Restaurant Hagedis

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Voordelig
Pjotr V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
De Hagedis is precies het soort restaurant dat we nodig hebben, met echt lekker vegetarisch eten, maar worstelt tegelijkertijd nog met het imago waar dit soort restaurants tegenaan blijft lopen: meer idealistisch dan genieten. De tafeltjes en stoelen zijn wel erg Spartaans, de ruimte kil en galmend. Maak vegetarisch eten nou eens écht tot een Bourgondisch feestje. Jullie heerlijke schotels en charmante bediening verdienen het.
Elise V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Dit restaurant doet zijn best om zo origineel mogelijke vegetarische gerechten te maken en het is heerlijk. Het personeel is zeer attent en zorgt ervoor dat je een fijne avond weg hebt. De gerechten zijn heel puur en smaakvol. Over de locatie ook niks anders dan lof, want wat een bijzondere stek is dit.
Boris_Delft .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De vorige keer dat we hier geweest zijn vond ik de kwaliteit van het eten minder dan we gewend waren en ook deze keer viel het wat tegen.
Vooraf de prei/venkel/paddenstoelensoep was waterige met weinig inhoud, wel lekker op smaak, geen venkel geproefd.
Hoofdgerecht de gevulde paprika met linzen en seitan was lekker met wat salade en groentes uit de oven + een los tomaatje. Vrij kleine porties en weinig divers (voorheen kreeg je de salade apart geserveerd).
Dessert een rabarbertaartje, was een soort platte plak die er echt niet lekker uitzag maar ok smaakte met bosvruchten ijs, geen mooie structuur, maar wel lekker van smaak.

