Restaurant Het Vissershuis

Westenschouwenseweg 20 4328 RE Burgh-Haamstede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Vissershuis

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

- Jan Maandag t/m donderdag gesloten (weekend open)
- Februari t/m April maandag en dinsdag gesloten
- Mei t/m Spetember alle dagen geopend
- Oktober maandag gesloten
- November maandag en dinsdag gesloten
- December nader nog te bepalen

Onze keu

9,1
ripo .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Gisteravond hier voor het eerst gegeten. We waren met 4 personen en hadden verschillende voor- hoofd- en nagerechten. Het was heerlijk, verse producten, zelfgemaakte saus erbij. Knapperige friet en super gebakken aardappels. Ik had viscurry, die is zeker niet te versmaden. licht pittig, met veel verschillende soorten vis. Daarnaast werd een prima huiswijn uitgeserveerd. Het bedienend personeel is vriendelijk, attent en alert. Zeker een aanrader en wij komen hier zeker nog eens terug!
avesant .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Sliptongen heerlijk en de heilbot idem,garnituur voldoende,uitstekende en vlotte bediening,sfeer goed. Kwaliteit/prijs gunstig en voldoende animo
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vrienden, die dit restaurant goed kennen, brachten ons hier en dat viel niet tegen! Heerlijke sliptongen, griet en klassieke gekookte mosselen. Op tafel vergezeld door frieten, salade en lekkere (uitje en spek) gebakken aardappelen. Als nagerechten werd cheese cake, aardbeien en een prima "kaasbordje" (met een lokale kaas maar ook een Limburgse grot kaas) gebracht. Afgesloten met goede koffie. Een fijn restaurant waarbij de eigenaar duidelijk oog heeft voor de details: zowel op het bord / in de keuken maar ook in de zaak. De bediening was vlot en attent. Dit is gewoon een heel goed visrestaurant. Een aanrader!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Een beetje afgelegen in Westerschouwen, naar dan vind je ook een uitstekend visrestaurant. Prettige ontvangst! Mogelijkheid om op het terras te eten tussen de rokers ;-) maar we kozen voor de gezelligheid binnen.
Vlotte en zeer vriendelijke bediening. Heerlijke sliptong en tongschar gegeten. Niets op aan te merken.
Een restaurant om terug te komen!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Is het eerlijk een vergelijk te maken van Het Vissershuis 'toen' en 'nu'? Een Vissershuis met de periode 'Niels' en de huidige nieuwe eigenaar? Ik denk dat zo'n beoordeling moet kunnen.
Onze ervaring is gebaseerd op zo'n twintig keer eten over een periode van 7 jaar, deze beoordeling is gebaseerd op 1 indruk deze maand. Ik geef toe, dat gaat een beetje mank.
Een mooie avond, druk, bijna alle tafels op het terras bezet en binnen alles vol! Hard werken dus voor de keuken en het bedienend personeel. Maar dergelijke omstandigheden hebben we hier vroeger ook meegemaakt, niks nieuws dus.
Niels was een vakman, een uitstekende gastheer, met oog voor het grote geheel EN voor detail. Een redelijk zeldzame combinatie.
De zaak is opgepimpt, nieuwe kleuren, een andere en modernere uitstraling. Goed initiatief, want je kon het als een beetje oubollig ervaren.
'De meisjes van de bediening' zijn nog steeds vriendelijk en accuraat.
