Restaurant het Goudmeer

Lang

Jouw recensie over het restaurant Restaurant het Goudmeer

nico1954 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Op zondag 9-7-2017 hier gereserveerd en wezen dineren. Het restaurant is pas weer open en de ontvangst was zeer vriendelijk en spontaan, het terras zat redelijk vol met gasten die met de fiets waren. Zo een twaalf tafeltjes. Wij wilden graag binnen zitten en dat was geen probleem er was maar 1 tafel bezet binnen. Al snel werd er gevraagd wat we wilde drinken en kregen we te horen dat we even moesten wachten op de kaart daar er niet genoeg waren, dat had ons al moeten waarschuwen maar we wilde de nieuwe eigenaren een kans geven, wat waren we toch dom.
Nadat we besteld hadden begon de ene na de andere gast te klagen dat het wel erg lang duurde voor de besteling door kwam en de ene na de andere tafel liep weg of maakte aanstalten om weg te gaan zonder te eten. Na zo een anderhalf uur kwam de helft van onze bestelling en zijn we maar begonnen met wat er op tafel was en na lang wachten kwam de rest. Het eten was niet echt warm en met al het wachten en de vele zeurende en klagende andere gasten niet echt om over naar huis te schrijven. De tafel die bezet was binnen was zonder eten vertrokken om ergens anders wat te gaan eten ze wensten ons nog succes. We bestelde nog wat na voor de zekerheid allemaal het zelfde vruchtensorbet, Na een 20 minuten kwam er iemand die vertelde ons de sorbets komen er zo aan ze zijn bijna klaar. Na weer zo een 30 minuten werd ons verteld dat de sorbets er zo aan kwamen de hulp kok was halver wegen gestopt en er werden nu nieuwe gemaakt. Er kwamen eindelijk drie glazen met wat sorbetijs waar de vruchten waren hebben we maar niet gevraagd. Toen we ze bijna op hadden werden er nog wat bakjes slagroom gebracht. Op de vraag of we nog koffie van het huis wilde hebben we beleefd geweigerd we waren als de dood dat we dan ook weer een tijd zouden moeten wachten. Na het afrekenen zei ik dat het lange wachten ons tegengevallen was en rade aan om bij drukte aan te geven we zijn vol. Ik kreeg een zeer verontwaardigd wij willen wel geld verdienen. Dit is een ervaring die we niet snel zullen vergeten en raad ik het restaurant niet aan.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Op een prachtige zomeravond hier op het terras gegeten. Mooi uitzicht over het meertje met fontein. Originele kaart, goed uitgevoerde gerechten. Zeer attente bediening, die regelmatig aanboden een fleece deken te brengen voor als het te koud werd buiten.
bjusterbaarlik .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij zijn niet van die recensieschrijvers maar dit wilden we wel even vermelden. Wat een openbaring!!! In de wijde omgeving Appelscha/Oosterwolde niet zó lekker gegeten. Binnen een korte periode 2 keer gedineerd en beide keren het goudmeer menu van 3 gangen. De eerste keer als voorgerecht een vitello tonato, nog nooit zo'n lekkere gehad, jammie. Daarna hele malse soort van parelhoender, superlekker met een portsaus. Tweede keer als voorgerecht rundercarpaccio met een heerlijke olijfolie en daarna een varkenshaasje zoals je hem nergens krijgt!! Aardbeien dessert na. Ook lekkere sla bij het hoofdgerecht met een heerlijke dressing, goeie op smaak gemaakte groente en dikke frieten. Je krijgt ook extra zonder ervoor te hoeven betalen. En dit voor € 27,50! Super prijs kwaliteit dus. Leuke en vriendelijke dames in de bediening. Prachtige locatie aan het water. Eén minpuntje: het regende en dus konden we niet buiten zitten. Een echte aanrader dus. Wij gaan binnenkort weer naar Het Goudmeer.
LongTallErnie .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Gezellig met z'n vieren gegeten bij Het Goudmeer. Mooi weer, dus lekker op het terras. Met mooi uitzicht over het kleine meertje met z'n kleine vakantiehuisjes. Een klein beetje buitenlandse sfeer in eigen land.
De bediening is bijzonder aardig en snel. Ook het serveren ging in een prima tempo.
Wij kozen 3 maal voor het maandmenu. Vooraf een bijzonder lekker vitello tonato. De rode wijn was een heerlijke fruitige tempranillo. Geen hout. Niet te sterk. Goed op temperatuur. De rosé was een frisse pinot grigio blush. Mooie rose. Doet je denken aan de Provence.
Het hoofdgerecht was gebraden gildehoender. Zeg maar: kip. De smaak was prima. Zeker niet te droog. Wel een klein beetje eenvoudig, evenals de geserveerde groentes. De rode port olijfjus was aanwezig, maar voegde weinig toe.
Het dessert was een mooie aardbeienschotel met verse aardbeien, ijs en schuimpjes.
De vierde gast kreeg een supergrote schnitzel met uitjes en spek. Dikke top!
De totaalprijs voor 4 man was uiteindelijk 140 euro. En dat is dan wel weer iets teveel voor wat je dan uiteindelijk krijgt geserveerd. De goede bediening en de omgeving maakten daarvan wel iets goed.
Harm H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Eten van het 3 gangen menu was goed maar vrij standaard. De wijn was erg lekker. De bediening uiterst vriendelijk. Restaurant zelf was van binnen sober ingericht. Uitzicht op het meertje was aardig
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Gisterenavond bij Het Goudmeer gegeten en dat was een groot feest. De bediening is zeer gastvrij en je voelt je vanaf het begin echt welkom. We hadden gekozen voor het 4 gangen menu en alle gerechten waren erg lekker . Vooral het voorgerecht, de carpaccio was perfect. Tussengerecht en hoofdgerecht waren ook heerlijk en het nagerecht was een klein feestje. Ik zou zeggen, ga zo door!!
Luz- .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Op een koude winteravond werden we letterlijk en figuurlijk warm onthaalt bij Het Goudmeer. We zochten een tafeltje bij het raam uit en beken het menu dat zeer gevarieerd was. Naast à la Carte kun je ook een 3 of 4 gangen menu uitkiezen.
We hebben à la carte een voor- en een hoofdgerecht gekozen omdat we niet zo van toetjes houden. De brownies die bij de koffie werden geserveerd, gingen er wel weer lekker in.
Door de ligging aan het meer moet het hier in de zomer op het terras wel heel erg lekker zijn. Wij komen terug.
greenfield .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2012
Op een koude zondagavond was het behaaglijk warm in het restaurant. Als voorgerecht deelden we een pizza. Een hele simpele, met een heerlijk knapperige bodum.
Daarna een lichte bouillon van gevolgelte, krachtig van smaak. Ook het hoofdgerecht mocht er zijn. Voor mij een heerlijk visje, perfect bereid, mijn vriend had zin in een schnitzel. Hij kreeg er een van een kloek formaat. Samen genoten we van goudgele frites en een simpele salade. Een toetje zat er niet meer in, laten we een volgende keer zeker voldoende ruimte voor over. De bediening was professioneel en allerhartelijkst.