Restaurant Habibi

Krommestraat 45 3811 CB Amersfoort Nederland Kaart

Over restaurant Restaurant Habibi

Exotisch Arabisch

De exotische smaken uit Duizend-en-één-nacht, maar dan in een prachtige, moderne setting. Ontdek nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Een heerlijke ontdekkingsreis!

Meer informatie over restaurant Restaurant Habibi

Service8,2/10
Decor7,7/10
Heidi61 . Expertproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wat een waanzinnige smaken.
Arabische sfeer zeker aanwezig, maar heb het weleens meer 'Oosters' ervaren en gepresenteerd gezien en gehad.
Bediening lief, vlot en bereidwillig.

Geen terras, niet erg maar wel een weetje.
Eten echt voortreffelijk.....voor mij de absolute topper de Calamarie....met n pittige spinazie/roomsaus.....té lekker.

Top gegeten.....mooie herinnering.
JeenDeSpa . Meesterproever (25 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Gisteren een uitstekende avond bij Habibi. Vanaf het moment van binnenkomst rent de bediening zich de benen uit het lijf om het hun gasten naar de zin te maken. Voor liefhebbers van de Marokkaanse en Libanese keuken staat Habibi met stip op 1. De place to be voor echte couscous, en daarmee doel ik op de traditionele bereidingswijze -de lange weg-. De overheerlijke falafel smaakte zoals het hoort en gerechten zoals de 'zevengroenten' en de calamaris (perfect gekruid en zonder jasje) smaakten geweldig. Het geroosterde eendeboutje was iets te droog. De bijgerechten waren prima, ook de grote eter komt hier goed aan zijn trekken. Zowel de Libanese als Chileense chardonnay bleken perfecte begeleiders van al die heerlijkheid. De bediening is een schoolvoorbeeld van relaxte zorgzaamheid en 'er zijn' wanneer het nodig is. Druk zijn en toch de tijd vinden voor een praatje of uitgebreide toelichting. Mooi en sfeervol ingericht maar vooral door het authentieke en bevlogen gastvrouwschap is Habibi een van de meest gezellige en pretentieloze restaurants van Amersfoort en een topper in zijn klasse.
MVmB . Fijnproever (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij restaurant Habibi de proeverij uitgeprobeerd. We kregen in drie gangen veel gerechten van de kaart te proeven. Aan tafel werd vriendelijk uitgelegd wat er was geserveerd. De hapjes kwamen op een groot bord en konden verdeeld worden over losse borden. Het eten smaakte goed. De Marokkaanse en Libanese wijnen waren aan de prijzige kant. Achterin het restaurant zit je minder gezellig dan aan de voorkant, maar de algehele sfeer in het restaurant is goed. Een leuke ervaring om kennis te maken met de Arabische keuken!
Craniodoude47a . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Leuk restaurant met heerlijke keuken. De proeverij was echt een hele goede aanrader, evenals de Libanese wijn. Vriendelijke bediening die wisten wat ze serveerden en ons goed verzorgden. Echt een geslaagd avondje uit.
TonHendriks . Expertproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hele enthousiaste bediening. Nieuwe smaken en leuke inrichting. Wij drieën waren als eerste binnen. En we gingen als laatste weg. Avondvullende gezelligheid met het concept van verschillende gerechten. Wij komen terug.
Sandra M. Fijnproever (2 recensies) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Wij hadden gereserveerd i.v.m. het verjaardag van mijn vriend, de recensies waren veel belovend. Dus ik ging met habibi naar restaurant Habibi, zodat hij kennis kan maken met het oosterse keuken. Wij hadden er erg zin in.

Bij binnenkomst vonden wij het sfeer in het restaurant redelijk, maar goed smaken verschillen. Bij het bestellen van het eten, hadden ze een gerecht niet, wat we overigens prima vonden. Toen kwamen de andere 5 mezza´s. Het surf en turf gerecht was prima en zo ook het eendboutje. De tabouleh smaakte naar zout en zwarte peper, deze dan ook terug gestuurd, helaas konden ze geen nieuwe maken. De gastvrouw, bood wel een andere gerecht aan wat netjes was. De lamskoteletten waren droog en door gebakken en de rijst erg droog. Ik vond het prima om te betalen, maar vond het opvallend dat alles op de rekening stond. Het was attenter geweest, als de tabouleh er afgehaald werd.

