Restaurant Het Vissershuis

Westenschouwenseweg 20 4328 RE Burgh-Haamstede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Vissershuis

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

- Jan Maandag t/m donderdag gesloten (weekend open)
- Februari t/m April maandag en dinsdag gesloten
- Mei t/m Spetember alle dagen geopend
- Oktober maandag gesloten
- November maandag en dinsdag gesloten
- December nader nog te bepalen

Onze keu

fjjuch .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Hartelijke ontvangst in vernieuwde entourage met geslaagde aankleding. Zeer vriendelijke en snelle bediening van voortreffelijke verse visgerechten voor actuele marktprijzen. Goed gevulde glazen, prima tapbier en fijne nagerechten. Kortom ga er naar toe en overtuig je zelf.
KoeFoeBoe .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Ben een visliefhebber en heb het zogenaamde "spiegel" menu (staat geschreven op de spiegel) gegeten: Quatro menu- 4 lekkere vissoorten. Verder aardige en vlot bediend. Ik zou haast zeggen: tot morgen! Een echte aanrader.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2014
Mijn man heeft een heerlijke zeetong gegeten. Voor wie echter niet zo van vis houdt, kan ik de tournedos absoluut aanraden. Botermals en met een heerlijk sausje. Bediening was goed. De sfeer/inrichting kan voor mij wat moderner. Maar het is zeker geen ongezellige sfeer.
Ik vond alleen de blaffende/onrustige honden in het restaurant storend. Gelukkig duurde dit niet te lang. Het is persoonlijk, maar ik houd niet zo van honden in een restaurant.
KYH .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
We hebben tijdens ons weekje Zeeland lekker gegeten bij het Vissershuis. Zeer vriendelijk al bij het telefonisch reserveren. Prettig personeel, professioneel en vriendelijk. Eten voor en hoofdgerecht prima. De bijgerechtjes wat minder, eens met de eerdere recencies. Voor de rest een prima restaurant om te vertoeven.
Bernard K.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Een restaurant met goede kritieken en over het algemeen heel druk is mij opgevallen. In de toeristische hoek waar het opereert is het zeker onderscheidend op heet gebied van prijs/ kwaliteitverhouding, personeel en gastbehandeling . Keuze niet al te spannend, wel goed gemaakt. Je eet hier natuurlijk vis, maar eenvleesgerechtje is er ook wel. Mijn sliptongetjes ( jaja met een p!) waren lekker gebakken . Opmaak en bijgerechten erg gedateerd en vd valk niveau. En doe nou gewoon echt verse friet en mayo. Dat zou alle verschil maken. Maar das mijn mening. Deze zaak heeft het in zich een stap te zetten naar een veel hoger niveau. Bediening een verademing in toeristenland.
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Uitstekende prijs/kwaliteit hier! We hebben heerlijk gegeten, maar wat het meest bijgebleven is, is de geweldige service. Zeer attent en vriendelijk personeel die op de details letten.

