Restaurant Habibi

-20% op de Rekening

Exclusief menu's

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een Egyptische avond

Zit je bij mensen thuis? Nee, maar zo voelt het wel. Habibi in Rotterdam is een walhalla voor iedereen die van Egyptisch eten houdt en zin heeft in een avond vol kleine hapjes en gerechten. Uit het echte Egypte! Naast heerlijk eten kun je ook nog eens genieten van de fijne omgeving, in een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg!

Meer informatie over restaurant Restaurant Habibi

Tram lijn 4 , Bus 44, Bus 32 . Metro Dijkzigt

Dinsdag en Woensdag 17:00 - 22:00
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

9,4

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Habibi

Akira V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
2 weken geleden kwam ik hier eten met mijn vriendin die ook Egyptisch is. Zij nam de Molokhiya en ik de grill schotel en het was heerlijk! Heerlijk vlees en de Molokhiya was zoals die hoort te zijn, voortreffelijk! En mijn vriendin kan het weten want zij is de kenner. Het restaurant geeft je het gevoel alsof je bij iemand thuis komt eten waar je je meer dan welkom voelt. Een heel lief echtpaar dat met liefde voor je kookt. Dat proef je!
De tafel van Robin M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Enorm mooie verrassing was het eten bij dit Egyptische restaurant. Sinds 2008 het enige in zijn soort in Rotterdam. Vriendelijk ontvangst en heerlijk diner.
Chris V.
De eigenaren zijn uiterst gastvrij en enthousiast over de gerechten. Ze komen met suggesties en tips. Eenvoudige inrichting. Geen alcohol.
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het eten was heerlijk, ook volgens mijn vriend (die Egyptisch is). Wij hebben de linzensoep, molokhiya, moussaka en mahshi geprobeerd, en toen nog het toetje van de chef (basbousa) besteld. Alles was lekker, en de gastheer en gastvrouw waren heel vriendelijk en geïnteresseerd.
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
gisteravond met 3 collega's gegeten. Was erg gezellig met zeer goede gastvrije ontvangst. Uitleg over de Egyptische keuken van de gastvrouw. Gerechten waren lekker en zagen er goed verzorgd uit! Toetje van de chef ook lekker aldus collega, zelf niet gegeten. Al met al heerlijk gegeten in een knusse sfeer.
Altijd welkom bij Habibi
Monique K.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Prima, knus restaurant. Welkome ontvangst door de gastvrouw. Heerlijk authentiek Egyptisch gegeten met goede uitleg over de gerechten. Aankleding mag iets meer zijn, maar dat is maar een klein puntje. Je zit er heerlijk rustig met Egyptische muziek op de achtergrond. Zeer aardige gastvrouw en -heer. Zeker voor herhaling vatbaar
P. C.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Schijnt de enige echt authentiek Egyptische restaurant te zijn in Nederland. De gerechten waren eenvoudig, zoals de meeste arabische keukens, maar rijk van smaak en ook nog mooi verzorgd. De eigenaren , man en vrouw, waren ontzettend vriendelijk , wat maakte voor een warme thuis sfeer en zij vertelden trots over hun familie en leven hier in Nederland. Wij komen zeker een keer terug om de andere gerechten te proberen.
Laurine V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Het eten was zeer goed en de ontvangst was erg hartelijk! We hebben een leuke avond gehad, er hing een heel relaxte sfeer.
Josee Z.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Habibi serveert authentieke Egyptische gerechten, zeer smakelijk! Erg vriendelijke en gastvrije bediening; men geeft graag informatie/toelichting.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2017
Bijzonder restaurant van bijzondere mensen! Zij hebben hart voor de zaak, zijn zeer vriendelijk en zelfs in een volle zaak neemt de gastvrouw tijd om te vertellen dat het gerecht 'gevulde artisjokken' een recept van haar moeder is. En dat zij met haar zuster samen vroeger alle artisjokken moest pellen. Je ziet het voor je!
Heerlijk gegeten! We gaan zeker weer eens terug!
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heel leuk en gezellig eethuis. Zeer vriendelijk personneel. Wij komen er graag weer terug. En welkom verreijking van de diversiteit van restaurants in Rotterdam. Probeer het zelf eens :-)
Kiemthin T.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Klein restaurant met lekker authentiek Egyptisch eten en prettige bediening. We werden welkom geheten door de eigenaar en zijn vrouw. Korte wachttijd. We kregen het eten niet op. Erg attent bood de eigenaar uit zichzelf aan om het in te pakken zodat we het mee konden nemen. Dit voorkomt verspilling van voedsel. En uiteindelijk heb je er ook voor betaald!
Thomas D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk eten en erg vriendelijke eigenaren. Vooral het toetje van de chef was erg lekker, maar de verschillende voorgerechtjes en hoofdgerechten waren ook erg lekker. Aan te bevelen!
Thara D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Het is ontzettend fijn om bij Habibi te eten. De ontvangst is heel hartelijk en de eigenaren doen er alles aan om je een fijne avond te laten hebben. Als een warm bad! Daarnaast is het eten heerlijk! Falafel van tuinbonen, Babaganoush, gevulde wijn- en koolbladeren, en dan nog het heerlijke dessert... Verrassend, origineel, met aandacht en liefde, erg lekker. Voor herhaling vatbaar!
Altijd welkom ☺
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Op basis van eerdere recensies hier naar Habibi gegaan en de berichten kloppen: erg vriendelijke mensen en erg lekker eten.
Altijd welkom ☺
Jette R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Hartelijke ontvangst en prima eten. Alleen de locatie is niet optimaal... Het restaurant zit wat verstopt in het Oude Westen en toiletbezoek is er ronduit een uitdaging.
Josepha K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Heel vriendelijk stel! Zij bereiden het eten zelf en geven je graag advies als je niet kunt kiezen. Het eten was erg lekker en niet duur. Van buiten ziet het restaurant er minder aanlokkelijk uit door de velle lampen aan de ramen maar als je eenmaal binnen zit, is het toch gemoedelijk.
sienta .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Eigenaar en vrouw heel vriendelijk. Toen ik hem vroeg of ik hun Egyptisch gerecht Molokhya, bestaande uit kip, rijst en soep, gemaakt uit juteplant, eerst mocht proeven, bracht hij mij een miniscuul kommetje met die soep. De smaak was okay, nogal slijmerig. Ons andere gerecht was kofte met patat. Beide gerechten werden geserveerd met slechts 2 slierten paardebloemblaadjes [??] als groente. En dat voor 15E/gerecht. Gelukkig dat we 50% korting kregen en slechts die 2 hoofdgerechten hadden besteld.
Kortom, ze deden erg hun best, maar we hebben betere kofte gegeten.
Qua decor: de ruimte had helemaal geen plafondverlichting. De tafels hadden wel kaarsjes, maar ik vond het tamelijk donker. Boven de ruiten waren enkele TLbuizen. Ze zouden meer moeten investeren in een sfeervoller ruimte.
Beste Sienta,

