Restaurant Grand Cafe De Verleiding

6,8
6,8
Ben P.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Ik begrijp de combinatie van een waterige saus met hier en daar een champignon en niet volledig gestripte garnalen niet. Garnalen afpellen prima maar niet in een saus, serveer het dan apart. De saus was echt slecht, compleet geen smaak. Een geplaatste opmerking hierover werd niet goed opgepakt. Ik eet veel buiten de deur maar De Verleiding ga ik zeker niet aan bevelen.
fluevosm .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Met collega's heerlijk geluncht bij De Verleiding .
2 hadden een broodje warm vlees De Verleiding, 1 een eiersalade en ik zelf een Lunch De Verleiding. De laatste is echt een maaltijd. Kroket, Hamburger en een gebakken eitje vergezeld van heerlijk wit (in dit geval) oerbrood. Gedronken: 3 jus en een cola. Wat opvalt is het vriendelijke personeel. De prijs/kwaliteit verhouding is ook gewoon goed. Het etablissement zat dan ook goed vol.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
3 maanden geleden hier gegeten en niet echt tevreden. Nu een herkansing voor de lunch. Het was mooi weer, dus lekker op het terras gegeten. De proeverij smaakte goed, maar was veel te veel. Hebben ze hier zelf wel eens geprobeerd deze proeverij te eten? Wordt een kliederboel. de broodjes kan je het beste met je vingers eten, want als je gaat snijden zit in een mum van tijd je broodje zalm onder de eiersalade en eet je onderliggende servetje er ook bij op. De sandwich (4 stuks) met kaas en spek was echt veel te veel. 2 broodjes zou voldoende zijn geweest. De Verleiding is ook voor de tweede keer voor mij een beetje een teleurstelling. 3 x is scheepsrecht?
Zikko .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wij hebben diverse keren een heerlijke lunch gegeten en deze keer besloten we hier te dineren. Op het schoolbord stond een aanlokkelijk weekmenu maar met eronder vermeld dat dit niet op zaterdag te bestellen was. Beetje flauw en ik zie ook niet direct een reden waarom een gerecht niet op zaterdag mag worden gekozen. Vooral omdat het vrij normale gerechten waren, geen bijzondere waar veel tijd in zou gaan zitten. Dan maar iets anders van de kaart gekozen want dit was op een zaterdag.

Ons voorgerecht was de uiensoep. Deze soep was iets tussen een normale uiensoep en een franse uiensoep in. Voldoende uien en twee broodjes gegratineerd met kaas. Dit was een heerlijke uiensoep, zeker een aanrader.

Onze hoofdgerechten waren de rumpsteak en de schnitzel 'de verleiding'. Bij de Schnitzel hebben we de champignons (laten) vervangen door gebakken uien. Dat was geen probleem. De beide gerechten waren mooi opgemaakt, zag er leuk uit maar de poeltjes vet waren minder aanlokkelijk. Hoewel het gerecht op zich goed smaakte, was het inderdaad aan de vette kant, ook de gebakken uien zagen er vettih uit en smaakten ook zo volgens mijn vriendin. Dat is toch jammer en haalt een verder prima gerecht erg omlaag.

Als wij daar lunchen zijn we dik tevreden maar als diner is dit niet direct een plek waar wij aan denken om voor terug te keren. Mogelijk komen we nog wel eens tussendoor een soepje eten.
Smulpaling .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
De verleiding zit in de gezelligheid, brasserie sfeer. Het eten is grote porties versierd met tierlantijnen. Het eten zelf wordt niet op smaak gemaakt, dat is gewoon jammer. Simpel prima cafe. Bediening doet haar taak maar een beetje hartelijkheid zou het zoveel mooier maken!
Han M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Dit restaurant was mij op basis van de lunch aangeraden met het idee dat het diner dan ook wel goed zou zijn. De ontvangst was hartelijk en bediening prima. Wij waren met vijf personen en hadden een leuk tafeltje in een, toch wel een beetje, meer als lunchroom, ingericht restaurant. De kaart is eetcafe achtig. Maar met leuke gerechtjes. De voorgerechten waren prima en zouden als ik er een apart cijfer voor kon geven een 7.5 krijgen. Bij de hoofdgerechten was dat anders. Die waren matig, te veel doorbakken en wat aan de droge kant. Eigenlijk was het niet erg verleidelijk. Hoogstwaarschijnlijk proberen wij over een tijdje de lunch bij De Verleiding en komen dan uit op een wat positievere beoordeling.
Daphne D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Samen met mijn vriend gegeten. Leuke sfeer en mooie uitgebreide kaart, waar allergieën goed vermeld zijn. Het restaurant biedt originele gerechten. Genoten van het eten. Hier ga ik vaker heen.
Cynthia V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Samen met mijn nichtje gelunchd. Het duurde erg lang voordat we geholpen werden (ca 15 minuten). Het personeel is niet vriendelijk. Zegt alleen maar wat nodig is, geen woordje of lachje meer dan dat. Dat is erg jammer. Buiten kun je lekker zitten onder de parasols. Ik had een broodje met geitenkaas en sla. De sla was een verdwaald blaadje sla, verder was het broodje en het beleg erg lekker. Mijn nichtje heeft erg genoten van haar broodje carpaccio. Je hebt aardig wat keuze uit verschillende broodjes en salades. Alleen heb je helaas wel geduld nodig. De service is niet om over een huis te schrijven. Er zijn betere lunchrooms in Ede.
Theo_Meijer .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
weer eens een lunch met collega's gehad in deze duistere grot waar het zo donker is dat we spontaan een kennismakingsrondje deden aan tafel. Het eten is overdadig opgemaakt en met sauzen overgoten om te verbloemen dat het eigenlijk niet bijzonder is, eerder onder de maat.
Het plebs is dol op De Verleiding maar ik vind het echt een duistere grot waar je amper het menu kun lezen zonder het lichtje van je smartphone aan te zetten.
Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Het eten was dit keer prima, de serveersters blijven soms chagrijnig overkomen en hoe meer tafels bezet zijn hoe lastiger het wordt om elkaar te verstaan. Persoonlijk vind ik het iets te prijzig voor wat er geboden wordt.

