Restaurant Het Vissershuis

Westenschouwenseweg 20 4328 RE Burgh-Haamstede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Vissershuis

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

- Jan Maandag t/m donderdag gesloten (weekend open)
- Februari t/m April maandag en dinsdag gesloten
- Mei t/m Spetember alle dagen geopend
- Oktober maandag gesloten
- November maandag en dinsdag gesloten
- December nader nog te bepalen

Onze keu

frajobe .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Met mijn moeder, man en zus daar gegeten. Heb er 1 woord voor Super. Nou vooruit. 2 woorden. Klasse.
Wij hadden tonijnsalade, gemarineerde zalmsalade en sardientjes als voor gerecht. Allemaal hebben wij gesmuld. Hoofdgerechten waren scholfilet met remouladesaus, trio van de chef en een varkensmedaillon met champignonsaus. Complimenten dat een visrestaurant ook het vlees zo lekker kan klaarmaken. Toetjes zijn aan ons niet besteed, maar als dat wel zo was, dan hadden die er niet meer bij gekund. Dank voor deze fijne avond.
Arie T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Lekkerste plekje in Haamstede. Vooraf sardines en Hollandse nieuwe, daarna klassieke mosselen en Noordzeetong. Lieve bediening met kennis van vis en wijn.

Witte wijn van kleine Schorre en nog wat oesters van Neeltje Jans maakten het streekfeestje af!
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Twee maanden geleden hier ook gedineerd. Mijn schoonmoeder had nog een dinertje te goed en zij wilde graag kreeft eten. Mijn vrouw heeft bij het reserveren gevraagd of dat kon en dat was geen probleem. Hooguit voor de portemonnee, want is wel een exclusiever gerecht. Vooraf verse haring, een haringsalade en zalmcarpaccio. Kreeft dus als hoofdgerecht, terwijl wij sliptongen en roodbaarsfilet namen. Dat laatste is een 'spiegelgerecht ' , gerechten buiten de kaart. Het granddessert voor twee als afsluiting en koffie / thee toe. Het wordt een eentonig verhaal, maar de kwaliteit en de daaraan gekoppelde prijsverhouding is uitstekend. Het Vissershuis is heringericht en ziet er aantrekkelijk uit. De bediening is prettig en attent. Wederom genoten, zeker ook mijn schoonmoeder met de voortreffelijke kreeft. Deze eetgelegenheid is een aanrader als je in Westenschouwen terechtkomt.
Kokoerica .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Nog even een recensie achteraf in april hebben wij weer heerlijk gegeten in het Vissershuis eerlijke en pure smaken Vis zoals vis hoort te smaken aldus mijn man een echte scheveninger!
Lekker gebakken en vers we komen snel weer!
Groet Leo en Erica
henk D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Als halfbewoner van Westenschouwen komen wij hier graag. In het vernieuwde centrale plekje staan maar liefst vijf restaurants op rij. Het Vissershuis is een verrassend goede en vriendelijke plek om lokaal gevangen vis te eten, vooral wanneer het weer niet echt strand-achtig is. Alles is prima en vers, onze favorieten zijn de gewokte mosselen (seizoen), de vissoep en de krab-roomsoep. Let op, voor de geweldige Oosterscheldekreeft moet je vantevoren bellen (seizoen van 1 april tot 1 juli). Op zondagavond nam ik de zalm (ok) met de gemengde sla (fantastisch en creatief en smakelijk, zorgvuldig samengesteld). De gebakken griet was groot (500gr) en stevig, iets doorbakken, garnituur ouderwets overdadig, prima friet, broccoli in kerrie met goede bite. Per glas een mooie chardonnay.
Gewoon prima en vlot indien gewenst, redelijke prijzen.
poortugaal .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Pas laat gebeld voor een plekje en gelukkig konden we terecht.
We hebben hier voortreffelijk gegeten, ook de bediening was top!
jen9 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
We hebben hier lekker gegeten. De bediening ging mee in de speciale wensen van de kinderen en waar nodig werden er aanpassingen gemaakt .Gekookte mosselen stond bijvoorbeeld niet bij de voorgerechten, maar werd zonder problemen geserveerd. Bediening was perfect Aanwezig zonder opdringerig te zijn. De mixed grill van vis was heerlijk, heel eenvoudig; vers en met een heerlijke paprikachutney. Het drieluik van vis was ook erg lekker.