Zeer begrijpelijk dat het hier heel druk is. Een aanrader!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Bij binnenkomst vonden wij het meteen "gezellig". Mooi tafeltje aan het raam en erg vriendelijke ontvangst. Heerlijk sardines vooraf en daarna mosselen gegeten, want daar kwamen we voor.
We hadden een baby bij ons en ze warmde met alle liefde haar potje op en kregen het in een schaaltje terug. fijn! wij hebben een hele leuke avond gehad met lekkere wijn,lekker visje en een heerlijke crepe als dessert. Mochten we weer in de buurt zijn gaan we terug.
P K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Niets belangrijks aan te merken op dit prettige restaurant. Bediening prima, de eigenaar informeert nog even of alles naar wens is. Je merkt ook dat het personeel goed met elkaar omgaat. Leuke sfeer. Eten, slibtongen, goed met een leuk garnituur. De wijn prima. De voorgerechten, krab- en palingssoep, wat minder. De basis leek wat fabrieksmatig. Toilet schoon. Een zaak om terug te komen.
eat2eat .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Gegoogled om een lekker restaurant te vinden en hier terecht gekomen. Kreeg een uitstekende waardering op google dus dat wilde wij wel eens proberen. Hier mix grill van vis gegeten en deze was zeer goed van smaak. Was voor een zaterdagavond zeer druk. Helaas waren de mosselen op :-(....Ben je in Burgh Haamstede ga er gerust een keer eten. Prima visrestaurant!
Bianca B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Ondanks een volle zaak attente en snelle bediening + een bakje water voor de hond. Een must voor elke visliefhebber die in de buurt verblijft.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2013
Met vier personen hier gegeten. Wel tevoren gereserveerd, tweede shift, dus alle rust. Voorbeeldige bediening. Het restaurant zit
goed in het personeel, ook in de keuken en er lijkt snel en degelijk gewerkt te worden. Had een goed voorgerecht ("zelf " gemarineerde zalm) en gebakken heilbot als prima hoofdgerecht. Ook mijn tafelgenoten waren dik tevreden over de slibtong, dit alles besprenkeld met een lekkere viognier uit Australie. De entourage is dat van een visrestaurant; hoe kan het ook anders in dit dorp aan de zee. Helaas hadden we voor het desert geen ruimte meer, maar dat zag er ook uit als in alle andere resto's in de buurt, dus niets vissigs aan (ooit een nagerecht met een vissmaak gehad? Dat lijkt mij vrij lastig! Maar ijs met of zonder slagroom na een copieuze vismaaltijd gaat ook niet...).
Frans H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2013
ma 26-8-'13 hier gegeten met zijn tweetjes. Zij nam het garnalenpasteitje en als hoofdgerecht de Mahi-mahi vis met mangosalsa, ik ging voor de gegratineerde mosselen als voorgerecht en de gewokte mosselen in romige saus met sherry.
Over alle 4 de gerechten waren wij tevreden. Alweer een tijdje geleden dat ik mosselen heb gegeten en ze niet zat wordt vanwege de saaie bereiding ervan. Vooral de gewokte variant was weer verfrissend anders.
De service was attent en correct. De gastheer en zijn vrouwelijke collega hadden snel door als we wat wilden hebben, waren heel vriendelijk en namen de tijd voor ons (dit gold voor het gehele team, dus ook de heren van de keuken).
Het decor is gezellig, misschien een beetje oubollig, maar dat past er wel bij, omhoog afgerond een 8. Mocht ik ooit weer naar Burgh-Haamstede gaan, dan heb ik in ieder geval Het Vissershuis in mijn achterhoofd als ik trek heb.
Ernst B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Ik schrijf eigenlijk zelden een recente en zijn ook niet zo super kritisch er kan altijd wel iets mis gaan, maar als een ervaring positief of negatief op meerdere punten erg afwijkt van de score op Iens dan voel ik mij toch verplicht om een recensie te schrijven.
Op basis van de uitstekend commentaren op Iens zijn wij met ons gezin (met 2 kinderen van 10 en 13) gaan eten bij Het Vissershuis in Westen Schouwen als afsluiting van onze vakantie. Het was redelijk druk maar we konden gelukkig een goede tafel op het terras scoren. De ontvangst was vriendelijk en wij werden snel geholpen met een drankje maar die snelheid ging er daarna toch wel uit. Onze verwachting waren hooggespannen met al die hoge cijfers op Iens.
Als voorgerechten hadden wij de vissoep, tonijn carpaccio en slakken. Dit werd geserveerd met lekker maar helaas v??l te weinig brood, 2 kleine sneetjes per persoon%u2026. Een extra schaaltje brood kon natuurlijk wel bijbesteld worden, maar dat duurde lang en werd dus mosterd na de maaltijd. Jammer, want soep eet je graag met een lekker stukje brood. De Tonijn Carpacho had geen mooi rode kleur zoals wij gewend zijn maar een beetje grijs. Hij smaakte zurig (azijn?) en de onderliggende rucola sla was veel te overheersend. Niet smaakvol!
Als hoofdgerecht hadden wij gekookte mosselen, gegratineerde mosselen en de gegrilde vis-trio. Als kindergerecht maar een omelet bij gebrek aan een betere keuze die overigens niet aan de smaak van onze dochter voldeed. De menukaart speelt helaas niet goed in op de niet vis-etende kinderen. De gegratineerde mosselen waren prima en ook de vis trio smaakte goed. Heel anders was het met de gekookte mosselen en de garnering; de mosselen hadden een sterk overheersende groente/kruiden smaak en er zaten harde stukjes in, niet smaakvol. Erg jammer. Er werd veel te weinig patat geserveerd, dat kon natuurlijk wel bijbesteld worden. Maar dan moet je eerst nog de aandacht van de bediening zien te krijgen en kregen wij de patat geleverd toen we al weer klaar met eten waren. Dat wekt ergernis, prima als je niet te veel patat/garnering wilt serveren maar dan moet dit wel snel nageleverd kunnen worden. De sla was voorgesneden en ingedroogd, niet vers gesneden dus. En de mosselsausjes hadden een verkleurd velletje, ook (lang) vooraf klaargemaakt.
Het toetje en koffie hebben we maar van afgezien.
Dit was voor ons een teleurstelling en we kunnen de hoge scores op deze website dan ook niet rijmen met onze ervaring. Het ging niet over een puntje en we zijn ook niet zo%u2019n over-kritische eters, maar dit was niet goed.
Hak1964 .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2013
Nav commentaren op dit forum ook een tafel besproken bij het Vissershuis. De ontvangst was aller hartelijkst.
Nadat we een keuze hadden gemaakt gaf de "eigenaar"' een advis om niet beide de gegratineerde mosselen te nemen maa ook een kleine portie wokmosseln en deze te delen. Een uitstekende keuze want wat waren die lekker. Ook stelde hij voor om dan niet 3 maar 2 sliptongetes te nemen omdat het anders erg veel zou zijn. Hoewel het dat niet in zijn eigen voordeel was een eerlijk advies. Verder kon de man veel en enthousiast over de vis vertellen. Naast het hoofdgerecht een rijkelijke hoeveelheid groeten en aardappel garnituur. Stelsel matig wordt er gevraagd of alles naar wens is. Nou dat was het zeker!! Mochten wij hier nog een keer in de buurt zijn dan gaan we zeker terug.
Nils I.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
Lekker gegeten een van de betere restaurants in de omgeving.
Behalve de vis ook lekkere wijnen ...
Goede service, leuke aankleding binnen en heerlijke vis... Erg populair dus even onverwachts binnenlopen is een risico.
Aanrader!
Roderick S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Wij zijn hier gaan eten na een tip van vrienden. Een prima restaurant waar men de keuze heeft uit verschillende soorten vis op diverse wijzen bereid. Mijn partner had als hoofdgerecht een heerlijke Dorade en ik heb een trio van Baramundi, Zonnevis en Schol gehad. Echt genoten van al het lekkers. Het personeel is erg vriendelijk en bekwaam met het maken van keuzes. Het is namelijk erg lastig kiezen met zoveel lekkere gerechten :-)
Margond .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2013
Heerlijk !!gegeten vis smaakt zoals vis moet smaken en zit niet verstopt onder sauzen of bijgerechten.
Als we op vakantie zijn in Burgh-haamstede is er voor ons maar 1restaurant waar we willen gaan uiteten.
Ook de persoonlijke aandacht is top!!
Niels, Anco en alle medewerkers tot gauw dan komen we weer genieten van jullie heeeeerlijke eten!
Bosje61 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Wat een top restaurant. Lekker eten, vriendelijke, attente bediening en een supergezellige sfeer. Hier gaan we zeker nog vaker naar toe vooral als je kijkt naar wat je krijgt voor je geld.
Vooraf hadden we scampi's en huisgemarineerde zalm om je vingers bij op te eten!
Daarna gebakken zeebaars en een viscurry, dit was ook een feestje met de lekkere groenten mix van o.a. Zeekraal, rode ui, paprika en dan nog aparte schaaltjes met andere groenten, frietjes en gebakken aardappeltjes.
Als toe toe gingen we voor sorbettrio en een chocolade trio wat ook overheerlijk smaakte. Als afsluiting natuurlijk Een kopje koffie met het bekende juttertje.
Dit smaakt naar meer op een andere keer
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
We komen veel in Zeeland gezien de familie daar een vakantiehuis heeft. Ondanks dat Zeeland tegen de Belgische grens ligt, zijn de meeste restaurants helaas van bedenkelijk niveau.

