Meer informatie over restaurant Restaurant Greetje

Service8,4/10
Decor8,3/10
Kreuger1 . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Mijn restaurant in de Amsterdamse binnenstad. Top kaart fijne bediening. Sommigen tafels met uitzicht op de Montelbaantoren, een plaatje dat Rembrandt van Rhijn zelf heeft gekend en geschilderd.
Top zaak!
Henk_kuipers . Meesterproever (15 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Hier week of twee geleden gegeten. Wij houden wel van onze mooie Nederlandse keuken. Prima gegeten: mouse Wolvega voor, lekker maar veel te grote portie. Hoofd: zoer fleisch en kalfstong: beide echt lekker. Toe: crème brulee: niets mis mee. Waarom dan achten en zeven? Omdat wij het restaurant toch teveel formule gericht op toeristen vonden. Zakelijk zeer slim van de zeer attente eigenaar, maar wij mistten toch wat Nederlandse charme.
Lmoent . Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Telkens we in Amsterdam zijn boeken we bij dit restaurant, fantastisch kader en enorm lekker eten, puur Hollandse keuken zeg maar
De bediening is zeker OK en de chef is super vriendelijk
wij komen er zeker nog terug
Harry S. Meesterproever (29 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Afgelopen weekend met mijn vrouw bij Greetje gegeten. Op herhaling voor de derde of vierde keer sinds ze open zijn. Het is fijn eten in dit knusse restaurant in de Peperstraat. De bediening is jong, enthousiast en doet zijn best en we vergeven een schoonheidsfoutje. De reden dat we graag terugkomen is toch vooral dat je in Greetje dingen kunt eten die je niet snel ergens anders eet. Puur Hollandse gerechten die je niet overal tegenkomt. Denk aan bloedworst of pastinaak., dat soort namen. Het cijfer 8 is geflatteerd, mijn vrouw koos voor bloedworst als voorgerecht en de kalfswang en wat ik proefde was verrukkelijk en had ik 9 gegeven. Zelf koos ik voor zeebaars en de fazant, heerlijk maar ik keek toch wat jaloers naar de borden aan de overkant. Een reden om terug te komen zullen we maar positief afsluiten!
Sybhoornstra . Meesterproever (18 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Tijdens Sail hier met z'n vieren gegeten op aanraden van vrienden.
We waren in de veronderstelling dat het een eetcafé was maar eenmaal binnen
bleek het een restaurant te zijn met hoge pretenties, zeker toen we de menukaart
en prijzen bekeken.
Na een uiterst vriendelijke verwelkoming kregen we warm bruin brood geserveerd.
Gekozen werd voor een hoofdgerecht: Knorhaan,2x Scholfilet en Lamskoteletjes.
De knorhaan was goed van smaak; de scholfilet zou knapperig zijn volgens de kaart maar was het niet. Was ook niet erg op smaak. De aardappelpuree was aan de flauwe kant.
De lamskoteletjes waren erg rauw en nauwelijks op smaak;hetzelfde gold voor de erbij geserveerde sperzieboontjes en witte bonen.
We dronken er een witte huiswijn bij. (€5,90 per glas)
We sloten af met 3 cappuccino en een espresso. Was prima. De erbij geserveerde koekjes waren echter aan de droge kant.
Er werd wel gevraagd of alles naar wens was. Omdat mijn tafelgenote de lamskoteletjes te rauw en niet erg op smaak vond is hiervoor de halve prijs gerekend. (€14,50)

Conclusie: Qua ambiance een mooie gelegenheid waarvan je nogal gespannen verwachtingen hebt zeker als je de menukaart met de pittige prijzen bekijkt.
Maar voor ons was qua smaakbeleving toch een wat teleurstellende afsluiting van ons Sail weekend...
Olivier K. Meesterproever (32 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
VERLEGEN GEITENKAASKROKET

We aten bij restaurant Greetje met een gezelschap van zes, en werden in een min of meer aparte ruimte geplaatst, vlakbij een open deur: koud! Van restaurant Greetje had ik een ander beeld, waarschijnlijk door de kneuterige naam. Ik dacht aan een intiem eethuisje, maar het is gewoon een groot, druk restaurant. Niets mis mee. Het sterkste punt van het restaurant is de menukaart, er staan hartverwarmende gerechten op: bijv. de gegrilde tosti van Fries suikerbrood met een terrine van
eendenlever; krokant gebakken bloedworst; Amsterdams pekelvlees met Amsterdams zuur en ambachtelijk "bereidde" [sic!] piccalilly"; en huisgemaakte kroketten met Mèkkerstee geitenkaas. Om maar enkele hoogtepunten te noemen. Een tafelgenoot had de asperges, lamsham, gekookt eitje, alles uitstekend, maar daar zit dan weer geen kruimige aardappel bij (te veel werk), maar gebakken aardappeldingetjes. Jammer! Ook mijn bloedworst, die erg lekker was, kwam zonder de beloofde kalfsjus en was daardoor te droog.

