Restaurant Habibi

Van Speykstraat 190 3014 VS Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een Egyptische avond

Zit je bij mensen thuis? Nee, maar zo voelt het wel. Habibi in Rotterdam is een walhalla voor iedereen die van Egyptisch eten houdt en zin heeft in een avond vol kleine hapjes en gerechten. Uit het echte Egypte! Naast heerlijk eten kun je ook nog eens genieten van de fijne omgeving, in een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg!

Meer informatie over restaurant Restaurant Habibi

Dinsdag en Woensdag 17:00 - 21:30
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

Gerhard B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gezellige huiskamersfeer en het egyptische echtpaar heeft duidelijk passie voor de zaak. Heerlijke falafel! Het toilet bereiken kan een uitdaging zijn voor lange mensen of mensen die slecht ter been zijn, maar is een verrijkking van het bezoek :P
irenehb .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Dit was de tweede keer dat ik hier at, het was een stuk drukker waarschijnlijk omdat het de laatste week was van de ah actie. Dee eerste keer was het prima ik vond deze keer eigenlijk nog beter ondanks de drukte. heerlijke authentieke Egyptische gerechten.
Gwen R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Je zou er zo voorbij looen. Het is meer een huiskamer dan een restaurant. De kleinschaligheid en de zorg voor het eten doet veel goed. De soep en falafel vooraf was heerlijk (wij hadden een ah bon), het vegetarische hoofdgerecht kon beter. De artisjokken met vlees was weinig. Het dessert was weer wel lekker. Je moet wat geduld hebben maar dan heb je prima eten met een liefdevolle bediening.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Authentieke gerechten zijn bereidt door de gastvrouw in open keuken. Sfeer van het restaurant geeft je het gevoel alsof je bij de gastheer/gastvrouw in de huiskamer zit. Komen hier zeker terug.
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Aangenaam verrassing op alle fronten!
Erg lekker gegeten in een aangename huiselijke sfeer. Wij waren met zijn vieren en hebben zowel het vlees, vis als vegetarische hoofdgerecht (van AH actie) geproefd en alle gerechten waren heel smakelijk. Zeker ook het vegetarische gerecht (rijstrolletjes) zag er leuk uit en smaakte voortreffelijk. Ook de voorgerechten Falafel en Hummus erg lekker. Tot slot een heerlijk (ook zelfgebakken) Egyptisch cakeje met ijs. Het was goed te merken dat alles met veel liefde, passie, zorg en aandacht wordt bereid, er komen geen pakjes en zakjes aan te pas, alles zelfgemaakt. We hadden echt het gevoel dat we bij de ontzettend vriendelijke en bescheiden eigenaren persoonlijk op visite waren! Zowel de mensen als het eten worden met liefde en aandacht behandeld. Wij komen hier zeker terug want het was een bijzondere ervaring! Top!
irenehb .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Gezellig en gastvrij familie restaurant. het sfeertje en inrichting paste bij elkaar.
Authentieke Egyptische gerechten en gedegen uitleg erbij wanneer gewenst, niet opdringerig maar puur. Het dessert was vooral top . Visgerecht aan te raden. rijst iets te gaar? Er werd gevraagd tussendoor of je even wilde wachten met volgende gerecht of liever er direct achteraan.
joheeres .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Hartelijk ontvangen en heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Bij iedere gang werd er uitgebreid uitleg gegeven over de ingrediënten en de Egyptische keuken. Echte aanrader.
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Restaurant Habibi serveert authentieke Egyptische gerechten die heerlijk smaken. De uitleg erbij door dhr. en mw. is fijn en interessant. Geweldige plek om te eten en te genieten!
Madelonn .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Wat een leuk restaurantje! De gastheer en dame doen enorm hun best het iedereen naar de zin te maken. Het eten is heerlijk. Wij wisten precies wat we wilden maar de groep naast ons niet. Waarop de gastheer voorstelde dat ze alles van de kaart namen en onderling zouden ruilen. Dat is meedenken met je gasten.
Wij gaan er zeker vaker eten. Ook omdat de prijs-kwaliteit verhouding goed is.
henriette M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
fantastisch lekker eten. we kozen beide tajin vis , maar kregen advies een ander hoofdgerecht te kiezen en deze samen te delen. prima suggestie en de gevulde artisjokken met gehakt en vis waren verrukkelijk. heerlijk gekruid"! de linzensoep vooraf was heerlijk. Eten bij habibi is een aanrader, eigenaren zeer vriendelijk. Tip je kunt ook afhalen of voor de lunch tevoren bestellen en afhalen. Tip voor medewerkesr erasmusMC.
ellensewgobind .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
We zijn 14 december bij habibi gaan eten;wat een service wat een vriendelijke mensen!!Sfeer vonden we niet geweldig maar de vriendelijkheid , de betrokkenheid van de eigenaars en het heerlijke eten maakt een hoop goed!
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Eingenaars zijn superlieve mensen, goed ontvangst, heerlijk eten, met de ah bon geweest, maar zou ook zo g!ben met vegetarische zoon en schoondochter gegaan, zij vonden het ook zalig, we hebben genoten!
Chiem R.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Erg rustig maar gezellig restaurantje, gerund door Egyptisch echtpaar. De gerechten zijn echt traditioneel bereide Egyptische gerechten. Een aanrader!
A V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Ik heb gisteren gegeten bij Restaurant Habibi.

Heel leuk gesprek gehad met de eigenaresse die ook kookt.
Hebben haar gevraagd voor ons te kiezen en hebben heerlijk gegeten in een leuke huiskamer sfeer omdat er niet veel tafeltjes zijn. Zeker een aanrader!!
Mr_Verbrugge .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heel vriendelijk ontvangst van het echtpaar. Gereserveerd via de AH restaurantactie. We hebben ontzettend lekker gegeten, uitleg over de gerechten door het echtpaar aan tafel. Alles wordt met liefde gemaakt en geserveerd, en dat proef je. Voor ons reden om zeker terug te komen en raden het anderen zeker aan.
Emma E.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Een heerlijke verassing! Het eten was heerlijk, wordt met liefde klaar gemaakt en dat proef je. Zeker waard om een keer te proberen.
loewieze .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Fantastisch lekker eten, zeer vriendelijke mensen, het interieur had voor mij alleen wat knusser in Egyptische sferen mogen zijn. Maar zeker een plekje om nog eens te gaan eten.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geen overdadige luxueuze inrichting, maar enorm vriendelijke ontvangst. Héérlijk gegeten, uitleg over de authentieke gerechten, met liefde gemaakt én opgediend. Een absolute aanrader!!!
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten, ontzéttend vriendelijke ontvangst en bediening, alles door echtpaar zelf verzorgd. Huiskamer gevoel! Aanrader!!!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
In dit restaurant als een koning ontvangen door het echtpaar. Uitgebreide uitleg over de gerechten en belangstellend naar de gasten. Ik nam als voorgerecht de Falafel die verrassend lekker was . Als hoofdgerecht nam ik de gevuldeartisjokken ook prima en als toetje kregen we Pistache-ijs. Heerlijk gegeten.
Ik kan mij helemaal niet vinden in hetgeen mijn voorgangster Marianne v.s hiervoor schrijft. De eigenaar vond dit een erg vervelende recensie die dit restaurant niet verdient , naar mijn mening.