Restaurant Het Kerkje

9,2
9,1
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Afgelopen woensdag ons heerlijk laten verwennen in Het Kerkje, we wisten al dat de kok goed kon koken maar hij heeft zichzelf overtroffen. Hartelijk welkom geheten en een heerlijk glas wijn gedronken als aperitief om ons vervolgens te laten verrassen door de kok met een vijf gangen diner en een bijpassend wijnarrangement. Vooraf werden we verwend met vier verschillende amuses die allemaal bijzonder van smaak en uitvoering waren. In het bijzonder vonden wij de cordon blue van rog een topper. Als afsluiting een heerlijk kopje koffie.
We komen hier graag terug
Mireille M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Op vrijdagavond met groep van 11 personen (personeelsuitje) gegeten bij het kerkje. Buiten op terras eerst wat gedronken, kregen daar een aantal heerlijke hapjes vooraf geserveerd. Eenmaal binnen, in prachtige ambiance van het kerkje, een 4-gangen verassingsdiner gegeten. Iedereen heeft goed gegeten, was heerlijk. Echter de bediening was onder de maat, geirriteerd/ongeintereseerd, onvriendelijk. Wij kregen het idee dat we als groep niet gewenst waren. Jammer, want het contact vooraf via email was bijzonder vriendelijk. Als sluitstuk mochten we o.a. 105 biertjes afrekenen, terwijl er ongeveer 35 genuttigd waren. Dit is achteraf natuurlijk wel met ons verekend, maar al met al zullen wij hier niet meer terugkomen!
Tijs V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteren heerlijk bij Het Kerkje gegeten ivm onze trouwdag. We werden op het terras verwend met maar liefst vier amuses, waarvan de macaron met gerookte biet het hoogtepunt was. Vervolgens lieten we ons verrassen met vier gerechtjes. Het appel sorbetijs bij de gerookte zalm was een vondst. Enig minpuntje was de eend: te ver en daardoor te taai. Over het algemeen hebben we genoten van de sfeer, locatie, eten en service. Volgend jaar weer!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
We hebben gisteren gegeten in Het Kerkje en werden heerlijk verrast. Wij gaan iedere week wel een keer uit eten, maar het was lang terug dat we zo hebben genoten van al deze bijzondere gerechten. Ze waren prachtig opgemaakt en alle smaakpapillen werden steeds weer verwend met daarbij mooie passende wijnen. Vooraf een aantal lekkere amuses om de avond in te leiden. Je proeft de passie voor koken van Luc terug in de gerechten en het nodigt uit om een volgende keer weer een keuze te maken uit de andere reeks gerechten die op het menu staan. Afgesloten werd er met een fantastisch dessert, om te besluiten met uitstekende koffie met friandises. Dus echt een aanrader voor iedereen, die nog geen kennis hebben gemaakt met dit heerlijke restaurant. Volgens ons zijn Luc en Monique er prima in geslaagd dit restaurant voort te zetten en het goede niveau van koken van de familie Meyer te evenaren (zo niet te verbeteren). In de wetenschap, dat wij dit restaurant op een loopafstand van ongeveer 400 meter in de buurt hebben, is het zeker niet de laatste keer dat wij daar zijn geweest. Joop en Anneke Visser -- Andijk
Kolibr1 B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Een "hidden gem". Eigenlijk wil je dit restaurant voor jezelf houden.
Top kwaliteit eten als je van kleine gerechten met veel smaak combinatie houdt. Dit restaurant prikkelt de zintuigen, zowel smaak als visueel plus vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer. Bij mooi weer lunch op het terras. Geweldig! Binnen het prachtige decor van een gerestaureerd kerkje. Dit restaurant hoort in de Iens top 10.
S. V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Alles klopt aan dit restaurant: het welkom voelen, de inrichting, het voortreffelijke eten!!, de bediening, wijnen, inrichting, tafels niet te dicht op elkaar, gewoon fantastisch!
Begonnen met een drankje op het terras in de zon, daarna naar binnen i.v.m. te koud buiten.
Verrast door verschillende amuses van het huis, waarna we besloten ook maar te blijven dineren.
De kok kwam toen het nog rustig was zelf aan tafel met de diverse amuses en ons gezelschap van 4 personen besloot om een verrassings- 4-gangen- diner te proberen.
Werkelijk alles was subliem van smaak, verrassende combinaties in harmonie met elkaar, mooi aansluitend, geen herhalingen van ingrediënten. De gangen liepen mooi op in smaak en zelfs het dessert was overtreffend aan de vorige gang, zoals het hoort! ( helaas is dit in veel restaurants niet het geval, zelfs op kwalitatief goede koffie blijken veel restaurants te bezuinigen - of geen verstand van- wat een goed diner direct kan laten vergeten door het slechte sluitstuk ).
Bij het Kerkje alles voortreffelijk, verrassend en professioneel.
