Restaurant Het Kerkje

9,3

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Het Kerkje

Ans V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Wat een goed restaurant,de ontvangst gastvrij en vriendelijk!
De Nam Kee oesters heerlijk met een over heerlijke wijn.
Daarna het verrassingsmenu met de kleine gerechtjes, elk gerecht een schilderij en een fantastische smaak.Wat een fantasie! De kazen met oude port ook niet te versmaden.De toet zag er wederom ook weer mooi opgemaakt uit.Wat een verwennerij en vakmanschap.Een aanrader.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Wat een ontzettend goed restaurant! Alles klopte van het begin tot het einde. Gastvrije ontvangst, het apéritief met de amuses, de formule met het verrassingsmenu met de kleine gerechtjes en de fantastisch bijpassende wijnen. En dat in een prachtig verbouwd kerkje onder aan de dijk. Alles bij elkaar een feestje!!!
Ricky V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Ultieme verwenning. Bij reservering aangegeven dat ik lekker in de watten gelegd wilde worden ivm verjaardagsviering; nou dat hebben we geweten.

Een bloedhete zomeravond was het maar niets was keuken of bediening te veel. Sterker nog, om de meeste verwenning hoefden we niet eens te vragen. Een tafel in de schaduw werd gezocht voor aperetief, zachte kussens werden ons nagedragen. Geproost met een ruime slok Cava (evenals alle volgende wijnarrangement glazen) en direct een regen van amuses. Helaas kon de gintonic bonbon waar we vorige keer zo vervuld van waren niet geserveerd worden vanwege de warmte maar deze leemte werd ruimschoots goed gemaakt door de overige amuses. Popcorn van buikspek, creme van picalilly, bonbon van watermeloen, ijs van olijfolie, gepoft zeewier; eigenlijk weet ik het niet eens meer exact, wel dat elke smaak een klein feestje was.

We vonden de aangeboden oester á la Nam Kee een geweldige suggestie die we met beide handen aannamen. De oester rauw en keurig losgesneden, met zwarte boontjes en sesamolie en sjalot begeleid door een bob-glas (een ruim bob glas mag ik zeggen) wijn.

Daarna aan tafel met smetteloos tafellaken. We kozen voor een zes gangen verrassing. De grootste verrassing vond ik zelf dat de bediening en keuken nog wisten welke gerechten uit het verrassingsmenu we vorige maand aten. Waar vind je het nog....

De gerechten zijn te uitgebreid en fijnbesnaard om volledig te beschrijven zonder de waarheid geweld aan te doen. In grote lijnen genoten we onder andere van zachtgegaarde zalm omringd met knapperige en friszure elementen, verrast door een cocquile met knapperig buikspek, een botermalse stoof met creme van kaas (als ik me goed herinner) en nog meer heerlijkheden.

De wijnen paarden goed bij de gerechten en waren origineel. De glazen waren ruim gevuld. Ook dat heb ik wel eens anders gezien op andere locaties.

Na staan me de met spijs gevulde kersen het meest bij.

Het tempo van opdienen was precies goed; niet te gehaast, niet te langzaam, gewoon precies goed.

Al met al kan ik deze plek meer dan aanbevelen. Een plek waar de klant echt koning is en je je meer dan welkom voelt. Een zacht bad. Wij komen heel graag terug.
Ingrid A.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Vorig jaar waren we al twee keer te gast in Het Kerkje, ja je voelt je echt een gast. 28 juli 2018 zijn we met vrienden gaan dineren. Het verrassingsmenu en het wijnarrangement waren weer top. Echt een heerlijk avondje uit. Onze vrienden waren ook super enthousiast. Absoluut een aanrader. Alles klopt.
Ricky V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018

Na staan me de met spijs gevulde kersen het meest bij.

