Restaurant Het Ambacht

Burgemeester Falkenaweg 56 8442 LE Heerenveen Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Het Ambacht

De ambitieus toprestaurant met een sterk sociaal karakter

Patron cuisinier Henk Markus en zijn brigade gebruiken heel bewust Friese producten; groenten van tuinderij De Cuynder, geitenkaas van De Oude streek en duurzame vis van de kotter BCK-40. Deze local heroes komen mooi samen op je bord in uitgebalanceerde, mediterrane gerechtjes. Tel hier de gemoedelijke ambiance en vlotte bediening bij op en je hebt een heel mooi totaalplaatje.

Meer informatie over restaurant Restaurant Het Ambacht

9,2

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Het Ambacht

Peter G.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Leuk restaurant, jonge gastvrije en kundige bediening. Ruimtelijk ingericht dus de tafeltjes staan niet dicht op elkaar. Wij vonden het een culinaire ontdekkingsreis. Wel wat prijzig.
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Innovatieve en verrassende topgerechten. Prachtige presentatie, smaak, compositie en kleur. Informele en vriendelijke bediening. Gerechten van dit topniveau zouden in de Randstad een ander prijskaartje krijgen.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2017
Leuke plek.
Prima eten, wel wat lifilafjes-achtig, schilderijtjes op het bord. De een houdt daarvan, de ander vindt een substantiëler bord eten beter.
De smaken waren heerlijk.

Als oud schooldirecteuren een heerlijke locatie.
oflions V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk gegeten!
Marja H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Voor de eerste keer geweest, en ons nieuwe lievelingsrestaurant. We komen graag terug. Wat een smaaksensaties. Sympathieke vrolijke bediening. Leuke warme en gezellige sfeer.
bosmaw .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
31 maart daar gegeten. 4 gangen menu met wijn arrangement.
Plezierige deskundige bediening , met verstand van de wijnen.
De borden zagen er weer prachtig opgemaakt uit: een lust voor t oog.
En ook de smaken waren prima, gedurfde combinaties, met een uitstapje naar Indonesie zelfs
Het niveau was hetzelfde of misschien nog wat beter, dan 2 jaar geleden.
Ster waardig ? In elke geval wel een Lekker top 100!
Arianne D.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Wederom heerlijk gegeten, prachtige opmaak van de borden, warme borden en een mooie verfijndheid in de combinatie van smaken.
Cocktails ook voortreffelijk, incl. mooie zelf gemaakte sap van bloedsinaasappel met gember.

