Restaurant Habibi

Krommestraat 45 3811 CB Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een sprookje dat uitkomt

Exotisch Arabisch: dat is wat u aantreft bij Habibi. In een moderne setting genieten van de exotische gerechten uit Duizend-en-een-nacht. Geen sprookje, maar een werkelijkheid die een streling op de tong is. Ga op ontdekkingsreis en proef nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Klein, maar o zo fijn! Laat je verrassen en waan jezelf een avondje in de sfeer van het Midden-Oosten.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Restaurant Habibi

• : Parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag 17:00 - 22:00
Vrijdag en zaterdag 17:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Engels gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen
Mark K.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Was een heerlijk avondje, in alle opzichten. Een aanrader.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Het was geweldig, een Valentijn diner waarbij we de gehele kaart konden proeven. Wat een verwennerij, de wijn paste goed (Chili) en de service was top. De eigenaresse is een op en top horeca vrouw. Echt een aanrader!!!!
cor S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
ik vind habibi een aanwinst voor amersfoort 1;gezellig 2;vriendelijk personeel 3;heerlijk eten,wat ons opviel zijn de fijne smaakjes ras al hanouk munt en coriander en de citroen toepassing bij de vis.wij waren met vier personen waaronder een algarijn ook hij was zeer te vrede hij voelde zich weer even thuis.wij komen beslist terug.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Nieuwe kaart, wist niet dat het nog lekkerder kon!! Heerlijk gegeten in een gezellig vol restaurant. Wat een feestje weer, zoveel smaak explosie, top!
Pauline Z.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Ik kom vaker bij Habibi en wilde graag de nieuwe kaart uitproberen. Ook deze keer waren de gerechten heerlijk. Ik was samen met mijn vriend en samen deelden we vooraf de gamba's, linzen en tataar. Als hoofdgerecht deelden we een kippetje en de kalfssparibs. Ik vond alles goed maar in het bijzonder de kalfssparibs, deze waren heerlijk mals. Elke keer verbazen de smaken van Habibi me weer. Ik blijf hier zeker vaker komen.
Gea K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Zaterdag 21 januari hier gegeten, het menu wat bestond uit 5 koude en 5 warme mezze's was prima. Wel had ik van tevoren aangegeven allergisch te zijn voor verse koriander, edoch zat er toch een gerechtje tussen met koriander. Het toetje, een mini Grand dessert was een tegenvaller; een stukje cheesecake, gevulde bladerdeeg met chocolade die erg droog was en veel te zoete citroenijs.
De Blanc de blancwijn werd gepresenteerd als zijnde een Sauvignon Blanc.....Jammer.
De bediening was vriendelijk maar tamelijk jong.

Het interieur is aan een opknapbeurt toe; de bekleding van de stoelen valt er bijna uit, electriciteitskabels hangen/liggen los en naast ons tafeltje stond een kanjer van een magnetron op de grond.

Helaas, ons zien ze daar niet terug.
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Bediening was zeer vriendelijk! Wij gaan zeker nog eens terug!
Varietas_delectat .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Op 13 januari hadden wij als gezelschap van 8 gereserveerd bij Restaurant Habibi. Alhoewel wij niet allemaal op hetzelfde moment arriveerden, stond bij binnenkomst altijd een gastvrouw klaar om een van ons naar de tafel te begeleiden. Deze vorm van aandacht kwam eigenlijk de hele avond terug: we besloten voor de proeverij te gaan waarin over drie gangen verschillende "mezzes" op grote schalen werden geserveerd. Er werd rekening gehouden met dieetwensen, zelfs tussen de gangen door was het geen probleem om door te geven dat een van ons toch liever geen vis wilde.

De flensjes met pulled chicken en de makreelsalade uit de voorgerechten waren favoriet. Ook de Libanese wijn paste goed bij de kruidige, licht scherpe smaken van de voorgerechten. De hoofdgerechten, ook weer op een grote schaal, vielen erg goed in de smaak. Van zoet-hartige pasteitjes, authentieke couscous tot krokante falafel. Per gang werd ook uitgelegd wat werd geserveerd, aangezien het menu door de kok wordt samengesteld.

Ook tussentijds was het fijn dat er net vaak genoeg een gastvrouw vroeg of alles naar wens was en ook goed eventuele lege glazen opmerkte. Zelfs toen nog een collega aansloot bij het dessert bleef dit niet onopgemerkt voor de vriendelijke en gastvrije medewerkers. Een klein detail, het restaurant was zo goed als vol die avond.

Wij hebben een fijne avond bij Habibi gehad en zullen zeker een keer (al dan niet in een ander gezelschap) terugkomen!
Else C.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
L. V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Sfeervol ingericht restaurant. Prima bediening en lekker eten. Tapas van arabische gerechten. Klein restaurant, tafeltjes redelijk dicht op elkaar.
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Leuk gezellig restaurant. Wel wat lawaaiig. Leuke lekkere gerechtjes.
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Okay, we weten eigenlijk helemaal niets van de Arabische keuken en toch geven we een hoog cijfer voor de kwaliteit/smaak van de gerechten. Simpelweg omdat de verschillende smaken ons erg goed bevielen. Of zal dat zijn beïnvloed door de zeer vriendelijke ontvangst en prettige aandacht van het voortreffelijke gastvrije personeel...? Hoe het ook komt, Habibi is een absolute aanrader om gezellig en lekker te eten. Enig aandachtspuntje: we kozen voor een menu met diverse mix van voorgerechten en hoofdgerechten. Dit werd steeds geserveerd op een mooi groot bord om vanaf te scheppen op een klein persoonlijk bord. Van dit kleine bord aten we zowel voorgerecht als hoofdgerecht. Het zou mooi zijn als we bij het hoofdgerecht weer een schoon bordje zouden krijgen om te genieten van al die overheerlijke smaken.
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het was heerlijk eten in een mooie en gezellige omgeving. Heerlijke rode wijn uit Libië. Wij hebben gekozen voor het totale aanbod van mezzes.