Naar onze mening waren de porties groter, het eten lekkerder en kreeg je meer variatie op je bord, ook waren de borden mooier opgemaakt.
Service: eten komt snel en bediening is altijd erg vriendelijk!
IensDH .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wat een verrassend leuke plek is dit. Je moet het weten te vinden en erg leuk ingericht. Heerlijk gegeten van de kaasfondue voor twee en er werd goed omgegaan met het feit dat we vanwege de theatervoorstelling niet zo lang konden blijven.
Vlegel V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten, prima gevarieerde kaart en attente, vriendelijke bediening. Kaasfondue werd door mijn tafelgenoten erg gewaardeerd, zelf had ik de bonenburger, die ik ook zeker een aanrader wil noemen. Lekkere rode huiswijn. Prijs-kwaliteitsverhouding is hier prima in orde. Enige nadeel is dat de akoestiek niet zo top was, waardoor het soms moeilijk was elkaar te verstaan, en we zaten dicht bij de deur, wat zorgde voor een koude tocht als deze open ging.
H-Borne .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
We hadden hoge verwachtingen, gebaseerd op eerdere bezoeken enige tijd geleden. Nu viel het helaas erg tegen. Inspiratieloos is het juiste woord. De kaart minder spannend dan we hadden onthouden, maar ook de gerechten op de borden waren inspiratieloos te noemen. En dan waren De loumpias zo koud dat je tanden pijn deden. Een ontzettende tegenvaller, hoop dat het een momentopname was, want eerdere bezoeken waren heerlijk.
Ingrid M.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ze bestaat! Een restaurant waar de wijn lekker is en je glas vol wordt geschonken :-) Het eten was als altijd heerlijk (kaasfondue met blauwe kaas en een fondue met bier en champignons) en de bediening is enorm aardig.
Gaelle V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
De Hagedis is een fantastisch restaurant, en niet alleen voor de doorgewinterde veganist/vegetariër. De gerechten zijn origineel en er is genoeg keus. Ikzelf (veganist) ben hier gaan eten met mijn vader (vegetariër) en moeder ("vleeseter") en we hebben alledrie ontzettend genoten. De schaal met gemixte voorgerechtjes is erg leuk om te delen en als hoofdgerecht viel de vegan optie en de kaasfondue erg in de smaak. Ook de desserts waren erg lekker en de vlierbloesem gin-tonic is een aanrader!
Jettyklijnsma .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Gezond restaurant. Alternatief. Goede keuken. Uitstekende e.Enchillades, gemengde bonen, kool, kaas, tomaat, geroosterde chipotle-bataat&roomkaas. Dit alles zeer betaaldbaar. Wij komen graag weer terug.
MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
De voorloper van de Grote Pyr was de Blauw Aanslag. In mijn studententijd was dat mijn stek, waar ik menig biertje en biologische maaltijd tot me heb genomen. Omdat de gemeente andere plannen had moesten ze in 2004 verhuizen naar dit oude schoolgebouw. Ook hier weer erg lekker eten, gezond en een no nonsense sfeer. Harstikke leuk! En houden zo..
Tom070 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
De ambiance van "de grote pyr" is de moeite waard. Binnen is het knus, een beetje donker en hierdoor voelde ik mij meteen op mijn gemak. Bediening was goed, ze gunde je je tijd en omdat ik en mijn vriendin niet erg bekend zijn in de vegatarische gerechten hebben ze ons het eea aangeraden. Ik vond het een leuke ervaring en we zullen hier vaker terugkomen.
Robert V. W.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
In een oud schoolgebouw in Den Haag net buiten het centrum zit Restaurant Hagedis. Geen flitsende ambiance met knippende obers, maar gewoon erg goed vegetarisch eten in een informele sfeer met vriendelijk bediening tegen uiterst redelijke prijzen. Ben ik in de buurt, dan eet ik er graag. (Ze zijn niet de gehele week open!) Je komt er tot rust en geniet van mooie gerechten. Het eten heeft kracht en daar geniet je later nog steeds van.
Margjem .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Wij hebben hier heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. De inrichting geeft dezelfde sfeer aan als de menukaart: geen poespas, eerlijk en puur. Op de kaart staan gerechten en ingredienten die wij niet kennen, dat vond ik spannend! Vooraf hebben wij (2 personen) 2 voorgerechtjes gedeeld, we voelden ons daar niet opgelaten over omdat de het er zo relaxed aan toe gaat. De bediening was vriendelijk, correct en gaf op een leuke manier antwoord als wij iets vroegen. Het eten was smakelijk en voedzaam. Met de sapjes bij het eten en de kruidenthee toe hebben wij een heerlijke avond gehad. Wij komen hier zeker terug!
Ieniminie .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Personeel buitengewoon vriendelijk en behulpzaam. Prettige sfeer, prachtige inrichting.
Kaasfondue met blauwkaas en paddestoelen subliem.
De ginger ale verrukkelijk.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Een heerlijke avond met vrienden gehad. De sfeer is relax en het publiek gevarieerd. Zelfs een beetje gitaarmuziek op de achtergond.

Het eten was subliem! De quiche met overheerlijke aardappeltjes en aioli was om te smullen. Ga zeker nog een keer terug voor de bijzondere kaasfondues.

Bediening was net iets te terughoudend maar heel vriendelijk. Het was een fijne avond. Jammer dat ze al om 21:00 uur sluiten.
Eline B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Geweldig restaurant! Echt een aanrader!
Mijn moeder en ik hadden gereserveerd na een lange dag in Den Haag. De Hagedis zit in een mooi oud schoolgebouw en is heel gezellig ingericht van binnen. De bediening kwam snel en was alert en ik bestelde broodjes met 'smeerseltjes' en Kalamata olijven en mijn moeder maischips met huisgemaakte salsa. Als hoofdgerecht hebben we een rauwkostsalade en een assortiment met gewokte paddenstoelen, noedels en een loempia besteld. Ten slotte als dessert hadden we chocoladetaart met ijs en witte chocoladesaus en hangop geserveerd met stoofpeertjes en amandelkoekjes.
Hier moet je echt een keer gegeten hebben!
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Leuk vegetarisch restaurant met een beperkte kaart. De quiche smaakte heerlijk en samen met de garnituur was dat voldoende als avondmaaltijd. Karakteristiek pand dat evenwel een opknapbeurt kan gebruiken.
Kaham .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Mijn man en ik reserveerden voor twee in de Hagedis. Gezellig druk, maar voldoende personeel om snel bediend te worden. We begonnen met een mix van voorgerechtjes, opgediend in leuke Marokkaanse schaal en mediteraan terracotta servies. Er zat o.a. gegrilde witlof met feta bij, 2 empanada's met groenten en bonen, brie uit de oven met cranberrie en stokbrood erbij, papadums met kokossausje, gefrituurde champignons met spinazie, Kalamata olijven en pesto. Geen slechte keus! Het rook er heerlijk naar de kaasfondues, maar iets anders had ondertussen onze interesse getrokken, en je kunt maar zoveel op per keer.

