Restaurant Het Wapen van Medemblik

Oosterhaven 1 1671 AA Medemblik Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Het Wapen van Medemblik

Cultureel en culinair geheim in West-Friesland

Medemblik, de oudste stad van West-Friesland, herbergt vele geheimen. Of je dit stadje nou bezoekt voor een cultureel dagje uit of voor een heerlijke culinaire avond, alles is mogelijk. De combinatie van beide is natuurlijk nóg beter. Het Wapen van Medemblik is een dikke aanrader waar je smaakpapillen hoe dan ook op scherp worden gezet. Chef-kok Marcello varieert in zijn gerechten eindeloos met seizoensproducten en de enthousiaste bediening zorgt dat jouw glas nooit droog staat. Puur genieten dus.

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Wapen van Medemblik

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Boontje13 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Lekker eten hoor! Met 2 personen heerlijk van allemaal kleine gerechten genoten service is goed en een hele leuke locatie!
hartelijk dank voor deze recensie. Volgens mij zat u ook prachtig bij ons in de serre.

Graag tot ziens in Medemblik.

namens Team Het Wapen van Medmblik
Manon1899 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten en een leuke avond gehad.
De bediening was er vriendelijk en de service erg goed.
En de mooiste verrassing wat het dessert. Die was echt heerlijk.
Groetjes de familie van Dijk.
Gerrit K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Erg fijne avond gehad heerlijk gegeten.
Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht was heel veel aandacht aan geschonken.
Gewoon echt lekker en ook wel wat aparte dingen.

We waren met twee kinderen en die hebben zich ook prima kunnen vermaken in de speelhoek.
En ook de bediening was erg vriendelijk en behulpzaam.

Kortom een absoluut succes.
Bedankt voor de positieve reactie. Fijn dat wij een bijdrage aan een plezierige avond hebben kunnen leveren!
Patrick.odendaal .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Heerlijk gegeten. De bediening is vriendelijk en helpend. Zeer prettig vertoeven en het eten is verrassend en smakelijk.
Npkl .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Erg fijne avond gehad en lekker gegeten! Vooral de hertenbiefstuk. Klasse. Goede service en correcte bediening. Een aanrader.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Het wapen van Medemblik biedt constante kwaliteit. Niet meer en niet minder. Degelijke gerechten ( circa 16-23 euro) met passende wijnen (18 -35 euro) die er geen van allen uit springen. Aanraden om te reserveren of op tijd te komen anders is de keuken dicht.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Wat hebben we zitten genieten afgelopen zondag op het terras van het Wapen van Medemblik. Je kijkt leuk uit op de brug, een hoop gezellige reuring om naar te kijken onder het genot van een heerlijk wijntje (vooral de Chardonnay is erg lekker), biertje (Jopen bier van de tap), bitterballetje en nachos uit de oven. Voor de nachos moesten we vragen om guacamole en die was niet vers zelfgemaakt maar toch smaakte het heerlijk.

Toen het zonnetje van het terras verdwenen was zijn we naar binnen gegaan en hebben we de daghap genomen. Een biefstukje met frietjes en salade voor €11.50 p.p. vonden we niet gek, de biefstuk was niet bijzonder van smaak of erg mals maar dat werd mooi opgevangen door wat uienringen en champignons met zo te proeven wat kruidnagel erin. Ook vanuit de serre kijk je leuk weg. Bediening was vriendelijk en correct, er was ook leesmateriaal aanwezig zoals kranten en tijdschriften. Al met al een gezellige ervaring, een fijne herinnering aan een leuke middag in het mooie Medemblik.

