Restaurant Habibi

Krommestraat 45 3811 CB Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een sprookje dat uitkomt

Exotisch Arabisch: dat is wat u aantreft bij Habibi. In een moderne setting genieten van de exotische gerechten uit Duizend-en-een-nacht. Geen sprookje, maar een werkelijkheid die een streling op de tong is. Ga op ontdekkingsreis en proef nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Klein, maar o zo fijn! Laat je verrassen en waan jezelf een avondje in de sfeer van het Midden-Oosten.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Habibi

• : Parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en zaterdag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen
Rosa V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
somaje D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Bij binnenkomst was het restaurant bomvol. We hadden om 8 uur gereserveerd. Even leek het of er nog geen plaats vrij was, maar 2 minuten voor 8 konden we aan tafel. We namen beide de proeverij van kleine hapjes met alles van de kaart.
De eigenaresse en dr bediening lopen de longen uit hun lijf om ons te voorzien van de allerlekkerste hapjes. Meer dan uitstekend gegeten. En tussendoor ook nog tijd voor een praatje.
Restaurant Habibi bewijst juist nu hoe mooi het is dat Nederland een multicultureel land is.
T. V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Voor de eerste keer hier gegeten. Echt een aanrader. Genieten van de proeverij. Wat een hartelijke en prettige bediening. Voor herhaling vatbaar.
Petra T.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
heerlijk gegeten! het was alleen een beetje druk, wat de keuken niet helemaal aan leek te kunnen. het duurde wat lang, (normaal niet erg, maar 1 van ons moest nog 2 uur met de trein.)
Clarinda D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Proeverij Habibi gekozen. Heerlijke voorgerechten met verassende en passende smaak combinatie. Hoofdgerechtjes vonden wij qua smaak allemaal veel op elkaar lijken. De couscous had ik opvallend beter dan mijn eigen keukencouscous verwacht, maar dat was niet zo. Wat ons betreft waren een aantal gerechters te zout. De rode mul en kip was heerlijk. Zowel voor en hoofd was er meer dan genoeg. Vriendelijke leuke bediening en gezellige ambiance. Top avond bij Habibi
Koen S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Zeer lekker gegeten vooral de koude voorgerechten waren erg lekker. Bediening was over het algemeen erg goed echter zat er ook een chagrijn tussen die er niet veel van bakte.

al met al een leuke ervaring en heel lekker eten voor een kleine prijs.
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Was een heerlijk avondje, in alle opzichten. Een aanrader.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Het was geweldig, een Valentijn diner waarbij we de gehele kaart konden proeven. Wat een verwennerij, de wijn paste goed (Chili) en de service was top. De eigenaresse is een op en top horeca vrouw. Echt een aanrader!!!!
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Hier met een vriendinnetje gegeten op aanraden van een collega. En inderdaad het is weer eens wat anders en we lieten ons direct verleiden voor een combi plate zodat we van alles wat konden proeven. De gerechten waren best lekker. Helaas bij binnenkomst even moeten wachten en nadat we plaatsnamen zeker 20 min. op enig contact, als in het menu of een eerste drankje want de eigenaresse was druk met onze buren in gesprek. Na het voorgerecht bleek het wat warm in het restaurant en werd de airco vol aangezet die recht boven de deur hing en naar ons tafeltje blies. Gevraagd of hij uit kon maar alleen zachter was een optie. Gelukkig kwam een lief meisje van de bediening nog wel vragen of we het nog uithielden. Vervolgens ongeveer 45 min gewacht omdat ze ons hoofdgerecht vergeten waren door te geven. Al met al geen fijne ervaring..
cor S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
ik vind habibi een aanwinst voor amersfoort 1;gezellig 2;vriendelijk personeel 3;heerlijk eten,wat ons opviel zijn de fijne smaakjes ras al hanouk munt en coriander en de citroen toepassing bij de vis.wij waren met vier personen waaronder een algarijn ook hij was zeer te vrede hij voelde zich weer even thuis.wij komen beslist terug.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Nieuwe kaart, wist niet dat het nog lekkerder kon!! Heerlijk gegeten in een gezellig vol restaurant. Wat een feestje weer, zoveel smaak explosie, top!
Pauline Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Ik kom vaker bij Habibi en wilde graag de nieuwe kaart uitproberen. Ook deze keer waren de gerechten heerlijk. Ik was samen met mijn vriend en samen deelden we vooraf de gamba's, linzen en tataar. Als hoofdgerecht deelden we een kippetje en de kalfssparibs. Ik vond alles goed maar in het bijzonder de kalfssparibs, deze waren heerlijk mals. Elke keer verbazen de smaken van Habibi me weer. Ik blijf hier zeker vaker komen.
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Zaterdag 21 januari hier gegeten, het menu wat bestond uit 5 koude en 5 warme mezze's was prima. Wel had ik van tevoren aangegeven allergisch te zijn voor verse koriander, edoch zat er toch een gerechtje tussen met koriander. Het toetje, een mini Grand dessert was een tegenvaller; een stukje cheesecake, gevulde bladerdeeg met chocolade die erg droog was en veel te zoete citroenijs.
De Blanc de blancwijn werd gepresenteerd als zijnde een Sauvignon Blanc.....Jammer.
De bediening was vriendelijk maar tamelijk jong.