Willem H.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Wij zijn bijzonder verrast door de ambiance, de kwaliteit van de veelbelovende amuses, de gerechten van chefkok Luc van der Vegt, de bijpassende wijnen en natuurlijk de attente, gastvrije Monique Bos, die ons deze avond in de watten heeft gelegd. Dank voor deze gastronomische avond, groet Willem.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Zondag naar aanleiding van een recommandatie in “over de tong” naar Andijk getogen voor lunch. Bij binnenkomst overrompeld hoe je een kerkje transformeren in een sfeervol restaurant. Na warme ontvangst echt genoten van een heerlijke lunch met verrassende amuses, heerlijke gerechtjes en attente gastdame en gastheer/topchef. Een fantastische culinaire belevenis in een geweldige ambiance. Chapeau, komen snel weer.
mkrijger .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
De eerste Kerstdag hebben wij een diner gehad in Het Kerkje in Andijk. Hoe een klein team groot kan zijn ! De amuses die wij kregen waren tongstrelend en werden telkens door de chef toegelicht. Daarna het 6 gangen menu wat een smaakbeleving bij elk gerechtje weer, en de uitleg daarbij was heel professioneel. Het wijnarangement was zorgvuldig uitgekozen bij elk gerechtje een heerlijke wijn dus dat was genieten zo mooi op elkaar afgestemd. De bediening is top vooral de aandacht naar de gasten toe het is thuis komen in deze mooie locatie. Wij hebben een fantastische avond gehad en komen graag weer terug wat zijn wij verwend Luc Monique en het team bedankt
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk gegeten in een prachtig kerkje! Mooie smaakcombinaties en bijpassende wijnen! Frisse en lichte gerechten met veel smaak!Genieten..
Monique G.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
De eigenaren zijn bijzondere creatieve mensen, gedreven door hun passie, heerlijk eten... ieder gerechtje is een kunstwerkje op zich. Goed doordacht en gedurfd....vernieuwende kijk op de wijnkeuze, welke de gerechten op een verrassende wijze aanvullen. Afwisselende diverse kaart , rekening houdend met al het lekkers wat de seizoenen aanbieden. Dit is een reden om met regelmaat terug te komen. Een aanrader.
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Wij hebben heerlijk uitgebreid gegeten bij Restaurant Het Kerkje. Het is echt een avondje uit. Wij hebben ons laten verrassen door een menu met bijpassende wijnen bij elk gerecht. Stuk voor stuk kunstwerkjes met een mooie combinatie van uiterlijk en smaken. De bediening wist goed en vakkundig uit te leggen wat er gepresenteerd werd. Vanuit de keuken was ook goed contact met de gasten wat een avondje uit speciaal maakt. Zeker een aanrader voor wie op hoger niveau lekker uit eten wil gaan.
Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Op zijn best vonden wij het niet indrukwekkend. De gerechten waren zonder meer goed bedoeld, maar ook waren zonder uitzonder gespeend van elke vorm van finesse. Daarnaast is een gerecht als gerookte zalm met zalmmousse en een uitgeholde komkommer natuurlijk totaal misplaatst in elke zaak die zichzelf serieus neemt. De bediening mist warmte en hartelijkheid en de ambiance doet denken aan een Campanille hotel. Kortom, wat ons betreft niet de moeite waard van de reis naar Andijk. Wij betaalden ruim 180 euro voor een lunchmenu voor twee personen inclusief wijnarrangement, een glas cava en een oester en koffie met friandises. Ter vergelijking, een week eerder genoten wij van een lunch met exact dezelfde extra's in een sterrenzaak voor net iets meer dan 100 euro.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Ik heb hier al een paar keer gegeten en elke keer met veel succes!
Service is goed, het eten is lekker en alles wordt voorzien van een bijpassende wijn. Ook is er veel ervaring aanwezig. Wijn en eten wordt perfect uitgelegd en het ziet er ook netjes uit.
