Restaurant Het Kerkje

9,4
9,2
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Afgelopen zaterdag voor de tweede keer in het Kerkje gegeten. Het eten was weer fantastisch. Kleine schilderijtjes zorgen voor een heerlijke smaaksensatie. De bediening is goed en professioneel. Hoewel er enkele vaste gasten waren die zich duidelijk belangrijk vonden, besteden ze aan iedereen even veel aandacht. Vaak zie je dat die lui juist meer aandacht krijgen. Dit was klasse. Als je in de buurt bent, is eten bij het Kerkje een feest. Een klein minpuntje, ze hebben geen alcoholvrij bier. Niet alleen voor de BOB, maar ook voor mensen die om gezondheidsredenen geen alcohol mogen drinken is dat jammer en een kleine moeite was flesjes in te kopen, maar verder alleeen maar lof.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Afgelopen zaterdag hier met mijn vrouw geluncht om te vieren dat wij zes jaar geleden hier zijn getrouwd.
Het was voor ons de eerste keer na de overname en waren benieuwd of het nog steeds zo goed was als eerst.
En dat was zeker het geval, het was voortreffelijk.
Heerlijke amuses en de oesters en de hele gegrilde Kreeft was echt super en de bisque en weiderund die mijn vrouw had gekozen ook al even lekker. Een echte aanrader.
Annelene A.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wat een avontuur voor je tong, verrassende combinatie van smaken en prachtig met liefde en aandacht gecreëerd en geserveerd met het wijn arrangement, prachtige wijnen, zo goed gekozen bij de gerechten. Van amuses tot de friandises bij de koffie, origineel en verrassend voor een goede prijs! Wat een fijne warme mensen, die gastvrij en met zo veel liefde voor hun vak hun gasten echt met ieder gerecht verwennen. Bedankt Luc en Monique en zeker tot ziens! Veel succes met weer een nieuwe kaart komende week...zijn onze vrienden nu al benieuwd naar, want zo'n avond is het waard een een stukje verder voor te rijden!
Steven E.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor het eerst met een gezelschap van 3 personen hier gegeten. Zowel de amuses als de gekozen 4 gangen menu's waren zeer verrassend wbt de smaak! De smaakcombinaties waren voortreffelijk. Doch gingen we aan het einde van de avond met een onbevredigend gevoel naar huis. Het is gewoonweg te weinig. Ik waande me even in de jaren 80 waar de haut cuisine met minimale porties de boventoon voerde. Wanneer je 4 gangen besteld zou dat natuurlijk niet het geval moeten zijn. Ik ben van huis uit een liefhebber van meerdere kleinere gerechtjes, maar dit was echt te weinig. Tevens was de bediening vriendelijk, maar blonk niet uit in professionaliteit. Miscommunicatie, geen brood geserveerd, en een iets wat decadente, koele gastvrouw! Nu de vraag, zouden wij nog terugkomen... waarschijnlijk niet! En dit heeft niets met de smaak van de gerechten van doen. Het complete plaatje was uit balans.
mkrijger .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
26 Dec tweede Kerstdag hebben wij gedineerd in Restaurant ,,Het Kerkje ""Het 6 gangen menu was samengesteld voor de kerst !! Nu de amuses die wij kregen waren tongstrelend ,,, En de in de gerechtjes daarna waren o zo mooi opgemaakt wat een smaakbeleving bij elk gerechtje weer,, De chef heeft het echt in zijn vingers ,,De bijpassende wijnen maakten het af. Het nagerecht was voortreffelijk je kon ook nog een keuze maken! !! Nu alles klopt in dit Restaurant de gastvrouw opserveerde het restaurant goed zodat de bediening perfect verliep !! Wij hebben heerlijk gegeten, ,de ambiance is geweldig en gezellig dus het is een feestje om daar te zijn, ,Wat zijn wij verwend Luc en monique bedankt wij komen zeker terug
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Zondag 4 december met z'n zessen hier uit eten geweest. Een toprestaurant in ons mooie dorp, temeer omdat we ook zeer speciale wensen hadden voor één van ons en dat kwam ook helemaal voor elkaar. Jullie zien ons zeker terug een dikke 10 ????
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor het eerst sinds de nieuwe eigenaars hier in zitten, hier gaan eten. Inrichting is sfeervol. De amuses waren zo smakelijk dat onze verwachtingen al hoog waren. Semifreddo van olijf, zuurkool"hapje" en macaron van biet en paling; vol van smaak! Vervolgens genoten van een 5-gangen diner met bijpassende wijnen. Plaatjes op het bord, heel veel technieken en heerlijke smaken! Het verse brood erbij was prima en gratis (kraan) water werd steeds bijgevuld. Het is leuk dat de chef meerdere keren zelf aan tafel komt en ook bij het weggaan informeert hoe we het vonden. De gastvrouw is rustig en vriendelijk. In tijden hebben we niet zo lekker gegeten voor een zeer redelijke prijs, we komen terug!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Ik geef niet snel een 10, maar voor entourage krijgt het Kerkje in Andijk een 10. Geen 10 omdat ik familie of vrienden ben, maar omdat het een fantastische locatie is. Eten in een oude kerk is heel bijzonder. Daarbij komt dat dat eten van bijzonder hoge kwaliteit is. Een mooie formule allemaal gerechten van 9 euro, ter grootte van een voor- of tussengerecht. Maar van een niet ongevenaarde smaakbeleving. En het oog wil ook wat, het zijn kleine schilderijtjes. Gecombineerd met prettige, niet te stijve bediening en drie heerlijke amuses, maakt eten in het Kerkje een feest. We wonen wat ver weg om er regelmatig langs te gaan, maar van de zomer gaan we zeker nog een keer. Pure passie en kwaliteit.
Ynnit D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
9 oktober 2016
Fietsend door West Friesland gingen we "even" iets eten bij het Kerkje in Andijk. Een nieuwsgierig makende menukaart nodigde ons uit met een heel erg vriendelijke uitleg door een dame.
Het was een totale verrassing! Heerlijke verfijnde gerechten , vis precies "a pointe" gaar en uitstekende bijpassende wijn. Kortom , een heerlijk "diner' op zondagmiddag ipv een 'snelle' lunch. We komen zeker terug voor meer , ook al moeten we er ruim 100 km voor rijden!
Ori H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Genoten van bijzondere gerechten en heerlijke wijnen. Met name de gerechten met kreeft waren fantastisch bereid. Absolute aanrader!
Arno S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op zondagavond met zijn zessen gegeten in het Kerkje ter gelegenheid van de 50e verjaardag van mijn vrouw. Verrassend en spectaculair lekker gegeten, we kozen voor 4 gangen + een dessert. Echter, daarvoor kregen we 4 amuses die de lat gelijk al erg hoog legden. De 4 gangen waren voortreffelijk met telkens een heel ander karakter. We werden goed geadviseerd met bijpassende wijnen. Het toetje maakte het mooi af en we gingen zeer voldaan naar huis.
Js1970 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op 6 augustus met goede grienden gegeten in het kerkje in Andijk, vanaf het moment dat we binnen kwamen een warme en oprecht hartelijke ontvangst, de zeer attente bediening, maar ook de chef die meerdere malen aan de tafel verscheen, goede en duidelijke en toch korte uitleg over de wijnen en de gerechtjes.