Huib T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Een restaurant waar je echte vis kunt proeven die met zorg is bereid en opgediend. Vriendelijke bediening en met smaak bereidde groenten en aardappelen.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten in Het Vissershuis. Bij binnenkomst was het restaurant bijna vol en toch werden we snel en heel vriendelijk geholpen. Als vooraf hadden we een vispasteitje en gegratineerde mosselen. Met name de gegratineerde mosselen waren erg lekker. Het vispasteitje was ook goed, maar niet bijzonder. Als hoofdgerecht aten we Viscurry en heilbotfilet. De Viscurry was verrassend goed van smaak en van omvang. Ik verbaasde me over de hoeveelheid die je krijgt. Heel goed maar een iets kleinere portie mag ook. Het Vissershuis is leuk ingericht. De afscheiding tussen de tafeltjes is erg goed gedaan waardoor je volop privacy hebt in dit gezellige restaurant.
P. Asta .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
In de omgeving zijn maar weinig plaatsen waar met recht culinair genoten kan worden. Het Vissershuis maakt dat lijden gelukkig een stuk draaglijker. Verse producten worden hier begeleid met uitstekende wijnen, op verzoek een bijpassende parel bij uw gerecht. Vis kun je goed doen of niet en hier gaat dat gewoon goed. Verwacht geen sterrenniveau maar kwaliteit voor een prima prijs. De service daarbij is met recht uitstekend te noemen.
lydiasevenster .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Bij binnenkomst viel meteen de frisse herinrichting op: lichter interieur en wandversiering passend bij een visrestaurant. Bovendien is door middel van grote vazen is meer privacy gecreëerd.
De bediening is zeer vriendelijk en voorkomend en houdt de wensen van de gasten goed in de gaten: snel staan knapperig brood en wijn op tafel.
De garnalenpastei was goed van smaak maar was niet smeuïg genoeg; de structuur was te korrelig. De Japanse zeewier was een goede aanvulling.
De viscurry is echt mijn lievelingsgerecht. Hoewel ik het recept al twee keer heb gekregen, weet de kok het toch iedere keer veel lekkerder klaar te maken dan ik dat kan. De groenten zijn al dente, de vis heeft de juiste structuur, de currysmaak is niet te sterk en het kleine beetje knoflook samen met de room maakt het gerecht helemaal af.
De prijs/kwaliteitverhouding is zeer gunstig. Ik kan dit restaurant zeer zeker aanbevelen: geen poeha maar wel heerlijk eten.
Arie70 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Heel goed. Alleen maar verse producten. Heerlijke voorgerechten waaronder de krab-room soep. Voorbeeldige prijs/ kwaliteit verhouding. Goed betaalbaar,
Vriendelijke en professionele bediening. Eigenaar is altijd in het restaurant en heeft voor alle gasten een vriendelijk wootd. Kwaliteit vanaf het begin 11 jaar geleden door dezelfde eigenaar stabiel gehouden en zelfs verbeterd.
Smulpaap12 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Teleurgesteld door een ander restaurant kwamen we hier aan op een topdrukke avond, en toch konden we terecht en hebben we hier heerlijk buiten op het grasveldje voor kunnen eten met zijn vieren. Mijn kabeljauw in wittewijnsaus met hollandse garnaaltjes was heerlijk, en ook mijn tafelgenoten waren erg tevreden met de slibtongetjes, de heilbotfilet (niet erg groot, maar wel lekker) en de flinke tongschar. Ook de witte wijn was erg bijzonder. De toetjes die we deelden, chocoladetrio en trio van rood fruit waren wel lekker, maar niet bijzonder. De twee jonge mensen die ons bedienden waaren erg aardig en verstonden hun werk goed.
Dndinnes D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
De recenties kloppen: perfect restaurant! Vriendelijke bediening, leuke inrichting lekker eten. Zelfs mijn vrouw, welke doorgaans geen vis besteld,heeft een trio van vis op en vond alles lekker.
Hier gaan we binnenkort weer eten.
Rob.
Dick M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
De geslaagde aftrap van onze vakantie!

