Restaurant Hertog Jan

Meer informatie over restaurant Restaurant Hertog Jan

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Darin W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
met collega's hier gegeten. alle drie gekozen voor de spare ribs. vooral vanwege de recensies. ze zijn prima van smaak, zacht en goed, niet overdreven gemarineerd. wat mij betreft hadden ze iets langer op de bbq mogen zitten voor meer bite/knapperigheid. de laatste ronde spare ribs viel, ten opzichte van de eerste twee, tegen. ik vond ze taaier en minder goed gegaard. we hebben geen gebruik gemaakt van de saladebuffet. deze zag er wel smakelijk en netjes uit. de frietjes zijn heerlijk gekruid!!
de menukaart zag er uitgebreid uit, keuze genoeg voor iedere smaak.
bediening is prima en correct. de aankleding iets gedateerd, aan de andere kant sluit het prima aan bij de sfeer van het restaurant.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Met mijn vriendin heb ik vanavond heerlijk gegeten bij restaurant Hertog Jan. Wij kwamen het toevallig tegen op doorreis en zouden zeker vaker komen als het iets meer in de buurt was. Waarom?
-heerlijk menu
-uitstekende bediening, heel correct, maar toch vriendelijk en even tijd voor een gesprekje. Daarbij zeer geïnteresserd.
-je zit er prachtig in de binnentuin. Heel gezellig en sfeervol.
-de prijzen zijn nog gunstig ook!
Kortom prijs/kwaliteit is een dikke 10
Rico R.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
In het avondzonnetje, snel even wat eten op het terras. Alleen een hoofdgerecht, maar het was prima verzorgd. Goede vleesspies, uitstekende vegetarische gerechten (slim om de vegetarische gast de keuze te laten maken uit diverse kleinere hapjes, zodat je lekker gevarieerd kunt kiezen). De warme broodjes vooraf waren echt warm, vers afgebakken, en dan is het het wachten meer dan waard.
Binnen is het allemaal een beetje te veel qua inrichting, maar zoals gezegd: daar merk je buiten niets van.
Uitermate vriendelijke bediening, jong, maar overduidelijk ambitieus. Wil het goed doen maar mag iets alerter zijn op de gasten, en iets minder vaak met lege handen naar binnen lopen zou het voor hem zelf makkelijker maken.
FunkyHotChocolate .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Onlangs gegeten bij restaurant Hertog Jan. Kreeg goede recensies op Iens dus we hadden hoge verwachtingen. Bij aankomst het zomermenu genomen, een leuk idee. Makkelijke gerechten tegen een scherpe prijs.

Ons voorgerecht bestond uit een uiensoep en seranoham met meloen. De uiensoep was niet slecht van smaak maar het leek haast wel een kant en klare soep te zijn, geen kaas of heel erg rijk gevuld. Jammer! De meloen/ham combinatie, tja het was veel en de ham was erg lastig te snijden? Ok misschien ben ik wel aan het mieren... De meloen was prima!

Land moeten wachten totdat we werden afgeruimd. Nouja op naar het hoofdgerecht! Dit waren de spareribs, hier staan ze waarschijnlijk om bekend want ze hebben ook onbeperkt spareribs eten op de woensdagavond! Tja... het was niet geweldig of heel slecht, om eerlijk te zijn hadden we er meer van verwacht. We hebben mayo en ketchup extra bij de patat gevraagd, kregen we wel de mayo en geen ketchup. Vervolgens nogmaals gevraagd en om heel eerlijk te zeggen die ketchup was echt vreselijk! Dus wellicht hadden we dat beter achterwege kunnen laten.

Erg lang moeten wachten op warme doekjes om onze handen na de spareribs schoon te maken. We hebben er zelfs om moeten vragen omdat we na een kwartier nog steeds met vieze handen aan tafel zaten (en nog steeds niet waren afgeruimd).

