Restaurant Grandcafé Momus

Vrijthof 8 6211 LC Maastricht Nederland Kaart
31-433211937

Over restaurant Restaurant Grandcafé Momus

Werelds dineren in Maastricht

Kan het nog ietsje centraler? Nee, eigenlijk niet. Geen bekender plein in Maastricht dan het Vrijthof, toch? Grand Café Momus is gevestigd in het historische pand van de voormalige sociëteit “The Momus”. Alles is hier mogelijk. Van cappuccino met een krantje op het terras tot een groots en uitbundig bedrijfsfeest. De keuken heeft een werelds karakter en op de kaart vind je dan ook vele internationale gerechten!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Restaurant Grandcafé Momus

Lang
Ilse.korink .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Op 10 november hier beland om even snel wat te eten. Vanwege de opbouw voor de 11e van de 11e was het vrij druk en was er veel geluid van het Vrijthof (maar dat is vast niet altijd zo). Wel moesten we helaas heeeeel lang wachten op de bediening voor überhaupt wat te drinken en dit werd helaas niet beter met het eten. Zelfs voor een schaaltje mayo moesten we lang wachten. Het eten zelf was helaas ook zeer teleurstellend, voorgerecht Carpaccio en Assorti was zeer lekker, maar als hoofdgerecht spareribs bleek een slechte keuze. Geen smaak en taai, alles wat je niet hoopt bij Spareribs. Als toetje hadden wij beide tiramisu, die volgens mij de hele dag (of langer) in de koelkast had gestaan, hij was nu zelf taai (ja dat kan bij tiramisu), dus zelfs deze niet opgegeten!

Al met al, behoorlijk een teleurstelling met basis gerechten...
Iris T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vooraf brood met verschillende dips en tapenades besteld.
Daarna twee maaltijdsalades en een tosti.
De salades waren lekker en goed gevuld.
Bij de maaltijdsalades wordt brood geserveerd, dit werd vergeten, we hebben dit later aangegeven,we hadden de salades op,maar er werd niks mee gedaan.
Na twee cappuccino's en een cremé brulee,deze waren goed.
Jorgos N.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Na tapas vis te hebben besteld, wat ons zo ontzettend is tegengevallen, konden we een drankje krijgen ter compensatie, wat inhield €62 betalen en op de stokbrood met kruidenboter na, niks te hebben gegeten, ongeloofelijk als je zo je geld wil verdienen, schaamteloos! uit eigen jaren lange horeca ervaring, staat de tevredenheid van een klant voorop en is overal een oplossing voor, een extra drankje ipv eten is zeker niet gepast.
S.hogendoorn .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Super lekker en goed 3 gangen menu gegeten. We hadden van tevoren geserveerd en konden zelfs nog buiten zitten, dat was heerlijk! Bediening is ook erg vriendelijk.
HRH .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Vrijdag 22 juli met 4 personen tapas gaan eten bij Momus.
Een hele jonge jongen (het bleek zijn eerste werkdag) nam onze bestelling op.
Hij kwam met een door ons bestelde kan sangria terug die hij op het randje van de tafel zette en deze viel dan ook en spatte uit elkaar. Mijn zoon, man en ik zaten onder de sangria.
Duizend maal excuses en deze aanvaard, kan gebeuren we waren niet boos.
We hebben lekker gegeten afgerekend en naar het hotel om ons om te kleden.
Achteraf vonden we het wel heel vreemd dat we geen drankje, kopje koffie of enige vorm van genoegdoening aangeboden hebben gekregen. Niet echt klantvriendelijk !
Jammer, wij zullen hierdoor niet nog een keer daar gaan eten.
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Afgelopen zaterdag met vrienden en familie gegeten. Bij het concert van André Rieu. Het was een goed 3-menu. De bediening zeer vriendelijk. Tijdens het optreden werd er niet bediend, maar dit was van te voren aangegeven en we hadden voldoende drankjes kunnen bestellen.
We hebben de hele avond erg genoten van alles.
Na het dat het concert was afgelopen konden we blijven zitten en werd er nog steeds drankjes geschonken. Tot rond 2 uur waren we gebleven. Een aanrader dit restaurant. Super geweest!
Jodijkhuizen .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Ik ben met mijn dochter( die een glutenallergie heeft) bij jullie wezen eten.
Er mag op het gebied van glutenvrij nog aardig aan gewerkt worden want dat liep niet vlekkeloos. Dan staat er een heerlijk oerhammetje op de menukaart maar die is helaas niet te krijgen dat moest er nog af! Bij alle gerechten worden frites geserveerd behalve bij glutenvrij! Meld dit van tevoren nu stond er een bak rijst. Kleine moeite om pannetje olie op vuur te zetten en frites te bakken. Ik kan nog wel even doorgaan maar blokje is vol.
Jeroen S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
op een zonnige middag lekker genoten van een biertje en een hapje op het terras. club sandwich vitello en carpaccio. gewoon lekker fris. goed op smaak en rijkelijk belegd. het brood had wat lichter gebakken mogen worden. mijn hamburger deluxe was uitstekend. een pluspunt was dat ze mij vroegen welke gaarheid ik de burger wilde. goed gekruide hamburger. lekker vers broodje, mooie garnituur die erop zat. en het sausje die apart geserveerd werd was erg lekker. al met al een uitstekende lunch
Orfeo .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Al jarenlang vaste klant bij Momus...en niet zomaar!
Heerlijk eten, perfecte bediening, elke keer weer het gevoel thuis te komen!
En als je dan laat vallen dat je 7 jaren getrouwd bent en je krijgt als verrassing aan het eind een schitterend nagerecht met hartelijk gefeliciteerd..hoe kan je nog meer verwend worden!
Dank je wel Albert en crew!
Bentenijland .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Gezellig terras met zeer vriendelijke en bovenal attente bediening. Eten was heerlijk en duurde niet te lang voor het geserveerd werd. Aanrader!
Sandralem58 .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Altijd goed vertoeven hier, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes! Ik ga er vaker lunchen en de broodjes zijn er rijkelijk belegd en zijn ook nog eens overheerlijk! De inrichting is echt prachtig en de service is ook prima!
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Vriendelijke ontvangst. Eten was smaakvol en van goede kwaliteit. Goede prijs kwaliteit verhouding voor Maastrichtse begrippen.
Jmassot .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Met 4 personen overheerlijk gegeten bij Grandcafe Momus. We kozen een 3 gangen menu. 2 x vooraf visassorti, 1x carpaccio en 1x Vitello tonato, deze laatste was mijn keuzen: zalig! Als hoofdgerecht 3x supermalse kogelbiefstuk van de grill en 1x gambaspies. Als dessert viel de parfait het meest in de smaak: zeer voor herhaling vatbaar. Mijn dochter en schoonzoon namen een Spaanse rode wijn, die ze heerlijk bij de maaltijd vonden. Voeg daarbij de uitstekende,vriendelijke service van het personeel, die ondanks de gezellige drukte, de tijd voor ons namen en de mooie ambiance van de locatie met daarbij mooie, prettige sfeervolle muziek en je begrijpt dat we een topavond hadden. Chapeau team Momus, we voelden ons meer dan welkom.
Anjaluimes .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
De bediening was super. Het eten was heerlijk we hadden vooraf cappaccio. Hoofdgerecht 2x Tapas 1x van verschillende soorten vis en 1x verschillende soorten vlees. Was super lekker. Als toetje een teramisu en een rode port wijn. En daarna zaten we vol heerlijke wijn rood en wit gedronken. De ambiance van het restaurant was super mooi ik heb veel foto's gemaakt. Zelden zo.n geweldig restaurant gezien. Het was in een woord GEWELDIG.... En we komen zeker dit jaar terug. Groet Anja
Rickdijkstra .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Als hoofdgerecht had ik een ribeye, hier zat voor mijn idee iets teveel groenten bij.
Wij kregen wat broodjes en kleine extra's, een leuke toevoeging voor het diner.

