Restaurant Habibi

Krommestraat 45 3811 CB Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een sprookje dat uitkomt

Exotisch Arabisch: dat is wat u aantreft bij Habibi. In een moderne setting genieten van de exotische gerechten uit Duizend-en-een-nacht. Geen sprookje, maar een werkelijkheid die een streling op de tong is. Ga op ontdekkingsreis en proef nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Klein, maar o zo fijn! Laat je verrassen en waan jezelf een avondje in de sfeer van het Midden-Oosten.

Halve fles mineraalwater

Diner

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Habibi

Danielle H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Heerlijke avond gehad, klein verbeterpunt. Tafels buiten stonden zeer dicht op elkaar waardoor ik je weinig bewegingsruimte had en naast een rokend gezelschap waren we blij dat we snel kwa gerechten synchroon liepen. Perfecte avond gehad verder, dank voor de gastvrijheid.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
We kozen voor het verrassingsmenu, bestaande uit heerlijke kleine gerechtjes. Zeer vriendelijke bediening. Toetjes-gang vond ik het minst verrassend, maar dit etentje bij Habibi is voor herhaling vatbaar.
O.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
leuke sfeer, enthousiast personeel en heerlijk gegeten. Zeker aan te raden als je eens iets anders wilt. Wij zijn op woensdag geweest en de beneden verdieping was vol dus ook door de weeks erg gezellig.
K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Uitmuntende prijs;/kwaliteit verhouding... heerlijk eten. Ondanks de drukte vlotte bediening. Het enige restaurant waar ik iedere maand zou kunnen eten. Iedere keer weer nieuwe lekkere gerechten
Martijn G.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2018
Heerlijke avond gehad. We hadden een vega-menu. De kok had zich hierop erg uitgeleefd met veel gevarieerde smaken. En zeer vriendelijke bediening.
Ahmed B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
lekker gegeten en heerlijk smaak en heel apart restaurant netjes en heel leuk mensen en top hygiënisch
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
perfecte avond! met de proeverij hoef je nergens over na te denken en heb je gewoon heerlijk eten en een heerlijke avond
Jeannette87 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
De Habibi proeverij maakte het mogelijk om alle gerechten op de kaart te proeven. Het was allemaal even lekker en voor mij een smakelijke introductie in de Marokkaans-Libanese keuken. Bediening was keurig. De inrichting is gezellig. Het was druk; reserveren lijkt mij noodzakelijk.
jan C.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Ons laten verrassen met alle gerechten die de keuken heeft, in kleine porties. Het voorgerecht waren daarmee wel 10gerechten, gelijk de hoofd gerechten en 5 nagerechten. Alles was lekker.
Ingmar K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2018
Prima gegeten in een vlot ingerichte zaak. Porties zijn goed en smaakvol. De bediening was buitengewoon vriendelijk en behulpzaam, maar liet hier en daar wat steekjes vallen. Een tikje slordig, maar geen smet op een mooie avond. Van harte aanbevolen.
Ronald D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Wij hebben heerlijk bij habibi gegeten!
Alle smaken waren uniek. We voelden ons op het gemak door de goeie service. En de sfeer in het restaurant was prettig. Dit pareltje uit Amersfoort gaan we zeker nog een keer bezoeken.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Zoals altijd is het bij Habibi erg gezellig, dankzij de ongeëvenaarde enthousiaste en hartelijke bediening. De gerechtjes op de nieuwe menukaart zijn stuk voor stuk buitengewoon smakelijk. Gelukkig blijft de keuken de specifieke Midden Oosten-smaken koesteren. Lekkere Libanese wijnen.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
3-gangen Proeverij gedaan. Lekkere en afwisselende gerechtjes, mooi opgediend en goed uitgelegd wat het was. Heerlijk dat mijn dochter ook zonder problemen en zeer lekker veganistisch kan eten.
Janwillem K.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Eindelijk weer een goed buitenlands Restaurant... waar voorheen TioRica hier zat.. (wat een gemis is....in Amersfoort)
is er een waardige opvolger ...
Sara V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Restaurant was sfeervol en de bediening erg aardig. We hadden een soort proeverij van verschillende mezzes, maar helaas vond ik het grootste deel echt niet lekker. Smakeloos, gortdroog of juist druipend in olie. Ook het brood was oud en zelfs de falafel was ronduit vies. Erg jammer, ik had er meer van verwacht
Machella L.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Hier voor de eerste keer gegeten met een collega.
Ontvangst was prima. Het was niet druk dus in eerste instantie was de aandacht prima.
De keuze uit gerechten is ruim.
We kozen voor vijf verschillende gerechtjes die allemaal even smaakvol en authentiek waren. Veel verse ingrediënten.
Alleen had de dame in de bediening haar aandacht verlegd naar haar telefoon. En later naar een persoon die aan de bar hing. Hierdoor zaten we dus onnodig lang te wachten totdat we ons nagerecht konden bestellen.
Uiteindelijk kwamen deze dan toch maar vielen beide tegen. De verschillende zoetigheden can mijn collega waren erg droog waardoor ze ook compleet uit elkaar vielen. En zelf had ik yogurtparfait die zo diep bevroren was dat et geen doorkomen aan was. Dat was jammer.
Maar al met al een prima avond.
Bettie D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Top eten, alles zelf gemaakt, verrassende smaakcombinaties, de lekkerste couscous die ik ooit gegeten heb. En als afsluiter dat cocosijs....hemels!
K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Geweldig gegeten bij Habibi! Verrassingsmenu, in veganistische uitvoering -- stond niet op het menu, maar super dat dat zo stante-pede geregeld kon worden! Echt heerlijke variatie aan gerechten, prachtig gepresenteerd. Fijne bediening, mooi restaurant -- kortom, een echte aanrader!
Irma O.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Met drie personen gegeten. 25 gerechtjes in tere gangen, koud resp warm. Of het 25 gerechten waren betwijfelden we. De porties zijn klein. Kleine bakjes op een schotel, daartussen andere gerechtjes verscholen, rommelig opgediend. Klein mandje stukjes pitabrood. Tweede mandje stond op de rekening, niet echt gastvrij. De kwaliteit van de gerechten en de smaakcombinaties zijn matig. De makreelsalade en de paprikamousse sprongen er positief uit. Verder niet echt bijzonder. Grote droge falafel, hoemoes, lauwe haloumi, inktvisringen a la Romana, komkommersalade, guacamole. Rode huiswijn (Merlot) sappig en soepel. Water in kleine flessen erg hoog geprijsd. Ik ga er niet meer heen. Teleurstellende kwaliteit vs prijs, iets wat de vriendelijke bediening niet goed kan maken.
Cissy Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Na een vakantie in het midden-oosten hadden we heimwee naar het eten, dus naar Habibi. Maar dat viel ons tegen. We hadden de proeverij, eerste ronde koude hapjes: zulke kleine hapjes die je met z'n tweeen moet delen, dat je bang bent dat je te veel neemt en er voor je partner weinig over blijft. (Wat kost nou een behoorlijke portie Humus met pita???) Warme ronde was beter, maar falafel erg droog. Veel geld voor niet al te veel. Bediening was aardig, maar wij komen er niet meer.