Het begon al met de amuses, wat een smaakbeleving, de geheel eetbare lolly van kaas, met een kern van mosterd als echte topper.

Wij kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu, wat een feest.

De huisgerookte zalm, met een krokante gamba die er perfect bij paste.

En dan de boerderijhoender, met een ravioli gevuld met het vlees van de bout van de hoender, echt heerlijk !

Dit adres is een echte aanrader, en voor de prijs hoef je het niet te laten, ik heb in andere zaken voor meer dan het dubbele gegeten, maar half niet zo goed !
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Uitgekiend concept, waarbij de gasten uit een diverse kleine gerechtjes zowel het aantal gerechtjes als de samenstelling kunnen kiezen. Dit alles voor een prijs van € 9,00 per gerecht, die recht doet aan de kwaliteit. Koud, warm, vis, vlees, vegetarisch, kortom voor elk wat wils. Zeer verzorgde opmaak van de bordjes. Uitstekende en betaalbare wijnen als begeleiding. Vriendelijke, maar ietwat boerse bediening, hetgeen in deze omgeving zeker niet als negatief beschouwd hoeft te worden. Uitstekend gegeten en een herhaling waard.
Adriaan Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteravond gedineerd bij Het Kerkje, een 4 gangen verrassingsmenu all inclusive, en dat was het ook! We zijn in de watten gelegd door de vriendelijke eigenaars Monique en Luc en hadden een heerlijke avond. Begonnen met een lekkere Cava, 4 verrassende amuses en heerlijk brood! Water werd steeds bijgeschonken. De 4 gerechtjes daarna waren origineel en fantastisch van smaak. Ook de wijnen waren een feestje en pasten erg goed bij de gerechten. Als afsluiter koffie met huisgemaakte friandises toe. Als wij de Michelinsterren mochten uitdelen.....Hulde en wij komen zeker terug!

