restaurant HENDRICK

Oudestraat 218-220 8261 CA Kampen Nederland Kaart

Over het restaurant restaurant HENDRICK

Gezelligheid en gastronomie hand in hand

Volgens de allereerste recensie een kruising tussen een schildersatelier en een Middeleeuwse apotheker. Dat typeert meteen de sfeer van dit gezellige restaurant in Kampen. Knus, authentiek, laagdrempelig en met een open karakter. Zeer de moeite waard!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant restaurant HENDRICK

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Judit Z.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Bijzondere smaakcombinaties en uitstekende wijnen. Echt een aanrader!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Lekker eten, mooi opgemaakt. Luistert goed als er kritiek is en probeert die goed op te lossen.
Aspergeijs met aardbeien vond ik bijzonder lekker.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Met een groep van 10 man gegeten. De porties waren klein (metname het kleine stukje rode poon) . kwaliteit bij lange na niet zo goed als enige maanden geleden toen wij daar met 4 man aten. ik heb sterk het gevoel dat dit restaurant niet geschikt is voor groepen. De keuze van het menu was beperkt. Lamsnek of rode poon. Voor sommige mensen beide niet wenselijk. Beter is bv iets algemeen aan te bieden zoals entrecote.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Een heel mooi en smaakvol ingericht restaurant! Verstand van eten en de wijnen die er bij passen. Er is naast het wijnarrangement ook een bijpassend bierarrangement voor de liefhebber. Het restaurant zit achter de kroeg 'de Stomme van Campen, dus van buiten zie je het niet zo snel. Aanrader!! :)
John L.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Gisteren gegeten bij restaurant Hendrick. Een mooi en sfeervol restaurant achter de bruine kroeg De Stomme van Campen. (Ook een aanrader !) De aankleding van het restaurant ademt de sfeer van Hendrick Avercamp ( de schilder van wintertaferelen) uit.
De ingang naar restaurant Hendrick is dezelfde als de ingang naar De Stomme van Campen. In Restaurant Hendrick hangt een gezellige sfeer. De bediening is uitstekend, goede uitleg over de te kiezen wijn bij elk gerecht. De keus kan gemaakt worden uit vegetarisch/vlees- of visgerechten. Wij kozen voor vleesgerechten en een gerecht van asperges. De gerechten werden mooi geserveerd en smaakten heerlijk !
De bediening was uitstekend. Een aanwinst voor Kampen en een aanrader voor wie lekker uit eten wil gaan. Wij komen zeker terug !
barbara L.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Wat n heerlijke verrassing in kampen. Je komt binnen in een donker bruine kroeg, wat ook heel gezellig eruit ziet. Maar loop je door dan kom je in een heel ander vetrek binnen, waar een hele prettige sfeer hangt. We werden bedient door een ontzettend vriendelijj meisje!! En t eten was werkelijk verrukkelijk. Een pareltje in Kampen!
Jetze V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Weer heerlijk genoten van diverse bier-spijs combi's en de kundige service! Afsluitend speciaalbiertje in de Stomme. Vrijdagavondje, ik hou dr van!
MartijnK3088 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Het was, op een woensdagavond, wel erg rustig. Wij waren de enige toen wij binnen kwamen, later kwamen er nog 2 gasten. De kleine kaart staat vol met verrassende gerechten. Allebei hebben we twee gerechten met een toetje gehad, de spareribs, de zeewolf, het buikspek en de gans waren stuk voor stuk erg smakelijk, maar het absolute hoogtepunt was toch het toetje (baba au bierre).
Jan Henk V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Verrassend, fris, hip. Geen standaard gerechten. Bediening dikke prima, enige puntje was dat we wat lang moesten wachten op de eerste bediening. Dit echter drukte nauwelijks de pret.
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Mooie lichte ingerichte ruimte. Concept kent geen voorgerechten of hoofdgerechten. Bij ieder gerecht zit een wijnsuggestie, én een biersuggestie. Bediening fantastisch.
L S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Gisteravond genoten van heerlijk eten in dit prachtige restaurant. De gerechten worden opgemaakt als kleine schilderijtjes en smaken heerlijk en bijzonder. De kaart is niet heel uitgebreid maar voor vlees en vis-eters én vegetariërs is er voldoende te kiezen. Tot slot: vriendelijke bediening. Een aanwinst voor Kampen, wij komen zeker terug!
Jan Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij dit relatief nieuwe restaurant in het hart van Kampen.

