Restaurant Het Kerkje

Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Annemiek B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Voor het eerst sinds de nieuwe eigenaars hier in zitten, hier gaan eten. Inrichting is sfeervol. De amuses waren zo smakelijk dat onze verwachtingen al hoog waren. Semifreddo van olijf, zuurkool"hapje" en macaron van biet en paling; vol van smaak! Vervolgens genoten van een 5-gangen diner met bijpassende wijnen. Plaatjes op het bord, heel veel technieken en heerlijke smaken! Het verse brood erbij was prima en gratis (kraan) water werd steeds bijgevuld. Het is leuk dat de chef meerdere keren zelf aan tafel komt en ook bij het weggaan informeert hoe we het vonden. De gastvrouw is rustig en vriendelijk. In tijden hebben we niet zo lekker gegeten voor een zeer redelijke prijs, we komen terug!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Ik geef niet snel een 10, maar voor entourage krijgt het Kerkje in Andijk een 10. Geen 10 omdat ik familie of vrienden ben, maar omdat het een fantastische locatie is. Eten in een oude kerk is heel bijzonder. Daarbij komt dat dat eten van bijzonder hoge kwaliteit is. Een mooie formule allemaal gerechten van 9 euro, ter grootte van een voor- of tussengerecht. Maar van een niet ongevenaarde smaakbeleving. En het oog wil ook wat, het zijn kleine schilderijtjes. Gecombineerd met prettige, niet te stijve bediening en drie heerlijke amuses, maakt eten in het Kerkje een feest. We wonen wat ver weg om er regelmatig langs te gaan, maar van de zomer gaan we zeker nog een keer. Pure passie en kwaliteit.
Ynnit D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
9 oktober 2016
Fietsend door West Friesland gingen we "even" iets eten bij het Kerkje in Andijk. Een nieuwsgierig makende menukaart nodigde ons uit met een heel erg vriendelijke uitleg door een dame.
Het was een totale verrassing! Heerlijke verfijnde gerechten , vis precies "a pointe" gaar en uitstekende bijpassende wijn. Kortom , een heerlijk "diner' op zondagmiddag ipv een 'snelle' lunch. We komen zeker terug voor meer , ook al moeten we er ruim 100 km voor rijden!
Ori H.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Genoten van bijzondere gerechten en heerlijke wijnen. Met name de gerechten met kreeft waren fantastisch bereid. Absolute aanrader!
Arno S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Op zondagavond met zijn zessen gegeten in het Kerkje ter gelegenheid van de 50e verjaardag van mijn vrouw. Verrassend en spectaculair lekker gegeten, we kozen voor 4 gangen + een dessert. Echter, daarvoor kregen we 4 amuses die de lat gelijk al erg hoog legden. De 4 gangen waren voortreffelijk met telkens een heel ander karakter. We werden goed geadviseerd met bijpassende wijnen. Het toetje maakte het mooi af en we gingen zeer voldaan naar huis.
Js1970 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op 6 augustus met goede grienden gegeten in het kerkje in Andijk, vanaf het moment dat we binnen kwamen een warme en oprecht hartelijke ontvangst, de zeer attente bediening, maar ook de chef die meerdere malen aan de tafel verscheen, goede en duidelijke en toch korte uitleg over de wijnen en de gerechtjes.

Het begon al met de amuses, wat een smaakbeleving, de geheel eetbare lolly van kaas, met een kern van mosterd als echte topper.

Wij kozen voor het 5 gangen verrassingsmenu, wat een feest.

De huisgerookte zalm, met een krokante gamba die er perfect bij paste.

En dan de boerderijhoender, met een ravioli gevuld met het vlees van de bout van de hoender, echt heerlijk !

Dit adres is een echte aanrader, en voor de prijs hoef je het niet te laten, ik heb in andere zaken voor meer dan het dubbele gegeten, maar half niet zo goed !
EdenSus .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Uitgekiend concept, waarbij de gasten uit een diverse kleine gerechtjes zowel het aantal gerechtjes als de samenstelling kunnen kiezen. Dit alles voor een prijs van € 9,00 per gerecht, die recht doet aan de kwaliteit. Koud, warm, vis, vlees, vegetarisch, kortom voor elk wat wils. Zeer verzorgde opmaak van de bordjes. Uitstekende en betaalbare wijnen als begeleiding. Vriendelijke, maar ietwat boerse bediening, hetgeen in deze omgeving zeker niet als negatief beschouwd hoeft te worden. Uitstekend gegeten en een herhaling waard.
Adriaan Z.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gisteravond gedineerd bij Het Kerkje, een 4 gangen verrassingsmenu all inclusive, en dat was het ook! We zijn in de watten gelegd door de vriendelijke eigenaars Monique en Luc en hadden een heerlijke avond. Begonnen met een lekkere Cava, 4 verrassende amuses en heerlijk brood! Water werd steeds bijgeschonken. De 4 gerechtjes daarna waren origineel en fantastisch van smaak. Ook de wijnen waren een feestje en pasten erg goed bij de gerechten. Als afsluiter koffie met huisgemaakte friandises toe. Als wij de Michelinsterren mochten uitdelen.....Hulde en wij komen zeker terug!

