Restaurant Fortezza

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Jammie135 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
De ambiance is leuk, maar het eten is matig. De smaken zijn vlak, en het lijkt erop dat de kwaliteit van vlees/vis middelmatig is. Wij hebben hier met acht personen gegeten, zelfs de kinderen vonden het niet smakelijk. Dit terwijl wij met zijn 8-en geklust hadden en stierven van de honger. Zeer teleurstellend..
Fieke D.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Afgelopen vrijdag, op zussendag, hier een heerlijke lunch gebruikt. Twee van ons namen een salade van gegrilde andijvie, quinoa en warme geitenkaas en een desembrood met carpaccio. Een lekker wijntje en een glas vers geperst SAP maakte de lunch compleet. Ook de koffie was goed op temperatuur. De bediening was vlot en vriendelijk, kortom een aanrader
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Met zn vieren heerlijk gegeten in dit prachtig gelegen restaurant aan het water! Bijzondere voorgerechtjes: de risottoballetjes waren overheerlijk, de toevoeging van pancetta aan de carpaccio maakte deze extra bijzonder. De tartaar van groene asperges en geitenkaas wel lekker alleen wat weinig en ik had een wat zachtere verse geitenkaas verwacht. Als hoofdgerecht de salade vis. Echt een verrassing! Heerlijke vers gegrilde tonijn, grote gemarineerde stukken rauwe zalm en 2 stukken warme vis. En een zeer ruime portie. Mijn zoons en dochter hadden pizza en hamburger. Die vielen ook zeer goed in de smaak. Net even anders dan anders met een culinair tintje. De proeverij van desserts was een waardige afsluiting. Halverwege werd het buiten wat fris en konden we desgewenst binnen gaat zitten. Ook daar een mooie entourage. Zodra we weer in de buurt zijn gaan we hier zeker weer eten!
Drakenfee .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
We hebben met vier geluncht bij Fortezza en heerlijk in de zon op de terrasvlonder achter het pand aan het water gezeten. De locatie van dit restaurant is mooi!

We hadden de salade van geroosterde andijvie ( een echte aanrader), spaghetti met gemarineerde kip, penne peperonata en pizza met salami (van de 4 de minst bijzondere creatie van de kok). Daarna de proeverij van 4 verschillende nagerechten met een dessertwijn. Alle gerechten waren vers, mooi opgemaakt en voldoende.