Heidi61 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wat een waanzinnige smaken.
Arabische sfeer zeker aanwezig, maar heb het weleens meer 'Oosters' ervaren en gepresenteerd gezien en gehad.
Bediening lief, vlot en bereidwillig.

Geen terras, niet erg maar wel een weetje.
Eten echt voortreffelijk.....voor mij de absolute topper de Calamarie....met n pittige spinazie/roomsaus.....té lekker.

Top gegeten.....mooie herinnering.
JeenDeSpa .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Gisteren een uitstekende avond bij Habibi. Vanaf het moment van binnenkomst rent de bediening zich de benen uit het lijf om het hun gasten naar de zin te maken. Voor liefhebbers van de Marokkaanse en Libanese keuken staat Habibi met stip op 1. De place to be voor echte couscous, en daarmee doel ik op de traditionele bereidingswijze -de lange weg-. De overheerlijke falafel smaakte zoals het hoort en gerechten zoals de 'zevengroenten' en de calamaris (perfect gekruid en zonder jasje) smaakten geweldig. Het geroosterde eendeboutje was iets te droog. De bijgerechten waren prima, ook de grote eter komt hier goed aan zijn trekken. Zowel de Libanese als Chileense chardonnay bleken perfecte begeleiders van al die heerlijkheid. De bediening is een schoolvoorbeeld van relaxte zorgzaamheid en 'er zijn' wanneer het nodig is. Druk zijn en toch de tijd vinden voor een praatje of uitgebreide toelichting. Mooi en sfeervol ingericht maar vooral door het authentieke en bevlogen gastvrouwschap is Habibi een van de meest gezellige en pretentieloze restaurants van Amersfoort en een topper in zijn klasse.
mVmB .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Bij restaurant Habibi de proeverij uitgeprobeerd. We kregen in drie gangen veel gerechten van de kaart te proeven. Aan tafel werd vriendelijk uitgelegd wat er was geserveerd. De hapjes kwamen op een groot bord en konden verdeeld worden over losse borden. Het eten smaakte goed. De Marokkaanse en Libanese wijnen waren aan de prijzige kant. Achterin het restaurant zit je minder gezellig dan aan de voorkant, maar de algehele sfeer in het restaurant is goed. Een leuke ervaring om kennis te maken met de Arabische keuken!
craniodoude47a .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Leuk restaurant met heerlijke keuken. De proeverij was echt een hele goede aanrader, evenals de Libanese wijn. Vriendelijke bediening die wisten wat ze serveerden en ons goed verzorgden. Echt een geslaagd avondje uit.
TonHendriks .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Hele enthousiaste bediening. Nieuwe smaken en leuke inrichting. Wij drieën waren als eerste binnen. En we gingen als laatste weg. Avondvullende gezelligheid met het concept van verschillende gerechten. Wij komen terug.
Sandra M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Wij hadden gereserveerd i.v.m. het verjaardag van mijn vriend, de recensies waren veel belovend. Dus ik ging met habibi naar restaurant Habibi, zodat hij kennis kan maken met het oosterse keuken. Wij hadden er erg zin in.

Bij binnenkomst vonden wij het sfeer in het restaurant redelijk, maar goed smaken verschillen. Bij het bestellen van het eten, hadden ze een gerecht niet, wat we overigens prima vonden. Toen kwamen de andere 5 mezza´s. Het surf en turf gerecht was prima en zo ook het eendboutje. De tabouleh smaakte naar zout en zwarte peper, deze dan ook terug gestuurd, helaas konden ze geen nieuwe maken. De gastvrouw, bood wel een andere gerecht aan wat netjes was. De lamskoteletten waren droog en door gebakken en de rijst erg droog. Ik vond het prima om te betalen, maar vond het opvallend dat alles op de rekening stond. Het was attenter geweest, als de tabouleh er afgehaald werd.

Hierdoor besloten wij elder ons avondje voort te zetten. Het zou fijn zijn als er aandacht besteed wordt aan de gastvrijheid restaurant Habibi, helaas hebben wij hierdoor een teleurstellende ervaring gehad.
Beste Sandriko,

Allereerst bedankt voor uw recensie, we nemen uw feedback ter harte. We vinden het erg jammer dat uw deze ervaring heeft gehad met ons restaurant. Normaliter halen we inderdaad teruggestuurde gerechten van de rekening af. We hebben het systeem nagekeken wat ons laat zien dat de gerechten inderdaad van de rekening zijn gehaald. Als dit niet het geval was met betalen kunt u uiteraard bij ons terugkomen voor een compensatie. Het spijt ons ook zeer dat het eten niet lekker had gesmaakt. Wij horen vaak goede recensies over ons eten, maar zoals uw benoemde smaken verschillen. Wij gaan zeker met het team de gastvrijheid bespreken, omdat wij dit een belangrijk focus punt vinden in Habibi. Daarom willen wij uw bedanken voor de recensie, waarmee u ons helpt te verbeteren. Nogmaals excuses.

Met vriendelijke groet het Habibi team
Jan Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ik kom regelmatig met mijn vriendin eten bij dit sfeervolle restaurant. Het eten is er echt verrukkelijk. De eigenaresse is zeker niet op haar mondje gevallen en is een ontzettend leuke gastvrouw. Ze komt rustig bij je aan tafel een wijntje meedrinken en kan je heel verstandig adviseren. Habibi staat voor een gezellig avondje uit. Top