Restaurant Habibi

Van Speykstraat 190 3014 VS Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Habibi

Een Egyptische avond

Zit je bij mensen thuis? Nee, maar zo voelt het wel. Habibi in Rotterdam is een walhalla voor iedereen die van Egyptisch eten houdt en zin heeft in een avond vol kleine hapjes en gerechten. Uit het echte Egypte! Naast heerlijk eten kun je ook nog eens genieten van de fijne omgeving, in een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg!

Meer informatie over restaurant Restaurant Habibi

Dinsdag en Woensdag 17:00 - 21:30
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Chiem R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg rustig maar gezellig restaurantje, gerund door Egyptisch echtpaar. De gerechten zijn echt traditioneel bereide Egyptische gerechten. Een aanrader!
A V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik heb gisteren gegeten bij Restaurant Habibi.

Heel leuk gesprek gehad met de eigenaresse die ook kookt.
Hebben haar gevraagd voor ons te kiezen en hebben heerlijk gegeten in een leuke huiskamer sfeer omdat er niet veel tafeltjes zijn. Zeker een aanrader!!
Mr_Verbrugge .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heel vriendelijk ontvangst van het echtpaar. Gereserveerd via de AH restaurantactie. We hebben ontzettend lekker gegeten, uitleg over de gerechten door het echtpaar aan tafel. Alles wordt met liefde gemaakt en geserveerd, en dat proef je. Voor ons reden om zeker terug te komen en raden het anderen zeker aan.
Emma E.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Een heerlijke verassing! Het eten was heerlijk, wordt met liefde klaar gemaakt en dat proef je. Zeker waard om een keer te proberen.
Loewieze .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Fantastisch lekker eten, zeer vriendelijke mensen, het interieur had voor mij alleen wat knusser in Egyptische sferen mogen zijn. Maar zeker een plekje om nog eens te gaan eten.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geen overdadige luxueuze inrichting, maar enorm vriendelijke ontvangst. Héérlijk gegeten, uitleg over de authentieke gerechten, met liefde gemaakt én opgediend. Een absolute aanrader!!!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, ontzéttend vriendelijke ontvangst en bediening, alles door echtpaar zelf verzorgd. Huiskamer gevoel! Aanrader!!!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
In dit restaurant als een koning ontvangen door het echtpaar. Uitgebreide uitleg over de gerechten en belangstellend naar de gasten. Ik nam als voorgerecht de Falafel die verrassend lekker was . Als hoofdgerecht nam ik de gevuldeartisjokken ook prima en als toetje kregen we Pistache-ijs. Heerlijk gegeten.
Ik kan mij helemaal niet vinden in hetgeen mijn voorgangster Marianne v.s hiervoor schrijft. De eigenaar vond dit een erg vervelende recensie die dit restaurant niet verdient , naar mijn mening.
Mariannevansonsbeek .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
wij zijn er wezen eten met een ah bon ,dan valt de prijs mee !
maar wij zaten onder de trap , vlak bij de buiten deur, die constant open stond, wat een kou gaf,
omdat wij onder de trap zaten , kregen wij de koffie voor niets,
ja de vruchten sap was heerlijk , maar niet echt iets om te drinken bij vis,
jammer dat ik er geen wit wijntje bij kon bestellen, terwijl in Egypte toen wij er waren het altijd te bestellen was!
nee voor ons niet meer !!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Met 6 man gegeten voor iemands verjaardag. Lieve mensen met hart voor de zaak. Mochten de tafels en stoelen buiten zetten tijdens deze fraaie nazomer avond. Service dus top. Decor niet speciaal. Eten was lekker, de tuinbonen falafel was lekker, de Kabab had voor mij iets meer bite mogen hebben, maar mijn vegetarische vriendin had de lekkerste Moussaka die ze ooit had gegeten.
Theragoedknegt .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heel erg lekker gegeten. Alles wat we te eten kregen werd uitgelegd door de aardige gastvrouw. Wat een bijzondere ervaring!
Noortje T.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een knus, door een echtpaar gerund restaurantje. Alsof je bij iemand thuis komt eten. Persoonlijke service, zeer vriendelijk en behulpzaam. Mijn persoonlijke favorieten waren het voorgerecht foel en het hoofdgerecht moussaka. Ook de falafel met tuinbonen is aan te raden!