Het wijnarrangement kon aangepast worden tot halve glazen per gang, waardoor de smaaksensatie toch compleet was!
Ook glutenvrij was geen enkel probleem: alle gerechten werden ter plekke aangepast, zodat alle vier de personen hetzelfde aten ( op de gluten-ingrediënten na die dus vervangen werden door iets anders smakelijks).
Wij komen zeker terug en raden dit restaurant zeker aan!!!
Jan Piet V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteren avond per boot naar Andijk gevaren, omdat wij gereserveerd hadden bij Het Kerkje.
Jaren geleden eens van gehoord en geregistreerd. Bij navraag in de buurt bleek de eigenaarswissel te hebben geleid tot het ontbreken van een duidelijke reputatie.... "we weten het nog niet".
BIj binnenkomst waren we onmiddellijk blij verrast door de locatie en veelal originele details van het oude kerkje. Warme sfeer en een zeer hartelijk welkom door wat later bleek, de eigenaresse (samen met de chef-kok).
Aperitief was heerlijk., maar vooral de amuses beloofden heel veel goeds. We kozen voor het verrassingsmenu van 4 gangen met bijpassende wijnen. Dit bleek een schot in de roos met wat kleinere porties en een combinatie van ingrediënten / gerechten die zo uniek, verfijnd en in balans bleken te zijn, welke we zelden hebben ervaren. Dit in combinatie met de locatie, gastvrijheid van het eigenaars-duo en het overige personeel, deed ons afvragen wanneer hier de eerste Michelin ster zal worden toegekend. Dat kan en mag geen jaren duren.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Op een rustige zondag avond hier heerlijk gegeten. Alle gerechtjes goed van smaak en mooi verzorgd. De gastvrouw was vriendelijk en gastvrij. Het kerkje zelf was natuurlijk top en geweldig aangekleed.

Klein minpuntje was de kok die de gerechtjes mee uit serveerde, maar zijn uitleg was erg gehaast en hij stond alweer in de keuken voordat we het wisten. Ondanks dat ik het heel erg waardeer als koks het eten toelichten, moet het wel iets toevoegen en niet gehaast overkomen.
deniceann .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Vanavond genoten van een voortreffelijk diner bij restaurant Het Kerkje in Andijk. We werden hartelijk ontvangen in het restaurant en wat een prachtige locatie! sfeervol en uitmuntend ingericht. Onze smaakpupillen werden meteen verwend door vier heerlijke amuses. Hieronder een macaron met paling crème, wat een geweldige smaaksensatie! Na de amuses gekozen voor een 7 gangen verrassingsmenu. We begonnen met huisgerookte zalm, met segmenten van biet, yoghurt en bergamot. Een topgerecht door de prachtige smaken samen. De moerkalf met eendenlever, eekhoorntjesbrood, zwezerik en bloedworst was mijn favoriet van allemaal, perfecte smaakcombinatie! Ook de boerderijhoender met eendelever, pastinaakmousseline en een morille jus kon ik niet genoeg van krijgen. Om het af te sluiten een voortreffelijke bereiding van een klassiek dessert: losgeslagen dame blanche.
Ook voor de bediening alleen maar goede woorden. Vriendelijk , attent en voelde alles feilloos aan. Constante voorziening van water en een drankje, beter kon niet.
Al met al na een onvergetelijke avond, meer dan tevreden het schitterende pand verlaten.
Luc en Monique en jullie team, dankjulliewel!
wegejo .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vanavond van een geweldige maaltijd genoten in Het Kerkje in Andijk. Bij binnenkomst allerhartelijkst welkom geheten en meteen in de watten gelegd met een opeenvolging van vier amuses die telkens door de chef werden toegelicht. Onder andere een zuurdesemkrokantje met een tapenade van geitenyoghurt en olijven, een lollie van stolwijker kaas met mosterdzaad (overheerlijk!) en een macaroon met als verassend element gerookte paling.
Daarna gekozen voor een menu van zes gangen met bijpassend wijnarrangement. De paring van de wijn met de gerechten was bij werkelijk elk gerecht tot in de puntjes verzorgd.
De toppers onder de gerechten waren bijvoorbeeld huisgerookte zalm met verschillende bereidingen van rode biet, yoghurt en bergamot. Een ware smaaksensatie vanwege de verschillende bereidingen van de biet.
Verder bijvoorbeeld de kreeft met venkel, ossenworst, zure bom en komkommer. Komkommer heeft zelden zo'n voortreffelijke rol gespeeld als in dit goddelijke gerecht.
Naast de overige gerechten, die stuk voor stuk strijden om aandacht, kan het dessert, een deconstructie van een meer dan voortreffelijke dame blanche, niet ongenoemd blijven. Wat een pracht om te zien en een genot om te proeven!
