Restaurant Grand Café De Doelen

7,2
Voordelig
Auke V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Geluncht bij de Doelen. Hartelijke bediening. Gekozen voor de clubsandwich. licht geroosterd brood rijkelijk belegd met gerookte kip, bacon, tomaar, ei, komkommer. Heerlijk. Daarbij nog grote knapperige frieten. kortom, een aanrader.
Valery K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Na 3 en een half uur stil te hebben gestaan bij de sluizen op de Afsluitdijk wordt een reisje Friesland toch goed gemaakt door lekker eten bij De Doelen. Voor ons als vegetariërs staan heerlijke gerechten op de kaart, vooral wanneer je van geitenkaas houdt. Voor herhaling vatbaar!
Jacoba M.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Heerlijke varkenshaas met cranberry saus en wildpaté gegeten. Werd geserveerd met oa een wortelterrine. Echt lekker
Bediening is vriendelijk en alert.
Op zich een gezellig restaurant. De stoelen echter zijn te laag voor de tafels of andersom. Een aantal tafels zijn op barhoogte.
De sfeer is informeel.
Maarten G.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Onlangs korte lunch hier gehad, samen met mijn vriendin. Mooi plekje om te zitten!

De club sandwich werd voorzien van lekkere patat en mayonaise. Ik had er echter graag nog een paar stukje chips bij willen zien. Het brood van de club sandwich was vers, echter ik had het brood graag geroosterd willen zien. Evenals de spekjes, deze waren aanwezig, maar het waren stukjes spek zoals je die in mosterdsoep terug zal vinden. Het soort spek wat in een club sandwich zou moeten zitten is dat van een groter stuk spek wat onlangs is uitgebakken. Ach het zijn allemaal details, maar misschien kunnen jullie er wat mee doen. Alle ingrediënten waren vers, laat dat duidelijk zijn. Persoonlijk vind ik de porties te groot.

Bediening:
Allemaal vriendelijk personeel. Er was iets misgegaan met het aannemen van de bestelling, waardoor ik even moest wachten op mijn club sandwich terwijl mijn vriendin haar soep al had. Ach ja kan gebeuren.

Tot slot:
Dit Grand Cafe heeft er geen moeite mee dat honden naar binnen mogen? Nou, wij waren net aan het eten toen er twee enorme viervoeters binnen kwamen en pal naast ons plaatsnamen. Dit heeft ervoor gezorgd dat we snel onze lunch gingen afronden. Ik vind het toestaan van honden in horeca nogal ongepast, wellicht kunnen de eigenaren hier nog eens goed over nadenken. Het heeft onze lunch iig redelijk verpest.
Herman G.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Met vrienden gegeten bij "De Doelen". Wij vegetariërs, onze vrienden niet. Drie vegetarische hoofdgerechten. Wij kozen de lasagne geitenkaas. Als voorgerecht hadden we Friese uiensoep (sipelsop) met berenburg. Zowel voor- als hoofdgerecht heerlijk! Ruim voldoende bijgerechten, heerlijke frietjes en een uitermate vriendelijke bediening. Al met al een zeer geslaagder avond. Toch vind ik het jammer dat het vegetarische aanbod beperkt is tot maar drie gerechten. Kwalitatief prima, daar niet van, maar toch................ De inrichting van het etablissement vind ik minder geslaagd. Achter de mooie karakteristieke gevel had ik iets authentiekers verwacht. Maar dat is een kwestie van smaak. Toch een aanrader!
Dick07 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Na een dagje Franeker, besloten wij de maaltijd te genieten in dit restaurant, waarvan de inrichting binnen moderner is dan buiten doet vermoeden. Wij werden vriendelijk ontvangen en snel van een drankje voorzien. Uit het aantrekkelijke menu kozen we carpaccio en gebakken Friese geitenkaas. Het laatste gerecht werd op een leitje geserveerd. Het zag er leuk uit. Beide gerechten waren goed van smaak. Ook de hoofdgerechten kabeljauw en harder werden fraai gepresenteerd en smaakten voortreffelijk. De harder werd vergezeld door een bedje van zeekraal, heerlijk, maar zout. De rode Franse merlot was een aangename allemansvriend. Het is goed dineren in dit economisch geprijsde restaurant met een correcte en snelle bediening.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Ontzettend vriendelijke bediening en goed eten. Veel keuze. De gerechten worden geserveerd met een stuk quiche, friet, salade én groenten. Ik vond het kwalitatief allemaal zeer goed voor de prijs.

We waren veel later dan onze reservering, daar werd geen probleem van gemaakt. Voor onze dochter van 2 was het eigenlijk al wat laat. Ik vroeg of zij alvast een bordje frietjes kon krijgen. Dat kwam vrijwel direct. Mijn man had t-bone steak besteld en wilde die rare. Het kwam wat doorbakken. De dame in de bediening maakte excuses en zorgde binnen een paar minuten voor een bord met een nieuw stuk vlees. In tussentijd kwam ze ook nog melden dat er een nieuw stuk vlees in de pan lag. Erg attent. Ik had een stuk kip dat zeer goed smaakte.

De Doelen heeft ook nog eens een heel goed terras en binnen een zee aan ruimte.

Kortom: Zeer goed.
John M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
ditmaal was ik in een grote groep. Aangezien de tafel ernaast ook was bezet door een man of 20 was het akoestisch een drama. je kon slechts contact hebben met de directe naastzitters en dan nog moest je hard praten.
Het eten was prima. de schrei met mosterd dille saus prima, de schnitsel van mijn buurman ook. Lekkere aardappeljes/ groentes in ruime mate.
De bediening was opvallend vlot en vriendelijk, waar zie je dit nog.
Uitstekend nagerecht, niets op aan te merken.
Ga zeker wel weer maar niet in een groep
Olav A.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Restaurant Grand Café De Doelen ligt op een gezellige plek in Franeker met uitzicht over het plein voor de kerk. De kaart is uitgebreid genoeg, voor elk wat wils, maar niet echt uitgebreid te noemen. Ik nam de Schnitzel van varkensfilet en daar was niets mis mee. Mooi opgediend, lekkere bijgerechten, prima hoeveelheid. De tafels staan ruim uit elkaar en dat vind ik persoonlijk erg prettig. Gauw weer eens gaan eten dus.
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Voldoende ruimte tussen de tafels, wat een verademing! De kaart biedt voor ieder wat wils: vlees, vis, leuke vegetarische gerechten en maaltijdsalades. De bijgerechten vonden wij, we waren met een groep, summier: kleine bakjes met rabarber, frites en sla. Toen we vroegen om nog wat frites kregen we, toen ieder van ons inmiddels uitgegeten was, twee enorme bakken vol met frites. Dit ervaarden we als mosterd na de maaltijd. Jammer. Alle gerechten werden mooi opgediend, het personeel was vriendelijk en behulpzaam en de sfeer in het restaurant aangenaam. De kwaliteit is iets boven gemiddeld te noemen ondanks slordigheden zoals het benoemen van frambozen bij nagerecht en een siroop serveren, kinderen een lading spareribs serveren zodat ze er 'als een berg tegenop zagen' om hun bordje leeg te gaan eten, de beloofde groenten bij de risotto was eerder een decoratie te noemen en het brood bij de soep werd geserveerd zonder boter. Al met al een ruime voldoende waard vanwege de passie die het geheel uitstraalde!