Overigens was mijn vriend laatst met een uitje van zijn werk hier te lunchen, tussen de stoomtrein en boottocht in, en dat is de 38 mannen uiterst goed bevallen. Allemaal een 12-uurtje met 3 sneetjes kaas, beenham en kroket, een kopje soep en glaasjes melk, sap en bakkie koffie of thee op het einde, top geregeld!
Monique D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Leuke en aardige bediening en lekker eten - we hadden mosselen, sliptong en turf en surf -. Helaas werd ons positieve gevoel teniet gedaan door de rekening waar voor 2 kindermenus 20,50 euro per kindermenu in rekening werd gebracht - twee kale stukjes zalm zonder garnituur; zoals we overigens gevraagd hadden - . Dit werd later gereduceerd naar twee keer 15 euro onder het argument dat het een foutje was, maar twee maal 15 euro voor twee kale stukjes zalm voor onze kinderen van 2 en 3 jaar is nog steeds erg veel.
Jerre V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
We aten hier op zondagavond met samen met vrienden. Het restaurant was bij binnenkomst half gevuld en op verzoek hadden we een tafel in de serre. Die was keurig voor ons gereserveerd. De bediening was die avond waarschijnlijk onderbezet want na vragen om de wijnkaart kwam de ober pas na 10 minuten terug om te vragen of we iets gevonden hadden.
Er is overigens een ruime wijnkaart. Wij kozen voor een Amerikaanse fles rood (Cabernet-Merlot). Die beviel prima.
De gerechten bij het wapen van medemblik zijn ruim aan de maat en goed van kwaliteit. De kaart is niet zo uitgebreid, maar persoonlijk vind ik dat altijd een goed teken. Hoewel er voor de vegetariër aan tafel niets meer te kiezen was (alleen groenteloempia's als hoofdgerecht).
Het voorgerecht Wapenlicious, proeverij voor 2 personen is zeker een aanrader. Erg veel verschillende hapjes. Bijna al een hoofdgerecht op zich.
Naast de groenteloempia kwam er ook een entrecote, zalm en hertenbiefstuk. Die gerechten waren prima. Niet geheel bijzonder, gewoon goed.
Aan het einde van de avond waren we de laatste gasten en kregen we de indruk dat de avond voorbij was: er werd niet gevraagd of er nog een twee ronde koffie gewenst was.
Al met al goed eten, maar wel wat verbeterpuntjes.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Hier op vrijdag 5 september op het heerlijke terras geluncht. Een lekkere omelet en veel groente en smaakvol gekruid. De bediening was een beetje slordig ( vergeet zout en peper, vergeet bestek), maar verder was het personeel vriendelijk en lette goed op of je contact met hen wilde.
Heerlijk hier gezeten met uitzicht op de brug met al zijn langs komende schepen en een klein beetje op de haven. Een heerlijke plek om even bij te komen.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Vandaag heb ik hier geluncht met een vriend en dat was genoeglijk op het terras. Ik had een twaalfuurtje dat keurig in orde was: klein kopje lekkere soep, een prima kroket en brood met kaas en ham. Niet heel spannend, maar netjes in orde. En dat voor een nette prijs. Daarom een zeven. Omdat de bediening een klein beetje slordig was, krijgen ze vandaag een zes, maar dat kan zeker beter met wat meer aandacht; misschien hadden we een beetje pech.
Verder even binnen gekeken en het maakt de indruk van een prima familiehotel waar je zo je schoonmoeder mee naar toe zou durven nemen. Daarbij horen natuurlijk keurig schone wc's en die vond ik hier ook. Kortom een fijne plek om even te passagieren.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2014
Wij logeerden in hotel Medemblik en dus aten we de eerste avond in het restaurant van dit hotel. De score 'tien' op service is vooral ook voor de (jonge) ober die ons op excellente wijze meenam in de combinaties van te kiezen spijs en drank. De kaart is terecht niet gericht op uitgebreidheid, maar met de 'eendeborst' van de eerste avond overtuigde ons de kok om ook de tweede avond in het Wapen te eten. En de entrecote was prima.
Axel W. B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Vandaag voor een eenvoudige lunch geweest. Uitsmijter was rijk en smakelijk, de club sandwich heerlijk, overdadig en goed gepresenteerd.

Bediening erg vriendelijk.

Ambiance is prima met wel vijf verschillende settings, die allemaal enigszins van elkaar verschillen. Erg leuk gedaan!

Tot de volgende keer!
Stokbrood .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Wij hebben met zijn vieren even het Wapen Mael dagmenu gegeten. Dit wordt tot 19.00 uur geserveerd. Voor € 9,95 zonder nagerecht. Gezien de prijs/kwaliteit best wel lekker gegeten. Bediening goed. Het is gezellig zitten in de serre van het restaurant.
Nynke A.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Met z'n zessen een hoofdgerecht ( zalm, biefstuk 4x, mixed grill) en een nagerecht gegeten. Kwam de ober toch nog vragen of we dan niet een broodje vooraf wilden met wat smeersels voor 4,95 per portie. Nou vooruit, doe maar 2 x. Het bleek achteraf het lekkerste wat op ons bordje kwam. Vers Turks brood, voldoende en speciale smeersels. De biefstukken waren taai, de groente te gaar, sla te weinig, frietjes ok. De mixed grill was zozo. en de zalm prima maar die quinoa eronder oogde goedkoop. De nagerechten waren fantasieloos. Iets met rabarber waar je geen rabarber in kon ontdekken, een ricottataartje met aardbeien waarin geen aardbei te bekennen was. De dame blanche was weer wel ok maar hoe moeilijk is dat? Fantasieloos en ergerlijk, terwijl het voorgaande jaren prima was.