Ik kan de totale ervaring niet anders dan vergelijken met ervaringen bij diverse sterrenrestaurants en dan steekt deze er gunstig bij af. De ambiance was prettig en gemoedelijk. De bediening hartelijk en professioneel. Attent, maar niet overdreven aanwezig en gezegend met een goede timing. De prijs-kwaliteitsverhouding zeer gunstig.
Een ervaring om zeker te herhalen. Een aanrader!
mkrijger .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Om uit eten te gaan naar Het Kerkje is een hele belevenis, het is er sfeervol en gezellig.
We werden hartelijk ontvangen door de gastvrouw en genoten van 4 heerlijke smaakvolle amuses.
Daarna hadden we ons laten verrassen door de kok, een 5 gangen menu, waaronder de gerookte zalm met biet en bergamot, de smaakcombinatie was perfect.
Een heerlijke bijpassende wijn maakte het af.
Het nagerecht was "losgeslagen" Dame Blanche, dit is zeker een aanrader.
De bediening is top!! Wij komen zeker een keer terug.
Luc en Monique, bedankt!
SuzanneL .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Alleen al de ruimte en en het gebouw zijn de moeite waard om naar het Kerkje in Andijk te gaan. Maar het werd alleen maar beter nadat we warm ontvangen werden en de keuze maakten voor een 5 gangen verrassingsmenu!
De toon werd direct gezet met een heuse ¨parel¨ van een amuse! Dit ging door met 5 verrukkelijke gangen waarvan mijn favoriet de huisgerookte zalm met bietjes en bergamot was.
Dit alles onder het genot van heerlijke wijnen en een unieke sfeer!
Monique, Luc en hun team zetten hier echt iets moois en speciaals neer!
Brian1616 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Echt heerlijk gegeten op een zeer sfeervolle locatie. Smaakvolle en goed afgestemde gerechten, het zag er allemaal prachtig uit! Prettige en zeer gastvrije bediening. Men begrijpt waar behoeftes liggen en speelt daar feilloos op in. Een absolute aanrader, wij komen zeker terug!
Denise S.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Wij werden hartelijk ontvangen in het prachtige restaurant. Na 4 unieke amuses heb ik gekozen voor 5 gangen met wijn arrangement. De gerechten waren prachtig en zalig. Ik vind de ravioli en kabeljauw een aanrader. Elke wijn past uitmuntend bij het gerecht en maakt het geheel smaakvol af. Wij hebben dankzij het geweldige team een fantastische avond gehad en komen snel terug!
Diana F.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen in het sfeervolle kerkje.
We hebben ons laten verrassen door de kok en een verrassing was het zeker.
De gerechten zien er niet alleen prachtig uit, het stuk voor stuk schilderijtjes, maar zijn ook meer dan sfeervol
de bediening was vriendelijk en deed er alles aan om de avond te doen slagen.
Kortom een prachtige locatie voor een zeer geslaagde avond uit!!!
Sylvia_Thor .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Houden van lekker eten en dat kan je hier heel goed doen! Wij zijn voor het kreeft menu gegaan. De kreeften komen zo uit het aquarium, dus echt vers! En alle onderdelen van het menu waren top! Ook de amuzes vooraf waren een strelling op de tong en lust voor het oog. De bediening was vlot en erg prettig. De ambianse is ook smaakvol, tussen modern en knus in. Komen zeker weer terug omdat de prijs / kwaliteit ook erg goed is! Zeer zeker een aanrader!
Lisette B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Super genoten van fantastische gerechtjes in sfeervolle ambiance. Ook de bediening was vriendelijk en voorkomend. Voor wie cuisine wil eten voor een meer dan redelijke prijs: een absolute aanrader!
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Hartelijk ontvangen! Er werd veel tijd en ruimte voor ons als gast genomen, door zowel de bediening als de kok. De opmaak van de gerechten was een lust voor het oog én voor de smaakpapillen. Er valt veel te ontdekken in de bijzondere gerechten. Er hangt een fijne, rustige atmosfeer in het prachtige kerkje. Een mooie locatie voor een ontmoeting met je vrienden of familie. Genieten en Nagenieten met een hoofletter!!
Mariska R.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Laatst heerlijk mogen genieten van mooi opgemaakte en heerlijk smakende gerechtjes. Prachtig, sfeervolle locatie met warm ontvangst en bediening die kennis van zaken heeft.
Komen zeker weer terug voor een heerlijke avond genieten!!
Hoornsekogge .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Op de openingsdag hier gegeten in deze fantastische ambiance, dat de chef goed kon koken wisten we al van de andere restaurants waar hij heeft gewerkt maar hier is hij helemaal op zijn plek. We starten met drie amuses, daarna heerlijke oesters, we kiezen gerookte zalm, steak tartaar met ijs !! van piccalilly, coquilles, kabeljauw rug etc. etc. allemaal super lekkere kleine gerechtjes en heel mooi opgemaakt, vriendelijk geprijsd. Mooie wijnen, echt een avond uit !!
We komen snel weer terug.