Over het restaurant Restaurant Habibi

Een sprookje dat uitkomt

Exotisch Arabisch: dat is wat u aantreft bij Habibi. In een moderne setting genieten van de exotische gerechten uit Duizend-en-een-nacht. Geen sprookje, maar een werkelijkheid die een streling op de tong is. Ga op ontdekkingsreis en proef nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Klein, maar o zo fijn! Laat je verrassen en waan jezelf een avondje in de sfeer van het Midden-Oosten.

Halve fles mineraalwater

Diner

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Habibi

Tom W.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Zaterdagavond heerlijk gegeten, mooie hapjes, telkens weer een niuewe smaakbeleving.
Top! we komen zeker weer eens terug.
Nico K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
heerlijk eten , prettige bediening; inrichting leuk; beetje weinig privacy voor onze tafel....
geasmidt .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
We hebben een hele leuke avond gehad in het eten was ontzettend goed op smaak.
De gerechtjes waren stuk voor stuk een smaak explosie, mooi opgediend met een goede uitleg van het personeel.
De rode wijn erbij was top.
We komen zeker terug.
Jaap D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Advies van andere recensenten was goed: neem de proeverij. Vele en geraffineerde smaken. Rode en witte huiswijn is niet echt goedkoop maar smaakt uitstekend, ook bij de gerechten. wij komen nog eens terug.
Tony M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Heerlijk gegeten en vooral de bediening was uitstekend! Alert, vriendelijk. We hadden het 3 gangen menu met proeverijtjes. Ook het tempo was precies goed, niet te langzaam en niet te snel.
Kortom: aanrader!
steffi.mulder .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Heerlijk gegeten in een gezellige sfeer!!! Als je van de Arabische keuken houdt is dit een aanrader, wij komen zeker terug
Nada E.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Helaas was het eten erg slecht. De vlees was taai een de rest was smaakloos. Toen we daar iets van zeiden kregen we een hele arrogante reactie terug. Kortom waardeloos en niet voor herhaling vatbaar. Overigens was het onwijs duur voor wat we kregen. Erg jammer!!
Erik N.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Heerlijk gegeten en genoten van het verrassingsmenu
Marie D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Het is een kleine ruimte en de tafeltjes zitten erg strak tegenelkaar aan gepropt
Ik had van libanees eten wat meer pit verwacht, ik vond de gerechtjes tamelijk vlak
De wijn, de libanese witte was wel errug lekker
Voor €90,- vond ik het niet verrassend genoeg
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Was een zeer zeer drukke avond toen wij er waren. We hebben tot drie keer toe verkeerde drankjes gekregen die we niet zo ( green ice tea ipv gewone, green tea werd ginger ale etc) besteld hadden, maar gezien de drukte en het feit dat de medewerkers trap op trap af aan het rennen waren geen punt van gemaakt. Vierde keer wel. Verder waren de medewerkers heel vriendelijk en vrolijk ondanks hektiek. Eten was goed en lekker.
De tafel van Irene M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Voor het eerst van deze keuken geproefd. Wat een culinaire ervaring, gezellig en ondanks de drukte vriendelijke
bediening!
Paul S.
Wat een heerlijk eten!!, leuke bediening en fijne sfeer. Mooi om te zien hoe men, onanks de enorme drukte, alles onder controle heeft. Wij hebben een TOP avond gehad. We komen zeker een keer terug!!
Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Op Zaterdag bij toeval in dit restaurant terechtgekomen op advies van de dame in het chocolade winkeltje, een paar deuren terug. Nog niet eerder Libanees gegeten dus het voor ons een gok. Beneden oogde het niet al te groot maar kennelijk kon je ook boven plaatsnemen. Gewoon beneden gezeten en dat beviel goed. Er werd ons aangeraden om dan de 3 gangen proeverij te nemen. heb je van alles wat en dat geeft een (h)eerlijk beeld weer van de gerechten die geserveerd worden. Het bleek een groot succes. Alle smaken kwamen voorbij, fris, kruidig, pittig. Alle gerechten waren goed op smaak! We hebben genoten. Ook de dames van de bediening waren erg aardig. Komen er graag nog eens terug.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Een aantal mezzes uitgekozen: tonijn, bastilla, falafel en fatayer. Alles goed op smaak, veel kruiden. Prima en met smaak gegeten. We kozen bewust voor een aantal onbekendere gerechten, in de hoop wat bijzonders te krijgen wat we nog niet kenden. Dat is gedeeltelijk gelukt. Er zouden best meer typisch Arabische gerechtjes op de kaart mogen, zeker bij de desserts.

De tafeltjes voor 2 personen staan wel erg dicht op elkaar. Ook is de inrichting wat gedateerd.
Franc R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Prima, klantvriendelijk, lekker eten, prima bediening, eten prijs kwaliteit een aanrader, leuk straatje kortom allles prima in orde
Brenda H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Prima restaurant, heerlijk eten. Aanrader.
P.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Dit was mijn tweede keer bij Habibi in Amersfoort en zeker niet de laatste keer. Een zeer vriendelijke bediening, leuke entourage en heerlijk eten. Wij komen absoluut terug.
Mireille O.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Mooie en gezellige inrichting, goede sfeer, lekker eten (weer is wat anders dan een biefstuk met friet) en goede wijnen! Voor de kids is het alleen wat minder geschikt..
Nelleke D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
plezante avond, explosie van smaken en goede kennismaking met Libanese keuken. Fijn idee om allerlei gerechtjes te kunnen proeven.
Douwe Willem D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Verrassend. Redelijk sober restaurant, niet te veel opsmuk en dit geeft een rustgevend en huiselijk gevoel. Helaas is de slechte afsluiting naar de ruimte achter het restaurant een minpuntje.

Het eten was voortreffelijk en de uitleg over het te nuttigen gerecht was goed en duidelijk.

Bediening loopt soepel en de dames zijn zeer vriendelijk en attent.

Dus al met al een een restaurant die zou aanbevelen als men iets verder wil kijken dan de Europese keuken.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Super restaurant! Vriendelijke bediening (huislijke en persoonlijke sfeer). Zou er direct weer heen gaan. Je merkt dat de eigenaar trots is op haar restaurant.