Het interieur is aan een opknapbeurt toe; de bekleding van de stoelen valt er bijna uit, electriciteitskabels hangen/liggen los en naast ons tafeltje stond een kanjer van een magnetron op de grond.

Helaas, ons zien ze daar niet terug.
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Bediening was zeer vriendelijk! Wij gaan zeker nog eens terug!
Varietas_delectat .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Op 13 januari hadden wij als gezelschap van 8 gereserveerd bij Restaurant Habibi. Alhoewel wij niet allemaal op hetzelfde moment arriveerden, stond bij binnenkomst altijd een gastvrouw klaar om een van ons naar de tafel te begeleiden. Deze vorm van aandacht kwam eigenlijk de hele avond terug: we besloten voor de proeverij te gaan waarin over drie gangen verschillende "mezzes" op grote schalen werden geserveerd. Er werd rekening gehouden met dieetwensen, zelfs tussen de gangen door was het geen probleem om door te geven dat een van ons toch liever geen vis wilde.

De flensjes met pulled chicken en de makreelsalade uit de voorgerechten waren favoriet. Ook de Libanese wijn paste goed bij de kruidige, licht scherpe smaken van de voorgerechten. De hoofdgerechten, ook weer op een grote schaal, vielen erg goed in de smaak. Van zoet-hartige pasteitjes, authentieke couscous tot krokante falafel. Per gang werd ook uitgelegd wat werd geserveerd, aangezien het menu door de kok wordt samengesteld.

Ook tussentijds was het fijn dat er net vaak genoeg een gastvrouw vroeg of alles naar wens was en ook goed eventuele lege glazen opmerkte. Zelfs toen nog een collega aansloot bij het dessert bleef dit niet onopgemerkt voor de vriendelijke en gastvrije medewerkers. Een klein detail, het restaurant was zo goed als vol die avond.

Wij hebben een fijne avond bij Habibi gehad en zullen zeker een keer (al dan niet in een ander gezelschap) terugkomen!
Else C.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Habibi is als een goed boek of een geweldige serie: je hoopt dat er geen einde aan komt.
Ik voelde me aan het einde van de avond net een verliefde puber.
Kortom: Een aanrader voor iedereen!
L. V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Sfeervol ingericht restaurant. Prima bediening en lekker eten. Tapas van arabische gerechten. Klein restaurant, tafeltjes redelijk dicht op elkaar.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Leuk gezellig restaurant. Wel wat lawaaiig. Leuke lekkere gerechtjes.
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Okay, we weten eigenlijk helemaal niets van de Arabische keuken en toch geven we een hoog cijfer voor de kwaliteit/smaak van de gerechten. Simpelweg omdat de verschillende smaken ons erg goed bevielen. Of zal dat zijn beïnvloed door de zeer vriendelijke ontvangst en prettige aandacht van het voortreffelijke gastvrije personeel...? Hoe het ook komt, Habibi is een absolute aanrader om gezellig en lekker te eten. Enig aandachtspuntje: we kozen voor een menu met diverse mix van voorgerechten en hoofdgerechten. Dit werd steeds geserveerd op een mooi groot bord om vanaf te scheppen op een klein persoonlijk bord. Van dit kleine bord aten we zowel voorgerecht als hoofdgerecht. Het zou mooi zijn als we bij het hoofdgerecht weer een schoon bordje zouden krijgen om te genieten van al die overheerlijke smaken.