A en B Zaal
Witlof .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Afgelopen woensdag ons heerlijk laten verwennen in Het Kerkje, we wisten al dat de kok goed kon koken maar hij heeft zichzelf overtroffen. Hartelijk welkom geheten en een heerlijk glas wijn gedronken als aperitief om ons vervolgens te laten verrassen door de kok met een vijf gangen diner en een bijpassend wijnarrangement. Vooraf werden we verwend met vier verschillende amuses die allemaal bijzonder van smaak en uitvoering waren. In het bijzonder vonden wij de cordon blue van rog een topper. Als afsluiting een heerlijk kopje koffie.
We komen hier graag terug
Mireille M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Op vrijdagavond met groep van 11 personen (personeelsuitje) gegeten bij het kerkje. Buiten op terras eerst wat gedronken, kregen daar een aantal heerlijke hapjes vooraf geserveerd. Eenmaal binnen, in prachtige ambiance van het kerkje, een 4-gangen verassingsdiner gegeten. Iedereen heeft goed gegeten, was heerlijk. Echter de bediening was onder de maat, geirriteerd/ongeintereseerd, onvriendelijk. Wij kregen het idee dat we als groep niet gewenst waren. Jammer, want het contact vooraf via email was bijzonder vriendelijk. Als sluitstuk mochten we o.a. 105 biertjes afrekenen, terwijl er ongeveer 35 genuttigd waren. Dit is achteraf natuurlijk wel met ons verekend, maar al met al zullen wij hier niet meer terugkomen!
Tijs V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gisteren heerlijk bij Het Kerkje gegeten ivm onze trouwdag. We werden op het terras verwend met maar liefst vier amuses, waarvan de macaron met gerookte biet het hoogtepunt was. Vervolgens lieten we ons verrassen met vier gerechtjes. Het appel sorbetijs bij de gerookte zalm was een vondst. Enig minpuntje was de eend: te ver en daardoor te taai. Over het algemeen hebben we genoten van de sfeer, locatie, eten en service. Volgend jaar weer!
Annekevisser .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
We hebben gisteren gegeten in Het Kerkje en werden heerlijk verrast. Wij gaan iedere week wel een keer uit eten, maar het was lang terug dat we zo hebben genoten van al deze bijzondere gerechten. Ze waren prachtig opgemaakt en alle smaakpapillen werden steeds weer verwend met daarbij mooie passende wijnen. Vooraf een aantal lekkere amuses om de avond in te leiden. Je proeft de passie voor koken van Luc terug in de gerechten en het nodigt uit om een volgende keer weer een keuze te maken uit de andere reeks gerechten die op het menu staan. Afgesloten werd er met een fantastisch dessert, om te besluiten met uitstekende koffie met friandises. Dus echt een aanrader voor iedereen, die nog geen kennis hebben gemaakt met dit heerlijke restaurant. Volgens ons zijn Luc en Monique er prima in geslaagd dit restaurant voort te zetten en het goede niveau van koken van de familie Meyer te evenaren (zo niet te verbeteren). In de wetenschap, dat wij dit restaurant op een loopafstand van ongeveer 400 meter in de buurt hebben, is het zeker niet de laatste keer dat wij daar zijn geweest. Joop en Anneke Visser -- Andijk
Kolibr1 B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Een "hidden gem". Eigenlijk wil je dit restaurant voor jezelf houden.
Top kwaliteit eten als je van kleine gerechten met veel smaak combinatie houdt. Dit restaurant prikkelt de zintuigen, zowel smaak als visueel plus vriendelijke bediening. Wat wil je nog meer. Bij mooi weer lunch op het terras. Geweldig! Binnen het prachtige decor van een gerestaureerd kerkje. Dit restaurant hoort in de Iens top 10.
C V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Alles klopt aan dit restaurant: het welkom voelen, de inrichting, het voortreffelijke eten!!, de bediening, wijnen, inrichting, tafels niet te dicht op elkaar, gewoon fantastisch!
Begonnen met een drankje op het terras in de zon, daarna naar binnen i.v.m. te koud buiten.
Verrast door verschillende amuses van het huis, waarna we besloten ook maar te blijven dineren.
De kok kwam toen het nog rustig was zelf aan tafel met de diverse amuses en ons gezelschap van 4 personen besloot om een verrassings- 4-gangen- diner te proberen.
Werkelijk alles was subliem van smaak, verrassende combinaties in harmonie met elkaar, mooi aansluitend, geen herhalingen van ingrediënten. De gangen liepen mooi op in smaak en zelfs het dessert was overtreffend aan de vorige gang, zoals het hoort! ( helaas is dit in veel restaurants niet het geval, zelfs op kwalitatief goede koffie blijken veel restaurants te bezuinigen - of geen verstand van- wat een goed diner direct kan laten vergeten door het slechte sluitstuk ).
Bij het Kerkje alles voortreffelijk, verrassend en professioneel.
Het wijnarrangement kon aangepast worden tot halve glazen per gang, waardoor de smaaksensatie toch compleet was!
Ook glutenvrij was geen enkel probleem: alle gerechten werden ter plekke aangepast, zodat alle vier de personen hetzelfde aten ( op de gluten-ingrediënten na die dus vervangen werden door iets anders smakelijks).
Wij komen zeker terug en raden dit restaurant zeker aan!!!
Jan-Piet V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteren avond per boot naar Andijk gevaren, omdat wij gereserveerd hadden bij Het Kerkje.
Jaren geleden eens van gehoord en geregistreerd. Bij navraag in de buurt bleek de eigenaarswissel te hebben geleid tot het ontbreken van een duidelijke reputatie.... "we weten het nog niet".
BIj binnenkomst waren we onmiddellijk blij verrast door de locatie en veelal originele details van het oude kerkje. Warme sfeer en een zeer hartelijk welkom door wat later bleek, de eigenaresse (samen met de chef-kok).
Aperitief was heerlijk., maar vooral de amuses beloofden heel veel goeds. We kozen voor het verrassingsmenu van 4 gangen met bijpassende wijnen. Dit bleek een schot in de roos met wat kleinere porties en een combinatie van ingrediënten / gerechten die zo uniek, verfijnd en in balans bleken te zijn, welke we zelden hebben ervaren. Dit in combinatie met de locatie, gastvrijheid van het eigenaars-duo en het overige personeel, deed ons afvragen wanneer hier de eerste Michelin ster zal worden toegekend. Dat kan en mag geen jaren duren.
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Op een rustige zondag avond hier heerlijk gegeten. Alle gerechtjes goed van smaak en mooi verzorgd. De gastvrouw was vriendelijk en gastvrij. Het kerkje zelf was natuurlijk top en geweldig aangekleed.