Een hoofdgerecht van kroketten, dat kan ik onmogelijk laten lopen, dat werden dus de geitenkaaskroketten. Kwalitatief in orde, maar een flauwe hap. (Wij vrezen een ernstig geval van "uitgebalanceerde smaken".) De toegevoegde fenegriek zou pit moeten verlenen, maar doet dat niet, en waar kroketten een uitbundige uitwerking op het humeur kunnen hebben, waren deze kaaskroketten dodelijk saai. De bijgeleverde piccalilly kon er niet veel aan veranderen en deed me verlangen naar vernietigend scherpe mosterd. Qua bediening mikt Greetje op "informeel", en dat lukt aardig, maar men gaat soms over de schreef. Al met al een restaurant waar heel goed gekookt wordt en waar de producten waarmee gewerkt wordt, dik in orde zijn. Een heel aantrekkelijke kaart, maar de geitenkaaskroket moet een schop onder z'n kont krijgen.
Karin R. Meesterproever (31 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Bij binnenkomst krijg je de indruk van een bruine kroeg. Alle tafeltjes zijn bezet, met voornamelijk toeristen. De bediening is vriendelijk, attent en deskundig. Ondanks de drukte hoeven we tussen de gangen niet lang te wachten. Vooraf de gerookte beekforel. De zachte en romige smaak van de vis, het licht pittige van de mierikswortel en het zure van de kappertjes gaf dit gerecht een perfecte balans. Als hoofdgerecht de boerderijkip. Vlees was mals en goed op smaak en de kervelroomsaus paste er perfect bij, groentes hadden nog bite en voegden echt wat toe en de frieten waren heerlijk knapperig. Als nagerecht de kaas. Zelden zo'n royaal bord gehad. Goede keuze van kazen met heerlijk smeuïg roggebrood. Verder worden er prima wijnen geschonken. Chef-kok Axel en zijn team hebben het goed voor elkaar. In dit sympathieke restaurant wordt gewoon heel goed gekookt!
Tantejozefien . Expertproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Leuke zaak in hartje Amsterdam waar je kunt genieten van de Hollandse keuken. Gestart met een vegetarische wortelsoep, gevolgd door een heerlijke gestoofde kabeljauwfilet. Geëindigd met een karnemelk-citroenpudding, om je vingers bij af te likken! Moeite waard om voor naar Amsterdam te rijden
Reinder R. Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Vanaf de buitenkant dachten wij eerst dat wij verkeerd zaten. Wij hadden een leuk restaurant gereserveerd, maar het zag er uit als een kroeg. Eenmaal binnen werd je meteen overvallen door de gezellige sfeer, lekker knus ingericht in oude stijl. Het eten was heerlijk en met veel aandacht bereid! Goede adviseren over de wijnkeuze. Ik zou hier zeker weer naar terug keren!
Arlinde . Expertproever (9 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Nieuwsgierig geworden door de goede beoordelingen en omdat het "om de hoek" is bij onze vrienden zijn we hier gaan dineren. We kozen het 3-gangen menu "Greetje de Luxe" waarbij dan ook gelijk een proeverij van alle voorgerechten en nagerechten is inbegrepen. Dat is echt een aanrader, want zo kun je goed proeven wat dit restaurant in huis heeft. Het is bovendien een heel feestelijk gezicht; de voor- en nagerechten prachtig gepresenteerd. We kozen een mooie Pomerol uit de wijnkaart en ook die was uitstekend. De bediening is vriendelijk, vlot en kundig. De vriendelijke eigenaar (een echte gastheer) kwam langs de tafel voor een gesprekje en gaf ons glaasjes heerlijke likeur bij de koffie. We hadden door het complete plaatje (kwaliteit, bediening, vriendelijkheid, sfeer) echt een prachtige avond.
