Restaurant Het Kerkje

9,1

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Het Kerkje

mkrijger .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
De eerste Kerstdag hebben wij een diner gehad in Het Kerkje in Andijk. Hoe een klein team groot kan zijn ! De amuses die wij kregen waren tongstrelend en werden telkens door de chef toegelicht. Daarna het 6 gangen menu wat een smaakbeleving bij elk gerechtje weer, en de uitleg daarbij was heel professioneel. Het wijnarangement was zorgvuldig uitgekozen bij elk gerechtje een heerlijke wijn dus dat was genieten zo mooi op elkaar afgestemd. De bediening is top vooral de aandacht naar de gasten toe het is thuis komen in deze mooie locatie. Wij hebben een fantastische avond gehad en komen graag weer terug wat zijn wij verwend Luc Monique en het team bedankt
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk gegeten in een prachtig kerkje! Mooie smaakcombinaties en bijpassende wijnen! Frisse en lichte gerechten met veel smaak!Genieten..
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
De eigenaren zijn bijzondere creatieve mensen, gedreven door hun passie, heerlijk eten... ieder gerechtje is een kunstwerkje op zich. Goed doordacht en gedurfd....vernieuwende kijk op de wijnkeuze, welke de gerechten op een verrassende wijze aanvullen. Afwisselende diverse kaart , rekening houdend met al het lekkers wat de seizoenen aanbieden. Dit is een reden om met regelmaat terug te komen. Een aanrader.
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Wij hebben heerlijk uitgebreid gegeten bij Restaurant Het Kerkje. Het is echt een avondje uit. Wij hebben ons laten verrassen door een menu met bijpassende wijnen bij elk gerecht. Stuk voor stuk kunstwerkjes met een mooie combinatie van uiterlijk en smaken. De bediening wist goed en vakkundig uit te leggen wat er gepresenteerd werd. Vanuit de keuken was ook goed contact met de gasten wat een avondje uit speciaal maakt. Zeker een aanrader voor wie op hoger niveau lekker uit eten wil gaan.
Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Op zijn best vonden wij het niet indrukwekkend. De gerechten waren zonder meer goed bedoeld, maar ook waren zonder uitzonder gespeend van elke vorm van finesse. Daarnaast is een gerecht als gerookte zalm met zalmmousse en een uitgeholde komkommer natuurlijk totaal misplaatst in elke zaak die zichzelf serieus neemt. De bediening mist warmte en hartelijkheid en de ambiance doet denken aan een Campanille hotel. Kortom, wat ons betreft niet de moeite waard van de reis naar Andijk. Wij betaalden ruim 180 euro voor een lunchmenu voor twee personen inclusief wijnarrangement, een glas cava en een oester en koffie met friandises. Ter vergelijking, een week eerder genoten wij van een lunch met exact dezelfde extra's in een sterrenzaak voor net iets meer dan 100 euro.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Ik heb hier al een paar keer gegeten en elke keer met veel succes!
Service is goed, het eten is lekker en alles wordt voorzien van een bijpassende wijn. Ook is er veel ervaring aanwezig. Wijn en eten wordt perfect uitgelegd en het ziet er ook netjes uit.
Locatie is ook heel erg mooi!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Afgelopen zaterdag voor de tweede keer in het Kerkje gegeten. Het eten was weer fantastisch. Kleine schilderijtjes zorgen voor een heerlijke smaaksensatie. De bediening is goed en professioneel. Hoewel er enkele vaste gasten waren die zich duidelijk belangrijk vonden, besteden ze aan iedereen even veel aandacht. Vaak zie je dat die lui juist meer aandacht krijgen. Dit was klasse. Als je in de buurt bent, is eten bij het Kerkje een feest. Een klein minpuntje, ze hebben geen alcoholvrij bier. Niet alleen voor de BOB, maar ook voor mensen die om gezondheidsredenen geen alcohol mogen drinken is dat jammer en een kleine moeite was flesjes in te kopen, maar verder alleeen maar lof.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Afgelopen zaterdag hier met mijn vrouw geluncht om te vieren dat wij zes jaar geleden hier zijn getrouwd.
Het was voor ons de eerste keer na de overname en waren benieuwd of het nog steeds zo goed was als eerst.
En dat was zeker het geval, het was voortreffelijk.
Heerlijke amuses en de oesters en de hele gegrilde Kreeft was echt super en de bisque en weiderund die mijn vrouw had gekozen ook al even lekker. Een echte aanrader.
Annelene A.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wat een avontuur voor je tong, verrassende combinatie van smaken en prachtig met liefde en aandacht gecreëerd en geserveerd met het wijn arrangement, prachtige wijnen, zo goed gekozen bij de gerechten. Van amuses tot de friandises bij de koffie, origineel en verrassend voor een goede prijs! Wat een fijne warme mensen, die gastvrij en met zo veel liefde voor hun vak hun gasten echt met ieder gerecht verwennen. Bedankt Luc en Monique en zeker tot ziens! Veel succes met weer een nieuwe kaart komende week...zijn onze vrienden nu al benieuwd naar, want zo'n avond is het waard een een stukje verder voor te rijden!
