Over restaurant Restaurant Het Wereldmuseum

Romantiek in Het Wereldmuseum

Alsof Het Wereldmuseum van Rotterdam op zichzelf niet boeiend genoeg is. Het museum over culturen van het heden en verleden heeft een restaurant met een eigen sfeer. De inrichting is gevuld met spullen van de collectie uit het museum, maar de ruimte heeft een eigen rustige en romantische setting.

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Wereldmuseum

Decor8,5/10
Duur
Joyce D. Gastronoom (16 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Gebruik gemaakt van de diner aanbieding waarbij een bubbel aankomst drankje zat. Wij zijn niet van de bubbels en vroegen een wissel naar een glas rode wijn. Geen probleem. Wijnarrangement alleen rood ging na wat overleg, de sommeliers moeten altijd wennen aan geen wit bij bepaalde gerechten, prima. Mooie gerechten en prima service. Jammer dat je geen idee hebt wat er in de andere vleugel aan het afspelen is. Schone en zeer lekker ruikende toiletten met handdoekjes.
Ortwin.costenoble . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Dit was een zeer onverwacht genoegen. De setting is niet zo formeel - al is het wel wat saai die grijze vestjes - en de gehele bediening is vriendelijk en waardeert ook jouw commentaar. Heerlijk eten met een breed smaakpalet. We hadden een 3-gangen all-inn diner (wat op zich minder is dan de normale 4 tot 8 a-la-carte) maar dat werd gecomplementeerd met twee amuses en twee varianten aan desserts met een koffieservies. Daarmee ben je een lekkere avond onder de pannen. Wat er uit de pannen komt is ook goed en origineel.
En met een zeer goed wijnkeuze erbij maakte het de hele avond af. Geen verrassingen aan het eind van water of koffie die nog wordt bijgerekend, dus wij hadden een heel goede prijs/kwaliteit. Maar voor de kwaliteit komen we graag nog een keer terug
Ineke V. Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Onze 2e keer binnen korte tijd, mede omdat de eerste keer zo goed was bevallen. We werden herkend en zeer hartelijk begroet. Daarna ontspon zich een avond met heerlijke gerechten en vooral spannende wijnen. Wij zijn beiden liefhebbers van witte wijn en we hebben veel verrassends mogen proeven. Daarnaast combineerden die wijnen heel mooi met het fantastische eten. Veel verschillende smaken op het bord ook en een lust voor het oog. Enig kritiekpuntje was het dessert, dat was binnen deze rij gerechten opeens wat aan de zware kant met een vesting van knapperige rijst. Wel erg smakelijk. Verder is de bediening attent en prettig informeel, precies goed. Dit restaurant staat op onze lijst van favorieten!
Shavaskia . Bourgondiër (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Gebruik gemaakt van de Iens deal. Heerlijk driegangenmenu! Menu werd aangepast omdat ik mijn vlees goed doorbakken wilde. Vis geserveerd gekregen in plaats van vlees omdat het doorbakken niet zo goed zou smaken. Helemaal goed! Wijnen pasten ook bij de geserveerde gerechten. Alles klopte. Mijn complimenten.
EduardArthur . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteren onze 25 jaar jubileum gevierd. Alle borden waren met zorg opgemaakt. Verfijnde keuken, mooi in balans, een culinair avontuur! Bediening erg goed en vriendelijk. Wij hebben een leuke avond gehad.
Hans H. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Voor ons de eerste keer dat wij hier gegeten hebben. Het eten was heerlijk met verrassende gerechten en was mooi opgediend. De bediening was perfect en er werd rekening gehouden met allergie (noten) ter plekke werd dit aangepast. Wij komen hier zeker terug.
Gurp . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Zalig gegeten, met name de amuses, bediening was prima en er werden behoorlijke wijnen geschonken. Kortom top avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar.
Petrabeek . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Zeer aangename ambiance, bijzonder verfijnd eten, prachtig opgediend, 2 amuses en een tussendoor gerecht dat extra werd geleverd bij het 3- gangenmenu. Inclusief wijnarrangement een bijzonder goede kwaliteit prijs verhouding. Hele vriendelijke, vrolijke bediening.
Wim D. Bourgondiër (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Samen met mijn echtgenote gekozen voor een 6-gangen menu (m.u.v. dessert, dat we meestal overslaan). Topavond gehad. Eten perfect, het bijpassende BoB wijnarrengement goed (voor bij de kazen gaven wij de voorkeur aan een oude sherry en een port i.p.v. de voorgestelde madeira). Bediening allervriendelijkst en attent. Een perfecte avond om samen rustig te genieten!
Bart.schoenmakers . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Klassieke service, je wordt echt in de watten gelegd. Ieder gerecht was een kunstwerk op zich, de smaken waren vol , de combinaties op het bord waren verrassend, niet overdreven.
Elza H. 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Een heerlijk drie gangen all-in menu konden we uitbreiden naar keuze. We kozen voor de kaviaar en een extra gang van de chef. Alles was even mooi opgediend en smakelijk . De bijpassende wijnen kwamen goed tot zijn recht. Bediening was zeer vriendelijk en waren alert. Het tempo zat er goed in en had voor mij wel iets minder snel gemogen . Verder een heerlijke culinaire avond gehad.
Frans H. Gastronoom (14 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Wederom zo rond NSJ weer heerlijk gegeten bij het Wereldmuseum. 3 prachtige gerechten, heerlijk van smaak met bijpassende zeer smakelijke wijnen. Het begon met een voorafje van kreeft en garnaal op een gelei van kruiden; het leek wel een taartje. Het hoofdgerecht was rog met risotto en diverse groentes. Waarna het geheel werd afgesloten met een kunstwerk van kersen;kersenijs en chocolade. Na de koffie met friandise en mijn jaarlijkse cognacje zijn we rustig teruggelopen naar ons airb&b verblijf. Tot volgend jaar.
Kees M. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Elk gerecht een bijzonder feestje.
Heerlijke wijnen.
We hebben een extra tussengerecht gekozen.
Het voorgerecht met kreeft en andere soorten vis was met name een verrassing.
Het nagerecht met chocolade en kersen mooie combinatie.
Opmaak en presentatie van het eten heel mooi.
E_nooij . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten en de bediening was voortreffelijk. Het voorafje (canadese kreeft en diepzeegarnaal) is echt een aanrader.
Fleur H. Fijnproever (5 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wauw!! Wat een geweldig restaurant. Er hangt een zeer aangename sfeer, het uitzicht is prachtig en het eten en de service zijn alles wat je kunt wensen. Het was voortreffelijk. Voor een fijne avond uit eten, is dit een must do als je in de Rotterdam omgeving bent/woont.