Dennis E. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Het eten én de service zijn op hoog niveau. Leuk aan Greetje is dat je proeverijen van typische Nederlandse gerechtjes kunt nemen en afwisselen met een heerlijk (hoofd)gerecht uit het ruime a la carte aanbod. Wij hebben wederom een fantastische avond gehad bij Greetje, dat staat voor kwaliteit, gezelligheid en service van het hoogste niveau! Zeker ook een aanrader voor wijnliefhebbers; prachtige wijnkaart en leuke aanbiedingen van topwijnen die maandelijks wisselen. Wij komen snel weer een keer terug.
Felixwilhelmus . Fijnproever (2 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2015
Wij hadden iets te vieren en dan wil mijn vrouw weer eens naar Greetje. Tijdje niet gewest. Wij houden van Hollands thuis, maar bij Greetje kunnen ze meer dan wij. Zeker het Grote Begin, een half dozijn aparte voorgerechten waarvoor je zelf niet in de keuken gaat staan. Voor een kleine toeslag namen wij er de Bloedworst bij. Een van onze favorieten, maar hier een treetje hoger dan bij onze goede slager. Bij het hoofd genoot mijn vrouw van de parelhoenfillet; precies goed van gaarheid en met lekkere groenten. Een van mijn favorieten thuis is sucade; in dit geval zalig zacht met een beetje krokant; smullen. De porties zijn niet excessief groot, maar voldoende en zodanig dat je nog een dessert lust. Daarom gekozen voor Greetjes Grote Finale: een samenvatting van alle 6 nagerechten en dat voor maar 13,- Euro. Rianter kan een nagerecht niet zijn. Bijzonder vonden wij het Conferance peertje en het Wentelteefje van Fries suikerbrood. De warme Limburgse baas met zijn beleefd vrolijke jonge bediening heeft het wat ons betreft nog steeds goed voor mekaar.
Angela F. Meesterproever (37 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Wat een genot! Hier is tafelen nog lekker tafelen. We begonnen met Greetje's Grote Begin. Een proeverij van alle voorgerechten. (Heerlijk) Verder 1x de scholfilet met Alkmaarse gort en seizoensgroenten en 3x de kalfsukade met zomerpostelein met een compote van boerenmeisjes.
Alle 4 keken we zeer tevreden na dit culinaire hoogstandje met verrassende bijlagen. Als nagerecht de Grand Final genomen. Dit is een proeverij van alle nagerechten. De bediening was bijzonder vriendelijk en altijd even attent. Een ware aanrader voor een ieder die eens echt uit wil gaan eten.
Arjen W. Meesterproever (19 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
In tijden niet zo lekker gegeten. Het eten is van een hoog niveau (en daarmee de rekening aan het eind ook, maar goed). Vooraf én na een proeverij van alle gerechten gedaan, aanrader! Vooraf uit nieuwsgierigheid de tosti van suikerbrood met eendenlever, en de bloedworst met appelcompote bijbesteld, en die waren verrassend genoeg het lekkerst. Hoofdgerecht een supermalse kalfssucade. Vriendelijk bediening.
Minpuntjes: ons tafeltje stond naast een nogal koud tochtig raam (wel met mooi uitzicht), en de website loopt en paar maanden achter, dus helaas kan je je niet oriënteren op de kaart.
Antoinette B. Meesterproever (10 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2014
Ik had goede verhalen over Greetje gehoord. Genoeg reden om de proef op de som te nemen. We namen het driegangenmenu de luxe. Vooraf goed brood met bietjesboter en schmalz en een lekkere amuse. Eerste gang was een proeverij van alle voorgerechten, opgediend op een etagere. Als hoofdgerecht hadden wij kalfssukade met wortelpuree. Het zag er eenvoudig uit, maar oh wat een heerlijke smaken. Het dessert bestond wederom uit een proeverij. Vooral het trekdropijs was bijzonder. Niet goedkoop, wel heel goed eten.
Dienbas . Fijnproever (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Heerlijk gegeten in dit gezellige restaurant. De eigenaar weet wat waar gastheerschap is. Hier komen inderdaad ook toeristen uit de hogere echelons. Dit weten namelijk wat smaak en kwaliteit betekend. Tenslotte staan Nederlands niet bekend om hun culinaire smaak pupil kwaliteiten. Hier eet je anders en kan je genieten van Nederlandse producten met een twist: trekdrop ijs, heerlijk zuigvlees, bloedworst of vis, lekkere amuses van haring met aardappel en brood met originele smeersels. Je komt hier niet om 1 gang te eten, maar om minstens 2 gangen te eten. Daar worden de porties op afstemd en voor kwaliteit betaal je. Ga, Ga, Ga!
