Restaurant Het Vissershuis

Westenschouwenseweg 20 4328 RE Burgh-Haamstede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Vissershuis

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

- Jan Maandag t/m donderdag gesloten (weekend open)
- Februari t/m April maandag en dinsdag gesloten
- Mei t/m Spetember alle dagen geopend
- Oktober maandag gesloten
- November maandag en dinsdag gesloten
- December nader nog te bepalen

Onze keu

9,1
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
In twee weken tijd driemaal hier gegeten en geen enkele keer slecht bevallen. Gezellig restaurant met een vriendelijke en hardwerkende bediening. Gevarieerde kaart. Geen culinaire liefhebberijtjes, maar degelijke visgerechten. Ook heel leuke wijnen. Alles komt vlot door en dus ook in de keuken moet er flink doorgewerkt worden. De akoestiek is redelijk. Bij mooi weer (en dat was het) een vol terras.
Voor een rolstoeler overigens matig toegankelijk. De tafels staan dicht op elkaar en wenden en keren is daardoor lastig.
Zonder meer een prima restaurant.
Theo S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Zaterdagavond. Niet gereserveerd, maar nog een mooie plek op het terras. Wat opvalt is dat het terras én restaurant al vroeg vol zit als het bij de buren nog leeg is.
We eten een hoofdgerecht en een nagerecht. Schol, heilbot, kabeljauw. De gerechten zijn goed van smaak, maar niet echt bijzonder. Als bijlage een identiek garnituur met o.a. zeekraal. En natuurlijk frietjes en een bakje salade. De rabarber die er als derde apart bij geserveerd wordt, vinden we te zoet - het zal aan de aardbeien liggen die er royaal doorheen zitten.
Ik zag pas later de 8,7 waardering op iens.. die vind ik aan de hoge kant voor wat we kregen. Maar al met al wel een prima etentje gehad.
Margond .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Wat een fantastisch restaurant is dit toch en meer mensen weten dit want op donderdag was er al voor het hele weekend geen tafel meer te krijgen. Alles al gereserveerd.
Gelukkig voor ons kwam er een annulering en konden we zondagavond toch aanschuiven.
En het was weer genieten van de lekkere en mooi opgemaakte gerechten die we uit hadden gekozen.
Vooraf hadden we gekozen voor oesters, scampi"s en carpaccio.
Allemaal even lekker en geen enkele op of aanmerking alleen dat het zo lekker was.
De hoofdgerechten vielen net zo goed in de smaak: Noordzeetong, tarbot en spiegelmenu ( wat deze keer bestond uit gebakken zalmfilet met asperges ) HEERLIJK!!
De bediening was professioneel en erg vriendelijk en ondanks dat het restaurant vol zat was er meer dan genoeg aandacht en werd alles goed in de gaten gehouden.
Kortom dit restaurant durven we iedereen met een gerust hart aan te raden!!!.
Wij hebben door jullie weer genoten van een gezellig, ontspannen en bijzonder lekker avondje uit.
Theoria J.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Vandaag alweer bij het vissershuis gegeten. En alweer top!!!! Geweldig goed gebakken zeetong en op advies van de patron een geweldige Chenin Blanc uit Stellenbosch.
Wel vooraf reserveren. Maar als je prima wilt eten voor een vriendelijke prijs ben je hier aan het goede adres.
Wij gaan zeker nog een (paar) keer terug.
Wisten nog dat het onze trouwdag was, bijzonder attent.
Theo en Ria
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
we zaten buiten, wel zeer attent met terras verwarming een dekentje.
Het eten vonden wij matig, vis was in de frituur gebakken, dat hoort zowiezo al niet!
Snap dan ook niet waarom dit restaurant zo goed is?
avesant .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wederom vier maal in het vissershuis gedineerd.
De drie sliptongen een echte aanrader maar ook de entrecote smaakt uitstekend net zoals trouwens de andere diners van de menukaart.
De eigenaar en zijn staf leveren op een professionele manier een prettige en uitstekende service.
De inrichting is smaakvol en gericht op de zee in al haar aspecten.

