Restaurant Grand Café De Majesteit

Meer informatie over restaurant Restaurant Grand Café De Majesteit

Erg voordelig
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Dit restaurant is gelegen aan een pleintje waar vele historische panden nu een horecafunctie hebben. De inrichting binnen past daar wel bij. In het hoogseizoen zal het een gezellige drukte zijn. Bij een raamtafeltje heeft men een goed zicht op het pleintje. De ligging is zo beslist een pluspunt van dit restaurant. De bediening is hier vriendelijk en snel, naar wens van de klant. De voorgerechten carpaccio - wel wat te koud - en salade met zalm smaakten prima. Datzelfde gold voor de hoofdgerechten saté van de haas en schnitzel De Majesteit. De porties zijn zeer ruim. Er was ook voldoende salade en frites. Eigenlijk hadden we al te veel gegeten. Toch kon één van ons niet de verleiding weerstaan van het citroenijs met limoncello. De gerechten zijn niet spectaculair, maar worden degelijk bereid en netjes gepresenteerd. De prijs-kwaliteit verhouding is hier gunstig.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Geluncht bij Grand Café De Majesteit. Ruime kaart, prima zitplekjes en goed eten. Gekozen voor een 12 uurtje, genoeg om de rest van de middag slenterend door Kampen te komen. Prima zaak, dito eten.
Tilly S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Groep van 21 oud collega's gebruikten de lunch.Vanwege tijdgebrek menukeuze's van te voren doorgegeven.Onze tafel was gereserveerd,de lunch werd prima op tijd geserveerd en de kwaliteit was heel goed.
Ook het ieder apart afrekenen was geen enkel probleem.
Compliment voor de Majesteit!
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2015
Op een maandag avond zonder reservering gegeten bij restaurant grand café de majesteit. Het was voor een maandag verrassend druk en het was daardoor ook heel gezellig.

Ondanks dat wij kozen voor een tafeltje in een hoekje op een plekje dat snel over het hoofd wordt gezien ... werden wij niet vergeten.

Een mooie kaart met veel keuzes en vooral veel hoofdgerechten met vlees. Wij hebben vooraf gekozen voor de gebonden tomatensoep met room en de mosterdsoep. Daarnaast kozen wij voor een plukbrood met kruidenboter, aioli en tapenade.
Als hoofd kozen wij voor de biefstuk met gebakken champignons en de varkenshaas met gesmolten brie en extra pepersaus.

Allebei de soepen waren lekker en goed heet. Jammer was wel dat er in de tomatensoep geen room zat en dat er bij de mosterdsoep niet gevraagd werd of er spekjes of gerookte zalmsnippers in moesten. De keuken heeft toen gekozen voor de gerookte zalmsnippers wat mijn vriend niet lust. Hierdoor was de soep voor hem minder lekker.

Het plukbrood was heel verrassend. Een brood dat je makkelijk in stukken kan scheuren en goed is gekruid. In combinatie met de lekkere kruidenboter, aioli en tapenade was dit echt heerlijk.

Na ons voorgerecht zaten wij flink vol. Erg netjes was dat de serveerster vroeg of ze even moest wachten met de hoofdgerechten, het was geen probleem dat deze tien minuten later werden geserveerd. Super!

De biefstuk was super goed gebakken (medium) en werd geserveerd met champignons en pepersaus. Erg lekker en zeker een aanrader.
De varkenshaas in combinatie met de gesmolten brie is verrassend maar ik was blij dat ik de pepersaus erbij had besteld. Hier ging mijn voorkeur naar uit.

Daarnaast werd er op tafel een salade gezet en een grote puntzak friet. Beide prima.

De service van vriendelijk/spontaan en professioneel. Het decor was warm en gezellig.

