Restaurant Habibi

Krommestraat 45 3811 CB Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Restaurant Habibi

Een sprookje dat uitkomt

Exotisch Arabisch: dat is wat u aantreft bij Habibi. In een moderne setting genieten van de exotische gerechten uit Duizend-en-een-nacht. Geen sprookje, maar een werkelijkheid die een streling op de tong is. Ga op ontdekkingsreis en proef nieuwe smaken, kruiden en specerijen in de vorm van mezedes: kleine Arabische hapjes. Klein, maar o zo fijn! Laat je verrassen en waan jezelf een avondje in de sfeer van het Midden-Oosten.

Halve fles mineraalwater

Diner

Jouw recensie over het restaurant Restaurant Habibi

Bettie D.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Top eten, alles zelf gemaakt, verrassende smaakcombinaties, de lekkerste couscous die ik ooit gegeten heb. En als afsluiter dat cocosijs....hemels!
K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Geweldig gegeten bij Habibi! Verrassingsmenu, in veganistische uitvoering -- stond niet op het menu, maar super dat dat zo stante-pede geregeld kon worden! Echt heerlijke variatie aan gerechten, prachtig gepresenteerd. Fijne bediening, mooi restaurant -- kortom, een echte aanrader!
Irma O.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Met drie personen gegeten. 25 gerechtjes in tere gangen, koud resp warm. Of het 25 gerechten waren betwijfelden we. De porties zijn klein. Kleine bakjes op een schotel, daartussen andere gerechtjes verscholen, rommelig opgediend. Klein mandje stukjes pitabrood. Tweede mandje stond op de rekening, niet echt gastvrij. De kwaliteit van de gerechten en de smaakcombinaties zijn matig. De makreelsalade en de paprikamousse sprongen er positief uit. Verder niet echt bijzonder. Grote droge falafel, hoemoes, lauwe haloumi, inktvisringen a la Romana, komkommersalade, guacamole. Rode huiswijn (Merlot) sappig en soepel. Water in kleine flessen erg hoog geprijsd. Ik ga er niet meer heen. Teleurstellende kwaliteit vs prijs, iets wat de vriendelijke bediening niet goed kan maken.
Cissy Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2018
Na een vakantie in het midden-oosten hadden we heimwee naar het eten, dus naar Habibi. Maar dat viel ons tegen. We hadden de proeverij, eerste ronde koude hapjes: zulke kleine hapjes die je met z'n tweeen moet delen, dat je bang bent dat je te veel neemt en er voor je partner weinig over blijft. (Wat kost nou een behoorlijke portie Humus met pita???) Warme ronde was beter, maar falafel erg droog. Veel geld voor niet al te veel. Bediening was aardig, maar wij komen er niet meer.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Alle gerechtjes waren zeer smakelijk. De porties erg klein. Van alle gerechten 1 hapje voor ieder. Dit is voor een normale eten al aan de karige kant. Voor jonge mannen is dit zeker te weinig.
Mariska V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Heerlijk eten, goede bediening, maar 8 euro voor een fles water zorgt er bij ons voor dat we niet terugkomen.
Jolande V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Hartelijke ontvagst, enthousiste bediening. Lekker en gevarieerd gegeten,, we hadden de proeverij. We komen vast nog eens terug.
rietvanderwal V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
gezellig , heel smakelijk, avontuurlijk, goede informatie bij de gerechten. vriendelijk.
V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Was ok, sommige gerechten erg spicy of zout, niet nodig. Tafeltjes erg dicht op elkaar. Kleine kaart. Prijzen iets aande hoge kant. Wel lekker gegeten.
Femke W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
Bijzonder eten in bijpassende leuke sfeer. Zeer vriendelijke bediening.
jgmijnders M.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Een prima avond gehad: hartelijke ontvangst, prima bediening en heerlijk gegeten.
Tim F.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Bediening was top, sfeer was goed en het eten was lekker. Qua mezze lekkere variatie, alleen de kwaliteit van sommige gerechten was niet hoogstaand (falafel, couscous). Toch een hele prettige diner ervaring, die met name aan de lieftallige en meewerkende bediening te danken is.
Gisdinges V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Prima ontvangst door een vriendelijke dame. We zaten beneden onder de trap waar de tafeltjes erg dicht bij elkaar staan. Ze zit bijna bij 'de buren' op schoot. De bediening is erg vriendelijk en het eten erg lekker en ruim voldoende. Ook de prijs is goed in verhouding.
Izaak S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Vriendelijke ontvangst en prettige en gepassioneerde bediening. We hadden de proeverij. Alleen de kebabspiesjes waren iets te droog. Voor de rest was haast alles een feestje voor je smaakpapillen. Absoluut heerlijk en gevarieerd. Pluspunt is dat er geen storende muziek opstaat! Gewoon gezellige drukte en geweldig eten. Hier ga ik nog wel eens heen.
Anja L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Eten was heerlijk!
Personeel was erg vriendelijk maar wel erg druk, rende overal heen.
Gasten die wachten niet prettig.
N.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Prima locatie, lekkere proeverij met verrassende gerechten, voldoende keus en hoeveelheid.
Alles is hierboven verder al aangegeven.
Myrthe M.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Erg lekker gegeten. Ook voor onze zoons van 12 en 11 was de proeverij (alles van de kaart in kleine hapjes) erg leuk. Ze hebben alles kunnen proeven. En het was meer dan genoeg.
De meiden in de bediening waren heel vriendelijk, namen de tijd, hielden rekening met onze wensen en dachten mee.
Een aanrader om eens wat anders te proeven en te kunnen kiezen uit een grote hoeveelheid lekkere gerechtjes.
L.F. V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
Gisterenavond gegeten bij Habibi waarbij opviel dat er een tekort aan keukenpersoneel was. De wachttijd was echt veel te lang.
Ru F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Geheel in de lijn der verwachting heerlijk gegeten; de proeverij stelt nooit teleur!
Zoals wel vaker was het weer flink druk, maar daar merk je helemaal niets van: niet in de kwaliteit van de bediening, en niet in de kwaliteit van het eten.
Overtuig jezelf en reserveer, zou ik zeggen.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
We hebben ons laten verrassen door de kok en dat is goed bevallen. Een aanrader voor vegetariërs.................................