Reserve is an te raden want het vissershuis is meestal erg druk.
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wij mogen ons tot vaste gasten rekenen van Het Vissershuis in Westenschouwen. Omdat mijn schoonmoeder, boven de 90 jaar meegaat, reserveren wij altijd voor de vroege eetsessie. Ditmaal een hoofdgerecht en dessert en broodmandje vooraf. Zoals altijd is de kwaliteit prima en zeker goed in verhouding tot de prijs. Een menu is niet mogelijk, je kiest losse gerechten. Ook is er een spiegelgerecht mogelijk, buiten de kaart om. Deze keer zalm met asperges vanwege het seizoen. Vlees eten is trouwens ook mogelijk. Ik had de gestoofde kabeljauw en mijn vrouw de pasta met zalm. Als dessert kan ik de Griekse yoghurt aanbevelen. Apart opgemaakt en smaakvol. Het is hier wel,altijd volle bak, dus druk. Reserveren verplicht, want er kwamen ca. 10 gasten tevergeefs vragen om een tafeltje. In het hoogseizoen gaat het allemaal wat minder persoonlijk, maar dat kan nauwelijks anders gezien de drukte. Een fijne plek om te dineren.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
We komen al jaren in Haamstede, maar nog nooit bij het Vissershuis geweest. Volgens de recensies zou het een van de beste restaurants in de verre omtrek moeten zijn. Dat wilden wij als visliefhebbers meemaken!

Bij het reserveren voor een dinsdagavond in de meivakantie kregen we als keuze om te starten om 18 of om 20 uur. Dit restaurant zit dus meerdere keren per avond vol. Mensen die niet gereserveerd hadden werden deze avond dan ook weggestuurd. Auto parkeren is niet eenvoudig als het zo druk is.

Aardige ontvangst, snelle en vlotte bediening. Na de bestelling stond in een mum van tijd het gerecht op tafel. En bij het neerleggen van het bestek was het bord meteen ook weer weg. Het is niet de bedoeling dat je hier een gezellig avondje gaat zitten.

Het restaurant is gezellig, maar niet mooi. Gedateerde meubels.

De kaart staat, uiteraard, vol vis. We kozen de slibtong en heilbotfilet. De porties zijn ruim. De slibtong smaakte prima. Heilbotfilet wordt geserveerd met gedroogde tomaatjes en geraspte parmezaanse kaas. Lekker, al overheersen de smaken van tomaat en kaas wel snel de vis.

Garnituren zijn bij iedereen hetzelfde: op het bord wat lamsoor, in aparte schaaltjes frieten, sla en broccoli.
Over de broccoli zat flink wat kaassaus, niet zo passend bij de vis. De lamsoor is een prima idee, maar er was weinig van te proeven door de grote hoeveelheid ui die er door zit. Ook hier: laat de groenten puur, dan komt de vis meer tot zijn recht.