Als wij in de buurt zijn komen wij hier zeker nog een keer terug.
JandL .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Na een fikse dagwandeling op goed geluk grand-café "de Majesteit" gekozen in de binnenstad van Kampen om te gaan eten. Het begin was goed, een uiensoep met een kaasbroodje. Het hoofdgerecht zeebaarsfilet viel wat tegen. De smaak was wat vlak en ook de bijgevoegde dillesaus kon dit niet verhelpen. De groentegarnituur, een bakje met gemengde groenten als wortel, courgette, broccoli en bleekselderij was wat wisselend van smaak. De brede friet was bremzout. Wel aardig was het uitzicht vanuit het restaurant op de Plantage. Het interieur met kwalitatief niet al te fraaie reproducties van het werk van o.a. James Tissot viel daarentegen weer wat tegen. De bediening was correct.
Jody343 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Heerlijk dagje weg met de kids in kampen.. Maar waar ga je dan eten.. Pannenkoeken is vaak standaard.. Maar toen kwamen we bij de Majesteit uit. Super kindermenu wat ze daar aanbieden veel keuze en daarna een ijsje met verrassing. De kinderen kregen een kleurplaat en werden direct vermaakt. Genoeg speel ruimte en vermaak. Wij konden ook heerlijk eten ik als vegetariër heb een heerlijke pasta geitenkaas gegeten en mijn man de spareribs.. Die wou zijn vingers er nog bij op eten! Dus bent u in kampen kom naar de Majesteit op het mooie horeca plein!
Savatara .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Lekker op een dinsdagmiddag met vrienden op het terras van dit restaurant kleine lunch gebruikt en dit tezamen met een glas mooie witte huiswijn maakt een middagje Kampen compleet
Kyraatje .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Heerlijk wezen eten hier! Echt een aanrader! Ik had de vleesspies welke echt enorm groot was.. Ook genoeg ruimte voor de kinderen.. De ambiance en sfeer zijn echt heel goed..
11koster .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2015
Gezellig gegeten bij de majesteit. Zowel hoofd voor als nagerecht uitstekend!! Vriendelijke en vlotte bediening! Als je in kampen bent raad ik zeker aan een bezoekje te brengen aan de majesteit!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Alhoewel op de internetdrankenkaart wel een karaf wijn stond , was het niet mogelijk dit te bestellen, reactie:internetkaart is niet actueel!We begonnen met het broodplankje, redelijk, gevolgd door de carpaccio, lekker zoals het hoort en dus een dikke 8,voor het hoofdgerecht gingen we vegetarisch, de wrap met verse groenten, die was minder van smaak, met name de wrap leek soms wel een stuk karton, we sloten af met koffie.We vonden de keuken erg traag,meer dan 2 uur voor alleen voor- en hoofdgerecht is toch wel te lang, de servetten lijken dunne tissues en zijn beslist niet Koninklijk bij deze Majesteit.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Na een leuk dagje Kampen, viel het eten bij "de Majesteit" helaas erg tegen.
(Achteraf) verbaasd over de hoge score op IENS
Want de kwaliteit van het vlees (we aten de Varkenshaas –saté waarvan de helft van het vlees aan spies er niet uit zag , en een schnitzel ) was NIET best; het duurde allemaal veel te lang (ondanks de aardige jongedames) en er was veel herrie (veel jongelui aanwezig).
Nee, het is voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Hofstedehattem .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2014
Afgelopen maandag hier heerlijk gegeten. We waren met 4 personen. Vooraf genoten van de heerlijke garnalenkroketten en champignons gegratineerd met kaas. De bediening was heel attent en enthousiast. Hoefden niet lang te wachten op onze gerechten. Als hoofdgerecht hadden wij het stoofpotje in bokbier, dit was echt heerlijk. De prijzen zijn zeer goed te noemen. Er was al een voor en hoofdgerecht voor 15,95. Ook de inrichting is erg sfeervol. Kortom zeker een aanrader om terug te komen als we weer in kampen zijn
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Met 7 volwassenen geweest en 4 kinderen. Zondagmiddag om 17.00 uur.
Het eten was goed echter duurde alles heel erg lang zodat we pas om 20.15 uur
klaar waren. De kinderen moesten de volgende dag weer naar school. De vloer was
vies en erg plakkerig. De schoningskussen op het damestoilet zit achter een deur,
dit is niet praktisch. Al met al niet voor herhaling vatbaar