Hierdoor besloten wij elder ons avondje voort te zetten. Het zou fijn zijn als er aandacht besteed wordt aan de gastvrijheid restaurant Habibi, helaas hebben wij hierdoor een teleurstellende ervaring gehad.
Beste Sandriko,

Allereerst bedankt voor uw recensie, we nemen uw feedback ter harte. We vinden het erg jammer dat uw deze ervaring heeft gehad met ons restaurant. Normaliter halen we inderdaad teruggestuurde gerechten van de rekening af. We hebben het systeem nagekeken wat ons laat zien dat de gerechten inderdaad van de rekening zijn gehaald. Als dit niet het geval was met betalen kunt u uiteraard bij ons terugkomen voor een compensatie. Het spijt ons ook zeer dat het eten niet lekker had gesmaakt. Wij horen vaak goede recensies over ons eten, maar zoals uw benoemde smaken verschillen. Wij gaan zeker met het team de gastvrijheid bespreken, omdat wij dit een belangrijk focus punt vinden in Habibi. Daarom willen wij uw bedanken voor de recensie, waarmee u ons helpt te verbeteren. Nogmaals excuses.

Met vriendelijke groet het Habibi team
Jan Dirk H. Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik kom regelmatig met mijn vriendin eten bij dit sfeervolle restaurant. Het eten is er echt verrukkelijk. De eigenaresse is zeker niet op haar mondje gevallen en is een ontzettend leuke gastvrouw. Ze komt rustig bij je aan tafel een wijntje meedrinken en kan je heel verstandig adviseren. Habibi staat voor een gezellig avondje uit. Top
Mariabt . Meesterproever (46 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Met twee buren gegeten bij rest. Habibi. Was niet druk die avond, we werden warm welkom geheten, speelde een gezellig muziekje, prettig sfeervol interieur. We kozen voor Yamna Bites, een 3 gangenmix van de kaart qua voor/hoofd/toetjes. Dat was een aangename verrassing van diverse warme en koude mezze van zowel vlees als vis en veggie. Bastilla; een Marokkaans kippenpasteitje was m'n favoriet. Petit grande dessert met oa baklava was smullen!
Frouke H. Fijnproever (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Super leuk restaurant met heerlijk eten, geweldige attente bediening én comfortabele stoelen. Ben hier zelf al een keer eerder geweest met een vriendin, maar dit keer was het een moeder dochter uitje. We hebben 3 gangen specialiteiten van de Chef gegeten. Diit betekende allerlei verschillende koude tapas, tweede gang was warme tapas en natuurlijk als afsluiter kleine zoete desserts. Er was volop keuze en het ene gerecht was nog lekkerder bereid en gekruid dan het andere. Aan geur en kleur was er op de prachtig opgemaakte tapasschaal geen gebrek en elke hap was een aangename verrassing. Zodra wij vertelde dat we de film moesten halen werd hier goed op ingespeeld door de bediening, echte gastvrouwen en een gastheer.
Willem-Jan K. Meesterproever (31 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Een sprookje uit duizend-en-een nacht. Mooi menu van mezes (koud voor, warm hoofd) met mooie authentieke smaken. Fijne en attente bediening; je voelt je echt welkom en de gerechten worden goed uitgelegd. We komen hier vaker terug.
Erik H. Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor wie eens iets anders wil dan bij voorbeeld de klassieke Franse keuken is Habibi een absolute aanrader. Ze bieden de mogelijkheid om alle gerechten van de kaart te kunnen proeven in een menu. Een grote schaal met heerlijke voorgerechten komt op tafel wat al zorgt voor een gezellige interactie. De mogelijkheid om zoveel unieke smaken te ervaren is fantastisch. Vervolgens bestaat het hoofdgerecht uit nog een schaal met warme gerechten, allemaal even uniek van smaak en voor ieder wat wils, vegetarisch, vis en vlees is goed gecombineerd. Het is moeilijk om een gerecht als zijnde 'de lekkerste' te bestempelen omdat juist de combinatie van alles bij elkaar zo lekker is. Gelukkig was het dessert iets minder qua omvang want je verlaat het restaurant echt meer dan voldaan. Bediening is enthousiast, zeer vriendelijk, erg gastgericht en geven een zeer goede service misschien niet allemaal erg ervaren maar dat geeft niets want de eerlijke glimlach maakt alles meer dan goed. Lokatie is top, midden in de oude binnenstad van Amersfoort. Eerlijk is eerlijk, Habibi was in eerste instantie niet het restaurant waar ik zelf voor gekozen had. Ik werd uitgenodigd door vrienden. Maar door mijn werk als restaurant manager ben ik wel altijd in om iets nieuws te ervaren en te proberen. En wat een zeer positieve ervaring was dit. Met als resultaat dat ik, binnen 2 weken, zelf vrienden had uitgenodigd om bij Habibi te dineren. En nog herkend werd ook, en DAAR hou ik van, heerlijk.
