Restaurant Habibi

Krommestraat 45 3811 CB Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een sprookje dat uitkomt

Exotisch Arabisch: dat is wat u aantreft bij Habibi. In een moderne setting genieten van de exotische gerechten uit Duizend-en-een-nacht. Geen sprookje, maar een werkelijkheid die een streling op de tong is. Ga op ontdekkingsreis en proef nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Klein, maar o zo fijn! Laat je verrassen en waan jezelf een avondje in de sfeer van het Midden-Oosten.

Halve fles mineraalwater

ghadeer V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Louk B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Lekker eten in een leuke, ongedwongen sfeer.
Bijzonder vriendelijke serveerster.
We hebben "de proeverij" gegeten, allemaal kleine porties van de kaart.
Lekkere wijn uit Libanon, en verse muntthee.
Anouk V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Gezellig met mijn familie een avondje gaan eten bij Habibi. Wat hebben wij genoten zeg. Op aanrader van het meisje in de bediening de proeverij genomen, hierbij krijg je de hele kaart in het klein. Wat was dit genieten zeg, zoveel verschillende smaken en gerechten en allemaal heerlijk. Hierbij hebben we na uitleg van de wijnen ook nog een lekker libanees wijntje bestelt, wat paste dit goed bij de gerechten! Als afsluiter kregen we nog een heerlijk dessert met koffie en thee. Wij komen zeker snel nog een keer eten!
Brenda E.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Een gezellige en leuke plek om een avondje te zijn. Heerlijke gerechten en ontzettend aardig en spontaan personeel! Wijntip: monta reserva.
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
We kwamen naar Amersfoort omdat het een centrale plek is voor onze famile. Van jullie restaurant had ik positieve verhalen gehoord. Het eten was heerlijk, leuke proeverij hebben we gehad. Wel was het erg veel, dit zou best wat minder kunnen. De eigenaresse en het meisje in de bediening waren super vriendelijk. de wijn was heerlijk. bedankt voor de leuke avond. zeker een aanrader.
Charon V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Het idee leek leuk en lekker. Echter was dit een aanfluiting. Op de kaart stond de mezze proeverij voor 30 euro. Niet dat het pp was. Eerst een bordje met koude gerechtjes en daarna een bordje warme. Taai en te simpel om te serveren. Met ieder twee wijn, 90 euro lichter. Nooit meer, schande.
Bordje pp voor 15 euro de man zou schappelijk zijn geweest. De kok mag wel eens restaurant waardig leren koken.
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Wij hadden de proeverij en ieder gerechtje was een verrassing. De bediening was vriendelijk en zeer attent. Wij hebben een heerlijke en bijzondere avond hier gehad. Een aanrader.
Marjolein R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
We hadden gekozen voor het volledige menu en dat was een goede keus. Alles was heerlijk en veel variatie. De uitleg over de verschillende gerechten was duidelijk.
Vriendelijke en attente bediening.
Eileen K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Heerlijk gegeten. We hebben de proeverij Habibi genomen en daardoor een keur aan gerechten geproefd. Zeker voor als je niet kan kiezen en bijzonder wilt eten is dit een goede mogelijkheid. Prijzig maar nogmaals als het een keer bijzonder mag is dit echt een aanrader.

Vers goed gekruid eten, en heerlijk samen delen tijdens het eten. Koude ronde, warme ronde en toetje: alles smaakt uitstekend. Vriendelijk bediening die blij wordt als er lekker gegeten wordt.
Tiny T.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Wij hadden de 3 gangen proeverij genomen en dat was erg verrassend.
Een diversiteit aan gerechtjes met heerlijke diverse smaken.
Wij komen hier zeker terug.
Penelope L.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijke gerechtjes, deed me denken aan Ottolenghi, kleurrijk en smakelijk. Vooral de zeebaars met dadelsaus heeft me prettig verrast. De quinoasalade en de tonijntartaar zijn aanraders. Dit restaurant komt op ons favo-lijstje.
Joris V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
het eten was erg lekker, zowel de koude als de warme gerechten waren smakellijk. De gerechten werden mooi geserveerd. De ambiance van het restaurant was uitstekend, zeer ontspannen en gastvrij. De bediening was vlot en zeer vriendelijk.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
We hebben een heerlijk avondje uit gehad. De service was goed en de gerechten waren heerlijk!!
Dit is een echte aanrader en we komen hier zeker nog eens terug.
Deniece & Maurice
Eveline B.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Vriendelijke bediening!
Sabine B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
We troffen het niet met de avond: Habibi bleek tegelijkertijd bezig te zijn op een nabij festival, waardoor de mevrouw in de keuken nogal in de stress zat en een aantal gerechten uitverkocht waren. Het personeel bleef ondanks de enorme drukte vriendelijk en opmerkzaam, maar de hapjes vielen ons wat tegen. We gaan het gewoon een andere keer weer proberen (en checken dan van te voren of er niet gelijktijdig een evenement is...)
Ilias R.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Leuk ingericht restaurant. Eten mix tussen Marokkaanse en Libanese keuken. Goed op smaak en met zorg voorbereid en mooie presentatie. Bediening was pro actief, behulpzaam en allert.
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
We hebben heerlijke avond gehad. Genoten van de proeverij en vooral de zeebaars, was echt yummie!! Lekker wijntje erbij en gastvrije bediening. Ik zeg aanrader.
Mariette V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Om te beginnen werden we ontvangen aan de deur met een vrolijke begroeting door bijna alle serveersters, dit gaf ons al de indruk dat we goed zaten. Vervolgens hebben we een goede uitleg over de wijnen gekregen en hiermee een perfecte keuze kunnen maken voor bij onze gerechten. We hadden een proeverijtje met allerlei hapjes van de kaart, en wat was dit smullen! Wij zijn hier voor het eerst geweest, al wonen we zelf wel in Amersfoort maar dit word onze nieuwe favoriete hotspot. De gerechten hebben ieder een unieke en lekkere smaak. Vooral de Briouat warm was er een om te onthouden! Wel echt een aanrader.
Lena T.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
het eten was heerlijk, handig als er volgorde van hapjes wordt vermeld.
de kennis van de bediening was onder de maat ,zeker wat de wijn betrof .
Marianne T.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Heerlijk eten! Keuze aan de kok overlaten is een goed idee om kennis te maken met onbekende overheerlijke smaken. Portie is goed, alles op 3 afgedtemd. Niet te weinig, ook niet te veel. Vriendelijke service met goede uitleg! Aanrader ook om nog eens te komen eten.