NB: het is een halal restaurant, dus er wordt geen alcohol geschonken (wel heel lekkere mango- en guavesap).
Jemma M.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Vorige zondag hebben we bij Habibi een kookworkshop gevolgd. Randa, de kok, was heel aardig, kon veel vertellen over Egypte en had veel kooktips en kennis. De courgettesoup, speciale rijst en kip die we maakten waren heel lekker. Tijdens de workshop hebben we wat gegeten en de vele restjes konden we meenemen. Verder was het een hele leuke middag. De sfeer was heel huiselijk en het was alsof we mekaar al veel langer kenden. Ook vertelde ze over het restaurant en het leven in die wijk in Rotterdam. Het was een heel leuk verjaardagscadeau en erg gezellig om met zijn vieren bij Habibi te koken en eten. Echt een aanrader!
Margot K.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
We hebben hier gegeten met Tank en Dineer van Shell. Dus 2e voor-, hoofd- en nagerecht was gratis. Voor de kwaliteit was het redelijk aan de prijs. Vrij eenvoudige mediterrane keuken. Weinig groenten. Dessert was standaard, maar wel erg lekker. Huiskamer restaurantje met beperkt aantal plaatsen. Toilet is moeizaam bereikbaar (steile trap, erg laag plafond). Bediening is aardig. De kokkin, eigenaresse gaf veel toelichting bij de gerechten.
Peterproeft .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk en authentiek gegeten bij Habibi. Vriendelijke kokkin/gastvrouw die graag over de egyptische keuken vertelt. Klein, basic restaurantje en afhaalgedeelte met een buurtfunctie.
Mijn vis tahin was rijk gevuld en smakelijk.
Ieste .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Vriendelijk ontvangen door de gastheer en gastvrouw. Na een goede (en eerlijke!) uitleg van de kaart hadden wij een 3-gangen menu genomen met o.a. de linzensoep, falafels, halve gegrilde kip, kabab en de huisgemaakte toetjes. Alles was heerlijk bereid en smaakte dan ook heel goed! De huisgemaakte toetjes (ijs en cake) waren verassend lekker! Een aanrader voor een ieder die zich wil laten verassen door de Egyptische keuken.
Habib494 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Vanavond hebben wij ons laten verassen door het voor ons tot nu toe vreemde Egyptische keuken. Het eten was heerlijk, maar wat boven alles uitstak was de service en vriendelijkheid van de eigenaren. Na een lange en gezellige gesprek kregen we zelfs nog het recept mee voor de geweldige Kofta en een zakje handgemaakte falafel om thuis te proeven. We zullen zeker nog eens teruggaan! Ik zou het eten beschrijven als vers, huiselijk en vol smaak.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gezellig klein eethuisje. Bediening is bijzonder vriendelijk. Uitleg over gerechten en kruiden. Falafel, linzensoep en vis tajine waren heel lekker. Als nagerecht een soort cake van o.a.gries, kokos en heerlijk bolletje pistache ijs. Heerlijk gegeten.
DianaRuth .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Wij hebben genoten van Habibi,we kwamen eerder dan de gereserveerde tijd,maar dat was geen probleem.Onze gastvrouw gaf ons informatie over de kookstijl,en hoe bepaalde gerechten tot stand waren gekomen,de drankjes waren super lekker.Een vrolijke huiselijke sfeer midden in de stad van Rotterdam.Ik heb genoten van de gevulde artisjokken en mijn vriendin van de overheerlijke visschotel en de falafel. Echt aanraders.We zijn ook zeker van plan terug te gaan om de andere traditionele gerechten te proeven .En natuurlijk de vriendelijke(moeder)gastvrouw te begroeten. TOP
Elly D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Gisteren kennisgemaakt met de Egyptische keuken door de tankbonnen.
We hebben niet alleen heerlijk gegeten, maar ook een aangenaam gesprek gevoerd met de eigenaresse/chef/ serveerster.
Falafel van tuinbonen en hummus waren heerlijk.
Als hoofdgerecht waren er soep met kip en rijst, de naam van het gerecht is me ontschoten, en tajine van vis. Alletwee goed bereid en erg lekker.
De chef vertelde dat de tajine oorspronkelijk met sepia wordt bereid, maar dat dat door veel mensen niet op prijs wordt gesteld.
Ik had dat gerecht heel graag met die sepia gegeten.
Als nagerecht was er een muffin met dadels en een bolletje ijs.
We gaan zeker nog eens terug.