Klein minpuntje was de kok die de gerechtjes mee uit serveerde, maar zijn uitleg was erg gehaast en hij stond alweer in de keuken voordat we het wisten. Ondanks dat ik het heel erg waardeer als koks het eten toelichten, moet het wel iets toevoegen en niet gehaast overkomen.
Deniceann .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Vanavond genoten van een voortreffelijk diner bij restaurant Het Kerkje in Andijk. We werden hartelijk ontvangen in het restaurant en wat een prachtige locatie! sfeervol en uitmuntend ingericht. Onze smaakpupillen werden meteen verwend door vier heerlijke amuses. Hieronder een macaron met paling crème, wat een geweldige smaaksensatie! Na de amuses gekozen voor een 7 gangen verrassingsmenu. We begonnen met huisgerookte zalm, met segmenten van biet, yoghurt en bergamot. Een topgerecht door de prachtige smaken samen. De moerkalf met eendenlever, eekhoorntjesbrood, zwezerik en bloedworst was mijn favoriet van allemaal, perfecte smaakcombinatie! Ook de boerderijhoender met eendelever, pastinaakmousseline en een morille jus kon ik niet genoeg van krijgen. Om het af te sluiten een voortreffelijke bereiding van een klassiek dessert: losgeslagen dame blanche.
Ook voor de bediening alleen maar goede woorden. Vriendelijk , attent en voelde alles feilloos aan. Constante voorziening van water en een drankje, beter kon niet.
Al met al na een onvergetelijke avond, meer dan tevreden het schitterende pand verlaten.
Luc en Monique en jullie team, dankjulliewel!
Wegejo .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Vanavond van een geweldige maaltijd genoten in Het Kerkje in Andijk. Bij binnenkomst allerhartelijkst welkom geheten en meteen in de watten gelegd met een opeenvolging van vier amuses die telkens door de chef werden toegelicht. Onder andere een zuurdesemkrokantje met een tapenade van geitenyoghurt en olijven, een lollie van stolwijker kaas met mosterdzaad (overheerlijk!) en een macaroon met als verassend element gerookte paling.
Daarna gekozen voor een menu van zes gangen met bijpassend wijnarrangement. De paring van de wijn met de gerechten was bij werkelijk elk gerecht tot in de puntjes verzorgd.
De toppers onder de gerechten waren bijvoorbeeld huisgerookte zalm met verschillende bereidingen van rode biet, yoghurt en bergamot. Een ware smaaksensatie vanwege de verschillende bereidingen van de biet.
Verder bijvoorbeeld de kreeft met venkel, ossenworst, zure bom en komkommer. Komkommer heeft zelden zo'n voortreffelijke rol gespeeld als in dit goddelijke gerecht.
Naast de overige gerechten, die stuk voor stuk strijden om aandacht, kan het dessert, een deconstructie van een meer dan voortreffelijke dame blanche, niet ongenoemd blijven. Wat een pracht om te zien en een genot om te proeven!
Ik kan de totale ervaring niet anders dan vergelijken met ervaringen bij diverse sterrenrestaurants en dan steekt deze er gunstig bij af. De ambiance was prettig en gemoedelijk. De bediening hartelijk en professioneel. Attent, maar niet overdreven aanwezig en gezegend met een goede timing. De prijs-kwaliteitsverhouding zeer gunstig.
Een ervaring om zeker te herhalen. Een aanrader!