Bij het VIssershuis hebben ze prima vis. Wat meer verfijning en we doen ook mee met de juichende recensies.
Henk K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
We voelden ons zeer welkom en hebben een heerlijke avond gehad.
De eigenaar heeft hart voor zijn zaak en voor zijn gerechten.
Het bedienend personeel staat voor je klaar en de kok toverde wat heerlijks op ons bord. Ook de desserts waren overheerlijk.
Dank jullie wel voor een fijne avond.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Kom hier al vele jaren. Prima horecagelegenheid. Nog nooit klachten over de heerlijke visgerechten gehad.
Zowel kok als bedienend personeel geef ik hiervoor een groot compliment.
De avond is wat dat betreft altijd goed geslaagd.
Blijf nog lang zo doorgaan
Bas P.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
dat viel erg tegen. vele goede recensies gelezen maar ons eten was niet bijzonder en vooral erg flauw en smaakloos. de service was prima en het ziet er leuk uit maar voor het eten komen we niet terug.
Ria P.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Gisteravond hier voor het eerst gegeten. We waren met 4 personen en hadden verschillende voor- hoofd- en nagerechten. Het was heerlijk, verse producten, zelfgemaakte saus erbij. Knapperige friet en super gebakken aardappels. Ik had viscurry, die is zeker niet te versmaden. licht pittig, met veel verschillende soorten vis. Daarnaast werd een prima huiswijn uitgeserveerd. Het bedienend personeel is vriendelijk, attent en alert. Zeker een aanrader en wij komen hier zeker nog eens terug!
avesant .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Sliptongen heerlijk en de heilbot idem,garnituur voldoende,uitstekende en vlotte bediening,sfeer goed. Kwaliteit/prijs gunstig en voldoende animo
Aad D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Vrienden, die dit restaurant goed kennen, brachten ons hier en dat viel niet tegen! Heerlijke sliptongen, griet en klassieke gekookte mosselen. Op tafel vergezeld door frieten, salade en lekkere (uitje en spek) gebakken aardappelen. Als nagerechten werd cheese cake, aardbeien en een prima "kaasbordje" (met een lokale kaas maar ook een Limburgse grot kaas) gebracht. Afgesloten met goede koffie. Een fijn restaurant waarbij de eigenaar duidelijk oog heeft voor de details: zowel op het bord / in de keuken maar ook in de zaak. De bediening was vlot en attent. Dit is gewoon een heel goed visrestaurant. Een aanrader!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Een beetje afgelegen in Westerschouwen, naar dan vind je ook een uitstekend visrestaurant. Prettige ontvangst! Mogelijkheid om op het terras te eten tussen de rokers ;-) maar we kozen voor de gezelligheid binnen.
Vlotte en zeer vriendelijke bediening. Heerlijke sliptong en tongschar gegeten. Niets op aan te merken.
Een restaurant om terug te komen!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Is het eerlijk een vergelijk te maken van Het Vissershuis 'toen' en 'nu'? Een Vissershuis met de periode 'Niels' en de huidige nieuwe eigenaar? Ik denk dat zo'n beoordeling moet kunnen.
Onze ervaring is gebaseerd op zo'n twintig keer eten over een periode van 7 jaar, deze beoordeling is gebaseerd op 1 indruk deze maand. Ik geef toe, dat gaat een beetje mank.
Een mooie avond, druk, bijna alle tafels op het terras bezet en binnen alles vol! Hard werken dus voor de keuken en het bedienend personeel. Maar dergelijke omstandigheden hebben we hier vroeger ook meegemaakt, niks nieuws dus.
Niels was een vakman, een uitstekende gastheer, met oog voor het grote geheel EN voor detail. Een redelijk zeldzame combinatie.
De zaak is opgepimpt, nieuwe kleuren, een andere en modernere uitstraling. Goed initiatief, want je kon het als een beetje oubollig ervaren.
'De meisjes van de bediening' zijn nog steeds vriendelijk en accuraat.
De nieuwe eigenaar neemt de bestelling op, vier maal een verschillend vismenu, op een aanvullende vraag over de bereiding van de schol (een beetje knapperig graag) wordt een 'beetje dom' antwoord gegeven. "Dat is voor iedereen anders, mevrouw", alsof er 16 miljoen varianten zijn op 'knapperig'. Dan lijkt mij even doorvragen, even aandacht voor de klant een betere houding.