Vooralsnog de beste eetervaring die ik heb gehad in Rotterdam.
F.vandongen . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Gisteren verassend goed genoten van een menu van de chef. Heerlijke gerechten en amuses met aandacht voor details, perfecte bediening en een mooie setting
Henk N. Gastronoom (29 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk gedineerd in een fraaie entourage. We kozen voor het 4 gangendiner met bijpassende wijnen. De gerechten waren allemaal heel smaakvol en verrassend en mooi geserveerd. Zeer attente en correcte bediening.
Zeer mooie entourage sinds de zomersluiting!
Rein01 . Fijnproever (6 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Prijs, kwaliteit was heel erg goed. Menu was heel verrassend en erg goed.
Service was echt met een glimlach. Al met al een heel prettige avond doorgebracht in het restaurant. Zeker een aanrader.
Wybli . Bourgondiër (4 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
4-gangen diner genuttigd met bijpassende wijnen waarvan 1 Bob arrangement. Prima opbouw van combinaties en smaken maar wat ons betreft een tamelijk doorsnee restaurant met 1 Michelin ster. Bediening / sommelier attent maar weinig diepgang qua informatie over de wijnen. Prijs per standaard glas wijn €9 en voor een half glas €8,00!! Daarnaast ruim 1 fles water genuttigd en 2 mogen betalen. Na 4 gangen diner koffie en friandises genuttigd. Totaal €214 mogen voldoen. Vergeleken met vergelijkbare restaurants zijn wij van mening dat de prijs +_25% te hoog is en de rekening door medewerkers wellicht wordt beïnvloed ten nadele van de gast. Update 27 juni: er is contact geweest en we hebben restitutie ontvangen.
Dank voor de recensie en update hiervan. We waren net als u zeer verbaasd over deze prijzen en presentatie; hier staan wij juist niet om bekend! Onjuistheden op de rekening worden uiteraard gelijk gecorrigeerd. Nogmaals dank voor uw bezoek en het prettige contact daarna, we hopen u snel weer te mogen ontvangen!

Team Restaurant Wereldmuseum
Frank Herreveld . Gastronoom (45 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Wat een fantastisch restaurant is dit, ik kom er graag terug. Chef Wim Severein is een van de grote chefs, maar altijd even bescheiden. Het lunchmenu is eigenlijk altijd zo mooi en uitdagend dat ik hier nog nooit van de kaart heb gegeten. Prachtige lichte gerechten, altijd zeer fraai gepresenteerd. De wijnkeus is zonder meer goed, en keurig geprijsd, je kan hier zonder aarzelen de sommelier zijn gang laten gaan, de bijpassende wijnen of de suggestie voor een mooie fles zijn altijd raak. De laatste keer met de lunch was de chef er zelf niet, meestal houd ik dan mijn hart vast, maar dat was niet nodig, de brigade toverde prachtige gerechten op tafel waar de meesterhand duidelijk kenbaar was, ondanks dat wij met een gezelschap van 10 man waren. De bediening is altijd zeer vriendelijk en voorkomend, niets is teveel.