We zagen uit onze ooghoeken hier en daar de Hagedistoetjes voorbij komen, en geloof me, dat zijn geen 'danoontjes', maar grand-desserts op etagères. We wilden dit uitproberen, en sloten de avond zeer smakelijk af met 4 punten taart waaronder twee keer worteltaart en twee keer chocoladetaart, 4 verschillende ijsbolletjes waaronder een met peersmaak mmmm, verse druifjes en super lekkere puur chocolade bonbons. Daarnaast was er ook een warme, gestoofde appel met kastanjepuree en een lekkere room erover, en een 'ouderwets Hollands' griesmeeltoetje met bosvruchtensausje eroverheen, alhoewel niet helemaal onbekend voor mijn man want dit ingredient 'semoule' wordt in de Algerijnse keuken in zowel zoete als hartige gerechten nog veelvuldig gebruikt.

Nu kun je hier dus spreken van enkel een voor- en nagerecht, maar dat is met twee man MEER dan genoeg, en een leuke combinatie om de veelzijdigheid van de Hagedis te verkennen. Dat hoofdgerecht komt de volgende keer wel weer.
Dan wordt het toch echt die kaasfondue...

Kaced & Stefanie
Groeneblaadjes .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Van het weekend hier gegeten met een gezelschap bestaande uit twee vegetariërs en twee vleeseters. Vooraf een soepje van bataat en pastinaak wat wel te eten was, maar zeker niet erg lekker. Bovendien was de soep lauw. Het hoofdgerecht, een stoofpotje van pompoen en courgette met bulgur en amandelen, was niet lekker, weinig fantasievol en niet vullend. Erger nog was dat de courgette ofwel te oud, ofwel overgaar was, aangezien de smaak extreem bitter was. Het nagerecht van appelmuffin met pruimencompote was helaas ook zeer matig. De smaak was redelijk, maar appel heb ik niet kunnen ontdekken. Na alle lovende reviews op iens was dit alles een enorme domper. Daarbij was de prijs gezien de kwaliteit aan de hoge kant.
Beste Proever in spe groeneblaadjes, wij vinden het spijtig te lezen dat jullie ontevreden waren over het dagmenu. Graag hadden wij jullie iets anders van de menukaart aangeboden, als we het geweten hadden. Met vriendelijke groet, het Hagedissenteam
RJDMHIJ .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
De bediening is super! Allen zeer attent, vrolijk en behulpzaam. Het was geen probleem dat we (een stuk) later kwamen en ook de hond mocht mee naar binnen zonder problemen.
De hagedis zit in een prachtig gebouw met mooie details en een goede sfeer, de verse bloemetjes zijn leuk maar soms mist er toch net iets om het allemaal écht af te maken.
Het eten is zeer gevarieerd, origineel en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij de dagschotel had er wel bij mogen staan dat het aan de pittige kant is. Het eten was heerlijk, kwam snel op tafel en de cashewnoten-kaasfondue is een aanrader! De huisgemaakte bonbon moet je zeker bij de koffie nemen aan het einde.