In dit restaurant hebben we echter uitstekend gegeten. De gerechten waren goed erg goed, inclusief de beste pan mosselen die ik ooit heb gegeten, en de prijzen zijn redelijk. Bediening was uitermate vriendelijk. Wel moet gezegd worden dat wij buiten aten, binnen lijkt het allemaal wat gehorig en warm.

Kritiekpunt is het kindermenu, een pijnpunt bij Nederlandse restaurants. Voornamelijk bestaan dergelijke menu's uit vette happen (vissticks, kroket, frikandel e.d.) met frieten en een bakje appelmoes. Een normaal kindermenu, inclusief gezonde zaken (zet eens een bak sperziebonen neer bijvoorbeeld) zou een extra aantal bezoeken betekenen voor ons.
pauwke .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Gezellig restaurant waar je zoals de naam al doet vermoeden heerlijk vis kunt eten. We waren met z'n tienen maar iedereen was het erover eens dit is een restaurant waar je vaker naar toe wil als je in de buurt bent of zelfs wanneer je zoals wij een uurtje moet rijden. Uitgebreide kaart met diverse bereidingen van vis dus voor ieder wat wils en allemaal tegelijk en warm op tafel. Super!!
Bediening is ook heel vriendelijk en niets is ze teveel om het de klant naar de zin te maken.
Zelfs met mijn dieetwensen kon rekening gehouden worden.
Een ding is zeker hier komen wij vaker terug om te genieten van al het lekkers en de gastvrijheid!!