De kwaliteit van alle visgerechten was weer als vanouds! Een grote tarbot, een joekel van een schol, een zeebaarsfilet zonder een spoor van een graat, verse groenten, alles prima bereid en smakelijk.Je krijgt onmiddellijk zin om te eten als de borden worden gebracht en je wordt niet teleurgesteld.
Alles prima bereid?? De schol bleek niet geheel gaar! De graat wilde ook niet loskomen. Het meisje van de bediening was voorkomend en snel. Bood een andere schol aan. Dat was voor ons niet nodig, indien mogelijk weer even terug in de oven of de pan? De keuken gaf aan dat het mogelijk was; even later kwam de prima gegaarde schol weer retour. Keurig opgelost. De opmerking dat dit de eerste keer is, zolang zij hier al werkt, geloof ik! Haar verbazing was echt, niet professioneel geacteerd.
Alles als vanouds? We misten de 'persoonlijke touch' van Niels, zijn gastheerschap, zijn 'even aandacht' voor de klant., even 'gezien worden'. Het is onpersoonlijker geworden.
OK, het was druk. We hebben niet anders meegemaakt, geen echt excuus dus. Maar de eigenaar heeft geen tijd voor je, z'n looptempo evenaart het tempo van Dafne Schippers, z'n blik is gericht op 'oneindig', z'n lichaamstaal geeft aan: "geen tijd, niet aanspreekbaar, ik moet borden (af)serveren. Zelfs geen 'tot ziens' bij het verlaten van het restaurant. Het Vissershuis 'oude stijl' was een combinatie van kwaliteit en een persoonlijke inbreng. Het 'gastheer-zijn' is nu gedegradeerd tot 'borden-brenger'. Niels levert nog steeds de haakgevangen zeebaars, zou hij genegen zijn ook iets van zijn manier van werken over te brengen??
We komen zeker terug, we kunnen het aanbevelen! Vergeet niet te reserveren.
Jaapenwiek .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij zijn hier voor het eerst gaan eten en hebben hier absoluut geen spijt van.
Als voorgerecht hebben wij beide escargo gegeten. Wij zijn het erover eens dat we ze nog nooit zo lekker hebben gegeten. Daarna een pannetje mosselen voor mij en voor mijn vrouw de gamba's. Ook nu zijn we het weer eens dat het voortreffelijk goed heeft gesmaakt. Ook werden we goed geadviseerd over de wijnen die bijpassend bij het gerecht zijn. Dus ook de service is geweldig. Personeel is zeer vriendelijk. Dus dit restaurant is een topper en een echte aanrader.
frajobe .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Met mijn moeder, man en zus daar gegeten. Heb er 1 woord voor Super. Nou vooruit. 2 woorden. Klasse.
Wij hadden tonijnsalade, gemarineerde zalmsalade en sardientjes als voor gerecht. Allemaal hebben wij gesmuld. Hoofdgerechten waren scholfilet met remouladesaus, trio van de chef en een varkensmedaillon met champignonsaus. Complimenten dat een visrestaurant ook het vlees zo lekker kan klaarmaken. Toetjes zijn aan ons niet besteed, maar als dat wel zo was, dan hadden die er niet meer bij gekund. Dank voor deze fijne avond.
Arie T.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Lekkerste plekje in Haamstede. Vooraf sardines en Hollandse nieuwe, daarna klassieke mosselen en Noordzeetong. Lieve bediening met kennis van vis en wijn.

Witte wijn van kleine Schorre en nog wat oesters van Neeltje Jans maakten het streekfeestje af!
Antoniusjansen .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Twee maanden geleden hier ook gedineerd. Mijn schoonmoeder had nog een dinertje te goed en zij wilde graag kreeft eten. Mijn vrouw heeft bij het reserveren gevraagd of dat kon en dat was geen probleem. Hooguit voor de portemonnee, want is wel een exclusiever gerecht. Vooraf verse haring, een haringsalade en zalmcarpaccio. Kreeft dus als hoofdgerecht, terwijl wij sliptongen en roodbaarsfilet namen. Dat laatste is een 'spiegelgerecht ' , gerechten buiten de kaart. Het granddessert voor twee als afsluiting en koffie / thee toe. Het wordt een eentonig verhaal, maar de kwaliteit en de daaraan gekoppelde prijsverhouding is uitstekend. Het Vissershuis is heringericht en ziet er aantrekkelijk uit. De bediening is prettig en attent. Wederom genoten, zeker ook mijn schoonmoeder met de voortreffelijke kreeft. Deze eetgelegenheid is een aanrader als je in Westenschouwen terechtkomt.