Steven E.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor het eerst met een gezelschap van 3 personen hier gegeten. Zowel de amuses als de gekozen 4 gangen menu's waren zeer verrassend wbt de smaak! De smaakcombinaties waren voortreffelijk. Doch gingen we aan het einde van de avond met een onbevredigend gevoel naar huis. Het is gewoonweg te weinig. Ik waande me even in de jaren 80 waar de haut cuisine met minimale porties de boventoon voerde. Wanneer je 4 gangen besteld zou dat natuurlijk niet het geval moeten zijn. Ik ben van huis uit een liefhebber van meerdere kleinere gerechtjes, maar dit was echt te weinig. Tevens was de bediening vriendelijk, maar blonk niet uit in professionaliteit. Miscommunicatie, geen brood geserveerd, en een iets wat decadente, koele gastvrouw! Nu de vraag, zouden wij nog terugkomen... waarschijnlijk niet! En dit heeft niets met de smaak van de gerechten van doen. Het complete plaatje was uit balans.
mkrijger .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
26 Dec tweede Kerstdag hebben wij gedineerd in Restaurant ,,Het Kerkje ""Het 6 gangen menu was samengesteld voor de kerst !! Nu de amuses die wij kregen waren tongstrelend ,,, En de in de gerechtjes daarna waren o zo mooi opgemaakt wat een smaakbeleving bij elk gerechtje weer,, De chef heeft het echt in zijn vingers ,,De bijpassende wijnen maakten het af. Het nagerecht was voortreffelijk je kon ook nog een keuze maken! !! Nu alles klopt in dit Restaurant de gastvrouw opserveerde het restaurant goed zodat de bediening perfect verliep !! Wij hebben heerlijk gegeten, ,de ambiance is geweldig en gezellig dus het is een feestje om daar te zijn, ,Wat zijn wij verwend Luc en monique bedankt wij komen zeker terug
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Zondag 4 december met z'n zessen hier uit eten geweest. Een toprestaurant in ons mooie dorp, temeer omdat we ook zeer speciale wensen hadden voor één van ons en dat kwam ook helemaal voor elkaar. Jullie zien ons zeker terug een dikke 10 ????
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor het eerst sinds de nieuwe eigenaars hier in zitten, hier gaan eten. Inrichting is sfeervol. De amuses waren zo smakelijk dat onze verwachtingen al hoog waren. Semifreddo van olijf, zuurkool"hapje" en macaron van biet en paling; vol van smaak! Vervolgens genoten van een 5-gangen diner met bijpassende wijnen. Plaatjes op het bord, heel veel technieken en heerlijke smaken! Het verse brood erbij was prima en gratis (kraan) water werd steeds bijgevuld. Het is leuk dat de chef meerdere keren zelf aan tafel komt en ook bij het weggaan informeert hoe we het vonden. De gastvrouw is rustig en vriendelijk. In tijden hebben we niet zo lekker gegeten voor een zeer redelijke prijs, we komen terug!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Ik geef niet snel een 10, maar voor entourage krijgt het Kerkje in Andijk een 10. Geen 10 omdat ik familie of vrienden ben, maar omdat het een fantastische locatie is. Eten in een oude kerk is heel bijzonder. Daarbij komt dat dat eten van bijzonder hoge kwaliteit is. Een mooie formule allemaal gerechten van 9 euro, ter grootte van een voor- of tussengerecht. Maar van een niet ongevenaarde smaakbeleving. En het oog wil ook wat, het zijn kleine schilderijtjes. Gecombineerd met prettige, niet te stijve bediening en drie heerlijke amuses, maakt eten in het Kerkje een feest. We wonen wat ver weg om er regelmatig langs te gaan, maar van de zomer gaan we zeker nog een keer. Pure passie en kwaliteit.
Ynnit D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
9 oktober 2016
Fietsend door West Friesland gingen we "even" iets eten bij het Kerkje in Andijk. Een nieuwsgierig makende menukaart nodigde ons uit met een heel erg vriendelijke uitleg door een dame.
Het was een totale verrassing! Heerlijke verfijnde gerechten , vis precies "a pointe" gaar en uitstekende bijpassende wijn. Kortom , een heerlijk "diner' op zondagmiddag ipv een 'snelle' lunch. We komen zeker terug voor meer , ook al moeten we er ruim 100 km voor rijden!
Ori H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Genoten van bijzondere gerechten en heerlijke wijnen. Met name de gerechten met kreeft waren fantastisch bereid. Absolute aanrader!
Arno S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op zondagavond met zijn zessen gegeten in het Kerkje ter gelegenheid van de 50e verjaardag van mijn vrouw. Verrassend en spectaculair lekker gegeten, we kozen voor 4 gangen + een dessert. Echter, daarvoor kregen we 4 amuses die de lat gelijk al erg hoog legden. De 4 gangen waren voortreffelijk met telkens een heel ander karakter. We werden goed geadviseerd met bijpassende wijnen. Het toetje maakte het mooi af en we gingen zeer voldaan naar huis.
Js1970 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op 6 augustus met goede grienden gegeten in het kerkje in Andijk, vanaf het moment dat we binnen kwamen een warme en oprecht hartelijke ontvangst, de zeer attente bediening, maar ook de chef die meerdere malen aan de tafel verscheen, goede en duidelijke en toch korte uitleg over de wijnen en de gerechtjes.