Locatie is ook heel erg mooi!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Afgelopen zaterdag voor de tweede keer in het Kerkje gegeten. Het eten was weer fantastisch. Kleine schilderijtjes zorgen voor een heerlijke smaaksensatie. De bediening is goed en professioneel. Hoewel er enkele vaste gasten waren die zich duidelijk belangrijk vonden, besteden ze aan iedereen even veel aandacht. Vaak zie je dat die lui juist meer aandacht krijgen. Dit was klasse. Als je in de buurt bent, is eten bij het Kerkje een feest. Een klein minpuntje, ze hebben geen alcoholvrij bier. Niet alleen voor de BOB, maar ook voor mensen die om gezondheidsredenen geen alcohol mogen drinken is dat jammer en een kleine moeite was flesjes in te kopen, maar verder alleeen maar lof.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Afgelopen zaterdag hier met mijn vrouw geluncht om te vieren dat wij zes jaar geleden hier zijn getrouwd.
Het was voor ons de eerste keer na de overname en waren benieuwd of het nog steeds zo goed was als eerst.
En dat was zeker het geval, het was voortreffelijk.
Heerlijke amuses en de oesters en de hele gegrilde Kreeft was echt super en de bisque en weiderund die mijn vrouw had gekozen ook al even lekker. Een echte aanrader.
Annelene A.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Wat een avontuur voor je tong, verrassende combinatie van smaken en prachtig met liefde en aandacht gecreëerd en geserveerd met het wijn arrangement, prachtige wijnen, zo goed gekozen bij de gerechten. Van amuses tot de friandises bij de koffie, origineel en verrassend voor een goede prijs! Wat een fijne warme mensen, die gastvrij en met zo veel liefde voor hun vak hun gasten echt met ieder gerecht verwennen. Bedankt Luc en Monique en zeker tot ziens! Veel succes met weer een nieuwe kaart komende week...zijn onze vrienden nu al benieuwd naar, want zo'n avond is het waard een een stukje verder voor te rijden!
Steven E.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Voor het eerst met een gezelschap van 3 personen hier gegeten. Zowel de amuses als de gekozen 4 gangen menu's waren zeer verrassend wbt de smaak! De smaakcombinaties waren voortreffelijk. Doch gingen we aan het einde van de avond met een onbevredigend gevoel naar huis. Het is gewoonweg te weinig. Ik waande me even in de jaren 80 waar de haut cuisine met minimale porties de boventoon voerde. Wanneer je 4 gangen besteld zou dat natuurlijk niet het geval moeten zijn. Ik ben van huis uit een liefhebber van meerdere kleinere gerechtjes, maar dit was echt te weinig. Tevens was de bediening vriendelijk, maar blonk niet uit in professionaliteit. Miscommunicatie, geen brood geserveerd, en een iets wat decadente, koele gastvrouw! Nu de vraag, zouden wij nog terugkomen... waarschijnlijk niet! En dit heeft niets met de smaak van de gerechten van doen. Het complete plaatje was uit balans.
mkrijger .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
26 Dec tweede Kerstdag hebben wij gedineerd in Restaurant ,,Het Kerkje ""Het 6 gangen menu was samengesteld voor de kerst !! Nu de amuses die wij kregen waren tongstrelend ,,, En de in de gerechtjes daarna waren o zo mooi opgemaakt wat een smaakbeleving bij elk gerechtje weer,, De chef heeft het echt in zijn vingers ,,De bijpassende wijnen maakten het af. Het nagerecht was voortreffelijk je kon ook nog een keuze maken! !! Nu alles klopt in dit Restaurant de gastvrouw opserveerde het restaurant goed zodat de bediening perfect verliep !! Wij hebben heerlijk gegeten, ,de ambiance is geweldig en gezellig dus het is een feestje om daar te zijn, ,Wat zijn wij verwend Luc en monique bedankt wij komen zeker terug
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Zondag 4 december met z'n zessen hier uit eten geweest. Een toprestaurant in ons mooie dorp, temeer omdat we ook zeer speciale wensen hadden voor één van ons en dat kwam ook helemaal voor elkaar. Jullie zien ons zeker terug een dikke 10 ????
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor het eerst sinds de nieuwe eigenaars hier in zitten, hier gaan eten. Inrichting is sfeervol. De amuses waren zo smakelijk dat onze verwachtingen al hoog waren. Semifreddo van olijf, zuurkool"hapje" en macaron van biet en paling; vol van smaak! Vervolgens genoten van een 5-gangen diner met bijpassende wijnen. Plaatjes op het bord, heel veel technieken en heerlijke smaken! Het verse brood erbij was prima en gratis (kraan) water werd steeds bijgevuld. Het is leuk dat de chef meerdere keren zelf aan tafel komt en ook bij het weggaan informeert hoe we het vonden. De gastvrouw is rustig en vriendelijk. In tijden hebben we niet zo lekker gegeten voor een zeer redelijke prijs, we komen terug!