De nieuwe eigenaar neemt de bestelling op, vier maal een verschillend vismenu, op een aanvullende vraag over de bereiding van de schol (een beetje knapperig graag) wordt een 'beetje dom' antwoord gegeven. "Dat is voor iedereen anders, mevrouw", alsof er 16 miljoen varianten zijn op 'knapperig'. Dan lijkt mij even doorvragen, even aandacht voor de klant een betere houding.
De kwaliteit van alle visgerechten was weer als vanouds! Een grote tarbot, een joekel van een schol, een zeebaarsfilet zonder een spoor van een graat, verse groenten, alles prima bereid en smakelijk.Je krijgt onmiddellijk zin om te eten als de borden worden gebracht en je wordt niet teleurgesteld.
Alles prima bereid?? De schol bleek niet geheel gaar! De graat wilde ook niet loskomen. Het meisje van de bediening was voorkomend en snel. Bood een andere schol aan. Dat was voor ons niet nodig, indien mogelijk weer even terug in de oven of de pan? De keuken gaf aan dat het mogelijk was; even later kwam de prima gegaarde schol weer retour. Keurig opgelost. De opmerking dat dit de eerste keer is, zolang zij hier al werkt, geloof ik! Haar verbazing was echt, niet professioneel geacteerd.
Alles als vanouds? We misten de 'persoonlijke touch' van Niels, zijn gastheerschap, zijn 'even aandacht' voor de klant., even 'gezien worden'. Het is onpersoonlijker geworden.
OK, het was druk. We hebben niet anders meegemaakt, geen echt excuus dus. Maar de eigenaar heeft geen tijd voor je, z'n looptempo evenaart het tempo van Dafne Schippers, z'n blik is gericht op 'oneindig', z'n lichaamstaal geeft aan: "geen tijd, niet aanspreekbaar, ik moet borden (af)serveren. Zelfs geen 'tot ziens' bij het verlaten van het restaurant. Het Vissershuis 'oude stijl' was een combinatie van kwaliteit en een persoonlijke inbreng. Het 'gastheer-zijn' is nu gedegradeerd tot 'borden-brenger'. Niels levert nog steeds de haakgevangen zeebaars, zou hij genegen zijn ook iets van zijn manier van werken over te brengen??
We komen zeker terug, we kunnen het aanbevelen! Vergeet niet te reserveren.
Jaapenwiek .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij zijn hier voor het eerst gaan eten en hebben hier absoluut geen spijt van.
Als voorgerecht hebben wij beide escargo gegeten. Wij zijn het erover eens dat we ze nog nooit zo lekker hebben gegeten. Daarna een pannetje mosselen voor mij en voor mijn vrouw de gamba's. Ook nu zijn we het weer eens dat het voortreffelijk goed heeft gesmaakt. Ook werden we goed geadviseerd over de wijnen die bijpassend bij het gerecht zijn. Dus ook de service is geweldig. Personeel is zeer vriendelijk. Dus dit restaurant is een topper en een echte aanrader.
frajobe .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Met mijn moeder, man en zus daar gegeten. Heb er 1 woord voor Super. Nou vooruit. 2 woorden. Klasse.
Wij hadden tonijnsalade, gemarineerde zalmsalade en sardientjes als voor gerecht. Allemaal hebben wij gesmuld. Hoofdgerechten waren scholfilet met remouladesaus, trio van de chef en een varkensmedaillon met champignonsaus. Complimenten dat een visrestaurant ook het vlees zo lekker kan klaarmaken. Toetjes zijn aan ons niet besteed, maar als dat wel zo was, dan hadden die er niet meer bij gekund. Dank voor deze fijne avond.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Lekkerste plekje in Haamstede. Vooraf sardines en Hollandse nieuwe, daarna klassieke mosselen en Noordzeetong. Lieve bediening met kennis van vis en wijn.