Het begon al met de amuses, wat een smaakbeleving, de geheel eetbare lolly van kaas, met een kern van mosterd als echte topper.

Wij kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu, wat een feest.

De huisgerookte zalm, met een krokante gamba die er perfect bij paste.

En dan de boerderijhoender, met een ravioli gevuld met het vlees van de bout van de hoender, echt heerlijk !

Dit adres is een echte aanrader, en voor de prijs hoef je het niet te laten, ik heb in andere zaken voor meer dan het dubbele gegeten, maar half niet zo goed !
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Uitgekiend concept, waarbij de gasten uit een diverse kleine gerechtjes zowel het aantal gerechtjes als de samenstelling kunnen kiezen. Dit alles voor een prijs van € 9,00 per gerecht, die recht doet aan de kwaliteit. Koud, warm, vis, vlees, vegetarisch, kortom voor elk wat wils. Zeer verzorgde opmaak van de bordjes. Uitstekende en betaalbare wijnen als begeleiding. Vriendelijke, maar ietwat boerse bediening, hetgeen in deze omgeving zeker niet als negatief beschouwd hoeft te worden. Uitstekend gegeten en een herhaling waard.
Adriaan Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteravond gedineerd bij Het Kerkje, een 4 gangen verrassingsmenu all inclusive, en dat was het ook! We zijn in de watten gelegd door de vriendelijke eigenaars Monique en Luc en hadden een heerlijke avond. Begonnen met een lekkere Cava, 4 verrassende amuses en heerlijk brood! Water werd steeds bijgeschonken. De 4 gerechtjes daarna waren origineel en fantastisch van smaak. Ook de wijnen waren een feestje en pasten erg goed bij de gerechten. Als afsluiter koffie met huisgemaakte friandises toe. Als wij de Michelinsterren mochten uitdelen.....Hulde en wij komen zeker terug!

A en B Zaal