In tegenstelling tot de vorige keren was men dit keer niets vergeten te serveren (ook al twijfelde men wel kort bij het voorgerecht of iedereen voorgerecht besteld had). Het eten was verder prima. Het brood was alleen wat aan de grote kant. De porties waren van voldoende formaat.

Ondanks de goede service toen een glas rode wijn omviel, toch een zes. Het blijft verbazingwekkend dat er serveersters zijn die bij het serveren wegkijken naar andere tafels. Ook was vrij duidelijk dat één van de serveersters niet in haar beste bui was. Tafelgenoten viel dit overigens ook op. Op het aanbieden van drankjes ditmaal geen aanmerkingen.

Zoals in de inleiding aangegeven blijft de akoestiek in dit etablissement te wensen overlaten. Hoe meer tafels bezet zijn hoe rumoeriger het wordt en niet zozeer omdat mensen heel hard praten... Als alle tafels bezet zijn is het erg lastig elkaar te verstaan aan tafel.

Al met al is e.e.a. wel verbeterd sinds de laatste keer dat ik er was, maar het blijft, vooral vanwege de prijs en het gedrag van het personeel, een ondermaatse beleving.
Monica97 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Ik kom hier vaker lunchen met mijn man ! Ik kies altyd voor hetzelfde eigenlijk(vissalade) omdat ik daarvoor vaker andere broodjes had uitgeprobeerd en dat viel erg tegen en ja het zit ook aan de prijzige kant ! Bediening is niet altyd vriendelijk wel snel en zakelijk beetje stijf !
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Met mijn moeder gelunched bij "De verleiding" vanwege de strategische ligging tussen haar flat en de markt. Mijn broodje Vitello Tonato was acceptabel, net als haar broodje Hollandse garnalen. De bediening was snel en zakelijk. De omgeving van het terras is niet erg aantrekkelijk en we zaten op helaas in de rook van anderen. Tijdens het afrekenen merkte ik dat het binnen erg donker is.
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2014
Natuurlijk is Ede niet de culinaire hoofdstad van Europa. Verwachtingen laag, geduld hoog, open geest, rustig gemoed geboden. Voorzichtig begonnen met een carpaccio. Klassiek gedacht zie ik de carpaccio als dun gesneden ossehaas, rucola, pijnboompitjes en goede olijfolie, aangemaakt met zwarte peper. Verrukkelijk in al zijn eenvoud. De Verleiding echter dacht er iets anders van te maken, dacht de italiaanse keuken op z'n edes ff te verbeteren. Veel sla van allerlei soorten, rauwe uien, augurk, en een flessevinaigrette oid. Een berg ongedefinieerd geweld op je bord. Paarse strepen met klodders blauw. ACDC met de Ramones er dwars door heen. Met mijn aangeleerde beschaving bracht ik dat ter sprake bij de bediening. Die reageerde ' oh, die carpaccio is bij ons een hardloper'. Zegt dat iets over Ede? Over mij? Over het soort verleiding waaraan zij ons willen blootstellen? Ik ben weggegaan, heb de Smaakpolitie gebeld, die daarop is uitgerukt en met felle charges het etablissement heeft ontruimd en de keukenbrigade in voorlopige hechtenis heeft genomen. In vochtige kelders zijn zij net zolang gemarteld dat zij de receptuur van een carpaccio van achteren naar voren konden opzeggen. Die laatste twee zinnen zijn natuurlijk alleen in mijn dolle fantasie gebeurd, helaas. Best goede rode wijn trouwens. Ambiance is stadscafeeachtig okee.
Erly .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Hier een lunch georganiseerd om 20 vrijwilligers te bedanken. Prima geregeld met veel mogelijkheden waarbij het restaurant zelf aangaf dat mijn budget te hoog was. uiteindelijke 3 mooie soorten soep, ruime keus aan broodjes en een mooi opgemaakt dessert. Met attent personeel in een sfeervol ietwat donkere ruimte