Witte wijn van kleine Schorre en nog wat oesters van Neeltje Jans maakten het streekfeestje af!
antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Twee maanden geleden hier ook gedineerd. Mijn schoonmoeder had nog een dinertje te goed en zij wilde graag kreeft eten. Mijn vrouw heeft bij het reserveren gevraagd of dat kon en dat was geen probleem. Hooguit voor de portemonnee, want is wel een exclusiever gerecht. Vooraf verse haring, een haringsalade en zalmcarpaccio. Kreeft dus als hoofdgerecht, terwijl wij sliptongen en roodbaarsfilet namen. Dat laatste is een 'spiegelgerecht ' , gerechten buiten de kaart. Het granddessert voor twee als afsluiting en koffie / thee toe. Het wordt een eentonig verhaal, maar de kwaliteit en de daaraan gekoppelde prijsverhouding is uitstekend. Het Vissershuis is heringericht en ziet er aantrekkelijk uit. De bediening is prettig en attent. Wederom genoten, zeker ook mijn schoonmoeder met de voortreffelijke kreeft. Deze eetgelegenheid is een aanrader als je in Westenschouwen terechtkomt.
Kokoerica .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Nog even een recensie achteraf in april hebben wij weer heerlijk gegeten in het Vissershuis eerlijke en pure smaken Vis zoals vis hoort te smaken aldus mijn man een echte scheveninger!
Lekker gebakken en vers we komen snel weer!
Groet Leo en Erica
henk D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Als halfbewoner van Westenschouwen komen wij hier graag. In het vernieuwde centrale plekje staan maar liefst vijf restaurants op rij. Het Vissershuis is een verrassend goede en vriendelijke plek om lokaal gevangen vis te eten, vooral wanneer het weer niet echt strand-achtig is. Alles is prima en vers, onze favorieten zijn de gewokte mosselen (seizoen), de vissoep en de krab-roomsoep. Let op, voor de geweldige Oosterscheldekreeft moet je vantevoren bellen (seizoen van 1 april tot 1 juli). Op zondagavond nam ik de zalm (ok) met de gemengde sla (fantastisch en creatief en smakelijk, zorgvuldig samengesteld). De gebakken griet was groot (500gr) en stevig, iets doorbakken, garnituur ouderwets overdadig, prima friet, broccoli in kerrie met goede bite. Per glas een mooie chardonnay.
Gewoon prima en vlot indien gewenst, redelijke prijzen.
poortugaal .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Pas laat gebeld voor een plekje en gelukkig konden we terecht.
We hebben hier voortreffelijk gegeten, ook de bediening was top!
jen9 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
We hebben hier lekker gegeten. De bediening ging mee in de speciale wensen van de kinderen en waar nodig werden er aanpassingen gemaakt .Gekookte mosselen stond bijvoorbeeld niet bij de voorgerechten, maar werd zonder problemen geserveerd. Bediening was perfect Aanwezig zonder opdringerig te zijn. De mixed grill van vis was heerlijk, heel eenvoudig; vers en met een heerlijke paprikachutney. Het drieluik van vis was ook erg lekker.
Huib T.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Een restaurant waar je echte vis kunt proeven die met zorg is bereid en opgediend. Vriendelijke bediening en met smaak bereidde groenten en aardappelen.
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten in Het Vissershuis. Bij binnenkomst was het restaurant bijna vol en toch werden we snel en heel vriendelijk geholpen. Als vooraf hadden we een vispasteitje en gegratineerde mosselen. Met name de gegratineerde mosselen waren erg lekker. Het vispasteitje was ook goed, maar niet bijzonder. Als hoofdgerecht aten we Viscurry en heilbotfilet. De Viscurry was verrassend goed van smaak en van omvang. Ik verbaasde me over de hoeveelheid die je krijgt. Heel goed maar een iets kleinere portie mag ook. Het Vissershuis is leuk ingericht. De afscheiding tussen de tafeltjes is erg goed gedaan waardoor je volop privacy hebt in dit gezellige restaurant.
P. Asta .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
In de omgeving zijn maar weinig plaatsen waar met recht culinair genoten kan worden. Het Vissershuis maakt dat lijden gelukkig een stuk draaglijker. Verse producten worden hier begeleid met uitstekende wijnen, op verzoek een bijpassende parel bij uw gerecht. Vis kun je goed doen of niet en hier gaat dat gewoon goed. Verwacht geen sterrenniveau maar kwaliteit voor een prima prijs. De service daarbij is met recht uitstekend te noemen.
lydiasevenster .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Bij binnenkomst viel meteen de frisse herinrichting op: lichter interieur en wandversiering passend bij een visrestaurant. Bovendien is door middel van grote vazen is meer privacy gecreëerd.
De bediening is zeer vriendelijk en voorkomend en houdt de wensen van de gasten goed in de gaten: snel staan knapperig brood en wijn op tafel.
De garnalenpastei was goed van smaak maar was niet smeuïg genoeg; de structuur was te korrelig. De Japanse zeewier was een goede aanvulling.
De viscurry is echt mijn lievelingsgerecht. Hoewel ik het recept al twee keer heb gekregen, weet de kok het toch iedere keer veel lekkerder klaar te maken dan ik dat kan. De groenten zijn al dente, de vis heeft de juiste structuur, de currysmaak is niet te sterk en het kleine beetje knoflook samen met de room maakt het gerecht helemaal af.
De prijs/kwaliteitverhouding is zeer gunstig. Ik kan dit restaurant zeer zeker aanbevelen: geen poeha maar wel heerlijk eten.
Arie70 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Heel goed. Alleen maar verse producten. Heerlijke voorgerechten waaronder de krab-room soep. Voorbeeldige prijs/ kwaliteit verhouding. Goed betaalbaar,
Vriendelijke en professionele bediening. Eigenaar is altijd in het restaurant en heeft voor alle gasten een vriendelijk wootd. Kwaliteit vanaf het begin 11 jaar geleden door dezelfde eigenaar stabiel gehouden en zelfs verbeterd.
Smulpaap12 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Teleurgesteld door een ander restaurant kwamen we hier aan op een topdrukke avond, en toch konden we terecht en hebben we hier heerlijk buiten op het grasveldje voor kunnen eten met zijn vieren. Mijn kabeljauw in wittewijnsaus met hollandse garnaaltjes was heerlijk, en ook mijn tafelgenoten waren erg tevreden met de slibtongetjes, de heilbotfilet (niet erg groot, maar wel lekker) en de flinke tongschar. Ook de witte wijn was erg bijzonder. De toetjes die we deelden, chocoladetrio en trio van rood fruit waren wel lekker, maar niet bijzonder. De twee jonge mensen die ons bedienden waaren erg aardig en verstonden hun werk goed.
Dndinnes .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
De recenties kloppen: perfect restaurant! Vriendelijke bediening, leuke inrichting lekker eten. Zelfs mijn vrouw, welke doorgaans geen vis besteld,heeft een trio van vis op en vond alles lekker.
Hier gaan we binnenkort weer eten.
Rob.