De service ben ik erg tevreden over. Wel veel wisseling van bediening maar dit was geen groot probleem. De jongeman deed erg zijn best en dat sprak mij erg aan. Zo mochten wij ook een keus maken of we even de tijd namen of direct verder wouden met het volgende gerecht (het was niet te druk omdat we aan de late kant begonnen daardoor was dit mogelijk).

We zaten aan een ruime tafel boven ons was een hoog plafond een heel open gevoel. Mooi gedecoreerde ruimte.

Al om al een zeer geslaagd diner mijn waardering heb ik uiteraard ook laten blijken.
Brugmans1 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Wij waren oudejaarsavond voor het eerst bij Momus. Ik had carpaccio als voorgerecht, mijn man de salade, allebei heerlijk!! Als hoofdgerecht had ik kogelbiefstuk. Daar zat een saus bij die geen recht deed aan de biefstuk, die van prima kwaliteit was overigens. De smaak van de saus was te overheersend, jammer! Gewoon de jus was al voldoende geweest. Mijn man had kipfilet in stroganoff saus. Deze was wat aan de droge kant. Desserts waren prima en lekker, maar geen hoogstandjes. De bediening en ambiance waren een bezoek aan Momus meer dan waard!
H.landhuis .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Heerlijk gegeten op Oudejaarsavond. Vriendelijke bediening en sfeer is goed. Ons tafeltje op de eerste verdieping aan de kant van de voordeur was niet de mooiste plek met uitzicht op oude gordijnen en een vervallen rooster.
Zusje21 .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Heerlijk. Spare ribs niet helemaal naar wens maar dit zonder discussie omgeruild. Personeel vriendelijk ook zij wilden vast naar huis op 31 december maar de glimlach bleef. Complimenten.
Guido1963 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Goed eten voor een betaalbare prijs, ruime keuze voor elk wat wils
Mooi aangekleed restaurant en vriendelijke bediening.
Elly.goeij .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Het eten was redelijk tot goed, niet al te grote porties. De wijn was goed. De bediening was goed, zaten in een hoekje maar werden niet vergeten.