Restaurant Habibi

Van Speykstraat 190 3014 VS Rotterdam Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-30% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een Egyptische avond

Zit je bij mensen thuis? Nee, maar zo voelt het wel. Habibi in Rotterdam is een walhalla voor iedereen die van Egyptisch eten houdt en zin heeft in een avond vol kleine hapjes en gerechten. Uit het echte Egypte! Naast heerlijk eten kun je ook nog eens genieten van de fijne omgeving, in een zijstraat van de Nieuwe Binnenweg!

Meer informatie over restaurant Restaurant Habibi

Dinsdag en Woensdag 17:00 - 21:30
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

9,1
7,2
S. L.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten bij Habibi. Aardige gastvrouw die ronduit vertelt over haar gerechten en de Egyptische keuken. De locatie voelt aan als een huiskamer. In combinatie met de huisgemaakte gerechten voelt dat niet ongemakkelijk.
De avond dat wij daar gingen eten was het helaas erg rustig, grotendeels van de avond waren wij de enige gasten. Daar de gastvrouw en gastheer over het algemeen in de keuken stonden moesten wij zelf maar hen toelopen om wat te drinken, koffie/thee na het diner en de rekening te vragen. Dit vonden wij een minpunt.
Al met al kun je bij Habibi prima dineren.
Rinus V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Echt heel lekker gegeten, veel zorg bereid aan de gerechten en dat proef je, alles is bijzonder. De bediening is heel attent en vriendelijk. Niets is te veel. Ook de drankjes/sappen zijn heerlijk.
Alcoholhoudende dranken worden niet geschonken maar dat was geen gemis.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Wat een gastvrije vrouw! Ze kookt heerlijk, is super vriendelijk, geeft veel informatie over de gerechten en geniet oprecht als je genoten hebt. De gerechten waren fantastisch! Belangrijk voor ons: de porties waren precies goed! En alles vers klaar gemaakt. Een absolute aanrader!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Heerlijk eten in een eenvoudige, huiselijke setting! De eigenaars besteden veel aandacht aan de gasten en dragen de Egyptische keuken uit. Een aanrader.
Natasja B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk goed verzorgd eten. Lieve mensen die de zaak runnen. Echt een restaurant om heel vaak heen te gaan. ,........
Torsten H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Vandaag meegedaan aan de volkskeuken tour van het Wereldmuseum in het verhalenhuis op Katendrecht - zij waren kok, super keuken en een interessant verhaal.
blues4sale .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Zeer vriendelijke eigenaren, geven je een huiselijk gevoel en serveren heerlijk eten!
Wij komen snel terug om de andere gerechten te proeven.
Betty H.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Zeer vriendelijke en gastvrije ontvangst. We kregen uitleg over de gerechten en advies wat te bestellen.
We wilden op tijd weg vanwege een voorstelling in de schouwburg wat geen probleem was. Alle gerechten werden op tijd geserveerd, en voldoende tijd om te genieten van deze smakelijke gerechten.
Zeker een aanrader om vaker te eten en de andere gerechten van de kaart uit te proberen.
Gerhard B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Gezellige huiskamersfeer en het egyptische echtpaar heeft duidelijk passie voor de zaak. Heerlijke falafel! Het toilet bereiken kan een uitdaging zijn voor lange mensen of mensen die slecht ter been zijn, maar is een verrijkking van het bezoek :P
irenehb .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Dit was de tweede keer dat ik hier at, het was een stuk drukker waarschijnlijk omdat het de laatste week was van de ah actie. Dee eerste keer was het prima ik vond deze keer eigenlijk nog beter ondanks de drukte. heerlijke authentieke Egyptische gerechten.
Gwen R.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Je zou er zo voorbij looen. Het is meer een huiskamer dan een restaurant. De kleinschaligheid en de zorg voor het eten doet veel goed. De soep en falafel vooraf was heerlijk (wij hadden een ah bon), het vegetarische hoofdgerecht kon beter. De artisjokken met vlees was weinig. Het dessert was weer wel lekker. Je moet wat geduld hebben maar dan heb je prima eten met een liefdevolle bediening.
Tanja V.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Authentieke gerechten zijn bereidt door de gastvrouw in open keuken. Sfeer van het restaurant geeft je het gevoel alsof je bij de gastheer/gastvrouw in de huiskamer zit. Komen hier zeker terug.
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Aangenaam verrassing op alle fronten!
Erg lekker gegeten in een aangename huiselijke sfeer. Wij waren met zijn vieren en hebben zowel het vlees, vis als vegetarische hoofdgerecht (van AH actie) geproefd en alle gerechten waren heel smakelijk. Zeker ook het vegetarische gerecht (rijstrolletjes) zag er leuk uit en smaakte voortreffelijk. Ook de voorgerechten Falafel en Hummus erg lekker. Tot slot een heerlijk (ook zelfgebakken) Egyptisch cakeje met ijs. Het was goed te merken dat alles met veel liefde, passie, zorg en aandacht wordt bereid, er komen geen pakjes en zakjes aan te pas, alles zelfgemaakt. We hadden echt het gevoel dat we bij de ontzettend vriendelijke en bescheiden eigenaren persoonlijk op visite waren! Zowel de mensen als het eten worden met liefde en aandacht behandeld. Wij komen hier zeker terug want het was een bijzondere ervaring! Top!
irenehb .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Gezellig en gastvrij familie restaurant. het sfeertje en inrichting paste bij elkaar.
Authentieke Egyptische gerechten en gedegen uitleg erbij wanneer gewenst, niet opdringerig maar puur. Het dessert was vooral top . Visgerecht aan te raden. rijst iets te gaar? Er werd gevraagd tussendoor of je even wilde wachten met volgende gerecht of liever er direct achteraan.
joheeres .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Hartelijk ontvangen en heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Bij iedere gang werd er uitgebreid uitleg gegeven over de ingrediënten en de Egyptische keuken. Echte aanrader.
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Restaurant Habibi serveert authentieke Egyptische gerechten die heerlijk smaken. De uitleg erbij door dhr. en mw. is fijn en interessant. Geweldige plek om te eten en te genieten!
Madelonn .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Wat een leuk restaurantje! De gastheer en dame doen enorm hun best het iedereen naar de zin te maken. Het eten is heerlijk. Wij wisten precies wat we wilden maar de groep naast ons niet. Waarop de gastheer voorstelde dat ze alles van de kaart namen en onderling zouden ruilen. Dat is meedenken met je gasten.
Wij gaan er zeker vaker eten. Ook omdat de prijs-kwaliteit verhouding goed is.
henriette M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
fantastisch lekker eten. we kozen beide tajin vis , maar kregen advies een ander hoofdgerecht te kiezen en deze samen te delen. prima suggestie en de gevulde artisjokken met gehakt en vis waren verrukkelijk. heerlijk gekruid"! de linzensoep vooraf was heerlijk. Eten bij habibi is een aanrader, eigenaren zeer vriendelijk. Tip je kunt ook afhalen of voor de lunch tevoren bestellen en afhalen. Tip voor medewerkesr erasmusMC.
ellensewgobind .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
We zijn 14 december bij habibi gaan eten;wat een service wat een vriendelijke mensen!!Sfeer vonden we niet geweldig maar de vriendelijkheid , de betrokkenheid van de eigenaars en het heerlijke eten maakt een hoop goed!
Desiree D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Eingenaars zijn superlieve mensen, goed ontvangst, heerlijk eten, met de ah bon geweest, maar zou ook zo g!ben met vegetarische zoon en schoondochter gegaan, zij vonden het ook zalig, we hebben genoten!