Foodlover3 . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Bij binnenkomst werden we erg gastvrij ontvangen en werden onze jassen aangenomen. Wij hebben gekozen voor het chef chef menu en dit is zeker weten een aanrader en meer dan genoeg. Je krijgt dan een schaal met koude voorgerechten, een schaal met warme mezzes als hoofdgerecht en nog kleine nagerechten. Vooral de pittige hummus en de Bastilla waren erg lekker. De bediening was erg aardig en kon van alles over het eten vertellen. Ook heerst er een gezellig sfeer, al met al is het dus zeker een aanrader!
Renee O. Meesterproever (10 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Met z'n tweeën de proeverij gegeten en echt genoten van Libanese en Marokkaanse lekkernijen. Een heerlijk koud plateau met vlees, vis en vega. En daarna een warm plateau met ook een combi vlees, vis en vega. Het toetje was ook super lekker alleen de baklava iets aan de droge kant. Super service en een echte aanrader!
Faat123 . Expertproever (7 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Leuk uitziende restaurant maar het eten was weinig en niet bijzonder. Ik eet vaker arabisch dus in vergelijking kan het beter.
Onari . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
We hadden erg veel zin om hierheen te gaan. Bij binnenkomst viel ons de sfeer een beetje tegen. Je verwacht warme kleuren op de muur die een bijzondere sfeer maken. Helaas is alles wit geschilderd en dit overheerst de rest van de aankleding.
Het eten was prima, goede gerechten, heerlijk van smaak. Erg leuk dat de wijnkaart veel oosterse wijn had.
Wat ons het meeste tegenviel was de bediening. Kortaf, snel en duidelijk geen horeca personeel. Een jong meisje deed erg haar best maar dat was niet voldoende. Als je soep besteld, lijkt het ons logisch dat je een lepel erbij krijgt, daar hebben we drie keer om moeten vragen. Ook bij het dessert kwam het bestek er weer achteraan.
Na het betalen moesten we na 5 minuten wachten zelf vragen of we onze jas mochten hebben, waarna we die maar zelfs moesten zoeken.
Het heeft echt de potentie om een leuk restaurant te zijn maar dan moet er nog wel wat verbeteren. Wij zullen niet snel nog een keer komen, jammer genoeg.
NeelkeSofie . Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben gekozen voor het vegetarisch driegangenverrassingsmenu. Het bestond uit mezze, eerste ronde koud, tweede ronde warm, derde ronde verschillende kleine desserts. De kok heeft veel verschillende ingrediënten gebruikt, veel verschillende smaken die verrassend goed bij elkaar pasten. We hebben heerlijk gegeten!
Kikitop . Proever (1 recensie) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Het topmezze menu was zeer weinig voor het aantal personen. Wij hadden niet voldoende, ook waren het de meest eenvoudig mezze, zoals de dipjes, deze werden als 1 mezze per klein schaaltje dipsaus gerekend. 5 koude mezze waren bij ons 3 dipjes en twee kleine salades. De 5 warme mezze waren iets groter, maar verzoek vegetarisch en vis kwam niet goed door, enkel vegetarische mezze gehad. Groenten, salades, bulgur en couscous en een falafelballetje pp. Al met al best veel geld voor wat we hebben gekregen, jammer..
Lovefood1998 . Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Ik heb samen met mijn vriend heerlijk gegeten bij het restaurant. Ze hebben heerlijke gerechtjes zoals de bastilla en de tajines. De bediening is heel erg goed, ze werken snel en leggen alles goed uit. Al met al heb ik dus een leuke avond gehad en heerlijk gegeten. Zeker een aanrader
Abroek . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We hebben heerlijk en ontspannen gegeten, het is een keer wat anders. Wij hadden het menu genomen met 5 koude en 5 warme gerechten en dessert. De gerechten hebben allemaal een bijzondere eigen smaak Ook voor zwangere en vegetariërs is er volop keuze. De bediening is erg vriendelijk. Echt een aanrader, ook om met een aantal vrienden te gaan eten, doordat je de kleine gerechtjes makkelijk kunt delen en zo van alles kunt proeven.
Marieke92 . Expertproever (6 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Geweldig gegeten en aardige bediening. Proeverij is een aanrader! Dessert mag iets groter maar dat is persoonlijk haha. Sfeer is erg prettig