Restaurant het Goudmeer

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 10:30

Rob D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Op een prachtige zomeravond hier op het terras gegeten. Mooi uitzicht over het meertje met fontein. Originele kaart, goed uitgevoerde gerechten. Zeer attente bediening, die regelmatig aanboden een fleece deken te brengen voor als het te koud werd buiten.
Bjusterbaarlik .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij zijn niet van die recensieschrijvers maar dit wilden we wel even vermelden. Wat een openbaring!!! In de wijde omgeving Appelscha/Oosterwolde niet zó lekker gegeten. Binnen een korte periode 2 keer gedineerd en beide keren het goudmeer menu van 3 gangen. De eerste keer als voorgerecht een vitello tonato, nog nooit zo'n lekkere gehad, jammie. Daarna hele malse soort van parelhoender, superlekker met een portsaus. Tweede keer als voorgerecht rundercarpaccio met een heerlijke olijfolie en daarna een varkenshaasje zoals je hem nergens krijgt!! Aardbeien dessert na. Ook lekkere sla bij het hoofdgerecht met een heerlijke dressing, goeie op smaak gemaakte groente en dikke frieten. Je krijgt ook extra zonder ervoor te hoeven betalen. En dit voor € 27,50! Super prijs kwaliteit dus. Leuke en vriendelijke dames in de bediening. Prachtige locatie aan het water. Eén minpuntje: het regende en dus konden we niet buiten zitten. Een echte aanrader dus. Wij gaan binnenkort weer naar Het Goudmeer.
LongTallErnie .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Gezellig met z'n vieren gegeten bij Het Goudmeer. Mooi weer, dus lekker op het terras. Met mooi uitzicht over het kleine meertje met z'n kleine vakantiehuisjes. Een klein beetje buitenlandse sfeer in eigen land.
De bediening is bijzonder aardig en snel. Ook het serveren ging in een prima tempo.
Wij kozen 3 maal voor het maandmenu. Vooraf een bijzonder lekker vitello tonato. De rode wijn was een heerlijke fruitige tempranillo. Geen hout. Niet te sterk. Goed op temperatuur. De rosé was een frisse pinot grigio blush. Mooie rose. Doet je denken aan de Provence.
Het hoofdgerecht was gebraden gildehoender. Zeg maar: kip. De smaak was prima. Zeker niet te droog. Wel een klein beetje eenvoudig, evenals de geserveerde groentes. De rode port olijfjus was aanwezig, maar voegde weinig toe.
Het dessert was een mooie aardbeienschotel met verse aardbeien, ijs en schuimpjes.
De vierde gast kreeg een supergrote schnitzel met uitjes en spek. Dikke top!
De totaalprijs voor 4 man was uiteindelijk 140 euro. En dat is dan wel weer iets teveel voor wat je dan uiteindelijk krijgt geserveerd. De goede bediening en de omgeving maakten daarvan wel iets goed.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Eten van het 3 gangen menu was goed maar vrij standaard. De wijn was erg lekker. De bediening uiterst vriendelijk. Restaurant zelf was van binnen sober ingericht. Uitzicht op het meertje was aardig
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Gisterenavond bij Het Goudmeer gegeten en dat was een groot feest. De bediening is zeer gastvrij en je voelt je vanaf het begin echt welkom. We hadden gekozen voor het 4 gangen menu en alle gerechten waren erg lekker . Vooral het voorgerecht, de carpaccio was perfect. Tussengerecht en hoofdgerecht waren ook heerlijk en het nagerecht was een klein feestje. Ik zou zeggen, ga zo door!!
Luz- .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Op een koude winteravond werden we letterlijk en figuurlijk warm onthaalt bij Het Goudmeer. We zochten een tafeltje bij het raam uit en beken het menu dat zeer gevarieerd was. Naast à la Carte kun je ook een 3 of 4 gangen menu uitkiezen.
We hebben à la carte een voor- en een hoofdgerecht gekozen omdat we niet zo van toetjes houden. De brownies die bij de koffie werden geserveerd, gingen er wel weer lekker in.
Door de ligging aan het meer moet het hier in de zomer op het terras wel heel erg lekker zijn. Wij komen terug.
Greenfield .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Op een koude zondagavond was het behaaglijk warm in het restaurant. Als voorgerecht deelden we een pizza. Een hele simpele, met een heerlijk knapperige bodum.
Daarna een lichte bouillon van gevolgelte, krachtig van smaak. Ook het hoofdgerecht mocht er zijn. Voor mij een heerlijk visje, perfect bereid, mijn vriend had zin in een schnitzel. Hij kreeg er een van een kloek formaat. Samen genoten we van goudgele frites en een simpele salade. Een toetje zat er niet meer in, laten we een volgende keer zeker voldoende ruimte voor over. De bediening was professioneel en allerhartelijkst.