Toetje, Dame Blanche. Echt te simpel voor een restaurant. Ik weet het, het is een simpel gerecht maar zorg dan voor heel lekker ijs en wat aankleding.
Wederom hierna lang moeten wachten voordat we werden afgeruimd en we zijn eerlijk gezegd niet een koffie na wezen drinken hier. Dit werd ons overigens ook niet gevraagd.... Na weer 15-20 min gewacht te hebben, hebben we zelf maar om de rekening gevraagd.

Overall: erg lang op service moeten wachten, deze waren overigens wel vriendelijk. Maar we werden soms compleet genegeerd (per ongeluk waarschijnlijk) en het was toch echt niet zo heel druk! Erg lang met vieze borden voor onze neus, vieze handen na de spareribs en zelf moeten vragen voor een schoon en warm doekje. Eten wat gewoon niet heel bijzonder was en in sommige gevallen summier. Ik zal hier niet zo snel nogmaals heen gaan.
Don W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Heerlijk gegeten hier! We hadden een 4-gangen menu en alles even heerlijk. De bediening heel vriendelijk en alles in een leuke en prettige ambiance. Als er een Dingetje zou zijn, dan zou alleen het hoofdgerecht iets meer "aangekleed" kunnen worden. Een paar peultjes op bord bij wijze van spreken. Onder het eten vroeg ik iets over hun spareribs en dat ik gek ben op spareribs...... Even later....kwam ze een stuk brengen... "Om te proeven"! Kicken toch! Waar vind je dit nog?!.....en echt goddelijk! Hier komen we zeker terug en dan spareribs!
Parelhoen .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Met groepje dames gegeten op een dinsdagavond.
Het eten was voortreffelijk. De porties waren zeker niet te klein .De bediening was vriendelijk en de ambiance sfeervol.
Het was voor ons niet de eerste keer dat wij hier kwamen en blijven ook zeker komen.
Echt een goed restaurant met een prima kok.
Klhaan .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op tweede kerstavond met vrienden geweldig 5 gangen Kerstmenu genoten met aanbevolen wijnarrangement, samen met vrienden. Mooie Kerstsfeer qua aankleding, echte Kerstsfeer. Restaurant zat vol en kundig personeel speelde daar attent op in, zeker ook tijdens de wisseling van de middag naar avonddiner. Begon met een extra amuse, daarna een heerlijke wildtrio van hertencarpaccio, wildzwijnpate en herten- bakleverworst, heerlijk met een mooie begeleidende wijn, bisque, een heerlijke licht gebonden vissoep met garnaal, mossel en zalm, daarna verrukkelijke hertenstoofpotje met champignons, zilveruitje, prei ,wortel en ui, als hoofdgerecht hadden drie van ons een goed , mediumgebakken tournedos (houtskoolgegrild) met rode portjus en gratin onze vierde tafelgenoot koos voor een heerlijke herten-medaillon met appel in Hertog Jan Grand Prestigebier- saus en tenslotte ook wederom begeleidt met mooie wijnen uit het wijnarrangement en tenslotte appelroosjes met kaneelijs met vanillesaus en slagroom of een heerlijke Dame- Blanche met mooie dessertwijn. Fantastisch genoten mede dankzij hardwerkende keukenbrigade, attente en prima bediening. Dank namens familie van Hoek en Haan.
Arno B.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
5 gangen kerstmenu genuttigd. Na iets meer dan 2 uur stonden we al buiten. Eten kwam te snel en had qua presentatie niks bijzonders. Iets wat je met kerst wel mag verwachten. Bediening had geen kennis van horeca etiquette. 2x lippenstift op glas, nieuwe wijn in hetzelfde glas schenken, wijnarrangement waar je zelf om moet vragen. En een eigenaresse die een stagiaire hiervan de schuld geeft..... en dat is jammer. Geen begeleiding of aansturing en dat ks wel de taak van de eigenaars. Teleurstellende ervaring. Ga er nooit meer heen.
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
gezellige sfeer in het restaurant, vriendelijke bediening. De kleine warme broodjes met kruidenboter en tapenade waren heel erg lekker. We hadden een hoofdgerecht en een nagerecht besteld. Zootje Vis, smaakte erg goed en de gegrilde sate van de haas, ook deze was goed, grote stukken vlees. Er was een saladebar waar je zelf je salade kon kiezen, er was een ruime keuze. Ons nagerecht was appelroosjes, dit bestond uit kaneelijs, met 2 appelroosjes, slagroom en vanillesaus. Van dat laatste lag er heel weinig op het bord, zodat je dat vrijwel niet kon proeven, dat was jammer. De wijn was goed en ook de prijs/kwaliteit was prima.
R. L.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Met vieren wezen eten op een donderdagavond, samen met een collega uit Veghel had de Hertog Jan een uitwisseling met personeel en keuken. Aangezien het hoofd- en nagerecht in de Hertog Jan was richt ik mijn recensie hierop.