Vriendelijke ontvangst en het restaurant is leuk ingericht. Goede uitleg pp de menukaart gekregen en we kozen voor een vega hoofdgerecht. Zelden tot nooit zo'n lekkere ravioli gegeten
Gecombineerd met goede huiswijnen hadden wij een heerlijke avond

We komen zeker terug.
wilma S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Zeer verrast door de bijzondere keuken , mooi geserveerd en een redelijke prijs. Een aanrader als je eens wat anders wil dan een doorsnee menu.
Alco P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. Twee gerechten kiezen was moeilijk, want er steed veel lekkers tussen. Bediening was top. Zeker een aanrader. Het was gezellig druk.
Marieke W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Wij hebben met ons gezin genoten van Hendrick: een super aanwinst voor Kampen. Heerlijk gegeten, prachtig opgemaakte borden en een terzake kundige bediening die rekening hield met onze wensen en er is zelf apart gekookt voor onze kleine meid van negen maand: alle lof!
Peter-1 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Uitstekend restaurant waar wij kwamen door de recensie van Joel Broekaert in het NRC. En wanneer Joel een 6,5 als eindbeoordeling geeft dan weet je dat het een perfecte gelegenheid is om te bezoeken. Stond er maar een dergelijk restaurant in de buurt van Delft, dan zouden wij er elke week te gast zijn!
quinten B.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijk vertoeft in dit leuke restaurant met een fantastische entourage.
En wat een verassende gerechten. Vooral de vegetarische gerechten, wat orgineel en smaakvol, de biet structuren was een plaatje en de knolselderij uit de houtskool oven super smaak vol. De ravioli had van ons persoonlijk iets langer gekookt mogen worden maar dat is misschien eigen smaak, lekker was hij zeker! Super leuk vonden we het "bouillonblokje" van ossenstaart bij de ravioli waar aan tafel wat heet water op geschonken wordt zodat dit een mooie bouillon wordt.
Als vegetariër vond ik het erg fijn een keer iets anders tekunnen eten dan de standaard vegetarische gerechten.
ook de andere gerechten waren een lust voor het oog en de porties mooi in balans.
het personeel was vriendelijk en zorgzaam. wat nog een beetje sturing nodig heeft misschien wat betreft de kennis van ingredienten en wijnen. Maar dat neemt niet weg dat we heerlijk vertroetelt zijn. Wij komen zeker weer als we weer in de buurt van kampen zijn!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Echt een heel mooie aanwinst voor Kampen op culinair gebied.

Het is niet echt een romantisch restaurant qua interieur zoals met het zelf omschrijft maar het is goed toeven. Met ons gevieren gegeten hier en met name de vegetariërs waren enthousiast, lekkere vegetarische ravioli. Goede wijnkaart en plezierige bediening maken het plaatje compleet.

We komen snel terug.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
2 keer gegeten... De eerste keer op een zaterdag was stukken beter als de 2x op een woensdag.
Jammer want had er juist meer van voorgesteld..
Goedenavond Petra,

Wat jammer dat je laatste bezoek aan Hendrick tegenviel. Je geeft in je recensie niet aan waar de teleurstelling zit. We zijn altijd blij met feedback zodat we ons restaurant kunnen blijven verbeteren. Kun je aangeven waarom het bezoek je tegenviel in vergelijking met je eerste bezoek?

Met vriendelijke groet,

David Lemstra

david@etenbijhendrick.nl
Hugo V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben lekker gegeten in een mooie ruimte waar het alleen iets te koud was door kachelproblemen, maar absoluut een aanrader om naar toe te gaan.