A en B Zaal
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Afgelopen woensdag ons heerlijk laten verwennen in Het Kerkje, we wisten al dat de kok goed kon koken maar hij heeft zichzelf overtroffen. Hartelijk welkom geheten en een heerlijk glas wijn gedronken als aperitief om ons vervolgens te laten verrassen door de kok met een vijf gangen diner en een bijpassend wijnarrangement. Vooraf werden we verwend met vier verschillende amuses die allemaal bijzonder van smaak en uitvoering waren. In het bijzonder vonden wij de cordon blue van rog een topper. Als afsluiting een heerlijk kopje koffie.
We komen hier graag terug
Mireille M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Op vrijdagavond met groep van 11 personen (personeelsuitje) gegeten bij het kerkje. Buiten op terras eerst wat gedronken, kregen daar een aantal heerlijke hapjes vooraf geserveerd. Eenmaal binnen, in prachtige ambiance van het kerkje, een 4-gangen verassingsdiner gegeten. Iedereen heeft goed gegeten, was heerlijk. Echter de bediening was onder de maat, geirriteerd/ongeintereseerd, onvriendelijk. Wij kregen het idee dat we als groep niet gewenst waren. Jammer, want het contact vooraf via email was bijzonder vriendelijk. Als sluitstuk mochten we o.a. 105 biertjes afrekenen, terwijl er ongeveer 35 genuttigd waren. Dit is achteraf natuurlijk wel met ons verekend, maar al met al zullen wij hier niet meer terugkomen!
Tijs V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteren heerlijk bij Het Kerkje gegeten ivm onze trouwdag. We werden op het terras verwend met maar liefst vier amuses, waarvan de macaron met gerookte biet het hoogtepunt was. Vervolgens lieten we ons verrassen met vier gerechtjes. Het appel sorbetijs bij de gerookte zalm was een vondst. Enig minpuntje was de eend: te ver en daardoor te taai. Over het algemeen hebben we genoten van de sfeer, locatie, eten en service. Volgend jaar weer!
annekevisser .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
We hebben gisteren gegeten in Het Kerkje en werden heerlijk verrast. Wij gaan iedere week wel een keer uit eten, maar het was lang terug dat we zo hebben genoten van al deze bijzondere gerechten. Ze waren prachtig opgemaakt en alle smaakpapillen werden steeds weer verwend met daarbij mooie passende wijnen. Vooraf een aantal lekkere amuses om de avond in te leiden. Je proeft de passie voor koken van Luc terug in de gerechten en het nodigt uit om een volgende keer weer een keuze te maken uit de andere reeks gerechten die op het menu staan. Afgesloten werd er met een fantastisch dessert, om te besluiten met uitstekende koffie met friandises. Dus echt een aanrader voor iedereen, die nog geen kennis hebben gemaakt met dit heerlijke restaurant. Volgens ons zijn Luc en Monique er prima in geslaagd dit restaurant voort te zetten en het goede niveau van koken van de familie Meyer te evenaren (zo niet te verbeteren). In de wetenschap, dat wij dit restaurant op een loopafstand van ongeveer 400 meter in de buurt hebben, is het zeker niet de laatste keer dat wij daar zijn geweest. Joop en Anneke Visser -- Andijk
Kolibr1 B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Een "hidden gem". Eigenlijk wil je dit restaurant voor jezelf houden.
Top kwaliteit eten als je van kleine gerechten met veel smaak combinatie houdt. Dit restaurant prikkelt de zintuigen, zowel smaak als visueel plus vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer. Bij mooi weer lunch op het terras. Geweldig! Binnen het prachtige decor van een gerestaureerd kerkje. Dit restaurant hoort in de Iens top 10.
C V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Alles klopt aan dit restaurant: het welkom voelen, de inrichting, het voortreffelijke eten!!, de bediening, wijnen, inrichting, tafels niet te dicht op elkaar, gewoon fantastisch!
Begonnen met een drankje op het terras in de zon, daarna naar binnen i.v.m. te koud buiten.
Verrast door verschillende amuses van het huis, waarna we besloten ook maar te blijven dineren.
De kok kwam toen het nog rustig was zelf aan tafel met de diverse amuses en ons gezelschap van 4 personen besloot om een verrassings- 4-gangen- diner te proberen.
Werkelijk alles was subliem van smaak, verrassende combinaties in harmonie met elkaar, mooi aansluitend, geen herhalingen van ingrediënten. De gangen liepen mooi op in smaak en zelfs het dessert was overtreffend aan de vorige gang, zoals het hoort! ( helaas is dit in veel restaurants niet het geval, zelfs op kwalitatief goede koffie blijken veel restaurants te bezuinigen - of geen verstand van- wat een goed diner direct kan laten vergeten door het slechte sluitstuk ).
Bij het Kerkje alles voortreffelijk, verrassend en professioneel.
Het wijnarrangement kon aangepast worden tot halve glazen per gang, waardoor de smaaksensatie toch compleet was!
Ook glutenvrij was geen enkel probleem: alle gerechten werden ter plekke aangepast, zodat alle vier de personen hetzelfde aten ( op de gluten-ingrediënten na die dus vervangen werden door iets anders smakelijks).
Wij komen zeker terug en raden dit restaurant zeker aan!!!