Yvettevanderweegen . Fijnproever (3 recensies) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Gegeten bij Greetje. Bediening was attent en vriendelijk. Ik heb gekozen voor enkel een hoofdgerecht. Ik ging voor de in roomboter gebakken tarbotjes met een saus van hollandse garnalen, verse snijbonen. De portie en kwaliteit van het gerecht was teleurstellend. Voor bijna €30,- had ik meer verwacht. In plaats van 1 stuk tarbot kreeg ik 4 staartjes. Het had niet die verse botersmaak wat de kaart deed vermoeden. De aardappels, te zout naar mijn smaak, en een kleine portie snijbonen. Niets verrassend aan. De saus werd gepresenteerd als een saus van rivierkreefjes. Dus geen Hollandse garnalen. Bij navraag werd dit gecorrigeerd en was het wel van Hollandse garnalen, en de rode kleur kwam door de tomaat naar eigen zeggen om de smaak van de garnaal in balans te brengen. Jammer ik had me verheugd op Hollandse garnalen. In plaats daarvan kreeg je een saus op basis van tomaat waar geen vis in te bekennen was. Een gepeperde rekening volgde.
Tineke V. Meesterproever (83 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Helaas was het op deze vrijdagavond erg rustig in Greetje en dat komt de sfeer niet ten goede. Ook waren wij de enige nederlanders want het zijn de toeristen die hier de boventoon voeren. Zeer vriendelijke bediening die misschien af en toe te vaak langs komt om te informeren. We hebben lekker gegeten maar ook niet meer dan dat. De heilbot smaakte goed en ook de eend was mooi rose maar het was het allemaal net niet. Niet een restaurant waar ik snel terug zou komen.
Peter S. Meesterproever (257 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2013
Ik heb jaren geleden enkele malen bij Greetje gegeten en heb er erg goede herinneringen aan overgehouden. Dus tijd voor een hernieuwde kennismaking. Van het huis heerlijk brood met schmalz en rode boter en een smakelijke amuse. We kozen voor het driegangenmenu de luxe. En daarbij hoort een presentatie van alle koude en warme voorgerechten, een presentatie van alle zoete nagerechten, en tussendoor een hoofdgerecht. De presentaties zijn een waar caleidoscopisch smaakfestijn. Heerlijk. Als hoofdgerecht hadden we wilde eend met puree, linzen en vlierbessensaus. Ik had nooit van deze saus gehoord maar ze was uitzinnig lekker. De bediening was uitstekend en zonder gewauwel. Merkwaardig genoeg wordt de zaak vooral bezocht door toeristen van de hogere echelons. Mijn advies: komt allen naar dit mooie stukje Amsterdam en geniet van Greetje's Heerlijkheden!
Jeroen K. Meesterproever (24 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2013
Verassend restaurant, traditioneel ingericht en daarmee erg gefocussed op "de toerist", maar het eten mag er zijn. Standaard wordt goed brood geserveerd met o.a. een heerlijke schmalz. Daarna gestart met Greetjes Grote Begin, een combinatie van veel lekkere voorgerechtjes. Lekker was het rolletje van dungesneden Maas-Rijn-IJssel rund met een kletskop(je) van oude kaas, het koekje van Hete Bliksem en de rillette. Voor het hoofdgerecht gekozen voor de diamanthaas (geserveerd zoals een mooie rosbief) met daarbij een prima posteleinstampotje, zeker lekker maar had wat meer karakter mogen hebben. Als afsluiting genoten van Greetjes Grote Finale, een combinatie van veel lekkere nagerechten. Hoogtepunt was toch wel de creme brulee van zoethout met daarbij het (groene?) ijsje van trekdrop: verrassend en héél erg lekker. Ook de andere desserts waren prima, echter meer traditioneel. De dranken waren zoals in een goed eetcafé, value for money maar niet spectaculair. De bediening: het zou niet verkeerd zijn als opgehouden wordt overal bij te vertellen dat alles zo lekker is en dat verschillende gerechten echt hun eigen favorieten zijn. Volgens mij zijn de meeste gasten prima in staat dit zelf te bepalen...