Savatara .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2014
Heerlijk geluncht op een mooie oktoberdag in dit restaurant aan het gezellige pleintje in het mooie plaatsje Kampen.
Mijn vrouw een heerlijk soepje en een mooi opgemaakt en heerlijk smakend broodje zalm
Ikzelf een heerlijke en mooi belegde clubsandwich, mooie droge witte wijn erbij en heerlijk kopje koffie, bediening zeer vriendelijk, iets meer variatie ( vooral wat warme gerechtjes ) zou mogen

Metaklaus .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Deze eetgelegenheid is gekozen omdat het onder andere dicht bij de bestemming lag en de prijzen zeker niet duur. De menukaart, die op internet al was bekeken, bood verrassend veel variatie en echt voor elk wat wils. Daarbij vind ik de ambiance van een grand café wat ongedwongener. De sfeer vonden wij prima maar als je een hele moderne strakke inrichting wil zal het je zaak waarschijnlijk niet zijn. De keuzes bij het 2-gangemenu was zeer goed te noemen. Wij hebben in elk geval genoten van de gefrituurde mosseltjes, de mosterdsoep en als hoofdgerecht de kippenlevertjes. Ook de nagerechten laten een hele leuke variatie zien waaronder ook niet alledaagse met leuke namen en toch ook zeer betaalbaar. De porties van zowel voor-, hoofd- of nagerecht zijn zonder meer goed te noemen, zelfs voor redelijk grote eters. We hebben heerlijk en relaxed gegeten. De bediening was vlot en zeer vriendelijk. We hoefden ook niet aan te manen omdat de tijd tussen de gerechten te lang was, want dat verliep allemaal soepel. Wat ons betreft een aanrader.
Renate F.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Zaterdags gebeld of er een brunch voor 6 personen mogelijk was op maandagochtend om 10.00 uur. Na enig overleg kon dit. Voor het schappelijke bedrag van 9.95 per persoon hebben we na het voltrekken van ons burgerlijk huwelijk van een heerlijke brunch genoten met onze getuigen. Alles was even verzorgd en zoals afgesproken zeer uitgebreid met ruime keuze voor ieder.
Bedankt hiervoor!
Bastiaanse .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Voor we naar de film gingen nog even snel gegeten bij dit grand cafe. Het eten was erg goed en betaalbaar. Ook de ambiance was heel erg sfeervol. We hadden de schweinshaxe en een schnitzel met pepersaus. Alles was ruimvoldoende en ook snel qua bediening. Dit was zeer prettig aangezien we naar de film moesten. Zeker voor herhaling vatbaar
GertEsther .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Driekwart jaar geleden hadden wij bij De Majesteit heerlijke spareribs gegeten. Reden om terug te komen, maar........helaas. Vanavond weer gegeten maar de spareribs waren taai en zeker niet zo mals. De "sweet" was ver te zoeken en de op het bord geserveerde groenten lauw. Een grote desceptie en NIET voor herhaling vatbaar.

Helaas...... :(
R. H.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Op 18 mei 2013 gegeten bij De Majesteit te Kampen. Het eten vond ik een wisselend genoegen. Zelf begon ik met een garnalencocktail. De sla was niet helemaal fris meer en de garnalen waren wat schaars. De spareribs waren met zorg klaargemaakt, maar wat aan de flauwe kant. Mijn tafelgenote had een "schweine haxe" geen gerecht voor de flauwmoedigen. Er zou eigenlijk een waarschuwing bij moeten staan in verband met de grote hoeveelheid vet. Een grand dessert en een Luikse wafel als nagerecht smaakten goed. De bediening zorgde voor een vlotte aanvoer van de gerechten, maar de drank was een heel ander verhaal, omdat je daar soms echt moeite voor moest doen. Er was wel personeel, maar die waren een deel van de tijd druk met elkaar in gesprek en hadden dan niet genoeg oog voor de zaak. Persoonlijk houd ik niet zo erg van een kunstmatig verouderde inrichting. Het zitcomfort was goed, maar het geheel maakte een beetje vermoeide indruk. Ch. DuChemin
Kyraatje .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Afgelopen zondag heerlijk gegeten in deze mooie zaak.
De bediening was erg vriendelijk en heten eten en drinken was snel ter plaatse. Wij hadden beide een biefstukspies die erg goed smaakte.
Zeker een aanrader om weer te komen