groente en frietjes.
Kortom: we hebben genoten van een mooie zomerse lunch nabij het strand.
Eric O.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Het Zuiderbad ligt op het strand van Noordwijk en is het hele jaar open. Net buiten de echte drukte en nog met gratis parkeren op loopafstand. Als het lekker weer is, zit je op het terras als 'God in Frankrijk' en is het er heerlijk toeven. Regelmatig pakken we hier dan ook een wijntje met wat gebakken inktvisringen of dergelijke. Dat mijmert heerlijk weg in de zon. Wow.
Ditmaal een lunch gepakt, maar alleen salades vanwege beperkt beschikbare tijd. Zoals al eerder bij dineren hier, komt er toch een wat ongemakkelijk gevoel als de rekening komt. Het eten is goed en zal zeker niet teleurstellen. Maar de prijzen voor eten en wijn zijn wat mij betreft te stevig voor wat er geboden wordt, waardoor ik gezien de prijs/kwaliteit verhouding een 7 voor het eten een vorstelijke beloning vind.
Gerco .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Prachtig gelegen tussen de duinen, hebben wij hier op een zonnige woensdagavond heerlijk buiten gegeten. Hoewel de prijzen aan de hoge kant zijn (voorgerechten vanaf € 12,-, (vega)hoofdgerechten vanaf € 18,-, nagerechten vanaf € 8,-), is de kwaliteit erg goed. Wij hadden de chateaubriand; mooi rosé gebakken, mals en heerlijk van smaak. Als toetje werd gekozen voor de lemon cheesecake (citroensmaak te overheersend en geen krokante bodem) en de mousse au chocolat (heerlijk).
De (jonge) bediening is vriendelijk maar mag soms wat allerter zijn; hoewel het vrij rusig was, was het moeilijk om aandacht te trekken.
Het was een heerlijke ervaring om bij het Zuiderbad te eten en ook voor gezinnen/gezelschappen met kinderen een aanrader gezien de grote speelplaats naast het terras waardoor je makkelijk toezicht kunt houden. Wij gaan zeker nog eens terug.
Ivoritsmeijer .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Geweldig leuk-, kindvriendelijk- en servicegericht restaurant. Terwijl de kleintjes lekker aan het spelen waren in de speeltuin, hebben wij vanaf de zijlijn genoten van twee heerlijke salades en de kleintjes van een tosti! Ondanks de drukte, super service! Mooie en unieke locatie. Wij komen zeker nog een keer terug!
Yvette G.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Op 31 mei voor de lunch bij Zuiderbad gekomen; de service was erbarmelijk! 'n Klein uur nadat we de bestelling hadden doorgegeven vroegen we of de carpaccio eraan kwam....het bleek dat onze volledige voor- en hoofdgerechtbestelling niet was doorgekomen! Na 20 min. kwam de carpaccio - kwaliteit op zich prima en we hadden 'm snel op. De ober die de fout had gemaakt zag tot 2x toe dat onze borden leeg waren, maar draaide z'n hoofd af en ruimde in plaats daarvan de naburige tafels leeg. Toen ik hem erop aansprak kreeg ik een grote mond terug. Zijn collega kwam de tafel afruimen. 25 min. later waren we nog steeds a/h wachten op ons hoofdgerecht. Dezelfde collega die de tafel had afgeruimd vroeg of alles naar wens was. "Jawel" zei ik "maar we wachten op ons hoofdgerecht - komt dat eraan?" "Ik ga ervanuit van wel!" zei hij, maar checken deed hij het niet. Weer 10 min later vroeg ik diezelfde collega of hij alsjeblieft kon nakijken of het hoofdgerecht eraan kwam. Ditmaal deed hij het wel: "nog 2 minuutjes". Intussen zaten we er al een dikke 2 uur en nog geen hoofdgerecht.... We stonden bijna op het punt om op te stappen toen het hoofdgerecht eraan kwam. Op zich prima qua kwaliteit, maar de erbarmelijke service had ons bezoek aan Het Zuiderbad flink verpest. Toen ik bij het afrekenen vroeg of de manager in huis was kreeg ik als antwoord dat hij er niet was. De ober wilde me zelfs zijn naam niet vertellen. We zijn maar vertrokken. Onze conclusie: een slecht gemanaged restaurant, waar de bediening blijkbaar niet beseft dat ze hun baan te danken hebben aan de komst van klanten. Jammer voor de keuken, die prima had gekookt, maar hier kom ik niet graag weer terug.
Gehaktbal .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Geweldige ligging in de duinen met zicht op zee.
Lunch met een vriend. Omelet met champignons. Heerlijk!
Vriend nam omelet met zalm. Hij vond het wel lekker, maar zou het niet nog een keer bestellen.
Vriendelijke attente bediening.
Met mijn vrouw eet ik hier regelmatig.
Altijd lekker en gezellig.
Mar V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
Één van onze favorieten in Noordwijk is ongetwijfeld "Het Zuiderbad". We komen er vaak en het is altijd genieten. Op de kwaliteit van de gerechten was niets aan te merken, maar helaas moesten we vandaag bij de lunch met vier personen constateren dat de service onder de maat was. De bediening was traag, niet attent en niet kundig. Meer aandacht voor elkaar dan voor de gasten. Dit zijn we niet gewend van de broers Michiel en Martijn. Vader Van den Berg liet zich even zien, maar was snel weer verdwenen. Wel scherp blijven om het oude goede niveau te handhaven.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2013
Na een dagje Amsterdam hier terechtgekomen op aanraden van een collega die woont in Noordwijk.
Vriendelijke ontvangst en een leuke moderne inrichting, helemaal niet verwacht voor een" strandtent".
Voorgerecht carpaccio en croquettes waren lekker.
Hoofdgerecht chateaubriand voor twee was heerlijk mals en smakelijk.
Voldoende garnering en diverse sausjes.
Fles merlot wijn erbij van goede kwaliteit en redelijk geprijsd.
Als afsluiting een "doux pour deux", een keur van kleine zoete nagerechtjes.
Gezien het gebodene was de prijs in orde, een aanrader.

Andre H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Met 8 man gereserveerd en op tijd begonnen. De sfeer in dit restaurant is heel leukt, modern, en toch gezellig, met uitzicht op duinen en de zee.
Het begon goed en er kwam een korte knik in de kabel, men was vergeten, of wist niet meer dat we een menu geregeld hadden. Deze kon ook niet snel gevonden worden omdat de email het niet deed. Heel snel echter werd de zaak aangepakt, en hebben we ã la carte besteld.
Het eten was goed bereid en smakelijk. De prijzen zijn redelijk hoog, maar de concurrentie is ook minder in badplaatsen. Mijn Engelse, Deense en Zweedse gasten vonden het goed.
Aardig van de maître was dat hij het goed gemaakt heeft met een ronde koffie en een fles wijn.
We zullen zeker weer teruggaan.