De bediening was aardig en open over een foutje dat in de keuken was gemaakt (die openheid is gewaardeerd).
We waren op vakantie in Hellevoetsluis en wonen niet in de buurt, anders zouden we dit restaurant vaker gaan bezoeken.
Woutermlmn .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Alleen voor de gefrituurde risottoballetjes met Parmezaanse kaas zouden mijn partner en ik terugkomen...
Zeer correcte bediening, erg mooi decor en je ziet en proeft dat er aan het eten veel aandacht is besteed.
MOG .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Onlangs met een groep bij La Fortezza gegeten. twee van ons aten glutenvrij en dit vormde geen probleem. Alle pasta's konden glutenvrij bereid worden en vooraf werd er naast het gewone brood ook glutenvrij brood geserveerd. Ook kleine aanpassingen in gerechten waren geen probleem. Leuke locatie, leuke bediening en zeer goed eten voor die prijs. Zeker een aanrader.
Anneke W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Gisteren eindelijk een keer naar Restaurant Fortezza geweest; nou, dat was voor herhaling vatbaar! Vanaf het telefoongesprek met Sjoerd om te reserveren tot en met de vriendelijke opgestoken hand, om ons (ondanks de drukte beneden) gedag te zeggen, in één woord: voortreffelijk !!
Héérlijk gegeten en gedronken, leuke bediening (allemaal !) en een gezellige sfeer maakte dit onverwachte uitje tot een succes :-)
Tot gauw!
Loezewieze .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Vriendelijke en correcte ontvangst. We namen beiden zalmtartaar als voorgerecht. We misten een zuurtje (kappertje of stukje cornichon). Een handje niet aangemaakte rucola lag bovenop i.p.v. onderop. Zalmtartaar was niet te zien en sla was erg stug t.o.v. de mooie zalmstukjes. Smaak was verder goed. Partner had schelvis met risotto en champignons. Perfect bereid. Ik had huisgerookte zalm met (weinig) saus en (heel veel) pasta. Zalm was prima maar pasta was plakkerig en moeilijk om vork te rollen. Wat kookvocht met druppeltjes olijfolie (of wat meer saus) hadden wonderen verricht. Irish coffee en koffie waren lekker. Toch prima gegeten in een gezellige ambiance en met een attente bediening.
Marthine V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Ik geef een 8 voor eten omdat ik slechts één gerecht nam voor de lunch en daarop beoordeel na 1e bezoek. Spaghetti Carbonara was heerlijk en leuk opgediend. Goede wijn en zonder te vragen een glaasje water op tafel. Prachtige inrichting. Confortabele stoelen en prachtig uitzicht over de haven. Vriendin en ik waren helaas de enige gasten. Gevarieerde kaart en zeker voor meerdere herhalingen vatbaar.
Perfecte bediening.
Gerard165 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zaterdag super lekker gegeten bij Fortezza. we hebben met 3 personen gekozen voor de Tappe Italiane menu voor €27,95.- het lijkt misschien wel wat aan de dure kant maar er is zoveel keus en de porties zijn echt ruim. zeker een aanrader om te doen.
Wij komen zeker snel terug om dit nogmaals te beleven
Karin1978 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij hier gegeten. Het voorgerecht, wat we samen deelde, de antipasta was lekker en zeker genoeg voor 2 personen. Het hoofdgerecht een pizza was ook goed. Mijn partner had een tournedos, deze was helaas nog koud van binnen. De bediening was matig, wel vriendelijk. Ondanks dat we in het begin hebben aangegeven dat we rond een bepaalde tijd weg moesten, kregen we ons hooftgerecht pas 10 min. voordat we weg moesten.
Anda V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Op Kerstavond met vrienden gegeten bij dit sfeervolle restaurant. Gekozen voor menu dit alles werd mooi opgediend door vriendelijke bediening. Het eten en de wijnen smaakten heerlijk. Ambiance en locatie zijn top.
Voor herhaling vatbaar!!
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Heerlijk gegeten op kerstavond. We hebben het kerstmenu gekozen en hebben hier geen spijt van gekregen. Alles was heerlijk . Zowel de rode als witte wijn was lekker. Goede sfeervolle bediening. Ga zeker nog een keer terug! Top!!!
C.J. R.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Bijzondere nautische sfeer (we waren zelf met de boot). Zicht op diverse schepen en water/dok.
Vriendelijke ontvangst op een rustige avond door de week, gezellig interieur. We zaten in de serre van het voormalige pompgebouw. Lekkere pizza's, goede wijn, goede prijzen. Onze ervaring is dus beperkt, maar zeker aan te raden om eens uit te proberen.
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Locatie geweldig. Gebouw mooi. Veel ruimte en toch knus. Bediening ver boven Nederlands horeca gemiddelde. Eten goed. Alleen wanneer het personeel de rauwkost van de vingertoppen schudt in de bak waar je uit gaat pakken heb ik het weer even gehad met de buffetkeus voor grote groepen. Maar dat was het enige minpuntje van de avond want voor de rest was het prima op orde.
Wan N.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Prachtig sfeervol gerenoveerd pand met een drijvend terras waar t prima eten is op een mooie zomeravond. Blij verrast door de kaart! Ipv de standaard pizza/pasta die de gemiddelde italiaan serveert wordt hier een feestje op t bord gepresenteerd. Top!
Simone V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Door het prachtige weer heerlijk buiten op het terras kunnen eten.
Mooi uitzicht en door het komen en gaan van de bootjes die hier kunnen aanleggen genoeg te zien.
Gezellige sfeer, vriendelijke en hard werkende bediening. Eten is zoals je mag verwachten bij een zaak met deze uitstraling. Gewoon goed!
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2015
Met groot gezelschap hier gegeten. Locatie is super. Inrichting ook. Werden vriendelijk ontvangen. Vooraf schalen met gemengde antipasti en brood. Lekker en netjes verzorgd. Stukjes kaas, vleeswaren, inktvis, tomaatjes en olijven. De pizza die ik hierna kreeg was zelfs met wat van de olijfolie optafel te droog. Jammer.
Floor1990 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Van de week zijn we voor de derde keer deze maand bij restaurant Fortezza gaan eten, omdat we er eigenlijk altijd heel erg vriendelijk behandeld worden en omdat het eten simpelweg van prima kwaliteit is. Voor mij ook hoog tijd om eens een recensie te schrijven over deze zaak, want het kan nu geen toeval meer zijn.

Bij binnenkomst werden we zowat door al het personeel dat druk door de zaak heen vloog vriendelijk begroet. Een jongeman vertelde ons dat we een plekje uit konden zoeken op het terras waar geen reserved-boordje op tafel stond, dus dat hebben we gedaan.

Een mooi tafeltje onder een parasol tussen de gezellige olijfboompjes was nog vrij, dus daar namen we plaats. Al snel kwam er een meisje naar ons toe voor de bestelling en we kregen direct de kaart. We kozen voor een heerlijk glaasje Italiaanse Vermentino en een witbiertje van de tap. Ik had amper in de kaart gekeken of de drankjes werden al geserveerd.

Vooraf wat heerlijke vleeswaren met mozzarella en een vitello tonato en als hoofdgerecht kozen we voor de pizza met krab, gerookte zalm, gamba's en venkel en de pasta gamberetti met gamba's, rode peper en tomaat. Wederom een geweldige ervaring!
Als na gerecht kozen we voor de frisse scropino op aanraden van de ober, die zei dat het een heerlijk verfrissend en niet al te zwaar dessert was. En hier was echter geen woord over gelogen!

Tot slot bestelden we nog 2 espresso's en vroegen om de rekening. De prijs-kwaliteit verhouding is perfect, de bediening vriendelijk en vlot en de locatie en ambiance zijn echt geweldig.

Zolang ze bij Fortezza zo door blijven gaan komen wij zeker met regelmaat terug!

Hurray Coward .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Het AD had toch gelijk en was misschien nog te aardig. De pizza met Italiaanse vleeswaren was niet te eten zo zout. Maar een extra biertje genomen en de bediening gevraagd om het over gebleven stuk door de kok te laten proeven. Een schande om het op tafel te zetten. De lasagne met Zeewolf en zalm bestond voor het grootste deel uit bechamel saus en de zalm was bijna niet te vinden . De bediening was aardig maar in het geheel niet opgeleid. Aardige studenten. De locatie is leuk en verdiend een beter restaurant.