Complimenten en wederom een nieuwe reservering gemaakt.
Mario B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Hier met vrienden een heerlijke avond gehad. Mooie gerechten met een goede bediening in een industriële omgeving.
We hadden een 4-gangen menu met bijpassende wijnen .
Twickler .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
We hebben wederom een fantastische avond beleefd bij het Ambacht! We hebben dit keer genoten van een 7 gangen verrassingsdiner met voor een aantal van ons een bijpassend wijnarragement........de gerechten zagen er prachtig uit en de smaken waren voortreffelijk en de bediening was eveneens super ! Hier wordt met liefde gekookt/gewerkt! Onze grote complimenten !
Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Goed restaurant. Eten is niet alleen lekker, maar wordt ook met zorg gemaakt. Bediening is goed en vriendelijk. Voor herhaling vatbaar
Eric kuyer K.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijke creatieve gerechten. Aaardige bediening en een mooi restaurant. Aanrader!
Twickler .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Wederom een geweldige culinaire avond beleefd bij het Ambacht. Alle amuses en gerechten zagen er fantastisch uit en smaakten overheerlijk! Onze complimenten voor de gehele brigade!
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Iedere keer dat we hier komen verrast en verbluft Henk Markus en zijn team ons met zijn attente, integere gastheerschap en zijn getalenteerde en elegante gerechtjes. De gerechten zijn vanaf de eerste amuse van enorm hoge kwaliteit. Prijs/kwaliteit-verhouding is, evenals Markus zelf, bescheiden en uiterst vriendelijk.
Moon B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Erg lekker gegeten , verrassend en de gerechten waren mooi opgemaakt. De uitleg was helder en de wijn uitstekend. Smaakcombinatisch die ik nog niet eerder had geproefd. Ga zo door!
Ambiance was bijzonder en heel gezellig, prachtig pand van de technische school.
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Afscheidsetentje en een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, maar toch.... ik heb de prijzen gezien en de verwachting die de prijzen opwekken wordt zeker niet waargemaakt. Het is het allemaal net niet. Soms mooie smaakcombinaties maar ook een hoofdgerecht wat te zout is. Zowel bij de voor- als hoofdgerechten wordt bij de vis dezelfde garnituur en bijgerechten geserveerd als bij de vleesgerechten. Niet alleen geeft dit niet de optimale smaakcombinaties het geeft ook een gemakzuchtige indruk. Het lijkt dan toch alsof er niet veel moeite wordt gedaan. Bovendien zijn de porties erg mager. Na een amuse en vier gangen had ik nog trek. Tja, slechts één klein stukje broccoli en veel mousses en structuren vullen niet, vooral niet als er dan verder geen zetmeelcomponent op het bord ligt in de vorm van rijst, aardappel of anderszins. Verder vonden de meeste van ons dat de stoelen niet fijn zitten. Geen terugkomadres.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Restaurant heeft een prachtige ambiance! Perfecte locatie, mooie inrichting. Het diner miste op een aantal punten de finesse die bij deze prijs zou mogen verwachten. Voorgerecht was erg goed. Eerste tussengerecht ook. Hoofdgerecht bevatte teveel smaakcombinaties en tegenstellingen tegelijk. Dat was best jammer. Daarbij kwam dat de keuken tweemaal de fout inging met gerechten voor mijn zwangere partner (orgaanvlees en rood vlees). Al met al maakte het diner niet de potentie van het restaurant waar..
lekkerbekkie55 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Omdat wij een paar dagen in Friesland waren en n.a.v positieve recensies is onze keuze op restaurant Het Ambacht gevallen. Wat een verwennerij zeg, je wordt hier echt culinair verwend. Het eten, de bediening die heel veel kennis heeft, de bijpassende wijnen en niet te vergeten de heerlijke amuses waren TOP. Wat kookt deze chef toch met bezieling, alles klopt gewoon. We hebben beloofd terug te komen en dat hebben we ook gedaan. Eind oktober zijn we weer helemaal naar Heerenveen gereden, nu met onze vrienden. We hebben helemaal niets teveel verteld want ook zij zijn 'verslaafd' aan chefkok Henk en zijn crew. Bedankt voor al het lekkers, tot gauw????.
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Wij kwamen hier terecht door een goede tip van het blad Linda. Het duurzame en sociale sprak ons aan en dat het in een oude technische school is gevestigd. Wat een fantastisch restaurant is dit! Mooie locatie, licht, industrieel maar toch warme ingericht met leuke open keuken. Hele prettige bediening. En last but not least een geweldige keuken. Prachtige schilderijtjes werden er opgediend, van amuse tot nagerecht. En wat een smaaksensatie. Over elk onderdeel was nagedacht en had zijn eigen smaak. Wij waren diep onder de indruk. Toen we later lazen dat dit restaurant is uitgeroepen tot meest sociale onderneming, waren we nog extra onder de indruk. We ontdekken graag en veel mooie restaurants. Deze is in onze top 3 gekomen. Hoewel we niet in de buurt wonen, willen we zeker terugkomen om te genieten.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
In het kader van de restaurantweek hebben we een heerlijk vier-gangenmenu gegeten bij Het Ambacht, met lekkere en (meestal) soepele en goed passende wijn. Verrassende combinaties van smaken, erg lekker. De bediening is vriendelijk, attent en persoonlijk. De inrichting is wat zakelijk, de nieuwe stoelen zijn misschien iets te lui, met een diepe zitting. Echt een aanrader!
margreta H.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
We hebben mijn verjaardag bij Het Ambacht gevierd. Een heerlijke avond.
Heerlijk eten dat op een prachtige manier wordt gepresenteerd. De bediening is perfect en houdt met alle eet wensen rekening. Er is een hele goede sfeer in het restaurant. Je kunt in de open keuken zien dat er met plezier wordt gewerkt.
Kortom een ideale plek om een avond te dineren.
Wij komen zeker terug!