Voor ons was het de eerste keer dat wij hier binnen kwamen, een plezierige rustige uitstraling met ruime tafels die op voldoende afstand van elkaar geplaatst waren. Centraal een mooie grote bar.

De bediening was uitermate vriendelijk maar kan volgens ons iets beter opletten of de glazen nog gevuld zijn. Dit is niet alleen voor de klant prettig maar ook voor de ondernemer zelf.

De tournedos was lekker maar zou perfect geweest als deze een minuutje korter in de pan had gelegen. IJs dien je meteen uit te serveren en moet je niet even laten staan, toen het op tafel kwam was het na mijn idee al te zacht. Verder viel er op het eten weinig aan te merken, smaakvol en voldoende.

Prijs kwaliteit was in verhouding, wij zullen hier zeker nog vaker terug komen.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
wij kozen voor 5 gangen menu heerlijk ge eten leuke gerechten leuke bediening mooie zaak komen zeker terug groetjes liesbeth
Gros Gourmand .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Amsterdammers op bezoek in Veghel. Op basis van de cijfers van Iens hier besloten te eten. Het was prima in orde. Mooi dat je kan kiezen uit diverse kleinere gerechten. Wij hebben gekozen voor drie gangen. Kosten EUR 17.50. Mijn voorgerecht was carpaccio met truffelmayonaise. Truffel niet overheersend, prima. Daarna een wildstoofpotje met champignons en uitjes. Vlees heerlijk gaar. Als hoofdgerecht herten tournedos, heerlijk mals, wel wat peper er overheen. Mijn vrouw had een pompoensoepje, daarna een portobello met Belgische kaas (heerlijk) en daarna varkensmedaillons met serranoham eveneens een succesvolle combinatie. Fles huiswijn (liter! Chardonnay) was gewoon goed in orde, zeker bij een prijs van afgerond EUR 15. Bediening vriendelijk en attent met humor. Kortom een leuk adres om naar toe te gaan. Een aanrader en niet allen vanwege prijs kwaliteit.
J1805 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Ik heb samen met mijn partner het vijfgangenkeuzemenu gegeten. De eerste gang, eendenborst met een loempia, viel vooral op door de vies ogende bruine strepen saus op het bord. De tomaten- en de bospaddestoelensoep waren in orde. De derde gang (partner kipspies, ik portobello) was beide lekker. Het hoofdgerecht (partner gamba's, ik varkensmedaillon) was niet om over naar huis te schrijven: de (vier) gamba's hadden het formaat van noodzeegarnalen, het vlees was op zich goed bereid. De saladebar was erg matig, friet okay. Nagerecht (partner gestoofde peer, ik wafel met kersen en ijs) was net als de andere gangen klein qua portie (een halve wafel) en opnieuw onopvallend. De bediening bedoelde het allemaal erg goed, maar de zinnetjes die eruit kwamen (achter elke zin "voor jullie", zoals "was het lekker de soep voor jullie?") irriteerden. Al met al een heel vlak menu, niet verrassend, weinig uitgesproken smaken, niets dat ik met over een tijdje nog herinner en dus niet voor herhaling vatbaar.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Wij komen eens per jaar in Veghel en bezoeken dan ook een restaurant alvorens huiswaarts te keren. Hertog Jan zag er aan de buitenkant gezellig uit, er zaten gasten binnen en op het terras.
Wij prefereerden om binnen te eten, hoewel het nog mooi weer was, en dat in september.
Binnen is het modern ingericht, met een luxe uitstraling en heel mooie verlichting. Tijdens het eerste glas Hertog Jan van de tap (heerlijk koel en lekker vers) bekeken we de kaart. Naast de kaart was er het Market Garden menu en de Mosselpan.