Het weer was geweldig en we hebben heerlijk buiten gezeten.
Als je niet van vis houdt dan staat er een voortreffelijke tournedos op de kaart plus nog wat andere alternatieven, maar de hoofdmoot is vis.
De keuze daarin is werkelijk enorm.
Wij besloten te starten met een haringbordje en wat stokbrood.
Als hoofdgerecht de kabeljauw en de zeetong.
Perfect bereid en geflankeerd door een overheerlijk mengsel van zeekraal, lamsoor, wortel en ui.
En voldoende frietjes, aardappeltjes, sla en rabarber.

De bediening is zeer attent en vriendelijk.
Onze vakantie is goed begonnen!
Mark M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Op zoek naar een goed visrestaurant kwamen we tijdens een paar dagen Zeeland uit bij het Vissershuis in Westenschouwen! Gelukkig hadden we gereserveerd want op deze dinsdagavond zat de zaak ramvol...en dan moet het seizoen nog beginnen. Dat beloofde dus veel goeds. De eigenaar, een zeer vriendelijke en zeer integere man, verontschuldigde zich voor het feit dat onze tafel nog niet gereed was en we werden verzocht om even plaats te nemen op het binnenterras achter het restaurant, geen probleem, maar we zouden graag daar een apéritiefje gedronken hebben. Gelukkig duurde het maar een paar minuten voordat een zeer vriendelijke jongedame ons kwam halen. Meteen maar een heerlijke Grüner Veltliner besteld. Meerdere wijnen zijn per glas, karaf of per fles te bestellen trouwens. We hadden zin in vis en dat had men hier gelukkig in overvloed! Geen exotische soorten, maar alles wat in de Noordzee zwemt en dat is prima. Voor iemand die niet van vis houdt is er ook voldoende keuze. In het pas opgeknapte restaurants, de eigenaar liet ons later op de avond nog wat foto's zien van de oude situatie, is het goed toeven. Vlotte bediening "with a smile" is helaas niet meer zo vanzelfsprekend maar hier snappen ze het nog! Top en dikke complimenten. We startten met de oesters...waaaaaanzinnig! Opmaak sober, maar zulke heerlijke dikke grote oesters hebben geen opsmuk nodig. Erg fijn begin van de avond. Vervolgens namen we de carpaccio van zalm en de huisgemarineerde zalm. De carpaccio was erg lekker maar werd volledig weggeblazen door de smaakexplosie die werd veroorzaakt door de huisgemarineerde zalm! Ik ben wel wat gewend, maar die zalm MOET je een keer geproefd hebben...het recept wist ik gelukkig te ontfutselen aan het eind van de avond. Vervolgens namen we de gebakken Oosterscheldepaling en trio van het Vissershuis (botervis, roodbaars en gebakken sliptong waarvan ik er twee kreeg). Super gebakken en echt verse vis, dat proef je. De garnituren zijn wellicht wat sober, gebakken aardappeltjes op oma's wijze met spekjes en ui, overheerlijke rabarber/aardbeicompote, salade en frietjes, maar het gaat hier om vis en niet om andere zaken. We sloten af met een echt huisgemaakte crême caramel en die was ook verrassend goed!
Het ontroerde me enigszins hoe de eigenaar trots is op zijn zaak en vol plannen zit voor de toekomst. Gelukkig zijn ze er nog....mensen met een horecahart op de juiste plaats.
Verwacht hier geen duur servies, chique gedekte tafels en strak opgemaakte borden maar ga gewoon genieten van een heerlijke ambiance met heerlijke visgerechten voor een meer dan aanvaardbare prijs! Dan heb je een heerlijke avond...
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Heerlijk gegeten in dit knusse restaurant. Als voorgerecht hadden we huisgemarineerde zalm en vissoep. Beide gerechten waren heerlijk, maar de zalm is een echte aanrader. Voor het hoofdgerecht hadden we een trio van vis (botervis, zwaardvis en tonijnfilet) en heilbot. Van de bijgerechten was de rabarber voortreffelijk, maar vielen de aardappeltjes wat tegen. Als dessert kozen we voor huisgemaakte soesjes met boerenroomijs en boerenroomijs met pistache en advocaat en weer waren beide gerechten uitstekend. Het is zeker aan te raden om ook hier door de weeks te reserveren, want het restaurant was bijna vol.
Margond .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wat is het interieur van dit restaurant verbeterd! Het is modern en licht met leuke 'vis' accessoires.
Het eten heeft nog steeds de topkwaliteit die we de vorige keer ook hadden ook al blijken er wat personeelswisselingen geweest.
We begonnen met de gemarineerde zalm en de scampi's. De zalm was erg lekker en mooi opgemaakt en de scampi's waren net zo lekker als in de herinnering. Top!
Daarna een vis curry en de zeebaars. De zeebaars was net binnen gebracht en moest nog worden schoongemaakt, maar dit werd meteen gedaan. Hij smaakte dan ook subliem. De vis curry was erg lekker en goed gevuld met diverse soorten vis en groenten en een lekkere kerriesmaak. De bijgerechten smaakten ook prima al hebben we daar niet zoveel van gegeten omdat we al meer dan genoeg hadden aan de vis met opmaak.
Als toetje dessert visser huis gekozen. Dit zijn soesjes gevuld met ijs en chocoladesaus. Erg lekker!!!
Daarna nog een kopje espresso en thee met zo'n lekker Zeeuws galetwafeltje.
De rekening voor deze avond lekker genieten viel ook erg mee!
Hier komen we zeker nog een keer terug en dat is wat meer mensen denken volgens ons want er was weer geen tafeltje meer vrij.
Tip van ons: als je hier wil eten reserveer om teleurstellingen te voorkomen.
jacoboelen .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Hier komen we al jaren eten.
Als je liefhebber bent van een vers visje eten bij aardige mensen is dit HET restaurant.
Altijd reserveren, zit in het seizoen 2x per avond vol!
Nergens wordt je slibtongetje zo lekker gebakken als hier.
De huis gemarineerde zalm als voorgerecht is om je vingers bij af te likken.
Zo kan ik de hele kaart afwerken, nog nooit een miskleun gehad in 6 jaar.
Aanrader, prijs/kwaliteit is dik in orde.
99 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
het eten was echt (bijna) perfect, alleen voorgerecht was te veel en de gebakken aardappelen te veel gekruid en niet "vers" gebakken.
bedieding ook perfect, vonden alleen dat het tafeltje wat beperkt in ruimte was....
zal dit zeker aanbevelen aan kennissen en ongetwijfeld nog terug komen!
nogmaals dank Gerrit en Els