Dank je dat u onze service een dikke 10 geeft! Wij vinden het jammer dat jullie onze heerlijke Egyptische keuken niet ervaren hebben zoals verwacht. Onze traditionele chef steekt veel tijd, liefde en aandacht in de typische Egyptische gerechten. Omdat deze gerechten zijn voor vele nog onbekend. Dat is ook de reden dat wij de traditionele gerechten altijd vooraf laten proeven. Bij het proeven is het aan de gast zelf om te bepalen of zij het gerecht lekker vinden en wil bestellen. Want laten we eerlijk zijn, smaken verschillen.

Wij zien jullie graag nog eens terug om eens wat anders van onze kaart te proberen en jullie het ultieme Egyptische gevoel te geven.

De gastvrije groet,

Team Habibi"
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Oprecht vriendelijke ontvangst door eigenaren die je graag kennis laten maken met Egypte, zowel qua eten als qua land. Een iets bredere kaart, met iets meer variatie in eten en drinken zou welkom zijn. Realiseer je dat men geen alcohol schenkt als je dat een onderdeel van een avondje 'uit eten' beschouwd.
maarten.van.gelderen .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Wat een genot om hier te eten. De mensen hebben er echt plezier in om je de authentieke Egyptische keuken te laten proeven. Een ongelooflijke vriendelijke bediening en heerlijk eten. Er is geen reden om niet terug te komen.
Gerben D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2017
Heel vriendelijk personeel, lekkere Egyptische gerechten waarbij we uitleg kregen over de herkomst. Jammer dat wij de enige bezoekers waren. Er wordt geen alcohol geschonken. De guavesap en mangosap waren erg lekker. Heerlijk gegeten, een aanrader. Hoeveelheid eten was prima, niet te veel, niet te weinig.