Wij kozen voor het 5 gangen keuze menu voor € 27,50 en kregen daar geen spijt van!
Je kunt kiezen uit wel 30 verschillende gerechtjes. Kleine gerechtjes, maar je gaat hier echt niet met honger naar huis.
Eerst ham met champignons, lauwwarm en goed van smaak. Tomatensoep met room, origineel opgediend, goed warm en met een draadje vlees er in, dat geeft wat meer structuur dan een gladde soep. Wordt op prijs gesteld. Als 3e gerecht kalfsragout, veel vlees, prima van smaak en gelukkig niet te zout, ook weer leuk gepresenteerd.
Hoofdgerecht parelhoen was goed, de frietjes werden gloeiend heet opgediend en bij het hoofdgerecht mocht gebruik gemaakt worden van de fraai uitgevoerde saladebar.
We begonnen al aardig "bodem" te voelen en het nagerecht Luikse wafel met warme kersen en slagroom en ijs vulde de laatste gaatjes.
Daarna nog een uitstekende Illy koffie, gloeiend heet en netjes gepresenteerd compleet met Italiaans koekje en we waren meer dan voldaan.
Wij vinden het knap dat je voor dit bedrag zo'n leuke, gevarieerde maaltijd kunt serveren.
Daarom een 10 voor het eten (en de goed scorende koffie); voor dit bedrag kun je niet beter eten.
De bediening had tijd voor een persoonlijke noot, kon luisteren en werkte uiterst correct. Een 10 voor de service.
Het decor verdient ook een dikke 10. Smaakvol ingericht, er is niet op bespaard. Toiletten zijn keurig op orde.
Wij hebben een nieuwe vaste stek gevonden in Veghel en wensten dichter in de buurt te wonen, dan zouden we hier regelmatig aanlanden.
Patty Z.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Onlangs heerlijke sparribs gegeten in dit restaurant. In de zomermaanden serveert men een driegangen zomer-menu van €20,-. Het was jammer dat we met vijf personen maar 1 bakje patat kregen (moesten extra bijvragen) en bij de spareribs zat geen groenten. Dit laaste werd echter meer dan goed gemaakt door de salade-bar.
De bediening was wat gehaast en kwam gestresst over. De inrichting en de sfeer in het restaurant is erg goed.
Anky B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Al jaren komen we bij Hertog Jan te Veghel. Heerlijk eten, fijne sfeer.
De spareribs zijn onovertroffen, maar ook de verfijnde eter vindt hier iets naar zijn/haar gading.
10 is voor de juffrouw, werd me vroeger verteld, daarom een dikke 9
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Heel erg goed restaurant..je moet wel reserveren..maar wij kwamen zomaar binnenvallen en werden gewoon toch geplaatst..wij waren er om even half 7 en de tafel was gereserveerd voor 8 uur..dus wij hebben in een korte tijd zo lekker gegeten dat wij zeker nog terug komen hier..alhoewel het niet bij ons in de buurt is..zeker een uur rijden..is het zeker voor herhaling vatbaar..zo gastvrij ontvangen in een zeer sfeervol restaurant..zeg maar gerust huiskamer.warm en gezellig..een top restaurant..heerlijk eten ..ook voor kinderen is er een kindermenukaart ..met hele bijzondere gerechten erop..eigenlijk lust een kind hier alles van.super dikke 10 voor jullie
Just K.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Alles redelijk, geen uitschieters. De saladebar is standaard, wat komkommer, sla en tomaat. Gezien de iets sjiekere uitstraling van dit restaurant verwacht je wat meer. Het vlees, kalfsoester, was wederom oké. Niet verbijsterend, niet slecht, net ietsje te lang op de grill gelegen. Daardoor was het hele malse eraf. Ook de toetjes zijn niet om meteen te vergeten, maar zeker ook niet om voor altijd te onthouden. Een hapje zoet, een koffiesmaakje en klaar. Alles bij elkaar, inclusief de vriendelijke bediening, een gewone voldoende.