Hbroek .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Eten was lekker. prijskwaliteit goed zowel ook van de drank. Bediening was minder, eten werd geserveerd, glazen waren leeg maar we moesten zelf vragen voor nog wat te drinken, ook bij afscheid werd er aan ons geen aandacht besteed (ondanks de fooi). terwijl er iemand van de bediening bij de deur stond om de nieuwe gasten welkom te heten en hun jas aan te nemen. Ondanks dit gaan wij het nog eens proberen vanwege het feit dat wij lekker hebben gegeten.
Artsgooh .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Leuk terras buiten maar iedereen rookt er, dat is jammer.
Weinig eten voor veel geld, visje was iets aangebrand, 1 klein bakje patat en 3 kleine witlofstrokjes voor 2 personen zonder mayonaise was ook wat karig als bijlage. Vegastrudel met paddenstoelen was smakelijk.
Erg warm en donker binnen, je ziet niet wat je eet.
Bediening heel goed en vriendelijk, wijn prijs-kwaliteitverhouding ook prima.
J B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Vanavond wederom heerlijk gegeten! Alles in de perfectie! Vriendelijk personeel medium tournedos is ook medium en dit alles in een super entourage!
En ik snap dus niet die mensen die wat te klagen hebben.... Ik zou zeggen: ligt het niet aan jezelf?
Sterker nog ik weet het zeker!
Eet daar al jaren en nog NOOIT is het tegen gevallen!
Proost verleiding! Jullie zijn een TOP RESTAURANT!
Eliesje .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Ik begrijp de lage beoordeling van de Verleiding niet helemaal. Wat mij betreft een van de betere restaurants in Ede. Goede prijs-kwaliteit verhouding, heel gezellig en knus ingericht en vriendelijk personeel. Ik kom er regelmatig, soms speciaal voor de 10euro kaart, maar soms ook om lekker te eten.
Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Helaas al twee keer achter elkaar zeer slecht gegeten. Het eten van één persoon aan tafel was vergeten. Toen de vergeten maaltijd kwam was de biefstuk ingesneden om sneller te laten garen. Bij een ander was een stuk van de biefstuk afgesneden (aangebrand denken we). Ook waren er stukjes van het servies afgebroken.

Maar één klein bakje aardappelen op vijf gasten is wel erg weinig. Je kan om meer vragen en ik begrijp dat het anders misschien weggegooid wordt, maar voor vijf mensen is het direct neerzetten van een tweede bakje geen overbodige luxe. De boontjes leken opgewarmd in de magnetron, waardoor het omgevouwen spek niet knapperig was zoals het behoord te zijn. Als drankje na chocolademelk genomen, helaas smaakte deze vrij chemisch en was het erg waterig.

Daarnaast duurde het erg lang voordat het personeel door had dat je bediend wilde worden...

Het restaurant ziet er van binnen leuk uit, maar het is er vrij rumoerig. Ook maakt de koffiemachine erg veel geluid bij het malen van de koffie. Blijkbaar was het wildseizoen voorbij, maar de kaart nog niet aangepast.

Al met al een hoop geld voor de kwaliteit die geboden werd. Voorlopig gaan wij hier helaas niet meer heen... Teleurstellend, want een aantal jaar geleden was dit een erg prettig restaurant.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2013
Prima eten, niet bijzonder maar wel lekker. Behalve het brood vooraf, de bol (donker brood) heeft een bittere bijsmaak. Het cafe is altijd druk want goedbezocht en daardoor ook wat lawaaierig. De gewone prijzen vind ik niet helemaal in verhouding tot de kwaliteit. De dagspecialiteiten (rond de 10 euro) zijn wel goed qua prijs/kwaliteitverhouding. Een gemis is dat tussen de dagschotels geen vegetarische keuze is. Dan moet je eten van de kaart, bijna twee keer zo duur. Al met al prima voor een dagschotel, niet te hoge verwachtingen en je hebt een prima ervaring.