Restaurant Het Gesprek

Luifelstraat 32 6041 EK Roermond Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Het Gesprek

Bijkletsen met heerlijk eten

Zoals de naam al doet vermoeden is dit restaurant de perfecte locatie om gezellig te tafelen met vrienden of familie. De vele ronde tafels in dit Limburgse restaurant zorgen voor een intieme sfeer. De Frans-klassieke kaart bestaat uit originele voorgerechten, een mooi stuk vis of vlees en heerlijke zoetigheden of kaas na.

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Gesprek

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg rustig
Planje .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Op 2 oktober 2016 in het kader van restaurantweek gedineerd in Het Gesprek. Gedineerd in zeer Sfeervolle ambiance; onze bewondering voor kok en diens partner die samen de restaurantgasten op uitstekende wijze verzorgen. Het diner was voortreffelijk en verrassend. De (kruidige) rode huiswijn was eveneens voortreffelijk. We misten alleen een enkele amuse! Absolute aanbeveling!
Dan R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
We hebben gegeten op de binnenplaats met een schuifdak dat nu dicht was. Heel sfeervol, mooie vloer en fontein, echt stijlvol. We werden naar onze tafel geleid en bediend door de vriendelijke eigenaresse. Verhouding prijs/kwaliteit was echt goed, een goed diner voor een schappelijke prijs. Vooraf 6 oesters, Iers, daar had ik nog nooit van gehoord, zat eigenlijk niet in het menu, maar het kon geregeld worden tegen een kleine toeslag, wat ik zeer waardeerde. De oesters waren prima vergezeld van een rosé uit de Provence. Hoofdgerecht lambsrack met boterzachte gegrilde asperges en zomergroentjes tezamen met vers gemaakte bearnaise saus (mijn enige kritiek: ik had graag wat meer bearnaise saus gehad, ik ben er dol op). Vergezeld door een stevige rode Minervois. Nagerecht mousse op basis van limoncello met ijs. De combinatie van een mooi decor, lekker eten en een leuke eigenaresse maakten dit tot een prettige avond. Een aanrader.
Lisette F.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
We hebben gisteravond wederom heerlijk gegeten bij het Gesprek. De nieuwe eigenaren maken een feesje van de borden en alles is heerlijk vers gemaakt. De sausjes vers geklopt en erg lekker. Een voortreffelijk 3 gangen menu en heerlijke oesters als extra voorafje. De wijnkaart is super en de bediening weet ook precies hoe de wijn smaakt en kan goed adviseren. Eten bij restaurant het gesprek is een feestje!
Loesje1 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Afgelopen vrijdag met z'n vieren hier gegeten oa. voorgerecht vitello tonato en hoofdgerecht rode poon en wilde eendenborst. Nagerecht kaasplankje maar dan wel heel speciaal met uitleg van de kazen die gekozen waren. Alles smaakte verrukkelijk. De wijn en port was ook gekozen. Ook de bediening is erg hartelijk. We gaan zeker weer terug.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Op een maandagavond zijn we met zijn vieren gaan eten bij Het Gesprek. Waarschijnlijk omdat het een maandag was, waren wij in het begin de enige gasten. Dit deed het mooie restaurant wel een beetje formeel aanvoelen. De gastvrouw was echter erg hartelijk en maakte deze sfeer zeker goed. Een lekkere witte wijn (pinot Grigio?) begeleidde onze gerechten. Voor mij een smaakvolle bisque vooraf en als hoofdgerecht een uitstekend gemaakte zeebaars, waarbij ik alleen wel in het geheel wat smaak miste. Al met al twijfel ik of ik hier terug zal keren / het restaurant aan zou raden. Het is zeker goed, maar met de prijs en de allure die het uitstraalt had ik meer verwacht.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Jaren niet hier geweest, nu toch besloten weer eens uit te proberen. Bijzonder rustig, maar dat blijkt onterecht: heerlijk gegeten! Vooraf tosti van eendelever. Gewoonweg heerlijk! Daarna als hoofdgerecht drie bereidingen van kalf met cêpes-saus. Ook erg lekker, zeker met de aanbevolen rode huiswijn uit de Languedoc. Na een verrassend kaasplateau: kies 5 uit 10 verscheidene kazen (met toelichting), in mijn geval gecombineerd met een mooie LBV-port van Niepoort. Al met al een prima ervaring, zeker ook door de opvallend vriendelijke bediening! Hier kom ik vaker terug!
HLahaye .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Het was al weer een jaar geleden (na een minder geslaagde ervaring) en we besloten toch maar weer eens te proberen.
Nieuwe eigenaar constateerden we ? We waren benieuwd.

Eigenlijk weer een nieuwe teleurstelling, de kwaliteit vonden we maar zo zo, niet voor herhaling vatbaar. Het prijsnivo was wel behoorlijk gestegen, 35,75 voor een 3 gangen diner met kaas na.
Dat prijsnivo is best redelijk maar dan moet je ook wat te bieden hebben.
Ook de prijs van de huiswijn was navenant en vertoonde een neerwaartse beweging; was het eerste glas nog redelijk gevuld, het tweede al minder en daarna werd het echt bedenkelijk, bij het laatste glas dan toch maar eens aangegeven dat dat echt niet kan.
Neen, dan weten we wel waar de volgende keer heen gaan, men trekt hier wel de grote broek aan maar weet hem niet goed op te houden en valt snel door de mand, jammer want de sfeer is goed.
Nicole C.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Dankzij de nieuwe crew (nieuwe keukenchef met partner als gastvrouw) niet alleen een mooi en sfeervol restaurant, maar ook zeer smakelijk eten voor een prima prijs. De gastvrouw is zeer hartelijk en draait samen met haar partner er niet haar hand voor om om het gerecht iets aan te passen op verzoek. Voor ons is dit restaurant gelukkig weer een aanwinst voor Roermond.
IngeborgB .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
ONTZETTEND lekker gegeten. Wat een feest maakt de kok van alle borden en de smaakcombinaties! Elke hap was echt pure verwennerij.
Het personeel mag wat minder gereserveerd zijn, aan het begin van de avond waren ze wel erg stroef. Naarmate de avond vorderde werden ze wat losser. Het interieur mag wel een update krijgen, dit oogt erg somber en het doet het feest op de borden een beetje af.
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Bij toeval terecht gekomen in dit leuke restaurant. Gastvrij ontvangen en de lekkere Limburgse
asperges gegeten. Een bord vol, zodat we niet meer aan een dessert toekwamen.
De witte huiswijn was ook smakelijk.
Leuk oud pand waar het goed toeven is.
Aan te bevelen!
Breijners .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
We zijn eten ter ere van mijn 25 jarig jubileum. Op basis van eerdere ervaringen waren de verwachtingen hoog gespannen. We werden niet teleurgesteld. het eten was meer dan voortreffelijk. De bediening uitstekend, maar toch lekker ontspannen. De ambiance blijft gewoon prima en lekker gezellig. Lekker wijntje erbij en de avond kon niet meer stuk. Kortom, we hebben wederom genoten.