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
Ik ben nog nooit zo in verwarring geweest over de te schrijven recensie. Een en ander verliep erg uiteenlopend. Mocht ik weer in Veghel komen, dan ga ik er nog een keer eten om te kijken of ik een wat bestendiger oordeel kan geven. Ze hebben daar een zomermenu. Dan kun je uit een aantal dingen van de kaart een driegangendiner samenstellen. Wij kozen daar niet voor, maar het ging wel een beetje mis. Soep kostte € 5,50, en was zeker voor die prijs wat weinig. De tomatensoep was lekker. Ik had uiensoep en die was ook OK, maar er zou gorgonzola bij zitten en die vond ik niet terug, dus ik vroeg waar ik die nu had moeten opmerken. Toen bleek dat er een vergissing gemaakt was met het zomermenu, want daar deden ze dan de gorgonzola niet bij (i.v.m. de kosten). Beetje rommelig, maar natuurlijk niet onoverkomelijk, dus ik merkte op: "Als het dan verder maar wel goed gaat, dan is het OK." En tsja... Mijn man koos varkenshaassateh (€14,50) en ik koos voor de vleespen Hertog Jan (€18,-). Daar kwamen de borden. Het mijne was buitengewoon ruim gevuld. Een spies met een mals stuk kalkoen, een mals stuk varkensvlees (vermoedelijk haas) en een mals stuk rund (biefstuk of zo). Verder een naar zeggen dubbele lamskarbonade (was niet zo groot en wat dun) en een flink stuk spareribs. Gepofte aardappel met room en twee sausjes. Wauw! Het was veel, het was goed, het was heerlijk. Maar dan mijn man. Hij had 4 stukken sateh en dat was toch wat weinig (5 of 6 van die stukken was netjes geweest). Daar zat dan een te klein bakje saus bij. De kwaliteit van het vlees was overigens prima. En dan denk ik: "Maak het een paar euro duurder, serveer een volwaardige portie en je klant is helemaal gelukkig." Tegen de meneer die ons bediende hebben we desgevraagd iets gezegd over de hoeveelheid. Zijn antwoord was iets in de trant van: "Ja, als je het vergelijkt met de vleespen Hertog Jan..." Ja, hèhè, als het bij elkaar op tafel staat, kun je toch weinig anders? Naar mijn idee dus een vrij stomme manier om met kritiek om te gaan. Wij hebben ons de hele tijd af zitten vragen of dat ook iets met het zomermenuutje te maken had, want mijn vleespen stond niet bij de keuzes en volgens mij die sateh wel. Dat geeft bij elkaar een beetje een vervelende smaak in je mond, zeg maar. We konden ook gebruik maken van het saladebuffet en dat was dan weer bijzonder netjes. Een beetje standaard rauwkostdingetjes zoals sla, tomaat en komkommer, maar ook nog wat andere dingen en wat saus. Helemaal goed! Later kwam er nog een dame, die wat spullen aan het opruimen was en ook bij de bediening hoorde en die kwam dan weer heel gezellig kletsen, dus dat was leuk. Zou ik alleen over mijn gerecht vleespen Hertog Jan hebben geoordeeld, dan was het eten eeen 8 of misschien wel een 9 geworden. Zou ik alleen de service van de ober hebben beoordeeld, dan was het een 6, maar de dame zou een 8 krijgen. Wat een dilemma's. Gaat u er vooral zelf eten en vul mijn recensie aan. Ik hoop dat ze deze recensie lezen en er wat mee doen.
Paulus2010 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2013
Eten, en vooral de biefstuk is uitstekend; en daar staat dit restaurant ook om bekend. Gevestigd midden in het centrum van Veghel. Ook kan er van een saladebuffet gebruik gemaakt worden, en alles wat hier te krijgen is, is allemaal even goed. We eten hier minimaal 1 x per 3 maanden.