Restaurant Habibi

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een Egyptische avond

Zit je bij mensen thuis? Nee, maar zo voelt het wel. Habibi in Rotterdam is een walhalla voor iedereen die van Egyptisch eten houdt en zin heeft in een avond vol kleine hapjes en gerechten. Uit het echte Egypte! Naast heerlijk eten kun je ook nog eens genieten van de fijne omgeving, in een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg!

Meer informatie over restaurant Restaurant Habibi

Tram lijn 4 , Bus 44, Bus 32 . Metro Dijkzigt

Dinsdag en Woensdag 17:00 - 22:00
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Habibi

Tessa W.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Heerlijk, smaakvol en keurig voorbereidt eten. Uitgebreide uitleg over gerechten, authentiek Egyptisch eten!
Mel M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
We hebben heerlijk gegeten, maar de prijzen zijn veel te hoog voor wat je krijgt. Normaal gesproken in een Arabisch restaurant wordt de tafel volgezet met eten, maar hier kregen we schare porties voor een hoge prijs, erg jammer.

Inrichting was huiselijk en creatief gedaan.
Wat fijn dat u ons eten lekker gevonden. U hebt gelijk over Arabische restaurants met volle tafel en dat heeft Habibi altijd, maar dat hoort bij hoofdgerechten en wat u heeft besteld waren maar broodjes. En een huisgemaakte vlees broodjes voor €6,00 is niet duur . Hopelijk u weer te zien bij Habibi om van de smaak van Egypte te genieten.
Vriendelijke Groetjes.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Heerlijk gegeten, zeer vriendelijke eigenaren die met liefde en passie een kijkje geven in de Egyptische keuken. Het was smullen, komen zeker een keer terug.
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Een heel gezellig en knus restaurant met de vriendelijkste gastheer en gastvrouw.

De gerechten zijn erg bijzonder, echt traditioneel Egyptisch en zijn werkelijk om te smullen.

Het ligt misschien niet meteen op de route, maar het is de omweg zeker waard. En in de straten eromheen kan je prima parkeren.

Het traditionele gebak met ijs is ook zeker een aanrader! Ik ga zeker nog eens terug!
Joost D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Een heel erg knus en gezellig restaurant met echt heerlijk Egyptisch eten en de vriendelijkste gastheer en gastvrouw! Echt een vakantiegevoel om daar te zijn.
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Zeer gastvrije mensen, en heerlijk auhentiek eten uit de Egyptische keuken. Aanrader!
Jim B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heerlijk, smakelijk en authentiek Egyptisch eten. Bijzonder aardige bediening die erg gastvrij was en enthousiast vertelde over de diverse gerechten. Zeker aan te raden. Als we weer in rotterdam zijn, gaan we hier zeker weer eten.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Plezierig klein Egyptisch restaurant met gastvrije waardin die enthousiast informatie geeft over de recepten. Uitstekende linzensoep, lekkere vis tajine en smakelijk dessert van de chef.
H. V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
De eigenaren waren heel vriendelijk! We kregen veel uitleg over de gerechten, en konden daardoor een goede keuze maken, kregen zelfs extra borden om eventueel van elkaars gerechten te proeven! Het eten smaakte goed, en was voor ons weer een avontuur!
Irene J.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
Met vier personen gegeten, goede keuze uit vleesgerechten en vegetarische schotels. Prettig advies over het delen van voorgerechten en hoofdgerechten. Alles even smakelijk. Een aanrader!
Akira V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
2 weken geleden kwam ik hier eten met mijn vriendin die ook Egyptisch is. Zij nam de Molokhiya en ik de grill schotel en het was heerlijk! Heerlijk vlees en de Molokhiya was zoals die hoort te zijn, voortreffelijk! En mijn vriendin kan het weten want zij is de kenner. Het restaurant geeft je het gevoel alsof je bij iemand thuis komt eten waar je je meer dan welkom voelt. Een heel lief echtpaar dat met liefde voor je kookt. Dat proef je!
De tafel van Robin M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Enorm mooie verrassing was het eten bij dit Egyptische restaurant. Sinds 2008 het enige in zijn soort in Rotterdam. Vriendelijk ontvangst en heerlijk diner.
Chris V.
De eigenaren zijn uiterst gastvrij en enthousiast over de gerechten. Ze komen met suggesties en tips. Eenvoudige inrichting. Geen alcohol.
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het eten was heerlijk, ook volgens mijn vriend (die Egyptisch is). Wij hebben de linzensoep, molokhiya, moussaka en mahshi geprobeerd, en toen nog het toetje van de chef (basbousa) besteld. Alles was lekker, en de gastheer en gastvrouw waren heel vriendelijk en geïnteresseerd.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
gisteravond met 3 collega's gegeten. Was erg gezellig met zeer goede gastvrije ontvangst. Uitleg over de Egyptische keuken van de gastvrouw. Gerechten waren lekker en zagen er goed verzorgd uit! Toetje van de chef ook lekker aldus collega, zelf niet gegeten. Al met al heerlijk gegeten in een knusse sfeer.
Altijd welkom bij Habibi
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Prima, knus restaurant. Welkome ontvangst door de gastvrouw. Heerlijk authentiek Egyptisch gegeten met goede uitleg over de gerechten. Aankleding mag iets meer zijn, maar dat is maar een klein puntje. Je zit er heerlijk rustig met Egyptische muziek op de achtergrond. Zeer aardige gastvrouw en -heer. Zeker voor herhaling vatbaar
P. C.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Schijnt de enige echt authentiek Egyptische restaurant te zijn in Nederland. De gerechten waren eenvoudig, zoals de meeste arabische keukens, maar rijk van smaak en ook nog mooi verzorgd. De eigenaren , man en vrouw, waren ontzettend vriendelijk , wat maakte voor een warme thuis sfeer en zij vertelden trots over hun familie en leven hier in Nederland. Wij komen zeker een keer terug om de andere gerechten te proberen.
Laurine V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Het eten was zeer goed en de ontvangst was erg hartelijk! We hebben een leuke avond gehad, er hing een heel relaxte sfeer.
Josee Z.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Habibi serveert authentieke Egyptische gerechten, zeer smakelijk! Erg vriendelijke en gastvrije bediening; men geeft graag informatie/toelichting.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Bijzonder restaurant van bijzondere mensen! Zij hebben hart voor de zaak, zijn zeer vriendelijk en zelfs in een volle zaak neemt de gastvrouw tijd om te vertellen dat het gerecht 'gevulde artisjokken' een recept van haar moeder is. En dat zij met haar zuster samen vroeger alle artisjokken moest pellen. Je ziet het voor je!
Heerlijk gegeten! We gaan zeker weer eens terug!
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heel leuk en gezellig eethuis. Zeer vriendelijk personneel. Wij komen er graag weer terug. En welkom verreijking van de diversiteit van restaurants in Rotterdam. Probeer het zelf eens :-)