Restaurant Het Schellinkje

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Schellinkje

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Eter12345 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Erg lekker gegeten! De combinatie met theaterbezoek is ideaal, men houdt er rekening mee in het tijdig uitserveren. Bij het reserveren raadde men mij aan een half uurtje eerder te komen, zodat er tijd genoeg zou zijn om te eten.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
We komen hier af en toe, maar dus wel regelmatig. Bijzonder knap om het niveau zo hoog te houden in een stad die je niet als eerste zou kiezen als je culinair wilt genieten. We hadden een vijf gangendiner met een groep van tien personen en alles klopte! Hulde.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Als dit eens het beste restaurant van Meppel is geweest, dan is dat 't nu niet meer.
Als dit nog wel het beste restaurant is van Meppel, dan: "Arm Meppel!"
Amuse was een plaatje, maar hoofdgerechten waren zeer matig van kwaliteit. De roodbaars was (naar we nu hebben begrepen) gebakken, zelfs in geklaarde boter, maar gaf een vettig mondgevoel te weeg. De specifieke smaak van roodbaars werd verdrongen.
De aardappeltjes hadden ook een vettig mondgevoel. We hebben veel ervaring met gebakken rozemarijn aardappeltjes, maar het krokante werd gemist. De broccoli leek lang gekookt, want het was sompig, en de Italiaanse rijst was niet naar onze smaak: het is ons zeer wel bekend hoe een Italiaanse rijst hoort te smaken en wat het bijbehorende mondgevoel dient te zijn: er hoort nog een bite in te zitten. Maar deze rijst was te moeilijk door te bijten. Ook al zijn we zelf heel erg gewend om bijvoorbeeld zilvervliesrijst te eten.
Het vegetarische hoofdgerecht had een hard gepocheerd ei, en was verder erg romig.
Maar moet gezegd dat de bediening meer dan zijn best deed. Was erg aardig.

We hebben de bediening helaas niet precies laten weten wat er scheelde, en daar hebben we nu wel spijt van, maar om verder een plezierige avond niet te negatief te laten zijn wil je ook niet de nadruk op de gebreken leggen. Op de vraag of het had gesmaakt, hebben we aangegeven dat het een gezellige avond was, en daar wilden we het eigenlijk bij laten.

Het was verder ook helemaal niet druk voor op een donderdagavond.
Judith1979 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Wederom bij het Schellinkje gegeten. Top! Een dikke tien voor het eten. We hebben gesmuld van het delicatessenmenu (skrei, kalfshaas, sabayon met gegrilde ananas). Een echte aanrader. Elke keer is de kwaliteit van dit restaurant verbeterd. Het enige echt goede restaurant in Meppel.
HaroldvanDuren .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2013
Het eten is echt heerlijk en de bediening netjes op tijd: genoeg tijd om alles op te eten en drinken, geen lege glazen en borden op tafel zonder dat het te snel achter elkaar komt. Zeker voor herhaling vatbaar. Complimenten voor de kok en de bediening!! Chapeau!
Judith1979 .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Gisteravond hier voor de tweede keer gegeten. Je kan hier echt goed eten en her personeel is verre van stijf. Ik hou er persoonlijk niet van als de bediening zo formeel is.

Amuse met eendeborst en een mousse van eendelever(zelf niet gegeten) maar volgens mijn tafelgenoten was het echt voortreffelijk. Toen ik aangaf geen eend te eten kreeg ik binnen vijf minuten een heerlijk alternatief.

Voorgerecht met coquilles die perfect gebakken waren met een heerlijke sesam/soja dressing. Hoofdgerecht met zeetong. Hier zat eigenlijk een huisgemaakte remoulade bij maar ik wilde graag een saus van limoengras die eigenlijk bij de zeebaars hoorde. Dit was geen enkel probleem. De zeetong was heerlijk. De gamba's van mijn tafelgenoot werden op haar verzoek gepeld. Dessert was een perfecte crème brulee met een bolletje macadamia-ijs. Enige puntje van kritiek is dat ik de portie wat te groot vond bij het hoofdgerecht (ik kreeg twee zeetongen). Maar goed om aan te geven dat ik geen grote eter ben.

De sfeer is relaxed en je kan na de maaltijd nog gezellig plaatsnemen aan de bar voor een drankje. Conclusie: een goed cijfer en een aanrader als je houdt van goed eten in een informele sfeer. Wij komen hier zeker vaker.
Marckouters .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2012
Onlangs hier gegeten met z'n vieren en we hebben een geweldige avond gehad. Voor het voorgerecht was de opmerking 'van alles wat' voldoende, er volgde een heerlijke reeks koude en warme gerechtjes. Bij het nagerecht hetzelfde recept met tussendoor een mooie ossenhaas cq heilbotfilet. Samen met de heerlijke wijntjes en de prima bediening was dit een avond die zeker voor herhaling vatbaar is. Een aanrader!